فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا
فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا
فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا
فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا

فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است

امیرحسین نصرتی
۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا

مدت‌ها بود که  هواداران کنسول ایکس‌باکس وان، مایکروسافت را به دلیل کمبود در عناوین انحصاری باکیفیتِ بالا مورد سرزنش قرار می‌دادند تا زمانی که این شرکت در E3 2018 دست به‌کار شد و با اعلام خرید پنج استودیوی جدید، نگرانی آن‌ها را تسکین داد. اما آیا این پایان راه است؟

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، این‌طور فکر نمی‌کند. به تازگی وب‌سایت CNET مصاحبه‌ای با او ترتیب داده است که طی آن اسپنسر ضمن پذیرش ضعف در بخش عناوین انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان، بیان کرد با وجود خرید استودیوهای جدید اما همچنان در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند:

من صراحتاً معتقد بودم که ما نیاز داریم سرمایه‌گذاری برروی استودیوهای فرست پارتی‌مان را بیشتر کنیم و [به همین دلیل بود که] در E3 اضافه شدن پنج استودیوی جدید را اعلام کردیم. فکر نمی‌کنم کار ما تمام شده باشد، مردم دوست دارند بازی‌های بزرگی برروی پلتفرم‌ ما بازی‌ کنند.

سپس اسپنسر در مورد نقش و جایگاهش در گسترش بازی‌های ویدئویی به عنوان رسانه‌ای با ۲ میلیارد مخاطب صحبت کرد:

چیزی که من اکنون می‌بینیم، این است که در حال حاضر ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون نفر از ما، سونی، نینتندو و حتی شرکت‌های دیگر، کنسول بازی می‌خرند و  چنین فرصتی وجود دارد تا این رقم، به ۲ میلیارد نفری که بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند، برسد. حرف من این است که چگونه می‌توانیم کاری کنیم تا محتوا و داستان‌های فوق‌العاده‌ای که من برروی نمایشگر تلویزیون یا رایانه‌ی شخصی خود می‌بینم، برروی تمام نمایشگرهای جهان نیز قابل دیدن باشد (برروی هر دستگاهی به انجام یک بازی یکسان پرداخت)؟

اسپنسر همچنین در رابطه با روش‌های جایگزین برای توزیع بازی‌ها مانند سرویس‌های اشتراکی و استریم، به نمونه‌های موجود در سرویس‌های تلویزیونی اشاره کرد:

به تلویزیون نگاه کنید. به نظر من، ما در بازه‌ی زمانی جالب با طرح‌های کسب و کار جدید هستیم و من همواره به ساخت یکی از خلاقانه و جذاب‌ترین محتویاتی که تاکنون از شرکت‌هایی مانند نت‌فلکیس، HBO و Showtime شاهد بوده‌ایم فکر می‌کنم. با این که آن محتویات (فیلم‌ها و سریال‌ها) برای صفحه نمایش‌های بزرگ طراحی شده‌اند اما برروی هر نمایشگری اجرا می‌شوند.

ما داستان‌ها، شخصیت‌ها و دنیاهای بزرگی داریم که به دلیل قابلیت‌های فنی، فقط برروی برخی نمایشگرها قابل مشاهده هستند. دیدگاه ما این است که چگونه می‌توان کاری کرد تا افراد بیشتر و بیشتری برروی زمین با این شخصیت‌ها آشنا شوند.

مشخص است که اسپنسر درباره‌ی سرویس‌های ابری و استریم کردن بازی‌ها بدون نیاز به سخت‌افزاری خاص سخن می‌گوید. او پیش‌تر نیز در این‌باره صحبت کرده بود و حتی می‌دانیم که سرویس ایکس‌باکس گیم پس به این دلیل ساخته شده تا نت‌فلکیس دنیای بازی‌ها باشد. در حالی که چشم‌انداز او هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و موجب همه‌گیر شدن بیشتر بازی‌های ویدئویی شود اما دست‌کم یک نسل دیگر تا تکمیل شدن زیرساخت‌های آن فرصت باقی مانده و زمان می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا
فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا
فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا
فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا
فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ali sina گفت:

    منتظر قربون صدقه فن ایکس باکسی ها هستیم

    • JD FENIX گفت:

      بله پس چى :-* گیمریمو مدیون این بزرگوارم یا xbox یا هیچى :-))میدونید شما xbox ندارید نمیدونید داشتنش چه لذتى داره یعنى اون حس خاص xbox رو تجربه نکردید :-)جناب نصرتى هم که فقط پستاى xbox رو میذاره تا سونى فناى افراطى بیان راحت تخریب کنن :-/

      • دوست عزیز
        اگه یه زحمت کوجیکی بکشید تو اخبار اسم بنده رو جستوجو کنید، می‌بینید که در باره‌ی سونی، مایکروسافت، نینتندو، رایانه‌های شخصی، بازی‌های بزرگ مثل Gears 5 و God of War، بازی‌های کوچیک مثل Felix the Reaper و… خبر گذاشتم.
        و اگر بیشتر زحمت بکشید و یه نگاه به پست “تحلیلگر ژاپنی معتقد است پلی‌استیشن ۵ اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد” بندازید، متوجه می‌شید هوادار ۲ آتیشه‌ی پلتفرمتون، توی خبری که بنده برای دوستان گیمفایی کار و انجام وظفیفه کردم، ظاهر شدند و چه‌ها که نگفتند
        پس اگر قصد من فن‌بوی بازی بوده، چطور این همه اخبار متنوع کار کردم و چطور نظرات هر شخصی از هر پلتفرمی رو تائید کردم؟
        هرچند که سیستم تائید نظرات بدون شک مشکل داره و خیلی از اکانت‌ها کاملاً باید مسدود بشن.
        تیم گیمفا ماه گذشته ۸۰۰ خبر کار کرده، این به نوع خودش یه رکورد کم سابقه‌س. اگر خبری از پلتفرم مورد علاقه‌تون می‌ذاریم که وظیفه‌ی ما هم هست، فکر می‌کنم تنها چیزی که لایقش باشیم یه خسته نباشید باشه که برامونم واقعاً ارزشمنده، نه تهمت و افترا
        در نهایت آرزوی موفقیت براتون دارم

        • J117 گفت:

          آقای نصرتی یادته در مورد کنفرانس میکروسافت تو e3 چی نوشتی در مورد کنفرانس سونی چی نوشتی از تعداد عکسا فن بوی بازیو می شد فهمید اکثر نویسنده هاتون سونی فنن بد نیست ولی فن بازیو تو پستا نبیاد نشون بدین

          • منظورتون همون پستیه که قرار بود نظر شخصی خودمونو بیان کنیم؟
            بله بنده و همکاران اونجا حق داشتند نظر شخصی خودشونو بیان کنن، همون پست هم اتفاقاً از عملکرد سونی توی PSX 2017 انتقاد کردم در حالی که در مورد کنفرانس مایکروسافت هیچ جمله‌ی انتقادی ننوشتم! عکس پروفایل منم خودش مشخص می‌کنه بیشتر به چه پلتفرمی علاقه دارم
            شما می‌گید اکثر نویسنده‌ها سونی فن هستند، در حالی که توی همون پستی که اشاره کردید، بهترین کنفرانس، کنفرانس مایکروسافت شد!
            و جالبه سونی رتبه‌ی دوم رو به دست آورد اونم فقط با ۱ رای کمتر که نشون‌دهنده‌ی تعادل میان تیم پرتلاش گیمفا هست.
            بنده هم هرگز فن بازیو وارد کارم نکردم ،دلیلش هم بالاتر برای دوستمون توضیح دادم
            موفق باشید.

        • allfreegamer گفت:

          سلام آقای امیر حسین نصرتی خسته نباشید و امیدوارم همواره موفق باشید ولی آقای نصرتی من چند وقت پیش توی پست خودتون نوشتم که اون فردی که نام کاربریش last of us هستش به من مدام تهمت و افترا میزنه که چند اکانته هستم و یا فلان اکانت مال منه در حالی که من فقط و فقط با همین اکانت میام توی سایت و ازتون خواستم پیگیری کنید و باهاش برخورد کنید که نکردید البته منم میدونم تهمت و افترا خیلی بده

      • Reason گفت:

        یسریا آفریده شدن فقط چرت و پرت و مزخرف بگن،بهتره چشاتو وا کنی یه نگاه به پستا بندازی ببینی خود تو و امثالت چجوری سایتو به گند کشیدید،خیلی رو میخواد اینجوری حرف زدن!!! 😐

  • Reason گفت:

    برای اولین بار داره منطقی به قضیه نگاه میکنه،ایشالا که نسل بعد رقیب باشه به نفع هممونه

    • PSFAN@COD گفت:

      فیل اسپنسر بالاخره منطقی به قضیه داره نگاه می کنه ولی یه عده تو گیمفا هنوز نمیخوان این مطلب واضح رو قبول کنن!
      سخن بزرگان:
      ۸۰ یا ۹۰ درصد بازی ها مولتی پلتفرمن و انحصاری ها ۱۰ درصد بازی های یه کنسول رو تشکیل میدن
      لذا
      انحصاری مهم نیست :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      انحصاری واسه کنسول همه چیزه!
      دیدگاه مایکرو نسبت به صنعت گیم این نسل واقعا اشتباه بود و داره چوبش رو میخوره.
      شما نگاه کن نگرش مایکرو اینه که ما کنسول میدیم بیرون با قدرت۴کی و فلان فلافل قدرت
      مردم بیان براش بازی بسازن و قدرت کنسول ما رو نشون بدن 😐
      تا مدت ها مایکرو کوچک ترین حرکتی برای ساخت بازی که بتونه فلافل قدرت کنسولش رو نشون بده نمی کرد.
      درست همین نگرش رو به صنعت برنامه نویسی هم قبلا داشت.
      میومد ویژوال استودیو بیرون میداد با بسته های توسعه دهنده،منتظر می موند برنامه نویس ها بشینن برنامه بنویسن تا قدرت ویژوال استودیو به نمایش گذاشته بشه :shame:
      در صنعت برنامه نویسی اون دیدگاه جواب میداد هر چند خود مایکرو حتی در اون عرصه هم تغییر رویه داد ولی این نگرششون توی صنعت گیم باقی موند.
      توی صنعت گیم باید خودت کنسول بسازی،بعدش بازیشم بسازی.
      انحصاری چیزیه که ملت رو سمت یه کنسول می کشه.
      چیزیه که برگ برنده یه کنسوله.
      چیزیه که یه کنسول رو از یه کنسول دیگه متمایز می کنه.
      کنسولی که همه افتخارش ۴کی باشه،معلومه هیچ موفقیتی کسب نمی کنه.
      الان رد دد رو شما ۴۸۰p بزنی یا ۱۰۸۰ ، محتواش عینا همونه و هفت تیر من و شما هیچ وقت نمیشه هشت تیر!
      از طرفی هم این تبلیغات پر زرق و برق ۴کی و قدرت واقعی،همونطور که می بینید فقط یه عده محدود رو جذب کرد.
      خلاصه این نسل خیلی اتفاقات جالبی افتاد.
      جالب ترینش تقابل انحصاری و محتوا با رزولوشن و پیکسل بود.
      واقعا عجب نبردی بود.
      نبردی که در تاریخ گیم ثبت شد و به همه ثابت کرد میشه با ۱۰۸۰ بودن هم قدرت مند ترین بود.
      #Feel True Victory
      و اما هنوز هم بنده خدا منتظره خبر از پلی۴ بیاد تا بره تو پستش و بگه این کنسول بدرد نمی خوره چون ۴کی بازی ها رو نمیاره :rotfl:
      :rotfl:

      • آقا سیستم لایک چرا اینجوریه؟؟
        به خدا من یک بار زدم ۱۰ تا لایک خورد بعدش دوباره اینکارو کردم تا ۳۰ تا لایک دادم 😐

        • PSFAN@COD گفت:

          دستت درد نکنه
          پس
          ۳۰ تا لایک از تو گرفتم
          :shutmouth: :quiet: :hypnotized: :dazed:
          میخوای دفعه بعدی کاری کنم زدی روی لایک، ۱۰۰ تا بره بالا؟

        • JOHN-117 گفت:

          اون داره آپدیت میکنه……یعنی چند نفر لایک زدن بعد برای تو هنوز ننوشته باشه بعد که میزنی لایکو هم لایک خودتو حساب میکنه هم اونایی که قبلش زده بودن…..فهمیدی :laugh:
          ولی کلا سیستم لایک اوضاعش خرابه…..زیاد نباید به لایک و دیسلایک توجه کرد

        • joel گفت:

          خوب داداش این به خاطر اینه که همزمان که این صفحه رو شما باز کردی چندین نفر دیگه هم تو اون صفحه حضور دارن و قبل از شما لایک دادن و وقتی شما لایک یا دیس میدی علاوه بر نظر شما نظر بقیه هم رفرش میشه و بالا میاد ?:-)

        • allfreegamer گفت:

          آقای پارسا راد یه سوال داشتم ازت و بقیه ی سونی فن ها بعداز سوتی درخت که اول گادآف وار هست چطور ممکنه در حالت نیوگیم پلاس وقتی از اول بازی زنجیر هارو داری بازهم اواسط بازی برگردی به کلبه و دوباره همون زنجیر هارو برداری و آیا کسی که همون زنجیر هارو داره چه نیازی به دوباره برداشتنشون داره؟ این یک سوال منطقی با کمال احترام بدون کوچکترین توهینی

          • انصافا خودت هم فهمیدی چه سوال مضحکی پرسیدی… عزیز من من خودم میدونم شما کلا با گاد مشکل داری و هی میخوای ترول کنی.. ولی یک چیزی رو بدون این کارا فایده نداره..گاد جدید اونقدر شاهکار هست که نیازی به اظهار نظر های خنده دار نیست..
            این اپدیت نیو گیم پلاس هست و همونطور که از اسمش پیداست یعنی شروع کردن بازی با تمام قدرت ها که یک ویژگی مثبت در رابطه با گیم پلی هست و ربطی به داستان و کات سین ها نداره… اینم جواب سوال مسخره شما
            یک سوال من از شما میپرسم….
            کی میخوای این ترول بازی های مضحکتو تمام کنی؟؟ بابا عزیز من گاد جدید یک ابرشاهکاره و بهترین نسخه فرانچایز و یکی از برترین های صنعت گیم.هست.اینو من میگم که از بچگی سه گانه گاد رو بار ها و بار ها به پایان رساندم.. حالا شما خوشت نمیاد بحثش جداست دیگه نمیخواد هی بیای ابراز وجود کنی

            • allfreegamer گفت:

              ببین من با گادمشکل ندارم من عاشق گادآف وار هستم ولی گادآف وار نه این جدیده در ضمن من از سال ۲۰۰۵ گادآف وار یک رو بازی میکردم تا اسنشن میتونی از ۰۳۸۵ بپرسی که دوستمه بنظر خودمم گادآف وار بهترین هک اسلش تاریخه از یک تا اسنشن ولی این آخری هیچ شباهتی به گادآف وار نداره سوال منم جواب ندادی فقط شروع کردی به تعریف و تمجید اگرم به دوست داشتن باشه من بیشتر از تو به گادآف وار علاقه دارم ولی گادیک تا اسنشن البته هر کسی یه سلیقه ای داره منم نگفتم این جدیده بازی بدیه .

          • Reason گفت:

            آخی،تاحالا نیو گیم‌ پلاسم ندیدی؟دلم کباب شد اصن،حتی نمیدونن نیو گیم‌پلاس چیه بعد ادعای گیمریشونم میشه آدم‌میمونه دیگه چی بگه

      • J117 گفت:

        ببین همه میدونن که این نسلو مایکروسافت باخت ولی این حقیقته که سونی یه ماشینی خوب نمیتونه بزنه این حقیقته که سونی نمیتونه شوتر خوب بزنه ما انحصاری هامون کمتر بود ولی همیشه تنوع بازیامون بیشتر بود گاد آو وار بازی فوق العاده ایه ولی وقتی ۵ سال روش کار میکنن یه بازی خطی داستانی بایدم فوقالعاده باشه سونی بازیاش بیشتره ولی تنوعش کمتره.البته به جز انحصاری مایکروسافت تو بقیه ی جاها بهتر عمل کرده.

        • PSFAN@COD گفت:

          واقعیات:
          سونی در سبک ریسینگ ضعف دارد.
          سونی بیشترین تنوع در انحصاری ها و بازی ها را داشته است.
          سونی این نسل نه تنها بهترین کنسول و انحصاری ها را برای سازندگانش به ارمغان آورد،بلکه بهترین ناشر بازی های ویدیویی هم می تواند باشد چرا که این حجم از بازی های با کیفیت در نسل هشتم را هیچ ناشری نداشته است.
          سونی شوتر های خیلی خوبی داره به شرطی که قبول کنیم انچارتد هم بخش اصلی گیمپلیش شوتر سوم شخص هست.
          سونی بهترین انحصاری های نسل هشتم را داشته است،گاد که جزو بازی های برتر این نسل هست،انحصاری این کنسول هست.
          واقعا چی فکر کردی که میگی سونی بازیاش تنوع نداره؟
          الان مایکرو خیلی تنوع داشته؟
          خیلی موفق بوده؟
          وقتی میگی حقیقت اینه انتظار دارم حرف راست و درست زده باشی.
          ناامیدم کردی.

          • J117 گفت:

            حقیقت اینه که بازیای سونی تنوع ندارن چقد سوم شخص داستانی آخه بازیای مارو ببین سبک بقا داریم استراتژِی داریم فکری داریم سوم شخص اول شخص ماشینی آرکید ماشینی شبیه ساز بازی های مسقلی مثل کاپهد بازی ولی اکثر بازیای سونی سوم شخصه ما ضعیف تر عمل کردیم ولی این حقیقته که سونی کم تو بازیاش تنوع به خرج میده

          • allfreegamer گفت:

            واقعیت اینه که نسل هفت بهترین نسل سونی بود و گادآف وارهای قدیمی بهترین بازی هک اسلش تاریخ بودند در نسل قبل کیلزون های بهتری و آنچارتدهای بهتری مخصوصا ۲ و ریسنگ های بهتری مخصوصا گرن توریسمو ۲ و۳ و موتور استورم یک و دو و آپوکالیپس و هوی رین و بیاند و متال گیر ۴ و tlou و عناوین انحصاری ریز و درشت بهتری سونی در نسل قبل عرضه کرد سونی در این نسل نسبت به نسل قبل افت کرد

      • ETERNAL_MAN گفت:

        حرف های شما رو قبول دارم ولی داداش وان اکس واقعا کنسول موفقی از آب در اومد ؛ چه در اجرای بازی ها و چه در بحث فروش واقعا خوب داره پیش میره (نسبت به زمان ساختش تا الان) / (نظر شخصی) – (در جواب PSFAN-COD)

    • J117 گفت:

      اسپنسر همیشه صداقت داشته اولین بار نیست

  • یک شایعه بسیار شیرین امده که مایکروسافت ، obsidian رو خرید
    با توجه به صحبت های اخیر اسپنسر میشه امیدوار بود که حقیقت داشته باشه

  • نسل ۸ واسه اکس باکس تموم شدس تو خوشبینانه ترین حالت ۵۰ میلیون کنسول بفروشه اگه مجموع فروش وان و وان اس و وان اکس رو آخر نسل حساب کنیم اونم تازه با اومدن چند تا انحصاری درست درمون مثل هیلو اینفینیت و گیرز ۵ و فورتزا هورایزون ۴ و اوری باید حسابی رو نسل ۹ تمرکز کنه و بازی های قوی واسه لانچ اولیه کنسول تحویل بده این استدیو هایی هم که خرید و پروژه بعدی پلی گراند گیمز میره واسه نسل بعد

  • نه بابا :laugh: راس میگی
    نسل تموم شده تازه به نتیجه رسیده
    ولی نسل بعد مایکرو یه کارایی میکنه که من مطمعنم :hugright: میترکونه به امید موفقیت هر دو

  • sarfaraz گفت:

    وقتی ی بازی انحصاری برای پی اس منتشر میشه بیشتر فن های سونی ذوق مرگ میشن و پز بازیشون را میدن چون سونی بندرت طرفداراش را ناامید کرده اما از اون طرف بیشتر فن های ایکس باکس یا ناراحت میشن یا غبطه میخورن و یا سعی در کوبوندن اون انحصاری برای کیفیت زیر فور کاش میکنن که اونهم طبیعیه چون انحصاری ناب برای ایکس باکس خیلی کمه حداکثر سه تا هیلو گیرز و شاهکار فورزا و گرچه اسم انحصاری را یدک میکشه ولی روی پی سی هم میاد امیدوارم روزی برسه که ایکس باکس هم انحصاری های عالی را ارائه بده تا لااقل ایکس باکس فن ها از کوبوندن انحصاری های ۱۰۸۰ما دست بردارن و همه خوشحال و راضی باشن و شاهد پیشرقت و ترقی هر دو کنسول باشیم 🙂

  • AL1K1NG گفت:

    گلدبرگ۶۸:فیل اسپنسر ک چیز حالیش نیس انحصاریای ما بهترینن
    الکتروپاپ:فیل عجب ادم اح.مقیه!اینهمه انحصاریای عالی داریم من جمله تلو۲ گاد اف وار دیزگان اسپایدی بتل وی رد دد۲ و ی عالمه دیگه
    دوباره گلدبرگ۶۸:عوضش سرویسامون عالیه
    محمدرضای عزیز :-* :فعلا تو خلا انحصاری میتونیم رو هیولای ۶ ترافلاپسی مولتی پلتفرمارو بزنیم
    علی پاور:فیل اسپنسر راستگو فهمید اقای منطقی سایت نفهمید
    و این جنگ تا ابد ادامه خواهد داشت… :rotfl:

  • alpha300011 گفت:

    بنظرتون خودش تنها گفته یا کسی کمکش کرده؟! :cat: :cat: :cat:

  • چه عجب بالاخره قبول کرد و میخواد بیشترم روی فرست پارتی کار کنه
    خداروشکر که این اسپنسر هم به راه راست هدایت شد

  • White noiz گفت:

    شما دو ضعف بزرگ داری
    ۱ : بازی هایی که میسازی خوب نیست
    ۲ : بازی های تخیلی زیاد میسازی و همه هم عاشق بازی تخیلی نیستن

  • shadowwarior گفت:

    برادر من مشکل شما کمبود استودیو نیست ! مشکل شما اسکول بودن استودیوهاتون هستش :sarcasm: آقا خدایی من فن هیچ طرفی نیستم ولی خب اینی ک گفتم حقیقته الان شما ناتی داگ رو ببینین پشت هم شاهکار میده بیرون ولی اینا چسبیدن به خرید استودیو جدید بنظرم باید فشار روی استودیوهاشون بیارن یا مثلا کارگردان و کسایی که بهشون بودجه میدن ولی بازی شکست خورده باهاش میسازن رو اخراج کنن تا بقیه بفهمن اشتباه = اخراج ! شاید نخونده باشید ولی حدود ۳ سال پیش یه مقاله توی مجله gameinformer نوشته شده بود که میگفت روی بازیسازهای راکستار خیلی خیلی فشار میاد ! مثلا امروز دارن رو فلان بازی کار میکنن یهو بدون اطلاع قبلی به بخش ساخت یه بازی دیگه میبرنشون ! یا گاها حقوقشون رو دیر به دیر میدن ( در حالی که همه میدونم راکستار چقدر مایه داره )
    البته این دو بازی sea of thieves و state of decay 2 خیلی خیلی سرگرم کننده هستن ولی خب…..
    روز خوش .

  • Smoking Alien گفت:

    انشالله تا نسل بعدی این مشکلاتم حل میشه و رقابت جدی تری رو نسبت به این “نسل هشت” می بینیم.

  • ETERNAL_MAN گفت:

    نظر شخصی : صحبت های فیل کاملا درسته (از نظر من) و مایکرو باید تمرکزشو روی عناوین فرست پارتی خیلی بالا ببره تا توی نسل بعد بتونه ضعف هاشو جبران کنه و امیدوارم که در انجامش موفق باشه

  • postman گفت:

    سوالی که دارم بنده اینجا اینه . چرا من باید فورتزا ۸ رو روی تبلت بازی کنم در حالی که تجربه ی مزخرف روی تبلت پشم تجربه ی لذت بخش گرفتن کنترلر توی دست نیست ؟ یا چرا باید آنچارتد ۵ رو روی ساعت هوشمندم به طرز احمقانه ای بازی کنم ؟
    یا چرا هیلو ۷ رو روی مانیتور مسخره ی داخل اتوموبیل بازی کنم در حالی که تمام دکمه ها باز تغییر کردن .
    این ایده به درد کژوآل گیمرا و موبایل گیمرا میخوره نه ماها که به گیم به دید یه هنر لذت بخش و فاخر نگاه میکنیم و توی یک عالمه دنیا زندگی کردیم و با آدماش خاطره داریم . کسی که بشینه هیلو رو روی موبایل بازی کنه داره به مستر چیف توهین میکنه .

  • Sir Sonic گفت:

    حرفای فیل در مرحله “حرف” خیلی خوبن…(مقایسه شود با حرف های مدیر قبلی ایکس باکس تو اوایل نسل)
    باید ببینیم تو عمل چه میشه…
    برای نسل بعد مایکروسافت نه ضعف سخت افزاری اوّل این نسل رو داره… نه کمبود استدیوهای فرست پارتی…نه یه مدیر کلّه خر!
    فقط آدم با ذوق و خلّاق که ایده های توپ توسعه بدن کم دارن!

  • VAHID.B گفت:

    خوبه به اشتباشون پی بردن….فکر کنم نسل بعد رقابت نزدیکتری با هم داشته باشن،پلی و ایکس باکس
    بهر حال سودشو گیمرا میبرن
    اگه گیمر بمونیم با این شرایط موجود :-/ :-/ :-/

  • Pazikon گفت:

    یه روز خوب میاد که مایکرو سافت بلاخره رقیب جدی واسه سونی شده،دلار هزارتومن شده، اکس باکس و سونی نمایندگی تو ایران افتتاح کردن و مجبور نیستیم به فروشنده های وطنی پول مفت بدیم ، دیگه راحت میتونیم با اکانتی که با ادرسی تو کشور خودمون ساخته شده عضو psn و لایو بشیم ، دیگه فن اکس باکس و سونی تو سر کله هم نمی کوبن که بگن اسباب بازی من بهتره ، یه روز خوب میاد …

  • کیفیت≠کیمت
    چه فایده ای داره اگه (طبق گفته ی خودشون) این استودیوها قراره بازی های AA تولید کنن. واقعا کسی هست که یه SoD پر از باگ بخواد؟ یا یه بازی که به نارگیل چینی خلاصه میشه.

  • Hossein E 47 گفت:

    مایکرو یه سری جاها واقعا اشتباه کرد sod واقعا ارزش سرمایه گذاری هنگفت رو نداشت همون سرمایه رو دست بوهمیا میداد کارهایه بهتری میکرد حالا فعلا که استودیو ها جدیدش رو گرفته تا وقتی اینا خودشون رو نشون ندن چیزی معلوم نمیشه همه مشکلات رو هم نباید تقصیر اسپنسر انداخت اسپنسر تا الان شاهکارا قبلی رو داشت جمع میکررد که دست اونم نبوده

  • hm47 گفت:

    معلومه اسپنسر برنامه های زیادی برای اینده ایکس باکس داره , مبارک طرفداراش

فیل اسپنسر: ضعف ما در استودیوهای فرست پارتی هنوز برطرف نشده است - گیمفا