سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا
سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا
سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا
سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا

سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم

مهرداد میرشاهی
۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا

اگر مکان‌هایی که ناشران بازی‌های ویدئویی در آن واقع شده‌اند را بررسی کنید، به این نتیجه می‌رسید که اکثر شرکت‌هایی که در زمینه نشر بازی‌های ویدئویی فعالیت دارند، به طور خاص در یک منطقه و قاره حضور دارند. این مورد برای شرکت‌هایی نظیر یوبی‌سافت (Ubisoft)، الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) صدق می‌کند. شرکت محبوب و قدیمی نینتندو نیز بیشتر بازی‌هایش را در ژاپن می‌سازد.

البته در این مورد خاص هم استثناء وجود دارد؛ سونی. سونی تنها شرکتی است که توانسته استودیوهای متعددی را در سراسر جهان به منظور خلق بازی‌های سطح بالا و AAA مدیریت کند. این چیزی است که مزیتش را در این سال‌ها دیده‌ایم و فهرست بازی‌های فرست پارتی سونی گواهی بر این مدعاست.

البته این مهم چیزی است که رئیس بخش آمریکای سونی یعنی شاون لیدن (Shawn Layden) هم به آن افتخار می‌کند. وی در جریان سخنرانی‌اش در پنل Gamelab، یادآور شد که سونی همچنان تنها شرکت جهان است که استودیوهایی در هر سه منطقه اصلی (آمریکا، اروپا و ژاپن) دارد که بازی‌های باکیفیت و AAA ساخته و عرضه می‌کنند.

وی در این خصوص ابراز داشت:

ممکن است بدانید که آن استودیویی که بازی Gran Turismo را برای شما به ارمغان آورده، ساختاری مشابه با دیگر استودیوهایی دارد که عناوین The Last of Us، Horizon Zero Dawn و Detroit: Become Human و همچنین بازی Spider-Man را عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد:

ما ۱۳ استودیو در سراسر جهان داریم. یکی از چیزهایی که ساختار ما را منحصر به فرد می‌کند – من از هر کس که با ادعای من مخالفت دارد را دعوت می‌کنم که مرا به چالش بکشد – این است که ما تنها استودیویی کلی هستیم که می‌توانیم محتوایی AAA در هر سه منطقه بسازیم. ما می‌توانیم [این محتوا را] در ژاپن، در اروپا و در آمریکا بسازیم. من فکر می‌کنم که این مهم انرژی و قدرت خاصی به ما می‌دهد. مطمئناً، این دیدگاهی گسترده درباره بازارهای مختلف و بازی‌بازان سراسر جهان است. این به نفع تمام استودیوهاست. ما احتمالاً ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰ کارمند داشته باشیم. ما شرکای خارجی زیادی داریم که با آن‌ها نیز کار می‌کنیم، به طور خاص می‌توانم به اینسومنیاک گیمز – سازنده بازی در دست ساخت Spider-Man – کوانتیک دریم (Quantic Dream) و سوپرمسیو (Supermassive) اشاره کنم. وسعت ما واقعاً گسترده است.

همانطور که لیدن اشاره دارد، سونی تنها شرکتی است که توانسته استودیوهایی را در هر سه منطقه اصلی بازار صنعت بازی‌های ویدئویی مدیریت کند. استودیوهایی که توانایی خلق بازی‌های با کیفیت و AAA را داشته و دارند. بدون شک مایکروسافت که اخیراً استودیوهای فرست پارتی خود را گسترش داده یا حتی نینتندو که ۱۹ استودیوی فرست پارتی دارد نمی‌تواند چنین ادعای مشابهی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا
سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا
سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا
سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا
سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سونی: ما تنها شرکتی هستیم که می‌توانیم بازی‌هایی AAA در هر سه منطقه اصلی بسازیم - گیمفا