God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا
God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا
God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا
God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا

God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود

امیرحسین نصرتی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا

بدون شک عنوان God of War یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازی‌های نسل هشتم است؛ عنوانی که با ریسک پذیری بالای سازندگان خود در تغیر و تحول گیم‌پلی آن توانست به ترکیب فوق‌العاده‌ای از داستان، محیط، گرافیک و گیم‌پلی برسد که بزرگی و جزئیات این بازی در کمتر بازی دیگری در این نسل مشاهده می‌شود و به همین دلیل از God of War به عنوان یکی از برترین بازی‌های ویدئویی تاریخ یاد می‌کنند.

اما درباره‌ی دنباله‌ی God of War سازندگان قصد دارند که بازی را بزرگ‌تر و بهتر و حتی طولانی‌تر از نسخه‌ی اول بسازند. به‌تازگی آقای نیت استیفنز (Nate Stephens) طراح محیط عنوان God of War در طول کنفرانس Game Access مصاحبه‌ای با وب‌سایت Sector انجام داده‌اند و در این مصاحبه درباره‌ی نقشه‌های تیم سازنده برای نسخه‌ی دوم این بازی صحبت کرده‌اند:

ما می‌خواهیم دنباله‌ی این بازی، همچنان یک God of War باشد. منظور من این است که مبارزه‌ی اول شما در ابتدای بازی با “غریبه” بسیار حماسی است و این مبارزه زمانی به اتمام می‌رسد که شما تمام محیط اطراف خود را نابود کرده‌اید. ساختن یک همچین چیزی بسیار سخت بود و من زمانی که درحال کار برروی نورپردازی این مرحله بودم کاری بسیار سخت و طاقت فرسا را تجربه کردم.

بنابراین اگر قرار باشد با ثور (Thor) یا اودین (Odin) مبارزه‌ای داشته باشیم، طبیعتاً این مبارزه باید بزرگ‌تر و بهتر از مبارزه با “غریبه” باشد. God of War بازی بسیار خوبی بود اما ما فکر می‌کنیم می‌توانیم آن را حتی بهتر بسازیم. و البته این بازی باید کمی بزرگ‌تر هم باشد. اگر ما بازی دیگری بسازیم – که درواقع کسی تائید نکرده که در حال ساختن آن هستیم – این بازی باید بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر باشد.

سخنان آقای استیفنز بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسند. در God of War همه چیز تقریباً در بالاترین سطح خود قرار داشت و شنیدن این‌که قرار است دنباله‌ی آن حتی بهتر و بزرگ‌تر از بازی قبلی باشد مطمئناً حتی قبل از معرفی رسمی بازی نیز صبر هواداران را لبریز خواهد کرد. اما نکته‌ای که بسیار قابل توجه است، این است که آقای استیفنز گفته‌اند قرار است بازی بعدی “طولانی‌تر” شود و این درحالی است که God of War در حالت عادی از تمامی قسمت‌های قبلی خود به شکل قابل توجهی طولانی‌تر بود. عنوان God of War هم‌اکنون به صورت انحصاری برروی پلتفرم پلی‌استیشن ۴ در دسترس می‌باشد و اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این عنوان به‌دست آورید می‌توانید نقد و برسی متنی و ویدئویی این بازی که هرکدام جداگانه به قلم سعید آقابابایی به رشته تحریر درآمده‌اند را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا
God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا
God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا
God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا
God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Nima.1371 گفت:

    وای وای وای تصور نسخه ی بعدی هر گیمر حرفه ای رو دیوونه می کنه

    • همگی آماده باشید.
      دوباره باید شاهد یک چندگانه شاهکار دیگر باشیم که صنعت گیم باید به وجود همچین بازی افتخار کنه.
      این نسخه جدید هم که برای من کنار بلادبورن بهترین بازی های عمرم شدن.
      شما ببینید چقدر کات سین های بازی بی نظیر و با کیفیت هست.
      حطر اسپویل
      .
      .
      .
      سکانس مرگ بالدر و سکانس دوباره بدست آوردن تیغه های آشوب جزو زیبا ترین لحظاتی بود که در یک بازی دیدم

      • JUST me گفت:

        خطر اسپویل
        .
        .
        .
        خوب این خبر عالیه و منونسبت به یک موضوع خیالم راحت میکنه اینکه کریتوس توسط ثور کشته بشه.چون اودین که سر منشا خدایان هست رو در بازی داریم پس یک سازنده هم نمیاد ی باس با ارزش مثل اودین رو در ابتدا بازی قرار بده و اون میتونه ب عنوان ی باس نهایی در بازی به کار بگیره.یک قسمت جالب هم اینه ک کریتوس نسبت ب خابی ک پسرش دیده بود بی توجهی میکنه یا اینکه براش مهم نیس یا میخاد سرنوشت تغییر بده ک این دور از انتظار نیس .چون پسر کریتوس لوکی هست و اون مار هم فرزند لوکی ب حساب میاد ولی چرا اون مار توی نقاشی بعد از مرگ کریتوس میاد!!!احتمال این نداره این مار از اینده خبر داره؟؟؟ و رگناورک تجربه کرده؟؟ و یک فرزند دیگه لوکی ی گرگ بزرگ هست.خیلیا میگن ک لوکی کنار دو گرگ قرار گرفته که اون دو گرگ یکی ب دنبال خورشید و دیگر دنبال ماه هست که از نشانه های رگناورک ناپدید شدن این دو هست.یکی دیگه زمستان طولانی هست .چون وقتی ثور میاد میگه چند سال بعد و نشانه دیگه رگناورک همین زمستان طولانی هست…. در کل نسخه بعدی یا رگناورکه یا اماده جنگ بین خدایان هستیم.البته اینم باید گف که سانتا مونیکا داستان خودش میسازه و از بالدر ک یک شخصیت محبوب هست رو یک شخصیت منفی و خیلی بد بدن میسازه ک ول کن نیس .خلاصه کلام خدا میدونه چی میخان بسازن :struggle: :struggle:

        • :yes: :yes:
          خطر اسپویل
          .
          .
          .
          ناموسا کی فکر میکرد نتیجه زئوس یورمانگاند باشه؟ :laugh: 😀 :laugh: 😀
          یا اینکه نویره کرونوس یورمانگاند باشه؟ 😀 😀 😀
          فقط میخوام بگم بارلوگ و سانتا مونیکا دمتون گرم با این داستانی که خلق کردی. همه را غافلگیر کرد این داستان.

      • Pejman hasani گفت:

        یه سوال
        خطر اسپویل
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        مگه اریس آخر خدای جنگ blades of chaos رو از کریتوس نمیگیره و بعد از کشتن اریس مگه آتنا blades of athena رو به کریتوس نمیده چون blades of chaos رو از دست داده بود؟؟
        حتی تو god of war 2 از blades of athena و تو god of war 3 از blades of exile استفاده میکنیم و خبری از blades of chaos نیست.پس چطور تو این بازی دوباره blades of chaos رو میبینیم؟؟

    • دوستان یه لطفی بکنید حتما “خطر اسپویل” رو توی کامنت‌هاتون بنویسید. ممکنه افرادی که بازی نکردن نکات مهم داستانی که سازنده‌ تا دقیقه ۹۰ رو نکرده رو خیلی راحت از کامنت‌هامون بفهمن

  • Arthur Morgan گفت:

    امیدوارم چند سالی براش وقت بزارن و به خاطر موفقیت نسخه قبل کوانتیتی رو به کوالیتی ترجیح ندن

  • PSFAN@COD گفت:

    غیرمستقیم گفت مبارزه اول نسخه بعدی تور هست

  • devilgodes گفت:

    سونی تصمیم گرفته این عنوانو بشدت بدوشه
    برای من که کریتوس رو کوه المپ مرد و هر نسخه جدیدیو به چشم سیاست های پول پرستانه میبینم هرچقدر هم خوب باشه

  • ۲۰۰ ساعتش کن هر چی بیشتر بهتر اصلا انچه از دوست رسد نیکوست تو فقط بساز این شاهکارو ، این سریش رو پلات کردم و واقعا فوق استثنایی بود :inlove: :inlove: :inlove:

  • Godofwar0385 گفت:

    بسیار عالی ولی چیزی که واقعا این گادف وار نیاز داشت همون دکمه زنیهای گادهای قدیم و اون لحظات حماسی بود که واقعا نبودش تو بازی احساس میشد گاهی اوقات فکر میکردم دسته بیخودی تو دستمه و دارم فیلم میبینم مثل مبارزه ی اول با بالدر یا همون غریبه موسیقی بشدت کم نواخته میشد ولی موسیقیش واقعا زیباست گرافیک بازی تو غارها و ابهای داخل غار واقعا کم کیفیت بود ولی محیط های دیکه بالاتر از یه بازیه نسل هشت بود بعنوان یه فن سرسخت این بازی میگم هیجانش نسبت به گادهای قبلی واقعا کم بود بازی پتانسیل اینو داشت که حتی خیلی بهتر بشه داستان بازی بدون شک در بالاترین سطح ممکنه ولی کاش دکمه زنیها و لحظات حماسی و تعداد باسها بیشتر بود کاش موسیقی بیشتر نواخته میشد کاش تعداد دشمنا و تنوع دشمنا بیشتر بود گفته بودند بازی در اخرین درجه ی سختی کار هر کس نیست ولی بشخصه رو اخرین درجه پلاتش کردم والکریها هم چالش خوبی بودند خدایی و از نظر من اخرین درجه ی کادهای قبلی بیشتر سخت بودند تا این امیدوارم تو بازیه بعدیشون اینا حل بشه و اون هیجانی که تو کادهای قبلی بود و پیدا کنه ولی در کل گاد جدید بازیه شاهکاریه و واقعا هم دوسش دارم ولی این مشکلاتی که گفتم و داره بدون تعصب بازی بیشتر رو داستان تمرکز گرفته بود خشونت بازی و تا حد ممکن کم کرده بودند واین اصلا واسه من جالب نبود مبارزه با بالدر بسیار عالی بود مبارزه با اژدها زیاد به دلم ننشست ولی فینیشرش زیبا بود در کل مبارزات در مقایسه با مبارزات گاد سه حرفی نداشت مبارزه با پسران ثور هم خوب بود ولی از نظر من میتونست بهتر و هیجان انگیزتر باشه حتی وقتی خاست یکی از اون دوبرادر و بکشه خشونت بشدت پایین اومده بود البته اینا نکات منفی بود که از بازی گفتم نکات مثبتم خیلی داره در کل بازیش واقعا عالی بود و واقعا کیف کردم باهاش ولی در مقایسه با گادهای قبلی اون درگیریو نداشت یا کم داشت من بعنوان یه بازیه جدید از دید دیکه بهش نگاه میکنم و امیدوارم در قسمت بعدی نتونم هیچ مشکلی بگیرم ببخشید که حرفام طولانی شد

    • Nima.1371 گفت:

      دوست من هنوز اتش جنگ شعله ور نشده.قرار نبود سلطان کریتوس همه رو نابود کنه.مث نسخه ی گاد ۱ شروع شد و کم کم خونین میشه.احتمالا نسخه ی ۳ این گاد مث نسخه ی ۳ گاد کلاسیک بدجور خونین باشه.عجله نکن.

      • Godofwar0385 گفت:

        اره حرفت کاملا درسته میدونم که کریتوس ناخاسته و به ناچار بالدر و پسران ثور و کشت حالا این وسط کی با کریتوس دشمن میشه؟ثو ر و اودین ببین این بازی دقیقا برعکسه تو گادهای قبلی کریتوس به دنبال انتقام بود ولی اینجا برعکس میشه خدایان میاند به جنگ با ما حالا ما بریم حماسی تره یا اونا بیاند خوب معلومه ما بریم بازی حماسی تر و زیباتره ولی من مقایسه نمیکنم اینا رو گفتم بازم میگم گادهای قدیمی واسم خداند و هنوز هیچ بازی ای نتونسته ده درصدش به من حال بده.درسته گاد جدید شروع یه جنگ بزرگه ولی دوست داشتم حماسی تر بود مبارزاتش البته خداشاهده از بازی راضیم ولی با دید دیگه نگاش میکنم بخامم نمره بدم ده میدم خلاصه من بعنوان کسی که کلا بخاطر گاد کنسول میخرم بدون تعصب نظرمو در مورد بازی میگم

        • mohamad 47 گفت:

          Godofwar0385
          افرین.من با گاد های قدیمی زندگی کردم.هر کدوم رو فکر کنم بالای ۵-۶ بار رفتم ولی بزار رو راست باشم.اینو بره اولین بار که رفتم گفتم عجب شاهکاریه.دفعه دوم که رفتم نظرم عوض شد و شد یه گاد خوب.به پای ۳ گانه نمیرسه.نقاط ضعفی که گفتی رو اگه نداشت شاید میشد بهترین گاد.
          نقاط ضعفی که تو بار دوم قشنگ تو زوقم زدن:
          ۱-دشمنان و ترول ها خیلی کم تنوع هستن.برای تنوع اومدن رنگاشون رو فقط عوض کردن و مثلا رنگ قرمزشون اتیشین،ابی یخی و فلان.زیاد تنوع به خرج ندادن.در حالی که شما تو گاد های قدیمی انواع و اقسام دشمت رو میدیدی.
          ۲-پیشروی در بازی برای بار اول خوبه برای بار دوم از حوصله من یکی خارج بود.همون محیط هارو باید ده ها بار بری و بیای.همین وان شات بودن بازی که از اول تا اخر بازی با یه دوربین هست از طرفی هم باعث خسته شدن تو بار دوم میشه که شما باید حتما دیالوگ هارو و کات سین هارو ببینی . نمیتونی اسکیپ کنی.هم نقطه مثبت هست هم منفی.
          این دو مورد منفی که گفتم بیشترین لطمه رو به تجربه من از بازی زد که امیدوارم تو نسخه بعدی درست بشن.

    • نقد شما خیلی منصفانست تنها کمبود هایی که دیدم نبود دکمه زنی ها و گرافیک کم آب ها بود ولی واقعا بقیه قسمت های بازی گرافیکی چند برابر بقیه بازی ها ارائه میداد.کمی هم باگ بود که با آپدیت اولیه کاملا برطرف شد.
      من مثل شما فن قدیمی گاد نیستم و پشت سرهم بازیشون کردم خب برای من اینکه تمرکز بازی بدجور روی داستان و کات سین های احساسی رفته خیلی لذت بخشه و تا حدی هم یاد آور تلو بود اما کوری بارلوگ به سبک خودش این کات سینا رو درست کرده بود و فوق العاده از کات سین اخر و باس فایت اخر لذت بردم. همچنین بالدور یکی از بهترین و دوست داشتنی(!) ترین شخصیت های سری بود از نظر من. خیلی خوشم اومد ازش.
      همچنین این نزدیک شدن دوربین بازی خیلی به تجربه داستان کمک کرد،داستان گاد های قبلی هیچی از این نسخه کم نداشت ولی این نسخه چون خیلی باور پذیرتر بود و کریتوس هم خیلی پخته تر شده بود،من بیشتر از گاد های قبلی دوستش داشتم با احترام البته گفتم فن قدیمی نبودم.
      بهترین مقدمه ای بود که میشد درست کرد و فکر نسخه های بعدی که حتی از این وسیع تر و با عظمت تر باشن هوش از سر هر آدمی میپرونه. تازه فکرشو بکن با چند تا باس خفن باید بجنگیم و یه باس که اخر بازی مشخص شد قراره بیاد سراغمون. واقعا لقب بهترین انحصاری این نسل(کنار زلدا برای خودم) برازندشه.

      • Godofwar0385 گفت:

        نظرتون کاملا محترمه واسه منم همینطور بود و واقعا هم باهاش کیف کردم ببینید دوربین بازی درسته میگید به تجربه ی داستان کمک کرد ولی آیا تو مبارزات هم کمک کرد ببینید یکی از مهمترین دلایل یه بازی هک اند اسلش مبارزاتشه حالا وقتی من نتونم پشت سرمو ببینم این یه مشکله البته از نظر من دوربین گاد جدید هیچ ربطی به داستان نداره داستان بازیو دوربین مشخص نمیکنه مثلا گادهای قدیمی خدای داستان بودند ایا دوربین ربطب داشت ن اون دوربین قدیم و یادته دوربین گاد سه تو مبارزات آیا کسی و یک درصد اذیت کرد؟من که تاحالا نشنیدم اتفاقا تو مبارزات عالی بود تو فینیشرها دوربین میومد جلو کشتن پوسایدون باس اول گاد سه رو یادته دوربین چتد ثانیه میشد پوسایدون و بقیش میشد سر کریتوس یا مشت و لگد کریتوس و بعد برمیگشت به حالت اول ولی نظر شما هم واقعا محترمه واسم و میدونم به عنوان مقدمه و شروع جنگ این عالی بود

        • البته به نظر من بازی به شدت از حالت هک اند اسلش خارج شده و به جز معدود قسمتایی از بازی اصلا هک اند اسلش نبود اون تیکه های خاص هم قسمتایی که دشمنای زیاد و رگباری میریختن منظورمه و خیلی قسمتا مبارزه های سه چهار نفره اونم با نیاز به تاکتیک زیاد بود خب خیلی سخته که هک اند اسلش حسابش کنیم. دکمه ای هم که دوربینو ١٨٠ درجه میچرخوند خیلی به درد نخور بود و من فقط داج میکردم وقتی از پشت حمله میشد.
          حرفتون راجبه دوربین تو قسمتای قبل کاملا درسته هیچ کس رو اذیت نمیکرد و کل محیط رو هم پوشش میداد ولی خب گشت و گذاری هم به اون صورت وجود نداشت اینکه دوربین فقط یه جا ثابت وایسه و حرکت نکنه حس گشت و گذار و کشف کردن به ادم نمیده… نمیدونم اینجوری خیلی احساس روایت نزدیک تری رو میکردم شاید برای بقیه فرق کنه
          مبارزاتم از نیمه دوم بازی خیلی پیشرفت کردن مخصوصا با باز کردن اسکیل ها که دیدم خیلی کمبو های کلاسیک هستن :heart:
          واقعا با دوربین روی شونه از این بهتر نمیشد

    • خیلی ایراد گرفتی. تعریف هم میکنی با ایراد تعریف میکنی. بازی هیچی کم نداشت. سعی کن از فاز سه گانه‌ی قبلی بیای بیرون و با اونا مقایسش نکنی.

      • Godofwar0385 گفت:

        دوست من بنده ایراد نگرفتم من نظرمو گفتم‌خودم بازیو چار پنج بار تموم کردم خیلیم خوشم اومد ولی میگم که بازی نسبت به وسعت بزرگش یا نسبت به گادهای قبلی تنوع دشمنا و باسهاش کم بود

        • Hasan.n گفت:

          اخه شما چرا نمیخوایید قبول کنید خود سازنده ها گفتن ما دنبال انتقام نیستیم دیگه که بخواییم هی باس واستون بیاریم . در ضمن شما نسخه یک گاد رو بازی کردی دیگه لابد میگی چرا اون باس نداره خب مقدمه بود . بعضی من نمیدونم چه اصراری دارن هی چیزای اضافی به بازی اضافه کنن . درسته دشمنا کم بودن ولی خدایی باس ها دیگه بیشتر این خوب نیست واس یه مقدمه بزرگتر. شما اون ۳ گانه رو بیخیال شو دیگه اونا دیگه تموم شدن رفتن هی میایی اونا رو با این مقایسه میکنی اصلا بی جا هست چون زمین تا اسمون با هم فرق دارن داستان و روایت در ضمن درباره دکمه زنی خود بارلوگ هم گفت دکمه زنی رو نزاشتیم چون بازی بدون کات بود خیلی سخت بود این کار و گفته تو نسخه بعد درستش میکنن

    • مشکل شما و خیلی از دوستان مقایسه این عنوان با GoW 3 هست تا وقتی اینطوری بخواید مقایسه کنید شک نکنید نسخه بعدی رو هم کلی ازش ایراد میگیرید …
      این بازی یه نسخه کاملا جدیده اون سه گانه تموم شد این نسخه ۱ اصلا نباید با نسخه ۳ مقایسه بشه چون فقط شخصیت کریتوس و یکی دوتا چیز تو این سری جدید اومده هیچ دلیلی برای مقایسه وجود نداره …

      • Nima.1371 گفت:

        قول میدم نسخه های بعدی برات از ۳ گانه ی اول خیلی مهیج تر میشه.صبر کن و اعتماد کن.
        خشونت این گاد ۱ چند برابر خشونت گاد ۱ کلاسیک بود.پس خشونت گاد ها جدید ۲ و ۳ چند برابر گادهای کلاسیک ۲ و ۳ خواهد بود.قول میدم میای میگی نسخه ی بعد خیلی بهتر از ۳ گانس.

      • Godofwar0385 گفت:

        خیر بنده مشکلی با گاد جدید ندارم و مقایسم نکردم بالا رو بخون نظر اولمو چند بارم تاکید کردم که مقایسش با گادهای قبلی اشتباهه نوشتم که این گادو من از یه دید دیگه بهش نگاه میکنم و ربطیم به قبلیا نداره

    • کاملا کاملا باهات موافقم علیرضای عزیز،دیگه خودت میدونی قبلاً خیلی درمورد بازی صحبت کردیم
      داستان بازی هم میتونست یه جاهایی بهتر عمل کنه، شخصیت ها عالی پرداخته بودن، داستان هم نشون داد درون مایه‌ی خوبی برای ادامه داره و نوع دیالوگ ها جوری بودن که آدم از همون نبرد با باس اول همه‌ش اشتباه برداشت می‌کرد و آخرش تازه می‌فهمید جریان چیه و این‌ ظرافت‌ها فقط توی یه بازی شاهکار بهش پرداخته میشن
      ولی خب کلا این نحوه‌ی فهمیدن نقطه ضعف باس آخر بازی رو دوست نداشتم، یه جورایی “به‌نظرم” اون مجموعه اتفاقاتی که میوفته تا به نقطه ضعفش پی ببریم فوق‌تصادفی بود ولی اینم نظر منه و نظر من وحی منزل نیست
      درمورد دکمه زنی ها و باس ها هم قبلا باهم صحبت کردیم حالا یه سری از دوستان میگن نبودنش بهتره ولی جالبه بدونن حتی خود بارلوگم از این مشکلات خبر داره و قبولشون داره
      من ۱۰۰% مطمئن هستم نسخه‌ی بعدی بازی به‌شدت حماسی تر خواهد شد.

      • باس فایت نهایی با بالدر از نظر بنده بهترین باس فایت کل سری بود. حتی در یک ویدئو که مربوط به بهترین باس فایت های سری گاد بود در یوتیوب هم بالدر بهترین باس فایت سری بود.
        در مورد فهمیدن نقطه ضعف بالدر: خب نوع متوجه شدن از این موضوع تصادفی هست و خب برای من این جذاب بود اما جدا از جذابیت مسئله مهم تر اینه که این اتفاق کاملا منطقی بوده و گیمر هیچوقت حس غیر واقعی بودن اون رو نمیکنه.
        دکمه زنی ها هم درسته وجودش میتونه بهتر باشه اما نبود این به نظر من نباید یک ایراد به حساب بیاد.
        در کل بازی به قدری جذاب هست که هنگام تجربه اون آدم دلش نمیاد از اون ایرادی بگیره.
        باس فایت ها هم به نظر من عالی بودن به خصوص دوتا نبرد با بالدر و اژدها نمیدونم چرا عده ایی میگن که باس فایت ها جالب نبودند.

        • این باس فایت عالی بود، شخصیت پردازیش از همه باس‌های قبلی سری زیباتر و پخته تر بود
          مبارزه باهاش هم لذت بخش بود اتفاقاً
          این قسمت کامنتتون رو هردفعه من به بازی فکر می کنم توی ذهنم میاد :
          “در کل بازی به قدری جذاب هست که هنگام تجربه اون آدم دلش نمیاد از اون ایرادی بگیره.”
          بله انقدر سازندگان زحمت کشیدن و وسواس به خرج و شرافت به نمایش گذاشتن که من خودم دلم نمیاد ایرادی بگیرم

          حالا انشاالله در آینده‌ای نزدیک بیشتر در مورد بازی بحث خواهیم کرد، ولی نمیگم چقدر نزدیک که اسپویل نشه 😀

        • Godofwar0385 گفت:

          اره بالدر عالیه من حرفم اینه دکمه زنیها کاش بیشتر بود

      • Godofwar0385 گفت:

        درسته دیگه خودتم که نظر منو میدونی و بحث های زیادی راجعش کردیم 😀

  • Witcher گفت:

    داداش دمت گرم اما بقیه شعور تو رو ندارن.کسایی که بازی نکردنو کار ندارم غیر گیمر ها هم دیگه فهمیدن اون غریبه کیه

  • Darkmax204 گفت:

    راستی آقا چرا مدیر تایید نظرات فن بوی بازی در میاره؟!
    دو بار کامنت دادم ایکاش زاویه دید رو برگردونن مثل نسخه ۳ کامنتم پاک شد

    اینم می خواید پاک کنید؟

  • Y PS گفت:

    “بزرگتر ، بهتر و طولانی تر”…و البته شاهکارتر :yes:

  • God of gears گفت:

    با ریسک سونی شاهد ی بازی عالی بودیم از هر نظر مخصوصا داستانی بسیار سر تر از قسمت های قبلی ولی ای کاش دکمه زنی بهتری داشت
    ی سریا انتظار داشتن کریتوس هنوز وحشی و عصبانی باشه:|| عصبانی بود ولی با توجه به بالا رفتن سنش شخصیت پردازی درست همینه که همزمان با سن شخصیت ادمم بهبود پیدا کنه! نه ۵-۶ قسمت بدن شخصیتمون بزرگ نشه اصا هر قسمتم داستان ضعیف تر بشه شخصیت پردازی له تر بشه و توهین مستقیم به طرفداران هست(نه فن بوی ها) امیدوارم هیلو ۶ هم ی مسترچیف درست داشته باشیم و انقد مایکروسافت و ۳۴۳ دروغ تبلیغ نکنن سرکارمون بزارن!
    در مورد سونی هم گرن توریسمو ۷ رو میخوام تا خراب کاری اسپورت رو جمع کنه و دف اسرندینگ ی تریلر گیمپلی بده دیگه دو سه ساله سرکار گذاشته ملت رو

    • Godofwar0385 گفت:

      داداش گادهای قدیم هیج موقع طی این شیش نسخه داستانشون ضعیف نشد یا شخصیت پردازیشونم همین طور حتی کریتوس گاد اسنشن جوون بود کاملا ولی تو گاد سه مسن تر بود اینا واقعا بهشون توجه شده البته کا داستان طی ده سال صورت میگیره بنظرت تو ده سال ادم باید پیر بشه از نظر من گادهای قدیمی تو هر نسخه پیشرفتهای بزرگی داشتن

      • Mikasa گفت:

        کریتوس شخصیت خفنی بود
        ولی این گاد علاوه بر کریتوس کلی شخصیت توپ دیگه معرفی کرد
        یک یک شخصیتا عالی بودن( آترئوس ، براک و سیندری میمیر بالدر فریا همشون به بهترین حالت ممکن شخصیت پردازی شدن و شخصیتای قسمتای قبل خیلی بهتر بودن)
        داستان هم کاملا پخته تر از قسمتای دیگه بود
        و بهتر از قبل خودش رو با افسانه ها ترکیب کرد تک تک اتفاقات بازی قابل توجیه بودن و حفره ی داستانی به چشم نمیخورد
        به جرات میگم یه سطح دیگه ای بود‌ داستان این قسمت

    • ShahinSky گفت:

      تغییر شخصیتیش تو این قسمت عالی بود
      من فقط قسمت سه رو بازی کردم یکبار و بیشتر جنگاش یادم نیست لحظه ای که تو هل هایم کریتوس جونیاشو میبینه و تیغ هارو میندازه و با مشت زیوس رو رگبار میبنده مال قسمت سومه؟ اصلا دقیقا چرا انقدر خشم داشت نپسبت به پدرش که فقط میخواست با مشت بزنتش!!!! چرا؟

      • Godofwar0385 گفت:

        تلو جان مال قسمت سومه اون همه خشمی که میبینی اگه واقعا از قسمت یک بازی کرده بودی و به سه میرسیدی میدیدی واقعا این همه خشم احتیاج بود زئوس و خدایان بلایی به سر کریتوس اوردند که واقعا هم حقشون همین خشم بیش از حد بود

  • The joker گفت:

    آقا یه چیز بگم؟
    من این چند روز تعطیلی از صبح تا شب فقط دارم گاد آو وار بازی میکنم دیگه قاطی قاطی کردم یعنی میرم بیرون یه خریدی کنم یهو یه کبوتر بالای دیوار میبینم یه لحظه به خودم میگم تبرمو پرت کنم بکشمم
    خلاصه
    من یه پسر سه ساله و نیمه دارم
    دیشب آوردمش دوتا دستامو گذاشتم رو شونهاش گفتم boy امروز یه حقیقتو میخوام بهت بگم 😎 تو یه خدایی بیا این شمشیر پلاستیکی رو بگیر و باهاش تمرین کن
    بعد قلاف شمشیر پلاستیکی رو خودم برداشتم شمشیر رو هم دادم دستش گفتم محکم بزن به قلاف تو دست من

    اونم نامردی نکرد چنان محکم زد ولی قشنگ رو انگشتام 😮 با عصبانیت گفتم آخخخخخ چه کار میکنی ؟! :reallyangry:
    یه نگام کرد ترسید که الان میخوام دعواش کنم با شمشیر خوابوند زیر گوشم و فرار کرد 😥
    الان که از خواب بیدار شدم هنوز جاش درد میکنه دوباره یاد دیشب افتادم
    نتیجه اخلاقی
    هیچ وقت به بچه ی سه ساله اموزش رزمی ندید!!

  • مقایسه ۳ بازی Halo 5: Guardians و Gears of War 4 و Ratchet & Clank
    http://www.metacritic.com/game/playstation-4/ratchet-clank
    ______________________
    http://www.metacritic.com/game/xbox-one/gears-of-war-4
    ______________________
    http://www.metacritic.com/game/xbox-one/halo-5-guardians

  • Senatorbigy گفت:

    چون که این عنوان اسمش شبیه به god of war 2 قدیمی هستش(سال ۲۰۰۷)قاعدتا قراره شاهکار تر از این نسخه ی سال ۲۰۱۸ باشه :inlove: دوستان راستی میگن مایکروسافت استودیو جدید سانتا مونیکا رو خریده درسته؟اگه درست باشه یعنی god of war دیگه انحصاری نمیشه؟ ?:-) امیدوارم که اینطوری نشه :inlove:

  • SLIM_SHADY گفت:

    من هنوز متوجه نشدم کریتوس چه جور زنده موند کسی میدونه؟ ?:-) (به جز اون رد خون که آخر سه بود)

    • Su35.Flanker گفت:

      اخوی در طول بازی اشاره هایی زده میشه هرچند من دوست داشتم به بحث نحوه زنده ماندن کریتوس مفصل پرداخته بشه و لحظه نجاتش و امدنش به این سرزمین کامل به تصویر کشیده بشه اما در طول بازی تنها در صحبت ها اشاره هایی میشه مثلا به پسرش میگه وقتی به سواحل این سرزمین امدم تصمیم گرفتم مثل یک مرد عادی زندگی کنم یا اشاره میکنه که همسرش برخلاف خودش یک فانی بوده نه یک خدا که این رودر لحظه ای که پسر روی قایق هست و کریتوس قایق رو میکشه میگه و چند اشاره دیگه.میشه نتیجه گرفت یا کریتوس رو در حالی که زخمی بوده سوار بر موج ها به سواحل نورس امده و توسط مادر آترئوس نجات پیدا کرده یا کریتوس قبلش و بعد از درگیری با زیوس شفا یافته و برای فرار از گذشته خویش به انتخاب خودش به نورس رفته هرچند به نظر من در نسخه دوم این موضوع شفاف تر خواهد شد.

    • فقط تو بازی به صورت مستقیم اشاره شد که به سرزمین های Norse رسیده ولی اینکه چطوری هنوز سواله و کوری بارلوگ تو توییتر گفته این قسمت حتما بش پرداخته میشه ولی توی این داستان نیست (شاید در قالب یه نسخه فرعی کاملا نشون داده بشه شایدم در دنباله های بعدی)

      من الان چندین بار بازی رو از اول تموم کردم و هر بار تنها چیزی که خیلی خیلی بی جوابه اینه که وقتی آترئوس مریض میشه و اونو به فریا میرسونیم در حین مسیر کی سعی میکنه با یورمونگاند حرف بزنه؟ ?:-)

  • mo1234 گفت:

    کاش پایان بازی رو یه صحنه درست میکردن که کریتوس یه دری رو باز میکنه و جایزه گوتی سال ۲۰۱۸ رو برمیداره خیلی قشنگ میشد ایده خوبی بود با تشکر

  • we are gamer گفت:

    به نظر من همچنان قسمت دوم بهترین تو سریه هم داستان درگیر کننده ای داش هم نسبت به نسخه قبل کلی ویژگی های جدید داشت

  • کریتوس کبیر سرور و خدای صنعت گیم در هر صورت اربابی میکرد ، اربابی میکند و اربابی خواهد کرد. برسد به دست سازندگان بازی آنلاین ساز پول پرست خائن که فکر میکنند دوران بازیهای داستان محور تمام شده است.

  • Last Of Us گفت:

    خداوکیلی گوتیش نکنن باید سردر اون مراسم ر…..
    البته صد در صد بازی ردد رو گوتی میکنند چون انحصاری نیست و اسم راک استار پشتشه
    حالا کاری ندارن چی ساخته
    مثل جی تی ای پنج
    که ابرشاهکار لست و بایوشاک با اون گیم پلی و موزیک و داستان خفن پشتشون بود ولی به این بازی تکراری دادن

    • Senatorbigy گفت:

      دوست عزیز gta v خیلی هم بهتر بود از بایوشاک :shy: گیم پلیش هم از لست بهتر بود 🙂 امسال هم رد دد شاهکار میده ولی این لامصب هم امسال کاملا عالیه :inlove:

    • TheSantader گفت:

      داداش میدونم همیشه حرفی که تو سرته رو میزنی و قصد ترول نداری ولی خیلی رو اعصابی.
      تو پست های قبلی بارها ثابت کردی با بازیای راکستار مشکل داری و برات قابل درک نیستن. منم با بازیای بتسدا مشکل دارم ولی خوب میدونم گوتی هایی که الدر اسکرولز گرفته کاملا حقش بوده. راکستارم هرچی بسازه گوتی نمیشه. یه بازی تا شاهکار نباشه گوتی نمیشه مگه ندیدی مکس پین و la noire گوتی نشدن.
      پس میبینی که «هرچی» بسازن گوتی نمیشه. منم نمیفهمم چه جوری ۱۰۰ میلیون نفر ۵ سال با این بازی «تکراری» سرگرم شدن.

      • Last Of Us گفت:

        شما به من بگو فرق بازی های جی تی ای چیه با هم؟
        همشون همون فرمول تکراری هستش
        قبول کن داستان خاص و درگیر کننده ای نداره
        فقط گیم پلی داره و گرافیک خوب
        ولی بایوشاک و لست با داستانشون سال ها و سال ها تو ذهنت میمونند
        و این فرق یک بازی قشنگ و عالی با یک بازی تکراری مثل اساسین و جی تی ای و … هستش

        • TheSantader گفت:

          «فقط» گیم پلی داره. خدایا به کجا رسیدیم. به جایی که یه نفر به خودش جرئت میده کلمه ی فقط رو کنار گیم پلی یعنی هسته ی اصلی یه «بازی» ویدیویی بذاره.
          وقتی اولین بازی عمرمو کردم با خودم گفتم این آینده ی ماست. این صنعت فیلمو از میدون به در میکنه همینطور که تلویزیون رادیو رو از میدون به در کرد یا حداقل تغییرش میده ولی نه…
          نه تنها نتونستیم فیلمو عوض کنیم بلکه فیلم رو بازیامون تاثیر گذاشت تا جایی که افراد میگن بازی «فقط» گیم پلی داره. 😐

          • ShahinSky گفت:

            TheSantader
            نه دادا اینو جدی نگیر لست و gtaV ماورای تصور هستن هنوز ک هنوزه اخرین حد گیم پلی و سرگرمی رو دارن و رو دستشون نیومده تعصب داشتن نداره چون بهترینن
            خیلی ادم باید گیمر باشه بگه دو بازیه اخر راکستار حقشون نبوده گوتی بشن
            بخدا این دوتا بازی بحدی کاملن که قسمتای بعدیشون قابل تصورم نیست چی میخان بسازن بعد این نوبچه ی جوجه گیمر ۳۱ ساله :rotfl: فکت ول میده

    • Mikasa گفت:

      رد دد حقشه گوتی بشه
      ۸ سال روش کار کردنا
      یه تیم از راکستار جدا کردن فقط برای ساختن دنیاش
      من خودم گادو بیشتر دوست داشتمو دارم
      ولی امسال گوتی و بیگ وینر صد در صد رد دده
      این گاد اگه سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۶ میومد گوتی میشد بلاشک ولی رد دد متاسفانه به تورش خورد
      هرچند شاهکار شاهکاره و چیزی از ارزش های گاد کم نمیشه
      با ۱۱۵ نقد بدون نقد منفی زیر ۷۵ چه در اوپن کریتیک و چه تو متا
      اولین بازی تاریخه که این حد نقد مثبت داره
      یوزر اسکور ۹.۲ هم بین انحصاریای این نسل بالاترین یوزر اسکوره
      بعد از البته شاهکار بلامنازع تاریخ دی ال سی بلادبورن که بالاترین یوزر اسکور تاریخو داره

      • Last Of Us گفت:

        ۱۰۰ سال کار کنند
        یعنی اگر یک بازی زیاد روش کار کنند مستلزم خوب بودن اون بازیه؟
        پس چرا لست گاردین با کارگردان افسانه ایش بعد از ۱۰ سال کارکردن گوتی نشد؟
        قبول کن کیلوویی رد دد رو گوتی میکنند
        هنوز نیومده ملت دارید میگید چون اینقدر سال روش کار کردن گوتیه
        این یعنی تعصب
        بزار بیاد بازی کنید اگر واقعا خوب بود بعد ازش دفاع کنید 🙂

        • TheSantader گفت:

          تعصب یعنی بگی gow با وجود اشکالاتی که داشت حقشه متاش ۹۹ یا ۱۰۰ بشه.
          تعصب یعنی چون تو از یه بازی خوشت نیمده مدام بکوبیش.
          تعصب یعنی تا اشکالات واضح یه بازی رو بیان میکنیم بلافاصله جبهه بگیری.

        • Mikasa گفت:

          من بالام گفتم
          فن سرسخت گادم D: گوتی شدنش از خدامه
          ولی راک استار کم شرکتی نیست
          ملاکم متای بازیاش
          هم رد ددش گوتی شده هم جی تی ای
          پتانسیل گوتیش بازم بالاست
          و حتی متای بالای ۹۵
          در ضمن لست گاردین ۱۰ سال طول کشید به خاطر مشکلات تکنیکی بود
          رد دد بزرگترین شرکت بازیسازی داره روش کار میکنه
          فن راک استارم نیستم حتی رو کنسولم جی تی ای ندارم نگو تعصب داری

      • TheSantader گفت:

        این گاد ۲۰۱۵ ویچرو به عنوان رقیب داشت…

    • ShahinSky گفت:

      اقای تعصب
      لست کلی جایزه برد gta هم عالی بود باید دوتاشون بهترین میشدن یکی تو جهان ازاد یکی خطی
      این بازیا مال نسل هفته توئه سمبل تعصب هنوز توش گیری!!! خودشون بخدا اگه اهمیت بدن فقط بفکر ارتقا محصولن

  • الان طرفداران تعصبی ps فن تعصبشون چند برابر میشه و به بازیشون مینازن
    😕

  • ShahinSky گفت:

    حال کردم با صحبتاش :yes:
    دوست دارم اول اترئوس بزرگتر بشه و قابل بازی یا سوییچ بین پدر پسر کنیم خیلی جالب درمیاد
    مبارزه اولشم حتما با توره دشمن اصلی ام خودشه تا اخر تو سه راند باهاش بجنگیم مثل بالدر
    بالدر بهترین شخصیت منفی کل بازیاست حرکاتش حرفاش همه چیش جالبه
    الان کریتوس برادر و پسرای تور رو کشت بغیر از اودین و فریا خدای دیگه ام هست نابود کنه؟

  • maziyar.tds گفت:

    اگه قرار thor رو بکشه امیدوارم حداقل پتکشو ازش بگیره وای فکرشو بکن 😯 .بعدش فکر نکنم god of war 2 برای این نسل باشه میره برای نسل بعد

God of War 2 بزرگ‌تر، بهتر و طولانی‌تر خواهد بود - گیمفا