نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا
نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا
نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا
نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا

نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد)

سعید حلاجیان
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
شایعه بازی god of war در ماه سپتامبر منتشر می‌شود

کمتر از یک هفته تا زمان انتشار عنوان محبوب و مورد انتظار God of War باقی مانده و حال به تازگی نقدها و نمرات این عنوان نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

هنگامی که به عنوان God of War فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند این است که این سری چگونه توانسته به یکی از محبوب‌ترین فرانچایز‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. نقش استودیوی سانتامونیکا و به خصوص کوری بارلاگ، کارگردان این عنوان را نمی توان نادیده گرفت که در شکل گیری آن نقش بسزایی داشته اند. در سال ۲۰۱۴ و طی مراسم PSX کوری بارلاگ رسما از نسخه جدید God of War خبر داد. مطمئنا این موضوع و بازگشت کوری بارلاگ آن هم به عنوان کارگردان، بسیار خبر بسیار خوشحال کننده ای به نظر می‌رسید اما مسئله مهمی که مطمئنا سازندگان با آن روبرو بوده و کنجکاوی بسیاری از کاربران را برانگیخت این بود که بازی قرار است چه داستانی را روایت کند زیرا تمامی نسخه‌های پیشین بر روی اساطیر و خدایان یونانی تمرکز داشته و اگر سازندگان به مانند Ascention به سراغ پیش در آمد دیگری می‌رفتند، احتمال شکست دوباره این پروژه وجود داشت. بنابراین تیم سازنده تصمیم به توسعه ریبوت و انتخاب اساطیر نورس ( اسکاندیناوی) گرفته که بسیار ایده جالبی به نظر می‌رسد. God of War می‌خواهد این بار داستان عمیق‌تر و شخصی‌تری از کریتوس را روایت کند و از همین روی داستان بازی او را نه یک خدای جنگ بلکه یک پدر نمایش می‌دهد. به نظر می‌رسد God of War دوباره رشد کرده است و قصد دارد در کنار پایبندی به میراث خود سبک جدیدی را ارئه داده و دنیای جدیدی را معرفی  کند و از این روی به یکی از بهترین های این فرانچایز تبدیل شود.

به تازگی نقدها و نمرات عنوان God of War منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت( این پست بروز رسانی می شود):

IGN 10/10

من یک بازی اکشن فوق العاده را از God of War انتظار داشتم و این عنوان چنین تجربه‌ای را به صورت فوق العاده‌ منتقل کرده است. اما انتظار نداشتم که این عنوان یک سفر هیجان انگیز بوده و تجربه‌ای باشد که هر قسمت آن یک شاهکار است. این عنوان بازی است که در آن کریتوس به یک پدر پیچیده، هیولا و یک جنگجو تبدیل می‌شود که هم در میدان مبارزه باید بجنگد و هم اینکه جنگیدن را به پسر خود نیز آموزش دهد؛ آن هم در دنیایی مملو از خطرات که پیوسته در حال تغییر است. هم در زمینه گیم پلی و هم در زمینه یافتن افسانه‎های بازی، پاداش‌هایی وجود دارد که من با کامل کردن دستاوردهای بازی به آن‌ها دست یافتم. حساسیت زیادی که سازندگان برای خلق جهان بازی، شخصیت‌ها و همچنین گیم پلی آن به خرج داده اند، تجربه ای هیجان انگیز و به یاد ماندنی را رقم زده است.

Vgames 10/10

God of War به ستاره اصلی سونی میان مجموعه بازی‌های انحصاری این شرکت مبدل شده و در این موضوع هیچ شکی نیست که هر بازی‌بازی که کنسول پلی استیشن ۴ دارد، باید این عنوان را تجربه کند.

Gameplanet 10/10

God of War تعریف دوباره‌ای از یک حماسه است؛ یک پیروزی بزرگ برای استودیوی سانتا مونیکا و یک دلیل بسیار مهم برای داشتن کنسول پلی استیشن ۴٫

USgamer 10/10

این دقیقا همان طوری است که یک ریبوت باید ساخته شود. پس از اینکه کریتوس راه خود را گم کرد، استودیوی سانتا مونیکا عنوان God of War را در مسیر جدیدی قرار داد. God of War دارای یک شخصیت پویا‌تر(کریتوس) همراه با یک پشتیبانی عالی(آترئوس)، سیستم مبارزات فوق العاده و از نظر گرافیکی، یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۴ تا به امروز می باشد.

Guardian 10/10

بسیار نادر است عنوانی را پیدا کنیم تا از نظر محتویاتی که در نظر دارد تا به مخاطب ارائه دهد، کامل باشد. God of War یک تنظیم کننده و یک هدف گذار استاندارد است چه در زمینه فنی و چه در زمینه داستان پردازی. God of War عنوانی است که تا مدتی پیش ساخت آن غیر ممکن بود.

PlayStation LifeStyle 10/10

God of War یک بازسازی حماسی از یک فرانچایز حماسی است. تکامل شخصیت کریتوس می توانست کاملا اشتباه پیش برود اما استودیوی سانتامونیکا این فرانچایز را طوری ادامه داد که واقعا شایسته آن است. روایت گونه بودن بازی بسیار دوست داشتنی است و این موضوع کریتوس را به شخصیت مبدل کرده است که در عین خشن و بی رحم بودن به مانند گذشته، باید از پسرش نیز محافظت کند. بازسازی و بهبود سیستم مبارزات بازی تجربه آن را  لذت بخش تر و متنوع تر می سازد. عملکرد فوق العاده بازی از لحاظ گرافیکی و صداگذاری نشان میدهد که سفر به هریک از سرزمین های افسانه ای یک تجربه مهیج و لذت بخش است. God of War یک عنوانی است که حتما باید آن را تهیه کرد؛ عنوانی که مطمئنا ارزش صبر کردن را دارد.

Polygon 10/10

در یک جمله، بازی God Of war یک دنیای بسیار پیچیده است. هر قسمت از بازی در نوع خود بسیار عالی بوده ولی مهم‌تر از آن دارای چشم انداز بزرگتری است. بسیاری از طرفداران سر سخت و قدیمی این فرانچایز از این موضوع وحشت دارند که این بازی یک God of War واقعی نیست؛ بله آن‌ها حق دارند زیرا بازی پیش روی ما حتی از آن هم بهتر است.

GamesRadar+ 10/10

یکی از بهترین لحظات تاریخ پلی استیشن، کریتوس برای مخاطبان جدید دوباره باز سازی شده و در عین حال برخی از ویژگی‌های قدیمی خود که از وی  خدای جنگ ساخته اند را هنوز حفظ کرده است.

We Got This Covered 10/10

God of war را نمی توان چیزی جز شاهکار خطاب کرد؛ از تمرکز بازی بر روی داستان سرایی گرفته تا دنیای شگفت انگیز و مبارزات فوق العاده رضایت بخش آن. همه و همه استاندارد جدیدی را به وجود آورده اند که بازی‌های AAA در آینده باید به چنین استانداردی برسند.

DualShockers 10/10

مبارزات بازی God of War پس از تسلط بر آن، یکی از بهترین مبارزاتی بود که من تجربه کرده‌ام. کریتوس طوفان مرگ و ویرانی می‌شود؛ دفع حملات دشمن، ضربه با سپر، چرخیدن به دور دشمنان و تکه تکه کردن آن‌ها، نبرد کریتوس با هیولاهای نزدیک به وسیله مشت و لگد نمونه‌هایی از این موارد هستند. در عین حال کریتوس قادر است تبر خود را به سمت دشمنان دور دست پرتاب کند و سپس تبر را به دستان خود باز گردانده تا دو دشمن دیگری که در پشت وی قرار دارند را نیز تکه تکه کند؛ آن هم قبل از اجرای حرکت تمام کننده. مبارزات بازی بسیار سریع، پیچیده، اعتیاد آور و هیجان انگیز بوده ولی با این حال هیچ گاه احساس نکردم که کنترل بازی از دست من خارج شده است.

Game Revolution 10/10

عنوان God of War نمونه خوبی است به این منظور که نشان دهد کنسول پلی‌استیشن ۴ دقیقا باید چه چیزهایی(عناوینی) را ارائه دهد و به نظرم هرگاه بخواهیم از نسل هشتم یاد کنیم، God of War اولین عنوانی است به ذهن ما می‌آید. گرافیک، صداگذاری، مبارزات، داستان و دنیای بازی همه دست به دست هم داده اند تا محصول نهایی بسیار منحصر بفرد شده و نشان دهد که چرا بازی‌های ویدیویی یک هنر هستند. هنگامی که در ارتباط با داستان پردازی صحبت می‌کنیم، God of War با بهترین رمان و فیلم‌های سینمایی برابری خواهد کرد. اگر شما از کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ هستید، باید حتما این عنوان را تجربه کنید؛ در غیر این صورت باید برای تجربه God of War به فکر تهیه کنسول پلی‌استیشن ۴ باشید.

Wccftech 10/10

God of War یکی از معدود عناوینی است که می‌تواند سرنوشت یک نسل را تعیین کند. مبارزات کریتوس به بهترین نحو بازسازی شده و سرزمین  Midgard مملو از شگفتی‌ها و در عین حال خطرات زیادی است که باید آن‌ها را کشف کرده و بر تهدید‌ها غلبه کنید. تقریبا به اندازه طول عمر کنسول پلی استیشن ۴ زمان برد تا شاهد ماجراجویی جدید کریتوس باشیم اما این عنوان واقعا ارزش صبر کردن را داشت. هنوز سفر و ماجراجویی استودیوی سانتامونیکا به پایان نرسیده است اما آن‌ها بار دیگر نشان داده‌اند که چگونه کریتوس می تواند یکی از بهترین ضد قهرمان‌های حاضر در بازی‌های ویدیویی باشد.

Game Informer 9.8/10

باز‌سازی شخصیت کریتوس و شکل و شمایل جدید آن اولین چیزی است که مخاطب را به خود جذب می‌کند اما در مجموع این موضوع با تکامل این فرانچایز همبستگی دارد؛ کریتوس شخصیتی خشونت طلب و یک قاتل بی رحم بود که دریای خون به راه می انداخت اما حالا بازی با بازخلق او و طراحی دوباره مبارزات وی، فضایی را برای استراتژی بیشتر در مبارزات به وجود آورده است. سکانس‌های اکشن و لحظات هیجان‌انگیز همچنان در بازی وجود داشته اما در این نسخه به بلوغ و عمق بیشتری دست یافته اند. God of War از گذشته خود درس‌های زیادی گرفته اما در عین حال سعی می‌کند تا با در پیش گرفتن مسیر هیجان انگیز فعلی، به عنوان یکی از بهترین بازی‌های این نسل ظاهر شود.

Playstation Universe 9.5/10

در عنوان God of War، داستان و گیم پلی بازی با یکدیگر متحد شده تا یک ماجراجویی به یاد ماندنی را خلق کنند.  داستان شروع دوباره کریتوس بسیار استادانه نوشته شده، از نظر احساسی بسیار تکان‌دهنده بوده و یک چالش بسیار هیجان انگیز است.

Everyeye.it 9.5/10

God of War تغییر کرده است. این نسخه، فرانچایز God of War را به یک عنوان اکشن ماجراجویی تبدیل کرده است و به بازی‌بازان اجازه می‌دهد تا به اکتشاف در بازی بپردازند. همچنان ریشه بازی دست نخورده باقی مانده که به خوبی در هنگام مبارزات و یا صحنه‌های خشونت آمیز بازی قابل مشاهده است. هرچه که داستان بازی پیش‌ رفته و ماموریت‌های فرعی آن آزاد می‌شوند، God of War ثابت می‌کند که یکی از غنی ترین و شگفت انگیز ترین ماجراجویی‌های سه نسل اخیر است. فروش این عنوان به قدری خوب خواهد بود که مطمئنا شما را شگفت زده می‌کند.

GameSpace 9/10

God of War بازی کاملی نیست اما دقیقا بازسازی مناسبی از این فرانچایز می‌باشد که به آن احتیاج داشته است. God of War عنوانی است که تجربه آن واجب بوده و اگر دارای کنسول پلی‌استیشن ۴ هستید، باید حتما آن را تهیه کنید.

GameSpot 9/10

در بسیاری از جهات، God of War دقیقا مشابه نسخه‌های قدیمی این فرانچایز است. یک بازی اکشن تماشایی با موسیقی‌های حماسی، هزینه تولید بالا و مبارزات طاقت‌فرسا که با پیش روی در بازی شاهد پیشرفت چشم‌گیر آن خواهیم بود. آن‌چه شما را شگفت زده می‌کند داستان بازی می‌باشد که بسیار پخته شده است. دقیقا به مانند کریتوس، عنوان God of War نیز به مانند گذشته تجربه خوبی بوده اما نشان می‌دهد که همچنان نیاز به پیشرفت دارد. اگر God of war دچار نوآوری‌های زیادی شده برای بهتر شدن آن است و اگر سازندگان تصمیم گرفته‌اند که همچنان قسمت‌هایی از گذشته را در بازی حفظ کنند( منظور دارا بودن ویژگی‌هایی از گیم پلی نسخه‌های قدیمی) مطمئنا این موضوع به سود آن خواهد بود. کریتوس دیگر یک فرد خشمگین قابل پیش بینی نبوده و God of War نیز دیگر یک عنوان اکشن قدیمی نیست. با این بازسازی(ریبوت)، God Of war مسیر جدیدی را در پیش گرفته که نوید یک ماجراجویی هیجان انگیز را در نسخه‌های آینده می دهد.

VideoGamer 9/10

God of War به تعادل خوبی میان حماسی یا عرفانی بودن و میان خشونت آمیز یا کم خشونت بودن دست یافته است. این عنوان قطعا یکی از جالب‌ترین نسخه‌های سری خدای جنگ تا به امروز است.

Metro GameCentral 9/10

God of War این فرانچایز را با تغییرات عمده ای روبرو کرده است که با سیستم کاوش و مبارزات هیجان انگیز ولی کمی کم‌عمق همراه با داستان پردازی آن هم‌خوانی دارد.

New Game Network 8/10

God of War یک فرانچایز قدیمی و کلاسیک را به یک بازی مدرن تبدیل کرده و نتیجه نهایی آن بسیار چشم‌گیر، جلا یافته و از نظر بصری تحسین برانگیز است که برای کنسول پلی‌استیشن ۴ به مانند یک بمب عمل کرده و در کنار آرشیو بازی‌های انحصاری شرکت سونی آقایی می‌کند. این بازی محتویات بسیاری داشته و سیستم مبارزات بهبود یافته آن مطمئنا کاربران تازه وارد را سرگرم می‌کند؛ در حالی که هواداران قدیمی این فرانچایز، از نیمه دوم این ماجراجویی بیشتر لذت خواهند برد.

Edge Magazine 8/10
اگرچه شاید گذراندن ۳۰ ساعت با بدترین ضد قهرمان بازی و فرزند کوچکش خیلی تجربه جالبی نباشد اما در انتها هنگامی که این سفر هیجان‌انگیز ولی خسته کننده به پایان رسید، شما بسیار خوشحال هستید که در این سفر همراه آن‌ها بوده‌اید.

TheSixthAxis 8/10

God of War دچار تغییرات زیادی دشه که به نظر می‌رسد در رابطه با این تغییرات از عناصر محبوب بازی‌های امروزی الهام گرفته شده است؛ به مانند نیمه جهان باز بودن بازی، سیستم غارت و داستان پردازی که البته عملکرد خوبی داشته اند. God of War به گونه ای تغییر یافته که شاید برای بسیاری از طرفداران خوشایند نباشد. اگرچه خوشبختانه مبارزات خشونت آمیز و رضایت بخش آن نشان از این دارند که هنوز این فرانچایز هویت خود را حفظ کرده است. اگر تا به‌حال این موضوع برای شما روشن نشده بود باید گفت که به نظر می‌رسد این عنوان شروعی برای یک سه گانه جدید از فرانچایز God of War باشد که نسخه اول آن شروع بسیار خوبی بوده است.

Twinfinite 8/10

با وجود انتقاد و اعتراض‌های من در ارتباط با آترئوس و مشکلات بازی، God of War همچنان بازی بسیار آسانی است که نمی‌توان آن را به تمام کاربران پلی‌استیشن ۴ توصیه کرد. شخصیت محبوب کریتوس بازگشت باشکوهی داشته است اما با وجود انتخاب افسانه‌های نورس برای این بازی، هنوز ماجرا‌های بسیاری وجود داشته که God of War برای پیشرفت این فرانچایز در آینده، می‌تواند به آن‌ها بپردازد.

GameCritics 7.5/10

داستان بازی در ارتباط با نظم و خویشتن‌داری می‌باشد اما عجیب است که به نظر می‌رسد هنوز جای کار بسیاری دارد. این یک God of War جدید است؛ امیدوار کننده اما بی هدف. من کریتوس جدید را دوست دارم اما امیدوارم ماجراجویی بعدی وی متمرکز‌تر بوده و البته کریتوس نیز کارهای جالب‌تری برای انجام دادن داشته باشد.

نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا

Batman Arkham knightهالک ایرانیVisible 6-tigh manSpider-Man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا
نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا
نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا
نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا
نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد‌ها و نمرات عنوان God of War منتشر شد(بروز‌رسانی شد) - گیمفا