چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا

چرا GTA V در نسل بعد؟

بهزاد شعبانی
۱۸:۰۴ ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا

همه شاهد تاخیر ها و انکارهای Rockstar در مورد عنوان بزرگ و مورد انتظار Grand Theft Auto V هستیم.این را هم میدانیم Rockstar شرکتی نیست که اینگونه، طرفداران عنوانی به وسعت GTA V را سرکار بگذارد.پس احتمال می رود که اتفاقاتی حول GTA V در حال رخ دادن است که ما از آن بی خبریم.



همانطور که می دانید تاریخ های متفاوتی برای این عنوان از سوی سایت ها و نشریات متفاوتی اعلام شده اما هیچ یک از این تاریخ ها مورد تایید Rockstar قرار نگرفته و جالب ترین نکته در این باب این است که حتی یک پلتفرم هم از پلتفرم های مقصد این بازی اعلام نشده و راکستار به همین دلیل GTA V را از جشنواره ها فراری می دهد.

شب پیش راکستار اعلام کرد که تریلر بعدی این بازی در نیمه ی دوم نوامبر امسال منتشر خواهد شد.پس بنابه این مسئله شانس عرضه GTA 5 در ۲۰۱۲ تقریبا به صفر رسیده است.

اما مهم ترین مسئله مخفی نگه داشتن پلتفرم های مقصد این بازی است.چندی پیش هم شایعه شده بود GTA 5 اصلا متعلق به این نسل نیست.راکستار چرا هیچ چیزی نمی گوید؟آیا در حال مذاکره با سونی و مایکروسافت است؟آیا قصد دارد GTA V انحصاری باشد؟

gta v

GTA V

چرا مایکروسافت و XBOX بعدی؟

در حالی که سونی با IP های محبوب که پتانسیل ادامه دار شدن را دارند مانند KILLZONE و وUNCHARTED و MGS به استقبال PS4 می رود ، مایکروسافت فعلا چیز خاصی برای نسل بعدش کنار نگذاشته.درمورد Gears of War که خیلی ها حتی ساخت Judgment را ملزوم نمی دانستند و در مورد HALO فعلا چیزی جای بیان ندارد.پس احتمالا مایکروسافت با IP هایی جدید به استقبال کنسول نسل بعدش خواهد رفت.حال بدقولی های راکستار به مایکروسافت و سونی را به یاد بیاورید.زمانی که قرار بود عنوان GTA: Episodes from Liberty City در انحصار Xbox 360 باشد.اما این بازی برای هرسه پلتفرم اصلی عرضه شد.پس راکستار یک بدهی به وسعت یک GTA به مایکروسافت دارد.

gta v

GTA V

چرا سونی و PS4 نه؟

اولین چیزی باعث موفقیت کنسول های سونی شده عناوین انحصاری آنهاست.هم اکنون هم اکثرا ادامه ی KILLZONE و UNCHARTED و METAL GEAR SOLID و خیلی های دیگر را در PS4 می بینند.حال بدقولی راکستار به سونی را به یاد آورید.این مسئله زمانی لیک شد که تصویری از عنوان AGENT از یکی از بلاگ های راکستار به بیرون درز کرد.راکستار تنها توضیحی که داد این بود که این بازی در عوض بدهی راکستار به سونی در انحصار PS3 خواهد بود.اذهان عمومی به این سمت رفت که ظاهرا قرار بوده Red Dead: Redemption در انحصار PS3 بوده باشد.حال هیچ خبری هم از AGENT نیست و راکستار فقط گفته که این عنوان Open world بوده و وقایعش در دهه های ۴۰-۵۰ میلادی با تمی نوآر رخ خواهد داد.پس از آن راکستار هیچ گونه توضیحی راجب این بازی نداد.آیا این عنوان هم به نسل بعد خواهد رفت؟

agent

AGENT

Lunch title نسل بعد؟

با توجه به گفته های اخیر آقای  Ryan Brant  در رابطه با انتقال برخی از پروژه های راکستار و ۲K به نسل بعد ، می توان این احتمال را داد که راکستار، در عوض بدهی هایش به سونی و مایکروسافت این لطف را در حق آنها انجام می دهد تا عنوانی به بزرگی و با ارزشی مانند GTA V یکی از بازی های لانچ کنسول های نسل بعد این دوشرکت باشد که این مسئله به نوعی ریسک بزرگی محسوب می شود.

همچنین اینکه ممکن است بازی GTA V با گرافیک و وسعت خیره کننده ای وارد میادین شود که اصلا کنسول های این نسل قادر به اجرای این بازی نباشند.

gta v

GTA V

# این طور که پیداست راکستار هم به مایکروسافت و هم به سونی یک بازی انحصاری بدهکار است.این طور که از شواهد می توان احتمال داد این است که GTA V در رابطه با پلتفرم های مقصدش سورپرایز بزرگی برای ما دارد.

به گفته ی راکستار در تریلر بعدی GTA V هیچ حرفی در مورد تاریخ انتشار و پلتفرم های مقصد این بازی زده نمی شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا
چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چرا GTA V در نسل بعد؟ - گیمفا