تولیدکننده بازی رایانه‌ای نیما: جایگاه گیم ایرانی با رقابت صحیح با محصولات خارجی تثبیت می‌شود

۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

تولیدکننده بازی رایانه‌ای “نیما” با بیان اینکه هدف اصلی بخش خصوصی در ورود به عرصه تولید و توزیع بازی های رایانه ای سود آوری مالی است، گفت: با رفع مشکلات موجود در این عرصه حوزه گیم در آینده ای نزدیک شاهد رشد و ورود بیش از پیش بخش خصوصی به صنعت بازی های رایانه ای کشور خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، “صادق جبلی” تولید کننده بازی نیما به راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی در صنعت گیم اشاره کردو افزود: صنعت بازی های رایانه ای همچون دیگر صنایع نیز نیازمند یک چرخه کامل از تولید تا عرضه و همچنین روند صحیح عرضه و تقاضا است. زمانی که موانع سر راه تولید، عرضه و بازاریابی محصولات استودیو ها و شرکت ها بازی سازی برطرف شود و از طرف دیگر سازندگان و دست اندرکاران نیز با شناسایی بازار و نیاز های بومی نسبت به تولید محصولات خود اقدام کنند، می توان شاهد رشد و حرکت در صنعت تولید و عرضه بازی های ایرانی بود.
مدیر عامل شرکت بازی سازی طراحان سفید ادامه داد: در چنین شرایطی گردش مالی صنعت نیز افزایش و می توان با مدیریت مناسب، از ریسک سرمایه گذاری کاست.شرایط یادشده ایده عال برای ایجاد صنعت و داشتن گردش مالی در آن بود.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای ، حمایت از تیم های تولید کننده مستقلی که توان تولید محصولات با کیفیت دارند، می تواند سهم بسزایی در رشد و ایجاد چرخه اقتصادی در صنعت بازی های رایانه ای کشور داشته باشد.
مدیر سایت گیم جابز به بازار یابی ،تبلیغات و توزیع مناسب و تاثیر آن بر عرصه گیم اشاره کرد و گفت: اگر روند تولید و چرخه صنعت بازی های رایانه ای در ایران کامل باشد، تمامی این موارد به صورت پیش فرض تاثیرگذار خواهند بود و برعکس اگر این روند با مشکل مواجه باشد، بازاریابی و تبلیغات و… تاثیرگذاری بسزایی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: برای مثال فرض کنید محصولی تولید کرده ایم که در آن توجهی به نیاز های مخاطب ایرانی نشده و کیفیت تولید نیز در سطح استاندارد های روز صنعت گیم جهانی نیست. تبلیغات و بازاریابی چنین محصولی در کشور در هر سطح و مقیاسی با شکست روبه رو خواهد شد.
تولید کننده بازی رایانه ای نیما با بیان اینکه محدودسازی ورود و عرضه بی‌رویه بازی‌های خارجی هرگز به ایجاد بازار مناسب تولیدات داخلی منجر نخواهد شد ،افزود: صنعتی که در آن رقابتی وجود نداشته باشد پیشرفت نخواهد کرد. این حرف به این معنی نیست که نباید از بازی های ایرانی حمایت کرد بلکه با ایجاد فضای رقابتی زمینه تولید بازی با محتوا رادر کشور فراهم کرد.
وی ادامه داد: در بسیاری از ژانر ها و پلتفرم ها خلا بسیاری در زمینه تولید محصول مناسب مخاطبین ایرانی وجود دارد و در صورت تولید محصول با کیفیت و استاندارد می توان مخاطبین بسیاری جذب کرد.

0
0
برچسب‌ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خدایی دمش گرم Yes
    با این دوتا جمله خیلی حال کردم
    “اگر روند تولید و چرخه صنعت بازی های رایانه ای در ایران کامل باشد، تمامی این موارد به صورت پیش فرض تاثیرگذار خواهند بود و برعکس اگر این روند با مشکل مواجه باشد، بازاریابی و تبلیغات و… تاثیرگذاری بسزایی نخواهند داشت.”
    “محدودسازی ورود و عرضه بی‌رویه بازی‌های خارجی هرگز به ایجاد بازار مناسب تولیدات داخلی منجر نخواهد شد” Yes Yes Yes Yes Yes Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss

    0
    0
  • Yes از دو تا حرفی که بالا گفته شد

    0
    0
  • majid13 گفت:

    اره دیگه مانع ورود بازی خارجی میشید یا بازیهای سانسورشده خارجی رو 300هزارتومن به خورد جونامیدید اونوقت مثل خودروسازها میایدمیگید ماامسال100بازی ساختیم وچندمیلیارد فروختیم هروقت تونستین خودرویی بسازید که باbmwرقابت کنه اونوقت بازی میسازین که با جی تی ای رقابت کنه دلیل نفرختن بازی در ایران تفاوت فرهنگی مسئولان باجوناست شما بازی می سازید درعربا یا دفاع مقدس اونم فله ای ولی جونا بازیهایی مثل جی تی ای و…رومیخوان اهای مسئولا ما توسال2014زندگی میکنیم نه سال57

    0
    0
      • majid13 گفت:

        میشه بگین چرا یار بازیساز چندسال پیش تو برنامه صفرویک شبکه اموزش و تو برنامه کافه فناوری شبکه چهار چندروز پیش می گفت بازی خارجی بده و باعث میشه بازی های مارو کسی نمی خره اونم چه بازی مثل جی تی ای می گفت بد وخانواده ها باید مانع این بشن که بچه هاشون این بازی هارو نکنن چون غیر اخلاقیه و باید بیان بازی ایرانی بکنن من می گم اینا مثل خودرو سازا قدرت ندارن اگه داشتن هزار برابربدترن یارو میگه باید کاری کنیم بازها سانسور وبه قیمت 300هزار تومن به دست گیمر برسه بعد میگی مقایست غلطه

        0
        0