دو بازی مستقل ایرانی ۲۰ ساله شدند
استودیو سرگرمی های نیو، که فعالیت خود در حوزه تولید بازیهای رایانه ای را از اواخر دهه ۷۰ آغاز کرده است و بازی ماندگار و تحسین شده «کوهنورد» را در کارنامه دارد از دو بازی مستقل خود که ۲۰ سالگی را پشت سر گذاشته اند، خبر داد.
پتانسیل خوب این دو بازی برای معرفی دو مسکات (کاراکتر کارتونی) جدید برای دنیای بازیهای ایرانی دلیل اصلی بازگشت استودیو نیو به این دو بازی قدیمی و تلاش برای به روز رسانی آنها برای انتشار بر روی وبسایت نیو است.
این دو بازی دو بعدی بصورت مستقل و بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ با گیم میکر نسخه ۴ ساخته شده اند و تنها سورس یکی از آنها در حال حاضر در استودیو موجود است. از اینرو نیو بازسازی این دو بازی با انجین های به روز را جز برنامه های آتی خود اعلام کرد.
هر دو بازی در سبک ساید اسکرولر هستند با این حال دو سبک متفاوت و با چاشنی خلاقیت را به خدمت گرفته اند تا مراحلی سخت و نفس گیر برای به چالش کشیدن مخاطب به تصویر بکشند.
برای اطلاع از زمان احتمالی انتشار این دو بازی و رونمایی نسخه های بازسازی شده در خبرنامه استودیو نیو ثبت نام کنید.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
به امید موفقیت بازیسازهای ایرانی و داشتن یه جامعه بدون سانسور برای هممون
تو خود اروپا و آمریکا هم سانسور وجود داره یه سرچ ساده اینترنتی لازمه برا فهمیدنش
اونا نمیان چیزی که حقه مردمه سانسور کنن،
اینا میگن اونا بدن اونا میگن اینا بدن ،حالا خودت قضاوت کن
محض اطلاعت همین الان تیک تاک در حال فیلتر شدن رسمی تو آمریکاست و تو ادارات چند تا ایالت کسی استفاده کنه هزار دلاری جریمه میشه
مثال گیمری بزنم . تو آلمان که هیتلر رو ازش صحبت نمیکنن . به جای هیتلر تو ولفنشتاین یه شخصیت دیگه میذارن . در صورتی که هیتلر جزئی از تاریخشونه و برای نسلشون دارن حذفش میکنن . سانسور نیست پس چیه
تحسین شده و ماندگار؟ حتی اسمشونم نشنیدم
فارغ از حمایت کلی به این صنعت در کشورمون و همچنین ندادن امکانات و بودجه به بازیسازا یک مشکلی که وجود داره اینه که بازیسازها میخوان یک شبه ره صد ساله رو برن نه فقط بازیسازا اکثرا جوون های ایرانی همینن تو هرکاری صبر ندارن و زود میخوان به نتیجه برسن از قدیم هم همینطور بود، الانم این بازیسازامون از همون اول میخوان یک بازی در حد گاد او وار بسازن خب از بازی های جمع و جور و تقریبا کوچیک در سبک پلتفرمر مثل اوری، ماریو، کراش، لیمبو، اینساید و… شروع کنید بعد کم کم پیشرفت کنید بیاید بالا استودیوهایی هستن که با همین بازی های کوچیک کلی اعتبار و سود بدست آوردن بعد رفتن سراغ بازی های بزرگ برین اولین بازی های استودیو ناتی داگ و راکستار نگاه کنید چی بودن و حالا چی شدن، از طرفی ممکنه انقدر بازیتون عالی باشه که از اون طرف بخوان شما رو حتی اگر بازیتون بازیه موبایل باشه همون استودیو Rovio رو نگاه کنید با بازی Angry Birds چیکار کرد یک بازی ساده و معتادکننده که فقط کارش اینه که پرنده پرت کنی بعد با کلی لول های خلاق و جذاب بهش رنگ و بو داد یا لیمبو یعنی بازیسازای ما در همین حد هم نمیتونن بسازن واقعا؟ درسته الان گرونیه ولی قبلا که اینطور نبود که نتونن نسازن بازی های خارجی زیادی هستن که یک نفره ساخته شدن مثل Midnight Fight Express یک بازی نقش آفرینیه دیگه هم بود یک نفر ساخته بود به اسم Chained Echoes نقدشون هم گیمفا کار کرد همینارو ببینین لقمه اندازه دهنشون برداشتن یک شبه نمیخواستن گاد او وار بسازن میخوام بگم غیر ممکن وجود نداره آدم اگر عاشق این کار باشه میتونه موفق باشه مشکل اینجاس که اکثرا دنبال پول هستن در صورتی که اشتباهه علاقه اگر اولویت اول باشه بقیش حل میشه
گل گفتی. همیشه دنبال بهانه هستیم. از undertale دیگه ساده تر هم مگه داریم. یه بازی اونجوری نمیتونن بسازن؟ درسته ما فرهنگ غنی برای الهام گرفتن داریم و بعضیا انتظار دارن به این دلیل حمایت بشن که این المان هارو تو بازیاشون بیارن و به نوعی فرهنگ مارو تبلیغ کنند. بهتون اطمینان میدم فرهنگ ما نیاز به تبلیغ نداره به اندازه کافی خودش فرهنگ بزرگی هست که هر کسی تو دنیا یه ذره علاقه ای به فرهنگ های دنیا داشته باشه حتما فرهنگ ایرانی رو میشناسه. هنر اونه بازی بسازی که استاندارد باشه و هدف خود بازی باشه نه چیز دیگه ای. اونوقت گیمر های حرفه ای خودشون به اندازه کافی کنجکاو هستن که دنبال این چیزا برن که این بازی رو کی ساخته و از چی الهام گرفته شده. ژاپن رو ببینید. مگه هر چی بازی ساخته سبک سامورایی بودن؟ نه ولی یه حس و دیدگاه خاص خودشون رو به یدک میکشن
Doomshakalaka@ دقیقا همینطوره دوست عزیز متاسفانه ماها همیشه خدا دنبال بهانه و توجیه هستیم و هیچ تلاشی نمیکنیم نشستیم بیرون گود و میگیم شدنی نیست خودمون رو دست کم گرفتیم درصورتی که هیچ غیرممکنی وجود نداره هزارتا راه هست که آدم میتونه به نتیجه برسه
نمیشه دوست عزیز ، حتی برای بازی های مستقل و کوچیک و کم هزینه
من کلی ایده و طرح دارم ، و توی نویسندگی و طراحی خیلی ماهرم ( به دور از خودنمایی میگم ) ولی هر جا میری فقط افراد ماهر در زمینه برنامه نویسی میخوان ! خیلیاشون حتی کار با موتور های بازیسازی رو هم بلد نیستن و فقط از روی یوتیوب یه چیزایی راجب سیپلاسپلاس یاد گرفتن .
فکر میکنن چون یه چیزایی بلدن ، دیگه موفقیتشون حتمیه و ذرهای برای جوانب هنری و روایی ارزش قائل نیستن
تقصیر منم نیست که کامپیوتر ندارم و نمیتونم خودم شروع کنم به یادگیری و ساخت با یونیتی یا امثالش ( گرونی و دید بد جامعه و خانواده نسبت به بازیسازی هم بماند )
فقط اینکه کلی استعداد و افراد خلاق که به ساخت بازی علاقه مندن ، دارن هدر میشن تو کشور ….
سربازی برو و با مهاجرت تحصیلی یا کاری به یکی از کشور های حاشیه خلیج فارس مثل امارات و یا عمان برو .
عجلهای هم ندارم ،
تا تموم شدن دانشگاه و گرفتن لیسانس و اتمام سربازی صبر میکنم
تو این مدت سعی میکنم بهتر شم و چیزهای جدید یاد بگیرم و تواناییهام رو ارتقا بدم
به جاهای بزرگتر و بهتر فکر میکنم ، ولی جاهطلبی بیش از حد توان و باعث سقوط ندارم ، باید با قدمهای کوچیک شروع کنم و کمکم برم جلو
امیدوارم خدا نتیجه تلاشهام و ببینه و کمکم کنه
امیدوارم موفق باشین .
❤ NieR LoveR@ مشکل اینه که شما میخوای از راه اصولیش وارد بشی و از جاهایی شروع کنی که مثلا یک شرکت بزرگ باشه در صورتی که شما میتونی چندتا آدم پایه و عاشق اینکار پیدا کنی مثلا ده نفر جمع میشید کنار یکی که وضعش بهتره سرمایه میزاره سیستم میخره و دم و دستگاه های لازم رو میخره یا یکی که بیشتر وارد تره به اون یکی یاد میده مثل شما که میگی تو طراحی و نویسندگی ماهری یعنی اصلا به این فکرنکن که یکجا استخدام باشی نه کافیه یک فراخوان بدی تو فضای مجازی یا چهارتا دوست پیدا کنی و بگی آقا من کلی ایده دارم و میخوام باهاش بازی بسازم دنبال نیرو و سرمایه میگردم اونوقت ببین چند نفر میان پیشت بعدم شما فقط هدفت کشور خودمون نباشه به اونور هم نگاه کن ممکنه بازیت انقدر دیده بشه که از اونور برات سرمایه گذار و پیشنهاد کار بشه در مورد این هم که شما میگی ( گرونی و دید بد جامعه و خانواده نسبت به بازیسازی هم بماند ) دید جامعه و خانواده که از قدیم نسبت به بازی و بازیسازی بد بوده چیز جدیدی نیست در مورد گرونی هم توضیح دادم که چیکار کنی بله یک نفره نمیشه ترتیب اینکار رو داد اما وقتی یک گروه باشین حل میشه بعدم شما میتونی غیر از این حرفا سرمایه گذار کله گنده هم پیدا کنی یعنی قرار نیست کامل بازیت رو بسازی کافیه یکمش رو بسازی در حدی که بخوایش ببریش به سرمایه گذار نشون بدی اگر خوشش اومد چراغ سبز گرفتی سرمایه رو گذاشت اون موقع بازی رو کامل میکنی
دنبالشم ، امیدوارم بشه پیدا کرد
با فرمایشاتتون هم کاملا موافقم
فقط یه مشکلی ، قبلا هم گفتید ، همه دنبال موفقیت یکشبه هستن و صبر و حوصله ندارن برای ساخت بازی ، بماند که رسیدن به سودرسی و موفقیت هم خیلی طول میکشه ، به همین دلیل میگم
ولی من ناامید نیستم و نمیشم و هرطور شده به هدفم میرسم
❤ NieR LoveR@ میشه اگر خودت بخوای میشه عزیزدل به شرطی که علاقه و صبر داشته باشی و زود ناامید نشی و اولویتت پول نباشه، با توجه به حرفایی که زدی دوست من فهمیدم که واقعا به این کار علاقه داری و از همین اول دنبال پول نیستی و این خودش یک قدم واسه موفقیته، دقیقا صبر خیلی مهمه مثلا میگم چند نفرو میشناسم پیج زدن تو یوتیوب هی میگن چرا به سود چرا به درآمد نمیرسه چرا لایکام کمه چرا ویوهام کمه زود ناامید میشن، هرکاری اولش سخته زمان باید بزاری پاش کافیه برسی به اون سرازیری بقیش دیگه حله به حرفای بقیه هم گوش نکن که میگن نمیتونی یا بلد نیستی یا مسخرت کنن کار خودتو بکن فقط رو هدفت متمرکز باش یک دیالوگ هست تو فیلم خارجی به اسم در جستجوی خوشبختیThe Pursuit of Happyness نمیدونم دیدیش یا نه ویل اسمیت یک دیالوگ زیبایی داره که به پسرش میگه هیچوقت اجازه نده که کسی بهت بگه نمیتونی کاری رو انجام بدی اونا چون خودشون نمیتونن انجام بدن به تو هم میگن نمیتونی امیدوارم که حتما تو کارت موفق باشی و به اون هدفی که داری برسی هرکمکی هم خواستی هم دریغ نکن دوست من اگر یه وقتی هم خواستی گروه بزنی و چند نفرو پیدا کردی واسه کارت حتما منو هم دعوت کن یه سری تجربیات دارم که شاید بدردتون خوردم 🔥❤️
استودیو بازیسازی زدن تو ایران درحال حاضر خودش یه پا کار خیلی سخته
مگه نمیدونی؟گیم حرامه
خیر
می دونی چیه عملکرد غیر قابل دفاع مسئولین نباید باعث بشه ما مشکل رو از اون ایدئولوژی بدونیم . یعنی اصلا اینجوری نیست که گیم حرام باشه . ولی چون مسئول اجرایی حمایت نکرده ما فکر می کنیم مشکل از ایدیولوژی هست . باور کن نه تنها توی بحث گیم ، بلکه توی همون بحث های ترویجی و فرهنگی ا.س.ل.ا.م هم مسئولین سنگ اندازی میکنن. پس مشکل از ایدیولوژی نیست بلکه از اجرا هست .
دیگه استودویو زدن رفت تو خاطرات و محالات .
تنها راه تشکیل گروههای کوچیک با آدمای پایه مثل خودته
و گرنه با این هزینهها و فیلترها و تحریمها ، غیر ممکنه
وضعیت کشور اصلا برای بازی سازی مناسب نیست.کافیه شرکت های بازی سازی ایرانی رو با شرکت Amanita Design کشور جمهوری چک مقایسه کنید تا به عمق مشکلات پی ببرید.