Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا

Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد

علی صالحی
۰۳:۳۳ ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا

یکی از بحث های داغ در مورد کنسول های نسل جدید، اختلاف زیاد بین رزلوشن بازی های مشترک دو کنسول Xbox One و PS4 بود. بسیاری از بازی سازان از عدم توانایی کنسول Xbox One برای پشتیبانی از رزلوشن ۱۰۸۰P در بازی هایشان سخن می گفتند. همین مساله باعث دلسردی بسیاری از طرفداران این کنسول شده و بازار کنسول Xbox One را به خطر انداخته است. با این حال چندی پیش مایکروسافت با بیانیه ای از آمدن DX12 به این کنسول و بهبود گرافیکی آن سخن گفت. حال Brad Wardell، مدیر عامل Stardock از بی نتیجه بودن این تکنولوژی بر روی رزلوشن قابل پشتیبانی Xbox One سخن گفته است.

مایکروسافت در بیانیه ی پیشین خود به این مساله اشاره کرده بود که با منتشر شدن DX12 برای کنسول Xbox One، این کنسول قدرتمند تر خواهد شد. بعد از این بیانیه، بسیاری از بازی سازان بزرگ در مورد این مساله مصاحبه کردند و نظر های خود را با طرفدارانشان در میان گذاشتند. Brad Wardell، مدیر عامل Stardock یکی از کسانی است که به تازگی در مورد این مساله صحبت کرده است. وی معتقد است که DX12 نمی تواند چندان تغییری ایجاد کند. او در صحبت های خود گفت: ” Xbox One بسیار بزرگ و پر منفعت است. این کنسول به واقع قابلیت های گرافیکی بسیار زیادی که می توان گفت دو برابر نسل قبل است را در اختیار خریداران خود قرار می دهد.”

با این حال کسانی هم هستند که از این نظر با Brad Wardell مخالف باشند. چیزی که مشخص است، حمایت بیشتر بازی سازان از این تغییرات در چند روز اخیر است. در طی روزهای گذشته، بسیاری از طرفداران کنسول Xbox One در انجمن های سایت NeoGaf از تردید خود در مورد رزلوشن بازی Forza Horizon 2 سخن گفتند. به گفته ی استودیو سازنده ی این بازی، Forza Horizon 2 از قابلیت نورپردازی پویا به طور کامل پشتیبانی می کند. این مساله در بازی هایی مانند نسخه های قبلی این عنوان وجود نداشته است. همین مساله باعث تردید کاربران این انجمن از رزلوشن پایانی این بازی شده است. گفته می شود که Forza Horizon 2 اولین بازی خواهد بود که از تکنولوژی DX12، بر روی کنسول Xbox One استفاده خواهد کرد و این کنسول را یک قدم به جلو خواهد برد. با این وجود بسیاری از بازی سازان معتقد هستند که تاثیرات این تکنولوژی بر روی کنسول Xbox One چشمگیر نخواهد بود.

BruceLeeroy، یکی از کاربران سایت Neogaf، که پیش از این با خبرهای خود به همه ثابت کرده بود یکی از اعضای داخلی مایکروسافت است، در مورد این مساله گفت: “من یک بازی ساز نیستم، اما دوست خوبی در EA دارم که در مورد این مساله نظر شما را داشت. قابلیت DX12 بر روی کنسول Xbox One باعث بهبودی این کنسول خواهد شد، اما این مساله به اندازه ای نیست که شما فکر می کنید و باید توقعات خود را پایین تر بیاورید. وی به طور ویژه به من اطمینان داد که این مساله تاثیری بر روی رزلوشن بازی ها و بالاتر بردن آنها نخواهد داشت. این مساله به این دلیل است که ESRAM استفاده شده در کنسول بسیار اندک بوده و همه چیز را برای انواع مشخصی از بازی ها محدود کرده است. من مطمئنم که بهبود های گرافیکی را به وضوح مشاهده خواهید کرد. باید منتظر Halo 5 ماند و این مساله را مشاهده کرد.”

مشخص است که این بحث ها تازه شروع شده است و تا زمان عرضه ی Halo 5 ادامه خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد | گیمفا