AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا

AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود

نگار درستکارفر
۱۵:۲۰ ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا

ویندوز ۱۰ مایکروسافت تقریبا مرکز توجه تمام دنیای کامپیوتر می باشد. از حرفه ای های تکنولوژی منتظر درخشان ترین آپدیت OS تا علاقه مندان به سخت افزار که با نگرانی در انتظار API سطح پایین همراه آن هستند، همگی بی صبرانه چشم انتظار ویندوز ۱۰ می باشند. AMD، در کنفرانس تلفنی اش فاش کرد که زمان محتمل عرضه ویندوز ۱۰ ماه جولای است.

عرضه ویندوز ۱۰ زمان بزرگ و مهمی برای شرکت AMD محسوب می شود. برای علاقه مندان نیز به خاطر DX12 API همراه آن و پشتیبانی از تنظیمات سطح جزئیات مثل ۰_۱۲ .  دسترسی کمتر به GPU چیزی است که باید از خیلی وقت پیش قرار داده می شد.

در کنفرانس اخیر AMD ، مدیر عامل اجرایی شرکت خاطر نشان کرد که انتظار دارند OS در اواخر ماه جولای منتشر شود.

البته عرضه API  به این معنا نیست که پشتیبانی بازی از همان ابتدای امر صورت بگیرد. با این که چندین عناوین وجود خواهند داشت که از DirectX12 پشتیبانی می کنند (اگر گفته های مایکروسافت صحت داشته باشد)  و Unreal Engine 4  در حال حاضر دسترسی زود تر از موعد برای درک و بهره برداری بهتر API جدید دارد، شرکت تا آخر سال حقیقتا از این محصولات بهره برداری نمی کند. وجود تاریخ عرضه ی بازی ها به این معناست که ما قادر خواهیم بود که API جدید را به طور کامل بررسی و نتایج واقعی را ببینیم.

directx 12 windows amd intel nvidia qualcomm 640x353 635x350

هرچند تا فصل تعطیلات، ما باید طیف وسیعی از بازی های DX12 داشته باشیم. DX12 احتمالا یکی از مهم ترین خصوصیات ویندوز ۱۰ است. به این دلیل که عرضه موفقیت آمیز این محصول میزان مهاجرت مورد نیاز از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ را تضمین می کند. اگر مایکروسافت بتواند پایگاه کاربرانش را با موفقیت به ویندوز ۱۰ تغییر دهد  با توجه به این که بیشتر علاقه مندان ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ را پس زده اند، این حرکت یک پیروزی برای شرکت به شمار خواهد آمد. (بر اساس نظرسنجی ها)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • hiva گفت:

    از قرار معلوم یه ویندوز کامل قراره بشه که مشکل گیمرها رو تا حد رضایت بخش برطرف کنه.

  • خوبی اش اینه که رو بیشتر کارت ها اجرا میشه

  • Dante030033 گفت:

    کسی میدونه حجم WIN 10 چقدر هست واسه اپدیت ؟ دوباره پیشرفت دنیا و دود کردن نت ذغالی ما . :-((

  • ایا جیتی ششصد و ده پشتیبانیش میکنه
    Nvidia DT 610 2gigabyte DDR 3 64 bit

  • اقا سیستم مورد نیاز ویندوز۱۰ چقدره؟

  • .Man. گفت:

    دوستان این کارت dx 12 رو ساپورت میکنه ؟
    NVIDIA GeForce GTX 850M

    • محمد گفت:

      اون طور که انویدیا گفته از سری ۴۰۰ به بعد ساپورت میشه
      ولی ۸۵۰ ام چون ماله لپ تاپه فرق داره
      تو مشخصات کلیش هر جا برید فقط دایرکت ۱۱ رو گفته
      حالا باز رفقا چی بگن چون خود منم سواله برام

      • .Man. گفت:

        بله و چون لپ تاپم این کارت گرافیک رو داره پرسیدم …

        اما این کارت گرافیک از معماری ماکسول استفاده میکنه و DirectX 11.2 رو هم ساپورت میکنه و طبق گفته Microsoft : انویدیا ماکسول از سخت افزار های تایید شده برای DirectX 12 هست و آقای Mike Ybarra : سخت افزار هایی که Direct X 11.1 دارند، از بسیاری از امکاناتی که ما به Windows 10 می‌آویم برخوردار خواهند بود و حتی در ویکی پدیا ( که خودم بهش اصلا اعتماد ندارم 😐 ) درباره سری ۸۰۰M گفته : full Direct3D 11.0 and partial Direct3D 12.0 support … فکر کنم این کارت گرافیک DirectX 12 رو ساپورت میکنه اما نه بطور کامل … چون من تو این کارا سردر میارم اما نه در اون حد … برای همین پرسیدم که کامل ملتفت بشم (: ؛ حالا ساپورت بکنه خودش جای شکر داره …

  • :yes: :yes: :yes: :yes:
    کل سری۶۰۰ تا ۹۰۰ و تایتان زد و ایکس ساپورتش میکنن

  • ایا یه برنامه نهایتا دو گیگی فریم ریت را سه برابر میکنهhttps://gamefa.com/209763/%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa-directx-12-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c%d9%90-%d9%81%d8%b1/ ?:-)

  • -MAXIMUS- گفت:

    دوستان باید توجه بکنن که خود ویندوز ۱۰ تاثیری بر افزایش فریم ریت بازی های الان نداره
    یا اگه هم داشته باشه بسیار اندکه که اونهم ربطی به DX12 نداره
    یعنی اینجوری نیست که شما الان رو ویندوز ۸ تو بازی AC UNITY مثلا ۳۰ فریم بگیرین بعد برین ویندوز ۱۰ نصب کنید یه دفعه ۹۰ فریم بگیرین!!
    بازی باید حتما بر اساس API DX12 نوشته شده باشه و سخت افزار تون هم فول ساپورت کنه DX12 رو تا نهایت کارایی DX12 رو داشته باشیم
    و این شرایط حداقل تا سال ۲۰۱۶ محقق نمیشه.
    اولین بازی DX12 بازی FABLE هست که اونهم گفتن فقط ۲۰ درصد افزایش کارایی داره
    یعنی هنوز با زمانی که سازنده ها با DX12 اشنا بشن و بازی ها تماما بر اساس DX12 ساخته بشن فاصله داریم

    ضمنا همه کارتهای سری ۴۰۰و۵۰۰و۶۰۰و۷۰۰و۸۰۰و۹۰۰ انودیا
    و کارتهای سری ۷۰۰۰ به بعد AMD از DX12 پشتیبانی میکنن اما نه به طور کامل بعضی فیچرهای DX12 هستند که باید از نظر سخت افزاری پشتیبانی بشن و فقط اخرین سری کارتهای هر دو شرکت به ادعای خودشون ازش پشتیبانی میکنن
    ضمنا برای دیدن نهایت کارایی DX12 یک پردازنده ۴ هسته ایی نیازه
    و برای کارتهایی ضعیفی مثل ۶۱۰ یا ۸۵۰M اگه DX50 توفیقی براشون نمیکنه
    انتطار معجزه اونم روی همچون سخت افزار هایی ضعیفی رو نداشته باشین

    • اولا کی گفته سیپیو چهار هسته‍ ای میخواد این کارت گرافیک میخواد نه سیپییو
      ثانیا فریم بالا میره فیل اسپنسر گفته در تستها هم ۳ برابر فریم بالا رفته الکی میست
      ثالثا این ویندوز با دایرکس فریم را بالا میبره نه با قابلیت دیگه ای پس به نتیجه ثانی میرسیم
      رابعا این ویندوز اومده تا سیستم های ضعیف در حد متوسط عمل کنند
      خامسا در ویکیپدیا دیدم که جیتی ۶۱۰ تا نصفه میتونه دآیرکس را پشتیبانی کنه که کافیه
      سابعا ما ۳ برابر نخواستیم ۱.۵ برابر هم کافیه
      تاسعا قدرت پردازنده گاهی تا ۱۲۰ درصد میره بالا
      ثامنا پردازش بین گرافیک و سیپییو نصف میشه و لگ از بین میره
      والسلام

      • Dante030033 گفت:

        به پارسی شمردن خیلی بهتر . دوستان یاد بگیرن یک و دو و سه و…… :-((

      • -MAXIMUS- گفت:

        لازم نیست وقتی ابتدایی ترین تعریف dx12 رو هم نفهمیدی وارد بحث بشی!!
        اول اینکه dx12 با کم کردن CPU Overhead و از بین بردن گلوگاههاباعث بالا بردن راندمان GPU میشه پس برای دیدن نهایت راندمان حداقل باید یه پردازنده خوب داشته باشی دقت کن گفتم نهایت انتظار نداشته باش بتونی با یه سی پی یو عقب افتاده ۱.۵ برابر کارایی ببنی.اگه نمی دونی CPU Overhead یا دسترسی low level بگو تا برات بگم
        یعنی صحبتات سراسر غلطو اشتباه
        دوم من گفتن بالا رفتن فریم هیچ ربطی به ویندوز ۱۰ به تنهایی نداره و dx12 ویندوز ۱۰ به هیچ وجه نمیتونه در بازی ایی که بر اساس dx11 نوشته شده باعث بالا رفتن فریم بشه!!!
        مگه همچین چیزی ممکنه
        شما به من نشون بده ببینم کی اسپنسر گفته تو بازیای الان dx12 یهویی باعث بالا رفتن فریم میشه؟؟
        بازی باید بر اساس dx12 نوشته شده باشه یا حداقل اپدیت به dx12 باشه که ما افزایش فریم رو توش ببنیم
        این افزایش کارایی هم که تو تستها دیدی که میگن اینقدر افزایش کارایی داریم تستهای API Overhead هست که بر اساس DX12 پردازنده Draw calls بیشتری به GPU میفرسته و هیچ وقت بیکاری ای برای کارت گرافیک باقی نمیزاره و شرایطش فرق میکنه با بازی
        شما فکر نکن یه دفعه تو بازیا رزولوشنی که تا حالا رو ۱۰۸۰ میزاشتی یه باره برات ۴k میشه
        چهارم.اره بشین تا سیستمای ضعیف برات مثل سیستمای متوسط عمل کنن
        بقیه صحبتاتم اشتباه و غلط محضه ارزش پاسخگویی نداره
        شما منتظر باش تا gt610 برات تبدیل به ۶۸۰ بشه 😮

        • مطمعن باش
          Gt 610 + win 10 به گرد پای ۶۸۰ با وین هفت نمیرسه و منم خواستم با یه مثال فقط قدرتش را نشون بدم که خب اغراق کردم اما ۶۷۰ اگه اشتباه نکنم میتونه . بعدشم یعنی چی یعنی اون همه تبلیغ که کردن و گفتن واس ویندوز ده بهترین بهینه سازی گیم هست یعنی بهترین ویندوز واس گیمه یعنی دایرکس۱۲ تو فریم بازی ها تاثیر داره و فقط در تست های کارایی که شما اشاره کردید مفید نیست و همه جا به درد میخوره

          • -MAXIMUS- گفت:

            ببخشید شما کلا هیچ تعریف درستی از dx12 و قدرت سخت افزاری ندارین.اصلا دقت کردی من چی نوشتم!
            بازیا ی الانم dx12 هیچ تاثیری روشون نداره
            ممکنه مثلا یکی بگه من تو فلان بازی قدیمی رو ویندوز ۱۰ مثلا ۵ فریم نسبت به ویندوز ۸ بیشتر گرفتم که اون هیچ ربطی به dx12 نداره و مربوط میشه به اون WDDM 2.0 ویندوز ۱۰ که باعث بهینه تر کار کردن قطعات میشه اونم نه رو هر سیستمی.
            بله ویندوز ۱۰ ویندوز گیمرهاست dx12 هم باعث افزایش کارایی میشه
            ولی شرط داره همینجوری هرتکی نیست که شما با ۶۱۰ بری ویندوز ۱۰ نصب کنی بعد یه بار بازی اییی رو که ۱۰ فریم میگرفتی ۳۰ فریم بگیری!
            هم باید سخت افزار مناسب داشته باشی
            و هم این برای بار صدم افزایش کارایی dx12 فقط و فقط تو بازیهایی میبینی که بر اساس همین api باشن یا حداقل بازی های قدیمی یه اپدیت به dx12 بگیرن
            من همینجا به شما اطمینان میدم پستمو بوک مارک کن برای کارت شما dx100 هم که بییاد برات توفیقی نمیکنه.واون چیزی که فکر میکنی قطعا اتفاق نمی افته
            شما اصلا میدونی ۶۷۰ چه قدرتی داره!!!!!!!!!
            بحث من از ابتدا با شما اشتباه بود
            نه اطلاعاته کافی دارین و نه اداب بحث کردن رو بلدین
            هر دفعه یه چیزی میگی همون کامنت اولت که فکر کنم هر کی بخونه در جا متوجه میشه که شما سطخ اطلاعاتت در این زمینه چقدره
            ما هم امیدواریم ۶۱۰ شما بشه همون چیزی که شما میخوایی
            موفق باشی

        • فیل اسپنسر گفت تا پایان سال جاری اولین بازی مبنای دایرکس دوازده میاد و در خبر اینجا گفته شد که بازی های زیادی خواهند امند مثل استار وارز و … و من درباره اینده گفتم و هر گاگولی میدونه که کریسیس۳ از دایرکس۱۲ پشتیبانی نمیکنه و خیلی بازیای دیگه که با دایرکس۱۱ ساخته میشن تعریف دایرکس۱۲
          عزیز دایرکس۱۲ یک رابط گرافیکی هست که مجموعه ای از رابط های برنامه نویسی جهت برنامه نویسی بازی های رایانه ای طراحی های گرافیکی با تری دی مکس و مایا و همچنین
          مطمعن باش
          Gt 610 + win 10 به گرد پای ۶۸۰ با وین هفت نمیرسه و منم خواستم با یه مثال فقط قدرتش را نشون بدم که خب اغراق کردم اما ۶۷۰ اگه اشتباه نکنم میتونه . بعدشم یعنی چی یعنی اون همه تبلیغ که کردن و گفتن واس ویندوز ده بهترین بهینه سازی گیم هست یعنی بهترین ویندوز واس گیمه یعنی دایرکس۱۲ تو فریم بازی ها تاثیر داره و فقط در تست های کارایی که شما اشاره کردید مفید نیست و همه جا به درد میخوره

        • فیل اسپنسر گفت تا پایان سال جاری اولین بازی مبنای دایرکس دوازده میاد و در خبر اینجا گفته شد که بازی های زیادی خواهند امند مثل استار وارز و … و من درباره اینده گفتم و هر گاگولی میدونه که کریسیس۳ از دایرکس۱۲ پشتیبانی نمیکنه و خیلی بازیای دیگه که با دایرکس۱۱ ساخته میشن تعریف دایرکس۱۲
          ۴k هم از اون حرفا بودا من فقط ده تا افزایش فریم مد نظرم بود که شما سورپرایزم کردی
          عزیز دایرکس۱۲ یک رابط گرافیکی هست که مجموعه ای از رابط های برنامه نویسی جهت برنامه نویسی بازی های رایانه ای طراحی های گرافیکی با تری دی مکس و مایا و همچنین فیزیک بهتر هست

          مطمعن باش
          Gt 610 + win 10 به گرد پای ۶۸۰ با وین هفت نمیرسه و منم خواستم با یه مثال فقط قدرتش را نشون بدم که خب اغراق کردم اما ۶۷۰ اگه اشتباه نکنم میتونه . بعدشم یعنی چی یعنی اون همه تبلیغ که کردن و گفتن واس ویندوز ده بهترین بهینه سازی گیم هست یعنی بهترین ویندوز واس گیمه یعنی دایرکس۱۲ تو فریم بازی ها تاثیر داره و فقط در تست های کارایی که شما اشاره کردید مفید نیست و همه جا به درد میخوره
          وین۱۰ بنابر حرفاتون ۱۰ درصد میتونه بازی را بهتر اجرا کنه در ضمن اون را هم نمیدونم چیه ولی جدا لحن تندت از پهنا تو حلقم چرا این طوری جواب ادم را میدید خب بگید داری اشتباه میکنی

    • محمد گفت:

      به هیچ عنوان انتظار نداشته باشید که دایرکت بیاد و معجزه کنه !!!
      خود ویندوز ۱۰ هم ته هنرش این باشه که رم رو خالی تر نگه داره و gpu و cpu رو کمتر درگیر کارای خودشو برنامه ها بکنه .
      هر چقدر سخت افزار بهتر باشه ، بازی هایی که برای dx 12 کار شدن بهینه ترن اونم گمون نکنم بیش از ۳۰ درصد بشه !
      منظورم از سی پی یو چار هسته ای یه پردانزنده قوی هست با فرکانس و کش بالا شما بیای با یه دو هسته ای پنتیوم ۲.۴ hz تایتان زد ببندی نباید فک کنی با دی ایکس ۱۲ دیگه میری رو ابرا 😀
      آقا محمد سه برابر فریم ؟!؟!؟
      یه چیزی گفتن !!!
      لااقل از تجربه ای که من بین دی ایکس ۱۰ و ۱۱ داشتم فقط یه سری بازیا روان تر شدن و لگ کمتر و فریم بهتری داشتیم . بین ۱۱ و ۱۲ رم اونقدر فرق نیست ولی تفاوت بیشتر و بهینه تره .

    • داداش cpu من چهار هسته ای دیگه اره i5 3330 3.4 ghz

    • داداش cpu من چهار هسته ای دیگه اره i5 3330

  • چه قشنگ خدا کنه زود بیاد نصبش کنم بازیهارو ۱۲۰ فریم بازی کنم 😀 کارتم ۷۰ درصد سابورته

  • MDemonT گفت:

    گوش من که از این تبلیفات پره ولی عمل مهمتره!
    قبل از اومدن دایرکت ایکس ۱۱ : http://www.notebookreview.com/news/what-directx-11-and-windows-7-means-for-gamers/
    *DirectX 11 can now make true use of multi-threaded instructions…*
    وای! چه خوب!
    ولی بعد از اون : http://www.techspot.com/review/537-max-payne-3-performance/page6.html
    فریم ها جواب میدن خودشون!!!!
    توی صنعت گیم تا حالا اتفاق نیوفتاده که یک کارت گرافیک بازی با دایرکت ایکس زمان خودش یا بعد خودش رو بتونه بهتر و بهینه تر اجرا کنه (یعنی مثلن GTX 690 بتونه ی بازی رو تو دایرکت ایکس ۱۱ , ۸۰ فریم بده بعد تو ۱۰ , ۴۰ فریم) حداقل سر API های قبل هر سری یکسری ویژگی های جدید گفته میشد مثل Tesselation توی دایرکت ایکس ۱۱… اما در مورد ۱۲ من تا حالا هیچ ویژگی جدیدی جز بهینه سازی نشنیدم (به جز حرف همیشگی *استفاده ی بهینه از هسته های گرافیکی* :rotfl: ) در هر صورت امیدوارم که حرفا درست باشه و به گیمر ها کمک بزرگی کنه و باعث افزایش گرافیک بازی ها نه روی یک پلتفرم بلکه روی همه ی پلتفرم ها بشه (کاری که API های قبل کردن) امیدوارم که OpenGL جدید هم همین کارو کنه…
    موفق باشید همگی دوستان :yes:

    • Kazuhira گفت:

      هماهنگی هرچندتا ازهسته های cpu با GPU!

      سلول های ترسیم شونده بیشتر نسبت dx11!

      تکنولوژی جدید نورپردازی و سایه زنی!

      بهبود کارایی رم!

      قابلیت لو لول یا سطح پایین برای استفاده بدون استراخت از سخت افزار مربوط به api !
      و…که باید منتظر موند.

      درسته اون وقت فقط خود ماکروسافت تبلیغ زیادی می کرد،ولی حالا ای ام دی و انویدیا و استار داک و… اعلام می کنند قراره سطح بازی ها یک درجه بالا تر بره.

      • MDemonT گفت:

        چنان علامت تعجب گذاشتی! من گفتم افزایش گرافیک! حرف بهینه در مورد دارکت ایکس ۱۱ هم گفته میشد لینک هم دادم ولی فریم هارو دیدی! میشه منبع در مورد ۲و۳ بدی؟؟؟؟؟ قابلیت لو لول هماهنگی cpu / gpu و بهبود کارایی رم کدومشون *افزایش گرافیک* دارن با خودشون؟؟؟!!! عجب! من چی گفتم تو چی جواب دادی دوست عزیز! من گفتم ی چی مثل Tesselation که اصن دایرکت ایکس قبلی نداشت! اینکه لو لول باشه و بهینه باشه و … جز فریم بیشتر و بازدهی کاری میکنه؟! خب الان Gtx 980 ی بازی رو ۶۰ تا با دایرکت ایکس ۱۱ بده بعد اپدیت بدن واسه اون بازی بشه دایرکت ایکس ۱۲ و اونوقت بشه اصن ۱۰۰ تا! عدد به چه درد گیم میخوره؟؟؟!! در مورد سلول های بیشتر ترسیم شونده! فکر کنم پلیگان منظورته! که اونم اگر بخوان زیادش میتونن بکنن منتهی وقت میخواد (مثل The Order با اون گرافیک باورنکردنیش) اما چی شد؟ نورپردازی و سایه زنی؟ فکر نکنم چیزی از این بابت تو دایرکت ایکس۱۱ کم باشه! بعد چقققدر تاثیر داشتن اینا 😐

        • MDemonT گفت:

          تازه تمام حرفای بهینه و … هم قبلن گفته میشد… عدد روی کاغذ هم زیاد میشه داد… پس چه بهتر تا اومدن این چیزی که انقدر دارن سرش هایپ میکنن صبر کنیم تا ببینیم واقعن اونطور هست یا نه! من که از خدامه! ولی انچنان بهش امید ندارم! چون حرف فاصله داره با عمل!

  • Amir0098 گفت:

    بچه ها یه سوال؟!
    اینکه بعد از نصب هر بازی آدم directx رو نصب کنه مشکلی پیش نمیاد؟!

  • Live For Game گفت:

    حضرات و علما راهنمایی کنید منو
    من میخام یه لپ تاپ بخرم با این کارت گرافیک :

    R9M280X منتها میترسم به طور کامل از دایرکت ایکس ۱۲ پشتیبانی نکنه. نظرتون اینه صبر کنم ویندوز ۱۰ بیاد بعد لپ تاپ بخرم یا همین دستگاه رو بگیرم؟؟؟

AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا
AMD فاش کرد: ویندوز ۱۰ به همراه DirectX 12 API در جولای ۲۰۱۵ عرضه می شود - گیمفا