بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

کیانو ریوز را می‌توان به عنوان یکی از ستاره‌های بزرگ اکشن سینما خطاب کرد که از محبوبیت بسیار بالایی در نزد مردم برخوردار می‌باشد.

کیانو چارلز ریوز در تاریخ ۲ سپتامبر ۱۹۶۲ (۱۱ شهریور ۱۳۴۱) در شهر بیروت واقع در کشور لبنان چشم به جهان گشود. پدر او ساموئل نولین ریوز یک دو رگه چینی و هاوایی زمین‌شناس و مادرش پاتریشیا تایلور یک طراح مد و لباس بریتانیایی بود که زندگی مشترکشان دوام چندانی نداشته و در سال ۱۹۶۶ و در حالی که تنها کیانو ۴ سال سن داشت، شاهد طلاق و جدایی والدینش بود.

او که از یک خواهر کوچکتر به نام کیم برخودار بود، مادرش را در سفر به نیویورک همراهی نمود و سپس به شهر تورنتو در کشور کانادا نقل مکان کردند. ساموئل نولین ریوز از همان دوران جوانی دچار اعتیاد شد و همین مسئله نه تنها زندگی مشترکش با پاتریشیا تایلور را تمام و کمال نابود کرد، بلکه سبب شد تا در نهایت کیانو از حقایق نسبت به پدرش مطلع شده و او را برای همیشه کنار بگذارد؛ بدین گونه که رابطه پدر و پسری آن‌ها برای همیشه پایان یافت و کیانو ریوز بارها در مصاحبه‌های مختلف از داشتن یک رابطه خونی با ساموئل ابراز انزجار کرده است.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

مادرش بعدها و در سال ۱۹۷۰ با کارگردان تئاتر، پل آرون ازدواج کرد که این موضوع نیز به جدایی کشیده شد؛ گویی که پاتریشیا تایلور در انتخاب مرد زندگی خود دچار نفرین عجیبی شده بود. با این حال کیانو ریوز و پل آرون رابطه‌ دوستانی خود را حفظ نموده و به سبب این که در سن ۹ سالگی شاهد بروز استعدادهای ریوز جوان در نمایش تئاتری از Damn Yankees بودیم، شوهر سابق مادرش پیشنهاد کار در تئاتر شهر پنسیلوانیا را برای وی مطرح نمود.

در حالی که کیانور ریوز مشغول کسب تجربه در اجرای تئاترهای مختلفی همچون The Two Ronnies می‌بود، مادرش به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۴ دو بار دیگر ازدواج کرد که هر دو بار نیز به طلاق منجر شد. با این حال رابطه گرم او با مادرش ادامه داشت و پاتریشیا تمام تلاش خود را به کار گرفت تا رسم و رسوم مردم بریتانیا که سرزمین مادری‌اش بود را به کیانو بیاموزد. در همین حین نیز او مشغول تحصیل در دبیرستان‌های مختلفی بود که به سبب رفتارهای پرخاشگرانه و زننده‌اش، ۴ بار از سوی مدرسه‌های مختلفی همچون مدرسه عالی اِتوبیکو اخراج شد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

کیانو ریوز که بارها در جریان مصاحبه‌های مختلف فاش کرده بود شخصیت درس‌خوان و محصلی ندارد، سرانجام در سن ۱۷ سالگی و پس از ترک کالج ده‌لا سل مونترال وارد حرفه بازیگری شد. او به سبب دوستی با ناپدری‌اش موفق شد تا جواز ورود به کشور آمریکا را دریافت کرده و به شهر لس‌آنجلس نقل مکان کرد.

او در سال ۱۹۸۴ نخستین موفقیت‌های حرفه کاری خود را تجربه کرد؛ نخست آن که به عنوان خبرنگار یک برنامه تلویزیونی در شبکه CBC مشغول به کار شد و سپس در همین شبکه وظیفه ایفای نقش یکی از شخصیت‌های سریال Hangin’ In را بر عهده گرفت که سبب شناخته شدن او توسط جامعه هنری آمریکا شد؛ مجموعه‌ای تلویزیونی که بین سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ طی ۱۱۰ قسمت پخش شد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

کیانو ریوز در پی روند درخشان خود موفق شد تا در سال ۱۹۸۵ اجرای یکی از نقش‌های رومئو و ژولیت را در تئاتر لی پوسلونز بر عهده بگیرد. او در این بحبوحه همچنین وظیفه ایفای نقش در فیلم کوتاه One Step Away و تبلیغات نوشابه کوکا کولا را بر عهده گرفت که شهرتی نسبی را برای وی به همراه داشت.

او سرانجام در سال ۱۹۸۶ به واسطه فیلم Youngblood و به کارگردانی پیتر مارکل نخستین تجربه سینمایی خود را رقم زد که فروشی حدود ۱۵.۵ میلیون دلار در گیشه تجربه کرد. این فیلم که در جنشواره تورنتو نیز به نمایش درآمده بود، با واکنش مثبت حضار روبرو گشت و هنرنمایی کیانور ریوز نیز مورد ستایش قرار گرفت.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

هنرنمایی موفق او در این فیلم سینمایی باعث شد تا شاهد نقش‌آفرینی در پروژه‌های نه چندان شناخته شده‌ای همچون The Night Before و The Prince of Pennsylvania در سال ۱۹۸۸ باشیم که همچنان قدرت بازیگری کیانور ریوز تمامی توجهات را به خود جلب کرده و واکنش خبرگزاری‌هایی همچون ورایتی را در پی داشته باشد.

با این حال موفق‌ترین تجربه کاری او در دوران جوانی و در سن ۲۴ سالگی به وقوع پیوست؛ جایی که در همکاری با استیون فریزر فیلم Dangerous Liaisons را برای مخاطبین به ارمغان آورد که در سال ۱۹۸۸ موفق به دریافت ۷ نامزدی در جوایز اسکار شده و کیانو ریوز را به عنوان یک بازیگر مورد اطمینان و آینده‌دار به جهان معرفی کرد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

در سال ۱۹۸۹ استیون هرک یکی از نقش‌های اصلی فیلم خاطره‌انگیز Bill & Ted’s Excellent Adventure را به کیانو ریوز پیشنهاد کرد که نه تنها با واکنش مثبت منتقدین روبرو شد، بلکه با فروش ۴۰ میلیونی به موفقیتی بزرگ برای کیانو ریوز در گیسه سینما همراه شد. منتقدین هنرنمایی کیانو ریوز را جذاب و سرگرم‌کننده خوانده و هنر او را مورد ستایش قرار دادند. او در همین سال تجربه همکاری با نامی بزرگ به نام ران هاوارد را در فیلم Parenthood پیدا کرد که اثر موفق دیگری را به کارنامه‌اش افزود و شهرت بیش از پیشی را برایش به همراه داشت.

کیانو ریوز دهه ۹۰ را با آثار کوچک و بزرگ مختلفی آغاز کرد که مهمترین آن‌ها دنباله بیل و تد به نام Bill & Ted’s Bogus Journey در سال ۱۹۹۱ می‌باشد که در مقایسه با فیلم نخست، از استقبال کمتری مواجه شد. او همچنین در این سال به ایفای نقش در پروژه‌ My Own Private Idaho به کارگردانی گاس ون سنت که اقتباسی از داستان‌های ویلیام شکسپیر بود پرداخت و تجربه هنری جدید و جسورانه‌ای را برای خود به ارمغان آورد که هنوز هم تماشای آن می‌تواند ذهن مخاطبین را به چالش بکشد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

کیانو ریوز در سال ۱۹۹۱ و به واسطه هنرنمایی در فیلم Point Break به کارگردانی کاترین بیگلو نخستین تجربه گیشه‌محور خود را رقم زد که با فروشی ۸۳.۵ میلیون دلاری مواجه شد و عاشقان آثار اکشن و جنایی را با صحنه‌های جذاب و هیجان‌انگیزی به وجد آورد. این پروژه باعث شد تا سینما به پتانسیل او در قامت یک ستاره اثار اکشن پی برده و زمینه‌ساز حضور در یکی از فرانچایزهای فراموش‌نشدنی تاریخ سینما در سال‌های بعد بگردد.

در حالی که موفقیت‌های کیانور ریوز قدم به قدم ادامه یافته بود، او در سال ۱۹۹۲ از سوی مجله MTV به عنوان جذاب‌ترین بازیگر مرد جهان شناخته شد که بر سیل طرفدارانش افزود. او در همین سال به رشته موسیقی علاقه‌مند شد و گروه راکی تحت عنوان “داگ‌استار” را پایه‌گذاری کرد که از دوستان نزدیک کیانو ریوز تشکیل شده بود. وی همچنین افتخار همکاری با نام‌های بزرگی همچون گری اولدمن و فرانسیس فورد کاپولا را به واسطه ایفای نقش در فیلم گوتیک Bram Stoker’s Dracula پیدا کرد که به فروش سرسام‌آور ۲۱۶ میلیون دلار دست یافت. این اثر که منتقدین چندان روی خوشی به سبک بازیگری کیانور ریوز نشان نداده بودند، موفق شد تا ۴ نامزدی را در جوایز اسکار به ثبت برساند.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

کیانور ریوز در سال ۱۹۹۳ نخستین تجربه نامزدی بدترین بازیگر نقش مکمل در جوایز تمشک طلایی سال را به واسطه ایفای نقش در فیلم Much Ado About Nothing کسب کرد که به طرز عجیبی در ارائه هنر بازیگری‌اش ناتوان عمل کرد و تعجب سینماگران را در پی داشت. او تا سال ۱۹۹۴ در ارائه آثار پرفروش ناتوان ظاهر شد تا اینکه با همکاری ساندرا بولاک فیلم اکشن و تماشایی Speed به کارگردانی یان ده بونت را به ارمغان آورد که ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش کرد و ناکامی‌های کیانور ریوز را به بهترین شکل ممکن پایان داد.

سال ۱۹۹۵ شاهد اثری آینده‌نگرانه و سایبرپانکی تحت عنوان Johnny Mnemonic با هنرنمایی کیانو ریوز بودیم که تجربه جدیدی را برای وی به ارمغان آورد و علی‌رغم دریافت نقدهای منفی و تجربه فروش نه چندان جالب توجهی در گیشه اما اثری جدید و تازه در کارنامه هنری کیانو ریوز لقب گرفت. آثار نه چندان موفق او تا سال ۱۹۹۶ جریان داشت تا این که او در همکاری با نام‌هایی همچون مورگان فریمن و ریچل وایس اثر Chain Reaction را پدید آورد که با واکنش‌های ضد و نقیضی از سوی منتقدین روبرو شد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

در حالی که کیانو ریوز به گردابی از آثار ناامید کننده و نه چندان پرفروش دچار شده بود، کمپانی فاکس پیشنهاد حضور در دنباله فیلم سرعت تحت عنوان Speed 2: Cruise Control را به وی پیشنهاد داد. او برای حضور در این دنباله خواهان دستمزد ۱۲ میلیون دلاری شد که نه تنها باعث قطع همکاری کمپانی قرن بیستم با او برای مدت ۱۰ سال آینده شد، بلکه سقوط تمام و کمال این دنباله را در نبود ستاره‌اش به همراه داشت که به سبب برخورداری از بودجه‌ای بین ۱۱۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار، تنها ۱۶۴.۵ میلیون دلار فروش کرد که حتی در بازگرداندن بودجه‌اش نیز ناموفق عمل کرد.

با این حال کیانو ریوز مشغول اجراهای مختلفی با گروه داگ‌استار بود تا این که تیلور هاکفورد او را برای ایفای نقش در کنار بازیگرانی همچون آل پاچینو و شارلیز ترون در فیلم ماندگار The Devil’s Advocate برگزید که براساس رمانی به همین نام و به نگارش اندرو نیدرمن مورد اقتباس قرار گرفت. اثری که نجات‌‌بخش سال‌های ناکامی کیانو ریوز بوده و به یکی از ماندگارترین فیلم‌های تاریخ حضور او در سینما بدل شد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

همانطور که پیشتر اشاره کرده بودیم، سرانجام موعد مقرر فرا رسید و بزرگترین فیلم تاریخ کارنامه هنری کیانو ریوز توسط خواهران واچوفسکی‌ به نام The Matrix رقم خورد؛ اثری که زمینه‌ساز یک فرنچایز سینمایی چالش‌برانگیز شد و فروشی معادل ۴۶۷ میلیون دلار را در گیشه سال ۱۹۹۹ به ثبت رساند؛ موفقیتی که عملاً زندگی کیانو ریوز را به قبل و بعد از این اثر بدل کرد.

او دهه ۲۰۰۰ را با حضور در آثار معمولی همچون The Replacements و The Watcher آغاز کرد که خیلی زود از یادها فراموش شده و اعتبار چندانی را برای کیانو ریوز به همراه نداشتند. او همچنین در سال ۲۰۰۲ پایان کار گروه داگ‌استار را اعلام کرد؛ گروه راکی که به مدت یک دهه تنها ۲ آلبوم را منتشر کرده بودند، برای همیشه به کار خود پایان داده که حرفه موسیقی کیانو ریوز نیز با آن‌ها به اتمام رسید.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

پس از آن که در سال ۲۰۰۲ کیانو ریوز از سینما کنار کشیده بود، شاهد دو دنباله فیلم ماترکیس به نام‌های The Matrix Reloaded و Matrix Revolutions در سال ۲۰۰۳ بودیم، آثاری که در تکرار سنت‌شکنی فیلم نخست ناموفق عمل کرده اما همچنان جلوه‌های اکشن جذاب و فراموش‌نشدنی را به تصویر کشیده و به ترتیب ۷۴۲ و ۴۲۷ میلیون دلار در گیشه فروش داشتند؛ بدین معنی که تنها در یک سال، کیانو ریوز موفق شد تا با دو دنباله ماتریکس فروشی بالای ۱ میلیارد دلار را در گیشه به نام خود به ثبت برساند.

کیانو ریوز در پایان سال ۲۰۰۳ نیز فیلم کمدی و درام Something’s Gotta Give را با همکاری جک نیکلسون به ارمغان آورد که پایانی آرام را برای سال آتشین این بازیگر جوان به همراه داشت. اثری که ۲۶۶ میلیون دلار فروش را کسب کرده و با نقدهای نسبتاً مثبتی مواجه گشت.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

این ستاره سینما در حالی که سال ۲۰۰۴ را بسیار آرام سپری کرد، در سال ۲۰۰۵ با یکی دیگر از آثار آتشین خود به سینما بازگشت. ایفای نقش در قامت جان کنستانتین و مبارزه با اهریمنان در فیلم Constantine که ۲۳۱ میلیون دلار فروش کرد و پتانسیل‌های آن در سال ۲۰۰۵ مورد توجه قرار نگرفت؛ اثری که به مرور و مخصوصاً طی یک دهه اخیر مورد توجه سینماگران قرار گرفت و حتی زمزمه ساخت دنباله آن نیز مطرح شده است.

کیانو ریوز یک دهه آینده را با هنرنمایی در آثاری همچون Thumbsucker ،A Scanner Darkly، Lake House و The Great Warming پرداخت که علی‌رغم نقش‌آفرینی‌های جذابی که او از خود بر جای گذاشته بود اما چندان موفق و ماندگار عمل نکرده و رفته رفته نسبت به اواخر دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ به نامی فراموش شده تبدیل شد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

او همچنین در سال ۲۰۰۸ به ایفای نقش در فیلم علمی تخیلی تحت عنوان The Day the Earth Stood Still پرداخت که علی‌رغم تبلیغات پر سر و صدا و فروش ۲۳۳ میلیون دلاری، چندان اثر قابل اتکایی محسوب نشد و خیلی زود از یادها فراموش شد. او سه سال بعد و در ۲۰۱۱ با الکساندرا گرانت آشنا شد که زمینه‌ساز رابطه عاشقانه آن‌ها پدید آمد؛ زنی که کیانو ریوز به مرور وارد رابطه‌ای جدی با وی شده و هنوز هم در کنار یکدیگر به زندگی مشغول هستند.

کیانو ریوز سرانجام در سال ۲۰۱۳ نخستین تجربه کارگردانی خود را رقم زد که اتفاق بزرگی برای این بازیگر رو به افول آن دوران محسوب می‌شد. فیلم رزمی و اکشن Man of Tai Chi که با بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری تهیه شده بود، تنها ۵.۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت علی‌رغم شکست تجاری تمام عیارش اما تا حدودی مورد استقبال منتقدین قرار گرفت؛ مخصوصاً در جریان جشنواره فیلم کن و چکن که تشویق حضار را در پی داشت. ناامیدی‌های کیانو ریوز در سال ۲۰۱۳ به اوج خود رسید و نوید پایان زودهنگان دوران حرفه‌ای وی را در پی داشت.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

فیلم ۴۷ Ronin که اقتباسی فانتزی از یک داستان حماسی و تاریخی می‌باشد و توسط فیلم‌نامه نویس ایرانی یعنی حسین امینی تهیه شده بود، علی‌رغم برخورداری از بودجه سنگین ۲۲۵ میلیون دلاری‌اش، تنها ۱۵۱ میلیون دلار در گیشه فروش کرد و عملاً شکستی بزرگ را برای کمپانی یونیورسال پیکچرز به همراه داشت که حتی صحنه‌های مبارزه کیانو ریوز نیز نتوانست تا ذره‌ای از بودجه آن را به سازندگانش بازگرداند.

در حالی که سینما آماده خداحافظی زودهنگام با ستاره دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ خود بود، چاد استاهلسکی که به عنوان بدلکار آثار شناخته شده سینما به شهرت رسیده بود، در سال ۲۰۱۴ وارد میدان شد و کارگردانی یکی از جذاب‌ترین اثار ژانر اکشن تاریخ تحت عنوان John Wick را بر عهده گرفت که نه تنها زمینه‌ساز یکی از فرنچایزهای تازه‌نفس و پرطرفدار سال‌های اخیر شده است، بلکه بازگشتی شکوه‌مندانه و پرقدرت را برای کیانو ریوز رقم زد که شگفتی سینماگران و منتقدین را در پی داشت.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

با وجود این که طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ شاهد آثار متعددی از وی همچون Knock Knock، Exposed و The Whole Truth بودیم اما هیچکدام از آن‌ها با موفقیت چشم‌گیری در نزد مردم و منتقدین مواجه نشده و به سرعت از یادها فراموش شدند. او همچنین نقشی کوتاه ولی در عین حال جذاب را از خود در فیلم The Neon Demon با همراهی ال فانینگ رقم زد که با واکنش‌های کاملاً متفاوتی از سوی منتقدین مواجه شد.

سال ۲۰۱۷ باری دیگر سینما روی خوش خود را به کیانو ریوز نشان داد و شاهد اکران دنباله فیلم جان ویک تحت عنوان John Wick: Chapter 2 بودیم که نه تنها سکانس‌های اکشن جدیدی را برای مخاطبین به ارمغان آورده بود، بلکه فروشی ۱۷۱ میلیون دلاری را برای این اثر ۴۰ میلیون دلاری رقم زد و ثابت کرد که جان ویک می‌تواند فرنچایز بزرگ جدید سینما لقب بگیرد. عنوانی که کاملاً لایق آن بوده و زندگی حرفه‌ای کیانو ریوز را در سن ۵۵ کاملاً دگرگون نمود.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

او تا سال ۲۰۱۸ در آثار گوناگونی به ایفای نقش پرداخت که مشهورترین آن‌ها حضور در فیلم عاشقانه Destination Wedding در کنار وینونا رایدر می‌باشد که به اثری دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز برای مخاطبین بدل گشته است. اثری که قدرت بازیگری کیانو ریوز را در خارج از آثار اکشن به معرض نمایش گذاشت و تحسین منتقدین را در پی داشت.

سال ۲۰۱۹ میزبان اتفاقات بزرگی برای این بازیگر بزرگ سینما شد؛ زیرا نه تنها شاهد صداپیشگی جذاب او در قامت یکی از شخصیت‌های انیمیشن Toy Story 4 بودیم، بلکه دنباله جدید جان ویک تحت عنوان John Wick: Chapter 3 – Parabellum مرزهای ژانر اکشن را گسترش داد و اتفاقاتی دیوانه‌وار و فراموش‌نشدنی را بر پرده بزرگ سینما برای مخاطبین به تصویر کشید که حیرت مردم و منتقدین را برانگیخته بود.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

سال ۲۰۲۰ با دومین دنباله فیلم بیل و تد تحت عنوان Bill & Ted Face the Music برای کیانو ریوز آغاز شد که تنها ۶.۳ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و عملاً این فرنچایز فانتزی و کمدی را با پایان راه خود مواجه کرده بود. او همچنین صداپیشگی یکی از شخصیت‌های انیمیشن The SpongeBob Movie: Sponge on the Run را نیز بر عهده داشت که جامعه کودکان را هدف قرار داده بود و موفقیت آن‌چنانی برای این بازیگر به همراه نداشت.

سال ۲۰۲۰ همچنین میزبان اتفاقی کاملاً جدید و منحصر به فرد برای کیانو ریوز بود. استودیو سی‌دی پروجکت که با ساخت سه‌گانه نقش‌آفرینی The Witcher به شهرت بسیاری در صنعت‌ بازی‌های ویدویی دست پیدا کرده بودند، وظیفه ساخت بازی Cyberpunk 2077 را بر عهده گرفته و کیانو ریوز نیز صداپیشگی مهمترین شخصیت اصلی داستان را بر عهده گرفت. اثری که با وجود نمایش تحسین برانگیز کیانو ریوز، به سبب مشکلات فنی بسیار و ناکامی در ارائه وعده‌های داده شده به یک شکست تمام عیار منجر شد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

سال ۲۰۲۱ و در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا شاهد اکران چهارمین فیلم از مجموعه ماتریکس تحت عنوان The Matrix Resurrections بودیم که با بودجه‌ای ۱۹۰ میلیون سعی داشت تا آغاز جدیدی را بر این مجموعه رقم بزند. با این حال داستان تکراری، روایت فاقد جذابیت و عدم برنامه‌ریزی کمپانی برادران وارنر باعث شد تا نه تنها فروش این فیلم به ۱۵۷ میلیون دلار کفایت کند، بلکه پرونده این مجموعه نیز برای همیشه در سینما بسته گردد.

تنها اثر کیانو ریوز در سال ۲۰۲۲ مربوط به انیمیشن DC League of Super-Pets می‌باشد؛ اثری که او صداپیشگی شخصیت شوالیه تاریکی را بر عهده داشت، با فروش ۲۰۴ میلیون دلاری، در تلاش برای آغاز یک فرنچایز جدید ناموفق عمل کرد و از برنامه‌های استودیو دی‌سی و کمپانی برادران وارنر کنار گذاشته شد.

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

با این حال در سال‌های آینده با فیلم‌های چهارم و پنجم از مجموعه جان ویک و همچنین ایفای نقش در فیلک Ballerina و در کنار آنا د آرماس که فیلمی فرعی از مجموعه جان ویک می‌باشد، طرفداران ژانر اکشن را با لحظات دیوانه‌وار و مهیج جدیدی روبرو خواهد کرد. او همچنین وظیفه ساخت و نقش‌آفرینی فیلم کمیک‌بوکی BRZRKR را نیز بر عهده دارد که از کمیکی به نوشته خود کیانو ریوز اقتباس خواهد شد.

طرفداران بازی Cyberpunk 2077 نیز در محتوای پولی Phantom Liberty می‌توانند باری دیگر شاهد حضور کیانو ریوز در قامت جانی سیلورهند باشند که می‌تواند به وقایعی جدید و هیجان‌انگیز منجر گردد.

در پایان می‌توانید لیستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های کیانو ریوز در سینما را مشاهده نمایید که تماشای آن‌ها را به طرفداران وی توصیه می‌نماییم.

  • سه‌گانه The Matrix
  • مجموعه فیلم‌های John Wick
  • فیلم Bill & Ted’s Excellent Adventure
  • فیلم Something’s Gotta Give
  • فیلم Speed
  • فیلم Point Break
  • فیلم The Devil’s Advocate
  • فیلم Constantine
  • فیلم Destination Wedding

💚 VEGAN گیمرگیاهخوارCaxel105MILAD8TECHDARKSIRENomid4398Dota2Ķįņosąزمین 52WotanDaniyal BleszinskialiushakaramazofMohamad4AKhafired-eyed Banished Knight.🤘Mohsenj74PorfosorLonesome guyشرکموز سخنگوmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا
بیوگرافی کیانو ریوز | آدم‌کش پر فراز و نشیب - گیمفا