GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا
GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا
GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا
GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا

GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد

علیرضا محمدی
۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا

Grand Theft Auto 5 هرگز به خاطر شخصیت‌های شرورش در ذهن طرفداران جاودانه نخواهد شد؛ اما گیمرها امیدوارند که GTA 6 یک آنتاگونیست فراموش‌نشدنی داشته باشد.

در تاریخ ویدیو گیم، شخصیت‌های شرور بزرگی وجود داشته‌اند؛ از Sephiroth گرفته تا Handsome Jack و GLaDOS. وقتی یک بازی آنتاگونیستی عالی داشته باشد، گیمرها به سرعت آن را فراموش نمی‌کنند؛ اما در بیش از یک دهه‌ای که از عرضه Grand Theft Auto 5 می‌گذرد، ما شرط می‌بندیم که اکثر بازیکنان نام انبوهی از افراد شرور آن را فراموش کرده‌اند. به همین دلیل است که پایگاه هواداران Grand Theft Auto 6 از عنوان آینده Rockstar Games انتظار دارند تا با یک یا چند شخصیت منفی خاطره‌انگیز، بازی را در ذهن مخاطبان جاودانه کند.

Grand Theft Auto 6 به یک شرور قدرتمند نیاز دارد

طرفداران Grand Theft Auto 6 پس از آن که شرورهای Grand Theft Auto 5 نتوانستند خیلی موفق ظاهر شوند، امیدوارند این بازی یک آنتاگونیست تأثیرگذار داشته باشد. در پستی با همین موضوع، طرفداران درباره اینکه چگونه Grand Theft Auto 6 می‌تواند در زمینه خلق شخصیت‌های منفی پیشرفت کند، صحبت کردند.

می‌دانم که مردم از جیسون (Jason) و لوسیا (Lucia) می‌خواهند شخصیت‌های داستانی کاملاً خوبی داشته باشند؛ اما آیا می‌توانیم آنتاگونیست‌هایی هم داشته باشیم که به خوبی خلق شده‌اند؟ شرورهای Grand Theft Auto 5 آشغال بودند.

Trainalf در شبکه اجتماعی Reddit می‌نویسد:

با وجود اینکه Grand Theft Auto 6 ظاهراً به جای توطئه‌های بزرگ دولت، به جرم و جنایت در سطح خیابان باز می‌گردد، اما نمی‌دانم که چه نوع آنتاگونیستی خواهیم داشت.

مطمئناً درست است که لوسیا و جیسون در اولین تریلر Grand Theft Auto 6 به جنایات سطح پایین دست می‌زنند؛ جایی که این زوج در حال سرقت از یک فروشگاه نشان داده می‌شوند. با این حال، ما مطمئن هستیم که تا پایان بازی، این دو مسئولِ برخی از جنایات بزرگ در سطوح بزرگ‌ترین سرقت‌های Grand Theft Auto 5 خواهند بود.

من انتظار دارم طنزی سیاسی را در آن ببینم؛ بنابراین منطقی خواهد بود اگر که شرور Grand Theft Auto 6 یک سیاستمدار باشد. ممکن است دریابیم که شرور(ها) مقامات سیاسی و مجریان فاسد هستند.

gta 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد
Big Smoke (چپ) و افسر Frank Tenpenny (راست) از Grand Theft Auto: San Andreas

در سال ۲۰۰۴، عنوان Grand Theft Auto: San Andreas یکی از نمادین‌ترین آنتاگونیست‌های سری را معرفی کرد: Big Smoke. علاوه بر این، بازی احتمالاً حاوی بهترین شخصیت شرور تاریخ Grand Theft Auto، یعنی افسر Frank Tenpenny (با صداپیشگی ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson)، نیز بود. چهار سال بعد، Grand Theft Auto 4 با افراد بدی مانند Dimitri Rascalov و Darko Brevic همراه شد؛ اما شرورهای Grand Theft Auto 5 چندان به یاد ماندنی نیستند.

خلاصه‌ای از آنتاگونیست‌های Grand Theft Auto 5

بازی Grand Theft Auto 5 دارای تعدادی شرور کوچک و بزرگ است. آنتاگونیست‌های اصلی آن را می‌توان به چهار فرد زیر خلاصه کرد:

۱. دوین وستون (Devin Weston)

دوین وستون یک میلیاردر آمریکایی است که در همه چیز از هتل‌های زنجیره‌ای گرفته تا مارک‌های الکل و حتی شرکت Merryweather Security سهام دارد. او یکی از کارفرمایان اصلی قهرمانان Grand Theft Auto 5 در طول داستان بازی خواهد بود. دوین وستون شخصیتی کاریزماتیک، فوق‌العاده باشکوه و خودپسند است که از لاف زدن و شوخی کردن لذت می‌برد. او در حالی که وانمود می‌کند با مایکل (Michael)، فرانکلین (Franklin) و تروور (Trevor) دوست است، هر یک از آن‌ها را به محض اینکه صلاح بداند، رها می‌کند.

در ابتدا، دوین وستون به مایکل این فرصت را می‌دهد که با بُت خود، یعنی سولومون ریچاردز (Solomon Richards)، فیلم بسازد. با این حال، او به‌زودی از پرداخت پول به تروور و فرانکلین برای سرقت خودروهای گران‌قیمت خودداری کرده و تولید فیلم مایکل را نیز برای گرفتن غرامت از بیمه، تعطیل می‌کند. مایکل تصمیم می‌گیرد یک نسخه از فیلم خود را از مولی (Molly – وکیل دوین وستون) بدزدد؛ اما زنِ وحشت‌زده به طور غم‌انگیزی با مکیده شدن به داخل توربین هواپیما می‌میرد.

سپس دوین وستون با فرستادن دسته‌ای از سربازان شرکت Merryweather Security برای کشتن همسر و دختر مایکل، به این اقدام مایکل پاسخ می‌دهد. پس از ناموفق بودن تلاش او، دوین وستون از فرانکلین می‌خواهد تا مایکل را در مأموریت نهایی بازی برای او بکشد. در سومین پایان احتمالی Grand Theft Auto 5 که به عنوان پایان کانن نیز شناخته می‌شود، قهرمانان بازی، میلیاردر را در صندوق عقب ماشین خود به دام می‌اندازند و آن را از صخره‌ای به پایین پرتاب می‌کنند.

۲. استیو هاینز (Steve Haines)

استیو هاینز شاید خاطره‌انگیزترین شخصیت شرور Grand Theft Auto 5 باشد. در حالی که او دلپذیر و جذاب به نظر می‌رسد (به ویژه در برنامه تلویزیونی خود)، اما شخصیتی بی‌رحم و خود محور دارد که فقط به دنبال منافع شخصی است. به عنوان یک مامور فعال FIB، استیو هاینز متوجه می‌شود که سرقت از جواهرفروشی Vangelico با دزدی‌های قدیمی مایکل مطابقت دارد.

سپس او دانش و اطلاعات FIB در اختیار مایکل و همکارانش قرار می‌دهد تا چندین کار غیرقانونی را برای او انجام دهند؛ با هدف خراب کردن رقبای FIB ،IAA و اجازه دادن به سازمانش برای دریافت بیشترین بودجه‌های دولتی. هاینز تروور را مجبور به شکنجه یک مرد کرد، باندهای خلافکار را تأمین مالی نمود و حتی تصمیم گرفت به معنای واقعی کلمه سمی مهلک را وارد یک منطقه از شهر بکند تا آنچه را که می‌خواهد به دست بیاورد. در پایان بازی، هاینز تلاش می‌کند تا فرانکلین را مجبور به کشتن تروور کند؛ اما در نهایت پس از اینکه تروور با یک تفنگ تک‌تیرانداز به سر او شلیک می‌کند، داستانش برای همیشه به پایان می‌رسد.

۳. هارولد جوزف (Harold Joseph)

هارولد جوزف به اندازه دیگر نام‌های این لیست، آنتاگونیست بزرگی نیست؛ اما همچنان یکی از شخصیت‌هایی خواهد بود که در لیست دشمنان شخصیت‌های اصلی در مأموریت نهایی بازی قرار دارد. بدون اطلاع فرانکلین و لامار (Lamar)، هارولد زمانی که در زندان بود با باند خیابانی بالاس (Ballas) ارتباط نزدیکی پیدا کرد و پس از چندین تماس با باند، آن‌ها در نهایت به ربودن لامار می‌پردازند.

فرانکلین، مایکل و تروور در نهایت به کارخانه‌ای که لامار در آن نگهداری می‌شود حمله می‌کنند، او را نجات می‌دهند و بالاس را از بین می‌برند. با این حال، آن‌ها به‌زودی متوجه خواهند شد هارولد همان کسی بوده که گروه بالاس را در تمام این مدت مدیریت کرده است. به این ترتیب، در پایان استاندارد Grand Theft Auto 5، هارولد و خدمه‌اش در زمین بسکتبال توسط مایکل کشته می‌‌شوند.

۴. وی چنگ (Wei Cheng)

وی چنگ، مافیای چینی‌الاصل، رهبر سه‌گانه‌های لوس سانتوس و یک تولیدکننده مواد غذایی بوده که به دنبال تجارت با تروور در ساعات آغازین Grand Theft Auto 5 است. با این حال، پس از حمله آزتکاها به آشپزخانه تروور، چنگ به تجارت با برادران اونیل (O’Neil) روی می‌آورد. این باعث می‌شود که ترور با خشم بسیار شدیدی به مزرعه برادران اونیل حمله کند و عملیات آن‌ها را نابود سازد. چنگ به دنبال انتقام است و پس از بازگشت تروور و مایکل به شهرستان بلین (Blaine) در اواخر بازی، انتقام خودش را می‌گیرد.

او مایکل را می‌رباید و دستور اعدامش را صادر می‌کند؛ اما فرانکلین در آخرین لحظه او را نجات می‌دهد. در پایان بازی، فرانکلین، چنگ و پسرش تائو (Tao) را در Pacific Bluffs Country Club دنبال می‌کند و هر دو را پس از تعقیب‌وگریز می‌کشد. چنگ مطمئناً خونخوارترین آنتاگونیست Grand Theft Auto 5 است؛ اما او در کنار پرخاشگری خود، محتوای کمی را ارائه می‌دهد. ما مطمئن هستیم اکثر افرادی که تا یک دهه پیش این بازی را انجام داده‌اند، کاملاً فراموش کرده‌اند که او کیست.

با وجود اینکه در همان دنیای Grand Theft Auto 5 اتفاق می‌افتد، اما Grand Theft Auto 6 هیچ‌یک از افراد شرور بازی‌های قبلی را نشان نخواهد داد. به هر حال، همه آن‌ها در پایان خط داستانی خود به طرزی متعارف مرده‌اند. چنین واقعیتی می‌تواند فرصتی عالی برای شرکت Rockstar Games باشد تا یک شخصیت منفی جدید و به یاد ماندنی را در Grand Theft Auto 6 خلق کند.

شومپتِ کته کلهجاویدمBarsamRealAnny人Acker益man人PARASITE EVE 2Haj_HosseinMatin BarkatهیربدNimaGidoraحصینollie𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Kratosیه گیمر سادهجان قمارباز

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا
GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا
GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا
GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا
GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

GTA 6 به شخصیت‌های شرور بهتری نیاز دارد - گیمفا