ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -

ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد

محمد حسین کریمی
۱۳:۲۵ ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -

استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) مدتی پیش رسماً اعلام کرد که پروسۀ ساخت بازی The Last of Us Online متوقف شده است، اما در همین حین توسعۀ چندین بازی داستانی و تک‌نفرۀ جدید را نیز تایید کرد.

در این بیانیه، ابتدا به استفاده از تکنولوژی‌های The Last of Us Online برای بازی‌های آینده اشاره شد و سپس توسعۀ عناوین جدید تک‌نفره به میان آمد:

ما به شکل ویژه‌ای از تمامی توسعه‌دهندگان خود که روی پروژه کار کردند تشکر می‌کنیم. چیزهایی که از این پروژه یاد گرفتیم و هزینه‌ای که برای تکنولوژی‌های مربوط به آن شد، به پروژه‌های دیگر راه پیدا خواهند کرد و برای مسیری که در آینده پیش خواهیم گرفت، مفید خواهند بود.

ما اینجا در ناتی داگ، بیش از یک بازی جاه‌طلبانه و «جدید» تک‌نفره در دست ساخت داریم که بی‌صبرانه منتظریم تا با شما آن‌ها را به اشتراک بگذاریم.

ناتی داگ دلیل لغو The Last of Us Online را عدم توانایی پشتیبانی از آن در کنار توسعۀ عناوین تک‌نفره اعلام کرد. ناتی داگ این بازی را کنار گذاشت تا بتواند روی بازی‌های داستانی تمرکز کند.

milad saDota2K1آرتور مورگان کبیرMHNDARKSIRENCyrus94Alireza1882meysambsnowgirlo0ashil0oA,,shGhaderi64𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Black Swordsman77KHEDER_Pro_GamerNimaHaj_HosseinXerexplaymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Venom گفت:

    خوبه به خودش اومد از قدیم گفتن هرکه را بحر کاری ساختند

    Dota2Hesamjonathan reid (Penitent one)Zabi.
  • lastofus گفت:

    شاهکار ها در راه هستند امیدوارم ip جدید باشن

    Dota2HesamVenom
  • بتسدا یاد بگیره که وقتی خراب کاری میکنه برای جلب نظر گیمرها از بازیی که صد سال بعد قراره عرضه کنه امروز رونمایی نکنه

    Dota2آرتور مورگان کبیرo0ashil0oA,,shAmir(PC & PS4)PlaystationX vs pمرد تنهای شبHaj_Hossein∞more
    • Dastan گفت:

      حالا خوبه بتسدا بازیش صد سال آینده میادش ولی این رونمایی کرده و کلا نمیادش !!!

      Dota2سگ پرستjonathan reid (Penitent one)آرتور مورگان کبیراپوزوسیون گیمفاNima
    • Master blade گفت:

      من گیج شدم
      الان این کنایه بود به ناتی داگ یا بتسدا ؟
      بعد جالبه پروفایلش زلداست ولی یه ترول سونی فنه با توجه به سوابق کامنتاش
      خوب سونی فن چرا از دکل خودت نمیری بالا ؟

      Dota2Hesamjonathan reid (Penitent one)آرتور مورگان کبیراپوزوسیون گیمفا.
    • Master blade گفت:

      من گیج شدم
      الان این کنایه بود به ناتی داگ یا بتسدا ؟
      بعد جالبه پروفایلش زلداست ولی یه ترول سونی فنه با توجه به سوابق کامنتاش
      خوب سونی فن چرا از دکل خودت نمیری بالا ؟

      Dota2آرتور مورگان کبیرjonathan reid (Penitent one)Nimasnowgirlo0ashil0oPlaystation人Acker益man人TomX vs pmore
    • sorena گفت:

      بتسدا از کی یاد بگیره؟ بهتره سایرین از بتسدا یاد بگیرند! برای نسل ۹ تا الان ۷ تا رونمایی داشته که ۶تاش آی پی جدید بودن و یکیش الدر بوده. ۵تا منتشر کرده که هر۵تا آی پی جدید بودن.

      farshadxسگ پرستآرتور مورگان کبیرNimaPop_Star人Acker益man人Haj_Hossein∞والتر سفیدهAlex Mercermore
      • . گفت:

        منظورش Bethesda Game Studiosعه نه Bethesda Softworks !
        جالبه موقع هایی که بحث های دیگه میشه مقایسه ناشر با استودیو اشتباهه ولی این موقع ها برای اینکه خودتون کم نیارید میاید مقایسشون میکنید :)))

        ᚱ.ᚻfarshadxjonathan reid (Penitent one)اپوزوسیون گیمفاStarfaild
        • sorena گفت:

          منظورش کل مجموعه اس و دلیلش هم بازی بلید هست نه الدر اسکورولز ۶. تا به حال هم نشده من ناشر و استودیو مقایسه کرده باشم. عملکرد بتسدا از حیث ریسک پذیری و خلاقیت از هر دو ناشر، سونی و مایکروسافت در نسل نهم بهتر بوده .

          farshadxMHNاپوزوسیون گیمفا.
          • . گفت:

            حتی اگه اونم باشه بازم Bethesda Softworks در مقایسه با Naughty Dog جوکی بیش نیست
            Bethesda Softworks این نسل ۵ تا IP جدید داد که ۳ تاشون یا Fail شدن یا نتونستن در حد بقیه IP هاشون موفق باشن فقط دوتاشون موفق بودن
            ریسک پذیر بودن یه بحث موفق بودن هم یه بحث دیگه

            ᚱ.ᚻfarshadxStarfaildاپوزوسیون گیمفا
            • sorena گفت:

              آنقدر توهم دارید که بی ربط ترین حرف ها رو میزنید باور کن آنقدر درک مطلب یا چه می‌دونم یه چیز کم دارید که آدم احساس می‌کنه توضیح دادن بهتون وقت هدر دادن هست….
              من اصلا یک استودیو رو با بتسدا یا هرجای دیگه که ناشر باشه مقایسه نمی کنم که مثل تو انگشت نما به نظر برسم! چه برسه که بگم یه استودیو که یه آیپی کپی از re4 داره یه آی پی کپی از تومب رایدر ، از یه ناشر خلاق بهتره یا نیست.
              اگر موفقیت از قبل تضمین باشه، که دیگه ریسک کردن معنا نداره. تو فکر کن حتی یک آی پی هم موفق نبود، چیزی از اراده ای اون ها برای خلق تجربه ی جدید کم نکرده و ترس برسون نداشته و همچنان دارن در این مسیر حرکت میکنن. مثل بعضی ها نیستن که از ابتدا بی فکرانه عمل کنن و یه استودیو ی دیگه بیاد براشون کلاس درس بزاره و درس بده در نهایت هم هیچی به هیچی!!
              لول

              farshadxتریس مری گلد.
              • . گفت:

                آره ناشری که کل دستاوردش کپی پیست کردن Fallout و The Elder Scrolls با تم فضایی و کپی کردن بازی No Man’s Sky به اسم بازی جدید بوده خلاقه
                همون Hi-Fi Rush هم که بهش میبالی یه کپی از Okami و Guitar Hero و هزار تا بازی دیگه شبیه بهش هست
                Redfall هم که Far Cry کلون بی کیفیته که خود کارگردانش گفت ازش الهام گرفتن برای ساختش
                چه قدر واقعا شرکت خلاقیه !
                هیچ IP ای تو صنعت گیم تماما اورجینال نیست اینو یه بچه ۲ ساله هم میدونه
                پس الکی سعی نکن از رو فشار ربطشون بدی به شباهت چون بحث همون شباهت هم باشه Uncharted صد هیچ Tomb Raider رو میزنه
                The Last of Us هم تنها شباهتش به Resident Evil زاویه دوربینشه وگرنه کوچک ترین شباهتی به هم ندارن چه از نظر گیمپلی چه از نظر محیط چه از نظر داستان و Core بازی
                اتفاقا بی فکر کامنت میدی اگه نمیدادی همچین جوکی نمینوشتی
                دلیل کنسل شدن The Last of Us هم به خاطر این بوده که اگه عرضش میکردن باید تمام تمرکزشون رو میذاشتن رو بازی وگرنه کسایی که پروژه رو دیدن و توش بودن همگی گفتن پروژه اوکی بوده
                Bungie هم فعلا تو وضعیت خودش مونده بیاد به Naughty Dog درس بده ؟ نخوندون مارو XD

                ᚱ.ᚻfarshadxStarfaild
      • Mehdi_Morgan گفت:

        منتشر کردن ملاک نیست متاسفانه :))

        اپوزوسیون گیمفا.Starfaild
      • Young boy گفت:

        بخواید یا نخواید بهترین استدیو بعد راکستار ناتی داگ و سانتا مونیکا هستن چون تنها این دو استدیو توانسته ان با عناوین راکستار رقابت کنن
        فیشار بخورید

        سگ پرستmmshadow.آرتور مورگان کبیراپوزوسیون گیمفاStarfaildوالتر سفیده
        • 😂😂 استودیوی epd و playground و bethesda و فرام سافتور پشمن آقا؟ 😅 بهتربن استودیو های گیمینگ راک استار و اییپی دی و فرام سافتور اند و امثال ناتیداگ توو تخیلشم حتی نزدیک این سه تا هم نیست، خوده خالق جی تی ای و رد دد میگه هرکی بازی سه بعدی میسازه و میگه از ماربو و زلدا الگو نگرفته دروغ میگه تو این وسط چی میگی؟؟ فقط این استودیو ها اند که با هر بازیشون صنعت رو روو به جلو هول میدن و باعث شکل گیری بازی های آینده میشن.

          A,,shmmshadow.
          • . گفت:

            این دوتا انگشت کوچیکه Naughty Dog هم نیستن یکیشون که یه قرنه داره گیمپلی منسوخ شده خودش رو با موتور تاریخ مصرف گذشتش به اسم بازی جدید به خورد مخاطب میده به طوریکه بازی آخرشون زیر یه ماه فراموش شد و منتقدا حسابی از خجالتش درآمودن به همراه گیمرا
            اون یکی هم که فقط ریسینگ میسازه بدون تغییر صرفا چون رقیبی تو ژانر خودش نداره خیلی ها در حد شاهکار میبرنش بالا
            حالا با این چرندیات خودتو گول بزن

      • اره از بتسدا یاد بگیریم تا شاهکاری مثل ریدفال خلق کنیم

        سگ پرستmmshadowاپوزوسیون گیمفا.jonathan reid (Penitent one)Starfaild
    • FineGamer گفت:

      به صورت کلی حرف درستی زدی
      ولی ربطی نداشت

    • 🙂🙂🙂 الان به کی خواستی تیکه بندازی؟ از هایپ سلزی دراکمن واسه لست آنلاین باخبری؟

      mmshadowo0ashil0o人Acker益man人Max22arminAlex MercerYoung boy.
      • خب شما از هایپ تاد هاوارد که زبان زد خاص و عام هستش‌ با خبری؟
        پروژه کنسل بشه بهتره یا راجب ۲۵ سال تحقیق و ۱۰۰۰ سیاره صحبت بشه و نتیجه این بشه خوبه؟

        بحث حفظ اعتبار با از بین بردن اعتماد ، فرق زمین تا آسمون
        طرف اون زمان پروژرو خفن دیده و گفته و الانم لغو کرده و اونم از شهامت و همون حفظ اعتبار میاد

        اکثر پی‌اس فنا به شدت از خبر کنسل شدن پروژه خوشحال شدن و مثل همیشه افرادی…ولش کن

        نظر شما هم محترم

        mmshadowsnowgirlo0ashil0oA,,shPlaystation人Acker益man人X vs pHaj_Hosseinاپوزوسیون گیمفاMax22more
        • Dastan گفت:

          اگر مایکروسافت یه بازیی رو معرفی میکرد و بعد کنسل میکرد همین حرف ها رو میزدی؟
          بعدش هم از کدوم اعتبار حرف میزنی مثل یادمون نرفته نسخه پی سی the last of us متای ۵۹ گرفته ,
          میایی وعده بازی خوب به پی سی بازها میدی بعد پایین ترین سطح ممکنه بهینه سازی انجام میدی که یه استودیو ساده هم اینطور بهینه سازی نمیکنه

          Tomاپوزوسیون گیمفا.Nima
        • والا اگر بحث رضایته کاربره که استارفیلد جزو محبوب ترین بازی های اکس باکسه و یازدهمینه بعد از چهارماه برای یه بازی سینگل یه رکورد عالیه اسپایدرمن در کمتر از یک ماه به رتبه پانزدهم محبوبین سونی سقوط کرد در حالی که تنها فرست پارتیش توو سال بود، اکس باکسیا از استارفیلد راضی اند و این شما یوزرهای سونی اید که ناراضی اید. شمادر این مورد فقط حق دارید طبق آمار تحلیل کنید نع اینکه سلیقه شخصیتون رو وارد کنید استارفیلد از برترین بازی های تاریخ بتسداست در کنار فالوت سه و ابلیویون. بعله قبول هم دارم اون ابرشاهکار انقلابی که خیلیا به اشتباه ازش توقع داشتن نیست و صرفا یه بازی عالیه در سبک ابلیویونه.
          الان یعنی واقعا خوشحالی از اینکه چهار سال زمان و بودجه هدر رفت آخرسرم هیچ نتیجه ایی نداشت؟ میدونی چقدر اعتبار نابود شده که الان مجبورن برای آروم کردنه طرفدارها این حرف هارو بزنن؟ میدونی نصف نسل رفته اینا تازه میخوان پروژه استارت بزنن که مجبورن بازی ایی بسازن که از قبل asset هاشو داشته باشن و وقتی برای خلاقیت جدید ندارن اونم زمانی که سونی در مشکلات مالیه. خیلی جالبه که از کوچگ ماندنه استودیو مورد علاقه ت خوشحالی، این بازی موفق میشد چنان بودجه و سرمایه ایی میتونست وارد ناتی داگ و پلی استیشن بکنه که… سونی بااااید در بخش لایویرویس موفق بشه، بعد از تمرکز شصت درصده بودجه بخش پلی استیشن برای لایوسرویس اونم برای پنج سال و هنگفت ترین خرید تاریخ پی اس بانجی برای پیشبرد اهدافش در این راستا، در صورت شکست آسیب جبران ناپذیری میبینه که توو فکرتم نمیگنجه بعد شما خوشحالی آخ جون ناتیداگ رفت لست سه بسازه؟. احساس میکنم از قصد و عمد اینجوری کودکانه تحلیل میکنید

          آرتور مورگان کبیر.o0ashil0oarminA,,shPlaystation人Acker益man人TomDoctorGhostmore
          • Ghaderi64 گفت:

            خودم بارها از لست دفاع کردم‌ مخصوصا نسخه دومش
            از شخصیتی مثل نیل دراکمن اصلا خوشم نمیاد و فرانچایز لست بیشتر مدیون افراد دیگه ای هست ولی نمیدونم چرا این شخص بولد میکنن مدام، درصورتی که این شخص نزدیک به افراد مثل کوری بارلوگ تو سانتامونیکا نیست
            خواستم بگم که یه عده نگن فن دراکمنم
            ولی از لست ۲ دفاع میکنم‌چون گیم پلیش عجیب خوب بود
            کلا از سال ۲۰۱۸ بعد رددد ردمپشن بازی که صنعت گیم جلو برد تا حدودی لست ۲ بود ولی یک سری از دوستات قبول نمیکنن
            البته یه دوستی میگه بازی نداشتیم که صنعت گیم جلو ببریم
            به وضوح علت هایپ برای GTA6، فقط RDR2 بود
            همونجور که برای LAST3 فقط LAST2 بود
            واقعا این دوتا بازی برای من عجیب توقعات بالا بردن مخصوصا RDR2
            اگه کسی ایراد به این بازی ها میگیره درست بازیشون نکرده

            Tom
            • Tom گفت:

              دراکمن نویسنده داستان شاهکار لست و کارگردانشه
              قطعا همه بازیا یه تیم خیلی بزرگ پشتشون هست ولی اسم نویسنده و کارگردان میاد
              درمورد کوری بارلوگ هم داستان بازیش از داستان بازی همین کسی که قبولش نداری الهام گرفته

              • Ghaderi64 گفت:

                چه ربطی داره؟
                از لست الهام‌گرفته و مخصوصا لست ۱
                دراکمن چه ربطی به کلیت لست ۱ داره؟
                بروش استریلی و بقیه اعضا نقشی نداشتن؟
                لست ۲ اتفاقا تنها ایرادش از دید من یکم‌مربوط به داستانش بود اونم‌ بخاطر سیاست سونی
                بعدش کوری داستان از دراکمن که نگرفته،کاملا خودش باز سازی کرد ریبوت گاد و شاهکاری مثل گاد ۲۰۱۸ کوری کارگردانی و نویسندگی کرد
                اتفاقا علت اینکه یه سری مسائل خیلی حاشیه ای وارد لست ۲ کردن همین دراکمن بود
                ولی داستان لست ۱ بهتر از لست ۲ بود
                مثل گاد ۲۰۱۸ که بهتر از ۲۰۲۲ بود

                • Tom گفت:

                  کلیت داستان گاد ۲۰۱۸ مال لست۱ بود
                  نویسنده اصلی و یکی از کارگردانای لست۱ نیل دراکمن بود
                  اصلا پروژه مال نیل دراکمن بود
                  اسم کیو باید بیارن؟ مگه بقیه کارگردانا تنهایی کار میکنن که اسمشونو میارن؟😂
                  چه سیاستی 😐
                  روایت داستان عالی بود تو لست۲
                  حتی بهتر از لست ۱
                  چه حاشیه ای واردش کرد😐
                  اگه منظورت گرایش الیه که این از لست ۱ بود
                  دیگه حاشیه دیگه ای نداشت
                  داستان انتقام‌و به بهترین شکل روایت کرد
                  حرفت درمورد گاد رو قبول دارم
                  ولی درمورد لست نه

          • A,,sh گفت:

            منبعت برای پلیرای پلی استیشن اگه همون قبلیست که دادی که چرته کلا از بین ۵۰۰۰ نفر امار گرفته بود و ساعت بازیم بود ،الان اسپایدرمن دومین بازی پر دانلود ماه قبل استور سونی بوده

            TomNima.o0ashil0oarmin
      • . گفت:

        هایپ سازی ؟! 🤣
        تو فکر کنم در جریان نیستی چه قدر تاد هاوارد Starfield رو گنده کرد و میگفت ۲۵ سال تو فکر ساختش بودیم و بازیمون قراره یه سبک جدید رو تعریف بکنه و ویژگی های جدید داره و فلان و بهمان
        دراکمن کلا یه بار تو Summer Game Fest اومد دربارش صحبت کرد گفت براش هیجان داریم و صبر نداریم تابستون سال بعد اطلاعات جدیدی دربارش منتشر کنیم
        این دوتا رو الان داری الان با هم مقایسه میکنی مدل هایپ کردنشون رو ؟ 😂
        البته از فنبویی مثل تو انتظاری نیست

        Tommmshadow
    • Ali khorasani گفت:

      کنایه به بتسدا بود ناتی داگ بود
      دوستان خواهشا تیکه هاتون واضح تر بیان کنید

    • Ghaderi64 گفت:

      چه ربطی داشت؟
      بتسدا چه ربطی به ناتی داگ داره؟
      حتما باید با فن بوی بازی سطح سایت پائین بیارید؟
      فاصله بین‌ معرفی لست ۲ و عرضش چقدر بود؟
      نباید فن بوی بازی در اورد
      بتسدا طرفدارای خودشو داره و ناتی داگم طرفدارای خودشو داره
      البته آیند به عنوان شخصی میگم که جز کنسولای سونی کنسولی نمیخرم و همین دیروز داشتم از گاد دفاع میکردم تو پستای قبلی
      گفتم‌که یوقت بهتون بر نخوره

  • PeterParker گفت:

    خوب کرد چند بازی داستانی موفق بهتر از یه بازی چند نفره است

    Tom
  • . گفت:

    ۹۰۰ نفر کارمند دارن حتی اگه بگیم ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفرشون فری لنسر هستن بازم میشن ۷۰۰ نفر راحت میتونن رو دوتا پروژه کار کنن تازه استودیو های کمکی مثل Valkyrie Entertainment و غیره که همیشه به بازی هاشون کمک میکنن هم هستن
    من مطمئنم تا آخر این نسل ازشون The Last of Us Part III و آی پی جدیدشون رو میبینیم
    مخصوصا از اونجایی که ریمیک و ریمستر ها رو کلا یه تیم تازه وارد داشتن میساختن و مولتی پلیر The Last of Us هم اصلا یه تیم دیگه بوده

  • کمبود نیرو بهونه‌ست، ریسپاون به اندازه ناتی داگ کارمند داره هم اپکس رو ساپورت میکنه هم بازی تک نفره میسازه.
    کاش حداقل یه بتا میدادن ببینیم چیه اگه بازخورد منفی میگرفت لغو میکردن نه اینطور…

  • اینام هی میگن جاهطلبانه … آخرشم کنسله … یا میبینی ریمستری ریمیکی‌ چیزیه .

    سگ پرستmmshadowNimasnowgirlo0ashil0oarmin人Acker益man人TomKingاربابmore
  • خب مشخصا دو تا بازی در حال توسعه داره ناتی داگ یکیش قطعا لست ۳ هستش و اون یکی هم یه آیپی جدیده . شدیدا منتظرم ببینم اون ایپی جدیده توی چه ژانر و حال و هواییه بازیش و همینطور بدونم که کدوم یکیش قراره زودتر عرضه بشن

  • کار خوبو کرد ناتی داگ یکی از مزایای آزاد بودن این استودیو بین باقی استودیو های پلیستیشن همینه که سونی اجبارشون نمیکنه به کاری و خودشون تصمیم گیرنده‌ان
    تنها استودیویی که تو پلیستیشن تمامن پتانسیل ساخت ی عنوان سرویس محورو داره درحال حاضر استودیو housemarque هستش
    اون بازی استودیو لندن وضعیتش چطوره؟ بازیشون بنظرم جالب میومد

    snowgirlo0ashil0oTom77X vs pHaj_HosseinarminSpider-ManThe Firefly.more
    • Reza گفت:

      اولین باره ک این مزیتو میشنوم
      یجا شنیدید فلان پابلیشر اجبار نمیکنه ، بدو بدو اومدید مزیت پلی‌استیشنش کردید
      فردا یکی میاد میگه یکی از مزایای استودیوهای پلیستیشن اینه ک کرانچ ندارن😂😂😂

      FineGamersnowgirlo0ashil0o人Acker益man人TomNimaMax22∞armin𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
    • . گفت:

      سونی هیچکدوم از استودیو هاش رو به کاری مجبور نمیکنه
      تمامی گزارشاتی هم که از امثال مولتی پلیر The Last of Us یا Horizon اومده بود توشون اشاره شده بود خود استودیو از قبل به دنبال ساختشون بوده
      اتفاقا بیشترین پتانسیل رو London Studio داره تا Housemarque که اکثر عناوینش جمع و جور ترن
      London Studio قبل این بازی ای که دارن میسازن و لایو سرویسه هم روی پروژه های این چنینی و مولتی پلیر کار کرده بودن و بهترین گزینه بودن برای ساخت همچین بازی هایی
      در وهله بعدی هم استودیو هایی مثل Haven Studios و Firewalk Studios که همگی اولین بازیشون رو دارن میسازن و همشون از اعضای قدیمی Bungie و استودیو های دیگه بودن و هدفشون از اول مولتی پلیر بوده

    • سونی که مجموعه استودیوهاش مشخصا یک سیاست کلی رو دنبال میکنن همیشه. اکشن ادونچر تریپل ای سینماتیک بسازید، حالا ریمستر، حالا دایرکتورز کات، حالا روگ لایکش کنید. راجع به بد و خوب بودنش حرف نمیزنما، همین دستور از بالا تا قبل از جیم رایان بخوبی جواب داده

      mmshadowRezaNimaFineGamersnowgirlo0ashil0oA,,shPlaystationTomKingmore
      • . گفت:

        فنبوی جان
        همون اکشن ادونچر ساب ژانر های خاص خودش رو داره و گیمپلی هر بازی میتونه با هم دیگه زمین تا آسمون فرق داشته باشه
        الان God of War و The Last of Us هر دو اکشن ادونچرن ولی گیمپلی ها و چیزای دیگشون یکیه ؟!!! نه
        بازی های مایکروسافت مگه تا نسل هشت و قبل خرید های ناشرش چی بودن ؟!!
        یه سری شوتر و ریسینگ
        الان هم تنوع میبینی فقط و فقط از صدقه سری خرید Bethesda و Activisionعه وگرنه هنوزم نصف سونی نیست چه تو سبک چه تو کیفیت
        بخوای هم نمیتونی درباره خوب و بد بودنشون صحبت کنی چون میدونی تهش مثل همیشه ضایع میشی
        ریمستر و ریمیک هم یه سیاست که همه شرکت ها برای فروش و درآمد بیشتر انجام میدن بخوای گیر بدی به اونا هم باید گیر بدی ولی نمیدی گیر میدی به سونی چون هیتری
        حالا برگرد به غارت

        Tom
      • Young boy گفت:

        کیفیت مهمه نه کمیت
        ما بازی داستانی با کیفیت میخوایم نه چیز دیگه ای

      • خیلی مدیوم محدودی شده هرچند از قدیم پلیستیشن کلا رو ژانر اکشن الی اکشن آر پی جی تمرکز داشته همینجوریم مخاطب خودشو حفظ کرده
        بنظرم این سیستم نیاز به تغییر نداره فقط لازمه که نشون بده میتونه بهترم باشه اونم با عرضه آی پی های جدید

        .o0ashil0oarminTomStarfaild
  • وقتی آنچارتد و لست و میبینم فکر اینکه قراره ای پی های بعدی چی باشن داره دیوونم میکنه
    آنچارتد و لست در این چند سالی ک گیمر هستم سهم خیلی بزرگی رو در این سالها برام داشتن
    حتی وقتی یه عکس یا ادیت ازشون داخل مجازی میبینم روزگار خوش قدیم میاد تو خاطرم
    چه روز هایی داشتیم با بلاد بورن کبیر ساعت۳صبح
    حالا هم ناتی داگ روی آی پی های جدید داره کار میکنه حقیقتا انتظار خیلی خیلی سخته

    مهران
  • Grandmaster گفت:

    خبر یه جوریه که احساس میشه اشتباهاتشون رو دارن ماسمالی میکنند و یه جوری میخوان طرفدارهارو رو اروم کنند. اخرین بازی اصلیشون سال ۲۰۲۰ منتشر شده و در حال حاضر تو سال ۲۰۲۴ هستیم و هنوز یه تریلر هم از بازی تک نفرشون ندیدیم و حتی اسم بازی ها رو نمیدونیم. تنها امیدواری اینه که همونطور خودشون گفتن هزینه و زحماتی که برای بخش انلاین خرج کردند وارد پروژه های تک نفره بشه و باعث بشه سرعت تولید بره بالا. در کل اگه تا سال ۲۰۲۵ هیچ بازی تک نفره ای عرضه نکنن معلوم میشه پروژه انلاین ضربه بزرگی به ناتی داگ زده. امیدوارم با یه بازی درجه یک کامبک بزنن.

    snowgirlo0ashil0o77∞The FireflyBrainiac(خداحافظ)اپوزوسیون گیمفاMaster bladeReza
    • Tom گفت:

      اگه بیان بگن ما چنتا ip داریم : دروغ میگن میخوان ماست مالی کنن بازی ندارن
      اگه چیزی نگن : اینا بازی ندارن
      در کل ناتیداگ بازی نداره 😂
      کی ناتیداگ تو ۳ سال بازی بزرگ عرضه کرده؟ اونم ip جدید
      سونی مگه سیاستش مثل ماکروعه که ۶ سال قبل عرضه بازیو معرفی کنه؟
      سونی هیچ بازیی معرفی نکرده

      o0ashil0o
  • Dastan گفت:

    نمیدونم این ناشر ها چکار میکنند ,
    مثلا آنچارتد یا گیرز یه مولتی پلیر خوب داشتن به صورت جداگونه عرضه میکردی و برای تمام پلتفروم میدادی اون به صورت رایگان ,
    ۹۰ درصد بازی های سرویس محور که انحصاری بودن مشکل کمبود پلیر برخوردن و راحت دد میشن که ارزش پلی دادن نداره
    یکی بزرگترین دلایل موفقیت اینها بازی اینکه محدودیت توی پلتفروم ایجاد نمیکنند
    بعد برای این یه استودیو مستقل پشتیبان میزدی که این رو بروز رسانی کنند
    اینقدر بازی ها اینطور داریم
    اپیکس لجند و وارزون همچین کارهایی که موفق شدن

    Nima
  • بهتره در شوکیس بعدی پلی استیشن که احتمالا در اسفند یا بهمن ماه باشه خبرایی از این بازی های جدید ناتی داگ باشه/تا اینجای کار فقط از لست اف اس انلاین شنیده بودیم که کنسل شد رفت.

  • آفرین گند لست آنلاین بیا اینجوری ماست مالی کن مثلا ملت یادشون بره که چه گلی کاشتی
    یادش بخیر نیل دراگ‌من چطور اومد رو استیچ و پرو بازیو با یه آرت استایل خشک و خالی معرفی کرد و حتی سی جی هم نشون نداد که با حال و هواش آشنا بشیم

    Tom.
  • Julius Ceasar گفت:

    جاه طلبانه همین لست آنلاین که دد شد اینا باز میرن یه مشت بازی کپی پیست شده دوباره تحویل فن ها میدن

    TomمهرانKingFineGamer.Nima
  • Hasan0930 گفت:

    از زمان رفتن جیم رایان دو بازی آنلاین کنسل شده بازی سوج گیم
    و بازی ناتی داگ
    سونی فنا جوابی ندارن؟؟

    Nimasnowgirlo0ashil0o人Acker益man人FineGamerarminBrainiac(خداحافظ)اپوزوسیون گیمفاMaster blade.
    • مهران گفت:

      سونی فنا بسیار خوشحالن از قضیه. چون بخاطر بازیهای انحصاری داستان محوره که طرفدار سونی هستن. این دوبازی انلاین لغو شده بهترین خبری بود که میتونستیم بشنویم. شما یه نگاه به پستی که گیمفا گذاشت و نوشت ناتی داگ بیانیه داد بازی انلاینمون لغو شده رو یه نگاه بندازی میفهمی همه خوشحالن از این قضیه.

      King
    • شما چه جوابی دوست داری بشنوی؟
      اگه دوست داری پی‌اس‌فنا بگن سونی کشته شد که هیچی
      اما اگه دوست داری نظر یکی مثل منو بشنوی راجب اولی که ایده خاصی ندارم اما در مورد دومی به شخصه خیلی خوشحال شدم چون خداییش بعضی استدیوها حیف هستن برن توو ی مسیر دیگه مثل همین ناتی‌داگ که جزو پرچمداران سبک استوری هستن

      FineGamersnowgirlo0ashil0oTomNimaMax22∞arminمهران.
    • Niroomand گفت:

      دو حالت وجود داره.
      یا سونی سرش به سنگ خورده و جیم رو اخراج کرده. (تئوری xbox فن ها) ، (پیشگیری قبل از وقوع فاجعه).
      یا ناتی داگ سرش به سنگ خورده و بازی رو کنسل کرده. (تئوری ps فن ها)، (پیشگیری قبل از وقوع فاجعه).
      درنهایت فرقی نمی کنه که کدومش درست باشه چون هردو به یک عمل واحد ختم شدن.
      فقط کاش مایکروسافت هم سرش به سنگ میخورد یا شاید هم ارکین.
      البته نکته داره.
      ارکین قبل عرضه: این بازی همون تجربه ارکین هست.
      ارکین بعد از عرضه: ما نمیخواستیم این بازی رو بسازیم.

      مایکروسافت قبل از عرضه: هایپ وحشتناک و معرفی به عنوان سوپرایز مراسم. (گذاشتن بار سنگین رو دوش ارکین).
      مایکروسافت بعد از عرضه: من فقط تو استارفیلد نقش دارم. (خالی کردن پشت ارکین).

      برداشت دوستان ایکس باکس فن: مایکروسافت ناجی ارکینه.
      ۱: آفرین مایکروسافت که بازی رو تاخیر نزد و وقت ارکین رو دیگه تباه نکرد. (انگار تا قبلش این کار رو نکرده بود).
      ۲: آفرین مایکروسافت که بازی رو عرضه کرد و ارکین رو از این پروژه نجات داد. (با کنسل کردن پروژه آشنا نیستن، اشکال نداره).
      ۳: آفرین مایکروسافت که بازی رو کنسل نکرد مگرنه مثل Scalebound می گفتن مایکروسافت جلوی عرضه یه بازی عالی رو گرفته و استعداد ارکین رو نابود کرده. (الان هم که بدترش اتفاق افتاده).

      تا اینجا فهمیدید یا واضح تر بگم؟
      اگر نه، خواستم بگم کاش بعضی دوستان انقدر هم نسبت به کار های مایکروسافت هوشیار بودن شاید اینجوری یه چیز درخور تحویل میگرفتن.

      البته که معلومه کار کدومش بهتره.

      وقوع فاجعه و سخنرانی های عوام فریبانه.
      یا…
      جلوگیری از وقوع فاجعه و برگشت به اصل.

      Tomمهران.
      • . گفت:

        حاجی عاشقتم
        تو رو خدا بیشتر کامنت بده قشنگ اینارو روست میکنی و میشوری میزاریشون کنار 👏

      • Hasan0930 گفت:

        خراب کاری بازی هایی که قبل مایکرو کلیک خورده رو نمی تونی گردن مایکرو بندازی
        یادمه سر بلیدینگ اج هم همین حرفا رو میزدن بعد در اومد همه پروژه هایی که بعد مایکرو ساختشون کلیک خورده داستانی بودن
        الان باید دید بعد پیوستن به مایکرو کدوم پروژه رو شروع می کنن
        مگه مایکرو گفت ردفال رو کوآپ کنین
        اگرم میگی نه صرفا بعد خرید مهمه خوب پس چرا موفقیت های فای راش رو گردن مایکرو نمیندازی؟؟
        بالاترین متا در تاریخ تانگو بود
        نکته بعدی این که کامنت میگفت چی شد جیم که رفت دو بازی آنلاین کنسل شد؟؟؟ سونی فنا که میگفتن جیم کوآپ ساز نکرده
        و الا منم خوشحالم برن رو پروژه داستانی

        .
        • Niroomand گفت:

          چرا فکر میکنی پروژه هایی که بعد مایکروسافت کلید خوردن با پروژه های که قبلش کلید خوردن با هم فرقی دارن؟
          مخصوصا که شما ایکس باکس فن ها تاکید خیلی زیادی روی سیاست مایکروسافت مبنی بر آزاد گذاشتن استودیو ها دارید.

          الان درباره  هیلو بانجی چی میگید؟
          اون رو مایکروسافت ساخت؟ 
          پروژه با مایکروسافت کلید خورد؟
          قبلش کلید خورد؟
          فقط نصفش برای مایکروسافت هست؟

          درباره گرز اپیک چی؟
          بعد اپیک مایکروسافت چی کار کرد؟
          بازی خوب ساخت؟

          اصلا فرقی نمی کنه قبلش باشه یا بعدش، چون همش به نام مایکروسافت ثبت شده.
          چه اونی که خوب بود چه اونی که بد بود.
          اکثر بازی های مایکروسافت همین شرایط رو دارن، الان رو نبین که بیش از ۳۰ تا استودیو داره تا همین نسل قبل کمتر ۴ ۵ تا بودن.

          اینجا هم بحث خوب یا بد بودن بازی نیست، بحث مدیریت مایکروسافت بود.
          بحث هدفی هست که سیاست مایکروسافت رو تشکیل میده.

          دیگه فکر نکنم بشه توی همچین شرکت بزرگی انقدر مدیریت بد باشه که نتونن یک فاجعه رو کنسل کنن، مگر اینکه خودشون تمایلی به انجامش نداشته باشن. (همون سیاستی که میگم)

          مدیریتی که میتونست بجای اینکه ردفال رو با اون هایپ معرفی کنه، اون رو مثل همین پروژه ناتی داگ کنسل کنه.
          کم پیش نیومده که جلوی فاجعه ای گرفته بشه.
          چه توی نینتندو چه توی پلی استیشن.

          البته گفتم هدف مایکروسافت هم این نیست که جلوش رو بگیره.
          همین الان دوستان دولوپر سعی دارن ردفال رو به رستگاری برسونن!
          آیا بجاش نمیتونستن درس بگیرن؟
          میتونستن ولی نمیخوان درس بگیرن.

          هدف مایکروسافت ایجاد فن بیسی هست که راحت بتونه بهشون یکسری چیز ها رو بقبولانه.

          کم که از این مسائل پیش نیومده؟ اومده؟
          هیلو اینفینیت رو می گفتن زلدای شوتر.
          بهش می گفتن پرداخته شده ترین هیلو تاریخ.
          می گفتن بهترین کمپین بین فرنچایز.
          می گفتن بهترین مولتی پلیر تاریخ.
          بنظرت کسی که این ها رو میگه بهش یکسری چیز ها قبولانده نشده؟

          استارفیلد و ردفال هم نمی گم چی بهش می گفتن.
          فقط کافیه به پست های قبل از عرضه بری تا بفهمی دقیقا سیاست مایکروسافت چیه.

          بازیی که خودشون متای ۷۰ رو بعد ۱ سال تاخیر براش پیشبینی میکردن رو قبل تاخیر به عنوان سوپرایز مراسم معرفی کردن.

          اگر این سیاست مایکروسافت نیست و فقط یک اشتباهه چرا کنسلش نکردن؟

          نسل قبل فقط با یک کرک دوان همچین کاری کرد.

          این نسل تا اینجای کار چند بار یکسری چیز ها رو به زور به فن هاش خورانده.
          هدفش همینه.
          دقیقا شرکتی رو هم خریده که توی این کار استاده. (اکتیویژن)

           

          Tom
          • Hasan0930 گفت:

            بعد خرید بتسدا اصلا ردفال رو تست نکردن
            فیل تو مصاحبه اش گفت فکر کردیم استودیو رو آزاد نگه داریم بهتره سیاستی که رو خیلی از استودیوها جواب داده
            بعد این که اگه مایکرو نمی خواست ریسک کنه این همه آی پی جدید برای چی؟؟
            ادامه هیلو رو اگه بانجی هم می ساخت متاش ۹۰ بالاتر نمیشد
            مگه ندیدی دستینی متای ۸۳ گرفت
            ۳۴۳ که اینقدر داشتی میکوبیدیش رو سونی نتونسته ۲۰ سال رقیبشو خلق کنه
            شما با توجه به متای نسخه ۱ میسنجین
            ساخت بازی های پر ریسکی مانند پنتیمنت هم حرفتو نقض می کنه
            نکته بعدی این که به موفقیت ها هیچ اشاره‌ای نکردی
            حالا اون طوری دو بازی سونی هم شکست خورده

            • Niroomand گفت:

              راستش مایکروسافت موفقیتی بدست نیاورده.
              البته اگه اسم های فای راش و پنتیمنت رو موفقیت میزاری حرفی نیست.
              ولی من این بازی ها رو هم بخشی از سیاست مایکروسافت میدونم.
              اصلا تاحالا توجه کردی که کیفیت بازی های کوچیکی مثل اوری، های فای راش، پنتیمنت از بقیه بازی های ایکس باکس بیشتره؟
              این بازی ها قرار نیست اندازه استارفیلد بفروشن پس گیمپس اتفاقا جای همچین بازی هایی هست و قرار نیست هدف مایکروسافت بخاطرش دچار لغزش بشه.
              درحالی که عناوینی پر خرجی مثل استارفیلد هم قراره روی گیمپس منتشر بشه و مایکروسافت بالاخره باید به یک شکلی این هزینه ها رو کم کنه.
              گفتم که کالاف اکتیویژن بهترین خرید برای گیمپس بود.
              دقیقا بازیی هست که بدون توجه به حاشیه، متا، کیفیت، کمیت، هزینه و…میفروشه.

              ۳۴۳ هم مثال زدم که بگم چه اونی که زیر نظر مایکروسافت توسعه یافته چه اونی که زیر نظر بانجی بوده، هر دو به نام مایکروسافت ثبت شده.

              “بعد خرید بتسدا اصلا ردفال رو تست نکردن”
              “فیل تو مصاحبه اش گفت فکر کردیم استودیو رو آزاد نگه داریم بهتره سیاستی که رو خیلی از استودیوها جواب داده”
              این بخش از کامنتت هم که دقیقا همون هایی هست که گفتم.

    • . گفت:

      Savage Game Studios بازیشون کنسل نشد صرفا مدیرش استودیو رو ترک کرد وگرنه هنوز بازیشون در دست ساخته
      Naughty Dog هم از زمان ساخت The Last of Us Part II برای مولتی پلیر بازی برنامه داشتن که بعدا به صورت جدا عرضش کنن که اون زمان هنوز جیم رایان مدیر نشده بود
      فقط دنبال این میگردین یه پست از سونی بشه سریع بیاید ترول های زیر پوستیتون رو بکنید به خیال خودتون مثلا کسی نمیفهمه

    • snowgirl گفت:

      ببخشید نمیدونستم باید به بقیه هم جواب پس بدیم
      یه پلتفرمه دیگه بگیرین بشینین روش بازی کنین خب /:

  • پسر بزنه ی آیپی جدید جنایی معمایی که کاملا رئال باشه و ۱۰۰٪ سوم شخص با خشونت افسار گسیخته
    ی چیزی توو مایه‌های ال‌ای‌نویر یا آلن‌ویک۲ اما با دی‌ان‌ای ناتی‌داگ
    من با اون تم قرون‌وسطایی هم به شدت حال میکنم و میدونم چیزی نابی ازش در میاد

    Nimasnowgirlo0ashil0oTomKing77Max22∞Cirilla Riannonarminmore
  • FineGamer گفت:

    همون بهتر که لست آنلاین کنسل شد بهتره که استودیو‌ها روی ساخت چیزی که توش مهارت دارن تمرکز کنن

  • Saman117 گفت:

    واقعیت ماجرا در اصل این هست ( ناتی داگ چندین آشغال تک نفره مخصوص نوب ها در دست ساخت دارد)

    TomمهرانKingFineGamer.Nima
  • ali گفت:

    بیشتر برای آروم کردن طرفداراس ، با توجه به سابقه ناتی‌داگ و البته سایر بازی های بزرگ و آیپی های جدیدشون اگر بازی در حال توسعه باشه ، حداقل باید دو سال قبل عرضه معرفی بشه ، یعنی در بهترین حالت اگر لست آنلاین هیچ آسیبی به فرایند توسعه بازی تک نفره نزده باشه بازم زودتر از ۲۰۲۶/۲۰۲۷ عرضه نمیشه (با استاندارد های ناتی داگ و البته طولانی شدن دائمی فرایند توسعه بازیای بزرگ هم نگاه کنیم چیزی جز این اتفاق نمیفته) امیدوارم بخاطر فشار طرفدارا مجبور نباشن بازی رو زودتر معرفی کنن ، لست ۲ به عنوان نسخه دوم یه بازی بشدت موفق ۶ سال طول کشید اونم در نسل ۸ ، حالا تصور کنید آیپی جدید و نسل ۹

  • سونی اینو بدون: انحصاری ساز خفن فقط خودت بیییبی 😍

    مهران
  • darkwarrior گفت:

    اوه اوه پس قراره چندین بار فشاربیاد به هیترها

    azamat bagatovشادمن 3snowgirlo0ashil0oTomKingاپوزوسیون گیمفاMax22∞.
    • . گفت:

      طفلکا امیدشون به همین کنسل شدن مولتی پلیر The Last of Usعه
      خبر ندارن خود سونی فنا از همه بیشتر خوشحالن سر این خبر 🤣
      مطمئن باش زمانی که گیم های مهم سونی مثل بازی بعدی Naughty Dog یا Santa Monica Studio و غیره عرضه بشن همینا دوباره فشار میخورن

      مهرانKing
  • Msadeq361 گفت:

    جالب اینجا بود اکثر کامنتها مربوط به لغو بازی مثبت بود خیلی ها خوشحالن که ناتی داگ بازی سرویس محور درست نمیکنه اونم از جهان TLOU!
    به شخصه خودمم خیلی خوشحال شدم😁

  • ammar_iraqi گفت:

    سیاست هاى جیم رایان اصلا خوب نبودن
    خیلى خوشحالم که سونى از دنیای بازیهای سرویس محور فاصله گرفته و‌خوبه که استودیوهای خودش رو‌ متمرکز کرده به عناوین تک نفره
    مثل قبل و‌مثل سابق بمونه
    که به بازیهای داستانی و‌انحصاری ناب خودش معروف بوده و‌ هست.

  • Tom گفت:

    اگه چنتاس پس قطعا یکیش لست ۳ هست
    خوبه پس

    snowgirlo0ashil0o
  • Richman گفت:

    یعنی نابغه هایی که در ناتی داگ هستن واقعا قبل از توسعه به پشتیبانی پروژه ی جاه طلبانه شون که ۳ سال از وقتشون رو گرفت فکر نکرده بودن ؟؟؟

  • Niyou7 گفت:

    شرکتی که جز شاهکار چیزی نساخته فعلا…

    .مهران
ناتی داگ چندین بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه در دست ساخت دارد -