رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا بخش دوم

در ادامه مطلب بخش اول، قرار است به رتبه‌بندی دیگر فیلم‌ها در فرنچایز گودزیلا بپردازیم که شامل فیلم‌های گودزیلا کلاسیکی از دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی می‌شود.

گودزیلا از جمله برجسته‌ترین شخصیت‌ها در دنیای سینما به شمار می‌رود که از ۷۰ سال گذشته به تصویر کشیده شده و در بین مخاطبان در سراسر جهان از محبوبیت بسیار زیاد برخوردار است. در مطلب قبلی که از این لینک می‌توانید آن را مطالعه کنید، به رتبه‌بندی فیلم‌های گودزیلا از شماره ۳۷ تا ۲۱ پرداختیم و حالا در بخش دوم رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا به سراغ فیلم‌های رده ۲۰ تا نخست می‌رویم. همراه با ما باشید.

۲۰. فیلم Terror of Mechagodzilla – محصول سال ۱۹۷۵

فیلم terror of mechagodzilla محصول سال ۱۹۷۵
فیلم Terror of Mechagodzilla – محصول سال ۱۹۷۵

فیلم «وحشت مکاگودزیلا» نیز از آن دسته دنباله‌ها در فرنچایز گودزیلا به شمار می‌رود که زشت و نامناسب به نظر می‌رسد و این در حالی است که صفت زشت و نامناسب برای این اثر سینمایی غیرمنصفانه است. بدترین جنبه این اثر سینمایی این بوده که به اندازه فیلم سال ۱۹۷۴ میلادی خوب نبوده است، فیلمی که مکاگودزیلا را معرفی کرد و بازگشت این شخصیت در این فیلم تازه اندکی عجولانه به نظر می‌رسید.

این اثر سینمایی آخرین فیلم از دوره Showa به شمار می‌رود و با اینکه می‌توانست با یک فیلم بسیار بدتر نیز به پایان برسد اما متأسفانه فیلم‌های این دوره پایان بسیار بزرگ و درخشانی نیز نداشتند، البته فیلم‌های دوره Heisei و هزاره موفق شدند تا به این مهم دست پیدا کنند. فیلم «وحشت مکاگودزیلا» برخی از اکشن‌های سرگرم‌کننده و بی‌معنا را ارائه می‌دهد و در کل، دنباله‌ای نسبتاً خوب برای فیلم برجسته و موفق Mechagodzilla سال ۱۹۷۴ است. پس از اکران فیلم «وحشت مکاگودزیلا» استفاده از این شخصیت برای مدت یک دهه در دنیای سینما صورت نگرفت تا اشتیاق برای آن در بین مخاطبان بیشتر شود.

تماشای تریلر فیلم «وحشت مکاگودزیلا»

۱۹. فیلم Mothra vs. Godzilla – محصول سال ۱۹۶۴

فیلم mothra vs godzilla محصول سال ۱۹۶۴
فیلم Mothra vs. Godzilla – محصول سال ۱۹۶۴

اگرچه فیلم «ماترا در برابر گودزیلا» اولین باری است که این دو هیولا با یکدیگر ملاقات می‌کنند اما این اثر سینمایی اولین حضور ماترا روی پرده سینماها نبوده است. او فیلم مستقل خودش را از مجموعه فیلم‌های گودزیلا داشته که در سال ۱۹۶۱ اکران شده است. موفقیت و محبوبیت این فیلم و شخصیت اصلی آن سبب شد تا سازندگان به دنبال کراس‌اور بین ماترا و گودزیلا باشند. به همین ترتیب نیز فیلم «ماترا در برابر گودزیلا» ساخته شد که گامی بسیار مهم و کلیدی در تبدیل شدن مجموعه فیلم‌های گودزیلا به یکی از فرنچایزهای عجیب و شگفت‌انگیز و گسترده بوده است.

فیلم «ماترا در برابر گودزیلا» نقطه‌ای است که در آن، فیلم‌های این فرنچایز تبدیل به آثار خوبی می‌شوند و حتی می‌توان آن را به کسانی پیشنهاد داد که معمولاً فیلم‌های کایجو را دوست ندارند. این اثر سینمایی یک فیلم گودزیلای بسیار خوب و محکم است و با اینکه توانایی‌های ماترا به اندازه دیگر دشمنان گودزیلا برای مبارزه و صحنه‌های اکشن مناسب نیست اما دیدن این دو در مقابل هم برای اولین بار لذت‌بخش است.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر ماترا»

۱۸. فیلم Godzilla vs. Hedorah – محصول سال ۱۹۷۱

فیلم godzilla vs hedorah محصول سال ۱۹۷۱
فیلم Godzilla vs. Hedorah – محصول سال ۱۹۷۱

فیلم «گودزیلا در برابر هدورا» اثری عجیب است و ممکن است تجربی‌ترین فیلم گودزیلا نیز باشد. در این اثر سینمایی سکانس‌های انیمیشنی وجود دارد، برخی از لحظات تاریک به چشم می‌خورند، موسیقی متن آن نسبت به دیگر آثار این مجموعه متفاوت است و شخصیت شرور عجیبی نیز دارد که از آلودگی و ضایعات زیست‌محیطی ساخته شده است.

همین عناصر غیرمعمول نیز فیلم «گودزیلا در برابر هدورا» را به یکی از جالب‌ترین فیلم‌های این مجموعه تبدیل کرده است و مسلماً از جمله آثاری است که ممکن است باب میل همه افراد نباشد. با این حال، حرکت در خلاف جهت فرمول همیشگی و همچنین موفقیت حدودی این فیلم را باید جشن گرفت و این در حالی است که فیلم «گودزیلا در برابر هدورا» در بیشتر مدت زمان خودش گیرا و جذاب است. با توجه به استانداردهای فیلم گودزیلا، خطرات جدی را می‌پذیرد و به دلیل ویژگی‌های عجیب و غریب و همچنین فضای تاریک و وهم‌آلودش، به طور کلی تجربه تماشای بسیار جذابی به شمار می‌رود.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر هدورا»

۱۷. فیلم Godzilla: Tokyo S.O.S – محصول سال ۲۰۰۳

فیلم godzilla tokyo sos محصول سال ۲۰۰۳
فیلم Godzilla: Tokyo S.O.S – محصول سال ۲۰۰۳

فیلم «گودزیلا: توکیو اس او اس» در دوره هزاره فیلم‌های گودزیلا جای می‌گیرد و دنباله مستقیمی برای فیلم قبلی خودش به شمار می‌رود و این در حالی است که بیشتر فیلم‌های این دوره به یکدیگر مرتبط نیستند و داستانی مستقل را روایت می‌کنند.

این اثر سینمایی دومین بخش از یک داستان کلی بزرگتر است و با اینکه ممکن است نسبت به بخش اول سطح پایین‌تری داشته باشد اما تفاوت سطح آن‌ها خیلی زیاد نیست. این اثر همچنین شخصیت‌های دیگری غیر از گودزیلا همچون ماترا و مکاگودزیلا را نیز به نمایش در می‌آورد و همین نیز میزان لذت تماشای این اثر را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در مجموع، فیلم «گودزیلا: توکیو اس او اس» گاهی اوقات به طور ناعادلانه نادیده گرفته می‌شود و با اینکه یکی از بهترین فیلم‌ها در این مجموعه بزرگ نیست اما به‌راحتی می‌توان آن را یکی از آندرریتدترین فیلم‌های گودزیلای تاریخ دانست.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا: توکیو اس او اس»

۱۶. فیلم Godzilla – محصول سال ۲۰۱۴

فیلم godzilla محصول سال ۲۰۱۴
فیلم Godzilla – محصول سال ۲۰۱۴

خوشبختانه سازندگان فیلم «گودزیلا» سال ۲۰۱۴ متوجه اشتباهات فیلم سال ۱۹۹۸ میلادی بودند و به طور کلی یک فیلم گودزیلا خوب را به ارمغان آوردند که لحظه‌های درخشانی نیز در گوشه و کنار آن به چشم می‌خورد. این شروع بسیار موفقی برای دنیایی سینمایی به نام MonsterVerse بود، مجموعه فیلم‌هایی آمریکایی که با حضور گودزیلا و کینگ کونگ هستند.

در اینجا، گودزیلا هم تهدید و هم ناجی بشریت به تصویر کشیده می‌شود و این در حالی است که این فیلم از برخی از اکشن‌های تماشایی خودداری می‌کند و این موضوع ناامیدکننده است اما حداقل اوج فیلم بسیار رضایت‌بخش است. این فیلم همچنین درام انسانی بسیار خوبی دارد که عمدتاً به واسطه شخصیتی با بازی برایان کرانستون است، کسی که متأسفانه به طرز شگفت‌انگیزی خیلی زود از طرح داستانی خارج می‌شود و مطمئنا خروج وی باعث شده تا فیلم چیزی ارزشمند را از دست بدهد. با این حال، گرت ادواردز کارگردان این اثر سینمایی کار خوبی را انجام داده و توانسته فیلم بهتری نسبت به فیلم‌های آمریکایی گودزیلای قبلی بسازد.

۱۵. فیلم Godzilla Against MechaGodzilla – محصول سال ۲۰۰۲

فیلم godzilla against mechagodzilla محصول سال ۲۰۰۲
فیلم Godzilla Against MechaGodzilla – محصول سال ۲۰۰۲

فیلم «گودزیلا در برابر مکاگودزیلا» برخلاف فیلم بعدی خودش یعنی فیلم «گودزیلا: توکیو اس او اس» بدون حضور ماترا است اما همین نیز به آن فرصت داده تا بیشتر مکاگودزیلا را به نمایش در بیاورد. در اینجا، این سایبورگ به نام کیریو ساخته شده تا با گودزیلا مبارزه کند و از باقیمانده‌های گودزیلای اصلی ساخته شده، گودزیلایی که در پایان فیلم ترسناک و وهم‌آلود سال ۱۹۵۴ میلادی کشته شد. این یک فرض داستانی خوب است که به خوبی مورد استفاده قرار گرفته و تجربه تماشای فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای را ایجاد می‎‌کند که پر از اکشن و آشوب است.

فیلم «گودزیلا در برابر مکاگودزیلا» بسیار سرراست و ساده است و اتفاقات آن در کمتر از ۹۰ دقیقه رخ می‌دهند و این در حالی است که داستانی بسیار خوبی نیز دارد. با این حال، این به معنای آن است که این اثر بسیار سریع است و دارای اکشن‌های مکرری است که باعث می‌شود تا بینندگان شاهد فیلمی فوق‌العاده سرگرم‌کننده باشند.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر مکاگودزیلا»

۱۴. فیلم Godzilla vs. Mechagodzilla II – محصول سال ۱۹۹۳

فیلم godzilla vs mechagodzilla ii محصول سال ۱۹۹۳
فیلم Godzilla vs. Mechagodzilla II – محصول سال ۱۹۹۳

مکاگودزیلا در دو فیلم پیاپی در سال ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ میلادی مورد استفاده قرار گرفت و تقریباً برای بیست سال در هیچ اثر دیگری استفاده نشد. این نسخه مکانیزه شده گودزیلا پس از آن در سال ۱۹۹۳ با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و اولین حضورش در فیلم‌های گودزیلا دوره Heisei را تجربه کرد، حضوری که خوشبختانه بسیار باشکوه بوده است.

فیلم «گودزیلا در برابر مکاگودزیلا ۲» اثری بسیار بزرگ و جاه‌طلبانه است که خودش را به فیلم‌های قبلی دوره Heisei پیوند می‌زند و مکاگودزیلا را از نو معرفی می‌کند و این در حالی است که این اثر سینمایی همچنین به معرفی رودان و همچنین گودزیلا جونیور می‌پردازد، گودزیلا جونیوری که بسیار برتر از مینیلا است. گودزیلا جونیور در نهایت برای دو فیلم آخر دوره Heisei بسیار مهم بود و این فیلم او را در کوچک‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین حالت خودش نشان می‌دهد. علاوه بر این، این اثر به‌عنوان دنباله‌ای برای فیلم‌های قبلی مربوط به مکاگودزیلا، تا حد زیادی رضایت‌بخش است.

۱۳. فیلم Godzilla vs. King Ghidorah – محصول سال ۱۹۹۱

فیلم godzilla vs king ghidorah محصول سال ۱۹۹۱
فیلم Godzilla vs. King Ghidorah – محصول سال ۱۹۹۱

بدون شک، فیلم «گودزیلا در برابر شاه گیدورا» وحشیانه‌ترین فیلم در دوران فیلم‌های Heisei به شمار می‌رود و همچنین یکی از مضحک‌ترین فیلم‌های این مجموعه محسوب می‌شود. خلاصه داستان این اثر سینمایی شامل سفر در زمان، جنگیدن سربازان جنگ جهانی دوم با دایناسور، بیگانه‌هایی شبیه به ترمیناتور و نسخه جدیدی از گیدورا به نام مکا کینگ گیدورا است.

این همه خطوط داستانی برای یک اثر سینمایی بسیار زیاد به نظر می‌رسد و همین طور نیز هم است و به همین خاطر نیز فیلم «گودزیلا در برابر شاه گیدورا» گاهی اوقات بیش از حد اشباع شده احساس می‌شود. با این حال، تعداد ایده‌های نسبتاً وحشیانه در اینجا یک فیلم کاملاً سرگرم‌کننده را ایجاد می‌کند و کسانی که فیلم‌های گودزیلا را وحشیانه دوست دارند، مطمئنا باید به تماشای این فیلم بنشینند. این اثر فیلمی علمی تخیلی و اکشن قدیمی است که در بسیاری از جهات کمدی احساس می‌شود و به نحوی به موضوع سفر در زمان می‌پردازد که احمقانه و در عین حال لذت‌بخش است.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر شاه گیدورا»

۱۲. فیلم Godzilla vs. Mechagodzilla – محصول سال ۱۹۷۴

فیلم godzilla vs mechagodzilla محصول سال ۱۹۷۴
فیلم Godzilla vs. Mechagodzilla – محصول سال ۱۹۷۴

فیلم «گودزیلا در برابر مکاگودزیلا» به معرفی دشمن گودزیلا یعنی مکاگودزیلا پرداخت و معرفی بسیار خوبی نیز بود. این اثر با روشی شوکه‌کننده شروع می‌شود و گودزیلا نیز به‌عنوان شخصیتی شرور به تصویر کشیده می‌شود و همین نیز سبب شده تا این اثر سینمایی نسبت به فیلم‌های قبلی دوره Showa بسیار تاریک‌تر باشد.

خوشبختانه مشخص می‌شود که گودزیلا شرور نشده است و در حقیقت، این موجود نسخه‌ای مکانیکی از گودزیلا است که توسط بیگانگان ساخته شده و حالا گودزیلای واقعی باید جلوی آن را بگیرد. در این اثر سینمایی همچنین حضورهایی از آنگیروس و هیولای جدیدی به نام شاه سزار وجود دارد. انیمه‌های مکا و همچنین آثار سینمایی همچون فیلم Pacific Rim ساخته گی‌یرمو دل تورو احتمالاً وجود خود تا حد بسیار زیادی مدیون وجود این اثر سینمایی هستند.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر مکاگودزیلا»

۱۱. فیلم Godzilla vs. Kong – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم godzilla vs kong محصول سال ۲۰۲۱
فیلم Godzilla vs. Kong – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم «گودزیلا در برابر کونگ» احتمالاً بهترین فیلم گودزیلای تولید شده در آمریکا است و مسلماً احمقانه‌ترین، پرسروصداترین و بیش از حدترین فیلم است اما همین تعهد به اکشن مضحک، داشتن طرحی بدون چیزهای اضافه و به تصویر کشیدن موجوداتی عظیم و غول‌پیکر باعث شده تا به فیلمی عالی و جذاب تبدیل شود.

این اثر سینمایی به‌عنوان یک اکشن ناب واقعاً رضایت‌بخش است و جلوه‎‌های بصری چشمگیری دارد و هر زمان که گودزیلا و کونگ در مقابل هم قرار می‌گیرند، واقعاً فوق‌العاده است. بخش‌های خوب این اثر تأثیر بسیار خوبی در آن داشتند و این در حالی است که باعث شدند تا بخش‌های نه‌چندان عالی آن کمتر به چشم بیایند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید آن را در میان دیگر فیلم‌های کینگ کونگ قرار بدهید، یکی از بهترین آثار محسوب می‌شود.

۱۰. فیلم Ghidorah, the Three-Headed Monster – محصول ۱۹۶۴

فیلم ghidorah the three headed monster محصول ۱۹۶۴
فیلم Ghidorah, the Three-Headed Monster – محصول ۱۹۶۴

فیلم «گیدورا، هیولای سه سر» دنباله‌ای مناسب اما اندکی ضعیف برای فیلم Invasion of Astro-Monster محصول سال ۱۹۶۵ میلادی است. علی‌رغم اینکه این اثر نام گودزیلا را در عنوان خودش ندارد، هنوز هم فیلمی است که به‌عنوان یک فیلم گودزیلا به حساب می‌آید اما حضور گیدورا در مرکز صحنه باعث شده تا این اثر بسیار برجسته و درخشان باشد. گیدورا هیولایی بسیار برجسته و بزرگ است که واقعاً شایسته حضور اسمش در عنوانش است و با اینکه بیشتر در زیر سایه گودزیلا قرار می‌گیرد اما این اثر سینمایی همچنان فیلمی است که متعلق به مجموعه فیلم‌های گودزیلا است.

اگرچه فیلم «گیدورا، هیولای سه سر» بهترین فیلم با حضور این هیولا نیست اما جزو بهترین‌ها است و به شکلی رضایت‌بخش و جذاب به معرفی این هیولای برجسته و دشمن نمادین گودزیلا می‌پردازد. این اثر سینمایی همچنین با حضور رودان و ماترا است که جذابیت فیلم را دو چندان می‌کند.

تماشای تریلر فیلم «گیدورا، هیولای سه سر»

۹. فیلم The Return of Godzilla – محصول سال ۱۹۸۴

فیلم the return of godzilla محصول سال ۱۹۸۴
فیلم The Return of Godzilla – محصول سال ۱۹۸۴

کمپانی توهو به شکلی هوشمندانه اجازه داد تا گودزیلا برای یک دهه و پس از فیلم Terror of Mechagodzilla محصول سال ۱۹۷۵ میلادی استراحت کند. سپس گودزیلا با فیلم «بازگشت گودزیلا» در سال ۱۹۸۴ میلادی بازگشتی برجسته به دنیای سینما داشت. نسخه زبان انگلیسی و معروف‌تر این اثر نیز به نام «گودزیلا» نیز در سال ۱۹۸۵ میلادی به روی پرده سینماها آمد و دوران فیلم‌های Heisei را آغاز کرد.

این اثر سینمایی فیلمی که تنش‌های جنگ سرد را درون داستان خودش گره می‌زند و با پرداختن به داستان جدال بشریت با گودزیلا به ریشه‌های این فرنچایز باز می‌گردد و گودزیلای نسبتاً تاریک‌تری را نیز نشان می‌دهد. این اثر سینمایی همچنین از توسعه ژاپن و وجود آسمان‌خراش‌های بزرگ در آن بهره می‌برد و قد گودزیلا را بلندتر می‌کند. در فیلم‌های دوره Showa قد او حدود ۵۰ متر بود اما در فیلم‌های دوره Heisei قد او به ۸۰ متر می‌رسید.

تماشای تریلر فیلم «بازگشت گودزیلا»

۸. فیلم Godzilla Minus One – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم godzilla minus one محصول سال ۲۰۲۳
فیلم Godzilla Minus One – محصول سال ۲۰۲۳

هفت سال پس از آخرین فیلم لایو اکشن ژاپنی از گودزیلا، فیلم «گودزیلا منهای یک» در سال جاری میلادی به روی پرده سینماها آمد و بار دیگر نشان داد که این فرنچایز همچنان جان دارد و رویکرد تازه‌ای را به این فرنچایز بزرگ ارائه کرده است. فیلم «گودزیلا منهای یک» اثری متمایز است چراکه به طور مؤثر در زمان سفر می‌کند و اثری هیولایی عظیمی با فضایی تاریخی است. در اینجا، وقایع در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم رخ می‌دهند و این فیلم گودزیلا را قادر می‌سازد تا داستانی مشابه با فیلم اصلی سال ۱۹۵۴ را با جلوه‌های ویژه مدرن‌تر روایت کند.

با این حال، فیلم «گودزیلا منهای یک» اثری مشتق شده یا بازنگری شده نیست چراکه برداشت به تصویر کشیده از گودزیلا در اینجا او را بی‌رحمانه و به طور شگفت‎‌آوری شرور نشان می‌دهد. فیلم «گودزیلا منهای یک» بیشتر از بسیاری از فیلم‌های دیگر گودزیلا در دهه گذشته به‌عنوان اثری ترسناک و پرتنش به نظر می‌رسد. این اثر سینمایی همچنین او را به‌عنوان یک نیروی ویرانگر طبیعی به تصویر می‌کشد که باعث شده تا این اثر محصول سال ۲۰۲۳ از جمله بهترین فیلم‌های این مجموعه حماسی باشد.

۷. فیلم Godzilla vs. Biollante – محصول سال ۱۹۸۹

فیلم godzilla vs biollante محصول سال ۱۹۸۹
فیلم Godzilla vs. Biollante – محصول سال ۱۹۸۹

فاصله‌ای پنج ساله بین اولین و دومین فیلم دوره Heisei وجود داشت و فیلم دوم یعنی فیلم «گودزیلا در برابر بیولانته» در سال ۱۹۸۹ میلادی به روی پرده سینماها آمد. این انتظار واقعاً ارزشش را داشت چراکه این اثر سینمایی حتی بهتر از فیلم قبلی خودش بود و به طور گسترده‌ای نیز در میان طرفداران سرسخت این مجموعه به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های گودزیلا در تمام دوران محسوب می‌شود.

در این فیلم، گودزیلا با هیولایی منحصربه‌فرد به نام بیولانته مبارزه می‌کند که در طول فیلم تکامل می‌یابد و از سلول‌های یک گیاه، گودزیلا و یک انسان تشکیل شده است. این اثر همچنین به معرفی شخصیت میکی سائگوسا می‌پردازد که در پنج فیلم بعدی دوره Heisei حضور دارد و همچنین یکی از بهترین و احساسی‌ترین داستان‌های انسانی در کل این مجموعه را دارد. این اثر سینمایی یکی از نمادین‌ترین دشمنان گودزیلا را معرفی می‌کند و در کل یک فیلم کایجو عالی است.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر بیولانته»

۶. فیلم Destroy All Monsters – محصول سال ۱۹۶۸

فیلم destroy all monsters محصول سال ۱۹۶۸
فیلم Destroy All Monsters – محصول سال ۱۹۶۸

از میان دنباله‌های دوره Showa برای فیلم اصلی گودزیلا، فیلم «همه هیولاها را نابود کن» محصول سال ۱۹۶۸ میلادی بهترین است. این فیلم بیش از هر فیلم گودزیلایی که قبل از آن ساخته شده بود، اکشن محورتر است و عمدتاً به دلیل حضور تعداد بیشتری از هیولاها نسبت به فیلم‌های قبلی بوده است.

این اثر سینمایی همانند یک فیلم بزرگ به نظر می‌رسد و می‌توانست به شکل بسیار خوبی این مجموعه را به پایان برساند چراکه تقریباً تمام دشمنان و متحدان گودزیلا را از فیلم‌های قبلی بازمی‌گرداند (البته بدون کینگ کونگ). این اثر با استانداردهای دوره Showa فیلمی بسیار بزرگ، پرسروصدا و بسیار سطح بالا به شمار می‌رود اما در عین حال تماشای آن بسیار خوب است و از جمله بهترین فیلم‌های این مجموعه است. برخی از افراد ممکن است آن را فیلمی احمقانه یا پوچ توصیف کنند اما اگر شما از طرفداران گودزیلا هستید و به دنبال سرگرم‌ترین فیلم‌های قدیمی این مجموعه هستید، پس باید به تماشای این اثر بنشینید.

تماشای تریلر فیلم «همه هیولاها را نابود کن»

۵. فیلم Godzilla: Final Wars – محصول سال ۲۰۰۴

فیلم godzilla final wars محصول سال ۲۰۰۴
فیلم Godzilla: Final Wars – محصول سال ۲۰۰۴

فیلم «گودزیلا: جنگ‌های نهایی» فرضی مشابه با فیلم «همه هیولاها را نابود کن» دارد و حتی بهتر از آن است. این فیلم که به مناسب ۵۰ سالگی گودزیلا اکران شد، به‌عنوان بزرگترین و اکشن‌ترین فیلم این مجموعه شناخته می‌شود و در مجموع ۱۵ هیولا از جمله نسخه‌ای خاص از گودزیلا را درون خودش دارد.

گودزیلا با هیولاهای متعددی روبه‌رو می‌شود و در تمام این مدت نیز خط داستانی انسانی نیز به طور شگفت‌انگیزی پر از اکشن است و شخصیت‌های اصلی توانایی‌های فیزیکی و صحنه‌های اکشن خودشان را دارند. این اثر سینمایی دو ساعت ضرب و شتم باشکوه است و گودزیلا حتی با گودزیلای نسخه ۱۹۹۸ با جلوه‌های بسیار ضعیف مبارزه می‌کند و در عرض چند ثانیه او را در نبرد شکست می‌دهد. در مجموع، این اثر سینمایی محصول سال ۲۰۰۴ میلادی فیلمی فوق‌العاده و بی‌امانی است.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا: جنگ‌های نهایی»

۴. فیلم Shin Godzilla – محصول سال ۲۰۱۶

فیلم shin godzilla محصول سال ۲۰۱۶
فیلم Shin Godzilla – محصول سال ۲۰۱۶

فیلم «بازخیز گودزیلا» همانند فیلم «بازگشت گودزیلا» محصول سال ۱۹۸۴ میلادی، نشان دهنده تلاش دیگری برای به‌روزرسانی داستان فیلم اصلی حصول سال ۱۹۵۴ میلادی است. این فیلم اساساً حمله گودزیلا به ژاپن در قرن بیست و یکم میلادی را نشان می‌دهد که بیشتر شبیه به یک فیلم فاجعه‌ای با عناصری ترسناک است تا یک فیلم علمی تخیلی یا اکشن. سکان کارگردانی این اثر را نیز هیدیاکی آنو در دست داشته که خالق مجموعه Neon Genesis Evangelion است.

فیلم «بازخیز گودزیلا» فیلمی فوق‌العاده است و به طور کلی یکی از خاطره‌انگیزترین فیلم‌های گودزیلا در این فرنچایز است. این اثر همچنین یک طنز سیاسی خنده‌دار و تاریک محسوب می‌شود و در مورد مشکلات و تشریفات اداری در دولت‌ها اظهارنظر می‌کند و در عین حال، صحنه‌های پرتنش و اغلب ناراحت‌کننده از گودزیلا را به‌عنوان یک نیروی غیر قابل توقف به نمایش در می‌آورد و این در حالی است که ظاهر فیزیکی او شاید وحشتناک‌ترین ظاهر تا به امروز باشد.

۳. فیلم Godzilla – محصول سال ۱۹۵۴

فیلم godzilla محصول سال ۱۹۵۴
فیلم Godzilla – محصول سال ۱۹۵۴

فیلم «گودزیلا» اورجینال اثری با کیفیت و اصالت است و فیلم‌های معدودی پس از آن توانستند به این سطح دست پیدا کنند. این فیلم اثری کلاسیک است و بازنگری مجدد آن باعث می‌شود تا بسیار شگفت‌انگیز باشد چراکه گودزیلا محصول سال ۱۹۵۴ میلادی به‌عنوان فیلمی تلخ، تاریک و عمیقاً ناراحت‌کننده درباره هیولایی غم‌انگیز و ویرانی ناشی از آن است.

واقعاً جای تعجب دارد که چنین فیلم جدی‌ای باعث خلق فرنچایزی بسیار بزرگ و عمدتاً سرگرم‎‌کننده شده است. مطمئنا این اثر با دنباله‌هایش در تضاد است اما به طور کلی، اثری فوق‌العاده به شمار می‌رود که همراه با جلوه‌های ویژه خلاقانه و داستانی پرتنش است. این اثر همچنین نگاهی هشیارکننده به ژاپن پس از جنگ جهانی دوم دارد و حملات این هیولا یادآور تخریب ناشی از بمب‌های اتمی پرتاب شده در هیروشیما و ناکازاکی هستند.

۲. فیلم Godzilla vs. Destoroyah – محصول سال ۱۹۹۵

فیلم godzilla vs destoroyah محصول سال ۱۹۹۵
فیلم Godzilla vs. Destoroyah – محصول سال ۱۹۹۵

فیلم «گودزیلا در برابر دیستورویا» درون مایه تاریک و ظالمانه گودزیلا اصلی را به تصویر می‌کشد اما موفق می‌شود تا در حالی که این کار را انجام می‌دهد، به طور مؤثری یک نمایش به‌یادماندنی از این هیولا به تصویر بکشد. در حین انجام این کار نیز احساسی‌ترین اثر این مجموعه را ارائه می‌کند و پایان بسیار خوبی برای دوران Heisei بوده است و شما شاهد فیلم گودزیلایی هستید که به نوعی بهتر از فیلم اصلی است.

اینکه این اثر سینمایی به‌صورت مستقیم با فیلم سال ۱۹۵۴ میلادی پیوند می‌خورد نیز به آن کمک می‌کند چراکه دیسترویا از Oxygen Destroyer متولد شده که گودزیلا را در فیلم سال ۱۹۵۴ میلادی کشت. این دشمن بدون شک قدرتمندترین دشمن گودزیلا است و دشمنی است که بیشتر از هر دشمن دیگری به گودزیلا آسیب رساند. همچنین این اثر سینمایی به لطف این واقعیت که گودزیلا در حال ذوب شدن است و قلب او در واقع یک رآکتور اتمی است که در شرف انفجار قرار دارد و می‌تواند به زندگی روی زمین پایان بدهد، همیشه پر از تنش احساس می‌شود. این اثر سینمایی بسیار خوب و درخشان است.

۱. فیلم Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack – محصول سال ۲۰۰۱

فیلم godzilla mothra and king ghidorah giant monsters all out attack محصول سال ۲۰۰۱
فیلم Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack – محصول سال ۲۰۰۱

فیلم «گودزیلاد، مانترا و کینگ گیدورا: حمله همه‌جانبه هیولاهای غول پیکر» مسلماً بهتر از فیلم اصلی گودزیلا و همچنین فیلم «گودزیلا در برابر دیسترویا» است و با اینکه عنوان آن مضحک و دهان پر کن است اما فیلمی باورنکردنی است و ژانر کایجو را در بهترین حالت خودش نشان می‌دهد.

این اثر سینمایی برداشتی تازه از گودزیلا را ارائه می‌کند و به جای مفاهیم علمی تخیلی مورد انتظار بیشتر روی عناصر فانتزی و اساطیری تمرکز دارد. علاوه بر این، در این فیلم گودزیلا فقط یک آنتاگونیست نیست بلکه نیرویی از طبیعت است. او واقعاً بدخواه است و توسط روح‌های شکنجه شده تسخیر شده تا با خونسردی دست به ویرانی بزند. حالا باید کینگ گیدورا، ماترا و باراگون جلوی او را بگیرند و همین نیز منجر به نبردی بسیار عظیم و خارق‌العاده می‌شود. این اثر سینمایی همچنین بهترین خط داستان در میان فیلم‌های گودزیلا را دارد و نشان می‌دهد که شخصیت‌ها انسانی همچنان نقش مهمی در کیفیت کلی فیلم‌های گودزیلا دارند.

تماشای تریلر فیلم « گودزیلاد، مانترا و کینگ گیدورا: حمله همه‌جانبه هیولاهای غول پیکر »


در این مطلب به رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های گودزیلا پرداختیم. نظر شما درباره این آثار سینمایی چیست؟

منبع: collider

رشیدDARKSIRENPop_StarПΣGΛП(شیفته عظمت یوبیسافت)meysambCambyses The ThirdAliv-alkalineAshen undead the bearerDĥeebvj⁷UklYohanaMahdikarma(دازای)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش دوم - گیمفا