رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا بخش اول

تاکنون فیلم‌های بسیار زیادی در فرنچایز Godzilla ساخته شده‌اند که در این مطلب به رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا می‌پردازیم.

گودزیلا به‌درستی عنوان پادشاه هیولاها را در اختیار دارد و شخصیت اصلی یکی از طولانی‌ترین مجموعه فیلم‌ها در تاریخ سینما است. این شخصیت اولین بار در حدود ۷۰ سال پیش به تصویر کشیده شده بود و از آن زمان نیز در ۳۶ فیلم حضور داشته و علاوه بر آن نیز در دنیای سریال، بازی‌های ویدیویی، کمیک‌ها و… نیز به تصویر کشیده شده است.

گودزیلا از جمله نمادین‌ترین و برجسته‌ترین هیولاهای دنیای سینما به شمار می‌رود که یکی از نقاط قوت این مجموعه فیلم‌ها این است که هر کدام از آن‌ها درون مایه متفاوتی دارند و در ژانرهای مختلف رخ می‌دهند و گودزیلا نیز گاهی اوقات به‌عنوان شخصیت شرور، شخصیت قهرمان و گاهی نیز مابین آن به تصویر کشیده می‌شود. در حقیقت، برداشت‌های ژاپنی و آمریکایی متعددی از شخصیت گودزیلا ساخته شده و همین نیز تنوع بیشتری به این فرنچایز اضافه کرده و قدمت این فرنچایز را بیشتر کرده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا بپردازیم.

۳۷. فیلم Godzilla – محصول سال ۱۹۹۸

فیلم godzilla محصول سال ۱۹۹۸
فیلم Godzilla – محصول سال ۱۹۹۸

فیلم «گودزیلا» محصول سال ۱۹۹۸ میلادی ساخته رولاند امریش فیلم واقعاً بدی است. این اثر سینمایی اولین برداشت آمریکایی از گودزیلا بود و به‌راحتی به‌عنوان بدترین فیلم این مجموعه شناخته می‌شود و با وجود بودجه بسیار زیاد و منابع متعددی که هالیوود در اختیار این اثر قرار داده، سازندگان نتوانستند آن را به فیلمی سرگرم‌کننده، جالب، به‌یادماندنی یا حتی متوسط تبدیل کنند. این اثر به‌راحتی یکی از بدترین فیلم‌های سال ۱۹۹۸ میلادی است و در میان طرفداران این شخصیت رادیواکتیوی بسیار بدنام است چراکه آنچه این فرنچایز را جذاب و خوب کرده را نشان نمی‌دهد و تا حد بسیار زیادی نیز بارها و بارها در طول مدت زمان خودش موضوع از دستش خارج می‎‌شود.

به جای اینکه این فیلم اثری متوسط باشد، فقط خیلی بد است. هر کسی که اولین بار این فیلم را ببیند، ممکن است برای همیشه گودزیلا را کنار بگذارد و تنها خوبی‌ای که از این اثر سینمایی حاصل شده نیز این واقعیت است که در چند فیلم ژاپنی گودزیلا که پس از آن ساخته و منتشر شد، مورد تمسخر قرار گرفت.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا»

۳۶. انیمیشن Godzilla: The Planet Eater – محصول سال ۲۰۱۸

انیمیشن godzilla the planet eater محصول سال ۲۰۱۸
انیمیشن Godzilla: The Planet Eater – محصول سال ۲۰۱۸

بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، سه‌گانه‌ای از گودزیلا ساخته شد که پتانسیل بسیار زیادی داشت اما هیچ گاه به آن پتانسیل خودش دست پیدا نکرد. این فیلم‌ها به‌خاطر اینکه کاملاً انیمیشن هستند برجسته بودند و داستانی داشتند که ۲۰۰۰۰ سال در آینده رخ می‌دهند و سیاره زمین را نشان می‌دهند که پس از تلاش بشریت برای به دست آوردن آن، توسط گودزیلا تسخیر شده است.

انیمیشن «گودزیلا: سیاره خوار» سومین اثر در این سه‌گانه بود و پس از فیلم اول متوسط و فیلم دوم ناامیدکننده، نقطه بسیار پایینی برای این سه‌گانه بود. صحنه‌های غیر هیولایی کسل‌کننده و تکراری هستند و انیمیشن نیز کمتر جذاب به نظر می‌رسد و حتی مبارزه بین گودزیلا و پادشاه گیدورا با ظاهری جدید به طرز شگفت‌انگیزی خسته‌کننده احساس می‌شود. به هر قیمتی از این اثر اجتناب کنید چراکه انیمیشن «گودزیلا: سیاره خوار» اصلاً در حد و اندازه یک انیمه ژاپنی درباره گودزیلا نیست.

تماشای تریلر انیمیشن «گودزیلا: سیاره خوار»

۳۵. فیلم All Monsters Attack – محصول سال ۱۹۶۹

فیلم all monsters attack محصول سال ۱۹۶۹
فیلم All Monsters Attack – محصول سال ۱۹۶۹

از میان تمام فیلم‌های کلاسیک ژاپنی گودزیلا که در بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۷۵ میلادی منتشر شدند، دوره‌ای که از آن به‌عنوان دوران Showa یاد می‌کنند، فیلم «حمله تمام هیولاها» محصول سال ۱۹۶۹ میلادی به‌راحتی نقطه بسیار پایینی در بین دیگر آثار است. فرض داستانی این اثر با اینکه کودک محور است، افتضاح نیست و داستان کودکی را روایت می‌کند که پیوندی با پسر گودزیلا به نام مینیلا برقرار می‌کند که هر دوی آن‌ها مورد قلدری قرار گرفتند.

با این حال، این واقعیت که این فعل‌وانفعالات در سکانس‌های رؤیا رخ می‌دهند، مقدار بسیار زیادی از بار احساسی آن‌ها را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق صحنه‌های هیولایی در اینجا از تصاویر آرشیوی فیلم‌های قبلی تشکیل شده‌اند که باعث شده تا فیلم «حمله تمام هیولاها» اثری بی‌ارزش، عجولانه و در جهت درآمدزایی احساس شود. مطمئناً استفاده از تصاویر آرشیوی سبب شده تا این اثر سینمایی ناامیدکننده باشد.

تماشای تریلر فیلم «حمله تمام هیولاها»

۳۴. فیلم Godzilla: City on the Edge of Battle – محصول سال ۲۰۱۸

فیلم godzilla city on the edge of battle محصول سال ۲۰۱۸
فیلم Godzilla: City on the Edge of Battle – محصول سال ۲۰۱۸

انیمیشن «گودزیلا: شهری در آستانه جنگ» دومین فیلم در سه‌گانه‌ای انیمیشنی است که بدون شک بهتر از فیلم سوم این مجموعه است اما همچنان خوب نیست ولی کمتر خسته‌کننده است و ادامه جنگ بشریت و گودزیلا برای به دست آوردن زمین را روایت می‌کند و برداشت جدیدی از دشمن معروف گودزیلا یعنی مکاگودزیلا را به نمایش در می‌آورد.

با این حال، در اینجا واقعاً مکاگودزیلا معرفی نمی‎‌شود بلکه انیمیشن ایده مضحک شهر مکاگودزیلا را مطرح می‌کند که توده عظیمی از روباتیک و ساختمان‌هایی است که می‌توانند در نبرد با گودزیلا استفاده شوند. به نظر می‌رسد که این ایده می‌تواند به‌نوعی سرگرم‌کننده باشد اما فیلم چندان سرگرم‌کننده نیست و در نتیجه داستانی عجیب‌وغریب، بی‌روح و خسته‌کننده را به ارمغان می‌آورد. این انیمیشن یک فیلم علمی تخیلی خوب نیست و نمایش کمی دارد و عناصر تأثیرگذاری برای ارائه کردن ندارد و باید از تماشای آن اجتناب کرد.

۳۳. فیلم Son of Godzilla – محصول سال ۱۹۶۷

فیلم son of godzilla محصول سال ۱۹۶۷
فیلم Son of Godzilla – محصول سال ۱۹۶۷

فیلم «پسر گودزیلا» در رتبه‌بندی فیلم‌های گودزیلا در سطحی قرار می‌گیرد که در بدترین حالت، قابل تحمل به شمار می‌رود. این بدان معنا نیست که فیلم «پسر گودزیلا» اثری عالی یا حتی آندرریتد است. بیشتر به این معنی است که رسماً از فیلم‌های بدی این سری بالاتر است.

این اثر سینمایی اولین حضور پسر خوانده گودزیلا به نام مینیلا است که یکی از بحث‌برانگیزترین هیولاهای این فرنچایز بوده است. این فیلم هنگامی در بهترین حالت خودش قرار می‌گیرد که روی پیوند عجیب بین گودزیلا و این هیولای کوچک و به نحوی ترسناک تمرکز می‌کند. اگرچه بینندگان باید بدانند که این اثر یکی از مسخره‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های این مجموعه برای نوجوانان است و اصلاً شبیه به فیلم‌های بالغانه گودزیلا نیست.

تماشای تریلر فیلم «پسر گودزیلا»

۳۲. انیمیشن Godzilla: Planet of the Monsters – محصول سال ۲۰۱۷

انیمیشن godzilla planet of the monsters محصول سال ۲۰۱۷
انیمیشن Godzilla: Planet of the Monsters – محصول سال ۲۰۱۷

انیمیشن «گودزیلا: سیاره هیولاها» اولین اثر در این سه‌گانه به شمار می‌رود که روزنه‌هایی از امید را به نمایش درآورده بود. این اثر سینمایی در بهترین حالش آنچه را در مقدمه به تصویر می‌کشد که منجر به تسلط گودزیلا بر سیاره زمین شد. در ادامه نیز نبردی را به تصویر می‌کشد که در دو فیلم بعدی نیز وجود دارد. علاوه بر این، این اثر سینمایی ایده‌های علمی تخیلی جالب و برخی سکانس‌های اکشن خوب را ارائه می‌کند.

انیمیشن «گودزیلا: سیاره هیولاها» اثر بدی نیست اما بسیاری از لذت آن ناشی از زمینه سازی برای چیزهایی است که در فیلم‌های بعدی رخ می‌دهند. البته در فیلم‌های بعدی این زمینه‌سازی‌‌ها به نتایج خوبی منجر نمی‌شوند و به همین خاطر نیز این اثر چندان ارزش تماشا کردن ندارد چراکه ممکن است با دو فیلم دنباله خودش وقت شما را تلف کند.

تماشای تریلر انیمیشن «گودزیلا: سیاره هیولاها»

۳۱. فیلم Invasion of Astro-Monster – محصول سال ۱۹۶۵

فیلم invasion of astro monster محصول سال 1965
فیلم Invasion of Astro-Monster – محصول سال ۱۹۶۵

در دوران Showa این تمایل وجود داشت که پس از یک فیلم موفق، بلافاصله دنباله‌ای برای آن ساخته شود. معمولاً نیز این شامل بازگرداندن شخصیت‌های خاص یک سال پس از اینکه برای اولین بار به روی پرده سینماها آمدند، می‌شد و با اینکه این کار می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد اما به‌ندرت منجر به این می‌شود که این دنباله‌ها از فیلم‌های قبلی پیشی بگیرند یا اینکه تازه احساس شوند. با توجه به اینکه این اثر سینمایی توسط فیلمساز برجسته و تحسین شده ژاپنی ایشیرو هوندا کارگردانی شده، کسی که چندین فیلم گودزیلا را ساخته است، این اثر سینمایی سرگرمی قابل توجهی درون خودش دارد.

بدون شک طرفدران سرسخت گودزیلا از تماشای فیلم «تهاجم اختر هیولا» لذت خواهند برد اما کسانی که طرفدار این مجموعه نیستند، ممکن است از تماشای آن به وجد نیایند. این فیلم شخصیت پادشاه گیدورا یک سال پس از اینکه معرفی شده بود را باز می‌گرداند و همین نیز باعث شده تا بازگشت وی چندان درخشان نباشد. با این حال، این اثر سینمایی در بین آثار گودزیلا از جمله فیلم‌های سرگرم‌کننده است.

تماشای تریلر فیلم «تهاجم اختر هیولا»

۳۰. فیلم Godzilla 2000: Millennium – محصول سال ۱۹۹۹

فیلم godzilla 2000 millennium محصول سال ۱۹۹۹
فیلم Godzilla 2000: Millennium – محصول سال ۱۹۹۹

فیلم Godzilla 2000: Millennium اثری شگفت‌انگیز و درخشانی نیست اما در مقایسه با فیلم بسیار ناموفق سال ۱۹۹۸ میلادی، اثری بسیار خوب و جذاب به شمار می‌رود. عنوان این اثر سینمایی کاملاً مناسب است چراکه به دوره دیوانه‌وار و غیرقابل‌پیش‌بینی هزاره گودزیلا اشاره دارد که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ میلادی بود.

در مقایسه با فیلم سال ۱۹۹۸ میلادی، این فیلم تازه از همه لحاظ خوب به نظر می‌رسد و بنابراین، فیلم «گودزیلا ۲۰۰۰: هزاره» همه چیز را به‌درستی انجام می‌دهد و شخصیت اصلی داستان را به‌عنوان یک نیروی طبیعی به تصویر می‌کشد و در اکت پایانی خودش نیز او را در برابر هیولای جدیدی به نام اورگا قرار می‌دهد. این اثر سینمایی هیچ چیز ویران‌کننده‌ای ندارد و به‌عنوان یک فیلم هیولایی کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد. بله ممکن است این اثر ناامیدکننده باشد و برخی ممکن است آن را نزدیک به نقطه پایینی در این مجموعه فیلم بدانند اما این اثر سینمایی از ظاهر بهتری نسبت به فیلم سال قبل از خودش برخوردار است و از این مورد سود می‌برد.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا ۲۰۰۰: هزاره»

۲۹. فیلم Godzilla Raids Again – محصول سال ۱۹۵۵

فیلم godzilla raids again محصول سال ۱۹۵۵
فیلم Godzilla Raids Again – محصول سال ۱۹۵۵

فیلم «تهاجم دوباره گودزیلا» یک سال پس از فیلم اصلی گودزیلا به روی پرده سینماها آمد و به دو دلیل برجسته است. اولین مورد این است که این اثر تنها فیلم گودزیلا به جز فیلم اصلی است که به‌صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری شده و دومین مورد این است که اولین باری است که گودزیلا در برابر هیولای دیگری قرار می‌گیرد و در این فیلم، او با آنگیروس مبارزه می‌کند.

به همین دلایل، این اثر سینمایی دنباله‌ای جالب و گاهی اوقات گیرا به نظر می‌رسد اما اندکی بیش از حد عجولانه و غیر الهام‌بخش احساس می‌شود. این اثر راه را برای فیلم‌های آینده هموار کرد تا فراتر از داستان بشریت در برابر گودزیلا بروند اما در مقایسه با فیلم اول جایگاه پایین‌تری دارد. این اثر فیلم بدی نیست و بیش از حد مورد نقد قرار گرفته اما چندان خاص هم نیست. این اثر سینمایی همچنین از جمله فیلم‌های گودزیلای ژاپنی اصلی است که دوباره و با زبان انگلیسی توسط آمریکایی‌ها تدوین شده و به‌عنوان Gigantis, the Fire Monster در سال ۱۹۵۹ میلادی منتشر شده است.

تماشای تریلر فیلم «تهاجم دوباره گودزیلا»

۲۸. فیلم Godzilla: King of the Monsters – محصول سال ۲۰۱۹

فیلم godzilla king of the monsters محصول سال ۲۰۱۹
فیلم Godzilla: King of the Monsters – محصول سال ۲۰۱۹

کاملاً قابل درک است که چرا فیلم «گودزیلا: پادشاه هیولاها» طرفداران و حامیان خودش را دارد و عموماً نیز توسط متعصبان گودزیلا به‌عنوان یکی از برداشت‌های خوب آمریکایی دیده می‌شود. این اثر سینمایی همچنین اولین حضور برخی از هیولاهای نمادین این مجموعه در نسخه‌ای انگلیسی زبان بوده که شامل شاه گیدورا، ماترا و رودان می‌شود.

جلوه‌های ویژه فوق‌العاده بودند و خود فیلم نیز کار بسیار خوبی در تأکید روی مقیاس این هیولاهای غول پیکر انجام داده و سکانس‌های مبارزه آن‌ها فوق‌العاده بوده است. متأسفانه در ۱۳۲ دقیقه مدت زمان فیلم، مقدار قابل توجهی از چیزهای نه چندان خوب هم وجود دارد و کمبود خط داستانی و شخصیت‌های انسانی احساس می‌شوند. بهترین فیلم‌های گودزیلا تمایل دارند تا بین درام انسانی و اکشن هیولایی تعادل برقرار کنند و این عدم تعادل از فیلم «گودزیلا: پادشاه هیولاها» است که آن را کمی پایین آورده است. البته باید گفت این اثر همچنان فیلم خوبی در فرنچایز MonsterVerse به شمار می‌رود.

۲۷. فیلم Godzilla vs. Gigan – محصول سال ۱۹۷۲

فیلم godzilla vs gigan محصول سال ۱۹۷۲
فیلم Godzilla vs. Gigan – محصول سال ۱۹۷۲

فیلم «گودزیلا در برابر گیگان» از آن دسته فیلم‌های سلیقه‌ای است و در زمانی به روی پرده سینماها آمد که بودجه برای فیلم‌های گودزیلایی اندکی کاهش پیدا کرده بودند. این اثر سینمایی به معرفی هیولایی به نام گیگان می‌پردازد که دشمنی دست کم گرفته شده برای گودزیلا است و این در حالی است که در این اثر سینمایی هیولاهایی همچون آنگیروس و شاه گیدورا نیز به تصویر کشیده می‌شوند.

بهترین بخش از فیلم «گودزیلا در برابر گیگان» پیوند میان گودزیلا و آنگیروس است که به نحوی می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند. این اثر سینمایی بسیار احمقانه است اما در عین حال جذاب به نظر می‌رسد و بدون شک، یکی از فیلم‌های خوب ولی نه شگفت‎‌انگیز این مجموعه به شمار می‌رود. فیلم‌های گودزیلایی زیادی هستند که محدود به دهه خاصی نیستند و همچنان برای طرفداران لذت‌بخش هستند و این فیلم نیز از همان دسته است.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر گیگان»

۲۶. فیلم Godzilla vs. SpaceGodzilla – محصول سال ۱۹۹۴

فیلم godzilla vs spacegodzilla محصول سال ۱۹۹۴
فیلم Godzilla vs. SpaceGodzilla – محصول سال ۱۹۹۴

بین فیلم‌های دوره گودزیلایی دهه شصت و دوره هزاره، فیلم‌های دوره Heisei بسیار برجسته هستند و تقریباً جامع‌ترین و منسجم‌ترین مجموعه فیلم در این فرنچایز به شمار می‌روند. این مجموعه فیلم شامل هفت اثر سینمایی است که بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵ میلادی پخش شدند و داستانی پیوسته را به نمایش گذاشتند که با همان گودزیلا و چندین شخصیت انسانی دیگر به تصویر کشیده می‌شوند.

نقطه پایین این مجموعه فیلم و دوره نیز فیلم «گودزیلا در برابر گودزیلای فضایی» است که فیلم ماقبل آخر به شمار می‌رود و به شکلی ساده موجودی را معرفی می‌کند که بسیار شبیه به گودزیلا است و از فضا آمده است. اگر بتوانید با دشمنی به نام گودزیلای فضایی کنار بیاید، پس این اثر برای شما سرگرم‌کننده است اما اگر کمی دقت داشته باشد، متوجه خواهید شد که این اثر سینمایی نشانه‌ای بود که مشخص کرد این دوره فیلم از فرنچایز هیولایی باید به یک نقطه پایان برسد.

تماشای فیلم «گودزیلا در برابر گودزیلای فضایی»

۲۵. فیلم Godzilla vs. Mothra – محصول سال ۱۹۹۲

فیلم godzilla vs mothra محصول سال ۱۹۹۲
فیلم Godzilla vs. Mothra – محصول سال ۱۹۹۲

ماترا همیشه یکی از محبوب‌ترین هیولاهای مجموعه فیلم‌های گودزیلا بوده است. او حضورهای متعددی در فیلم‌هایی دهه شصت داشته و فیلم «گودزیلا در برابر ماترا» نیز اولین حضورش در فیلم‌های دوره Heisei بوده است. این اثر یکی از تعداد زیاد فیلم‌هایی است که با حضور ماترا است و این در حالی است که این هیولا در فیلم‌هایی نیز حضور داشته که حتی گودزیلا نیز در آن‌ها نبوده است.

به نظر می‌رسد که این اثر سینمایی تلاش داشته تا روح برخی از فیلم‌های قدیمی گودزیلا را به درون خودش بدمد و جدای از داشتن جلوه‌های ویژه ظریف‌تر، کار زیادی با شخصیت ماترا نسبت به آنچه که قبلاً طرفداران دیده بودند، انجام نمی‌دهد. همان‌طور که گفته شد، این یک بازگشت خوشایند برای ماترا به دنیای سینما به شمار می‌رود، هیولایی که از سال ۱۹۶۸ میلادی در فیلمی به تصویر کشیده نشده بود.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر ماترا»

۲۴. فیلم Godzilla vs. Megaguirus – محصول سال ۲۰۰۰

فیلم godzilla vs megaguirus محصول سال ۲۰۰۰
فیلم Godzilla vs. Megaguirus – محصول سال ۲۰۰۰

فیلم «گودزیلا در برابر مگاگیروس» یکی از فیلم‌های گودزیلا است که به شکلی ناعادلانه به آن بی‌توجهی شده است. به نظر می‌رسد که اتفاق نظر این است که این فیلم ضعیف‌ترین فیلم گودزیلای قرن بیست و یکم میلادی تاکنون است و مطمئناً این اثر در حد بهترین فیلم‌های این مجموعه نیست اما ارزش سرگرمی بیشتری نسبت به آنچه که انتظار می‎رفت را ارائه می‌کند و به هیچ وجه نمی‌توان آن را یکی از بدترین فیلم‌های اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی در نظر گرفت.

این اثر سینمایی پس از فیلم «گودزیلا ۲۰۰۰» همه چیز را ریست می‌کند و در تداومی جدید رخ می‌دهد که تمام فیلم‌های گودزیلا به جز فیلم اصلی سال ۱۹۵۴ میلادی را نادیده می‌گیرد. گودزیلا در اینجا با انبوهی از حشرات مبارزه می‌کند و در پایان نیز با حشره بسیار بزرگی به نام مگاگیروس دست و پنجه نرم می‌کند، هیولایی که از جمله هیولاهای دست کم گرفته شده این فرنچایز است. این اثر نبردی بزرگ را به تصویر می‌کشد اما جلوه‌های ویژه و کامپیوتری آن نسبتاً بد هستند.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر مگاگیروس»

۲۳. فیلم King Kong vs. Godzilla – محصول سال ۱۹۶۲

فیلم king kong vs godzilla محصول سال ۱۹۶۲
فیلم King Kong vs. Godzilla – محصول سال ۱۹۶۲

نبرد اصلی بین کینگ کونگ و گودزیلا در سومین حضور گودزیلا روی پرده سینماها رقم خورده است. در سال ۱۹۶۲ میلادی و با توجه به اینکه اولین فیلم کونگ تقریباً ۳۰ سال زودتر اکران شده بود، کونگ به‌عنوان پادشاه هیولاها در نظر گرفته می‌شد. اگرچه فیلم «کینگ کونگ در برابر گودزیلا» نیز سومین حضور شخصیت کونگ روی پرده سینماها بوده است.

این فیلم توسط ایشیرو هوندا کارگردانی شده، کسی که پشت ساخت فیلم اصلی سال ۱۹۵۴ و همچنین چندین دنباله آن بوده است. در حالی که فیلم «کینگ کونگ در برابر گودزیلا» بهترین فیلم او نیست و به طور کلی اثری ناهموار است اما در عین حال، دارای نکات برجسته و به‌یادماندنی، داستانی مضحک و لذت‌بخش و همچنین اکشن هیولایی بسیار سرگرم کننده بوده است. این اثری ناکامل و معیوب است و به طور کلی اثری متوسط به شمار می‌رود که در هر صورت می‌تواند شما را سرگرم کند.

تماشای تریلر فیلم «کینگ کونگ در برابر گودزیلا»

۲۲. فیلم Godzilla vs. Megalon -محصول سال ۱۹۷۳

فیلم godzilla vs megalon محصول سال ۱۹۷۳
فیلم Godzilla vs. Megalon -محصول سال ۱۹۷۳

این اثر سینمایی احتمالاً مسخره‌ترین فیلم در میان تمام فیلم‌های دوره Showa است، آن هم در دورانی که پر از فیلم‌های بچه پسند و ساده بوده است. همین نیز سبب شده تا این اثر سینمایی برجسته باشد. در این فیلم، گودزیلا در برابر هیولایی به نام مگالون و همچنین گیگان قرار می‌گیرد و برای اینکه بتواند آن‌ها را شکست بدهد، یک ربات انسان نمای بسیار قدرتمند و با قابلیت تغییر شکل به نام Jet Jaguar به او کمک می‌کند. خط داستانی انسانی این اثر احمقانه و بسیار سرگرم‌کننده است و مبارزات هیولاها آن‌قدر مضحک است که نمی‌توان در حین تماشای آن‌ها پوزخند نزد. در هر صورت، طنز قابل توجهی در این اثر سینمایی نهفته است.

تماشای تریلر فیلم «گودزیلا در برابر مگالون»

۲۱. فیلم Ebirah, Horror of the Deep – محصول سال ۱۹۶۶

فیلم ebirah horror of the deep محصول سال ۱۹۶۶
فیلم Ebirah, Horror of the Deep – محصول سال ۱۹۶۶

فیلم «ابیرا وحشتی از اعماق» را نمی‌توان یک فیلم گودزیلایی تمام عیار حساب کرد و همان‌طور که عنوان آن اشاره دارد، حول محور هیولایی است که شاید جزو دشمنان شناخته و مطرح گودزیلا نباشد. در میان تمام فیلم‌های برجسته و درخشان دوره Showa، مطمئناً این اثر سینمایی حرفی برای گفتن ندارد و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

داستان این اثر سینمایی حول محور خرچنگی غول پیکر است که توسط یک گروه تروریستی کنترل می‌شود و گروه کوچکی از مردم با گودزیلا و ماترا همکاری می‌کنند تا آن‌ها را نابود کنند. این یک فرض داستانی مضحک اما سرگرم کننده است و عمدتاً عناصر مسخره خودش را به آغوش می‌کشد آن هم بدون اینکه نگران طرفداران فیلم‌های گودزیلایی تأمل‌برانگیز و جدی باشد. مطمئناً ابیرا یکی از بهترین دشمنان گودزیلا نیست اما دشمنی منحصربه‌فرد به شمار می‌رود که در اثری متفاوت به تصویر کشیده و همین نیز سبب شده تا فیلم «ابیرا وحشتی از اعماق» در بین طرفداران این مجموعه فیلم برجسته و سرشناس باشد.

تماشای تریلر فیلم «ابیرا وحشتی از اعماق»


در بخش اول این مطلب به معرفی و رتبه‌بندی فیلم‌های گودزیلا از رتبه ۳۷ تا ۲۱ پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: collider

DARKSIRENAnnyMax MaxsesshPop_StarmrHamedUnknown؟؟؟؟؟meysambتی‌تاپ طلاییشادمن 3Master bladeDaniallox😃v-alkalineMahdikarma(دازای)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های گودزیلا – بخش اول - گیمفا