جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا

جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد

اشکان عالی خانی
۱۶:۵۱ ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا

پس از موفقیت راضی کننده‌ی بازی Attack on Titan، شرکت کویی تکمو خیلی سریع به سراغ تهیه نسخه دوم رفت و Attack on Titan 2 را در جریان نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۷ معرفی کرد. به تازگی مصاحبه ای با سازندگان این بازی انجام شده و اطلاعات جدید و مفیدی در اختیار ما قرار گرفته است.

همان طور که گفته شد، به تازگی مصاحبه ای با رئیس و مدیر مالی استودیوی کویی تکمو، آقای Hisashi Koinuma و همچنین مدیر استودیوی Omega Force، آقای Hideo Suzuki انجام شده است و آن ها اطلاعات مفید و خوبی را از بازی Attack on Titan 2 به دست ما رسانده‌اند.

اول از همه، در مورد یکی از نکات مهم و البته بی پاسخ بازی از آقای Koinuma سوال شد؛ پلتفرم ها. آقای Koinuma خیلی ساده و دقیق به این سوال پاسخ داد و بیان کرد که با این که هنوز فهرست کامل پلتفرم های بازی آماده نشده است اما انتشار بازی روی دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان قطعی بوده و جای سوالی ندارد. او اشاره کرد که هدف سازندگان در آینده این است که بتوانند نمایش های بیشتری از بازی را به بازی‌بازان و طرفداران نشان دهند و همچنین بین ماه های اکتبر و نوامبر، فهرست پلتفرم های بازی را قطعی نمایند.

سازندگان بازی پیش از این توضیح داده بودند که قصد دارند تا بازی را تا جایی که امکان دارد، برای همه طرفداران بازی و انیمه در دسترس قرار دهند؛ به این صورت که همه کنسول ها و پلتفرم ها، بازی را اجرا نمایند. با این حال، از آقای Koinuma در مورد نسخه نینتندو سوییچ بازی سوال شد و ایشان توضیح دادند که عملی شدن این موضوع اصلا غیر ممکن و دور از انتظار نیست اما هم‌اکنون نمی‌توانند هیچ قولی بدهند. تیم سازنده هنوز چالش های زیادی برای آشنا شدن با موارد تکنیکی و فنی پلتفرم های جدید دارد و پیش از آغاز پورت بازی، ابتدا باید با آن ها کنار بیاید. همچنین باری دیگر تایید شد که هر دو کنسول میان نسلی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی می‌شوند و بازی روی آن ها زیبا تر به نظر می‌رسد اما جزئیاتی از این موضوع منتشر نشد.

اگر یادتان باشد در نسخه اول بازی، بزرگترین نقطه قوت گیم‌پلی آن، استفاده از ابزار سه بعدی مبارزه و پرواز کردن با آن ها در جهت های مختلف و سرعت بالا بود. با این حال، با توجه به بازخورد های طرفداران، نابود کردن و مبارزه با تایتان ها، چالش آن چنانی و خاصی را در برابر آن ها قرار نمی‌داده و در واقع نابود کردن تایتان های غول پیکر، با توجه به ابزار و سرعت بالای بازی‌باز و البته کند بودن تایتان ها، راحت و آسان بوده است. تکمو کویی قصد دارد تا در نسخه دوم کمی گیم‌پلی بازی را تکامل ببخشد و به آن کمی عمق بدهد. همچنین داستان بازی، فصل دوم انیمه را دنبال می‌کند و راه های بیشتری را برای لذت بردن بازی‌باز از داستان به وجود می‌آورد. خوشبختانه می‌توانیم بهتر و بیشتر شخصیت های مختلف بازی را بشناسیم و بیشتر با آن ها تعامل داشته باشیم.

اگر یادتان باشد بخش چند نفره و Co-op بازی، طی یک به‌روزرسان برای نسخه های ژاپنی در دسترس قرار گرفت و سپس در نسخه غربی از ابتدا درون آن گنجانده شده بود. حال، اعلام شده که بخش چند نفره به صورت بهبود یافته از ابتدا و در هنگام انتشار جهانی، بخشی از بازی اصلی خواهد بود و مود های جدیدی نیز خواهد داشت. در قسمت دوم نیز به مانند قسمت اول، مراحل فرعی پر تعدادی گنجانده شده است که داستان های اریجیتال و متفاوتی نسبت به انیمه تعریف می‌کنند. کویی تکمو به تازگی یک بازی Attack on Titan جدید را برای کنسول دستی ۳DS منتشر کرده بود که بیشتر برروی جنبه احساسی و رمانتیک داستان بازی تمرکز داشت و خیلی خوب همه وجوه شخصیت ها را به بازی‌باز معرفی می‌کرد اما آقای Koinuma در این مورد توضیح می‌دهند که در Attack on Titan 2 نمی‌توان این برنامه را پیاده کرد زیرا اصل و ذات بازی به این گونه نیست؛ مخصوصا وقتی دنیای بازی با همکاری خود آقای Hajime Isayama ساخته شده است. با این حال، توضیح داده می‌شود که تیم سازنده در تلاش است تا وجوه ناشناخته بسیاری از شخصیت های بازی را به مخاطب نشان دهد و چیزهایی که در انیمه گفته نمی‌شود، در بازی بازگو شود (نمونه کوچک آن را در قسمت اول دیدیم).

مبارزه با تایتان‌ها در قسمت اول تنها چیز سطحی به حساب نمی‌آید بلکه مبارزه به عنوان یک تایتان نیز سطحی و بدون مکانیک خاص و عمیقی انجام می‌گرفت. سازندگان همچنین قول داده‌اند که این نکته را نیز برطرف سازند. جالب این جا است که آقای Koinuma طرفدار سرسخت محیط های تخریب پذیر است و در همان اوایل کار به Suzuki گفته که جلوه های بصری بازی و همچنین خرابی ایجاد شده در آن را بهتر بسازند. بهبود ها در قسم دوم شامل کمپ ها نیز می‌شود. در قسمت اول از کمپ ها به عنوان محلی برای آرامش و خریداری آیتم ها و ابزار مورد نیاز استفاده می‌شد اما حال، در Attack on Titan 2 می‌توان به خوبی داستان هایی را دنبال کرد و با شخصیت های مختلف به صورت پیشرفته تعامل برقرار کرد.

طبق اطلاعات و صحبت های سازندگان، قرار است کنترل های متفاوتی در اختیار بازی‌بازان قرار بگیرد تا هر شخصی که نتوانست با نحوه کنترل شخصیت ها کنار بیاید، بتواند به راحتی آن ها تغییر دهد. نکته آخر، توضیحات سازندگان در مورد لوکیشن ها و موقعیت های بازی بود. سازندگان ابتدا می‌خواستند تا بازی را پس از نسخه اول، کاملا محیط باز کرده و دست بازی‌باز را آزاد بگذارند اما وقتی به ذات داستان و حال و هوای اریجینال انیمه نگاهی داشته‌اند، متوجه شده‌اند که سبک لوکیشن ها را به همان روش سابق بسازند؛ به این معنی که بازی‌باز یا در محیط کمپ به صورت آزادنه گردش کند یا در محیط بیرون از منطقه حفاظت شده، به مبارزه با تایتان های غول‌پیکر بپردازد.

عنوان Attack on Titan 2 در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی برای کنسول های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد (هنوز فهرست نهایی پلتفرم های بازی مشخص نشده است)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ali 110 gamer گفت:

    من نسخه یک رو روی pc تموم کردم
    تقریبا از وسط هاش خسته کننده میشد و کنترل شخصیت هام کمی سخت بود
    البته مبارزه با تایتان ها برام خیلی جذاب بود
    ____________________________________________
    پیشنهاد میکنم حداقل نسخه کرکی رو با pc تجربه کنین

جزئیات جدیدی از بازی Attack on Titan 2 مشخص شد - گیمفا