معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

دنیای مانگا با گسترش محبوبیت انیمه از جایگاه ویژه‌ای در نزد خوانندگان بهره برده که میزبان حضور نویسندگان خلاق و تاریخ‌سازی بوده است.

دنیای مانگا و مانگانویسی به لطف ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد در طی دهه‌های گذشته به طرز چشمگیری گسترش پیدا کرده و نویسندگان مشهور و تاثیرگذاری پا به میدان گذاشته‌اند که نه تنها این مدیوم را دستخوش تغییر و تحول قرار داده، بلکه زمینه‌ساز خلق انیمه‌های پرطرفداری نیز در سطح جهان شده‌اند که هر ساله میلیون‌ها بیننده را به خود اختصاص داده است.

البته که متاسفانه شهرت و محبوبیت مانگاکا (نویسنده و یا تصویرگر مانگا) زمانی افزایش پیدا می‌کند که آثار او مورد اقتباس انیمه‌ای قرار گرفته و به همین سبب نیز بسیاری از بزرگان این مدیوم به دلیل آن که داستان‌هایشان هنوز وارد دنیای انیمه نشده است، آن‌طور که می‌بایست شناخته نشده و شهرتی بین‌المللی پیدا نکرده‌اند.

با این حال جایگاه و ارزش یک مانگا هیچ وابستگی به مورد اقتباس قرار گرفتن و یا نگرفتن توسط مدیوم انیمه نخواهد داشت؛ زیرا خوانندگان این مدیوم بالاخره دیر یا زود با چنین آثار ارزشمندی آشنا شده و غرق در دنیاهای فانتزی عجیب و غریب‌شان می‌شوند.

حال در مقاله امروز به سراغ برخی از مشهورترین و تاثیرگذارترین مانگاکاهای تاریخ رفته‌ایم که برخی از آثار آن‌ها حتی مدیوم انیمه را نیز تمام و کمال دگرگون کرده است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تاتسوکی فوجیموتو

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

تاتسوکی فوجیموتو تازه‌ترین مانگاکایی به شمار می‌رود که ثابت کرده می‌تواند در چنین مقاله و لیستی جای بگیرد.

خالق مانگای Chainsaw Man که انیمه آن در سال ۲۰۲۲ میلادی توسط استودیو ماپا به پخش درآمد و عملاً به عنوان یک رویداد پرسر و صدا به شمار می‌رفت که با وجود تمامی کاستی‌ها اما هر بیننده‌ای را به وجد آورده است. در کنار اثر نام برده شده، تاتسوکی فوجیموتو مانگاهای ارزشمند دیگری نظیر Fire Punch و Goodbye, Eri را نیز به ارمغان آورده که با توجه به دیدگاهش نسبت به ژانر شونن، قطعاً در سال‌های آینده بیش از پیش به شهرت خواهد رسید تا حدی که چه بسا بتواند ژانر نام برده شده را مورد تغییر و تحول قرار دهد.

هاجیمه ایسایاما

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

چه مخاطب دنیای انیمه باشید و چه نباشید، حداقل برای یک بار هم که شده نام Attack On Titan به گوشتان خورده است.

حماسه‌ای تکرار نشدنی و منحصر به فرد در دنیای انیمه که به لطف مانگاکایی خلاق به نام هاجیمه ایسایاما برای ما به ارمغان آورده شده است. یکی از بهترین نویسندگان ژانر شونن که به سبب پیچش‌های داستانی دیوانه‌وارش حسابی به شهرت رسیده است. نویسنده‌ای که شاید نسبت به باقی افراد این مقاله کم‌کار شناخته شود ولی شاید جالب باشد تا بدانید که مانگای Attack On Titan فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه را به ثبت رسانده و اقتباسی حماسی و جذاب را دریافت کرده است؛ موفقیتی چشمگیر که خوانندگان دنیای مانگا را بیش از پیش برای دریافت پروژه جدید هاجیمه ایسایاما در انتظار گذاشته است.

 گو ناگایی

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

شاید که گو ناگایی آن محبوبیتی که می‌بایست را دریافت نکرده اما مانگاکایی به شمار می‌رود که تاثیر قابل توجهی بر برخی از ژانرهای اصلی داشته است.

در حالی که مشهورترین اثر وی حماسه تیره و تاریک Devilman به شمار می‌رود که داستان و وقایع آن هر مخاطبی را در بهت و حیرت فرو خواهد برد اما او مانگاهای ارزشمند دیگری نظیر Mazinger Z و Cutie Honey را نیز به ارمغان آورده است که در عین جذابیت، دنیاسازی منحصر به فردی را شامل می‌شوند که قطعاً تجربه متفاوتی را برای هر خواننده‌ای رقم خواهند زد. آثار گو ناگایی بر روی کاغذ شاید که قدیمی و کهنه به نظر برسند اما زمانی که وارد دنیای هر یک از آن‌ها شوید، کیفیت دیوانه‌وار آن‌ها می‌تواند تجربیات ناب و تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

ماکوتو یوکیمورا

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

ماکوتو یوکیمورا را می‌توان خالق ۲ شاهکار فراموش نشدنی دنیای مانگا به شمار آورد که یکی از آن‌ها با یکی از بهترین اقتباس‌های مدیوم انیمه روبرو شده است.

از Planetes گرفته که آینده‌ای نه چندان دوری از بشریت را به تصویر کشیده که مطالعه آن می‌تواند ذهن شما را به چالش بکشد تا حماسه هیجان‌انگیز Vinland Saga که تاکنون ۲ فصل جذاب و تماشایی از آن برای مخاطبین دنیای انیمه به ارمغان آورده شده است. اثری حول محور تاریخ سرزمین وایکینگ‌ها که جنبه متفاوتی از این مردمین را به تصویر کشیده و شخصیت پردازی و صحنه‌های اکشن آن حسابی مخاطبین را شگفت‌زده کرده است. با قاطعیت می‌توان گفت که تورفین و ماجراجویی وی به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌های تمام دوران محسوب می‌شود که به لطف خلاقیت ماکوتو یوکیمورا میسر شده است.

ماساشی کیشیموتو

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

در وصف بزرگی نامی همچون ماساشی کیشیموتو باید گفت که خالق یکی از ۳ انیمه بزرگ تمام تاریخ به شمار می‌رود که منبع الهام بسیاری از آثار مشهور پس از خود بوده است.

مانگا Naruto با مجموع فروش بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه نه تنها مدیوم خود را متحول کرد، بلکه با وارد شدن به دنیای انیمه نیز شگفتی‌ساز ظاهر شد و مجموعه‌ای طولانی و خاطره‌انگیز را به ارمغان آورد که آثار مختلفی با الهام از آن ساخته و پخش شده‌اند. ماساشی کیشیموتو پس از مدتی کناره‌گیری بازگشته تا نویسندگی دنباله ناروتو یعنی Boruto را بر عهده داشته باشد تا بلکه فرنچایز عظیم خود را از کلیشه‌ای که سال‌های اخیر به آن گرفته شده، نجات دهد.

هیروهیکو آراکی

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

هیروهیکو آراکی با خلق فرنچایز JoJo’s Bizarre Adventure دنیای به شدت عجیب و غریبی را پدید آورده که پتانسیل‌های آن با وجود گذشت چندین دهه هنوز قدرتمندتر از همیشه می‌تواند ادامه داشته باشد.

برخی از المان‌های پیاده شده در این فرنچایز به حدی نوآورانه و منحصر به فرد بوده که عملاً انقلابی را در ژانر شونن رقم زده است تا حدی که آثاری نظیر Hunter x Hunter و حتی Jujutsu Kaisen نیز از آن الهام گرفته‌اند. نکته حائز اهمیت درباره قدرت نویسندگی هیروهیکو آراکی به سازش‌ پذیری وی در طول سالیان گذشته مربوط می‌شود که سبب گشته تا داستان‌های JoJo’s Bizarre Adventure پس از گذشت این همه سال هنوز هم به مانند روز اول طراوت و جذابیت خود را حفظ کرده باشد.

جونجی ایتو

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

اساساً خلق داستان‌های ترسناک و آزار دهنده به عنوان کاری سخت و چالش‌برانگیز در مدیوم مانگا به شمار می‌رود.

به همین سبب نیز زمانی که نویسنده‌ای بتواند در چنین مدیومی مخاطبین خود را به ترس و وحشت وا دارد، کاری بس استادانه انجام داده که تنها از نامی همچون جونجی ایتو چنین کاری برمی‌آید. خالق برخی از ترسناک‌ترین مانگاهای تمام دوران همچون Tomie و Gyo که نقطه اوج نویسندگی وی را می‌توان در اثری تحت عنوان Uzumaki مشاهده کرد که از ترس‌های درونی خود شخص جونجی ایتو الهام گرفته است؛ ترس از مرگ، حشرات و جنگ که منجر به خلق یک شاهکار به تمام معنا شده تا حدی که به پاس زحماتش برنده جایزه آیزنر شده است؛ جایزه‌ای که از آن به عنوان اسکار مدیوم مانگا و کتاب‌های کمیک یاد می‌شود.

یوشیهیرو توگاشی

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

حرفه نویسندگی یوشیهیرو توگاشی مملو از دستاوردهای ارزشمند و در عین حال تراژدی‌های غم‌انگیز بوده است.

نخستین مانگای خلق شده توسط او به نام YuYu Hakusho موفقیتی تمام عیار در ژانر شونن بود که یکی از بهترین آرک‌های داستانی مسابقه‌محور تمام دوران را به تصویر کشیده است. اثری که متاسفانه به سبب بیماری‌اش مجبور شد تا آن را زودتر از آن‌چه که می‌بایست، به اتمام برساند. در ادامه زمانی که نوبت به Hunter x Hunter رسید ما با یک شاهکار به تمام معنا طرف شدیم که باز هم به سبب بیماری و مشکلات جسمانی یوشیهیرو توگاشی با وقفه‌های متعددی همراه شد. تراژدی‌های پشت سر هم و دردناکی که البته مانعی برای وی ایجاد نکرد و با تمام مشکلات اما در نهایت از وی به عنوان یکی از بهترین مانگاکاهای تاریخ یاد شده است.

آکیرا توریاما

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

با قاطعیت باید گفت که بدون حضور آکیرا توریاما در دنیای نویسندگی مانگا، این مدیوم و به طبع صنعت انیمه از جایگاه امروز برخوردار نمی‌شد.

خالق مجموعه داستانی جذاب و پرطرفدار Dragon Ball که منبع الهام بسیاری از مانگاهای پرطرفدار تمام دوران بوده و از آن به عنوان یکی از مشهورترین فرنچایزهای تاریخ سرگرمی یاد می‌شود که مسبب خلق ده‌ها انیمه، فیلم، بازی ویدیویی و انواع و اقسام محصولات شده است. چنین دنیای خلق شده‌ توسط آکیرا توریاما به حدی انقلابی ظاهر شده که عملاً آثار دیگر او همچون Dr. Slump و Dragon Quest را به حاشیه رانده است.

ائیچیرو اودا

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

ائیچیرو اودا جزو آن دسته از نویسندگانی به شمار می‌رود که تنها و تنها با خلق یک مانگا به شهرت رسیده که همان هم همچنان ادامه داشته و فاصله قابل توجهی تا پایان دارد.

خالق مانگا One Piece با بیش از ۱۱۰۰ فصل که از آن به عنوان یکی از منحصر به فردترین مانگاهای تمام تاریخ یاد شده و از قضا صاحب طولانی‌ترین انیمه ساخته شده تا به امروز نیز می‌باشد که برای بیش از ۲ دهه مخاطبین خود را به اشکال گوناگون سرگرم کرده است. قطعاً پایان‌بندی داستان One Piece با چنین حجم گسترده‌ای از مخاطبین و انتظارات دیوانه‌وارشان می‌تواند برای ائیچیرو اودا یک کابوس به تمام معنا بوده باشد؛ با این حال میراثی که او تاکنون از خود بر جای گذاشته، به حدی ارزشمند جلوه کرده که تا ابد در یادها باقی خواهد ماند.

کنتارو میورا

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

زمانی که بحث دنیای تیره و تاریک، بی‌رحمانه و شدیداً آزار دهنده به میان می‌آید، کمتر عنوانی می‌تواند حتی به گرد پای Berserk نزدیک شود.

اثری که توسط کنتارو میورا فقید نخستین‌بار در دهه ۱۹۸۰ میلادی به ارمغان آورده شد و به عنوان اثری بزرگسالانه، با فروش بیش از ۵۰ میلیون نسخه، یکی از محبوب‌ترین آثار تمام دوران به شمار می‌رود که با وجود پتانسیل‌های شگفت‌انگیزش اما پس از مرگ شوکه‌کننده کنتارو میورا به حاشیه رانده شد و نویسنده جدید یعنی کوجی موری در بهره‌گیری از پتانسیل‌های آن ناامید کننده ظاهر شده است. کنتارو میورا با خلق تنها یک مانگا آن هم Berserk نام خود را تا ابد در یاد تمامی خوانندگان این مدیوم و طرفداران دنیای انیمه حک کرده است.

تاکه‌هیکو اینوئه

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

از تاکه‌هیکو اینوئه به عنوان یک هنرمند تمام عیار در دنیای مانگا یاد می‌شود که حد و مرزی برای کارهای خود نمی‌شناسد.

از Slam Dunk گرفته که به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین آثار ورزشی تاریخ مدیوم مانگا از آن یاد شده تا شاهکاری تکرار نشدنی به نام Vagabond که از آن به عنوان غول ژانر شونن یاد می‌شود. تاکه‌هیکو اینوئه تبحر عجیب و در عین حال ستودنی در خلق داستان‌های درگیر کننده با برخورداری از المان‌های هنری دارد که نمونه بارز آن را می‌توان در مانگا Vagabond مشاهده کرد. تنها کافیست تا به مطالعه یکی از آثارش روی آورده تا مجذوب دیدگاه منحصر به فرد و در عین حال ستودنی وی بشوید.

نائوکی اوراساوا

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

نائوکی اوراساوا مردی با استعداد‌های خارق‌العاده در زمینه‌هایی نظیر نویسندگی، تصویرگری و موسیقی می‌باشد که اساساً می‌تواند تعریفی بر مفهوم کلمه “هنر” بوده باشد.

از مجموعه‌های خلق شده توسط وی می‌توان به آثاری نظیر ۲۰th Century Boys، Monster و Pluto اشاره کرد که هر یک شاهکاری در ژانر خود محسوب می‌شود تا جایی که کارگردان فیلم تحسین شده Parasite یعنی بونگ جون-هو او را به عنوان بزرگترین داستان‌نویس عصر حال حاضر خطاب کرده است. نائوکی اوراساوا پیشگام داستان‌نویسی مدیوم مانگا به شمار می‌رود که خلاقیت و جسارتش در خلق دنیاهای منحصر به فرد و روان‌شناختی سبب شده تا نه تنها انیمه‌های اقتباسی ارزشمندی را در طی سال‌های گذشته شاهد باشیم، بلکه به صورت کلی تاثیر قابل توجهی در جایگاه و محبوبیت مدیوم مانگا در بین مخاطبین امروزی نیز داشته است.


مانگاکای مورد علاقه شما از بین افراد نام برده شده به چه کسی تعلق می‌گیرد؟ آیا نویسنده دیگری را سراغ دارید که آثاری تاثیرگذار و انقلابی را در مدیوم مانگا خلق کرده باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

پیشنروخر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)v-alkalineاوردک تک تک ورژن حقیقیYohanaNimaABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)jupiterمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)PorfosorsnowgirlNameless人Acker益man人Johnny joestarCambyses The Third

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Reza.H گفت:

    هاجیمه ایسایاما و ماکوتویوکیمورا رو میشه جزو موثرترین افراد تاریخ مدیوم انیمه به حساب آورد با شاهکارهایی که خلق کردن من خودم کلا نظرم راجب انیمه عوض شد امیدوارم که مانگاهای بعدیشون هم همینطور جذاب باشن . آقای عسگری لطفا اگر اطلاعاتی در مورد فصل بعدی انیمه vinland saga دارید به اشتراک بزارید . ممنونم از اطلاعات مفیدی که قرار میدید.

    DANTE😈🫵🗡️( خداحافظ گیمفا🙂👋 )Mahdi Sam????
  • تاتسوکی فوجیموتو، ائیچیرو اودا، ایسایاما تو لیست هستن ولی کاتسورا هوشینو، تیته کوبو، سوگامی اوهبا نیستن. این یعنی این لیست بدرد نمیخوره
    تازه هیرومو اراکاوا هم توش نیست

    Rastgo007Mahdi Sam????خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)
    • SinaFard گفت:

      چه خوب که به خانم کاتسورا هوشینو هم اشاره کردید این مانگاکا در کنار خانم جون موچیزوکی به نظرم بهترین نویسنده و طراحی دارن.

      Cambyses The Third
      • خوب شد جون موچیزوکی هم گفتی واقعا داستان پاندورا هارت عالی بود مخصوصا تویستش که جای بین قهرمان و شرور داستان رو عوض کرد
        الان که اشاره کردی در نظرم جلوه کرد که طراحی اینها بین حالت قدیم و جدیده هم d gray man و هم pandora hearts.
        ولی هیچی برای من مثل اولین تبدیل الن به اون حالت دلقک نمیشه

        • SinaFard گفت:

          مانگای پاندورا هارتز که اثر پیکی بود و این که مانگای جدید خانم موچیزوکی یعنی وانیتاس هم به شدت داستان درگیر کننده و جذابی داره ولی حالا اشاره کردید به دی گری من به نظر من نقطه پیک داستان چپتر ۲۱۹ و ۲۲۰ بود جایی که به نظرم بهترین تویست داستانی بین تمام آثار Animanga داره.

          Cambyses The Third
          • درست یادم نیست چبتراشو ولی منظورت نشون دادن اون بخشیه که ارل در اصل مانا که داداششو از بین برده بود که کامل شه؟
            متاسفانه خانم هوشینو کولباری از بیماری هارو داره و مانگا هی وارد هیاتوس میشه ولی خب امیدوارم یروز بتونم تا اخر داستانشو ببینم چرا که هنوز نفهمیدم الن چطوری به یک بچه تبدیل شده و …

            • SinaFard گفت:

              ( https://postimg.cc/CnN4kMCg )
              Chapter 219

              ( https://postimg.cc/kVgFPdd1 )
              Chapter 220

              ( https://postimg.cc/hfRLPmB7 )
              Chapter 222

              • همین چند هفته پیش چپتر ۲۵۰ اومد و آرک جدید مانگا شروع شد هر چپتر سه ماه یک بار میاد هر چپتر که داستان مانگا می‌ره جلوتر می‌ره عجیب تر و پیچیده تر میشه و کلی سوال جدید ایجاد می‌کنه همین چپتر آخر واقعا اون آخرش اتفاق خیلی جالب و عجیبی افتاد.

              Cambyses The Third
    • Rastgo007 گفت:

      دقیقا منم برای نبود خانوم هیرومو آراکاوا خیلی تعجب کردم
      مانگای Fullmetal alchemist فوق العاده است

      Cambyses The Third
      • SinaFard گفت:

        خانم آراکاوا که اثر جاویدانی خلق کردن من همین چند وقت پیش فول متال ریواچ کردم و بازم شگفت زده شدم از همچین اثر متراکمی از نظر داستان و جهان سازی که توی ۱۰۰ چپتر به همچنین نتیجه بی عیب و نقصی میرسه.

        Rastgo007
  • Love Game گفت:

    فکر کنم اینجا فقط منم که berserk رو خوشم نیومد
    یعنی بهترین جاهاش تا وقتی بود که داشت بک استوری گاتس رو نشون میداد بعدش فقط به امید اینکه دوباره در سطح اون بخش ها باشه خوندم

    Toxic lifearshya12خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)DracolaVENOM ✅☑️✔️Cambyses The ThirdNamelessکفتر گیمینگpeenشادمن 3
    • Empty گفت:

      من خودم خیلی خوشم میاد ازش برسرک شاهکار هست
      ولی اون شاهکاری که بقیه میگن نیست

      Boy Gamer
    • Mahdi Sam گفت:

      می‌ترسم اینو بگم اینجا سرمو ببرن ولی از یه جایی به بعد داستان قشنگ این وایب رو بهم می‌داد که نویسنده نمی‌دونه می‌خواد باهاش چی کار کنه و از یه جهت دیگه هم اگه بعد مرگش داستان رو رها می کردن خیلی خاص میشد داستانش، داستان کسی که با تمام توانش دست و پا زد تا با مرگ مبارزه کنه و از دنیا انتقام بگیره ولی مثل همیشه در نهایت مرگ شکست ناپذیر باقی موند

      خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)Boy GamerFinrod_FelagundNamelessکفتر گیمینگNimapeenمحمد حسین کریمی
      • Mahdi Sam گفت:

        البته کیفیت داستانا تغییر آنچنانی نکرد ولی از یه جایی به بعد دیگه اینکه آخر ماجرا به کدوم سمت میره گم شده بود، نه اینکه من خواننده ندونم، خود نویسنده هم نمی دونست

        خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)Boy GamerFinrod_FelagundNamelessNimaمحمد حسین کریمی
      • حرفت حق رد خور نداره…..چه با لایک و چه با دیسلایک!؟!
        اوایل که برزرک خوندم با خودم گفتم: اوووووه پس بگو چرا ۹.۳ از ۱۰ گرفته!!!! این یه شاهکار ادبیه,بایدم اینهمه نمره بالا بگیره!؟!؟!؟!
        هر چی سمت آرک های آخری رفتم[به خصوص آرک مربوط به سفرشون به جزیره پری ها] بیشتر به خودم گفتم که:بگو چرا ۹.۳ از ۱۰ گرفته!!!!!خرابکاری های خدا بیامرز میورا اینجا خودشو نشون میده!!! طراحی پنل ها به اوج و داستان به کشش بی مورد نزدیک میشه.
        —انشالله که سربلند و موفق باشی—

        Mahdi SamBoy Gamer
    • پس اگه اجازه بدی بزار منم باهات هم دردی کنم. درست و عاقلانه هم به قضیه نیگا کنی متاسفانه همینطوره!!!
      ——————-اسپویل————————-
      برزرک متاسفانه بعد از آرک مفتش ماگاتس[بعد از اتفاقات ماه گرفتگی] روند سراشیبی رو طی میکنه و آرک جزیره پری ها[جدیدترین آرک] هم فقط بخش کوچکی از اون حماسه عظیم رو تکرار میکنه. البته طراحی ها و زیبایی پنل ها به اوج خودش میرسه ولی داستان کند میشه و افول میکنه و خداییش اگه به خاطر همراهان گاتس و حضور پر معنا و عجیب گریفیث نبود شاید پیشرفت مانگا رو به صفر میرفت.

      Mahdi Sam
  • farid گفت:

    یوشیهیرو توگاشی چه مانگایی نوشته بود بچه که بودم انیمه هانتر در برابر هانتر دیدم ورژن ۱۹۹۹ واسه من حکم نخود کشمش مغز باز کن بود

  • Nameless گفت:

    واقعا حیف شد میورا فوت کرد و نتونست خودش Berserk تموم کنه، اگه اینجا کسی مانگاشو کامل خونده باشه میدونه وقتی که داری مانگارو میخونی انگار میری تو دنیای دیگه ای، دنیای تاریکی که غیر از نا امیدی چیزی وجود نداره و گاتس به تنهایی با اون روبرو شده و بشدت دلت براش میسوزه و همچنین توگاشی خالق Hunter x Hunter که اونم مدتهاست بخاطر بیماری نتونسته ادامه اش بده و مانگا با وقفه طولانی روبرو شده امیدوارم حالش خوب بشه و داستانش رو کامل کنه،بشدت پتانسیل داستان Hunter x Hunter بالاست و اگه بتونه تمومش کنه یکی از طولانی ترین مانگا ها میشه.

    خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)farid
  • Mahdi Sam گفت:

    واقعا از نبود one و guerilla sensei(طرفدارای آثارش می‌دونن کی رو میگم) تعجب کردم در جهت دیگه تاتسوکی فوجیموتو یا گو ناگایی واقعا در سطح باقی لیست نیستن، در مبحث دیگر مانگا فقط در دو سبک شونن و سنین خلاصه نمیشه

    پ.ن: چرا زحمت ترجمه از اسکرین رنت رو به خودتون میدین وقتی قشنگ ۵۰ تا ۶۰ درصد چیزی که می‌نویسن چرت و پرته؟

    ????Nameless
    • گینتوکی اگه اینجا بود تا میتونست مسخره مانگاکا خودش میکرد………………البته آخرش با دو تا جمله سنگین و مزخرف براش جبران میکرد. لامصب دهن شونن جامپ رو هم سرویس کرد,در زمینه نقد رحمی به کسی نداره!؟!
      One هم در زمینه داستان سرایی ابر قهرمانی و اون بخش “پیشرفت قطره قطره ایی و یهویی گولاخی” واقعا صاحب سبک هستش.البته طرای های معرکه موراتا سنسه هم نباید فراموش کرد که ناحقی هستش!!!

      Mahdi Sam
  • nero son of v گفت:

    نویسنده مانستر و پلوتو چیزی کمتر از یک نابغه نمیتونه باشه حتما انیمه هر دو سری رو ببینید ولذت ببرید.

  • Lonesome guy گفت:

    دوباره شروع کردم به خوندن vagabond
    آرت این مانگا بی نظیره ، اون اخرا یکمی افت می‌کنه و حتی از یه جایی به بعد مانگاکا یادش میره یکی از زخم های صورت موساشی رو بکشه (بعد یه مدتی دوباره یادش میاد 🗿)،با این حال vagabond ارزش خوندن بسیاری داره (با اینکه از نظر من داستانش به منبع الهامش یعنی کتاب Musashi نمی‌رسه).

    کفتر گیمینگ
  • Malek گفت:

    نائوکی اوراساوا رو خیلی دوست دارم. مانستر و پسران قرن بیست واقعا فوق العاده بودند مخصوصا انتاگونسیت هاشون‌‌ .

    Rastgo007
  • پیچیدگی که کیشیموتو در “نیاز و ارتباط شخصیت ها به همدیگر” در ناروتو به تصویر درآورد رو به جرعت کمتر جایی میتوان دید. چرخه نفرت که به وفور در لایه لایه های تاریخ دنیای ناروتو وجود دارد از نظر من ریشه در همین نیاز هاست.نیاز مادارا به درک زیبایی جهان و امید پس از فقدان و نیاز هاشیراما به واقع بین بودن در جهان آگنده با نفرت پس از رویا بافی درباره آینده.نیاز سیاه و سفید در دایره یین و یانگ به هم دلالتی بر از بین بردن هم نیست بلکه راهی برای کامل کردن همدیگر هست که در رشد شخصیتی ناروتو و ساسکه به زیبایی میتوان مشاهده کرد[البته با نقص های فراوان!!!].
    خلاصه که……. دیدن و تماشا کردن عشق کیهانی و نیاز روحی ناروتو و ساسکه به هم با تمام بگیر و ببندها و بالا و پایینی که داره شاید یکی از مفرح ترین و عمیق ترین لحظات هر عاشق انیمه و مانگا باشه.
    ##پی نوشت##:سردبیر محترم گیمفا آقای کریمی عزیز آخه چرا با معرفی Chants of Sennaar ما رو به کشتن معنوی میدی عزیز جان!؟!؟!؟!………….دوبار تمومش کردم بازم تو کف:Make the People talk.Open the Doors.End Exile.Revive the Tower هستم.کلا به خاطر سیستم ضعیفم ایندی پسند شدم و هستم ولی این دیگه خدای ایندی و خلاقیت و مفهوم بود و به نظرم هر کس با هر سیستمی باید حداقل یکبار این رو پلی بده. یک دنیا ممنون بابت معرفی این شاهکار ادبی و شاهکار صنعت گیمینگ.تشکر

    Rastgo007Mahdi Samمحمد حسین کریمی
    • Mahdi Sam گفت:

      یکی از عجیب ترین نکات دنیای انیمه و مانگا اختلاف کیفیت مانگا و انیمه ناروتو و بلیچ هست که حجم فیلر زیاد کیفیت انیمه رو خیلی پایین‌تر از سطح منبع اقتباس میاره

      من هم اول با ضعف سیستم ایندی باز شدم ولی مزه‌اش زیر زبونم موند، حتی بعد اینکه ارتقا دادم

      Finrod_Felagund
      • هییییییییییی داغ دلم تازه شد…….متاسفانه فقط و فقط برای رسیدن مانگا به انیمه
        بی محتوا ترین اپیزود های ممکن رو خلق میکنند و بدتر از اون اصلا به صدمه ایی که محتوا اصلی وارد میکنند توجه ایی ندارند.
        یکی از عوامل موفقیت عنوان Kimetsu no Yaiba و آرک جنگ هزار سالهBLEACH به نظرم همینه.اینقدر مانگا جلوتر از انیمه بود و دارای محتوا قابل انیمه شدن داشت که عملا نیازی به فیلر و این چرندیات نداشت.
        هفته پیش Dead Space 1(2008) رو پلی دادم و با خودم گفتم با این روندی که بازی ها یا مزخرف و بی محتوا میشن یا گرافیشون سر به فلک میکشه, من با این سیستم ذغالی و تو این وضعیت نا به سامانی قطعات کامپیوتری اگه قراره مزه واقعی و گمشده ویدیو گیم رو بچشم عملا یا باید رول بک بزنم و برگردم به قدیم قدیما که Bioshock1و Crysis1 و Devil May Cry3و The Last of USو Elder Scrolls Vو Darksiders 1 رو منتشر میکردند که نبوغ رو در این صنعت نشون بدن نه اینکه جنگ استدیویی راه بندازن و اسیر چند تا هشتگ باشن یا اینکه تغییر ژانر بدم و ایندی باز شم که لذت تام ببرم از Blasphemousو Chants of Senaarو Insideو Hollow Knightو Ori and the Blind Forestو COCOON و هزاران بازی ایندی که هنوز در شیار مغزی بازیسازان در حال پردازش هست و خوشبختانه سیستم Nvidia GT 720 M من هم توان بالا اوردنش رو داره.
        موفق و سربلند باشی آقا مهدی!!!

        Mahdi Sam
معرفی مشهورترین نویسندگان تاریخ مدیوم مانگا - گیمفا