معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا
معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا
معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا
معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

در دنیای انیمه شاهد برخی از استودیوهای منحصر به فرد و زحمتکشی هستیم که آثاری به یاد ماندنی را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

با گسترش و محبوبیت دنیای انیمه شاهد شکل‌گیری صنعت پر جنب و جوش و عظیمی بوده‌ایم که استودیو‌های مختلفی در آن شکل گرفته تا در رقابت با یکدیگر، بهترین محصولات ممکن را برای مخاطبینشان به ارمغان بیاورند. استودیوهایی که با زحمت فراوان و قبول چالش‌های سخت و طاقت‌فرسا، انیمه‌هایی را تولید می‌کنند که در طی دهه‌های گذشته هر بیننده‌ای را به وجد آورده است.

نکته حائز اهمیت در دنیای انیمه به گستردگی و تنوع ژانرهای آن مربوط می‌شود که سبب شده تا استودیوهای مشغول در آن هر یک دست به تولید آثاری مختلف و منحصر به فردی زده که کمتر شباهتی می‌توان بین آن‌ها پیدا کرد. به عنوان مثال استودیوهای جیبلی و ماپا که امروزه از شهرت بسیاری بهره می‌برند، در ظاهر هر جفت آن‌ها در ساخت انیمه مشارکت دارند؛ با این حال آثار ساخته شده توسطشان زمین تا آسمان متفاوت بوده و هر یک از مخاطبین خاص خود بهره می‌برند.

به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ ۱۰ استودیو برتر حال حاضر دنیای انیمه رفته تا نیم نگاهی به آن‌ها و ساخته‌های مشهورشان داشته باشیم.

استودیو ماپا

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

مقاله را با یکی از پرمشغله‌ترین استودیوهای حال حاضر دنیای انیمه یعنی استودیو ماپا آغاز می‌نماییم که برخی از جاه‌طلبانه‌ترین آثار این مدیوم را در طی سال‌های خیر تولید کرده است.

از Inuyashiki، Chainsaw Man و Banana Fish گرفته تا فصل چهارم Attack on Titan و اخیراً Jujutsu Kaisen آن‌ها ثابت کرده‌اند که هیچ حد و مرزی برای کارهای خود قائل نبوده و به دیوانه‌وارترین حالت ممکن می‌توانند انیمه‌هایی با کیفیتی مثال‌زدنی را برای مخاطبین خود به تصویر بکشند که از داستان، شخصیت‌پردازی، موسیقی و سکانس‌های به یاد ماندنی برخوردار بوده باشد. برنامه کاری اعضای استودیو ماپا به حدی فشرده و چالش‌برانگیز است که شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که برای ساخت فصل دوم Jujutsu Kaisen برخی از آن‌ها حتی تا مرز کناره‌گیری و استعفا نیز پیش رفته بودند.

استودیو بونز

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

استودیو بونز از سال ۲۰۰۰ میلادی تا به امروز دست به تولید آثار خاطره‌انگیزی زده که چه بسا ورود بسیاری از مخاطبین حال حاضر دنیای انیمه را نیز رقم زده است.

از هر ۲ نسخه Fullmetal Alchemist گرفته تا Soul Eater و Mob Psycho آن‌ها انیمه‌های جذاب با داستان‌های تامل برانگیزی را خلق کرده‌اند که مشهورترین پروژه‌شان مربوط به انیمه ابرقهرمانی My Hero Academia می‌شود که در طی سال‌های اخیر حسابی سر و صدا به راه انداخته است. همچنین نباید از یاد برد که از نسخه دوم Fullmetal Alchemist نیز به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های تمام تاریخ یاد می‌شود که نمایانگر خلاقیت اعضای استودیو بونز بوده که در عین کار بر روی ژانرهای مختلف، توانسته‌اند تا بهترین کیفیت ممکن را به ارمغان بیاورند.

استودیو جیبلی

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

استودیو جیبلی به عنوان نامی مطرح در تمام جهان شناخته می‌شود که نه تنها برخی از تاثیرگذارترین انیمه‌های تمام تاریخ را تولید کرده، بلکه به سبب برخورداری از نوابغی همچون هایائو میازاکی، موفق به کسب جوایز بزرگی همچون اسکار نیز شده است.

اساساً تک تک ساخته‌های استودیو جیبلی جلوه‌ای ارزشمند و به یاد ماندنی داشته و حتی کسانی که کوچکترین علاقه‌ای به این مدیوم نداشته نیز در هنگام تماشای انیمه‌هایی نظیر Spirited Away و Howl’s Moving Castle حسابی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. استودیویی که امسال با The Boy and the Heron حسابی خوش درخشیده و باری دیگر کیفیت مثال‌زدنی خود را به معرض نمایش گذاشته، عموماً موضوعات و المان‌هایی آموزنده و زیبا نظیر اهمیت طبیعت، محیط زیست، عشق و دوستی را در آثارش مورد تجه قرار داده تا بلکه بتواند ذهن مخاطبینش را به چالش کشیده باشد.

استودیو توئی انیمیشن

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

نوبتی هم که باشد زمان معرفی یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین استودیوهای تاریخ مدیوم انیمه یعنی توئی انیمیشن فرا رسیده که شاید بدون حضور آن‌ها، این صنعت از جایگاه امروزش برخوردار نمی‌بود.

خالق آثاری نظیر Dragon Ball، Digimon و One Piece برای دهه‌های متوالی بدون ذره‌ای افت کیفیت و پسرفت، چندین و چند نسل از مخاطبین دنیای انیمه را با آثاری بی‌نظیر و تکرار نشدنی به وجد آورده و منبع الهام برخی از استودیوهای بزرگ دیگری بوده که امروزه باعث گسترش و شهرت این مدیوم شده‌اند. در وصف عظمت استودیو توئی انیمیشن همین بس که از سال ۱۹۹۹ میلادی تا به امروز ۱۰۹۰ قسمت از انیمه One Piece را به صورت پشت سر هم تولید کرده و در تمام این سال‌ها مخاطین طولانی‌ترین انیمه ساخته شده در تاریخ را به طرزی غیرقابل پیش‌بینی، به وجد آورده است.

ویت استودیو

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

ویت استودیو که از آن‌ها به عنوان آغازگر حماسه تکرار نشدنی Attack on Titan یاد می‌شود، شاید که در مقایسه با استودیو‌های قدیمی، کارنامه بلند بالایی نداشته باشد اما انیمه‌هایی را تولید کرده که شبیهشان را هیچ جایی نمی‌توان پیدا کرد.

از ۳ فصل حماسی، تماشایی و فراموش نشدنی Attack on Titan گرفته تا Vinland Saga و Ranking of Kings، انیمه‌های ساخته شده توسط این استودیو از حال و هوای خاصی بهره برده‌اند که در هر ژانری مخاطبینش را مجذوب خود کرده است. ویت استودیویی که به لطف تولید انیمه Spy x Family نه تنها یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های مونث تاریخ این مدیوم را به ارمغان آورده، بلکه در اتفاقی غیرمنتظره مشغول همکاری با دی‌سی بوده تا انیمه‌ای تحت عنوان Suicide Squad Isekai را روانه بازار نماید که طبق تریلرهای منتشر شده، جلوه متفاوتی از شرورهای نمادین دنیای کمیک را به تصویر خواهد کشید.

استودیو پیرو

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

یکی از استودیوهایی که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تا به امروز، به شکلی خستگی ناپذیر دست به تولید انیمه‌هایی تاریخ‌ساز و بزرگ زده و هر بار بینندگانش را در بهت و حیرت فرو برده، استودیو پیرو نام داشته است.

استودیویی که حماسه‌هایی فراموش نشدنی نظیر Bleach و Naruto را خلق کرده که زمانی در کنار One Piece به عنوان مثلث نمادین دنیای انیمه شناخته می‌شدند، وظیفه سنگینی بر دوش داشته تا آثاری را خلق نماید که از طرفدارانی ۲ آتیشه و سخت پسند برخوردار بوده‌ است. با این حال باید اشاره کرد که استودیو پیرو در طی دهه‌های گذشته دوران ناامید کننده‌ای را نیز به خود دیده که منجر به ساخت انیمه‌هایی نظیر Boruto و Tokyo Ghoul گشته که از آن‌ها به عنوان پتانسیل از دست رفته یاد می‌شود.

استودیو یوفوتیبل

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

یکی از قابل احترام‌ترین استودیوهای حال حاضر مدیوم انیمه که آثاری رکورد شکن را به ارمغان آورده، یوفوتیبل نام دارد.

خالق آثاری نظیر Fate/Zero و God Eater که در طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری بر روی Demon Slayer مورد توجه تمام جهان قرار گرفته، نشان داده که هیچ حد و مرزی برای سکانس‌های اکشن دیوانه‌وارش قائل نبوده و با هر اثر جدیدش می‌تواند سکانس‌های حماسی غیرقابل تصوری را در برابر دیدگان مخاطبینش به تصویر بکشد. در عین تولید فرنچایزی بزرگ و پیچیده از سری Fate که یکی از منحصر به فردترین آثار تمام تاریخ دنیای انیمه به شمار می‌رود، استودیو یوفوتیبل با Demon Slayer جنجال پر سر و صدایی را به راه انداخته است؛ اثری که نه تنها نسخه سینمایی آن به عنوان پرفروش‌ترین انیمه بلند تاریخ شناخته می‌شود، بلکه در سال گذشته نیز فصل سومش به رکورد پربیننده‌ترین انیمه سریالی ۲۰۲۳ میلادی نیز دست یافته است.

استودیو تریگر

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

یکی از خصوصیات استودیوهای مدیوم انیمه شیوه به تصویر کشیدن جلوه‌های بصری مختص به خودشان می‌باشد که اساساً به عنوان مهمترین ویژگی برای تمایز آن‌ها در نظر گرفته شده است.

یکی از منحصر به فردترین استودیوها در زمینه جلوه‌های بصری، تریگر نام دارد که اگرچه تیم نسبتاً جدید و کم‌کاری محسوب می‌شوند اما در طی سال‌های اخیر موفق شده‌اند تا بینندگان این مدیوم را حسابی به وجد بیاورند. برای اثبات کیفیت کاری مثال‌زدنی استودیو تریگر تنها کافیست تا به تماشای Little Witch Academia، Kill la Kill و SSSS.Gridman نشسته تا به جادوی عجیب و غریب آن‌ها پی ببرید. همچنین باید اشاره کرد که این استودیو تاثیر قابل توجهی در احیا محبوبیت یکی از عناوین دنیای بازی‌های ویدیویی نیز داشته است؛ تولید انیمه زیبا و جذاب Cyberpunk: Edgerunners که سبب شد تا کاربران بازی‌های ویدیویی فرصتی دوباره برای عنوان Cyberpunk 2077 قائل شوند که در زمان عرضه حسابی ناامید کننده ظاهر شده بود.

استودیو کیوتو انیمیشن

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

یکی دیگر از استودیوهای کم‌کار ولی ارزشمند دنیای انیمه، کیوتو انیمیشن نام دارد که آثاری دلنشین و سرگرم‌کننده را به ارمغان آورده است.

خالق آثاری نظیر Clannad و K-On که در ادامه با تولید Violet Evergarden قلب هر بیننده‌ای را به درد آورده است، اصولاً به عنوان سازنده‌ای شناخته می‌شود که انیمه‌هایش می‌توانند به شدت دراماتیک، دلخراش، الهام‌بخش و در عین حال قهرمانانه جلوه نمایند. تنها تماشای دنیاسازی، داستان و شخصیت‌های انیمه Violet Evergarden کافیست تا به جایگاه ارزشمند استودیو کیوتو انیمیشن در بین استودیوهای دیگر پی ببرید.

استودیو مدهاوس

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

استودیو مدهاوس از سال ۱۹۷۲ میلادی تا به امروز در حوزه انیمه فعالیت چشمگیری داشته و برخی از نمادین‌ترین آثار این مدیوم را تولید کرده است.

برای عظمت و بزرگی این استودیو تنها کافیست تا به آثاری نظیر Vampire Hunter D: Bloodlust، Trigun، Death Note، Parasyte، One-Punch Man و Overlord اشاره داشه باشیم که هر یک از میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان برخوردار می‌باشند. همچنین باید اشاره کرد که آن‌ها خالق هر ۲ نسخه Hunter × Hunter به شمار می‌روند که به عنوان یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران به شهرت رسیده و برخی از المان‌های آن را در هیچ اثر دیگری نمی‌توان پیدا کرد. اگرچه که استودیو مدهاوس در تمام این سال‌ها دچار اشتباهات چه بسا غیرقابل جبرانی در قابل آثارش شده اما باید جانب حق را نیز در نظر گرفت و گفت که بدون حضور آن‌ها، برخی از انیمه‌های به یاد ماندنی این مدیوم را با چنین کیفیتی مثال‌زدنی هیچوقت دریافت نمی‌کردیم تا حدی که منبع الهام بسیاری از استودیوهای مطرح پس از خود نیز بوده‌اند.


استودیو دیگری را نیز سراغ دارید که از جایگاهی ویژه در مدیوم انیمه برخوردار باشد؟ استودیو مورد علاقه شما چه نام داشته و خالق کدام یک از انیمه‌های محبوبتان بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

(𝕬)Guts0-BAXY bachsNiko_BladeCambyses The ThirdBlack SwordsmanThunderDoomMISTER XOverlordNima????🤘Mohsenj74Cirilla RiannonBehzad zargaryo0ashil0oKingsbountyFidoهیولاIliyaهیربدmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا
معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا
معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا
معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا
معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی ۱۰ استودیو برتر و نمادین دنیای انیمه - گیمفا