نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

دنیای انیمه مملو از شخیت‌هایی آنتاگونیست بسیار جذاب و تاثیرگذاری می‌باشد که برخی از آن‌ها حتی از قهرمان داستان‌ نیز محبوب‌تر هستند.

صنعت بزرگ و پرمخاطب انیمه به حدی گسترده و پر از جزییات ریز و درشت است که بینندگانش با هر سلیقه و خواسته‌ای می‌توانند از آن لذت ببرند. یکی از مهمترین مسائل این صنعت نیز شخصیت‌های حاضر در آثارش هستند که در کنار ظاهر جذاب و قدرت‌های شگفت‌آور، از شخصیت‌پردازی قابل ستایشی بهره می‌برند.

با این حال نکته مهم و حائز اهمیت در صنعت انیمه، شخصیت‌های آنتاگونیست و یا اصطلاحاً خبیث داستان هستند که به طرز شگفت‌انگیزی، نسبت به باقی مدیوم‌های سرگرمی به صورتی ویژه مورد پرداخت و توجه قرار می‌گیرند تا جایی که بارها مشاهده کردیم شخصیت‌های خبیث از محبوبیت و جذابیت بیشتری نسبت به قهرمانان داستان بهره می‌برند.

به همین سبب نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ شخصیت خبیثی بپردازیم که حسابی در دنیای انیمه محبوب بوده و به نام‌های شناخته شده‌ای در نزد مردم جهان تبدیل شده‌اند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی این آنتاگونیست‌ها بپردازیم.

گریفیث در انیمه Berserk (برزرک)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

در حالی که انیمه Berserk مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و آن‌طور که می‌بایست مورد توجه قرار نگرفته است اما به عنوان اثری تاریک و حماسی شناخته می‌شود که شخصیت‌های ماندگاری را در خود جای داده است.

با وجود آن که گاتس قهرمان دنیای این انیمه به شمار می‌رود اما گریفیث در قامت یک شخصیت خبیث و منفی تمام توجهات را به سمت خود معطوف کرده است. شخصیتی که تمام ویژگی‌های یک قهرمان اعم از ظاهر خوب، شهرت، هوش سرشار، قدرتی مثال‌زدنی و متحدانی قدرتمند را داشت ولی به سبب بلندپروازی‌های بسیار و دست‌یابی به رویاهای خود تحت هر شرایط، در مسیر غیرقابل بازگشتی قدم گذاشت که نابودی‌های بسیاری را به ارمغام آورده است. جاه‌طلبی‌های او به حدی بود که برای دست‌یابی به جایگاه پادشاهی، حاضر به فدا کردن تمام ارتش و زیردستانش بود و این مسئله باعث شده بود تا شاهد وقایع و رخدادهای شگفت‌انگیز و شوکه‌کننده‌ای باشیم که علی‌رغم آن که از گریفیث یک شرور ساخته بود اما باز هم مخاطبین از تماشای او به وجد می‌آمدند.

ماکیما در انیمه Chainsaw Man (چینسا من)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

دنیای انیمه Chainsaw Man مملو از شخصیت‌های خاکستری گوناگونی است که حتی قهرمان داستان را نمی‌توان به عنوان یک شخصیت مثبت در نظر گرفت. با این حال ماکیما قطعاً می‌تواند به عنوان دختری خبیث و شرور در نظر گرفته می‌شود.

ماکیما دختری زیبا و دوست‌داشتنی است که قهرمان داستان از همان ابتدا شیفته او شده و عوامر وی را تحت هر شرایطی به اجرا در می‌آورد. با این حال مخاطب خیلی زود متوجه می‌شود که نیت و خواسته‌های ماکیما به حدی جاه‌طلبانه و خودخواهانه است که حتی دنجی نیز هیچ ارزشی برایش نداشته و تنها بازیچه دست وی می‌باشد. او برای رسیدن به خواسته‌های خود و تحقق برنامه‌هایش هیچ ابایی از کشتن انسان‌ها و اهریمنان نداشته و این مسئله سبب شده تا شاهد یک شخصیت منفی شرور مونث متفاوت در دنیای انیمه مدرن باشیم که تاکنون بدین شکل سابقه حضور در یک اثر را نداشته و همین مسئله باعث شکل‌گیری محبوبیت عجیبی برای ماکیما شده است.

تویا تودوراکی در انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

در دنیای ابرقهرمانی My Hero Academia شاهد خانواده‌ای به نام تودوراکی هستیم که اعضای آن رابطه عجیب و غریبی با یکدیگر دارند. مخصوصاً که پدر این خانواده به نام اندوا برای تصاحب جایگاه قدرتمندترین ابرقهرمان جهان حتی به فرزندانش نیز رحمی نخواهد کرد.

چنین پدر عجیب و غریبی ساحب فرزندی عجیبتر از خود به نام دابی یا تویا تودئوراکی است که به شکل فردی بی نام و نشان و مرموز وارد داستان شده و به سبب ظاهر و قدرت‌های متفاوت خود از همان ابتدا در دل ببیندگانش جا خوش می‌کند. تویا تودوراکی نمونه بارز فرزندی است که توسط والدینش با رفتاری زننده روبرو شده و این مسئله به عقده‌ای بزرگ در قلب دابی بدل گشته و باعث شده تا او به ابرشروری بی‌‌رحم و دیوانه بدل گردد که برای جلب نظر پدرش هیچ واهمه‌ای از کشتن باقی انسان‌ها و ابرقهرمانان اطرافش نخواهد داشت.

گریمجاو یگریاکز در انیمه Bleach (بلیچ)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

به سبب آن که داستان انیمه Bleach حول محور تقابل دنیاهای مردگان و زندگان جریان دارد، قاعدتاً باید شاهد ارواح خبیثی باشیم که به دنبال خواسته‌های شوم خود هستند.

با این حال در همین بخش می‌توانیم شاهد درخشش دنیای Bleach باشیم. زیرا ارواح شرور دنیای مردگان نیز خود زمانی به عنوان یک روح ساده پا در این سرزمین گذاشته و به سبب تجربه وقایعی دردناک، وجهه مثبت خود را کنار گذاشته‌اند. نمونه بارز این مسئله را می‌توان در قبال ششمین اسپادا ارتش آیزن به نام گریمجاو یگریاکز مشاهده کرد. یک مبارز بسیار قدرتمند، کله‌شق و بی‌رحمی که از گذشته‌ای دردناک بهره برده و در کمال تعجب همچنان در اعماق وجودش می‌توان شرافت و خوبی را نیز پیدا کرد. قطعاً رویارویی حماسی و پر زد و خورد او و ایچیگو کوروساکی یکی از زیباترین نبردهای تاریخ صنعت انیمه می‌باشد که مخاطبین با سرگذشت گریمجاو آشنا شده و تحت تاثیر صحبت‌های وی قرار می‌گیرند.

۶ مسلک درد در انیمه Naruto (ناروتو)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

انیمه Naruto به سبب داستان منحصر به فرد خود میزبان حضور برخی از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های خبیث صنعت انیمه می‌باشد که شاید بتوان گفت نمادین‌ترین آن‌ها فردی است که از ۶ روح در بدن خود بهره برده و به ۶ مسلک درد مشهور شده است.

مسئله‌ای که باعث شده تا ۶ مسلک درد به محبوبیت فعلی خود دست پیدا کند، نگاه متمایز و جنجالی آن به موضوعاتی همچون نفرت، مرگ، خشونت و عدالت می‌باشد که ذهن و احساسات مخاطبین انیمه Naruto را همیشه به چالش کشیده‌ا و این سوال را برای آن‌ها مطرح کرده‌‌اند که شخصیت‌هایی که دید متفاوتی به وقایع و اطرافشان دارند، آیا همیشه صرفاً باید خبیث و آنتاگونیست نامیده شوند؟ سوالی که شاید بتواند جایگاه آدم‌های بد و خوب داستان را در نزد مخاطبین به چالش بکشد.

هیسوکا مارو در انیمه Hunter X Hunter (هانتر ایکس هانتر)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

هیسوکا مارو در دنیای انیمه Hunter x Hunter قاتل و جادوگری بدنام است که همیشه به دنبال پیروزی بر دشمنان قدرتمند دنیای خود بوده و این مسئله باعث شده تا او بارها دوشادوش قهرمانان داستان قرار گرفته تا بلکه بتواند با اتفاقات جدیدی در زندگی خود مواجه شود.

او اعتقاد دارد که کشتن انسان‌ها و موجودات ضعیف هیچ ارزش و افتخاری نداشته و همیشه باید به دنبال شکار قدرتمندترین‌های دنیا بود. به همین سبب شاهد شخصیت جنجالی و چالش‌برانگیزی هستیم که در عین خودشیفتگی و نیرنگ و حیله‌های جالب توجهش، از قدرت‌های گسترده‌ای نیز بهره برده و هر باری که در صحنه حضور پیدا کرده، توجهات را به سمت خود معطوف کرده است. چنین شخصیت‌پردازی منحصر به فرد باعث شده تا بینندگان انیمه Hunter x Hunter هر بار که با هیسوکا مارو روبرو می‌شوند، نسبت به رفتار او و خواسته‌های کنکجاو بوده و همیشه نیز به طرز شگفت‌انگیزی توسط وی شگفت‌زده خواهند شد.

آسکلاد در انیمه Vinland Saga (حماسه وینلند)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

انیمه Vinland Saga روایت‌گر داستانی پر فراز و نشیب از مردمانی است که در دورانی تاریک و وحشیانه از قرون وسطی به زندگی پرداخته و مرگ، هر لحظه در کمینشان قرار دارد.

در این انیمه تاریخی و فانتزی شاهد شخصیتی باهوش ولی بسیار بی‌رحم به نام آسکلاد هستیم که به عنوان قاتل پدر قهرمان اصلی شناخته شده و با زیرکی موفق گشته تا نه تنها دشمنان خود را نابود کرده و یا آن‌ها را مطیع خود بسازد، بلکه در زمینه نبرد تن به تن نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و ترکیب این ویژگی‌های هولناک باعث شده تا تورفین، پسر تورس مسیر سختی برای غلبه بر آسکلاد در پیش داشته باشد. با وجود آن که با اثری غیرواقعی طرف هستیم اما شخصیت‌پردازی آسکلاد به حدی غنی و جذاب است که شاهد المان‌هایی از افسانه‌های آرتوریا از وی هستیم که باعث گشته تا بینندگان اروپایی انیمه Vinland Saga حسابی با تماشای این شخصیت آنتاگونیست به وجد بیایند.

دیو براندو در انیمه JoJo’s Bizarre Adventure (ماجراجویی عجیب و غریب جوجو)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

با وجود آن که در دنیای JoJo’s Bizarre Adventure شاهد شخصیت‌های منفی و خبیث بسیاری بوده‌ایم اما مخاطبین آن هنوز هم نخستین آنتاگونیست آن یعنی دیو براندوی خون‌آشام را از صمیم قلب دوست دارند.

او به عنوان انسانی بدبخت و بیچاره در بریتانیای ویکتوریایی به دنیا آمد که سختی و مشقت‌های بسیاری را در طول زندگی تجربه کرده بود. با این حال به سبب رفتارهای زننده پدرش، در مسیر تاریکی قدم گذاشت و رویاهای خبیثانه و جاه‌طلبانه بسیاری را در ذهن خود پروررش داد و برای آن که بتواند به آن‌ها دست پیدا کند، ذات انسانی خود را کنار گذاشت و به خون‌آشامی بی‌رحم ولی جذاب بدل گشت که برای رسیدن به خواسته‌های خود هیچ رحم و مروتی را نشان نمی‌داد. با وجود آن که دنیای JoJo’s Bizarre Adventure همچنان ادامه داشته و شخصیت‌های بسیاری در آن حضور پیدا کرده‌اند اما دیو براندو به حدی جذاب و در عین حال ترسناک بود که مخاطبین هنوز هم دیوانه‌وار طرفداران وی و آرمان‌هایش هستند.

پادشاه صحرا در انیمه One Piece (وان پیس)

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

زمانی که One Piece به عنوان طولانی‌ترین انیمه تاریخ خود را به مخاطب معرفی می‌کند، پس باید شاهد ده‌ها شخصیت مثبت و منفی بسیاری باشیم که لوفی در طی ماجراجویی‌های خود با آن‌ها روبرو خواهد شد.

با این حال شاید که هیچکدام از آن‌ها به اندازه پادشاه صحرا یا آقای کروکودیل نتوانسته تا لوفی و دوستانش را به چالش کشیده و مخاطبین را وجد بیاورد. او نخستین خبیث قدرتمندی بود که بر سر راه لوفی قرار گرفت و در اتفاقی جالب توجه، قهرمان داستان را بارها شکست داده است! کسی که رویاروی تصاحب پادشاهی الاباستا را در سر داشته و برای رسیدن به این خواسته، نبرد و خون و خونریزی‌های بسیاری را به راه انداخته که حتی نامش نیز می‌تواند ترس را به جان ساکنین دنیای وان پیس بیندازد. با این حال یکی از نکات جالب توجه انیمه One Piece در این است که حتی دشمنان قسم خورده‌ای همچون لوفی و پادشاه صحرا نیز با رخداهایی مواجه می‌شوند که به یکدیگر نیاز پیدا کرده و این مسئله بارها و بارها مخاطبین این انیمه را به وجد آورده است.

سوسوکه آیزن در انیمه Bleach

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

ایچیگو کوروساکی در مسیر رسیدن به قدرتمندترین شخصیت دنیای انیمه Bleach با موجودات مختلفی سر و کله زده است اما هیچکدام از آن‌ها به مانند کاپیتان سابق لشکر پنجم جامعه ارواح او را به چالش نکشیده است تا جایی که برای توقف شرارت‌های وی مجبور شد تا تمام قدرت درونی خود را به کار گرفته و در نهایت به انسانی عادی تبدیل شود.

مخاطبین زمانی با سوسوکه آیزن مواجه می‌شوند که او به عنوان یک شینیگامی آرام و صلح‌جو، در جامعه ارواح به دنبال امورات خود می‌باشد. با این حال به مرور با وجه شیطانی او آشنا شده و متوجه می‌شویم که آیزن برای صدها سال مشغول برنامه‌ریزی برای تحقق نقشه‌های پلید خود بوده و حتی در این بین برخی از کاپیتان‌های پیشین جامعه ارواح را نیز به نابودی کشانده است. پس از برملا شدن ذات واقعی آیزن او به اعماق دنیای مردگان رفته و گروهی قدرتمند به نام اسپاداها را تشکیل می‌دهد که ایچیگو برای توقف هر یک از آن‌ها بارها تا نابودی پیش رفته است. در نهایت نیز با قدرت کامل و واقعی آیزن سوسوکه مواجه می‌شویم؛ کسی که عملاً به یک نیمه خدا بدل گشته و به راحتی می‌تواند یک شهر را تمام و کمال از روی نقشه حذف نماید. قطعاً خوانندگان مانگای این مجموعه می‌دانند که در ادامه وقایع انیمه Bleach: Thousand-Year Blood War (بلیچ: جنگ خونین هزارساله) شاهد چه وقایع جذاب و شوکه‌کننده‌ای حول محور سوسوکه آیزن خواهیم بود.


به نظر شما دلیل تمایز و جذابیت شخصیت‌های آنتاگونیست صنعت انیمه در مقابسه با باقی مدیوم‌های سرگرمی همچون فیلم و سریال در چیست؟ شخصیت آنتاگونیست مورد علاقه شما کیست و چرا به او علاقه دارید؟ آیا آثار جدید این مدیوم توانسته‌اند تا شخیت‌های آنتاگونیست ماندگاری را نسبت به دهه‌های گذشته خلق نمایند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

راستین کولهBlueMehrad samaAmirAbbas Kabyryققنوس آسمانDota2Lonesome guyREAL MorganArtin_Gameargoato0ashil0omasoud pc gamerهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)محمدامین حیدری????RubyMalassezia furfurیوهانAMIREShougo Makishimamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا
نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی بر پرطرفدارترین آنتاگونیست‌های دنیای انیمه - گیمفا