معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

در ایام نوروز ۱۴۰۳ می‌توانید شاهد انیمه‌های سینمایی جذاب و زیبایی باشید که داستان‌های به یاد ماندنی و بعضاً آموزنده‌ای را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

ضمن عرض تبریک بابت آغاز سال ۱۴۰۳ باید بگوییم که تعطیلات چند هفته‌ای نوروز زمان مناسبی به شمار می‌رود تا بتوانیم به تماشای فیلم، سریال و انیمه‌های جذابی بپردازیم که در طول سال فرصتی برای آن‌ها پیدا نکرده‌ایم. آثاری که صرفاً نیازی نیست تا جدید و تازه بوده باشند؛ مخصوصاً زمانی که پای مدیومی به نام انیمه در میان باشد که آثار خارق‌العاده‌ای را در طی سالیان گذشته به ارمغان آورده است.

فارغ از انیمه‌های سریالی، انیمه‌های سینمایی ارزشمندی در طول دهه‌های گذشته ساخته و پخش شده که برخی همچون آثار هایائو میازاکی اساساً به سبب برخورداری از خالقی مشهور، نیازی به معرفی نداشته و بزرگترین تبلیغ برای وی، کیفیت ساخته‌هایش می‌باشد که اخیراً نیز موفق به کسب دومین جایزه اسکارش شده که هر انیمه دوستی را حسابی به وجد آورده است.

حال که ایام نوروز باستانی فرا رسیده و امیدواریم که سال خوب و خوشی را در کنار عزیزانتان سپری نمایید، به سراغ معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب و دیدنی رفته‌ایم که هر یک می‌توانند گزینه ایده‌آلی برای تماشا در حین تعطیلات به شمار بروند. توجه داشته باشید که معرفی انیمه‌ها براساس رتبه بندی خاصی نبوده و صرفاً جذابیت و زیبایی آن‌ها ملاک حضورشان در این مقاله بوده است.

۱۵. انیمه سینمایی Spirited Away محصول سال ۲۰۰۱

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

این مقاله را با شاهکار فراموش نشدنی هایائو میازاکی بزرگ یعنی Spirited Away شروع می‌کنیم که برای نخستین‌بار یک انیمه را صاحب جایزه اسکار کرده است.

اگر که قرار باشد تا انیمه‌های تاثیرگذاری را نام ببریم که باعث گسترش و محبوبیت این مدیوم در نزد مخاطبین غربی شده باشند، قطعاً Spirited Away یکی از آن‌ها خواهد بود. اثری حول محور دختری به نام چیهیرو که والدینش را در دنیای ارواح گم کرده و برای پیدا کردنشان ماجراجویی فانتزی پرفراز و نشیبی را آغاز می‌کند که ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و افسانه‌ای کشور ژاپن را به معرض نمایش می‌گذارد. روایتی که هایائو میازاکی در این انیمه تدارک دیده به حدی عجیب و غریب ظاهر شده که می‌تواند بند بند وجودتان را تحت تاثیر قرار دهد.

۱۴. انیمه سینمایی Akira محصول سال ۱۹۸۸

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

کم پیش می‌آید که نویسنده یک مانگا دست به کار شده تا انیمه اقتباسی از اثر خود را تهیه نماید. موضوع جالبی که در قبال Akira به وقوع پیوست تا شاهد یک شاهکار علمی تخیلی همه چی تمام باشیم.

در این انیمه به آینده بسیار دوری می‌رویم که دنیا پس از وقوع جنگ جهانی سوم به آشوب و هرج و مرج کشیده شده است. چنین بی‌نظمی در شهر توکیو منجر به ایجاد جهنمی شده که عملاً زنده ماندن در آنجا کار هر کسی نخواهد بود و در این گیر و دار سر و کله پسری پیدا می‌شود که با قدرت‌های فرابشری خود می‌تواند هر آن چیزی که از بشریت باقی مانده را تمام و کمال از بین ببرد. نکته حائز اهمیت Akira نمایش سکانس‌های خشونت آمیز و بی‌رحمانه‌ای می‌باشد که جلوه متفاوتی از مفهوم ژانر سایبرپانک را پدید آورده است.

۱۳. انیمه سینمایی The Girl Who Leapt Through Time محصول سال ۲۰۰۶

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

اگر که در مواجه با دوران بلوغ هستید و نیاز به راهکاری برای کنترل شرایط دارید، انیمه The Girl Who Leapt Through Time می‌توانید کمکی عالی برایتان محسوب شود.

این انیمه فانتزی و جذاب حول محور دختر ۱۷ ساله دوست داشتنی و ماجراجویی به نام ماکوتو کونو جریان دارد. دختری که به شکلی اتفاقی پیامی را بر روی تخته سیاه پیدا کرده که منجر به برخورد او با جسمی عجیب می‌شود؛ جسمی که توانایی سفر در زمان را به وی اعطا می‌کند. برخورداری از توانایی رویایی برای هر یک از ما که زندگی ماکوتو کونو را دگرگون کرده و در حالی که اوایل این قضیه برایش جنبه جذابی دارد اما به مرور اتفاقاتی به وقوع می‌پیوندد که می‌تواند زندگی‌اش را به تباهی و نابودی بکشاند. The Girl Who Leapt Through Time حاوی پند و اندرزهای ارزشمندی برای زندگی هر یک از ما می‌باشد که قدر تک تک لحظاتمان را دانسته تا بلکه هیچگاه حسرت گذشته را نخوریم.

۱۲. انیمه سینمایی Angel’s Egg محصول سال ۱۹۸۵

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

یکی از ویژگی‌های مدیوم انیمه نمایش موضوعاتی می‌باشد که از پیچیدگی و المان‌های بسیار خاصی بهره برده که به طبع هر مخاطبی را نمی‌تواند جذب خود نماید. با این حال تماشای آن‌ها می‌تواند تجربیاتی ناب را برای بیننده‌اش رقم بزند.

انیمه Angel’s Egg در ظاهر داستان ساده و سرراستی دارد. با دختری بی‌نام و نشان آشنا می‌شویم که هیچ چیزی از گذشته و هویتش به یاد نداشته و تنها می‌داند که باید از تخم مرغی بزرگ در دنیایی ترسناک مراقبت نماید. او در مسیر مراقبت از این تخم مرغ با شخصیت‌ها و وقایعی روبرو می‌شود که هر یک مسائل فلسفی خاصی را رقم می‌زنند که ذهن مخاطب را حسابی به چالش خواهند کشید. انیمه Angel’s Egg شبیه هیچ چیزی که تاکنون مشاهده کرده‌اید نبوده و تماشای آن می‌تواند یکی از منحصر به فردترین تجربیات زندگی شما در این مدیوم لقب بگیرد.

۱۱. انیمه سینمایی Cowboy Bebop: The Movie محصول سال ۲۰۰۱

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

انیمه سریالی Cowboy Bebop یک داستان خارق العاده در بستری از وسترن فضایی می‌باشد که هیچ تاریخ انقضایی نداشته و پس از گذشت بیش از ۲ دهه ذره‌ای از جذابیت آن کاسته نشده است.

برای تماشای Cowboy Bebop: The Movie می‌بایست تا در ابتدا سریال آن را مشاهده نمایید؛ زیرا با انیمه سینمایی هستیم طرف هستیم که به صورت غیررسمی از آن به عنوان قسمت ۲۷م مجموعه اصلی یاد می‌شود. اثری ۱۱۵ دقیقه‌ای که در سال ۲۰۷۱ میلادی جریان داشته و شاهد هستیم که بشریت در سیاره‌های مختلفی ساکن شده تا بلکه بتواند پس از بروز بروز حادثه‌ای آخرالزمانی در سیاره زمین، به حیات خود ادامه دهد. با این حال با توجه به ذات بشر، آرامش آن‌ها دوام چندانی نداشته و سلسله اتفاقاتی به وقوع می‌پیوندد که باری دیگر پای اسپایک اشپیگل را به داستان باز کرده تا وقایعی هیجان انگیز را رقم بزند.

۱۰. انیمه سینمایی Only Yesterday محصول سال ۱۹۹۱

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

در انیمه Only Yesterday باری دیگر با مشکلات و دغدغه‌های جوانان و نوجوانانی طرف هستیم که در دوره پس از بلوغ با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اثری تماشایی و آموزنده حول محور دختر جوانی به نام تائکو اوکاجیما که برای گذراندن تعطیلات به روستای محل تولدش رفته تا بلکه بتواند از شلوغی و هیاهو اجتماع به دور باشد. دختری که در این روستا خاطرات دوران کودکی‌اش را به یاد آورده و اتفاقات مهم زندگی‌اش را مرور می‌کند تا بلکه بتواند اوضاع و شرایط حال حاضر خود را دستخوش تغییر قرار دهد. Only Yesterday سراسر مملو از احساسات زیبا و تامل برانگیزی است که می‌تواند آرامش مطلق را برای بینندگانش به همراه داشته باشد.

۹. انیمه سینمایی A Silent Voice محصول سال ۲۰۱۶

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

اگر که از عاشقانه‌های کلیشه‌ای هالیوود خسته شده‌اید، تماشای شاهکاری به نام A Silent Voice را به شما پیشنهاد می‌کنیم که توسط یکی از کارگردانان توانمند زن مدیوم انیمه به نام نائوکو یامادا ساخته شده است.

در این انیمه با دختری معصوم و دوست داشتنی به نام نیشیما شوکو آشنا می‌شویم که با مشکل شنوایی دست و پنجه نرم می‌کند. زمانی که او قدم به مدرسه می‌گذارد، توسط گروهی از هم‌کلاسی‌هایش به رهبری شویا ایشیدا مورد آزار و تمسخر قرار گرفته تا حدی که دیگر تاب تحمل نداشته و از آنجا نقل مکان می‌کند. کارمای آزار و اذیت این دختر بی‌گناه دامن گیر شویا ایشیدا شده و پس از گذشت سالیان بسیار، در حالی که به تنهایی و انزوا روی آورده، باری دیگر با دختر هم‌کلاسی‌اش آشنا می‌شود. با این حال این بار برای جبران گذشته سعی در برقراری ارتباط با او گرفته که در نهایت به رابطه‌ای عاطفی میان آن‌ها منجر می‌شود. A Silent Voice در عین این که موضوعات اخلاقی مهمی را به مخاطبین یادآور می‌شود؛ یکی از زیباترین داستان‌های عاشقانه سال‌های اخیر مدیوم انیمه را به ارمغان آورده که ارزش تماشایش را دو چندان کرده است.

۸. انیمه سینمایی Neo Tokyo محصول سال ۱۹۸۷

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

انیمه Neo Tokyo که تحت عنوان Manie-Manie نیز شناخته می‌شود، اثری کوتاه به شمار می‌رود که از چندین بخش مجزا تشکیل شده است.

انیمه‌ای ۵۰ دقیقه‌ای شامل ۳ بخش کاملاً متفاوت که توسط چندین کارگردان مختلف ساخته شده که داستان‌های جالبی را مورد روایت قرار داده است. نکته حائز اهمیت Neo Tokyo در این است که هیچ کدام از این ۳ بخش شباهتی به یکدیگر نداشته و در عین حال به قدری روایت جذاب و هیجان انگیزی را برخوردار می‌باشد که هر یک می‌تواند به گونه متفاوتی مخاطبینش را شگفت‌زده نماید. اگر که دوست دارید تا انیمه‌ای را تماشا کنید که تا حدودی از حال و هوای Love Death + Robots برخوردار باشد، ساخته استودیو مدهاوس می‌تواند گزینه ایده‌آلی برایتان محسوب شود.

۷. انیمه سینمایی Maquia: When the Promised Flower Blooms محصول سال ۲۰۱۸

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

یکی از آثار نسبتاً متفاوت مدیوم انیمه در بحث روایت داستان که بازخوردی که لیاقتش را داشته دریافت نکرده، Maquia: When the Promised Flower Blooms نام دارد که نخستین تجربه کارگردانی ماری اوکادا محسوب می‌شود.

در این انیمه با قبیله‌ای جاودان و فناناپذیر آشنا می‌شویم که تمام دنیا برای بهره‌گیری از ژن آن‌ها حاضر به انجام هر کاری بی‌رحمانه‌ای هستند. در یکی از روزها این قبیله مورد حمله نیروهای پادشاه قرار گرفته و زنان برای فرزندآوری به بردگی گرفته می‌شوند و در این گیر و دار دختری به نام ماکیا موفق به فرار از دست سربازان می‌شود. در حین فرار با نوزاد پسربچه‌ای روبرو می‌شود که مادرش به دست سربازان کشته شده و وظیفه نگهداری و بزرگ کردن وی را بر عهده می‌گیرد. مسئولیتی که با وقایعی غیرمنتظره و زیبا همراه شده و سبب گشته تا Maquia: When the Promised Flower Blooms انیمه‌ای بسیار زیبا و دیدنی از آب دربیاید که جنبه متفاوتی از عشق و مسئولیت را به تصویر کشیده است.

۶. انیمه Nausicaä of the Valley of the Wind محصول سال ۱۹۸۴

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

زمانی که پای انیمه‌های سینمایی در میان باشد، نمی‌توان به معرفی تنها یک اثر از هایائو میازاکی اکتفا کرد و این بار به سراغ ساخته دیگری از وی تحت عنوان Nausicaä of the Valley of the Wind رفته‌ایم که بر محافظت از طبیعت تمرکز دارد.

این اثر که به عنوان یکی از نخستین کارهای بلند وی به شمار می‌رود، دنیای پسا-آخرالزمانی متفاوتی را به تصویر کشیده و شاهزاده‌ای به نام نائوشیکا را در مرکز توجه داستان قرار می‌دهد که در زمینی نابود شده سعی دارد تا زنده بماند. کنکاش او در چنین دنیایی سبب می‌شود تا با حقایق تکان‌دهنده‌ای مواجه گردد که حاوی پیام‌های زیست محیطی بوده و هایائو میازاکی با اقتباس از مانگایی به همین نام، سعی داشته تا مخاطبین خود را نسب به زندگی خطرناک انسان‌ها هشدار دهد. در دوره و زمانه‌ای که بشر در حال نابودی طبعیت اطرافش به شیوه‌های گوناگون می‌باشد، تماشای Nausicaä of the Valley of the Wind می‌تواند زنگ خطری برای نسل جوان باشد تا از تکرار اشتباهات غیرقابل جبران گذشتگان خود دست بردارد.

۵. انیمه سینمایی Ride Your Wave محصول سال ۲۰۱۹

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

به مانند سینمای غرب و شرق که برخی از کارگردانان از سبک‌های منحصر به فردی برای نمایش فیلم‌های خود بهره می‌برند، دنیای انیمه نیز میزبان حضور افرادی می‌باشد که دیدگاه خاصی در نمایش آثارشان دارند.

یکی از این معدود افراد ماساکی یواسا نام دارد. خالق انیمه سینمایی Ride Your Wave که تبحر عجیبی در به تصویر کشیدن دنیاهای عجیب و غریب و شخصیت‌های متفاوت دارد. این انیمه حول محور جوان ۱۹ ساله‌ای به نام هیناکو موکایمیزو جریان دارد که با غم از دست دادن دوست پسر آتش نشانش در حین موج سواری دست و پنجه نرم کرده و امید چندانی به زندگی ندارد. با این حال خیلی زود متوجه می‌شود که سرودن یک موسیقی در هنگام موج سواری می‌تواند معشوقه‌اش را در آب پدیدار نماید و این مسئله سبب می‌شود تا هیناکو جان تازه‌ای گرفته و برای برقراری ارتباط با فردی که تنها او توانایی دیدنش را دارد، دست به کارهایی بزند که می‌تواند انیمه Ride Your Wave را یکی از خاص‌ترین داستان‌های عاشقانه تمام ادوار جلوه دهد. اثری که به زیبایی هر چه تمام کنار آمدن با عزیز از دست رفته را به معرض نمایش گذاشته است.

۴. انیمه سینمایی Tokyo Godfathers محصول سال ۲۰۰۳

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

حال که در تعطیلات نوروز به سر می‌بریم، شاید بد نباشد که اثری را تماشا کنیم که در تعطیلات کریسمس جریان داشته و داستانی استثنایی را روایت می‌کند.

انیمه کمدی و درام Tokyo Godfathers از داستانی ساده ولی بسیار سرگرم‌کننده بهره می‌برد. داستانی حول محور ۳ بی‌خانمان که در ایام تعطیلات کریسمس نوزادی معصوم را در گوشه‌ای از شهر پیدا کرده و علی‌رغم میل باطنی تصمیم می‌گیرند تا از او مراقبت نمایند. بر عهده گرفتن مسئولیت نگهداری و مراقبت از این کودک و پیدا کردن والدینش مسبب رقم خوردن اتفاقات دیوانه‌وار و جذابی می‌شود که در این حین می‌توانیم با سرگذشت ۳ شخصیت اصلی داستان آشنا شده و دغدغه و مشکلاتشان را شاهد باشیم. Tokyo Godfathers شخصیت‌هایی عادی ولی دوست داشتنی را در بستری از داستانی زیبا به تصویر کشیده که قطعاً می‌تواند موجب شود تا چندین و چند بار به تماشای آن نشسته و از سکانس‌های جذابش نهایت لذت را ببرید.

۳. انیمه سینمایی Suzume محصول سال ۲۰۲۳

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

بنا به عقیده بسیاری از دوست داران مدیوم انیمه، کسی که می‌تواند جایگزین بر حق هایائو میازاکی در حوزه ساخت انیمه‌های سینمایی باشد، کسی نیست جز ماکوتو شینکای که در مقاله امروز به سراغ معرفی ۲ تا از ساخته‌های وی رفته‌ایم.

نخست به سراغ آخرین ساخته وی تحت عنوان Suzume می‌رویم که در سال ۲۰۲۳ میلادی به نمایش درآمد و فروش خارق‌العاده‌ای را به ثبت رساند. اثری به شدت خلاقانه و منحصر به فرد حول محور دختر نوجوانی که دری مرموز را در منطقه کیوشو پیدا کرده و لمس آن سبب می‌شود تا سر و کله درهای عجیب و غریب در تمام شهر پیدا شود که بلایای طبیعی مرگباری را رقم می‌زنند. Suzume با بهره‌گیری از زندگی ساده یک دختر ۱۷ ساله به موضوع دخالت انسان در طبیعت پرداخته و داستانی آخرالزمانی را پدید آورده که در حیطه تخیل و جلوه‌های بصری می‌تواند هر مخاطبی را شیفته خود نماید.

۲. انیمه سینمایی Your Name محصول سال ۲۰۱۶

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

باری دیگر به سراغ ماکوتو شینکای رفته تا یکی از زیباترین انیمه‌های سینمایی ساخته شده در تاریخ این مدیوم به نام Your Name را به شما معرفی نماییم.

اثری که به حدی مشهور ظاهر شده که حداقل برای یک بار هم که شده نامش را شنیده‌اید. انیمه‌ای با داستانی تاثیرگذار حول محور ۲ جوان که از عالم و آدم شاکی بوده و زندگی برایشان هیچ جذابیتی ندارد. پیدا شدن سر و کله یک ستاره دنباله‌دار مرموز سبب می‌شود تا زندگی آن‌ها با هم تداخل پیدا کرده و بدن‌هایشان با یکدیگر جابجا شود؛ مسئله‌ای که منجر به بروز سلسله اتفاقاتی عجیب و غریب شده و مسبب آشنایی این دختر و پسر را فراهم می‌کند که به رابطه احساسی جذاب ولی دردناکی منتهی می‌شود. Your Name روایتی فانتزی و عاشقانه را پدید آورده تا مفهوم خودشناسی را کند و کاو نماید.

۱.انیمه Perfect Blue محصول سال ۱۹۹۷

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

مقاله امروز را با انیمه سینمایی عجیب و بزرگسالانه‌ای به نام Perfect Blue تمام می‌کنیم که جزو آثار قدیمی استودیو مشهور و صاحب سبک مدهاوس به شمار می‌رود.

این انیمه که طبق نظرسنجی برخی از رسانه‌ها و مراجع از آن به عنوان تاریک‌ترین ساخته در مدیومش شناخته می‌شود، زندگی پرفراز و نشیب زنی به نام میما کریگوی را به تصویر می‌کشد که از خوانندگی به سمت بازیگری گرایش پیدا کرده و در این گیر و دار متوجه می‌شود که زندگی شخصی‌اش توسط یکی از هوادارانش به صورت تمام و کمال زیر نظر قرار گرفته است. انیمه Perfect Blue از منظر روایت داستان و دنیاسازی برخلاف جهت تمام آثار معرفی شده در این مقاله جای گرفته و روایت روان‌شناختی و دلهره‌آوری را پدید آورده که نه تنها تا مدت‌ها ذهن بینندگانش را درگیر خواهد کرد، بلکه به صورت کلی تجربه نابی محسوب می‌شود که مفهوم کلیشه‌ای “انیمه‌ برای کودکان است” را تمام و کمال زیر سوال خواهد برد.


منبع: گیمفا

REZAGAMERراستین کولهHesamAImasoud pc gamerAbbasB-man人Acker益man人YohanaCambyses The ThirdBADMANNimamediumPorfosorHELLO.BROTHERSNameless????

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا
معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • HDMI_DEU گفت:

    کنار پیشنهاد آقای عسگری، من دوست دارم بهتون پیشنهاد کنم انیمه ناروتو رو ببینید، قول میدم خاطرات خوبی رو واستون رقم میزنه چه شاد، چه غمناک، باهاش زندگی میکنید. درسته طولانیه ولی واقعا ارزششو داره.

    کفتر گیمینگوزغ ( آنتی لگبت)IntOner OneNinja theoreyMeafanaامیر رضاFinal seyed
    • IntOner One گفت:

      یه تجربه شخصی ارائه خواستم بدم
      اولین انیمه سریالی که تماشا کردم بود
      برای سال ها سال ها هم فنش بودم،تا همون ۲۰۱۷ هم هفته به هفته دنبالش میکردم،فیلرا و اصلی ها،حرف شما هم درسته،لحظات غمناگ و شاد فوق العاده ای داره
      با ابن حال،اینکه بگیم ارزشش داره یا نه،یکم سلیقه ای میشه، حالا چه کسی بخواد فیلرا حذف کنه یا تماشا،جز انیمه ها طولانی حساب میشه،اما در مقابل انیمه ها طولانی دیگه بنظرم سطح خوبی داره

      (توی این سال ها اخیر آثاری تماشا کردم چه در مدیوم انیمه چه VN که حسابی درگیر کننده برای من بودن مثل fate یا … منتها نباید مقایسه کرد مجموعه ها طولانی با کوتاه)

      HDMI_DEU
      • من خودم بدون فیلر دیدمو هنوز هم به اون سطحی که یه عده بالا میبرنش نیست(چیزایی مثل بهترین انیمه تاریخ و از این جور چیز ها)
        بقیه هم باید بدون فیلر ببیننش چون این ناروتوعه وان پیس نیست که حتی فیلر هاش هم ارزش دیدن داشته باشن

        • HDMI_DEU گفت:

          استفاده از کلمه بهترین رو خودمم خوشم نمیاد، ناروتو هم قطعاً بهترین نیست ولی من هم که گفتم ارزش داره، صرفاً بخاطر داستان خوبش، شخصیت پردازی هایی که داره از جمله داستان ایتاچی، ساسکه، کاکاشی، جیرایا و… واقعاً واسه من جذاب بود. راجب فیلراشم حرفتون درسته، فیلرایه ناروتو چیزه خاصی نداشتن و اغلب هم جنبه فان داشتن فقط.

          IntOner One
        • IntOner One گفت:

          قبول دارم،بهترین انیمه بلند نیست،ولی سطح خوبی داره(در مقابل انیمه ها بلند و طولانی دیگه…شخصا نمیخوام اسم ببرم،چون ممکن کسی با من مخالف باشه ولی مثلا آثاری مثل جوجو…)
          درمقابل انیمه ها کوتاه ۱۲ یا ۲۴ قسمتی یا حتی سینمایی،مطمئنا خیلی ها هستن،بسیار تاثیر گذار تر هستند

  • UMK3 گفت:

    خودتون لیست بدین خیلی بهتره تا از کول رایدر cbr

  • snowgirl گفت:

    اینکه انیمه کارتونه هیچ شکی توش نیست .
    ولی اگه ینفر گفت که برای بچه هاست شماهم جلوش ریک و مورتی یا ساوف پارکو و …. رو بزارین بگین ایناهم حتما برای بچه ها ساخته شدن

    samanLove GameYohanaHosological manGOD ARMANarshya12Meafana
    • esi گفت:

      جواد خیابانی 🙄 کسی که انیمه میبینه هیچوقت اینطور کامنت نمیزاره چون اونایی که اسم بردی انیمیشن هستن نه انیمه .جزئیات تو دنیای انیمه خیلی مهمه که تو کامنتت اصلا رعایت نشده و برای اوتاکوها توهین محسوب میشه

      Toxic lifeMI47Meafanaشادمن 3
      • logical man گفت:

        این کلیشه های مسخره رو تموم کنید بابا . توهین؟! چون گفته انیمیشن؟!! پف….پپپخخ.پپپپپ..پفففپو…پنت….
        بخشید خندم میگیره
        پپ….
        پخخخ‌..
        الان تموم میشه یکم صبر کن

        Meafanaشادمن 3snowgirl
      • snowgirl گفت:

        اصلا استاندارند های اوتاکو بودن و همچنین معنی خود کلمه اوتاکو رو نمیدونین بعد نظر میدین
        اوتاکو صرفا معنی همین معتاد فلان چیز شدی عه فارسی خودمونه
        مثلا مامانا اونور میگن اوتاکو گوشی شدی از بس سرت تو گوشیه

        MI47Meafana
        • esi گفت:

          جواد خیابانی بازی در نیار دیگه.ژاپنی ها به کسی که زیاد انیمه میبینه و بازی میکنه میگن اوتاکو .بقیه جملتم نمیدونم چرا ادامه دادی .اصلا چه ربطی داشت مگه جای اشتباهی از اوتاکو استفاده کردم که هی ادامه دادی ؟صرفا فرق انیمیشن و انیمه رو برات گفتم که یه چیزی به معلوماتت اضافه شه مگه کار بدی کردم که عصبانی میشی .خوبی به کسی نیومده

          MI47
          • Arctic گفت:

            اوکیه داداش ولی محض اینکه بدونی اوتاکو تو ژاپن توهینه تو مایه های nerd
            از یه طرف کسایی که زیاد انیمه میبینند (انیمه های سریالی که از رو مانگا تولید میشند با سینمایی اوکین) تو ژاپن مسخره میشند به چند دلیل
            یکی اینکه بخش زیادی از هیکوموتوری هارو (جامعه گریز میشه ترجمش کرد) اوتاکوها تشکیل میدن و باید بگم که واقعا وضعیت عجیبی دارن میمای اون بالشتارو باید دیده باشی اونا دربارش جدین بخاطر این گروه کلا مردم ژاپن تا حدی معذبند که بگند انیمه میبینند که با اونا تو یه گروه نباشن دلیل دومشم اینه که بیشتر مانگا میخونن یجورایی انیمه حکم تبلیغاتی داره تو ژاپن برا مانگا نه چیز بیشتر مجله شونن جامپ خیلی خیی بزرگه مثلا
            و انیمه هم با انیمیشن هیچ فرقی نداره بجز کشور سازندشون

            MI47
            • esi گفت:

              انیمه با انیمیشن هیچ فرقی نداره ؟اصلا قابل بحث نیستی .کلا شوتی .ولش کن .برام راحتره برم به یه سوسک معادلات دیفرانسیل یاد بدم تا بخوام به تو تفاوتشونو حالی کنم انقدر که پرتی

              • Arctic گفت:

                ببخشیدا ولی فقط شر میبافی و طبیعتا اطلاعاتت هم کافی نیست و میری بالاسر مردم احتمالا از همون قماش کسایی هستی هم که تو پیجای اینستاگرامی میگن “وای انیمه خیلی خفنه(هیچی از صنعت انیمه نمیدونن) ما خیلی از همه خفن تریم ما دیزنی نیستیم frfr” و سر جوگیری و اطلاعات ناکافی چیزای غیر منطقی میگند احتمالا همونایی که به کسلوینیا میگند انیمه با اینکه اصلا انیمه نیست
                عزیزم انیمه دقیقا همون انیمیشنه صرفا ژاپنیا به واژه انیمیشن میگن انیمه به همین دلیل انیمیشنای ژاپنی به انیمه معروف شدند درست سبک خاصی دارند ولی نهایتا همون انیمیشنند اگه میخوای چیزای چرندی مثل اینکه “نه انیمه ها داستاناشون عمیقند” و امثالهم بگی باید بگم بله یه سری انیمه ها داستاناشون عمیقند همینطور که یه سری انیمیشنا هستند مثلا بوجک هورسمن یا اینکه انیمه ها مال بچه ها نیستند (که نشون دهنده کمبود اطلاعات پایه صنعت انیمه هست) باید بگم انیمه برا بچه ها ساخته میشه مثل دورایمون برا نوجوانان ساخته میشه مثل ناروتو و برای بزرگسالان هم ساخته میشه مثل مانستر که دقیقا صنعت انیمیشن غربیم همینه بدون هیچ تفاوتی برا بچه ها میکی موس ساخته میشه برا نوجوانان شگفت انگیزان برا بزرگسالان هم ریک اند مورتی
                اگه بحثت اینه که کدوم بهتره اون یه بحث مجزاس ولی هرکی بگه انیمه انیمیشن نیست بی سواده و باید رو خودش کار کنه پس به خودت بیا و تحقیقات کن و حرف گنده های کامیونیتیای ایرانو باور نکن چون اونا فقط دنبال منافع خودشونن و اگه کسی بهت گفت فلان رندوم انیمه بزرگسالانس (نصفشون اوریج شونن که مشکلی با شونن ندارم منتهی بزرگسالانه نیست مخاطب هدفش پسرای ۱۲-۱۸ساله) و به همین دلیل از دیزنی بهتره (مسخره بودن وقتی بیشتر میشه که میگند دیزنی فیلمیو نمیارند که اصلا مقایسه دوتا اثر باهم بشه کرد) ازش دوری کن چون ذهن آدمو مسموم میکنه منم ۴-۵سال پیش همینو فکر میکردم و اشکالیم نیست اینطوری فکر کنی چون هیچکدوم از کله گنده های انیمه ایران تو هیچ مدیومی آدمای سالمی نیستند منم بخاطر اونا اینجور بودم صرفا یکم تحقیقاتتو بیشتر کنی اطلاعاتت بره بالاتر متوجه میشی

    • Emmat گفت:

      حقیقتا اگر کسی چین حرفی رو گفته نمیشه متقاعد کرد و قاعدتاً نباید زمانی بیشتر رو صرف تغییر نظر اشخاص کرد

      YohanaMeafanaThunderDoomsnowgirl
    • esmaaiel_63 گفت:

      اولاً کارتون و انیمه جفتش “انیمیشن” هستن. انیمیشن، پویانمایی یا متحرکسازی هم به روش ساخت فیلم بدون استفاده از بازیگره زنده گفته میشه.
      ثانیاً “ریک و مورتی” و “ساوت پارک” انیمه حساب نمیشن و “سریال پویانمایی” (Animated Series) محسوب میشن.
      ثالثاً انیمه هایی که برای رده سنی بزرگسال ساخته میشه رو بهش میگن Seinen مثل انیمه های Ergo Proxy و Berserk

      الآن انیمه به انیمیشن های ساخت ژاپن که استایل گرافیکی خاص و مشخصی دارن گفته میشه، ولی در اصل در ژاپن به همه انیمیشن ها (چه ژاپنی و چه غیرژاپنی) میگن انیمه. کلمه Anime هم مختصر شده کلمه Animation هست.

      از نظر فنی “کارتون” (Cartoon) هم فقط به انیمیشن هایی که شخصیتهای فکاهی و خنده دار دارن گفته میشه، مثل پلنگ صورتی.
      در خارج به “کاریکاتور” و “کاریکاتوریست” میگن Cartoon و Cartoonist (کسیکه طراحی های فکاهی و طنز میکشه)

      Toxic lifeMI47Joel MorganYohanaشادمن 3snowgirl
      • snowgirl گفت:

        سه بار خواستم ریپلای بزنم انقدر سریع ادیت میزدی که سایت ارورو میداد
        خب ببیین رفیق من ، اول از همه با اینکه کلی اطلاعات مفید تو اخیتارم گذاشتی و میخواستی منو اگاه کنی که ازشم متشکرم ، ولی خودم میدونستم همه این فکت هارو
        من یه چیز لفظی/محاوره ای گفتم ، چون اکثر ادم هایی که مسخره میکنن در این حد سواد و دانش ندارن و حالا کو تا بیای به اینا توضیح بدی همه اینارو
        من هم منظورم این نبود که ریک و مورتی و امثالش انیمه هستن ، صرفا یه جوابه به کسایی که انیمیشن میبینن ولی انیمه رو بچگونه خطاب میکنن ، میخواستم این منظورو برسونم که کارتونی یا انیمیشنی بودن ظاهر یه اثر دلیل بر بچگونه بودنش نیست

        Toxic lifeNinja theorey
        • esmaaiel_63 گفت:

          اولاً اونیکه انیمیشن بزرگسال هم ندیده فکر میکنه انیمیشن هم فقط برای بچه هاست. پس انیمیشن و انیمه بودنش خیلی براش فرق نداره. اونیکه امثال ریک و مورتی رو دیده خوب میدونه مدیوم انیمیشن فقط یک راه برای تعریف کردن داستان و نمایش ایده هاست مثل سینما یا کتاب و… پس همونقدر که کتاب و فیلم برای رده های سنی مختلف از کودکان تا بزرگسالان داریم، برای انیمیشن و انیمه هم همینطوره.

          ثاتیاً امثال ریک و مورتی یا ساوت پارک که از نظره ژانری کمدی و طنز هستن. و بیشتر بخاطره یکسری صحبتهای +۱۸ و الفاظ رکیک بعنوان آثاره بزرگسال درجه بندی سنی شدن، وگرنه برخی آثاره انیمه های Seinen سطحشون از امثال ریک و مورتی خیلی فراتر هست.

          snowgirl
  • همشون بی‌نظیر هستن هرکی ندیده حتماً بره ببینه

    Cambyses The ThirdBADMANNimaHELLO.BROTHERS
  • arshya12 گفت:

    متسفانه انیمه سینمایی نگاه نمیکنم و فقط شماره ۱۵ رو دیدم
    ولی میخوام تو عید your name رو ببینم

    snowgirl
  • Porfosor گفت:

    همشون عالین
    ولی سوزومی کسل کننده بود

    BADMAN
  • logical man گفت:

    اگه Your name تو این لیست نمیبود قطعا اقای عسگری رو با دست خودم ترور میکردم

    Meafana
  • BADMAN گفت:

    پیشنهادات خوبی بودند 👍👍
    همسایه من توتورو و پونیو هم می تونستن تو لیست باشن…

  • esmaaiel_63 گفت:

    فیلم انیمه Maboroshi 2023 (یا اسم دیگه اش Alice and Therese’s Illusory Factory) از ساخته های استودیو MAPPA رو پیشنهاد میدم. ندیدم جایی اسمی از این انیمه برده بشه.

    Cambyses The Third
  • Final seyed گفت:

    اگر شهر اشباح رو فاکتور بگیریم

    انیمه صدای خاموش بهترین انیمه این لیسته که من دیدم

    Toxic lifeAliYohanaHodd Toward
  • Hodd Toward گفت:

    Wolf children
    این انیمه هم به شدت پیشنهاد میشه

  • Perfect گفت:

    همرو دیدم غیر اون Angel Egg که بنظر خیلی خسته کنندست

  • Mehdi_Morgan گفت:

    اگه داخل لیست the boy and the heron که امسال اسکار گرفت هم می گذاشتید خوب بود :))
    اما به هر حال لیست جالبیه

    • esmaaiel_63 گفت:

      هنوز نسخه های خانگی انیمه The boy and the heron برای دانلود منتشر نشدن. پس آوردن اسم انیمه ایی که نمیشه دیدش در لیستی که عنوانش “معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای تماشا در نوروز ۱۴۰۳” هست هیچ جایی نداره.

  • آقا این angel’s egg در مورد چی بود من هیچوقت نفهمیدم😭

  • Nobody گفت:

    انیمه ghost in the shell رو این عید بهتون پیشنهاد می کنم درسته طولانیه و یکم دیدنش دردسر داره ولی حتما پیشنهاد میشه دوتا سینمایی اول و فصل یک سری سریالی sac رو می تونین تو عید ببینید و لذت ببرید

معرفی ۱۵ انیمه سینمایی جذاب برای نوروز ۱۴۰۳ - گیمفا