نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا
نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا
نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا
نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2

یوسف قربانی
۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

هر یک از بازی‌های فرام‌سافتور (FromSoftware) از سوی هواداران، انتقادات خود را دریافت می‌کنند و جایگاه هر عنوان، نزد هر بازیکن متفاوت است؛ ولی اگر در بین این عناوین یک بازی وجود داشته باشد که با اختلاف بیشترین انتقاد و گاها تنفر را، چه در زمینه گیم‌دیزاین و چه از منظر هنری دریافت می‌کند، آن عنوان بدون شک دارک سولز ۲ خواهد بود؛ عنوانی که فرایند توسعه‌ای سخت را سپری کرد و به همین خاطر، بسیاری از ایده‌های آن در بازی نهایی محقق نشدند. در این مقاله به ریز و درشت و خوب و بدِ تعدادی از این ایده‌ها نگاهی می‌اندازیم. این شما و این طرح‌های هنری استفاده نشده/تغییر کرده دارک سولز ۲!

قبل از انتشار:

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ و کمتر از یک سال مانده تا انتشار بازی، دَه‌ها تصویر مفهمومی (Concept Art) از دارک سولز ۲ لو رفتند! اکنون که بازی منتشر شده، ما می‌دانیم که این تصاویر واقعی بوده‌اند، زیرا تعدادی از تصاویر لو رفته بخشی از بازی بودند و یا بعدتر، در آرت‌بوک رسمی بازی وجود داشتند. این تصاویر مربوط به مراحل بسیار ابتدایی ساخت بازی و بیشتر برای ایده پردازی هستند، به همین خاطر، بسیاری از آن‌ها شباهت چندانی به بازی نهایی ندارند و گمانه‌زنی درباره ماهیت آن‌ها بی‌فایده است؛ ولی تعدادی از آن‌ها نیز وجود دارند که اطلاعات جالبی از بازی که می‌توانستیم دریافت کنیم، به ما می‌دهند.

Heroine

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

می‌دانم! احتمالا انتظار نداشتید چیزی تا این حد غیرمعمول، اولین تصویری باشد که در این مقاله می‌بینید! در میان تصاویر لو رفته از مراحل ابتدایی توسعه، تصویر این شخصیت زن وجود داشت که به عقیده بسیاری، قرار بوده شخصیت Heroine (همچون Maiden in Black در دیمنز سولز، Doll در بلادبورن و …) در دارک سولز ۲ باشد که بعدتر و در بازی نهایی، شخصیت شَنالوت (Shanalotte) جایگزین او در این نقش شد. اینکه پُرتره بالای سمت راست تصویر دقیقا چه ارتباطی با این شخصیت دارد، معلوم نیست.

با نگاه به این تصویر، می‌توان تاحدودی فلسفه پشت چنین طراحی را درک کرد؛ شخصیتی خوش‌قلب و سرزِنده که در تضادِ کامل با ظاهر تیره و افسرده ساکن در جهان بازی است؛ ولی‌ به‌‌عقیده من، ظاهر این شخصیت برای دنیای بازی (حداقل در بازی نهایی) چنان غیرمعمول است که هرگونه هدف و فلسفه‌ای که در پس این طراحی وجود داشته، در زیر سایه عجیب بودنِ ظاهری او محو می‌شود! جامه این شخصیت با الهام از پوشش بومیان آمریکایی ساخته شده، حال و هوایی که در طول سری تقریبا اصلا شاهد آن نبوده‌ایم و می‌تواند با پیاده‌سازی درست و در صورت همخوانی داشتن با بقیه بازی، جالب باشد. در تصاویر بعدی، بیشتر درباره این شخصیت خواهیم فهمید.

طراحی ابتدایی منطقه هاب

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

این تصویر یک طرح ابتدایی از منطقه هاب بازی را نشان می‌دهد. شاید در نگاه اول، این طراحی بسیار متفاوت از نمونه داخل بازی به‌نظر برسد، ولی اگر به آن دقت کنید، متوجه می‌شوید که تعدادی از ایده‌های این تصویر به مَجولا (Majula)، منطقه هاب بازی راه پیدا کرده‌اند! درست مثل مَجولا، این نسخه از منطقه هاب یک آبادی کوچک است و در هر دو، یک اُبِلیسک وجود دارد که منظره پشت آن، آب است. نکته جالب دیگر، وجود یک اژدها (یا شاید یک مجسمه) در داخل دریاچه‌ است.

تصاویر زیر نیز، از طرح‌های مفهومی لو رفته بودند که همگی، مربوط به همین منطقه هستند:

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

با توجه به حضور این شخصیت در تمامی تصاویر مربوط به این منطقه، شاید او قرار بوده این مکان را به ما معرفی کند.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

تصویر بالا (که جزو تصاویر لو رفته بود) نقشه منطقه و اینکه هر یک از تصاویر بالاتر چگونه در این مکان قرار می‌گرفتند را به ما نشان می‌دهد؛ همچنین، متن پایین تصویر به ما اطلاعات بیشتری از چیستی هر مکان می‌دهد و بر اساس آن:

  • تصویری که با حرف H علامت‌گذاری شده، مکانی برای مبادله روح است (احتمالا همان لول‌آپ).
  • تصویر ADF منطقه‌ای خیابان‌مانند برای عبور و مرور است.
  • در مکانی که تصویر A نشان می‌دهد، قرار بوده یک فروشنده مخفی وجود داشته باشد.
  • تصویر K ورودی این منطقه را نشان می‌دهد که در آنجا، برای اولین بار با شخصیت زنی که قبل‌تر دیدیم، آشنا می‌شویم. همچنین در اینجا، این شخصیت با نام «میکو (巫女)» (به معنی کاهِن یا گاها جادوگر) خطاب شده (ممکن است صرفا اسمی موقت و ابتدایی بوده باشد).

تصاویر لو رفته دیگر

در پایین، چند مورد دیگر از تصاویر قابل‌توجهی که پیش از انتشارِ بازی لو رفتند را مشاهده می‌کنید.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

به احتمال قطع به یقین، یکی از ایده‌های ابتدایی برای ظاهر منطقه Brightstone Cove Tseldora.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

در منطقه Earthen Peak، منظره‌ای مشابه به این تصویر وجود دارد‌.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

یک دشمن درشت‌هیکلِ بی‌سَر‌، شاید ایده‌‌ای که در نهایت تبدیل به شخصیت Vengarl of Forossa شد؟

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

یک رُتِیل آتشین که در بازی وجود ندارد (بعید است که این یک طراحی اولیه برای Freja باشد، آن عنکبوت خودش جزو تصاویر لو رفته بود و از این مورد جداست!)

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

احتمالا ایده‌‌ای که در نهایت تبدیل به شخصیت Manscorpion Tark در بازی شد‌. در اینجا، این شخصیت سر یا کلاه‌خودی مشابه یک مینوتور دارد.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

دشمنی هشت‌دست. نمی‌توان باحال بودن این طراحی را انکار کرد، ولی فکر نکنم مبارزاتِ فوق کُند دارک سولز ۲ و چنین دشمنی، برای یکدیگر مناسب باشند!


کودکی شَنالوت

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

این تصویر کودکیِ شخصیت شَنالوت یا همان Emerald Herald (شخصیتی که پیش او لول‌آپ [Level Up] می‌کنیم) را نشان می‌دهد. شاید تاکنون توجه کرده باشید که در تیتراژ پایانی دارک سولز ۲ و در بخش مربوط به صداپیشگان‌، به کودکی شخصیت شَنالوت اشاره شده و برای چنین شخصیتی، یک صداپیشه وجود دارد؛ محتوایی حذف‌ شده که در بازی وجود ندارد. اینکه کودکی این شخصیت چه نقشی در بازی ایفا می‌کرده، معلوم نیست، ولی احتمالا با استفاده از قابلیت سفر در خاطرات که در اواخر بازی و با استفاده از Ashen Mist Heart به‌دست می‌آوریم، قرار بوده با کودکی این شخصیت مواجه شویم. این از آن دست از محتویات حذف‌شده‌ای است که بازمانده‌های آن در فایل‌های بازی باقی مانده‌اند و داده‌کاوانی همچون SanadSk (Garden of Eyes فعلی) توانسته‌اند این فایل‌ها را بازیابی کنند! در پایین می‌توانید مدل داخل بازی این شخصیت را مشاهده کنید.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

گراز انتحاری

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

یک گراز که بر روی خود، خُمره‌ای که به‌نظر می‌رسد حاوی مواد منفجره باشد، حمل می‌کند.

طراحی ابتدایی راهروی Aldia’s Keep

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

راهروی واقع در انتهای منطقه Aldia’s Keep که به باس Guardian Dragon منتهی می‌شود‌. ممکن است در نگاه اول، تفاوت چندانی میان این تصویر و نمونه داخل بازی به‌چشم نیاید، ولی در اینجا، این مکان دارای دو طبقه است و خبری از قفس‌هایی که موجودات مختلف در آن‌ها قرار داشتند، نیست. نکته قابل‌ توجه دیگر، وجود آلات شکنجه مختلف در این راهرو است که سبب خون‌آلود شدن زمین و حتی دیوار‌ها شده و ترکیب این مورد با مِه داخل راهرو، جَوی ترسناک برای این مکان خلق می‌کند. من واقعا این برداشت از منطقه Aldia’s Keep را دوست دارم! اتمسفر موجود در این تصویر بسیار سنگین است و انگار مستقیما از یک بازی ژانر وحشت آمده! موردی که با تحقیقاتی که Aldia در این مکان انجام می‌داده نیز، همخوانی دارد‌.

صورت جاینت‌ها

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

در این تصویر طراحی ابتدایی جاینت‌ها را مشاهده می‌کنیم که در آن، این موجودات صورت دارند! یکی از وقایع مهم در داستان دارک سولز ۲، دزدیدنِ «چیزی مهم» از جاینت‌ها توسط وِندریک (Vendrick) است. اینکه آن «چیز مهم» دقیقا چیست، هیچ‌گاه مستقیما بیان نمی‌شود، ولی در طول سال‌ها و با توجه به شواهد، دو تئوری اصلی شکل گرفتند: ۱- وِندریک از جاینت‌ها، قدرت دَمیدن روح در اشیا، یا به عبارت دیگر، قدرت ساخت Golemها را دزدیده. ۲- وِندریک صورتِ جاینت‌‌ها را دزدیده!

وجود داشتن چنین تصویری، به صحیح بودن تئوری اول قوت می‌‌دهد، ولی نباید فراموش کنیم که این یک محتوای حذف‌شده است و نمی‌توان آن را بخشی از بازی نهایی دانست.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

در تریلر Despair و در حوالی ثانیه ۵۴، یک تصویر چشمک‌زن وجود دارد که اگر در لحظه درست آن را متوقف کنید، می‌توانید تصویر بالا را ببینید که یک جاینتِ صورت‌دار را نشان می‌دهد؛ مورد دیگری که نشان می‌دهد زمانی، جاینت‌های صورت‌دار بخشی از بازی بوده‌اند.

دشمنان Sanctum Soldier سوارکار

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

درست مثل مقاله قبلی، در اینجا بار دیگر شاهد حالت سوارکار یک دشمن هستیم که در بازی نهایی وجود ندارد. این تصویر مربوط به دشمنان Sanctum Soldier است که در اولین دی‌ال‌سی (DLC) بازی، یعنی Crown of the Sunken King با آن‌ها مواجه می‌شویم. در این طراحی، سوار و مرکب توسط حشرات گوشت‌خواری که در سرتاسر این دی‌ال‌سی پیدا می‌شوند، تکه‌پاره شده‌اند و وضعیت آن‌ها در این تصویر، مورمور کننده است!

برخلاف نسخه اول دارک سولز، در دارک سولز ۲ در چند نقطه، شاهد وجود اسب‌ها هستیم؛ موردی که به کنار گذاشته شدن دشمنان سوارکار به‌دلیل چالش فنی که در مقاله قبلی ذکر شد، قوت می‌دهد و در اینجا نیز، این احتمال وجود دارد که دلیل کنار گذاشته شدن نسخه سوارکار دشمنان Sanctum Soldier، همان مورد باشد.

منظره‌ای حذف شده از منطقه Shulva

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

یک منظره از دی‌ال‌سی Crown of the Sunken King که در بازی وجود ندارد. نزدیک‌ترین چیزی که در داخل بازی به این تصویر وجود دارد، در پایین منطقه دی‌ال‌سی است و در آنجا، شاهد یک منطقه که در آب فرو رفته، هستیم؛ ولی این تنها شباهتی است بین منطقه مذکور و این تصویر وجود دارد و مواردی همچون مشعل‌های سبز رنگ، سازه‌های سنگی و آهکیِ طبیعی، پُل چوبی و … در بازی وجود ندارند!

نوع دیگری از دشمنان Undead Steelworker

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

تصویر دشمنان Undead Steelworker که در آن، نوع دیگری از این دشمنان با پیش‌بند وجود دارد. بار دیگر، این محتوا نیز از فایل‌های بازی، بازیابی شده و در پایین می‌توانید مدل داخل بازی این دشمنان را مشاهده کنید.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نکته جالب، این است که حتی حالت پیش‌بند‌‌‌پوش این دشمنان نیز، دارای دو نوع مختلف است! یکی فقط با پیش‌بند، و یکی با پیش‌بند و عینک ایمنی. بر اساس فایل‌های بازی، تفاوت بین این دو مورد در سلاح آن‌ها است و یکی از آن‌ها قرار بوده از پُتک استفاده کند و دیگری، از یک اَنبُر.

Covetous Demon

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

طراحی Covetous Demon که در آن، این موجود رنگ‌بندی متفاوت نسبت به نمونه داخل بازی دارد. شخصا نسبت به این تغییر بی‌تفاوت هستم، ولی موردی که از ظاهر او در این تصویر دوست دارم، صلبیه سفید‌رنگ این دشمن است. از نظر داستانی، این موجود زمانی یک انسان بوده و چشمان او در این تصویر، که بیشتر از نمونه داخل بازی شبیه به چشمان انسان است، ظاهر او را ترسناک‌تر می‌کند و حالتی Uncanny به صورت او می‌دهد.

Fume Sorcerer

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

طراحی دشمنان Fume Sorcerer که در آن، شاهد صورت بدون نقاب این دشمنان هستیم. نقاب این دشمنان در بازی، موردی است با بقیه ظاهر آن‌ها، چندان همخوانی ندارد (برای کسانی که نمی‌دانند، نقاب این دشمنان در بازی صرفا یک ورق آهن است!) با توجه به این تصویر، نقاب این دشمنان بخشی از طراحی آن‌ها نبوده و اضافه کردن نقاب به ظاهر آن‌ها، احتمالا تصمیمی بوده که صرفا برای پنهان کردن چهره این دشمنان انجام شده؛ موردی که قابل درک است، چونکه در طول سری، تقریبا هیچ دشمنی وجود ندارد که چهره‌ای تا این حد انسانی و واضح داشته باشد!

طراحی ابتدایی دشمنان Iron Warrior

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

طراحی ابتدایی دشمنان Iron Warrior که اگر بخواهم رو راست باشم، بسیار بی‌سلیقه و کلیشه‌ای است! اگر یک طراحی وجود داشته باشد که از استفاده نشدن آن خوشحال هستم، این طراحی همان است! در بازی سلاح این دشمنان عوض و سَر این دشمنان کلاً حذف شده، موردی که اگرچه منجر به خلق ظاهری چندان به‌یاد‌ماندنی برای این دشمنان نشده، ولی به مراتب بهتر از چیزی است که در اینجا مشاهده می‌کنیم!

دشمنی حذف شده از Brume Tower

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

دشمنی حذف‌شده که قرار بوده در دی‌ال‌سی Crown of the Iron king با آن‌ مواجه شویم.

طراحی ابتدایی دشمنان Manikin

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

می‌توان با اطمینان نسبی، این را بدنام‌ترین تغییر هنری انجام‌شده در تمام سری دانست‌! دشمنان Manikin یکی از اولین چیزهایی بودند که از دارک سولز ۲ نشان داده شدند و در تریلر رونمایی بازی حضور داشتند.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

بدون‌شک، نقاب سفید و صیقلی این دشمنان، چیزی بود که ظاهر آن‌ها را به‌یاد‌ماندنی کرده بود. تفاوت میان طراحی ابتدایی و ظاهر داخل بازی این دشمنان به‌گونه‌ای است که بسیاری از بازیکنان اصلا نمی‌دانند این دشمنان در بازی وجود دارند و گمان می‌کنند که آن‌ها کلاً از بازی حذف شده‌اند! دلیلش این است که در بازی، نقاب این دشمنان، چیزی که باعث به‌یاد‌ماندنی‌ شدن آن‌ها در جایگاه اول شده بود، از ظاهر آن‌ها حذف شده و این دشمنان بدون سر هستند! و اگر فکر کردید این تصمیم احمقانه بوده، کار از این نیز عجیب‌تر می‌شود! در بازی می‌توان نقاب این دشمنان را به‌عنوان یک آیتم پوشیدنی، دریافت کرد؛ منتهی ظاهر این نقاب در بازی، تقریبا هیچ شباهتی به طراحی اولیه ندارد! این نقاب دشمنان Manikin در بازی نهایی است:

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

خجالت‌آور! شاید این نقاب به‌عنوان یک آیتم مستقل می‌توانست جالب باشد، ولی به‌عنوان یک جایگزین برای نقاب دشمنان Manikin، این نقاب مواردی که باعث به‌یاد‌ماندنی شدن طراحی آن‌ها شده بود را دارا نیست.

موارد دیگر:

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

تصویر باس‌فایت Mytha که در اینجا برای او، یک Chime برای استفاده از جادو نیز طراحی‌شده. در بازی، او با سرِ قطع‌شده خود، از جادو استفاده می‌کند.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

طراحی دشمنان Heide Knight. در بازی، این شوالیه‌ها تنها با زره سفیدرنگ مشاهده می‌شوند و از بین چهار کلاه‌خود موجود در این تصویر، فقط دو مورد از آن‌ها در بازی هستند.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

یک تصویر از Dragonrider که در آن، نام این باس معنا پیدا ‌می‌کند و او سوار بر یک اژدها است.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

یک طرح دیگر برای روش مخفی کردن چهره دشمنان Desert Pyromancer (امکان نشان دادن کل طراحی وجود ندارد، ولی به من اعتماد کنید، بقیه تصویر شبیه به نمونه داخل بازی است!)

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

طراحی دشمنان Ironclad Soldier. در اینجا، علاوه بر تجهیزات داخل بازی این دشمنان، یک سپر و یک گرز متفاوت نیز برای آن‌ها طراحی شده که در بازی وجود ندارند.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

یک حمله حذف‌شده از دشمنان کِرم مانند در منطقه Black Gulch.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

طرحی از اَرابه‌‌رانِ باس Executioner’s Chariot که در آن، برای او سه سلاح طراحی شده که هیچ‌کدام‌شان در بازی وجود ندارند‌. شاید در ابتدا، امکان نبرد رو در رو با این دشمن وجود داشته.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

سلاح Ice Rapier همیشه یک Rapier نبوده.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

طراحی شخصیت Tseldora به‌همراه یک خنجر استفاده نشده.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

سلاح Puzzling Stone Sword با رنگ‌بندی متفاوت از نمونه داخل بازی.

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

طراحی ابتدایی (تصویر چپ) و طراحی نهایی (تصویر راست) Crown of the Ivory King که نقش و نگاری متفاوت از یکدیگر دارند.

متینmilad saRhaenyra77Lone BatفریدMohsen bakhtiariFidoBig Bossمحمدامین حیدریᴘᴏʀɪDota2𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔Niko_BladeAAACEآرشDark.Elden-LordmeysambPRINCESS MERRILLove Gamemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا
نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا
نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا
نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا
نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به طرح‌های هنری استفاده نشده Dark Souls 2 - گیمفا