آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم ترسناک و اقتباسی Five Nights at Freddy’s، فیلم Pain Hustlers با بازی امیلی بلانت و اثری تازه از کنت برانا بپردازیم.

در راستای گرایش هالیوود به ساخت اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی، فیلم Five Nights at Freddy’s جدیدترین اثر ساخته شده بر اساس این فرنچایز و بازی به شمار می‌رود که به‌تازگی به‌صورت هم‌زمان روی پرده سینماها و سرویس آنلاین پیکاک عرضه شده است. این فیلم با اینکه حرف زیادی برای گفتن ندارد اما شاید با ارجاعات خودش برای طرفداران این مجموعه جالب باشد. در ادامه این مطلب بیشتر به این فیلم خواهیم پرداخت.

علاوه بر این، در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» قرار است به معرفی فیلم اقتباسی از رمان‌های آگاتا کریستی یعنی فیلم «یک جن‎‌زدگی در ونیز» به کارگردانی و بازیگری کنت برانا و همچنین فیلم تازه سرویس آنلاین نتفلیکس به نام «سوداگران درد» با نقش‌آفرینی کریس ایوانز و امیلی بلانت بپردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم Five Nights at Freddy’s

فیلم پنج شب با فردی five nights at freddy's)
فیلم Five Nights at Freddy’s

عوامل سازنده: فیلم «پنج شب در رستوران فردی» فیلمی ترسناک و ماورا طبیعی به شمار می‌رود که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی و فرنچایزی به همین نام ساخته شده، فرنچایزی که آن را اسکات کاوتون خلق کرده است. سکان کارگردانی این اثر در دستان اما تامی بوده و خود او به همراه اسکات کاوتون و ست کادبک نیز فیلم‌نامه فیلم را قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: در فیلم «پنج شب در رستوران فردی» نگهبانی مشکل‌دار با بازی جاش هاچرسون وظیفه شیفت شب نگهبانی را در این مرکز سرگرمی خانوادگی متروکه می‌پذیرد. او به هنگام نگهبانی در این مکان متوجه می‌شود که چهار انیماترونیک در طول شب زنده می‌شوند و دست به قتل می‌زنند. در کنار جاش هاچرسون، بازیگران دیگری نیز در این اثر سینمایی نقش‌آفرینی می‌کنند که شامل الیزابت لیل، رایپر روبیو، مری استوارت مسترسون و متیو لیلارد است.

آیا فیلم «پنج شب در رستوران فردی» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «پنج شب در رستوران فردی» برخلاف اقتباس‌های ساخته شده از بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر که روند مثبتی داشتند و تحسین منتقدان و بینندگان را به دست آوردند، نتوانسته در بین منتقدان برجسته باشد و اکثر افراد نیز انتقادهایی نسبت به این اثر داشتند.

فیلم «پنج شب در رستوران فردی» پر از ایستر‌اگ‌ها و ارجاعات پنهان است که مطمئناً برای طرفداران این فرنچایز و بازی‌ها جالب به نظر می‌رسد ولی برای دیگر افرادی که آشنایی کمتری با این مجموعه دارند، جنبه‌های جالب و برجسته‌ای درون خودش ندارد و نتوانسته آن‌ها را به خودش جذب کند. همین نیز سبب شده تا افراد این فیلم را اثری غیر ترسناک و متوسط توصیف کنند.

فیلم «پنج شب در رستوران فردی» فاقد آن ترس و وحشت‌هایی است که بیننده‌ها را تکان بدهد و این در حالی است که فیلم بیشتر روی داستان بیش از اندازه طولانی از پس‌زمینه شخصیت اصلی خودش متمرکز شده است. بازی‌ها ترسناک بوده و بیننده را به وحشت می‌انداختند و همین نیز جنبه درخشان این فرنچایز بوده اما سازندگان موفق نشدند تا این موضوع را در این فیلم نیز به اجرا در بیاورند. در پایان باید گفت که برخی از طرفداران این مجموعه مطمئناً از تماشای این فیلم سینمایی لذت خواهند برد ولی باید گفت که برای دیگر بینندگان آثار ترسناک بهتر و جذاب‌تری وجود دارد که می‌توانند تماشا کنند و از کنار این اثر بگذرند.

فیلم A Haunting in Venice

فیلم a haunting in venice
فیلم A Haunting in Venice

عوامل سازنده: فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» اثر رازآلود و معمایی به شمار می‌رود که سومین فیلم از این مجموعه فیلم ساخته شده بر اساس آثار آگاتا کریستی و حول محور کارآگاه پوآرو است. این فیلم اقتباسی از رمانی به نام Hallowe’en Party از آگاتا کریستی است و فیلم‌نامه آن را مایکل گرین قلم زده و سکان کارگردانی آن در دستان کنت برانا بوده است.

داستان و بازیگران: فیلم «یک جن‎‌زدگی در ونیز» داستان هرکول پوآرو را دنبال می‌کند که اکنون بازنشسته شده و در تبعیدی خودخواسته در درخشان‌ترین و زیباترین شهر جهان یعنی ونیز زندگی خودش را سپری می‌کند. او با اکراه در مجلسی در یک کاخ متروکه و جن‌زده شرکت می‌کند و بلافاصله نیز به درون دنیای شوم سایه‌ها و رازها آورده می‌شود و پس از اینکه یکی از مهمانان به قتل می‌رسد، او باید بار دیگر از مهارت‌های کارآگاهی خودش برای حل معمای قتل استفاده کند.

همانند دو فیلم قبلی، کنت برانا نقش هرکول پوآرو را بازی می‌کند و از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر می‌توان به کایل آلن، کمیل کاتین، جیمی دورنان، تینا فی، جود هیل، علی خان،‌ اما لیرد، کلی رایلی، ریکاردو اسکامارسیو و میشل یئو اشاره کرد.

آیا فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» توانسته یک برداشت تاریک‌تر و دلهره‌آورتر از داستان‌های هرکول پوآرو را برای طرفداران به نمایش در بیاورد و اثری جالب برای تماشا در هالووین امسال به شمار می‌رود که با وجود اینکه معمای قتل آن چندان جالب و پیچیده نیست اما به لطف حضور بازیگران توانمند و همچنین جلوه‌های دلهره‌آور توانسته اثری جذاب باشد.

فیلم‌برداری این اثر سینمایی به‌خوبی انجام شده و جلوه‌های آن نیز زیبا و ظریف هستند و همین نیز سبب شده تا این اثر ترسناک و معمایی برای مخاطبان سرگرم‌کننده باشد. این در حالی است که داستان این اثر روی احساسات و فقدان ناشی از جنگی ویرانگر متمرکز شده و همین نیز سبب شده تا به اثری جالب‌توجه تبدیل شود.

فیلم Pain Hustlers

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا
فیلم Pain Hustlers

عوامل سازنده: فیلم «سوداگران درد» اثری جنایی و درام به شمار می‌رود که توسط دیوید یتس کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن را نیز ولس تاور قلم زده است. این اثر سینمایی بر اساس کتابی به همین نام نوشته ایوان هیوز و محصول سال ۲۰۲۲ است.

داستان و بازیگران: امیلی بلانت، کریس ایوانز، اندی گارسیا، کاترین اوهارا، جی دوپلاس، برایان دارسی جیمز و کلویی کولمن از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «سوداگران درد» نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان این اثر سینمایی نیز حول محور فردی است که دبیرستان خودش را تمام نکرده اما شغلی در یک شرکت دارویی در حال سقوط در فلوریدای مرکزی را قبول می‌کند و به‌زودی متوجه می‌شود که او قدم در میانه توطئه‌ای مجرمانه گذاشته است.

آیا فیلم «سوداگران درد» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «سوداگران درد» محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که از حضور بازیگران برجسته و توانمندی بهره می‌برد و داستان آن نیز جالب‌توجه به نظر می‌رسد اما عدم اجرای مناسب باعث شده تا این اثر سینمایی نتواند برجسته و درخشان باشد و توجه مخاطبان را به خودش جلب کند. با این حال، کسی که از فیلمی درام اجتماعی خوب لذت می‌برند و موضوع برجسته و مهم این اثر سینمایی برای آن‌ها حائز اهمیت است، احتمالاً از تماشای این اثر لذت خواهند برد و احساس رضایت خواهند داشت.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به معرفی فیلم اقتباسی «پنج شب در رستوران فردی»، فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» ساخته کنت برانا و همچنین فیلم «سوداگران درد» از سرویس آنلاین نتفلیکس و با بازی امیلی بلانت و کریس ایوانز پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

Dota2P????meysambDaniallox😃

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Daniallox😃 گفت:

    ترجیح میدم چیزی نبینم تا اینا

    Dota2Dakoخدای جهنم
  • Mahdi Sam گفت:

    الان سه تا فیلم معدفی کردین که دو تا شو اصلا قبول ندارین، و فقط یکی رو قابل قبول می‌دونین؟
    اطلاع دارین که پیشنهاد با نقد فرق داره؟

    REZAGAMERDota2
  • انقدر امتحان رو سرم ریخته واسه هفته بعد
    نمیتونم لایف ایز استرنج بازی کنم

    Dota2
  • FunTime Reza گفت:

    فیلم فناف رو دیدم و فیلم خوبی بود نظر منتقدان خیلی مهم نیست اگه طرفدار بازی اش نیستین یه فیلم متوسطه اگه هستین که خوشتون میاد و همچنین فروشش عالی بوده تو گیشه

  • Dako گفت:

    دوستان همین الان فیلم Five Nights at Freddy’s رو دیدم و می‌خوام نه از جانب یه طرفدار قدیمی این فرنچایز بلکه از جانب یه منتقد به فیلم نگاهی کنم (لطفاً کسایی که فیلم و ندیدن یه نگاهی به این نقد بندازن البته کمی هم اسپویل داره ولی خب…):
    داستان فیلم تو شروع خودش تمیز جلو می‌ره اما رفته رفته شلخته میشه. فیلم کاملا قابل پیش بینی جلو می‌ره و شما تقریباً از همون اول میتونید حدس بزنید قاتل سری کیه.
    وقتی میریم جلوتر اتفاقاتی میفته که کسایی که بازی های این سری رو بازی نکرده باشن یا تئوری هاش و ندیده باشن هیچی ازش سر در نمیارن یا فکر میکنن داستان شلخته شده در صورتی که اینطور نیست. (متاسفانه این فیلم طرفدارا رو هدف خودش قرار داده و نه مخاطب های عادی رو) نمونه بسیار خوبش شخصیت فردی طلایی یا (گلدن فردی) این شخصیت حتی تو خود بازی هاهم به ما معرفی نمیشه و یکدفعه سر و کلش پیدا میشه، و خب توی فیلم هم از همین فرمول استفاده کردن به بیان دیگه مخاطب معمولی فکر میکنه این از شلختگی فیلمه که یه رباتی رو معرفی نکردن بعد یهو از تو آسمون سر و کلش پیدا میشه در صورتی که گلدن فردی کلا همینه تو خود بازی هاهم همین اتفاق میفته و هیچ توضیحی هم براش نیست، حالا میرسیم به ویلن اصلی سری یعنی ویلیام افتن، خب من یه سوالی دارم کسی که هیچ اطلاعاتی از بازی ها نداره میخواد از کجا بدونه که این بابا کیه و چه کارایی کرده؟ تو فیلم ما فقط متوجه میشیم که این دوست عزیزمون قاتل اون پنج تا بچه بوده و یه سری چیزای سطحی دیگه، در صورتی که این بشر ویلن درجه ۱ این فرنچایزه و کلی کار دیگه کرده که هیچ کدوم تو فیلم نشون داده نمیشه و توضیحی هم براشون نیست. کم کم میرسیم به پایان بندی فیلم که حقیقتش حداقل می‌تونست خیلی خیلی بهتر باشه و کلی پتانسیل داشت اما همش به باد رفت. در نهایت پایان بندی فیلم طوری تموم شد که مخاطب اصلا نمیدونه هدف فیلم چی بود؟ قرار بود چی بشه؟ یا اصلا همین بود؟ چرا اینطوری تموم شد؟ و… و اینکه (قطعا) با فروشی که کرده ساخت سه گانه اولش حداقل به طور غیر رسمی تأیید شدس اما بازم باید دید چی میشه، براساس گفته کارگردان سوالات زیادی هست که تو دنباله به اون ها پاسخ میدن و…
    در یک نگاه کلی این فیلم از نظر منتقد ها شاید نمرش با ارفاق ۵ باشه، اما از نگاه طرفدارا مثل یه بهشت میمونه که سالها منتظرش بودن. در آخر هم بگم این فیلم رو صرفاً با توجه به درجه سنیش قضاوت کنید و خب بیشتر برای طرفداران و اون رنج سنی ساخته شده و نه بیشتر. هرچند نمرات منتقد ها هم یه مقدار براش زیادی بد بود و اونقدرا هم نباید میکوبیدنش چون صرفا برای رنج سنی پایین ساخته شده. نمره خودم به فیلم ۶/۱۰ هست. یه فیلم خانوادگی و متوسط روبه ضعیف هست و بیشتر مناسب طرفدارای خودشه، موفق باشید 🙂 .

    REZAGAMER
  • عنوان: آخر هفته چه فیلم و سریال هایی ببینیم
    محتوا: آخر هفته چه فیلم و سریال هایی نبینیم

    REZAGAMER
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Five Nights at Freddy’s تا Pain Hustlers - گیمفا