۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا
۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا
۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا
۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا

۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

علیرضا محمدی
۱۷:۱۳ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا

در این مقاله درباره بازی هایی صحبت می‌کنیم که می‌توانستند عالی باشند، اما در نهایت تنها به پاورقی‌های جذابی در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی بدل گشتند. با ما همراه باشید.

بازی‌های ویدیویی می‌توانند قلب شما را بشکنند. با صنعتی طرف هستیم که بر اساس خلاقیت، برنامه‌ریزی، نیروی انسانی، همکاری و تقاضای مشتری ساخته شده، پس طبیعی است که گاهی همه‌چیز به درستی پیش نرود.

یک استودیو می‌تواند مفهومی درخشان را به همراه تعداد قابل توجه‌ای از استعدادها به کار گیرد، اما به دلیل چندین تصمیم اشتباه یا کمبود بودجه، در نهایت تنها پوسته‌ای از آنچه که قرار بود در ابتدا ساخته شود، به بازار عرضه گردد؛ یا حتی ممکن است به این مرحله نیز نرسیم و ساخت بازی در سکوت خبری لغو شود. در این صنعت بعضی رویاها به بن‌بست می‌رسند و برخی طراحی‌های شگفت‌انگیز هیچ‌گاه نور روز را به چند دلیل نمی‌بینند:

«شاید ایده جالبی برای ساخت یک اسپین‌آف از فرنچایز Mario وجود داشته باشد که نینتندو (Nintendo) هرگز به سراغش نمی‌رود. شاید می‌خواهید به ساخت بازی بر اساس یک فیلم محبوب بپردازید، ولی مافوق‌هایتان فکر می‌کنند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. شاید هم عنوان مبارزه‌ای شما تنها به این دلیل لغو شده که افرادی که برایشان کار می‌کنید توسط شرکت دیگری خریداری می‌شوند و آن شرکت با دیدگاه شما موافق نیست».

صرف نظر از مطالب فوق، بسیاری از این پروژه‌های شکست خورده می‌توانند باعث شوند احساس کنید که چیز بزرگی را از دست داده‌اید. در حالی که مثال‌های بی‌شماری وجود دارد، در اینجا پانزده بازی که آرزو می‌کردیم ای کاش می‌توانستند به درستی منتشر شوند را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

۱۵. Eternal Champions: The Final Chapter

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

پس از اینکه Street Fighter 2 در اوایل دهه ۹۰ سر و صدای زیادی را در بین عناوین مبارزه‌ای به راه انداخت، سگا (SEGA) با محصولی به نام Eternal Champions سعی کرد در این ژانر سرمایه‌گذاری کند. اولین نسخه از این سری به یکی از انحصاری‌های برجسته در طول جنگ عناوین ۱۶ بیتی بدل گشت.

پس از آن، در سال ۱۹۹۵ یک دنباله از این فرنچایز بر روی کنسول SEGA CD به نام Eternal Champions: Challenge from the Dark Side منتشر شد که با مجموعه‌ای از شخصیت‌ها و برخی مکانیک‌های جدید گسترش یافته بود، از جمله Cinekills که در آن، باس نهایی بازی از طریق کات‌سین‌هایی سینماتیک احضار می‌شد تا بازنده را به روشی خاص بکشد.

بازی بعدی این مجموعه که داستانش از ایده‌های جالبی مانند پارادوکس‌های سفر در زمان و تعادل بین خیر و شر بهره می‌برد، قرار بود همراه با عرضه کنسول Sega Saturn به بازار عرضه شود و Eternal Champions: The Final Chapter نام داشت.

این پروژۀ جاه‌طلبانه که قرار بود به دلیل روایت سریالی و اقدامات احتمالی مبارزان آن، پایان‌های احتمالی زیادی داشته باشد، متاسفانه به سرانجام نرسید، زیرا سگای ژاپن فکر می‌کرد به دو فرنچایز از ژانر بازی‌های مبارزه‌ای (که بسیار نیز با یکدیگر متفاوت بودند) نیاز ندارد. Eternal Champions برای همیشه از بین رفت تا بازی‌های Virtua Fighter بتوانند تنها عناوین فایتینگ این شرکت باشند.

۱۴. Aliens (1987, Famicom)

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

تمامی عوامل مربوط به این بازی بر روی کاغذ معرکه بودند: «فرانچایز Aliens، کنسول NES و استودیوی اسکوئر (Square)». کنار هم قرار گرفتن این اسامی هر شنونده‌ای را هیجان‌زده می‌کند. در سال ۱۹۸۷، اسکوئر مشغول کار روی ساخت یک بازی ساید-اسکرولر از فرنچایز Aliens برای کنسول Famicom Disk System بود که مطمئناً منجر به پورت آن برای NES می‌شد. این پروژه در نهایت کنسل شد، اما سال‌ها بعد، یک نمونه اولیه از آن کشف و در سراسر اینترنت به اشتراک گذاشته شد.

چیزی که مشاهده کردیم قطعاً می‌توانست با صرف زمان بیشتر به یک محصول عالی تبدیل شود. سیستم تقویت قدرت جذابی هم برای سلاح‌ها و هم برای توانایی پریدن در بازی به چشم می‌خورد. دشمنان نیز بسیار عالی به نظر می‌رسیدند، مخصوصاً Queen Xenomorph. احتمالاً در آن زمان اسکوئر سریعاً به این نتیجه رسیده بود که کیفیت محصولش به اندازه کافی بالا نیست، اما با کمی صرف زمان بیشتر، قطعاً با بازی فوق‌العاده‌ای روبه‌رو می‌شدیم.

۱۳. Batman: Gotham by Gaslight

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

Elseworlds اثری از دی‌سی کامیکس (DC Comics) بود که به آن‌ها اجازه می‌داد برداشت‌های متفاوتی از شخصیت‌های مختلف خود داشته باشند و افسانه‌های خود را در محیط‌های مختلف بازگو کنند. این امر منجر به خلق نسخه‌های جالبی از قهرمانان دی‌سی شد، مانند دنیایی که راکت کال-ال (Kal-El) در برابر توماس و مارتا وین فرود آمد و به واقعیتی منجر شد که در آن، بتمن یک کریپتونی غیرقابل توقف بود.

یا دنیایی که در آن، لیگ عدالت به شکل تفنگداران غرب وحشی و به رهبری کلانتر دایانا فعالیت می‌کردند. یکی از معروف‌ترین نمونه‌های ایجاد شده Batman: Gotham by Gaslight نام داشت که در سال ۱۹۸۹ توسط برایان آگوستین (Brian Augustyn) و مایک میگنولا (Mike Mignola) در مورد بتمن موجود در انگلستان ویکتوریایی ساخته شده بود و در آن، بتمن تلاش می‌کرد تا جک ریپر را ردیابی کند.

استودیوی Day 1 (تیم سازنده MechAssault و نسخه‌های کنسولی F.E.A.R) قصد داشت از این خط داستانی یک بازی بسازد و آن را به THQ بفروشد. متاسفانه وقتی زمان صدور مجوز فرا رسید همه‌چیز از هم پاشید. برخی می‌گویند که کمپانی برادران وارنر (WB) از این ایده خوشش نیامده و با ساخت بازی مخالفت کرده است، در حالی که برخی دیگر می‌گویند THQ نتوانسته پول لازم را جمع‌آوری کند.

واقعاً شرم‌آور است، چرا که نمونه‌‌ای اولیه از بتمن در حال پرسه زدن در خیابان‌های مه‌آلود و پشت‌بام‌های انگلستان وجود دارد و واقعاً خوب به نظر می‌رسد. در حال حاضر هیچ خبری از این بازی در دست نیست، اما حداقل Gaslight Batman به عنوان یک لباس در Batman: Arkham Origins و نسخه موبایلی Injustice: Gods Among Us حضور دارد.

۱۲. Sonic X-Treme

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

تلاش برای ساخت یک بازی اورجینال از کاراکتر سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) برای کنسول سگا ساترن (Sega Saturn) نه تنها به شکست می‌انجامید، بلکه یک ماجراجویی ناامیدکننده و پیچیده نیز به شمار می‌رفت. در این پروژه، اشتباهات و تضادهای زیادی از سوی سگا و تیم سازنده بازی به وجود آمد و تعدادی از برنامه‌نویسان حیاتی شرکت با بیماری‌های جدی مواجه شدند.

سونیک فقط در بازی‌های غیرپلتفرمر برای کنسول ساترن ظاهر شد و تا عرضه بازی Sonic Adventure برای کنسول سگا دریم‌کست (Sega Dreamcast)، عنوان جدید و مهمی در اختیار بازیکنان قرار نگرفت.

کمپانی فیلم‌سازی مترو گلدوین مایر (MGM) برای همراهی با انتشار Sonic X-Treme، قصد داشت یک فیلم لایو-اکشن به نام Sonic: Wonders of the World را منتشر کند که در آن، سونیک و روبوتنیک (Robotnik) قادر به فرار از کنسول ساترن هستند و در نهایت، تلاش آن‌ها برای کُشتن یکدیگر به پسر ۱۲ ساله‌ای کمک می‌کند تا طلاق والدینش را بپذیرد. هر دو پروژۀ مورد بحث ما نهایتاً لغو شدند و رنگ روز را به خود ندیدند.

۱۱. Sunman

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

زمانی که یک مغز متفکرِ شرور و کچل سعی می‌کند دنیا را تصاحب کند، مردی با رفتار ملایم و یک S بر روی سینه‌اش وارد صحنه می‌شود. سپس این قهرمان با استفاده از انرژی خورشیدی، قابلیت پرواز، قدرت فوق‌العاده و دید حرارتی خود، به مقابله با اهریمن می‌پردازد. حتی در یک مرحله، با باسی که خود را قدرتمندتر از لوکوموتیو نشان می‌دهد، مبارزه خواهیم کرد. می‌دانید در مورد کی حرف می‌زنم؟ پرنده است؟ هواپیماست؟ نه، این سانمن (Sunman) است.

چیزی که قرار بود تلاش سان‌سافت (Sunsoft) برای ساخت یک بازی از کاراکتر سوپرمن باشد، با مشکلات صدور مجوزِ قابل توجه‌ای مواجه شد که مانع از حضور سوپرمن در این بازی گشتند. بنابراین، در اواسط تولید، آن‌ها ماهیت این شخصیت را تغییر دادند تا او را از لحاظ قانونی قابل توجیه کنند.

پروژه جدید آن‌ها مانند تقاطعی بین Batman استودیوی سان‌سافت و بازی آرکید Taito Superman بود و به نظر می‌رسید که راهی عالی برای ساخت بازی سوپرمن در یک محیط ۸ بیتی باشد. این پروژه به اتمام نزدیک شد، اما به طور کامل متوقف نگشت. حداقل سان‌سافت در نهایت توانست بازی Death and Return of Superman را برای کنسول SNES منتشر کند.

۱۰. Castlevania: Resurrection

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

Castlevania: Resurrection که در سال ۱۶۶۶ روایت می‌شد، حول محور کانتس (Countess)، خون‌آشام قدرتمند و عاشق سابق دراکولا می‌چرخید که علاقه زیادی به بازگرداندن دوباره او داشت. او در تلاش‌هایش برای انجام این کار، چندین شکاف زمانی ایجاد کرد و باعث شد قهرمانان سابق فرنچایز، یعنی سونیا بلمونت (Sonia Belmont) از سال ۱۴۵۰) و ویکتور بلمونت (Victor Belmont) از جایی در دهه ۱۸۰۰) جلوی او را بگیرند.

علی‌رغم سه سال تلاش، Castlevania: Resurrection به دلیل این باور که کنسول دریم‌کست خیلی ناموفق بوده و ارزش سرمایه‌گذاری را ندارد، لغو شد. دو دهه بعد شخصی یک نمونه بسیار اولیه از بازی را کشف کرد و آن را به حراج گذاشت، نمونه مورد بحث هم‌اکنون نیز در اینترنت موجود است.

نمونه مذکور یک ساخت بسیار اولیه و پُرزرق‌وبرق از بازی را نشان می‌دهد که تنها دربرگیرنده سونیا (Sonia) و یک مرحله است، همچنین در آن هیچ‌گونه جلوه صوتی و یا آسیب محیطی وجود ندارد. با اینکه کمی آشفته به نظر می‌رسد (مخصوصاً سکانس تعقیب و گریز هیدرا (Hydra) با زاویۀ دید تأسف بارش)، اما نویدهای زیادی از آنچه که می‌توانست باشد را به ما نشان داد.

۹. Mega Man Legends 3

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

در دوران ظهور اولین پلی استیشن، شرکت کپکام (Capcom) دو بازی Mega Man Legends و همچنین یک پیش درآمد از این مجموعه را منتشر کرد. Mega Man Legends 2 با پایانی نفس‌گیر تمام شد که هرگز از یاد طرفداران پاک نمی‌شود. بازی‌های سری Legends هزاران سال پس از عناوین اصلی اتفاق می‌افتند و کمی دردناک است که می‌دانیم Legends 2 آخرین محصولِ خط زمانی فرنچایز Mega Man به شمار می‌رود.

حدود یک دهه بعد، به نظر می‌رسید که بالاخره قرار است به نتیجه برسیم. Mega Man Legends 3 برای Nintendo 3DS معرفی شد و حتی دو قهرمان جدید هم به نام‌های Aero و Barrett در آن حضور داشتند. در آن زمان، کپکام فقط پروژه‌هایی را تأیید می‌کرد که طرفداران به آن‌ها علاقه‌مند بودند، بنابراین یک وبسایت برای جمع‌آوری بازخورد و علاقه طرفداران راه‌اندازی شد.

یک دمو از بازی مورد بحث در حال آماده شدن بود و تقریباً به انتشار بازی نزدیک بودیم که کپکام نتیجه گرفت این پروژه ارزشش را نخواهد داشت و به همین خاطر، آن را لغو نمود. اکانت توییتر کپکام بریتانیا این موضوع را اعلام کرد و اساساً نشان داد که طرفداران باید این بازی را خیلی بیشتر می‌خواستند.

۸. Primal Rage 2

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

با وجود اینکه کنترل‌های Primal Rage 1 بسیار ناخوشایند بودند، اما خودِ بازی چشمگیر به نظر می‌رسید. داشتن دایناسورهای عظیم و گوریل‌هایی با حرکات استاپ-موشن، برای آن زمان بسیار عالی به شمار می‌رفتند، اما تمام این تلاش‌ها در برخی موارد به ضرر محصول نهایی تمام شدند.

در واقع، مسئولان شرکت آتاری (Atari) به دلیل کمبود زمان، نتوانستند یک باس نهایی واقعی را برای انتشار بازی آماده کنند. در ابتدا، آن‌ها قصد داشتند که Necrosan (یک اژدهای استخوانی) را به عنوان باس آخر در بازی Primal Rage قرار دهند. سپس، تصمیم بر این شد تا یک نسخه جدید از بازی Primal Rage ساخته شود و Necrosan را برای آن نگه دارند.

بازی جدید بیشتر از نسخه اول بر روی آواتار هر هیولا تمرکز داشت. یک ببر دندان شمشیری انسان‌نما و آواتار او نیز در فهرست بازی حضور داشتند. گفته می‌شود که این محصول تا پیش از خریده شدن شرکت آتاری توسط میدوی (Midway) و کنار گذاشته شدن پروژه، فاصله زیادی تا انتشار نداشته است.

علی‌رغم اینکه Primal Rage 2 هرگز به طور رسمی منتشر نشد، اما دارای اکشن فیگورهای مختلف و یک رمان با جلد شومیز به نام Primal Rage: The Avatars است. متأسفانه نسخه‌های این کتاب به طرز باورنکردنی و نگران‌کننده‌ای گران هستند.

۷. StarCraft: Ghost

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment) در مسیر تلاش برای سرمایه‌گذاری روی محبوبیت StarCraft، به یک شوتر سوم‌شخص در ژانر RTS (استراتژی همزمان) از این فرنچایز که برای پلی استیشن ۲، ایکس باکس و گیم‌کیوب در حال توسعه بود، چراغ سبز نشان داد.

StarCraft: Ghost به بازیکنان اجازه می‌داد تا در گوشه و کنار دنیای StarCraft تیراندازی کنند و پنهان شوند. پیش‌نمایش‌های بازی واقعاً سرگرم‌کننده و به طرز شگفت‌انگیزی روان به نظر می‌رسیدند. برای مدتی طولانی StarCraft: Ghost در بسیاری از لیست‌های «مورد انتظارترین» به طور ثابت حضور داشت. با این حال، این محصول مانند بسیاری از عناوین نام‌آشنای دیگر، در جهنم توسعه به دام افتد.

جدای از بحث‌های بی‌پایان در مورد چگونگی تعادل میان اکشن و مخفی‌کاری، گفته می‌شود که توسعه‌دهنده بازی، یعنی Nihilistic Software، فاقد یک ضرب‌الاجل مشخص برای انتشار محصول خود بوده و همین امر، منجر به عدم تمرکز آن‌ها بر روی بازی شده بود.

Nihilistic Software کنار گذاشته شد و جای خود را به استودیوی Swingin’ Ape داد. این اتفاق روند ساخت بازی را روی غلتک انداخت، اما وقتی به نظر می‌رسید که همه‌چیز برای انتشار بازی آماده است، تیم سازنده متوجه شدند که دیگر خیلی دیر شده.

صنعت بازی‌های ویدیویی به راه خود ادامه داده و به نسل بعدی کنسول‌ها منتقل شده بود. StarCraft: Ghost ناگهان در مقایسه با معاصرانش منسوخ گشت. بازی کنار گذاشته شد و ماجراجویی‌های نووا (Nova) صرفاً در مجموعه‌ای از رمان‌های StarCraft ادامه پیدا کردند. اتفاقاً این کتاب‌ها بسیار ارزان‌تر از رمان Primal Rage هستند.

۶. WWE Brawl

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

در سال ۲۰۱۱، شرکت THQ بازی WWE All-Stars را منتشر کرد: «یک محصول فوق‌العاده که برای آن زمان بسیار زیبا بود». چیزی نگذشت که آن‌ها تصمیم گرفتند این پروژه را با چیزی بزرگ‌تر و دور از دسترس‌تر دنبال کنند: «پروژه‌ای به نام WWE Brawl». قرار بود به جای استفاده از موتور قبلی، از موتور گرافیکی به کار رفته در بازی Power Stone بهره ببرند. این ایده کمک می‌کرد تا مبارزات در محیط‌های شهری بیشتری صورت بگیرد.

در نسخه جدید، کُشتی‌گیران دوباره طراحی می‌شدند تا بیشتر شبیه به چیزی از یک کتاب کمیک به نظر برسند (برخلاف مفاهیمی که بعداً در بازی موبایل WWE Immortals یافت شد). شِیمِس (Sheamus) را به عنوان یک شمشیرزن، جان سینا (John Cena) را به عنوان عضوی از تیم نیروهای ویژه و کین (Kane) را به عنوان هیولای فرانکنشتاین می‌توانستید در بازی ببینید.

تصاویری که از این محصول موجود است نشان می‌دهند که بازی مورد بحث ما احتمالاً برای انتشار در سال ۲۰۱۳ برنامه‌ریزی شده بود. سپس ظاهراً همه‌چیز خراب شد. THQ مشکلات مالی داشت، آن‌ها پروژه را بسیار دلهره‌آور می‌دانستند و در نهایت مجوز WWE به ۲K Games رسید. یک پروژه امیدوارکننده از دست رفت و نزدیک‌ترین چیزی که تا به حال از آن دیده‌ایم، شاید WWE 2K Battlegrounds باشد.

۵. Duelin’ Firemen

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

Duelin’ Firemen قرار بود در اواسط دهه ۹۰ و توسط استودیوی RUNANDGUN برای کنسول ۳DO منتشر شود. داستان بازی نشان می‌دهد که آتش‌سوزی بزرگی در شهر شیکاگو به دلیل برخورد یک شاتل فضایی با برج سیرز (Sears) در داغ‌ترین روز تاریخ اتفاق افتاده است.

این حادثه منجر به حضور دو قهرمان آتش‌نشان می‌شود که ایفای نقش یکی از آن‌ها را رودی ری مور (Rudy Ray Moore) بر عهده داشت. دو قهرمان ما به اطراف شیکاگو می‌روند و داستان بازی از همین نقطه آغاز می‌شود. در طول ماجراهای ناگوارِ پیش رو، آن‌ها با موجودات فضایی، چندین توطئه مشکوک و موارد جذاب دیگری روبه‌رو خواهند شد.

این بازی قرار بود بیشتر یک اثر ماجراجویی با مینی‌گیم‌های متنوع باشد. شما هر کاری می‌کردید، از راندن ماشین آتش‌نشانی در شهر گرفته تا اجرای برنامه با یک گروه موسیقی یا رفتن به یک سفر در داخل مغز خودتان. فیلم موجود از بازی نیز رویایی دیوانه‌وار را برای بینندگان به تصویر می‌کشد. نمی‌گویم که این بازی قطعاً یک شاهکار می‌شد، اما وقتی اطلاعات موجود از آن را در کنار یکدیگر قرار می‌دهم، نمی‌توانم احساس بدی نسبت به آن داشته باشم.

۴. Avengers (2012)

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

روزهای ابتدایی دنیای سینمایی مارول (MCU) با توسعه چندین بازی همزمان شده بود. با توجه به اینکه اولین فیلم انتقام‌جویان قرار بود تاثیر زیادی روی فرهنگ عامه بگذارد، منطقی به نظر می‌رسید که THQ نیز آماده انتشار یک بازی از گروه انتقام‌جویان باشد تا با انتشار آن برای پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و Wii U، روی این دنیای پُرپتانسیل سرمایه‌گذاری کند.

برخلاف دیگر اقتباس‌ها، این یکی قرار نبود اقتباسی از خود فیلم باشد؛ در عوض، محصول مورد بحث ما در خط داستانی تهاجم مخفی (Secret Invasion) روایت می‌شد و در عین حال، اشاره‌ای نیز به فیلم داشت. مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور و هالک قهرمانان پیش‌فرض بودند، در حالی که هاکای و بیوه سیاه را می‌شد با پیشرفت در بازی آزاد کرد. جالب اینجاست که گفته می‌شود بازی در قالب چهار شگفت‌انگیز را نیز می‌توانستیم تجربه کنیم.

بازی قرار بود یک شوتر اول‌شخص باشد که با عناصر طراحی بزن برو جلو (beat ‘em up) ترکیب شده بود. حملات چندنفره نیز جنبه‌ اصلی گیم‌پلی را تشکیل می‌دادند. همچنین با استفاده از Skrullها به عنوان آنتاگونیست‌، سازندگان راه آسانی را برای ایجاد تنوع در پیش داشتند. متأسفانه، این پروژۀ امیدوارکننده هرگز تکمیل نشد، زیرا THQ از نظر مالی آسیب دیده بود و آن‌ها به سادگی بودجه لازم برای تحقق همه‌چیز را در اختیار نداشتند.

یوبیسافت (Ubisoft) با سوءاستفاده از این وضعیت وخیم، مجوز مارول (Marvel) را گرفت و اقتباس مستقیم‌تر خود از تهاجم مخفی را با بازی Marvel Avengers: Battle for Earth ساخت. درست است که این محصول در مقایسه با آنچه THQ در سر داشت، الهام‌بخش به نظر نمی‌رسد، اما Disney+ بارها به ما نشان داده کارهای بسیار بدتری نیز وجود دارند که می‌توانید با خط داستانی تهاجم مخفی انجام دهید.

۳. Mortal Kombat: Fire & Ice

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

چندین اسپین‌آف از فرنچایز Mortal Kombat وجود دارد، اما تنها عنوانی که عموماً مورد پسند واقع شد Mortal Kombat: Shaolin Monks است. این بازی داستان Mortal Kombat II را در سبک «بزن برو جلو» و با عناصر اکتشافی بازگو کرد. در بازی مورد بحث، شما باید در قالب لیو کانگ (Liu Kang) و کونگ لائو (Kung Lao) و شخصیت‌های محبوب‌تر ساب-زیرو (Sub-Zero) و اسکورپیون (Scorpion) که به عنوان کاراکترهای قابل باز شدن در دسترس هستند، بازی را به جلو ببرید.

در سال ۲۰۰۵، استودیوی میدوی (Midway) واقع در شهر لُس آنجلس آمریکا، کار بر روی یک دنباله را آغاز کرد. این بار بر اساس ایده‌ای که در آن، دو رقیب افسانه‌ای، یعنی ساب-زیرو و اسکورپیون، مجبور به همکاری با یکدیگر در برابر تهدیدی مشترک می‌شدند.

کار ساخت بازی شروع شد، اما تیم سازندۀ آن برای توسعه TNA Impact به کار گرفته شدند و بلافاصله پس از انتشار آن بازی، استودیوی سازنده ورشکست شد. پس از ریبوت سری Mortal Kombat، این دو شخصیت به طور منظم شروع به همکاری با یکدیگر کرده‌ند، از جمله فصلی در کمپین داستانی Mortal Kombat 11 که به سادگی «آتش و یخ» نامیده می‌شود.

۲. Star Wars 1313

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

در اواخر سال ۲۰۱۲، کمپانی دیزنی (Disney) فرنچایز Star Wars را خریداری نمود. در میان تمام تغییراتی که به واسطه این خرید صورت گرفت، بازی ویدئویی Star Wars 1313 بیش از بقیه ما را آزرده خاطر کرد. ساخت این محصول که به نظر می‌رسید قرار است بهترین و مفهومی‌ترین بازی Star Wars تولید شده تا آن زمان باشد، به راحتی هر چه تمام‌تر لغو شد.

Star Wars 1313 که با گرافیک و گیم‌پلی‌ای زیبا در مراسم E3 2012 به نمایش گذاشته شد، در ظاهر شبیه به Uncharted به نظر می‌رسید، اما در منطقه Coruscant و سیاره ۱۳۱۳ جریان داشت.

در ابتدا، شخصیت اصلی داستان یک جایزه‌بگیر جوان به نام راک جارن (Rak Jaren) بود که توسط مربی‌اش، یعنی کلیک (Kellic) همراهی می‌شد. با این حال، مدت کوتاهی پس از معرفی بازی مورد بحث، شرکت لوکاس‌آرت (LucasArts) به این فکر افتاد که چرا باید قهرمان اصلی داستان یک فرد جوان و بی‌تجربه باشد؟

بازی به گونه‌ای تغییر کرد که راک جارن با بوبا فت (Boba Fett) جایگزین شد. تقریباً تمام چیزهایی که از بازی نشان داده می‌شدند، آن را به یکی از امیدوارکننده‌ترین پروژه‌های جنگ ستارگان تبدیل کرده بودند. حتی در سال ۲۰۲۲، ویدیویی از بازی کشف شد که بوبا را در حال قدم زدن در زیر سیاره مذکور نشان می‌داد. Star Wars 1313 که احتمالاً دارای رده‌بندی سنی M بود، قبل از اینکه توسط دیزنی تکه‌تکه شود، در مراحل پایانی توسعه قرار داشت.

۱. Silent Hills

15 بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند

داستان فرنچایز Silent Hill یک روایت افسانه‌ای از دل‌شکستگی است و تا زمانی که صنعت بازی‎‌های ویدیویی وجود داشته باشد در خاطره‌ها باقی خواهد ماند. در سال ۲۰۱۴، یک بازی رایگان و مرموز به نام .P.T برای پلی استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت. این بازی معمایی، ترسناک و نگران‌کننده، گیمرها را به دام انداخت و به سرعت دنیا را درنوردید. تا جایی که برخی هنوز هم آن را ترسناک‌ترین بازی ساخته شده می‌دانند.

.P.T حتی به شجاع‌ترین و باهوش‌ترین بازیکنان نیز یک پایان جهنمی را نشان داد. با فرار از راهرویی به ظاهر بی‌پایان در یک خانه جن‌زده، کات‌سینی به نمایش درمی‌آمد و نشان می‌داد که تمام اینها بخشی از یک برنامه مفصل برای نمایش دنباله Silent Hill هستند که قرار است توسط هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) ساخته شود.

در ادامه نیز مشخص شد که نقش قهرمان داستان توسط نورمن ریداس (Norman Reedus) ایفا می‌شود. با محصولی رویایی طرف بودیم که کمتر کسی جرات داشت امیدوار باشد واقعاً اتفاق بیفتد. مدت زیادی نگذشت که متوجه شدیم این بازی واقعاً یک رویا بوده و قرار نیست به واقیت تبدیل شود.

کوجیما و کونامی (Konami) بر سر ساخت Metal Gear Solid V: The Phantom Pain با یکدیگر درگیر شده بودند. با رفتن کوجیما و تصمیم کونامی برای تغییر استراتژی‌های تجاری خود، می‌توانستیم بفهمیم که عنوانی از Silent Hill دیگر ساخته نمی‌شود. سپس برای افزودن نمک به زخم، .P.T نیز از فروشگاه پلی استیشن حذف شد. حالا گیمرهای ناامید تنها می‌توانند با ناامیدی آه بکشند و تصور کنند که آن بازی چه چیزی می‌توانست باشد.


از توجه و همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع: Den of Geek

Arthur Morganmilad saDota2ARSHIAAAAمحسن رضوی فرA0seyed0Aولگرد اوسکلOne Of The Ninejokermasoud pc gamerامیر حسینBobysad58RezzDARKSIRENB-manGiivaradelBlack SwordsmanBAXY bachsv-alkalinemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا
۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا
۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا
۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا
۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ بازی لغو شده که شایستۀ انتشار بودند - گیمفا