رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا
رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا
رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا
رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

دنیای سینمایی مارول میزبان حضور گروه انتقام‌جویان می‌باشد که در این مقاله باهوش‌ترین آن‌ها را رتبه بندی کرده‌ایم.

شاید بتوان گفت که مهمترین و محبوب‌ترین ویژگی دنیای سینمایی مارول، گروهی تحت عنوان انتقام‌جویان نام دارد. گروهی متشکل از قهرمانانی که برای امنیت و نجات سیاره زمین بارها و بارها گرد یکدیگر جمع شده تا تهدیداتی مرگبار را خنثی نمایند. گروهی که آخرین‌بار در طی فیلم‌های Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame با تمام قوا به نبرد با تانوس و ارتش عظیم وی رفته که برخی در این راه فدا شده و برخی دیگر خود را بازنشسته کردند.

فارغ از قدرت‌های فیزیکی و فرابشری هر یک از اعضای گروه انتقام‌جویان، یکی از تعیین کننده‌ترین مسائلی که در پیروزی‌های آن‌ها نقشی اساسی خواهد داشت، مقوله‌ای به نام هوش نام دارد. در حالی که هوش شخصیت‌هایی نظیر تونی استارک و پیتر پارکر به صورت کلی در دنیای کمیک از شهرت خاصی برخوردار می‌باشد، در مقاله امروز نگاه کلی‌تری به قضیه داشته و قصد داریم تا اعضای اصلی این تیم در دنیای سینمایی مارول را در حیطه هوش و ذکا.ت رتبه بندی کرده و ببینیم که باهوش‌ترین انتقام‌‍جو سینما چه نام دارد. پس در ادامه این مقاله جذاب و خواندنی ما را همراهی نمایید.

۱۵. کلینت بارتون/هاک‌آی

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

در ابتدای مقاله به سراغ شخصیتی می‌رویم که در کمال تعجب می‌توان او را پتانسیلی از دست رفته در دنیای سینمایی مارول خطاب کرد!

کماندار دنیای سینمایی مارول با نقش آفرینی جرمی رنر در تمام فیلم‌های حضور یافته تنها حکم رباتی کشنده را داشته که وظیفه‌اش نابودی ربات‌ها و موجودات بیگانه بوده است؛ رویکردی که البته تا حدودی در سریال اختصاصی وی تغییر کرد و جنبه انسانی‌تری از کلینت بارتون را شاهد بودیم. او تصمیمات عجیبی در طول حضورش در MCU گرفته که گاهاً هوشش را زیر سوال می‌برد؛ به مانند پنهان کردن تیم انتقام‌جویان در خانه‌اش طی حمله اولتران که می‌توانست مرگ همسر و فرزندانش را در پی داشته باشد.

۱۴. ثور

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

ثور، خدای رعد با نقش آفرینی کریس همسورث به سبب شخصیت‌ پردازی نامتعادلی که در دنیای سینمایی مارول دریافت کرده، اساساً چندان فرد باهوشی به شمار نمی‌رود.

او بارها و بارها رفتارهای عجیب و غریب و تصمیمات احمقانه اتخاذ کرده که بسیار برایش گران تمام شده است. البته که انتظار چندانی از ثور نرفته و او حکم بازوی قدرتمند تیم انتقام‌جویان را داشته که از لحاظ قدرت فیزیکی بتواند دشمنانش را خرد و خاکشیر نماید. به عنوان مثال برای ساخت اسلحه استورم بریکر حاضر شد تا در برابر اشعه بسیار قدرتمند یک ستاره قرار گرفته که می‌توانست مرگش را در پی داشته باشد. با این حال توانایی‌های فیزیکی و همچنین روحیه فداکار وی سبب شد تا ترسی از بابت چنین تصمیمی نداشته و بارها و بارها دست به اعمالی بزند که اگرچه از لحاظ عقلی خنده‌دار به نظر می‌رسد اما کمتر کسی جرات انجام آن‌ها را داشته است.

۱۳. واندا ماکسیموف/اسکارلت ویچ

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

واندا ماکسیموف با نقش آفرینی الیزابت اولسن تراژدی‌های دردناکی را در دنیای سینمایی مارول تجربه کرده که هر کدام از آن‌ها می‌توانست هر انسانی را از پا دربیاورد.

نابودی شهر محل زندگی‌اش، مرگ والدینش، تبدیل شدن به بازیچه دست انسان‌های سودجو، مرگ برادر و معشوقه‌اش و دچار شدن به جنونی که در نهایت به از دست دادن فرزندانش منجر شد، او اساساً یک روز خوش هم تجربه نکرده و نتوانسته تا به حد کافی بر روی توانایی‌های خود تمرکز داشته باشد. تراژدی‌های پیش آمده سبب گشته تا احساسات وی تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیماتی اتخاذ نماید که از عقل و منطق به دور بوده و عدم کنترل احساساتش منجر به این شده که حتی خود را تسلیم کتاب دارک‌هولد نماید؛ مسئله‌ای که به وقایع مرگبار و تیره و تاریکی منجر شده است.

۱۲. استیو راجرز/کاپیتان آمریکا

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

استیو راجرز با نقش آفرینی کریس ایوانز مردی خوش قلب و رهبری قابل اعتماد به شمار می‌رود که هیچگاه افرادش را در طی نبرد تنها نگذاشته و آن‌ها را ناامید نخواهد کرد.

با این حال درست یا غلط، او مردی است که خود را متکی به احساساتش دیده و تصمیمامی را اتخاذ کرده که از عقل و منطق به دور بوده است؛ البته که چنین مسئله‌ای همیشه نمی‌تواند ویژگی منفی محسوب می‌شود. برای کسی به عنوان کاپیتان آمریکا که رهبر انتقام‌جویان در نظر گرفته می‌شود، انتظار می‌رود که قابلیت کنترل احساسات خود را داشته باشد تا این که در قبال دوستش همچون باکی چنان بی‌پروا عمل کند که منجر به بروز جنگ داخلی میان گروه انتقام‌جویان شود. به صورت کلی استیو راجرز را می‌توان شخصیت باهوشی در نظر گرفت که می‌تواند تسلیم احساساتش شود.

۱۱. جیمز رودی رودس/ وار ماشین

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

قاعدتاً کسی که دوست و همراه تونی استارک مغرور در نظر گرفته می‌شود، باید از هوش بالایی برخوردار باشد. مسئله‌ای که پای جیمز رودی رودس با نقش آفرینی دان چیدل را به ماجرا باز می‌کند.

او همراه و پشتیبان همیشگی تونی استارک محسوب می‌شود که در هر شرایطی وی را همراهی کرده و هیچگاه تنهایش نگذاشته است. حمایتی که در نهایت به تراژدی فلج شدنش توسط شلیک اشتباه ویژن ختم شد و زندگی‌اش برای همیشه دگرگون گشت. نکته مهم شخصیت پردازی او که نشان از هوش بالایش دارد، به تطابق پذیری‌اش مربوط می‌شود که همیشه سعی کرده تا حتی در هنگام فلج بودن نیز خود را با شرایط همسان کرده و تصمیمی را اتخاذ نماید که به نفع اکثریت بوده باشد؛ به مانند حمایت از استیو راجرز در اوایل فیلم Avengers: Infinity War و کنار گذاشتن کدورت‌ها در پایگاه انتقام‌جویان که با توجه به خطر تانوس، امری عقلانی به نظر می‌رسید.

۱۰. کارول دنورز/کاپیتان مارول

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

قدرتمندترین ابرقهرمان زن دنیای سینمایی مارول با نقش آفرینی بری لارسون اگرچه که شخصیت پردازی افتضاحی را در این فرنچایز تجربه کرده اما نشان داده که می‌تواند بین احساسات و عقلش یک تعادل را برقرار نماید.

بر روی کاغذ کسی که به عنوان خلبان نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته می‌شود، باید از هوش سرشاری برخوردار باشد؛ امری که کارول دنورز از آن بهره می‌برد. با این حال او نیز به مانند افرادی همچون استیو راجرز و واندا ماکسیموف نشان داده که گاهاً در شرایط مهم کنترلی بر روی احساساتش نداشته و عقل و منطق را فدای اعمالی می‌کند که می‌تواند برایش گران تمام شود. مسئله‌ای که البته با توجه به شخصیت پردازی فاجعه‌بار وی، چندان هم اهمیتی نداشته و اساساً نمی‌توان خیلی او را مورد بررسی اخلاقی قرار داد.

۹. اسکات لنگ/مرد مورچه‌ای

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

یکی از دوست داشتنی‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان اسکات لنگ نام دارد که توسط پل راد نقش آفرینی شده است. مردی که از مدرک کارشناسی ارشد خود بهره گرفت تا دست به دزدی و سرقت‌های متعددی زده که می‌تواند از هوش و ذکاوت بالای وی نشات گرفته باشد.

در حالی که اسکات لنگ در اوایل داستان از اوضاع درهمی رنج می‌برد اما آشنایی او با هنک پیم تمام معادلات زندگی‌اش را تغییر داد و نه تنها مسیر وی برای تبدیل شدن به یک قهرمان را هموار نمود، بلکه سبب شد تا بتواند از عقل و هوشش در زمینه‌های مثبت و کارآمدی بهره بگیرد. نباید از یاد ببریم که اگر هوش اسکات لنگ در میان نبود، قاعدتاً انتقام‌جویان فرصت تغیر شرایط و بازگرداندن موجودات پودر شده را در فیلم Avengers: Endgame پیدا نمی‌کردند. چه بسا همین اواخر نیز به عنوان تنها انتقام‌جویی شناخته می‌شود که با یکی از نسخه‌های شرور کانگ فاتح به رویارویی پرداخت و توانست تا خانواده و عزیزانش را نجات داده و او را شکست دهد.

۸. سم ویلسون/فالکون (کاپیتان آمریکا جدید)

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

سم ویلسون با نقش آفرینی آنتونی مکی به عنوان فالکون قدم به دنیای سینمایی مارول گذاشت و پس از بازنشستگی استیو راجرز، لقب کاپیتان آمریکا را از آن خود نمود تا به عنوان رهبر احتمالی گروه جدید انتقام‌جویان خود را به مخاطبین معرفی نماید.

با توجه به این که او رابطه دوستی و برادری خود را با استیو راجرز تا آخرین لحظه ممکن حفظ کرده است، قاعدتاً برخی از رفتارها و آرمان‌های اخلاقی او را نیز یاد گرفته که یکی از آن‌ها می‌تواند به اولویت داشتن احساس بر منطق مربوط شود. البته که چنین ویژگی وی تاکنون دردرساز ظاهر نشده و چه بسا نتیجه عکس داشته، زیرا سبب شده تا در سریالی همچون The Falcon and The Winter Soldier نه تنها جایگزین قابلی برای استیو راجرز باشد، بلکه از بروز جنگ و خونریزی‌های شدید جلوگیری کرده و آرامش را برای مردم و سیاه‌پوستان به همراه داشته باشد.

۷. ناتاشا رومانوف/بیوه سیاه

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

ناتاشا رومانوف با نقش آفرینی اسکارلت جوهانسون جزو معدود اعضای گروه انتقام‌جویان محسوب می‌شود که از هیچ قدرت فرابشری بهره نبرده و تنها به عنوان یک جاسوس باید عقل خود را به کار می‌گرفت تا در میان نبرد موجودات قدرتمند و مرگبار، زنده بماند. البته که در نهایت برای نجات جان موجودات پودر شده حاضر به فدای جانش شد.

او به شکلی باهوش و زیرک قدم به دنیای سینمایی مارول گذاشت، زیرا در فیلم Iron Man 2 توانست تا تونی استارک را فریب دهد و سپس در فیلم‌های بعدی همچون The Avengers و Captain America: The Winter Soldier با تکیه بر همین هوش و ذکاوت موفق شد تا با تهدیدات مختلفی دست و پنجه نرم کرده و زنده بماند. همچنین نباید از یاد ببریم که در جریان بروز جنگ داخلی، با مهارتی مثال زدنی خود را به عنوان یکی از اعضای جبهه تونی استارک جا زد در حالی که برای استیو راجرز جاسوسی می‌کرد و ناجی نهایی آن‌ها نیز به شمار می‌رفت. به صورت کلی باید گفت که برخلاف کلینت بارتون، ناتاشا رومانوف فرصت خودنمایی قابل توجهی داشت و به همین منوال توانستیم میزان هوش بالای وی را شاهد باشیم.

۶. ویژن

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

ویژن با نقش آفرینی پل بتانی بر روی کاغذ باید رتبه نخست این مقاله را کسب کرده باشد. با این حال برخورداری از احساسات شدید سبب شده تا بارها و بارها دست به کارهای عجیب و اشتباه بزند.

زمانی که او وارد دنیای سینمایی مارول، همگان تصور می‌کردند که با موجودی بسیار قدرتمند و در عین حال باهوش طرف باشیم. تصوری که دوام چندانی نداشت و احساسات ویژن بر عقل و منطقش تاثیر شدیدی گذاشت و دیدیم که در فیلم Captain America: Civil War با شلیک اشتباه عملاً وارماشین را تا سر حد مرگ پیش برد. حتی در فیلم‌ Avengers: Infinity War نیز به حدی بدرد نخور ظاهر شد که عملاً بود و نبودش هیچ فرقی نداشت و تصمیمات احساسی وی در نهایت به مرگش ختم شد. نکته جالب ماجرا اینجاست که سیر شخصیت‌ پردازی ویژن با برخورداری از یکی از سنگ‌های بی‌نهایت نشان می‌دهد که چگونه بروز احساسات شدید می‌تواند پاشنه اشیل چنین موجودی باهوش و قدرتمندی باشد.

۵. استیون استرنج/دکتر استرنج

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

زمانی که نام استیون استرنج با نقش آفرینی بندیکت کامبربچ را بر زبان می‌آوریم، با جراح و متخصص مغز و اعصاب درجه یکی طرف هستیم که قاعدتاً نیاز به هوش بسیار زیادی دارد. آن هم کسی که عین آب خوردن تکنیک‌های جادویی و عرفانی را یاد می‌گیرد.

اگر که جنبه مغرورانه دکتر استرنج را کنار بگذاریم، با یکی از باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌حویان طرف هستیم که به شکلی استثنایی می‌تواند از مهارت‌هایش بهره گرفته و کارهایی انجام دهد که حتی استاد اعظم نیز توانایی بهره‌گیری از آن‌ها را نداشته است. از مشاهده میلیون‌ها رویداد همزمان و نبرد یک به یک با تانوس در Avengers: Infinity War گرفته تا جابجایی بین دنیاهای موازی در Doctor Strange in the Multiverse of Madness نشان داده که می‌تواند تصمیمات لحظه‌ای ارزشمندی را اتخاذ نماید. همچنین نباید از یاد ببریم که تلفیق هوش و احساسات وی در یکی از قسمت‌های What If منجر به نابودی تمام و کمال یکی از جهان‌های موازی در دنیای سینمایی مارول شد.

۴. پیتر پارکر/مرد عنکبوتی

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

پیتر پارکر جزو آن دسته از شخصیت‌هایی به شمار می‌رود که اصولاً هوش و ذکاوتش در دنیای کمیک حسابی شناخته شده و بارها به عنوان ارتش تک نفره به دل دشمنان مرگبارش زده است. شخصیتی که در دنیای سینمایی مارول با نقش آفرینی تام هالند ظاهر شد و اگرچه خود را بیش از حد به تونی استارک وابسته نشان داد اما در صورت نیاز آن جنبه باهوش خود را نیز به معرض نمایش گذاشته است.

از ایجاد تعادل میان زندگی ۲ گانه‌اش گرفته تا ساخت و طراحی برخی از فناوری‌ها و لباس‌هایش، پیتر پارکر نشان داده که از هوش و ذکاوت قابلتوجهی بهره می‌برد. با این حال شاید جالب باشد تا بدانید که چنین ابرقهرمان باهوشی، یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات ممکن را نیز اتخاذ کرده که حسابی برایش گران تمام شده است. واگذاری عینک پیشرفته تونی استارک به میستریو به حدی تصمیم عجیب و نابخشودنی به شمار می‌رود که می‌تواند تمام ویژگی‌های مثبت پیتر پارکر را زیر سوال ببرد.

۳. بروس بنر/هالک

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

دکتر بروس بنر با نقش آفرینی مارک رافلو شاید که نماد بارز پتانسیل بر باد رفته از دنیای سینمایی مارول باشد اما به صورت کلی نمی‌توان هوش و ذکاوت چشمگیر وی را نادیده گرفت.

مردی که در زمینه‌های متعددی همچون بیوشیمی، فیزیک هسته‌ای، رباتیک و علوم کامپیوتری عملاً همه فن حریف ظاهر شده و ثابت کرده که در برخی از موارد می‌تواند پا به پای تونی استارک پیش برود. او به قدری از ذهن دیوانه‌واری بهره می‌برد که حتی برای برقراری تعادل میان هالک و جنبه انسانی‌اش نیز چاره‌ای پیدا کرد تا بالاخره در فیلم Avengers: Endgame شاهد جنبه کنترل شده‌ای از هالک سبز باشیم. همچنین نباید از یاد ببریم که تاثیر به سزایی در تولد ویژن، ساخت ماشین زمان و تهیه دستکش بی‌نهایت نیز داشته است.

۲. تونی استارک/مرد آهنی

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

نوبتی هم که باشد باید به سراغ مرد نمادین دنیای سینمایی مارول یعنی تونی استارک برویم. نابغه‌ای با نقش آفرینی رابرت داونی جونیور که اساساً تاثیر قابل توجهی در تشکیل تیم انتقام‌جویان داشته است.

اگر که جنبه مالی تونی استارک را نادیده بگیریم، که آن هم برگرفته از هوش سرشارش بوده است؛ او به عنوان مغز متفکر تیم انتقام‌جویان به شمار می‌رود که بدون حضور وی سیاره زمین در همان حمله لوکی از هم می‌پاشید. هر چیزی که برای نجات سیاره زمین (و در ادامه نجات کل کهکشان) نیاز بوده، توسط تونی استارک خلق شده که بارزترین نمونه این مسئله را می‌توان به تولید ماشین زمانی اختصاص داد که حتی بروس بنر نیز در ابتدا ایده‌ای برای آن نداشت. همچنین نباید فراموش کنیم که او خالق اولتران نیز محسوب می‌شود که یک تنه گروه اننقام‌جویان را تا مرز نابودی پیش برد.

۱.تی‌چالا/پلنگ سیاه

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

در حالی که انتظار حضور تونی استارک را در رتبه نخست داشتید، باید اعلام کنیم که باهوش‌ترین عضو گروه انتقام‌جویان کسی نخواهد بود جز تی‌چالا که توسط چادویک بوزمن فقید نقش آفرینی شده است.

تی‌چالا نه تنها در گروه انتقام‌جویان دنیای سینمایی مارول، بلکه به صورت کلی در دنیای کمیک نیز از هوش خارق العاده و نمادینی بهره می‌برد که اختصاص رتبه نخست این مقاله به وی را منطقی جلوه کرده است. در بحبوحه جنگ داخلی و زمانی که احساسات استیو راجرز و تونی استارک، آن‌ها را تا سر حد مرگ به جان یکدیگر انداخته بود، عقلش را به کار گرفت و از نفرت پراکنی خودداری نمود. پلنگ سیاه دنیای سینمایی مارول ترکیب ایده‌آلی از هوش، احساس و قدرت را ارائه کرده که شخصیتی بی‌نقص را از وی پدید آورده است. شخصیتی که در کمال تاسف به سبب مرگ ناگهانی بازیگرش، برای همیشه کنار گذاشته شد و نتوانستیم تا پتانسیل‌های ارزشمند وی را شاهد باشیم.


منبع: کولایدر

اقای گربه (از منتظران GTA VI)Arshamگوربه ماهیloghainNimaHaj_HosseinnobodynimaامیرمحمدMariomanRhaenyraگیمرِ روان شناسMoonUnknownSherlockKAI❤GOD OF WAR❤KhafiCambyses The ThirdAligolabiimore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا
رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا
رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا
رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا
رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Pop_Star گفت:

    خدایی اینا چی میزنن به همچین نتایجی میرسن🤔

    Arshamگوربه ماهیloghainNimaSir ArtoriasHaj_HosseinDADDY PARTiSANMariomanlie?noکفتر گیمینگmore
  • تی چالا چطوری از تونی استارک و بروس بنر و دکتر استرنج باهوش تره ؟!
    تازه پیتر پارکر اون وسط چی میگه .

    ArshamNimaSir ArtoriasHaj_Hosseinکفتر گیمینگ❤GOD OF WAR❤KhafiCambyses The ThirdAligolabiiarshya12more
  • Hbk291 گفت:

    صبر کن ببینم تا جایی که شنیدم خیلی از تکنولوژی های بلک پنترو خواهرش ساخته بود
    چطوری اوله ؟ و اینکه پیتر از استرنج که جراحی میکرده بالاتره

    Sir Artorias
    • esmaaiel_63 گفت:

      دکتر استرنج در زندگی قبل از ابرقهرمان شدنش جراح بود. ولی جراح بودن به هوش ربطی نداره و بیشتر به مهارت بستگی داره. به همین علّت هم بود که بعداز تصادف و آسیب به دستهاش دیگه نتونست جراحی کنه. در زندگی ابرقهرمانیش هم که از جراحی هیچ استفاده ایی نمیکنه و توانائیش در زمینه نیروهای عرفانی و جادو هست.
      کلاً رشته های پزشکی بیشتر وابسته به درک مفاهیم پزشکی و حفظیات هست تا هوش بالا. جراحی هم کاملاً یک کار مهارتی هست که به تجربه و مهارت نیاز داره.

      در کمیکها پیتر پارکر مدرک دکتری در رشته های بیوفیزیک و بیوشیمی داره که قطعاً از یک پزشک و جراح باهوش تره.

      UNESISM
      • Hbk291 گفت:

        این پیتر هنوز کالج نرفته چه برسه دکتری 😂

        Sir Artorias
        • esmaaiel_63 گفت:

          منم کلاً پیتر پارکر کمیکها رو گفتم.

          پیتر پارکر تام هالند با گرفتن انگشتر دکتر استرنج اونو در Mirror Dimension گیر انداخت. همین نشون میده از یه جراح جادوگر باهوش تره :)))
          ضمن اینکه در فیلم Spider-Man: No Way Home این پیتر پارکر (تام هالند) بود که ایده درمان ویلن ها رو پیشنهاد داد نه دکتر استرنج. آدم خلاق و باهوش یعنی همین، یعنی در مواجهه با مشکلات راهکارهای جدید و بهتری برای حلّ مشکل ارائه بدی نه مثل دکتر استرنج که خیلی راحت میخواست با یک شئی جادویی باستانی دوباره ویلن ها رو به دنیای خودشون برگردونه تا طبق تقدیرشون بمیرن. پیتر پارکر با ایده اش هم ویلن ها رو درمان کرد و هم از مرگشون جلوگیری کرد.

          UNESISMHbk291
  • HTrembler گفت:

    کمیکارو نخوندم ولی از چندتا فیلم معروف، رتبه‌بندیم اینطوره (شماره یک رو زیاد نمیشناسم)
    ۱-strange
    ۲-tony
    ۳-hulk
    ۴-peter

    Sir Artoriasloghainarshya12
  • هوپ گفت:

    گروهی متشکل از قهرمانانی که برای امنیت و نجات سیاره زمین بارها و بارها گرد یکدیگر جمع شده تا تهدیداتی مرگبار را خنثی نمایند. برخی در این راه فدا شده.؟؟؟؟جدا؟؟؟؟؟
    به قول یه بابایی “لیاقت” چطور ممکنه شما لیاقت داشته باشین شما همتون قاتلید.
    قهرمان و فدایی و نجاتی که وجود نداره ولی میشه یه لیست از بزرگترین جنایتکاران درآورد. که بزرگترین جنایتکار در راس هرم تونی استارک قرار میگیره تمامی مشکلات رو اول خودشون به وجود میارن بعد مثلا میرن با کشت و کشتار و خسارتهای وحشتناک حلش میکنن که البته حل نمیکنن.آقای تونی استارک شما باعث به وجود اومدن مندرین نشدین؟؟؟شما باعث به وجود اومدن اولتران نشدین؟؟؟شما دقیقا میخواین کی رو از چی نجات بدین از فجایعی که خودتون به وجود آوردین؟حالا مردم هم باید بگن هورااا که ما رو از گند خودت نجات دادی؟که نجات هم ندادی دروغ میگی.یه مثال واضح و از قضا به روز که همه میدونن:وقتی استارک اولتران رو به وجود آورد و از کنترل خارج شد مثل همه گروه های تروریستی که آمریکا به وجود میاره و بعد به دروغ میگه از کنترل خارج شد که نشده اتفاقا دقیقا داره برنامه هاشون رو اجرا میکنه. اولتران بلند شد رفت به کشور خیالی سکوویا که قسمتی از شهر رو جدا کرد و به آسمون برد و میخواست مثل شهاب سنگ دوباره برگردونه بر زمین و همه رو بکشه اگر قیافه های مردم سکوویا رو ببینی روستبار هستن ولی برای اینکه مطمئن بشید سکوویا همون اکراین هست وقتی ژنرال راث در فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی داره فجایعی که به وسیله به اصطلاح انتقام جویان رو بر روی پرده نشون میده وقتی میگه سکوویا در نقشه سکویا همون جای اکراین هست.
    اینه که بعله دقیقا در جدال بین روسیه و آمریکا اکراین آسیب دید و کریمه قسمتی از اکراین جدا شد مثل فیلم و بعدش هم که یه جنگ بین روسیه و اکراین به وجود اومد و حالا هم آمریکا و روسیه با بیشتر از ۹۰۰۰ کلاهک هسته ای میتونن دنیا رو به طور کامل نابود کنن.
    هورااااااا آیرون من دستت درد نکنه که اولتران رو ساختی و یا همون آمریکا دستت درد نکنه که اکراین رو شیر کردی علیه روسیه و قول پیوستن به ناتو رو بهش دادی و جنگ راه انداختی.یعنی اگه تونی استارک نبود کی میخواست مار رو نجات بده؟؟؟خدا رو شکرت که هستن

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلNimanobodyMoonK1Rezaesmaaiel_63SAMIAPEXابومسلمPop_Star
    • Hbk291 گفت:

      ببین این فقط یه فیلمه که چندین سال قبل داستان اوکراین شکل گرفت
      سونیک۲ سالها قبل از ترامپ و بایدن شکل گرفت و …
      اینا واقعا ربطی ندارن

      پدر بزرگ دانته و ویرجیلNimaHaj_Hossein
    • UNESISM گفت:

      تحلیلات نیمه اول میخکوب کنندن
      نیمه دوم که میرسن دیگه صنعتی و سنتی رو باهم میکس میکنی قشنگ مشخصه آب روغن قاطی شده
      اون هوشت در تحلیل سایلنت هیل از دیدگاه فرویدی و فلسفه نیچه و نگاه لهینیسم و اگزیستالیستتی که قلم زدی پرام ریخت از خود نویسنده اصلی و بیشتر مطالب تحلیلی سایت مغز ترکونتر بود ، اما اخرش با آوردن قران و مذهب و جمع کردن حرفت در قالب معنویت دینی دیگه شک ندارم به قدرت تریاکی که مصرف میکنی
      آدم یاد سریالهای ماه رمضون به کارگردانی سیروس مقدم میفته که آتئیست و پول پرست و دئوس و کلی شخصیت هفت گناه کبیره رو میاره آخرش با رفتن به حرم شاه عبدالعظیم سرهم ، همه ی مشکلات و اختلافاتشون و کلید همه سوالات بی جواب رو با هم با گریه در صحن ملکوتیش هم میاره

      NimaHaj_HosseinnobodyBAXY bachsDADDY PARTiSANK1RezaAshen undead the bearer
      • هوپ گفت:

        هر کسی ترس خودش رو خلق میکنه مردان صلح ابزار جنگ میسازن و متجاوزین انتقام جویان رو به وجود میارن و آدمها آدمهای کوچکتر رو “”بچه ها”” طراحی میشن تا جایگزینشون بشن .
        باید از زندگی حیوانی و ماتریکسی و جایگزین کردن خودمون با سایز کوچکتر از خودمون رو تمام کنیم و به فکر ارتقا و پیشرفت و خودسازی باشیم.
        می دونم نیت خیری دارین ولی خوب بهش فکر نمیکنین میخواین دنیا رو نجات بدین ولی بشر چطور میتونه نجات پیدا کنه وقتی بهش اجازه نمیدین رشد کنه با این آهن گرازه هایی مثل ماشین پورشه و موبایل آخرین مدل و یا حداقل حسرت داشتن اونها و سرگرم شدن با فوتبال و رسانه دروغگو و اینها کسی ارتقا پیدا نمیکنه با داشتن تمامی دائره المعارف ها وعلوم درون حافظه موبایلت شما باهوش نمیشی نیازی داری که خودت رو ارتقا بدی نه ابزار دور و ورت رو .
        فقط یک راه برای صلح وجود داره انقراض یک درصدی ها.

        NimanobodyDADDY PARTiSANesmaaiel_63
  • پیتر پارکر تام هالند دیگه خدایی باهوش نیس

    Nimaarshya12RezaKratos
  • smd گفت:

    نفر ۱۵ این لیست یعنی هاوک‌آی به راحتی از نصف اعضای این رده بندی باهوش تره.
    کولایدر هم دنیایی داره برا خودش

    NimaHaj_Hosseinarshya12Kratosهیربد
  • BADMAN گفت:

    تچالا از ایرون من و بروس بنر و… باهوش تره؟!
    خدا نویسنده این مقاله کولایدر رو شفا بده…

    loghainNimaHaj_Hosseinکفتر گیمینگarshya12KratosهیربدThe Firefly
  • MRIP گفت:

    هرچند که در زمینه یک ابرقهرمان، از قرمانی با بعد اخلاقی و احساسی بالا در کنار هوش بالا خوشم میاد و همینم سبب میشه که برای آیرون من روند تکامل شخصیتی باکیفیتی در نظر بگیرم و از اون طرف از شخصیت کاپیتان امریکا هم خوشم بیاد اما در زمینه هوش مطلق احساس میکنم با توجه به روندی که تا کنون طی شده در مارول رتبه یک باید استرنج قرار بگیره که با گذر کردن از حسرت عشق قدیمیش عملا به سوی هوش مطلق تکامل یافت و در رتبه ی دو باید به سراغ تونی استارک و تی چالا و… برویم البته چیزی که نویسنده کولایدر بهش دقت نکرد این بود که واقعا تی چالا هم متاسفانه اونقدر پرداخته نشد بهش که ببینیم لایق رتبه ی یک هست یا نه

  • Kratos گفت:

    تیچالاااااااا؟ تونی استارک تا ابد
    مقاله کولایدر فاجعس
    حداقل خودتون تغییرش میدادید این مضخرف چیه واقعا

    Nimaarshya12ابومسلم
  • Dokhtar_Gamer گفت:

    کاپیتان امریکا ۱۲ مرد مورچه ای ۹؟؟؟؟ هنوز دیر نشده برای حذف این پست

    NimaHaj_Hosseinarshya12
  • یک سایتی بود درباره اسپایدرمن هی لیست مینوشت توی همش پیتر پارکر اول میشد مثلا بهترین ابرقهرمانی که پرواز میکنه اسپایدرمن اول میشد سوپرمن دوم 🙂
    این لیست هاهم همینه کلش نوشته میشه تا اخرش یک سیاه بزارن نفر اول توی غرب هرکی یک گوشه کار رو گرفته که نژاد و جنسیت و گرایش جنسی و بکنه توی چشم ملت..جایی نیست که نگاه کنی یک پرچمی نمادی چیزی نبینی متاسفانه حتی توی گیم هم نفوذ کردند
    همین لیست چجوری میشه تونی استارک دوم باشه تیچالا اول خا میدونه و نویسنده ووک مقاله کولایدر

  • arshya12 گفت:

    اگه ایرون من نبود لیگی وجود نداشت
    اگه وحود داشت هم تو تمام جنگ ها میباختن

    ایرون من مغز متفکرگروه بود من خودم دیروز پلنگ سیاه رو دیدم(ریواچ) و به جرعت میگم اگه قدرت پلنگ سیاه رو نداشت و دوست ها و قبلیه ها کمکش نمیکردن هیچی نبود

    Kratos
  • esmaaiel_63 گفت:

    کاری به درستی یا نادرستی رتبه بندی ندارم، ولی اساساً عنوان این مطلب اشکال داره. چون بیشتره این شخصیتها مثل ثور، بیوه سیاه، کاپیتان آمریکا بجزء قدرت و مهارت در مبارزه هیچ فعالیت هوشمندانه ایی طّی کارهاشون انجام نمیدن که بخواهیم اونا رو باهوش قلمداد کنیم.
    بجای “رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان” عنوان درست این هست: “رتبه بندی اعضای گروه انتقامجویان از نظره هوش”

    اگه بخواهیم باهوش ترین شخصیتهای ابرقهرمان مارول رو نام ببریم قطعاً فقط اونائیکه دانشمند و مخترع هستن و کارهای علمی انجام میدن جزء باهوشها هستن، مثل:
    تونی استارک
    بروس بنر
    شوری
    هنک پیم

    KratosHbk291Unknown
  • IntOner One گفت:

    من منتظر بودم مرد مورچه ای توی جایگاه اول ببینم
    جدی شوخی نمیکنم،بی خود بهش ساینتیست سوپریم نمیگن،التران ساخته،بدون بحث باهوش ترینه..حالا بر اساس جهان سینمایی هم حسابش کنیم باز یا اوله یا دوم

    BAXY bachsHbk291
  • Unknown گفت:

    تی‌چالا یه تصمیم درست گرفته یعنی از تونی استارک باهوش تره؟؟؟عجب

    BAXY bachs
  • ᚱ.ᚻ گفت:

    ویژن منشأ قدرتش سنگ ذهنه که قدرت بی نهایتی داره می‌تونست جایگاهی بهتر باشه

  • Marioman گفت:

    فقط خواستم نظر بدم چه مقاله چرتی

  • Ali khorasani گفت:

    تی چالا کجا باهوش تره از تونی استارکه

    BAXY bachsloghain
  • وروجکا کی ازینا تست هوش گرفتین🤣😂

    Haj_Hossein
  • BAXY bachs گفت:

    تانوس از همه اینایی که گفتین باهوش‌تر بود خدا بیامرز

  • Arsham گفت:

    تونی استارک علمش‌ رو مدیون پدرش بود که سعی کرد خودش استارک رو توسعه بده اما دکتر استرنج علم معنوی داشت و بیشتر به خدایان و کائنات یا یسری جادو ارتباط داشت و مثه گاندولف همه چیز رو میدونه مورد بعدی تیچالا که حرفی برای گفتن نداره اما خواهرش میشه گفت باهوشه بینه دکتر بنر و خواهر بلک پانتر هردو باهوش هستن این چهارتا میشه گفت باهوش های مارول هستن

  • Sir Artorias گفت:

    عزیزم این چیزی که تو در نظر گرفتی هوش بالا نیست عاقل بودنه

  • sam09ft گفت:

    پست رو که داشتم میخوندم دیدم وار ماشین بالاتر از چندتا هست گفتم قطعا داستان نژاد پرستی رو لحاظ کردن حالی به اونا بدن
    اومدم پایین تر رتبه یک رو دیدم دیگه مطمئن شدم

  • تونی کل جهانو با مغزش نجات داد چطوری دومه، بعد پیتر پارکر که همش از نقشه بقیه پیروی میکنه هنوز دانشگاه هم پاس نکرده چجوری چهارمه 😐

رتبه بندی باهوش‌ترین اعضای گروه انتقام‌جویان - گیمفا