استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند

استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند

علیرضا محمدی
۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند

ناتی داگ (Naughty Dog)، استودیوی فرست پارتی پلی استیشن و سازنده عناوینی همچون Uncharted و The Last of Us، ده‌ها کارمند خود را اخراج می‌کند.

صنعت بازی‌های ویدیویی در حال حاضر با موج بزرگی از اخراج‌ها مواجه است و حتی کارمندان قراردادی استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن نیز از این امر مصون نیستند. وبسایت Kotaku دریافته که سازنده آثار موفقی همچون Uncharted 4: A Thief’s End و The Last of Us Part II، شروع به قطع قرارداد با ده‌ها کارمند خود کرده است.

به گفته دو منبع آگاه، اخراج‌های مورد بحث هفته گذشته در استودیوی مستقر در سانتا مونیکای شهر کالیفرنیا اطلاع رسانی شد. این تعدیل نیرو بخش‌های مختلفی از هنر تا تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما اکثریت کسانی که از کار اخراج می‌شوند در تست تضمین کیفیت کار می‌کنند.

منابع می‌گویند که حداقل ۲۵ توسعه‌دهنده به عنوان بخشی از این اقدام اخراج خواهند شد. به نظر نمی‌رسد کارکنان تمام وقت در معرض اخراج از شرکت باشند. تعداد جمعیت ناتی داگ تا جولای امسال بیش از ۴۰۰ نفر بود.

منابع به Kotaku می‌گویند برای کسانی که در حال حاضر اخراج شده‌اند، هیچ کمکی ارائه نمی‌شود، همچنین توسعه‌دهندگان و کارمندان باقی مانده برای پخش نشدن اخبار تحت فشار قرار گرفته‌اند. قرارداد آن‌ها تا پایان ماه اکتبر به طور رسمی فسخ نخواهد شد و انتظار می‌رود که تا آخر این ماه کار کنند. سونی به درخواست برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.

باوجود موفقیت‌های اخیر سریال The Last of Us، عنوان چندنفره‌ای برای این فرانچایز در دست توسعه قرار دارد. بلومبرگ در ماه ژوئن گزارش داد که سونی پس از بررسی‌های منفی Bungie (سازنده بازی Destiny 2)، تغییراتی را در این پروژه اعمال کرده است. حالا یکی از منابع به Kotaku می‌گوید که این بازی چندنفره، در حالی که به طور کامل کنسل نشده، اما در وضعیت خوبی نیز به سر نمی‌برد.

این اخراج‌ها تنها چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که ایوان ولز (Evan Wells)، رئیس استودیو، بازنشستگی خود را در پایان سال ۲۰۲۳ و پس از ۱۹ سال کار در ناتی داگ اعلام کرد. نیل دراکمن (Neil Druckmann)، کارگردان خلاق و همکار اصلی در جدیدترین عناوین Uncharted و The Last of Us و همچنین یکی از نویسندگان سریال HBO، همزمان از بازسازی رهبری در این استودیو خبر داد.

ناتی داگ تنها استودیوی فرست پارتی‌ای نیست که امسال با اخراج مواجه شده است. استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) از تیم ایکس باکس که در حال حاضر مسئولیت Halo را بر عهده دارد، در ماه ژانویه تحت تاثیر اخراج گسترده کارکنان در مایکروسافت (Microsoft) قرار گرفت.

شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی مانند گروه امبریسر (Embracer)، اپیک گیمز (Epic Games)، یوبیسافت (Ubisoft) و الکترونیک آرتز (Electronic Arts) همگی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به این آمار اضافه شده‌اند، به طوری که بسیاری از توسعه‌دهندگان به طور فزاینده‌ای از هجوم مداوم اخبار بد از سوی همکاران و همتایان خود نگران هستند.


نظر شما در این باره چیست؟

milad saJAMSHIDیه گیمر سادهDARKSIRENPop_StarRepatriateRichmanاسحاق_۳۶Sepehr77cactusS.I.N.ALone BatmeysambCharlie ChaplinHalfLifesnowgirlRoyalknightIliyaشاه غاز کبیرmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند
استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • god of war گفت:

    نیل دراکمن در سامر گیم‌فست شخصا قول داد به زودی از لست مولتی خبر هایی می شنویم
    الان مدت زیادی گذشته و خبری نیست
    از طرفی دارن یک سری رو اخراج می کنن
    فکر می ‌کنم بانجی که وظیفه راهنمایی استودیو های پلی استیشن در بازی های سرویس محور رو داشته پس از تست و ارزیابی نسخه الفا لست مولتی و گزارش به سونی این اتفاق افتاده و این و شاید این افراد بودن که روی لست مولتی کار می کردن
    با توجه به تجربه اخیر خودم از اخرین اثر استودیو یعنی لست ریمیک می تونم بگم بازی از نظر گرافیک و جزئیات فیزیک اب نور پردازی و پوشش گیاهی در سطح خیلی بالایی قرار داره و به سختی می شد بهتر از اون امچین شاهکاری در اورد و کسی کم کاری نکرده

    ARSHIAAAAAMOGUSمنم یکی مثل خودتاسحاق_۳۶Nima77Master bladecactusS.I.N.ALone Batmore
    • Hamed گفت:

      دوست من یعنی میخوای بگی فقط ۲۵ نفر رو لست مولتی کار میکردن به نظر خودت منطقیه؟
      .
      در مورد این خبر که اولا تعدیل نیرو یک چیز طبیعیه تو هر استودیویی و تو هرکاری دوما من نمیدونم حرفای این منبع Kotaku چقدر معتبره یعنی نمیشناسمش شاید دوستان بدونن
      .
      اگر منبع قابل اعتماد و معتبری باشه و حرفاش درست باشه به نظر میاد ناتی داگ سر لست مولتی تو دردسر بزرگی افتاده جوری که ممکنه حتی لغو بشه چون داره میگه پروژه چند نفره لست در وضعیت خوبی نیست، فقط خیلی دلم میخواد بدونم اگر بانجی دخالت نمیکرد تو کار ناتی داگ و نمیگفت این پروژه و مشکل داره و بازیکنان رو داخل بازی نگه نمیداره، شکست میخورد یا نه، چون واقعا دارم عصبی میشم بازی داشت روند ساختش به خوبی پیش میرفت نیل هم خوشحال و ذوق زده راجع بهش حرف میزد و قرار بود به زودی رونمایی بشه ازش بعد این بانجی اومد دخالت کرد خراب شد همه چی، سوال من همینه میخوام بدونم اگر بانجی دخالت نمیکرد بازی شکست میخورد یا نه باید شفاس سازی کنن این سونی هم نمیدونم چرا روزه سکوت گرفته خب مرد حسابی این همه داره گزارش بد جور با جور میاد از استودیوهات بیا یک دفاعی بکن یک دلداری چیزی بده از وقتی جیم رایان گفت میخواد بازنشست بشه داره همینطور خبر بد میاد معلوم نیست چه خبره تو اون کمپانی که هیچکس نمیاد چیزی بگه

      شهابمنم یکی مثل خودتاسحاق_۳۶NimaSepehr77Master bladeاپوزوسیون گیمفاTahaicمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
  • HannaH گفت:

    وقتی شرایط اقتصادی اینقدر در هم ریخته هست، سرویس ها به سوددهی بازار فشار می یارن، هوش مصنوعی بخش های غیر هنری کار رو ساده می کنه (هنری هم بهش اجازه نمی دن دخالت کنه)، هزسنه های تولید در مقابل تعداد فروش به شدت بالا رفته و کلی اتفاقات دیگه که در جریان هست، همه مجبورنداستودیوهاشون رو کوچک تر کنن و از ریخت و پاش اضافه کم کنن. اگر خطر اسپویل اینقدر بالا نیود، شرکت ها کنترل کیفیت رو هم به شرکت های خارج از سیستم می دادن.
    به هر شکل از دست رفتن موقعیت های شغلی، مخصوصا توی نیمه دوم سال و بعد از سپتامبر که فصل استخدام هست، بسیار سخته. امیدوارم این افراد جایی دیگه جذب کار بشن.

  • . گفت:

    بازم کوتاکو و اخبار زرد و کلیک بیت :)))
    ۲۵ کارمندی که اخراج شدن همگی عضو رسمی نبودن و صرفا قراردادی بودن که تو همه جای دنیا یه امر عادیه این حرکت ولی خب رسانه ها باید هر طور شده یه خبر منفی که تازه اونم منفی حساب نمیشه از استودیو های سونی کار کنن وگرنه روزشون شب نمیشه :)))
    بعد یه عده توهمی میان میگن رسانه ها همگی طرفدار سونی هستن :)))

    شهاباسحاق_۳۶Pop_StarRoyalknightشرکarminxbox gamerMaster bladecactusTahaicmore
  • sorena گفت:

    تو این ده روز چقدر تعداد اخراج ها زیاد شده! اکثرا هم از استودیو های سرویس محور بودن…
    ظاهراً پروژه لست آنلاین کنسل نشده اما سرعت ساختش پایین اومده .
    دادن چنین پروژه هایی به استودیویی مثل ناتی داگ کاملا اشتباهه. همین اشتباه رو ابسیدین هم انجام داد و فقط شانس آوردن که خراب نشد ولی با این حال پشتیبانی ازش باعث شده پروژه های دیگه کند بشن.
    درکل ساخت بازی آنلاین که بتونه دوام بیاره کار هر استودیویی نیست.

    شهابسابقAhzek Ahriman (world eater )Pop_StarشرکSepehr77cactusTahaicمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)‌بیل قصابmore
    • Starfaild گفت:

      باز xbot اعظم در مورد سونی نظر داد
      یعنی تو بهتر از سونی و ناتی داگ میدونی چیکار کنن؟
      پس ردفال شاهکار قرن چیبود که الان دد شده

      halkerاسحاق_۳۶سابقAhzek Ahriman (world eater )ZeUbermenschPop_StarRoyalknightشرکarminStarfaildMaster blademore
    • کاملا موافقم. فکر کنم بهترین نمونش هم بایوور باشه. لعنتیا سرویس محور هم میسازن سریع میرن سراغ ژانرایی که سررشته چندانی ازشون ندارن.
      پ.ن. اگر منظورت از اشتباه آبسیدین بازی گروندده که بازم موافقم. من جای مایکروسافت بودم گروندد رو کنسل می کردم حتما.

      halkerTahaic‌بیل قصابCharlie ChaplinRoyalknightهادی صفائیHajEsiStarfaildMaster Chief∞more
      • Reza گفت:

        مشکل گروندد چیه؟
        بسیارم بازی خوبیه و ایکس باکسم بسیار بهش نیاز داشت و تو اون ژانر دستش خالی بود تقریبا

        Tahaic‌بیل قصابCharlie ChaplinHalfLifeRoyalknightهادی صفائیHajEsi™Patrickاپوزوسیون گیمفاsorenamore
        • . گفت:

          مشکل Grounded چی نیست ؟!
          کمبود محتوای خیلی کم
          پشتیبانی بد استودیو

          halkerMaster Chief
        • شما حتما اوتر ورلدز رو تجربه کردین. تصور کنین آبسیدین پول بیشتری می داشت. چه کارا که نمی تونستن بکنن. شما وقتی جواهری مثل آبسیدین رو دارین چرا باید بذارین گروندد بسازن؟!

          RezahalkerسابقAhzek Ahriman (world eater )Pop_StarTahaic‌بیل قصابCharlie ChaplinRoyalknight∞Master Chiefmore
          • گراوندد رو خوده اعضای استودیو دوست داشتن بسازنش، تیم بزرگی هم نداشته، اتفاقا خوبم ازش استقبال شده و یک سال پیش تعداد ده میلیون پلیر رو رد کرد.
            اتفاقا خوبه که تمام سبک ها رو پوشش میدن، خوبه که تیم های کوچکتری از ابسدین یا دیگری ها بازی هایی مثل پنتیمنت و گراوندد رو عرضه کنن. بازی های کم هزینه فرست پارتی جاشون خالی بود، امیدوارم بازی های ساید اسکرولر فرست پارتی مثل اینساید و اوری و متروید رو هم داشته باشیم

            halkerسابقAhzek Ahriman (world eater )Pop_StarTahaicمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)‌بیل قصابCharlie ChaplinRoyalknightMonkey D. TripStarfaildmore
          • Master Chief گفت:

            نمی‌دونم چرا این مدت یدونه AAA نساخته واسه ما 🤔

          • . گفت:

            از فنبوی فشاری ای که میگه PS5 ترمز نسل ۹ هست ولی از سری اس که کل Developer ها زیر سوال برندش دفاع میکنه توقع منطق داری ؟!
            این آدم کل سابقش ماله کشی ایکس باکس بوده و هست سونی هم زیر پوستی ترول و هیت میکنه یه مشت فنبوی لنگه خودش هم آدم منطقی حسابش میکنن جدی باورش شده کاربر مهمیه تو سایت در حدی که یه مدت توهم زده بود اکانت اینستا خودش رو به اسم اکانت یه پیج گیمینگ میداد بیرون تا فالوور جمع کنه همین قدر بچه سال و چیپ !

            اپوزوسیون گیمفاRezaRoyalknightNimaThe Devil of AntarcticaMaster Chiefوزغ ( آنتی لگبت)TahaicHamed
            • من اصلا پیج اینستام گیمینگ نیست چقدر جوکی آخه تو، من کی آدرس پیج ایستام رو اینجا گفتم مریضم مگه بگم چهارتا بیکار مثل تو بیان قفل کنن روش پسر زیادی دغدغه ت شدم اگر میدونستم اینجوری روی روح و روانت تاثیر منفی میزارم اصلا باهات شوخی نمیکردم، عذاب وجدان گرفتم 😪

              .
              • . گفت:

                بچه سال تو واسم اندازه بال پشه هم اهمیت نداری اینکه دربارش صحبت میکنم برای اطلاع رسانی به سایر کاربر هاست که با شخصیت دو رو و فنبوی تو آشنا باشن زیادی خودتو دست بالا نگیر بچه جون

          • Reza گفت:

            ابسیدین چهارتا تیمه ک کاملا مستقل کار میکنن ، چهارتا کارگردانو اینا…
            یکی روی گروندد کار میکرد ، یکی پنتیمنت ، یکی اوتر وردز ۲ ، یکی اوود
            دوتا تیم اول کوچیکتر بودن ک کارشونم تمون شده و بازیای جدید میسازن ک معرفی نشدن و ممکنه بازیاشون باز کوچیکتر باشن اگ تیمشونو بزرگتر نکنن
            ابسیدین ازادی کامل داره ، مثلا راجب پنتیمنت ، جاش سویر میگف از قدیم دلم میخواست همچین چیزی بسازم ، اگ مایکروسافت نمیذاشت مجبور میشدم برم از استودیو ، رفتن امثال سویر(کارگردان فالوت نیو وگاس) چیزی جز نابودی نیست😅
            من خودم عاشق گروندد نیستم ، ولی از معدود بازیای سروایول مایکروسافته ک ده میلیون پلیرو رد کرده و موفق محسوب میشه
            این ازادی دادن ب استودیوها از معدود دلایلیه ک باعث شده من طوری از مایکروسافت خوشم بیاد ک همه فک کنن فن ایکس باکسم
            بنظرم این ازادی بزودی تاثیر خفن تری نشون میده ،اگ تاثیر ازادی رو هنوز ندیدید (مثلا تاثیر ازاد گذاشتن ریر شد سی اف دیوز ، قبلش کینکت میساخت بزور غولی مثل ریر🤦)
            سی اف دیوز الان از بهترین بازیاییه ک ی انسان میتونه بازی کنه😅

            .
      • Julius Ceasar گفت:

        بر چه اساسی باید کنسل میکرد ؟ هزینه زیادی داشته ؟ کلا ۱۵ نفر ساختن بازی رو بعد ۱۵ میلیون نفر پلی دادن الان مشکل چیه ؟ متا هم اهمیت نداره اما ۸۳ گرفته

        AMOGUSRoyalknightarminTahaic.
      • Master Chief گفت:

        زیر این پست فنبوی بازی ایکس باکس دراوردی بالاتر حالا اومدی بگی من منطقی هستم و یه چیز مسخره دیگه سرودی

        AMOGUS
      • sorena گفت:

        کنسل کردن بازی که حدود ۱۵ میلیون پلیر داره عاقلانه نیست اما در عین حال چراغ سبز دادن به استودیویی مثل ابسیدین برای ساخت چنین بازی هم اشتباه هست اگر خراب بشه کلی استودیو عقب می‌افته و اگر هم موفق بشه باز تأثیر داره رو پروژه های دیگه اش. ماکرو اونطور که شایسته ی ابسیدین هست بهش بها نداده . وقتی بازی سرویس محور دارن باید استودیو رو گسترش بدن و نیرو ها رو افزایش بدن ولی چنین چیزی هنوز اتفاق نیافتاده.
        من وقت زیادی رو تو گروندد گذروندم و اصولا جزو پنج بازی اول لیستم هست خیلی بازی باحال و سرگرم کننده ای هست.
        https://s6.uupload.ir/files/img_20231003_174115_yuvt.jpg

        Tahaicمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)‌بیل قصابCharlie ChaplinDoctorRoyalknightIliya∞اپوزوسیون گیمفا.more
    • ناتی داگ موقع ریلیز لست ۲، ۵۰۰ تا کارمند داشت، الان طبق لینکداین ۸۹۰ تا کارمند داره. قطع همکاری با این ۲۵ نفر هم چیز عجیبی نیست و اتفاقا خبر خوبیه چون از بخش تضمین کیفیت بودن. این یعنی بازی بعدی تقریبا آمادست و نیازی به ادامه حضور اینها تو استودیو نیست. اینسامنیاک هم تو این یک ماه همین حدودها کارمند تو بخش تضمین کیفیت اسپایدرمن ۲ از دست داده (چون بازی آمادست).

      اسحاق_۳۶NimaHamed
    • Tom گفت:

      داداش میدونی که قبلا ناتیداگ خودش بخش انلاین بازیاشو میساخت و خودش پشتیبانیش میکرد و هیچ تاثیری روی عرضه بازیای دیگش نداشت؟

      NimaHamed
      • sorena گفت:

        بله می‌دونم اما چیزی که شما نمی‌دونی فرق بین بخش آنلاین یک بازی با یک بازی سرویس محور هست! ناتی داگ بخش آنلاین بازی هاش خوب بودن اما در حفظ پلیر اصلا جالب نبودن مورد آخر انچ چهار که بعد دوماه سرورهای بازی خالی بود. اگر خوب پشتبانی میکرد که سرور هابعد دوماه خالی نمی‌شد. جدا از این که آنلاین انچ یه بخش از یه بازی بود نه یک بازی کاملا مستقل. پشتیبانی به کاری که بانجی انجام میده میگن. همون استودیویی که رفته بازی ناتی داگ رو دیده و به این نتیجه رسیده که بازیشون قابل دوام نیست!

        Tom
  • Julius Ceasar گفت:

    اونا رو تحت فشار گذاشتن که بیان بگن بله تو سونی همه چی عالیه ابن از رفتار این شرکت ریاکاریش اون از کنترل رسانه ها که مثلا هنوز اسپایدرمن پلی داده نشده توسط ign اما قراره حداقل نمره ۹ بهش بدن واقعا چه سرطانی هستش این سونی برای صنعت گیم

    arminKILLER OF GODSNimaTom.Amirgamer
  • “حالا یکی از منابع به Kotaku می‌گوید که این بازی چندنفره، در حالی که به طور کامل کنسل نشده، اما در وضعیت خوبی نیز به سر نمی‌برد.”

    این بازی از اول هم اشتباه بود. ناتی داگ تو ده سال گذشته دو تا لست ساخته یه آنچارتد ساخته دو تا ریمیک/ریمستر ساخته و از بازیاشم دو تا فیلم و سریال ساخته شده. درسته که به ظاهر درآمد و تاثیر بالایی داشتن اما تقریبا با قطعیت میگم اندازه استودیو و هزینه سرسام آور ساخت بازیاشون مجبورشون کرده که واسه درآمد بیشتر تن به ساخت همچین بازی ای بدن. افراد بخش هنری ناتی داگ آدمایی نیستن که با اراده خودشون بخوان همچین کاری بکنن. حداقل نه تحت نظارت یکی مثل دراکمن. جای این کارا بهتر بود تیمشون رو دو تا کنن یا سرعت ساخت بازیاشونو به یه نحوی بالا ببرن ولی در نهایت چیزی که بهش اعتقاد دارن رو بسازن.

    NimaTahaicEbram the Hardcore gamerCharlie ChaplinRoyalknightTomHajEsiاپوزوسیون گیمفاوزغ ( آنتی لگبت)ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓmore
    • Hamed گفت:

      (((تقریبا با قطعیت میگم اندازه استودیو و هزینه سرسام آور ساخت بازیاشون مجبورشون کرده که واسه درآمد بیشتر تن به ساخت همچین بازی ای بدن. افراد بخش هنری ناتی داگ آدمایی نیستن که با اراده خودشون بخوان همچین کاری بکنن. حداقل نه تحت نظارت یکی مثل دراکمن)))
      .
      دوست عزیز نمیدونستم که شما تو ناتی داگ هم مشغول به کاری و با افراد بخش هنریش آشنایی داری یک جوری صحبت میکنی که افراد بخش هنری ناتی داگ آدمایی نیستن که با اراده خودشون همچین کاری کنن که انگار میگی پسرخاله هاتن و از جیکو پوکشون خبرداری، بعدم میگی حداقل نه تحت نظارت یکی مثل دراکمن اصلا میدونی داری راجع به کی صحبت میکنی؟ یکی مثل دراکمن؟ مگه داری در مورد یک درخت صحبت میکنی؟ چشم از فردا به سونی میگم نیل دراکمن رو مرخص کنه و LayMonk Odyssey رو بزاره جاش ریاست کنه ببینم چجوری میخوای مدیریت کنی استودیو رو جناب مدیر
      .
      هم فقط منتظر نشستین که یک خبر بد از سونی و ناتی داگ در مورد بازی های سرویس محورشون بیاد شروع کنین جوک گفتن امثال شما شبو روز نشستین دعا میکنین که سونی تو این موضوع شکست بخوره بعد بیاین دادار دودور راه بندازین که دیدین من درست گفتم دیدین گفتم شکست میخوره من از همون اول درست گرفتم ولی کسی گوش نکرد

      NimaTahaicEbram the Hardcore gamerCharlie Chaplin‌بیل قصابRoyalknightarminHajEsiاپوزوسیون گیمفاMonkey D. Tripmore
      • Reza گفت:

        شما حقوقم میگیری یا رایگان خدمات میدی ب سونی؟
        طرف نظرشو گفته ، هشتاد خط باید بیای دیس کنی؟ اونم بدون کوچکترین نظریا ، فقط طرفو میکوبی
        اون کار نمیکنه تو سونی ، شما کار میکنی ، اون افراد بخش هنری پسرخاله هاش نیستن ، پسرخاله های شمان ک میخوای بگی اینو استخدام کنن
        وقتی حرفی یا نظری نداری نیاز نیست هشتاد خط بنویسید و «امثال شما فلانن» بکنید

        arminReza.ThunderDoom
        • Hamed گفت:

          Reza@

          نمیدونم چرا یه سری از شیرخواره های اینجا تو کاری که بهشون مربوط نیست دخالت میکنن از قدیم میگفتن هرچی بدت میاد سرت میاد از هر آدمی که ادای آدمای منطقی رو درمیارن بدم میومد عدل امثال همونا به من ریپلای میزنن برو پسرجان خدا روزیتو جای دیگه اینجا همه میشناسن تورو سابقت خرابه، من هرچی که باشم روکو راست حرفامو میزنم مثل تو ترسو نیستم نقاب بزنم ادای آدمای منطقی رو دربیارم، بعدم آدم زنده وکیل وسیع نمیخواد خودش بلده جواب بده «مادر ترزا» دفعه دیگه هم به من ریپلای نزن میدونی چرا؟ چون جوابتو نمیدم ضایع میشی موفق باشی عزیزدلم

          RezaAMOGUSarmin.ALIREZA0111
          • Reza گفت:

            من میگم حرفی نداری ، با هشتاد خط وقت مارو نگیر و ب همه بد و بیراه نگو
            باز حرف نداشتی وقت مارو گرفتی
            بیچاره اون بچت ک گیر تو افتاده
            اخرین کسی ک جواب نداد من بودم ، دوتا ریپلای اخرتو جواب ندادم ، چون ن فرهنگشو توت دیدم ن شخصیتشو
            ازین ب بعدم کلا تا میتونی کم حرف بزن ، ممنون هم میشم

            .
      • Master Chief گفت:

        این سهامدار بازیا چیه دوست باشید باهم 😂

        armin.ThunderDoom
      • – در مورد کل سونی حرفی نزدم. صرفا در مورد ناتی داگ بوده.
        – در مورد دراکمن و تیمش هم فکر کنم واضحه که دارم ازش حمایت می کنم که بازی ای که دوست داره رو بسازه. نه اینکه رو یه بازی سرویس محور کار کنه.
        – در مورد ناتی داگ بعید می دونم کسی لست آنلاین رو مثلا لست ۳ ترجیح بده. اگر استودیوی دیگه ای بود شاید. مثلا اگر بگن گوریلا یه بازی آنلاین میسازه اتفاقا خوشحال هم میشم.
        – این همه تعصب نسبت به سونی نمی دونم از کجا میاد! چرا فکر می کنین سونی اشتباه نمی کنه؟!

        RezaNimaStarfaild‌بیل قصابThunderDoomRoyalknightarminTomHajEsiاپوزوسیون گیمفا
        • Hamed گفت:

          عزیزم ببین اولا آره کاملا واضح بود که از دراکمن حمایت کردی از کامنت قبلیت مشخص بود دوما حمایت شما به چه درد ناتی داگ میخوره فکرمیکنی الان صدات رو میشنون و میگن باشه چون شما حمایت کردی ما دیگه سرویس محور نمیسازیم سوما دوستیه شما میدونی مثل چیه مثل دوستیه خاله خرسس شماها میخواین سونی و امثال ناتی داگ بشینن سرجاشون و فقط بازی های داستانی بسازن و پیشرفت نکنن خود دراکمن خوشحاله تو مصاحبه هاش گفته خوشحاله که استودیوشون داره گسترش پیدا میکنه
          .
          (((بعید میدونی کسی لست آنلاین رو به لست ۳ ترجیح میده؟))) از طرف همه گیمرای جهان هم صحبت میکنی؟ خیلی از کاربرای اینجا از جمله خود من منتظر لست آنلاین هستن تا لست سه میدونی چرا چون یک ایده جدیده یک نوآوری تازس یه بازی جاه طلبانس اگر مصاحبه های دراکمن رو نگاه میکردی و یا حتی اون مصاحبش رو تو مراسم سافر گیم فست دیده باشی میفهمی چقدر هایپ کرد چقدر هیجان زدس واسه این پروژه
          .
          من؟ تعصب؟ خوبه هرکی منو میشناسه اینجا میدونه که تعصبی نیستم، من مشکلم با امثال شماست که نقاب منطق زدین و در مورد چیزی که نمیدونین فکت صادر میکنین، (((چرا فکرمیکنین سونی اشتباه نمیکنه؟)))
          .
          ببین من نمیدونم چند سالته ولی یک سوال ازت دارم مردو مردونه جواب بده میخوام فهمو شعورتو محک بزنم الان دوتا گزارش اومده که مشخص هم نیست چقدرش واقعیت داشته باشه اومدی از رو همینا داری خودتو میکشی و انگار همه بازی های سرویس محور سونی عرضه شدن و دارن دونه دونه شکست میخورن کیفیت بازی های داستانیش هم اومده پایین شما الان به من بگو سونی چه اشتباهی کرده؟ مرد باش جواب بده لطفا

          RezaTahaicEbram the Hardcore gamerStarfaildگیمری عادیRoyalknight.Tomarmin
          • “ببین من نمیدونم چند سالته ولی یک سوال ازت دارم مردو مردونه جواب بده“
            شما فرض کن اصلا ده سالمه. محترمانه اومدم نظرمو گفتم. شما نظرتون فرق داشت و بهم جواب دادین. منم نظر شما رو خوندم محترمانه جواب شما رو دادم. اینجا قرار نیست کسی کسی رو قانع کنه. صرفا تبادل نظره. اگر بازم با نظر من مخالفین میشنوم و حرفی نیست، اما این لحن صحبت زیاد محترمانه نیست.

            MHNStarfaildMICROSOFT.xbox oneThunderDoomRoyalknightbbb103ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔTomarmin
            • Hamed گفت:

              پس کامنت نامحترمانه ندیدی که به کامنت من میگی نامحترمانست پسر خوب، همونطور که حدس زده بودم هیچ جوابی برای سوالم نداشتی، جواب سوالمم خودم گرفتم یه مشت بچه سال فقط پشت نقاب آدمای منطقی قایم شدن و زیر پوستی سونی و مایکروسافت رو هیت میدن، یکی از کاربرا که اسمش رو نمیارم حق داشت میگفت کلی بچه سال ریختن اینجا تو بخوای جواب هرکدومشون رو جواب بدی پیر میشی پس بیخیالشون، درست میگفت واقعا حرف زدن با امثال شما فقط هدر دادن وقته

              Rezaوزغ ( آنتی لگبت)Ebram the Hardcore gamerStarfaild
            • ThunderDoom گفت:

              دیدی داداشمون اصللللن فن تعصبی سونی نبود؟

              RezaRoyalknightRezaWolfStarfaild
              • Hamed گفت:

                شما؟ میشناسم شمارو؟ یادم نمیاد داداشی مثل تو داشته باشم، چه زود صمیمی میشی پسر خوب حرفتو درست بزن ببینم چی میخوای بگی

                RezaRoyalknightEbram the Hardcore gamerWolfStarfaild‌بیل قصاب
                • ThunderDoom گفت:

                  حرف من اینه که اون دوستمون چیز خاصی نگفت که این همه حساسیت نشون میدی
                  با نظرش مخالف بودی جوابشم که دادی دیگه

                  RezaRoyalknightRezaEbram the Hardcore gamerWolfStarfaild
              • Hamed گفت:

                خب الان چه ربطی به تعصبی بودن من داشت حرفت؟ هرکسی که دنبال جواب سوالش میگرده از نظر شما میشه تعصبی؟ این آقا یک کامنت غیر منطقی میزاره رو هوا بدون هیچ دلیلو مدرکی منم سوال ازش کردم جواب نداد بحث همینطور کش پیدا کرد
                .
                من اگر تعصبی بودم به اون کاربر Sorena، Reza، و… گیر میدادم چرا ندادم چون اونارو میشناسم فقط نقاب آدمای منطقی رو زدن، من مثل اینا ترسو نیستم تعصبی باشم میگم تعصبیم، من همون روز اول هم گفتم من کمپانیه محبوبم سونیه باهاش بزرگ شدم پلی استیشن هم دارم اما در اصل طرفدار بازی با کیفیتم فرقی نداره مال سونی باشه مال مایکروسافت باشه مال نینتندو
                .
                من به این دوست عزیزمون ریپلای زدم چون برعکس اونا میدونستم منطقی تره و ادا درنمیاره ولی خب فهمیدم اشتباه میکردم همین فرقی با اونا نداره، من اگر انقدر حساسیت به خرج میدم بخاطر تعصب نیست بخاطر اینه که بدم میاد از آدمای بی منطق یکی میاد یک چیزی میپرونه اما دلیل و مدرکی واسه اثبات حرفش نداره الانم دیگه تموم شد سطح بعضی از کاربرای سایت دستم اومده محاله دیگه باهاشون بحث کنم چون در آخر کارم به تیمارستان کشیده میشه

                RoyalknightStarfaildAmirgamerEbram the Hardcore gamer
                • ThunderDoom گفت:

                  والا اون دستمون من یادم نمیاد تعصبی باشه یا تز کمپانی خاصی دفاع کرده باشه
                  منم همینطور
                  اینکه شما یخورده تند رفتی
                  منم همین طور
                  شاید خب از ایده لست انلاین خوشش نیومده مگه عیبه؟
                  حالا هم فرضا بی منظور و بدون اگاهی حرف زده که نباید بپری بهش و بگی نقاب میزنی و بچه سالی و از این چیز ها
                  همون کامنت اولت خوب بود قانع نشد،نشد تمام

                  StarfaildRezaEbram the Hardcore gamer
          • #ببین من نمیدونم چند سالته ولی یک سوال ازت دارم مردو مردونه جواب بده میخوام فهمو شعورتو محک بزنم#
            چه جالب با یک سوال فهم و شعور کسی رو که نمیشناسی رو میتونی تشخیص بدی ،اونم از پشت صفحه اسکرین گوشی یا مانیتور و تو فضای مجازی 🙂👌

            RezaAMOGUSRoyalknightarminMHN.StarfaildRezaMICROSOFT.xbox oneThunderDoommore
            • Hamed گفت:

              دقیقا عزیزم میگن حرف رو بندازی وسط صاحبش برمیداره حکایت توعه، تو بدون اینکه ازت سوال کنم ثابت کردی که کلا از داشتن فهمو شعور عاجز موندی خدا انشالله همه بیماران رو شفا بده الهی آمین

              AMOGUSVergilRoyalknightarmin.Ebram the Hardcore gamerWolfStarfaildMaster Chief
              • جناب گیمفا! اگر عباراتی مثل “نفهم” یا “بیشعور” مشکلی ندارن که عادی سازی کنیم همه استفاده کنن.

                RezaAMOGUSRoyalknightarminRezaWolfStarfaildThunderDoomMICROSOFT.xbox one
                • Hamed گفت:

                  جناب گیمفا!!! D:
                  .
                  چقدر پاستوریزه ای تو پسر، بقیه کاربرا بدتر از اینا کامنت گذاشتن اونوقت تو گیر دادی به دوتا کلمه فهم و شعور
                  .
                  راست میگه دیگه از مسئولین سایت ببخشید از جناب گیمفا خواهش دارم تا برای عضویت سایت رده بندی سنی تعیین کنند چون اینجا یه سری الفاظ رکیک مثل فهم و شعور استفاده میشه که بدآموزی داره برای خیلی از بچه ها با تشکر 🙏

                  RezaAMOGUSVergilRoyalknight.AmirgamerEbram the Hardcore gamerWolfStarfaild‌بیل قصاب
              • خیلی راحت به همه انگ میزنی ، تازه ادعای فن غیر تعصبی رو هم داری !!!
                خداروشکر میکنم تو این چندسالی که تو گیمفا هستم به کسی توهینی نکردم که نتونم پاسخش رو بدم و البته بازم خداروشکر میکنم که در مورد فهم و شعور کسی هم انقدر با اطمینان نظر نمیدم !

                اما گیمفا ، گیمفا سرزمین شگفتی هاست ، هر سری که احساس میکنم که شرایط داره برام تکراری میشه پدیده ایی رو رو میکنه که انگشت به دهان میمونم !
                ایشون فن غیر تعصبی هستن ، با سوال و بدون سوال قوه تشخیص و ادراک و سیستم اندازه گیری فهم و شعور دیگران رو دارن 🙂👌
                .
                .
                .
                🤌🤣

                AMOGUSRoyalknightStarfaildarminMHNMICROSOFT.xbox one.RezaMonkey D. Trip
                • Hamed گفت:

                  amir_hasanpoor@
                  .
                  (((اما گیمفا ، گیمفا سرزمین شگفتی هاست ، هر سری که احساس میکنم که شرایط داره برام تکراری میشه پدیده ایی رو رو میکنه که انگشت به دهان میمونم !
                  ایشون فن غیر تعصبی هستن ، با سوال و بدون سوال قوه تشخیص و ادراک و سیستم اندازه گیری فهم و شعور دیگران رو دارن 🙂👌)))
                  .
                  آخی یادش بخیر کتاب هدیه های آسمانی چقدر زود گذشت، متاسفانه خلاقیت دیگه از بین رفته طرف کتاب هدیه های آسمونی رو گذاشته رو پاش داره از روش تقلب میکنه کامنت میزاره بعد گریه میکنه میگه خیلی بدی چرا به من گفتی شعور ندارم، حواست باشه هستش رو توف کنی یه وقت تو گلوت گیر نکنه

                  RoyalknightStarfaildarminThe Devil of Antarctica
                • یه چند نفر اندکی اینجا من رو میشناسن ، تقریبا از احوالات من آگاهی دارن ، اینکه میگی کتاب هدیه های آسمانی رو گذاشته روپاش و به من نسبتش میدی میتونه اونقدر اونارو بخندونه که به مرز سکته برسن ، خواهشا مراقب سلامتی دیگران باش 🤣🤣🤣🤣

                  RezaAMOGUSRoyalknightStarfaildarminMICROSOFT.xbox one
                • Hamed گفت:

                  amir_hasanpoor@

                  (((.از این کامنت👆 بالاش فهمیدم واقعا بیکاره 🤣🤣🤣
                  خداییش میری تو کامنتا جستجو میکنی تا ایراد در بیاری ؟! 🤨
                  اوه اوه برم کامنت قدیمیام رو پاک کنم تا نرفته سروقت کامنتام ، شایدم تا الان ازشون بک آپ گرفته باشه 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣)))
                  .
                  معذرت میخوام عزیزدلم کامنتا بسته شدن مجبور شدم اینجا پاسخ بدم میخواستم بگم ببخشید واقعا من دوست ندارم کسی بخاطر یک کامنت سکته بکنه بمیره چون با این رکورد فشاری که تو اموجی دادن زدی میشه برق کل جهان رو تامین کرد نکن عزیز من یک کامنت ارزش اینو نداره که خانوادت حلواتو بخورن به فکر اونا باش حداقل، بعدم اون چند نفر اندک هم که نمیگفتی همه اینجا از احوالاتت خبر دارن و میشناسنت اتفاقا یک برنامه گذاشته بودیم یک پولی جمع کنیم ببریمت تیمارستان بستریت کنیم اما دیدیم نه حیفه بیمارای اونجا رو اذیت کنیم گناه دارن گیر یکی مثل تو بیوفتن، فقط دلم برای خانوادت میسوزه خدا صبرشون بده، بعدم انقدر نیا خصوصیه من فوش بده بزدل هر حرفی داری همینجا بزن تا بن بشی

                  AMOGUSRoyalknightStarfaildarmin
            • Reza گفت:

              داداش این آدم عجیب ترین و بیکار ترین کاربریه که تو زندگیم دیدم، حاضره بیاد مثلا یه ساعت طومار تایپ کنه که ثابت کنه فلان شخص دو روئه یا تروله یا هرچی!! ینی ببین طرف چقدر باید بیکار باشه 😂 بنظرم با این آدم بحث نکن ارزش نداره

              RoyalknightStarfaildarmin.ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
              • Hamed گفت:

                Reza@
                .
                راست میگی واقعا آدم بیکار و عجیب باشه خیلی بهتره از اینه که از فشار زیاد بخاطر هیت کردن راکستار و بازیاش بیاد پروفایل طرف و فحاشی کنه، پس ببین عزیزدلم حواست باشه به کی چی میگی چون کارنامه درخشانت دست منه، یه سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم آفرین

                AMOGUSRoyalknightStarfaildarmin
                • کاربر رضا گفت بیکاری ها ، من فکر کردم شوخی میکنه 🤣
                  .
                  .
                  .

                  #پس ببین عزیزدلم حواست باشه به کی چی میگی چون کارنامه درخشانت دست منه،#

                  .
                  .از این کامنت👆 بالاش فهمیدم واقعا بیکاره 🤣🤣🤣
                  خداییش میری تو کامنتا جستجو میکنی تا ایراد در بیاری ؟! 🤨

                  اوه اوه برم کامنت قدیمیام رو پاک کنم تا نرفته سروقت کامنتام ، شایدم تا الان ازشون بک آپ گرفته باشه 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  AMOGUSStarfaildRoyalknightarminRezaMICROSOFT.xbox one.
                • Reza گفت:

                  داداش اصلا من دو رو و موذی و منطق نما، تو خوب و شریف خیالت راحت شد؟! حالا شب برو با خیال راحت برا خودت بگیر بخواب. چه آدمای بیکاری پیدا میشه یا خدا😂😂 تو عمرم کسی رو ندیده بودم که بیاد یه ساعت طومار تایپ کنه خودشو اذیت کنه که مثلا ثابت کنه فلان آدم دو روئه یا منطقی نماس که به لطف شما دیدم

                  .AMOGUSRoyalknightÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔStarfaild
                • Reza گفت:

                  درضمن هرچند مهم نیست، ولی اونی که سری قبل اومد پیام خصوصی فحاشی کرد تو بودی نه من، خوبه هنوز پیاماشم دارم، البته میدونم الان انکار میکنی. منم تو پیام خصوصی متناسب با ادبیات گهر باری که تو بکار بردی جوابتو دادم منکر نمیشم، ولی اونی که “اول” و با یه لحن خیلی بد اومد پیام خصوصی تو بودی نه من، علاوه بر پاچه گیری دروغ گو هم که هستی پسر خوب😁 البته طبیعیه، آدمایی که ادعای خوب بودن میکنن و دیگرانو خیلی راحت به هرچیزی متهم میکنن فقط تا یجایی این روش جواب میده، بعضی اوقات یه دفه خودشون ذات واقعیشونو لو میدن

                  ThunderDoomRoyalknightStarfaild
                • حامد جون ، یکی از خصایص جدید دیگه ت هم برام رونمایی شد ، اول که با کامنت دادن میتونی شعور دیگران رو تشخیص بدی و دوم هم میتونی به صورت بسیار زیبایی تو توهمات خودت غوطه ور بشی !

                  میشه حالا که تهمت زدی و میگی من تو pv بهت فحش دادم ،از اون فحش ها اسکرین بزاری همینجا 🙂
                  اگر اسکرین گذاشتی و مشخص شد من بهت فحش دادم همینجا از تو جلوی همه عذر خواهی میکنم و دیگه تو گیمفا فعالیت نمیکنم ، اگر هم مشخص شد داری دروغ میگی تو عذرخواهی کن و دیگه فعالیت نکن ، (هرچند قطع به یقین قبول نمیکنی این شرط رو 🙂)

                  🤣🤣

                  RoyalknightStarfaild
              • . گفت:

                مطمئن باش هیچکس به بیکاریه تو نمیرسه که ۲۴ ساعته تو پست های سونی ولوعه

                HamedRoyalknightStarfaildReza
                • Reza گفت:

                  گفتم که، تو اینقد از نظرم بی ارزشی که اصلا جدیت نمیگیرم. هرچی بنویسی لایک میکنم بره

                  Royalknight.Starfaild
    • یعنی چی این بازی از اول هم اشتباه بود؟
      لست آنلاین آرزوی من و خیلی‌های دیگه‌ست. دوست دارم تو یک دنیای تموم نشدنی از لست غرق بشم، مطمئنم ناتی داگ از پسش برمیاد

      Hamed
    • HajEsi گفت:

      به ظاهر تاثیر و درآمد بالایی داشتن؟به ظاهر؟؟
      اوکی

      Hamed
      • خب همین چند وقت پیش بود که میزان هزینه بازیهاشون لو رفت. بیشتر از دویست میلیون دلار هزینه هر بازیه. همین مقدار هم صرف مارکتینگ میشه.
        خب در ازاش بازیای ناتی داگ چقدر فروش دارن؟ چقدر تاثیر دارن روی فروش پای استیشن؟ اینم در نظر بگیرین که سونی استودیو های دیگه ای مثل سانتا مانیکا یا اینسامنیاک داره که فروش بازیاشون به صورت محسوسی بالاتره.
        نمی خوام بگم که ناتی داگ بده یا بازیاش بدن. صرفا میگم که این هزینه ها با این میزان فروش چندان جور در نمیان.

        • عزیز دل لست دو حدود ۱۲ میلیون نسخه فروش رفته و ۷۲۰ میلیون دلار درامد کسب کرده.یه چیزی نمیدونی درموردش حرف نزن.هزینه ی بازی ۲۰۰ میلیون دلار بود و خرج مارکتینگ حدود پنجاه میلیون دلار شده اونوقت شما از کجا این دیویست نیلیون دلار رو دراوردی؟ناتی داگ از لست دو ۴۵۰ میلیون دلار سود خالص داشته و این به نظر تو کمه؟؟؟؟لطفا تحقیق کن

  • . گفت:

    احساس میکنم همون بلا سر آرکین اومد قراره سر اینا هم بیاد هر کسی باید بره دنبال توانایی که تو حوزه خودشه این استودیو نباید گیم سرویس محور بسازه همون گیم های داستانی بهتره سرویس محور لست دقیقا میشه همون رد فال آرکین گه آرگیم دیزآنرد شاهکار نساخت ولی تو یه گیم انلاین خراب کرد

    armin
  • Dastan گفت:

    این خبر توسط فیلترینگ هوشمند فیلتر شده , احتمالا از تگی یا اسم خاصی توی این خبر استفاده کردی اینطور شده
    بدون وی پی ان باز کنی متوجه میشید

  • از همون اول با لست چند نفره مشکل داشتم یعنی چی آخه لست انلاین ؟ 😑 اگه هم میخواستن بسازن نباید به ناتی داگ میدادن بعدشم آخه بانجی بیاد نظارت کنه روش ؟ 😐 اصلا موفق نمیشه لست انلاین بهتره که برن همون بازی داستانی کار کنن

  • Daniallox😃 گفت:

    هیتر نیستم ولی ناتی شرایطه خوبی نداره

  • Nion گفت:

    اگر این خبر برای یکی از استودیوهای مایکروسافت بود چه حرفا که نمیزدن … اون کاربره یادش بخیر که گفت مایکروسافت بره از سونی پول بهره ای بگیره که کارمند اخراج نکنه …

    اخراج در همه ی شرکتهای درست و حسابی وجود داره از مایکروسافت گرفته تا شرکت های کوچک خصوصی … شرکت ایران خودرو یا اداره آب نیست که کارمندان هرز و بیهوده بچرخن و اکثر ساعات تو نمازخونه و نهارخوری چیز چرخ بزنن و حقوق هم بیاد تو جیبشون کسی هم اخراجشون نکنه …

    شرکتهای بزرگ دنیا راندمان و کارایی کارکنانشون براشون اولویت داره و پول خوب هم می دن … برعکس اینجا

    arminمارتین فورد(شیفته عظمت غلام).ThunderDoomRoyalknightTojiMHN™Patrickاپوزوسیون گیمفاAshen undead the bearermore
  • Lone Wolf گفت:

    سونی Bungie را [۳.۶ میلیارد دلار] خرید و مایکروسافت با [۲ میلیارد دلار] حاضر نشد این ناشر را خریداری کند بعدها سونی جزئیات بیشتری را منتشر کرد [۲.۴ میلیارد دلار] برای تصاحب و [۱.۲ میلیارد دلار] برای [R&D] آن موقع این بخش از بودجه شفاف نبود اما حالا مشخص شده

    [۱۲ پروژه] سرویس محوری که بودجه [R&D] هر کدومش [۱۰۰ میلیون دلار] در نظر گرفت تا به Bungie بپردازد

    [TLOU:Faction] یکی از همین پروژه ها بود و همون طور که انتظار می رفت باعث اختلاف بین استودیو هایه اش باهم شده

    فعلا اطلاعاتم در همین حد هست و پس از دریافت جزئیات بیشتر اشاره می کنم

    .
  • Reza گفت:

    دوستان عزیز همین الان یه خبر تو کانال تلگرام سایت همسایه دیدم مبنی بر اینکه توسعه the last of us factions متوقف شده

    RoyalknightarminStarfaild.
  • siavash گفت:

    ناتی داگ نزدیک ۹۰۰ تا کارمند داره این یک
    دوم اینکه ۲۵ نفر هیچ صدمه ای به استودیو نمیزنه جو ندید الکی

    StarfaildHamedEbram the Hardcore gamer
  • چخبره این چند وقته استودیو ها و شرکتها افتادن رو دور اخراج کردن کارمنداشون ؟😐

  • .Rock گفت:

    خدارو شکر من هنوز هستم به من رحم کردن

  • Tom گفت:

    امیدوارم همینایی باشن که اخبر لست رو لیک کردن

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HamedWalleR MaN
  • Tom گفت:

    دوستان انگار از اخراج شدن ۲۵ نفر از اعضای ناتیداگ فهمیدن که لست فکشن در حال کنسل شدنه و پروژه های بعدی ناتیداگ متوقف شده🤣

    arminNimaWolfمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Starfaildوزغ ( آنتی لگبت)A,,shHamedRoyalknightSpider-Manmore
  • فرض کنین بازی مولتی رو بدین استودیویی بسازه که عملا تخصص تو ارائه ی عنوانهای سینگل داره !
    استفاده ابزاری سونی از آوازه ناتی داگ حال بهم زنه !
    دو تا ریمستر برای لست ۱ ، حالا هم مولتی که انصافا سرنوشتش مشخص نیست ، چند سال از آخرین پروژه استودیو گذشته و هنوز چیزی از برنامه بعدی مشخص نیست ، شاید به صورت خیلی اتفاقی لست مولتی رو سال بعد دادن و اتفاقا هم بازی خوبی از کار در اومد ! اما نهایتا باز یک عنوان در جهان لست هست و میتونم بگم باز چندین سال دیگه باید منتظر موند برای عنوان بعدی استودیو !
    خیلی دلم میخواست عنوان فانتزی که شایعه شده بود رو ببینم و یا حداقل از اتمسفرش چیزی بدونم ،ولی قطعا چندین سال با اون فاصله داریم 🧐

    AMOGUSarminNimaWolfStarfaild.ThunderDoomRoyalknightTomMonkey D. Trip
    • . گفت:

      Grounded و Sea of Thieves سلام میرسونون

      RoyalknightarminStarfaildHamed
      • بیا یک بار برای همیشه به این موضوع فکر کن که اگر چیزی اشتباه بود ، با آوردن مدارک اشتباهات دیگران نمیشه اون اشتباه رو پاک کرد !
        گراون دد و سی آف سیوز افتضاح ترین بازیهای جهانن و حتی یک پلیر هم ندارن ، مایکروسافت در حال فروپاشیه و آبسیدین آشغال سازترین استودیوی جهانه و تمام تصمیمات ایکس باکس در مورد آبسیدین اشتباه بوده ، درست !
        حالا چه ربطی داره که من در مورد اشتباهه سونی و سپردن عنوان مولتی به یک استودیو با عقبه سرار شاهکار سینگل پلیر ،گلگی نداشته باشم ؟! اینکه آبسیدین اشتباه کرده توجیح میکنه که ناتی داگ اشتباه کنه ؟! البته ظاهرا سطح آبسیدین و ناتی داگ رو هم یکی میدونین 👌 دمت گرم 🤣

        Royalknightarmin.Starfaild
    • Niroomand گفت:

      کاری به موفقیت یا عدم موفقیت این پروژه ندارم.
      ولی یادم نمیاد اون موقعی که مایکروسافت از اسم سلطان لول دیزاین استفاده ابزاری کرده بود شما انقدر روشن فکر بودید. و حتی بر عکس، خیلی هم منتظر اون فاجعه تاریخی بودید.
      به هر حال گفتم یک یاد آوری کوچیک شاید بد نباشه.
      ضمن اینکه هر وقت ناتی داگ درش تخته شد و سونی هم مجبور شد لست رو بده به شعبه دیگه استودیو ریسینگ سازش ما هم مثل شما روشن فکر میشیم.

      این هم اضافه کنم که اخبار، حکایت از پیشگیری قبل از فاجعه دارن.(کاری که مایکروسافت توش خوب نیست)

      HamedA,,sharmin
  • چه خبره ! چهههههه خبره بابا یواش‌تر
    وقتی تو دوران کرونا ده تا ده تا نیرو جذب میکردید ، فکر امروزش رو هم باید میکردید …
    ( منظورم فقط ناتی داگ نیست ، همه شرکتایی که این چند روزه دارن نیرو اخراج میکنن ، بعضاً صد تا صد تا 😒 )

  • ThunderDoom گفت:

    پس دوستان تا خبر اجرای کارمند میشنوید نگید ضعف مدریتیه
    شما از وضع داخل شرکت هییییییچ خبری ندارید پس فکت صادر نکنید

    arminوزغ ( آنتی لگبت)Starfaild
  • Doctor گفت:

    بتسدا و پلی گراند و راکستار که اون گوشه با لبخند آماده استخدامن :

    RoyalknightDaniallox😃وزغ ( آنتی لگبت)
  • Amras گفت:

    جان من نگید بعد از ۴ سال میخواید لغوش کنید😐 و خودش رو که ما ندیدیم ولی وقتی که میتونستید برای یه بازی دیگه بزارید رو گذاشتید رو این بعدش لغو بشه خیلی ضد حاله

  • tintin گفت:

    وقتی بعد از این همه وقت خبری از بازی نمیشه مشخصه که یه جای کار مشکل داره
    اصلا چرا ناتی داگ باید مولتی پلیر بسازه؟؟؟
    بزارین کاری انجام بدم که تخصصشو دارن

    lie?no
  • چرا این پست باز نمیشه فقط با فیلتر شکن باز میشه بعضی از پست های قبلی هم همینطور بود شما هم این مشکلو دارید؟

  • Repatriate گفت:

    ولله از خدام بود لست مولتی نیاد چون خواه ناخواه تو بازی مولتی شخصیت ها به گند کشیده میشن و دیگه کاریزماتیک نیستن فکر کن AbbyوEllie یار باشندرو به رو Joel و Tess بعد تو الی باشی با اسکین billy ailish پشت میک هم یه بچه ۱۰ ساله با فحش و کری خونی +۳۵سال 😆🤣 همزمان میشه با پایان Naughty Dog💪 کاش ۳ رپ بسازن بازم اکشن ادونچر مثل قبلیا من راضیم

  • solaris گفت:

    کارمندای پروژه مولتی ان که دارن اخراج میشن

استودیوی ناتی داگ تعدادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند