گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند
گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند
گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند
گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند

گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند

امیرحسین نصرتی
۲۲:۰۲ ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند

خبر خوب برای هواداران بازی‌های داستان محور: اینطور که به نظر می‌رسد، تنها طرفداران پلی استیشن نیستند که از روند سرویس محور گرایانه جدید سونی، ناراحتند.

ابتدای نسل و زمانی که سونی اعلام کرد که رسماً (Bungie) را خریداری کرده‌ است، بسیاری از هواداران ناراحت شدند چراکه شرکت ژاپنی از همان ابتدا از نقشه خود برای خرید استودیو خالق سری Halo و Destiny پرده برداشته بود؛ قرار بود تا بانجی سکان هدایت استودیوهای پلی استیشن را برای ساخت طیف جدیدی از عناوین سرویس محور، در دست بگیرد.

چنانچه بعداً تائید شد، قرار است تا سال ۲۰۲۶ تعداد دوازده بازی آنلاین توسط استودیوهای پلی استیشن روانه بازار شود و برندی که به ساخت بازی‌های داستان محور با کیفیت مشهور بود، تمام توان خود را برای ورود به دنیای سرویس محورها به کار گیرد. نتیجه اینکه هواداران قدیمی خوشحال نشدند و اینطور که به نظر می‌آید، استودیوهای پلی استیشن هم همینطور.

جریان از این قرار است که جیسون شرایر (Jason Schreier)، نویسنده مطرح دنیای بازی‌ها، در گزارشِ باز هم جذاب دیگری خبر داده است که «حتی تخصص و تجربه بانجی هم نتوانسته است تا استودیوهای پلی استیشن را به کارخانه ساخت بازی‌های سرویس محور تبدیل کند». اگرچه برای تشخیص این اوضاع، آنقدرها هم به گزارش منابع داخلی مورد اعتمادی مانند شرایر نیاز نبود اما حالا مطمئن‌تر از قبل می‌توانیم خطر دویدن دنبال گنج آن هم زمانی که خودتان روی تختی از طلا نشسته‌اید را، احساس کنیم.

البته مشکل از بانجی نیست؛ نمی‌توان به بزرگی و کارایی این استودیو شک برد اما حتی بازی بزرگی مانند Destiny 2 هم در روزهای نخست، عنوانی بود که توسط بسیاری از افراد به یکی از بدترین گزینه‌ها برای بازی کردن تبدیل شده بود. مدت‌ها زمان برد تا Destiny 2 به چیزی که الان هست بدل شود و این روندی است که حتماً برای هر عنوان سرویس محوری اتفاق افتاده و احتمالاً خواهد افتاد. مشکل، جای دیگری است.


اگر تصور می‌کنید بازی‌های سرویس محور، معادن طلایی هستند که می‌توان حسابی و تا سال‌ها از آن‌ها سود برد، کاملاً حق با شما است اما فراموش نکنید که فرمول موفقیت آن‌ها این است که بازیکنان در بازه‌های پشت سرهمِ زمانی، آن‌ها را تجربه کنند؛ چیزی که کاملاً در تضاد با ساخته‌های همیشگی استودیوهای پلی استیشن است چراکه اینطور که شرایر توضیح می‌دهد، آثار این استودیوها «بازی‌های ماجراجوییِ بزرگ و سینماتیکی هستند که به تنهایی تجربه می‌شوند».


علاوه بر این، بازی‌های سرویس محور، برای پشتیبانی طی سال‌ها نیاز به نیروی کاری دارند که مدام آن‌ها را به‌روزرسانی و ساپورت کنند. استودیوهای پلی استیشن حدوداً ۴ هزار کارمند دارد و اگر بخواهد وارد بخش سوریس محور شود، دست‌کم باید ۶۰۰ الی ۲،۰۰۰ نفر را جهت تضمین برای تولید به‌روزرسانی برای بازی‌های این ژانر تعیین کند. حالا تصور کنید که پلی استیشن بیش از ۱۰ تا از این عناوین در دست ساخت دارد و این در حالی است که نیروی کافی برای پشتیبانی آن‌ها وجود ندارد.

ضمناً فراموش نکنید که بازی‌های سرویس محور یک قمار بسیار پرخطر محسوب می‌شوند و احتمال اینکه یک عنوان در این ژانر نتواند به موفقیت برسد، بسیار بالا است. در مقابل اگر یک یا دو تا از دوازده بازی سرویس محورِ سونی با موفقیتی مشابه Fortnite یا Genshin Impact مواجه شود، آن‌گاه این شرکت به دستاورد بسیار سودآور و بزرگی خواهد رسید؛ اما این سوال به وجود می‌آید که آیا چنین ریسکی، ارزش به خطر افتادن اعتبار پلی استیشن در حوزه‌ای که سال‌ها به آن معروف است و در آن تخصص دارد (بخوانید بازی‌های تک‌نفره داستانی) را دارد؟

البته گفته‌های بالا لزوماً بدین معنی نیستند که سونی کاملاً تولید بازی‌های داستان محور را رها کرده است؛ آن‌ها Marvel’s Wolverin و نسخه سوم Horizon را در دست ساخت دارند و استودیوهایی مانند ناتی داگ و بلوپوینت گیمز (Blupoint Games) نیز مشغول ساخت آثار خاص خودشان هستند. با این وجود اما از آن جایی که مدت زمان ساخت بازی‌های ویدیویی روز به روز در حال افزایش است، شاید بهتر باشد سونی زمان خود را روی کاری بگذارد که در آن بهتر است.


با تمام این اوصاف اما باز هم نمی‌توان حق را از سونی گرفت؛ این شرکت در بازاری رقابت می‌کند که رقیب اصلی‌اش، حالا در زمینه هم بازی‌های تک نفره و هم سرویس محور، می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

اگرچه پلی استیشن ۴ تقریباً سه برابر بیشتر از ایکس باکس وان فروخت و شاید در رابطه با پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس هم تاریخ تکرار شود اما مایکروسافت اکنون بتسدا (Bethesda) و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را زیر چتر خود دارد و چنین چیزی یعنی عناوین تک‌نفره و چندنفره زیاد، متنوع و معروفی که برخی تنها به واسطه اسمشان هم که شده، هوش از سر بازی‌بازان می‌برند. بنابراین، پلی استیشن برای رقابت در این بازار و بقا در آن، باید راه حلی برای مشکل خلاء بازی‌های سرویس‌محور بیابد.


صرف نظر از اینکه چه چیزهایی موجب شده‌اند تا سونی پا در عرصه بازی‌های سرویس محور بگذارد، جیم رایان (Jim Ryan)، کسی که سکان سرگرمی‌های تعاملی سونی را گرفت و آن را به این مسیر هدایت کرد، در ماه مارس بازنشسته خواهد شد. شاید افرادی که بعد از او روی کار خواهند آمد، رویکردهای متفاوتی در پیش بگیرند. بنابراین ممکن است پلی استیشن بعد از رهبری مدیران جدید، دیگر با این حجم از انرژی در مسیرِ ساخت و توسعه بازی‌های سرویس محور پافشاری نکند.

اما نظر شما در باره مطالب بالا چیست؟ با گیمفا در میان بگذارید.

منبع: Xfire

milad saAlbert Wesker77NemesisHaj_Hosseinmh.pJoel MorganMalenia Blade of MiquellaMR.NULLمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)mehdi_cd2006Charlie ChaplinMinecrosoftکاکاسنگیIlyaRoyalknightDARKSIRENWalleR MaNRaminسابقAhzek Ahriman (world eater )more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند
گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند
گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند
گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند
گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • recidivist گفت:

    امیدوارم بعد از رایان برگردن به مسیری که بهتر بلدند.

    Albert Wesker77NemesisHaj_Hosseinmh.pJoel MorganMR.NULLdelsenمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Charlie Chaplinmore
    • Master blade گفت:

      تصمیم گیری برای میلیارد ها دلار هزینه که برای پروژه های سرویس محورشون میشه کاره فقط یه نفر نیست این تصمیم ها رو هیئت مدیره میگیره و همون هیئت مدیره رعیس بعدی رو انتخاب میکنه که در راستای هدفشون باشه

      کفتر گیمینگ77Amir(PC & PS4)Nemesis™PatrickAlifzHaj_HosseinTahaicmehdi_cd2006Charlie Chaplinmore
    • حالا که حداقل در عمل فعلا چیزی تغییر نکرده و بازیای انحصاری‌ای که از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ برای PS5 اومدن عمدتا تک نفره بودن که هم از نظر کیفی و هم کمی در سطططح قابل قبولی قرار داشتن

      Spider-ManNemesisHaj_HosseinMR.NULLmehdi_cd2006Charlie Chaplinهمین چرخو بوکونم تو .......کاکاسنگیRoyalknightHTremblermore
      • Master blade گفت:

        اون بازی ها قبل از سیاست جدید سونی در حال ساخت بودن

        Haj_HosseinDarksiders/NimaMR.NULLTahaicdelsenTomCharlie ChaplinarminRoyalknightmore
        • Lerox گفت:

          ۴ ساله دارید همینو میگید هر گیمی میاد میگید نه این برای زمان شاون لیدنه ربطی به دوره ریاست جیم رایان نداره
          لابد بازی جدید Naughty Dog و Santa Monica Studio و Bluepoint Games و Housemarque و Firesprite هم که داستان محورن برای زمان شاون لیدن بودن ؟!!

          Spider-ManTzzzT23NemesisHaj_HosseinNimaCharlie ChaplinMR.NULLTahaicdelsenHamedmore
      • ehsan گفت:

        ببین محمد جان این مقاله داره از اینده میگه نه گذشته لطفا توجه کن پس خواهش میکنم ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ رو ول کن و اینقدر پشتش قایم نشو در ادامه به این نکته خیلی مهم توجه کن سونی پارسال شوکیسی نداشت و امسال بعد از ۲ سال که شوکیس برگزار کرد اگه خود سونی نمیگفت این مراسم منه شما باور میکردی!؟
        جز اسپایدرمن که سه سال پیش معرفی شد تمام بازی های فرست پارتی سرویس محور بودن من باورم نمیشد این مراسم مال شرکتی باشه که استاد بازی های تک نفرست بعدش بود که من کلی حرف راجب جیم رایان زدم که بهم گفتن فن بوی در کل درسته بخاطر قدرتی که مایکروسافت تو زمینه استودیو ها به واسطه خریدایی که انجام داده بدست اورده سونی هم کارایی از جمله ساخت بازی سرویس محور انجام بده اما ساخت ۱۲ بازی سرویس محور اونم تا سه سال اینده اینکار میشه کمیت نه کیفیت و از کار انداختن استودیو هایی مثل ناتی داگ شما ببین ۲ ۳ سال از نسل ۸ گذشته بود که ناتی داگ انچارتد۴ رو داد ولی الان تقریبا همون مقدار از نسل ۹ داره میگذره ولی ناتی داگ هنوز بازیشو معرفی هم نکرده چه برسه بخواد بده بیرون میدونم شاید مقایسه درستی نباشه ولی کلی گفتم
        در اخر هم باید بگم بسیار خوشحالم که جیم رایان داره میره و امیدوارم خیلی از این پروزه های سرویس محور سونی کنسل شن یا تاخیرای طولانی بخورن تا استودیو های سونی بتونن کاری که توش استاد هستنو انجام بدن

        TzzzT23MR.NULLMahdi Sammehdi_cd2006Charlie Chaplinarmin
        • Tom گفت:

          جیم رایان گفت ما با استودیو هایی که خریدیم + ناتیداگ و گوریلا + استودیو های ثرد پارتیمون میخوایم ۱۲ تا سرویس محور تا ۲۰۲۶ بدیم
          نگفت همرو استودیو های خودمون میسازن
          کلی بازی داستان محور برای سالای بعد معرفی شده
          سانتامونیکا . ناتیداگ . اینسامنیاک . گوریلاگیمز . بلو پوینت . بند استودیو . هوس مارک همه دارن بازیای داستانی میساز
          که ناتیداگ و گوریلا گیمز جفتشو دارن میسازن
          ناتی داگ نسل ۷ دوتا گروه شد
          یکی رفت سراغ انچارتد ۳ یکی رفت سراغ لست ۱
          وقتی ساخت انچارتد ۳ تموم شد اون تیم رفت سراغ انچارتد ۴
          ولی نسل ۸ وقتی ساخت انچارتد لاست لگسی تموم شد کل تیم رفت سراغ لست ۲
          یعنی کل ناتیداگ تا ۲۰۲۰ داشتن لست ۲ میساخت
          ناتیداگ تو ۳ سال هیچ وقت بازی تحویل نمیده
          صد بار خود دراکمن اومد گفت ما میخواستیم یه فکشن بزرگ تر و پرو پیمون تر تحویل بدیم
          ربطی به هیچ کس نداشته
          سونی روش معرفی بازیاش عوض شده
          نزدیک عرضه معرفی میکنه و تبلیغ میکنه که بلایی که سر لست ۲ اومد تکرار نشه
          برای چی پروژه ها سرویس محور کنسل بشن؟
          سونی خیلی تو این زمینه عقبه
          حالا که میخواد نقطه ضعف هاشو برطرف کنه اینا کنسل بشن؟

          Spider-ManTzzzT23RoyalknightNimaTahaicHamed
          • ehsan گفت:

            دوست عزیز اول از همه باید بگم من نگفتم دوازده تا بازی رو قراره استودیو های فرست پارتی سونی بسازن ولی خوب این تصمیم به حدی استودیو های سونی رو درگیر کرده که عملا سونی تو دو سال فقط یک بازی فرست پاری تک نفره داستان محور داره تکرار میکنم سونی تو دو سال فقط یک بازی فرست پاری تک نفره داستان محور داره (۲۰۲۳ و ۲۰۲۴)
            حالا شما ی حرف جالب میزنید میگین که سونی کلی بازی داستان محور و فرست پارتی تکرار میکنم داستان محور و فرست پارتی برای سال بعد معرفی کرده کرده ببینید من کاری به سایلنت هیل یا فاینال فانتزی ندارما اینا سکند پارتی هستن من حرفم بازی هایی هست که استودیو های شخصی سونی که کارشون ساخت بازی داستانی و تک نفره هست قراره بسازن میشه بگی کدوما اعلام شده قراره سال بعد بیان !!!!؟؟؟
            بعد شما ی حرف جالبه دیگه میزنید که سونی سیاستش عوض شده و بازی هارو نزدیک عرضه معرفی میکنه والا تا اونجایی که من دیدم اسپایدرمن که قرار چند روز دیگه بیاد ۳ سال پیش معرفی شد یا ولورینی که محاله زودتر از ۲۰۲۵ بیاد اونم ۳ سال پیش معرفی شد یا استاروارز ریمیک یا گاد اف وار که دو سال قبل عرضه با ی تیزر معرفی شد.
            بله سونی بعد از عرضه لست ۲ گفت ی سری از سیاستهامونو در قبال معرفی بازی ها تغییر میدیم چون خیلی فاصله افتاد ولی هیچوت هیجا نگفت بازیهای شاخ فرست پارتیمونو چند ماه قبل عرضه رو نمایی میکنیم اگه گفته میشه لینکشو بدین تا منم ببینم
            در اخر باید بگم خودمونو گول نزنیم سونی سال اینده هیچ فرست پارتی تک نفره داستان محوری نداره
            حالا شما بگو من بد یا حسود یا فن بوی دوست عزیز

            • Tom گفت:

              کی بازیای ۲۰۲۴ معرفی شده؟😐
              از کجا فهمیدی سونی فقط یه بازی برای سال دیگه داره؟
              من نمیدونم سونی برای ۲۰۲۴ چی داره
              ولی تمام استودیو های فرست پارتی که قبلا بازی داستانی میساختن هنوزم دارن بازی داستانی میسازن
              ۲۰۲۱ سه سال پیشه 😐
              ۲ سال پیش معرفی شده
              از سبک معرفی لست ریمیک و سبک تبلیغاتی که پیش گرفته ( ۳ یا ۴ ماه قبله عرضه شروع به تبلیغ میکنه ) میشه فهمید که سبک معرفی بازیشون عوض شده
              الانم میبینی که تو شوکیس هاش و استیت اف پلی هاش هیچ بازی فرست پارتی مهمی رو معرفی نمیکنه
              استاروارز که به سونی ربطی نداره
              ولی تمام بازیایی که گفتی تبلیغاتشون از ۳ ماه قبل عرضه شروع شد
              هر چیزی نیاز به گفته های استودیو نداره
              داریم اتفاقی که داره میفته رو میبینی
              من اول کمنتم پرسیدم از کجا فهمیدی که سال دیگه بازی فرست پارتی نداره؟

              Hamed
              • ehsan گفت:

                خوب وقتی معرفی نشده یعنی نداره دیگه من منطق شما رو درک نمیکنم واقعا بازی برای ۲۰۲۴ معرفی نشده تو شوکیس اصلی سونی در این سال بعد شما میگی بازی داره اگه داره میشه نام ببری و بگی کجا اعلام شده ۲۰۲۴ میاد خدااااااااا
                بعد شما درست میگی دو سال پیش spider man معرفی شد من قبول دارم و اشتباه کردم سه سال نبود ولی شما خودت داری جواب خودتو میدی دو سال پیش شماره جدید فرست پارتی شاخشو معرفی کرد که قراره تا چند روزه اینده بیاد
                شما نمیتونی اینو به معرفی لست ریمیک نسبت بدی بگی چون چند ماه قبل عرضه معرفی شده پس سیاست سونی اینه ,لست ریمیک بازی هست که نسل ۷ عرضه شده بعد نسل ۸ ی بار ریمستر شده بعد الان که ریمیک شده طبق گفته خود ناتی داگ خواستن کیفیت تجربه بازی رو به لست ۲ برسونن نه بیشتر در واقع بازی حتی نسل نهمی هم نیست و این بازی رو ۷۰ دلار فروختن انتظار داشتی مثالا از ۲ سال قبلش تیزر و تریلر گیم پلی بدن!!!!
                من خودم لست ریمیکو تو پی اس ۵ تموم کردم پس خودمم تجربه کردم که بهت میگم
                و جواب دیگمم بهت اینه که اگه سیاست سونی تغییر کرده چرا مراسمش پر بود از تیزر بازیهای انلاینی که حتی سال انتشارشونم معلوم نبود حتی گیم پلی هم نداشتن
                دوست عزیز خودت ببین دیگه من دیگه چقدر توضیح بدم

                • Tom گفت:

                  الان هم مدل تبلیغاتش هم مدل معرفی لست بهمون میگه که سبک تبلیغاتشو عوض کرده
                  تا قبل لست ریمیک همه تبلیغات مثل نسل هشت بود
                  ۲ سال قبل معرفی میکرد
                  این وسطا تریلر میدادن
                  ۳ ماه اخر خیلی تریلر میدادن
                  اخرم بازی عرضه میکردن
                  در مورد لست ریمیک
                  خب وقتی گرافیک هم سطحش هنوز نیومده نسل نهمی حساب میشه
                  اینا میتونستن سال ۲۰۲۱ با بقیه بازیاشون معرفیش کنن
                  میتونستن اول سال تریلر بدن
                  ولی گذاشتن ۳ ماه مونده به عرضه
                  بازیای انلاین باعث تحریک هکر ها و لیکر ها میشن؟ اصلا اگه لیک بشن داستانشون لو میره؟ نه هیچ تفاوتی ایجاد نمیشه
                  پس نشون دادنش مشکلی نداره
                  تو شوکیسش حتی پورت pc رچت اند کلنک یا فاینال فانتزی ریبرث رو هم نشون نداد
                  که قطعا به خاطر اکتیویژن بوده

              • ehsan گفت:

                وای خدا باورم نمیشه شما بازی های فرست پارتی سونی که حالا شماره جدید مثل اسپایدرمن یا گاد اف وار یا ایپی جدید بودنو ول کردی
                که هر کدومشون دو یا سه سال بعد از معرفی به بازار امدنو ول کردی بعد چسبیدی فقط به ی لستی که برای سومین بار پیاپی تو نسل های مختلف میاد بابا دوست خوب من جی تی ای با اون جی تی ای بودنش که پر فروش ترین بازی تاریخه وقتی برای نسل نهم گفتن پورت میشه چند ماه بعدش اومد :)))))))))))
                البته میدونم لست ریمیک بود نه پورت ولی بازی برای استودیو ایی مثل ناتی داگ به هیچ عنوان نسل نهمی نیست و خودشون دارن میگن خواستیم در حد لست ۲ باشه که برای ناتی داگ نسل هشت بود بعد شما میگی چون بازی از اون گرافیک بالاتر نداریم پس نسل نهمی هست این دیگه چه منطقی هست !!!!!!و اینکه بازی نسل نهمی فقط به گرافیک نیست شما هوش مصنوعی بازیو دیدی اگه بازی کرده باشی میدونی چی میگم و متوجه میشی این ی بازی نسل هشتی برای ناتی داگ محسوب میشه.
                بعد شما میگی سونی بازیهاشو چند ماه مونده به عرضه تریلر میده که داستان لو نره !!!!!! بعد یعنی سیاست سونی این بوده که اومده لست ریمیکو که نسل ۷ و۸ و حالا ۹ داده بیرون بخاطر همین ۲ سال قبلش معرفی نکرده و تنها چند ماه قبلش تریلر داده بنظر شما گیمری هست که دیگه داستان لستو ندونه با عرض معذرت واقعا این خنده دار ترین حرفی بود که تاحالا تو زندگیم شنیدم یعنی الان شما اینجوری تمام سیاستای سونی تشخیص دادی :))))))))))))))))))
                بعدش شما میگی چون بازیهای انلاین داستان ندارن بخاطر همین تریلر داده یعنی الان دستنی یا world of warcraft یا خیلی دیگه از بازیهای انلاین داستان ندارن !!!!!!! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
                منطق فن بوی چه ایکس باکس چه پلی استیشنو هیچ وقت درک نکردم چی گیرتون میاد در ازای این همه مقاومت در برابر حقیقت
                موفق باشید دوست عزیز

                • Tom گفت:

                  من دارم وضعیت اخرین فرست پارتی ps که معرفی نشده بود رو میبینم
                  تا الان اکثر بازیا یا تو همون مراسم ۲۰۲۱ معرفی شده بودن
                  ولی لست معرفی نشده بود
                  ۳ ماه قبل عرضش معرفی شد
                  تبلیغات هورایزن و گرن نوریسمو دقیقا مثل قبل بود
                  ولی از لست اف اس شروع شد که بازیو ۳ ماه قبل عرضه تبلیغ میکنن
                  مثل گاد رگناروک
                  مثل همین الان اسپایدرمن و بازیای اینده ps
                  هوش مصنوعی لست پارت ۱ که عالیه!😐
                  دقیقا همون هوش مصنوعی قسمت ۲ رو گذاشتن روش
                  که همونطوری برای گرفتنت نقشه میکشه
                  بازیایی که تو شوکیس معرفی شد بازیای انلاینی بودن که به نظرت داستان خاصی دارن؟
                  چرا بازیای دیگه رو ربط میدی ؟

                  من دارم حقیقت رو میگم ولی دوست داری که فکر کنی خودت درست میگی 🤷

              • ehsan گفت:

                دوست عزیز منم دارم میگم جدیدترین بازی فرست پارتی سونی اسپایدر من ۲ که قرار چند روز اینده بیاد دو سال پیش معرفی شد
                گاد اف وار ۲ سال قبل از عرضه با ی تیزر مهرفی شد اسم و عنوان بازی معرفی شد
                لست ریمیک ۳ ماه قبل عرضه معرفی شد چون بازی ی ریمیک نسل ۹ واقعی نبود و تکراری بود نیازی به دو یا سه سال بازار یابی نداشت متوجه منظورم شدین
                و شما میگی شیوه بازاریابی سونی از لست شروع شده خواب پس ما باید منتظر بازیهای دیگه هم باشیم امسال دیگه بنظر خودت ۲۰۲۳ بازی دیگه ای داره سونی نه سونی هیچوقت شیوه بازاریابی به چند ماه کاهش نداده در واقع سعی کرده از ۴ یا ۵ سال به ۲ سال کاهش بده که کار خوبیم هست

                و در مورد هوش مصنوعی لست نقدارو بخون دوست عزیز هوش مصنوعی خیلی ضعیف اونم برای ابر استودیویی مثل ناتی داگ

                • Tom گفت:

                  خب تو چه مراسمی معرفی شد؟ مراسمی که سونی میخواست تبلیغاتدکنسول و نسل جدیدو بکنه؟ اره اونجا باید دو تا بازی نشون بدن
                  ولی بعد اون in engine تا شوکیس امسال هیچی ازش نشون ندادن
                  مثل همون بازیایی که گفتم
                  لست ۱ ( ریمیک ) و لست ۲ یکی از بهترین هوش مصنوعی هارو بین بازیای مخفی کاری دارن
                  در حدی که خودم با چشم دیدم که منو تو هتل گیر انداخته بودن و با هم نقشه میکشیدن که چجوری به من برسن

                  ehsan
        • Hamed گفت:

          ehsan@
          .
          دوست عزیز همین یه خط که کاربر عزیز Tom داد جواب کامنت شماست با اینکه زحمت کشید کامل توضیح داد ولی همین کفایت میکنه برای شما مختصر و مفید ازش ممنونم وگرنه منم میخواستم همین جواب رو خدمت شما بدم
          .
          (((سونی روش معرفی بازیاش عوض شده نزدیک عرضه معرفی میکنه و تبلیغ میکنه که بلایی که سر لست ۲ اومد تکرار نشه)))

          Tom
      • ehsan گفت:

        در ضمن شاید بعضی ها بگن اگه جیم بده پس چرا اینقدر پلی ۵ داره میفروشه خواب این چند دلیل داره
        ۱_ پشتوانه قوی پلی استیشن بابت نسل های قبل
        ۲_عملکرد فاجعه بار ایکس باکس در نسل ۸ که خیلی اعتمادشونو از دست دادن
        ۳_مشترک بودن بازیهای ایکس باکس با پیسی که عملا هر کسی پیسی گیمینگ داشته باشه اگه بخواد بازیهای جدیدی تجربه کنه باید پی اس بخره یا نینتندو

        البته اینم بگم عملکرد پی اس از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ خیلی خیلی بهتر از ایکس باکس بوده ولی از ۲۰۲۳ به بعد باید دید

        ehsanMR.NULLMahdi SamCharlie Chaplin
      • این رویه بعد از روی کار اومدن مدیریت جدید شدت گرفته و صداش بعد از فقط دو سه سال در نمیاد. یوبی سافت رو ببینین که بعد از چه مدتی مجبور شده چند تا بازی نسبتا بزرگی رو کنسل کنه، کاری که چندین سال پیش بعد از پا معروف شدن بازیای بتل رویال شروع کرد.

        Haj_HosseinDarksiders/mehdi_cd2006Charlie ChaplinRoyalknightMaster bladeMoReKaPop_StarVito Scalettaاپوزوسیون گیمفاmore
      • ehsan گفت:

        شما امثال ببین تو زمینه فرست پارتی ایکس باکس
        ۱- hi-fi rush
        ۲-red fall ننگ بود واقعا
        ۳-starfield
        ۴-forza motor sport
        ۵-age of empires 4
        اما سونی امسال فرست پارتی فقط یدونه spiderman 2 داره اصلا همچین چیزی برای پلی استیشن سابق نداشه
        حالا شما بیا نگاهی به بازیهای فرست پارتی های سال اینده ۲۰۲۴ دو طرف بندازیم
        ایکس باکس:
        ۱-hellblade 2
        ۲-tower borne
        ۳-awoud
        ۴-microsoft flighr similator 2024
        حالا بازیهای ps
        ۱- پوچ
        هیچی نداره فرست پارتی تاحالا از این جنبه بهش نگاه کردی
        پلی استیشن کی تو دو سال فقط یک فرست پارتی داشت کجا هستن استودیو های شاهکار ساز سونی من بهت میگم مشغول ساخت بازی سرویس محور برای جیم رایان چقدر سیاستای این ادم شبیه یوبیسافت هست داره استودیو های سونی رو نابود میکنه شمایی که میدونم خیلی هاتون منفی میدین واقعا نمیبینید
        جیم رایان حکم دان متریک واسه ایکس باکسه

        StarfaildWolfHaj_HosseinDarksiders/MR.NULLdelsenMahdi SamCharlie Chaplinarmin
        • mehdi_cd2006 گفت:

          داشتم لیستتو می خوندم دیدم همون یه فرست پارتی سونی به کل فرست پارتی های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ مایکرو می چربه. قرار نیست هر اشغالی که فرست پارتی میشه جزو رزومه خوب شرکت استفاده بشه. شما داری به کمیت نگاه می کنی نه کیفیت

          人Acker益man人HamedStarfaildRoyalknightarminWolf
        • Tom گفت:

          چون بازی معرفی نمیکنه یعنی بازی نداره؟ خیلی منطق مسخره ای داریا 🤣
          ۳ از بازیای امسال xbox بازیایی بودن که بثزدا از ۲۰۱۵ داشته روشون کار میکرده
          فقط بین اینایی که گفتی Forza تو برنامشون بوده
          تمام استودیو های سونی تا پارسال بازی تحویل دادن
          الانم در حال ساختن بازین
          قرار نیست با cg و in engine بازی معرفی کنن
          درحالی که تا پارسال استودیو های xbox بازی عرضه نکرده بودن
          Xbox نصف بازیای ایندشو ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ معرفی کرد
          هلبلید هنوز تاریخ نداره
          استیت اف دیکی ۳ رفت ۲۰۲۷
          الان من باید بگم چرا هیلوی بعدی رو معرفی نمیکنن؟

          arminWolfHaj_HosseinNimaMR.NULLHamed
        • Hamed گفت:

          ehsan@
          .
          بازی های ۲۰۲۴ سونی
          .
          The Last of Us Multi (فرست پارتی)
          Stellar Blade (سکند پارتی)
          Rise of Ronin (سکند پارتی)
          Final Fantasy VII Rebirth (تردپارتی)
          Death Stranding 2 (سکند پارتی)
          Marvel’s Wolverine (فرست پارتی)
          Silent Hill 2 Remake (سکند پارتی)
          Pacific Drive (تردپارتی)
          Fairgame$ (فرست پارتی)
          HELLDIVERS 2 (اطلاعی ندارم که فرست پارتیه سکند پارتیه یا تردپارتی فقط میدونم ناشرش سونیه)
          Abandoned (تردپارتی)
          و…
          .
          تازه خیلی بازی هست که هنوز معرفی نشدن دوست من از این «جنبه» هم بهش نگاه کن، در ضمن اون فلایت سیمولیتور که میگی سکندپارتیه مایکروسافت هنوز استودیو اسوبو رو نخریده در مورد بازی هایی هم که گفتی های فای راش فقط موفق عمل کرده، ردفال که شکست خورد، استارفیلد با اون همه انتظارات فقط در حد خیلی خوب عمل کرد نه شاهکار، فورزا هم که هنوز عرضه نشده، ایج اف امپایرز هم مطمئنم حتی پلیش ندادی و نمیدونی سبکش چی هست اصلا، برای بازی های سال بعدم هل بلید که هنوز گیم پلی نداده مطمئنم سال بعد هم عرضه نمیشه، اون بازی دومی که نمیشناسم و ندیدم هیچ خبری راجع بهش، اوود هم که با تریلرش صدای همه در اومد، فلایت سیمولیتور هم که هیچی آدم بخاطر یک شبیه ساز هواپیما و یک ریسینگ ترغیب نمیشه واسه خریدن یک کنسول بیشتر از اینا نیازه دوست من، مرسی از اینکه نگران بودی ما بازی نداریم انقدرم هول بودی که همه رو غلط غلوط نوشتی عزیز خوبه معلم املا نشدی

          ehsanWolfHaj_Hossein
          • ehsan گفت:

            دوست عزیز من داخل توضیحاتم خیلی واضح گفتم منظور من بازی تک نفره و فرست پارتی هست من طرف صحبتم استودیو های سونی هستن و تعداد بازی های تک نفره که امسال و سال اینده قراره بدن بیرون که عملا تو این دو سال فقط اسپایدرمنو دارن(۲۰۲۳ و ۲۰۲۴) که این تو تاریخ پلی استیشن نظیر نداره عملا در زمینه فرست پارتی تک نفره کویر این دو سال. من منظورم تعداد انحصاری های ترد پارتی سونی مثل سایلنت هیل نیست که قراره تو یک سال استودیو های ترد پارتی برای سونی بسازن.
            حالا برسیم به جواب تک تک حرفاتون:
            ۱-Microsoft Flight Simulator فرست پارتی هست چون که اولا استودیو جهانی ایکس باکس در ساختش مشارکت داره و موتور بازی forza tech هست و ناشر بازی هم مایکروسافت و خود بازی هم ای پی اورجینال مایکروسافت.
            ۲- Ghost of Tsushima روزی که اومد متاش ۸۳ یا ۸۴ بود ایا بازی بدی بود ایا کلی ادم از جمله خود من عاشق بازی نشدن پس نمره رو ملاک قرار ندیم چون استقبال از starfield عالی بود ولی نمیگم شاهکار بود . فورزا هم که کم بیش میدونیم در چه سطحی هست و نیازی به بحث نمی بینم
            ۳-خیلی برام جالبه شما منو نمیشناسی بعد از کجا میدونی من age of empires نمیدونم چیه یا اینکه اصلا تاحالا بازی نکردم برای اطلاع شما دوست عزیز باید بگم که بنده بیشتر از ۲۵ سال هست که گیمر هستم و تا الان بیشتر از ۸۰۰ بازی تمام کردم که بیشتر از ۲۰ تاش استراتزی بوده پس شما نمیخواد سبک بازی رو به من باد بدین
            ۴-من نگران شما نیستم نگران پلی استیشنی هستم که بخشی از بهترین خاطرات کودکیمو باهاش گذروندم از اولین کنسولشو داشتم تا همین پی اس ۵ البته نسل ۷ ایکس باکس داشتم و این نسلم برای اولین بار دوتا کنسولو دارم و اگه قرار بشه کور کورانه طرفداری کنسولی رو بکنم اون پلی استیشن هست 🙂
            ۶- من هیچوقت قرار نبوده معلم املا بشم و شما نمیخواد نگران املا من باشید مگه اینکه منظور دیگه ای داشته باشین و بخواین بحثو منحرف کنید 🙂
            ۷-شما لست انلاینو اوردی تو لیست بازیهای ۲۰۲۴ واقعا رو چه حسابی بازی هنوز تیزرم نداده بعد شما میگی ۲۰۲۴ میاد اخه کی گفته بعد ولورین اخه چجوری ۲۰۲۴ بیاد یا Death Stranding 2 کجا گفتن اینا سال دیگه میان شما دارین با من شو خی میکنید حتما دیگه من اگه میگم هلبلید سال دیگه میاد چون اعلام رسمی شده حالا تاخیر بخوره کاری ندارم یا بازیهای دیگه

          • ehsan گفت:

            جواب یکسری از حرفای دیگتونم در جواب کاربر tom گفتم

      • Hasan0930 گفت:

        بازی های لایو سرویس که تو یک روز ساخته نمیشن
        جیم رایان از ۲۰۱۹ مدیر شد و ساخت بازی هم ۵ سال طول می کشه حداقل
        پس باید از ۲۰۲۴ انتظار داشت

        Haj_HosseinMR.NULLdelsenCharlie ChaplinRoyalknightHTremblerمحمد نیک حالت جهرمیMaster blade
    • smd گفت:

      اخه آنچنان بنظرم برگشتی در کار نیست، چون بعد خرید بانجی عملا یه جرقه جدید برای پلی استیشن ایجاد شد.
      حداقل چیزی که من به عنوان یه فردی که عاشق بازی های داستان محورم اینه که زیر حرفشون نزنن و با ساختن بازی های سرویس محور دست از ساخت بازی های فوق العاده داستانی برندارن.

      Haj_Hosseinrecidivistmehdi_cd2006Charlie ChaplinRezaکاکاسنگیگیمری عادیHTremblerhoseinmMaster blade
  • Tom گفت:

    هر خبر بدی از ps میاد نام شریف جیسون شرایر میدرخشد
    خسته نمیشه این طرف؟

    Haj_HosseinDarksiders/delsenمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)arminWolfکاکاسنگیگیمری عادیRoyalknightHTremblermore
  • Daniallox😃 گفت:

    اخه فورتنایت با مکانیزمه ساخت و ساز یک انقلاب کرد رسما

    Darksiders/Joel Morganxbox gamerBoy Gamerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Charlie Chaplinگیمری عادیMaster blade
  • Kieblack گفت:

    بازی های داستان محور (سینگل پلیر) قلب تپنده صنعت گیم هستند و بنظرم بدون اون ها معنای واقعی گیمینگ از بین میره(منظورم اون لحظات خاصی هستند که با هاشون خندیدیم، گریه کردیم، لذت بردیم و در اخر درون اون ها غرق شدیم و خاطره ساختیم) همه یما ها بازی های انلاین پلی میدیم (شاید این اواخر حتی بیشتر) اما بازم برمیگردیم به یک بازی سینگل پلیر که ازش لذت ببریم!
    [[ اگر صنعت گیم یک خونه باشه برا ما گیمر ها ، بازی های داستان محور ستون های این خونه هستند]]

    ™PatrickHaj_HosseinNimaMR.NULLxbox gamerDaniallox😃مارتین فورد(شیفته عظمت غلام).mehdi_cd2006Charlie Chaplinmore
  • lul-book گفت:

    حق میدم چون می ترسند سونی EA بازی در بیازه

    WalleR MaNJoel MorganMR.NULLxbox gamerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Charlie Chaplinگیمری عادیMaster blade
  • واقعیت من اینطور فکر می‌کنم شما در هر بیزنسی که باشید، وقتی یک پدیده پولساز در اون شکل می‌گیره شما هم بدنبال الگوهایی می‌رید که در اون پدیده دیدید، تا شاید با پیاده کردن همون‌ها پول رو به سمت خودتون سرازیر کنید.

    xbox gamerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)mehdi_cd2006Charlie Chaplinگیمری عادیRoyalknightLeroxMaster blade
    • Solo گفت:

      حرف شما صحیح ولی این کار نباید به قیمت ضعف یا کم کاری در ساخت عناوین سینگل پلیر داستانی تموم بشه
      داخل مقاله جمله خوبی نوشته بودن
      وقتی خودت رو تخت طلا نشستی دویدن دنبال گنج ریسک از دست دادن همون تخت طلای خودتو به دنبال داره

  • Starfaild گفت:

    “فراموش نکنید که سونی، هنوز هم پادشاه بلامنازع بازی‌های داستان محور تک‌نفره محسوب می‌شود”
    👑

    人Acker益man人‌بیل قصابRoyalknightHamedMR.NULLTommehdi_cd2006Charlie Chaplinsilent-manA,,shmore
  • Spider-Man گفت:

    واقعا نمیدونم اگه سونی اجازه می‌داد که ناتی داگ به روند ساخت بازی های خودش ادامه بده تا الان یه بازی دیگر هم از ناتی داگ به‌جای این پروژه لست اف از آنلاین ساخه شده بود ولی نمیدونم سونی گیر داده به سرویس محور بابام آخه تو هرکاری بکنی یه دروازبان نمیتونه نوک بازی بکنه و همینطور بلعکس . آخه چرا باید استودیویی مثل ناتی داگ بازیه سرویس محور بسازه . فقط امیدوارم که ولورین یا پروژه بعدی کوری بارلوگ هم سرویس محور نباشه که دیگه باید فاتحه سونی رو با این برنامه هاش خوند . یعنی خیلی ها بخاطره همین بازی های داستان محور پلی استیشن می‌خرن اگه قراره باشه که کسی آنلاین بازی کنه مستقیم میره سراغ کال اف دیوتی سونی تنها کاری که باید میکرد این بود که پیشرفت خیلی بزرگتری رو تو بازی های داستانیش میکرد که دیگه کاملا بدون رقیب میموند نه اینکه وارد بخشی بشه که توش هیچ تخصصی نداره .
    تنها امیدواریم اینکه تمامی عنوان سرویس محور سونی ( به غیر از لست اف از آنلاین) شکست بخوره تا سونی بفهمه که تخصصی توی عناوین سوریس محور نداره و خیلی قوی تر برگرده به بازی های داستان محور پرفکت .
    ولی واقعا میگم یدونه بانجی برای سرویس محور بس بود و سونی نباید استودیو های دیگش رو قاطی این ماجرا مسخره میکرد ولی بهرحال کاریه که شده و مطمئنم که سونی در این زمینه موفق نخواهد شد و برمیگرده به تنظیمات کارخانه

    ™PatrickMR.NULLNimamehdi_cd2006Charlie ChaplinarminWolfHamedRoyalknightTommore
    • Hamed گفت:

      (((تنها امیدواریم اینکه تمامی عنوان سرویس محور سونی ( به غیر از لست اف از آنلاین) شکست بخوره تا سونی بفهمه که تخصصی توی عناوین سوریس محور نداره و خیلی قوی تر برگرده به بازی های داستان محور پرفکت ولی واقعا میگم یدونه بانجی برای سرویس محور بس بود و سونی نباید استودیو های دیگش رو قاطی این ماجرا مسخره میکرد ولی بهرحال کاریه که شده و مطمئنم که سونی در این زمینه موفق نخواهد شد و برمیگرده به تنظیمات کارخانه)))
      .
      واقعا دلم برای سونی میسوزه با این طرفدارای فیکی که داره واقعا میگم چقدر آدم باید بی رحم باشه که آرزوی شکست کمپانی محبوبش رو بکنه کسایی که ادعای طرفداری سونی رو دارن آرزو میکنن که سونی پیشرفت نکنه بازی های سرویس محورش شکست بخورن تا برگرده سراغ بازی های داستانیش نمیدونن که هزینه ساخت بازی های داستانی بستگی به موفقیت همین سرویس محور ها داره، واقعا چند سالته تو پسر خوب؟ اصلا میفهمی داری چی میگی ؟ به کامنتی که گذاشتی فکرکردی اصلا؟ بعد عکس اسپایدرمن هم گذاشتی رو پروفایلت که بگی طرفدار واقعی سونی هستی؟ واقعا این چه طرز فکریه که تو داری؟ اصلا میفهمی که سونی برای چی داره سرویس محور میسازه؟ برو کامنتای آخر پست رو بخون میفهمی من که زبونم مو درآورد از بس گفتم شاید آقای کریمی بیاد بگه به حرفش توجه کنین به حرف من که توجه نمیکنین من که دیگه بریدم از بس توضیح دادم واقعا آدمای بی منطق صدبرابر بدتر از آدمای تعصبی هستن هرچی توضیح میدی انگار نه انگار
      .
      بعضی از طرفدارای سونی واقعا بی منطقن واقعا میگم یعنی بیشتریاشون فقط ادعای طرفداری سونی رو دارن ولی در عمل هیچی خدا شاهده همین سونی پس فردا ورشکست بشه باورکنین همین جماعت یا میرن سمت مایکروسافت یا سمت نینتندو همین کاربرای هیولا، Tom، اتزیو و… که انقدر پشت سرشون حرف میزنین از خیلی از شماها که ادای طرفداری از سونی رو درمیارین منطقی ترن و درکشون بالاتره

      ™PatrickMR.NULLNimaCharlie Chaplinmehdi_cd2006arminWolfRoyalknightTom
      • mehdi_cd2006 گفت:

        هر سال تعداد زیادی بچه سال وارد صنعت گیم میشن، بخوای دونه دونه اینارو بالغ کنی که دیگه چیزی ازت نمی مونه

        HamedWolf
      • Mahdi Sam گفت:

        اگه موفق بشه که خب همین مسیرو ادامه میده، اتفاقا طرفدار خوب طرفداریه که به موقعش اعتراض هم می‌کنه، مگه سونی خداست که بپرستنش؟ هر مسیری هم در پیش گرفت لابد همون درسته، امثال اتزیو که معلوم الحالن

        ™PatrickRoyalknightMHNWolfarminNimaTom
        • Tom گفت:

          چرا انقدر سم‌حرف میزنین
          سرویس محورا موفق بشه سونی بازیای داستانیو ول میکنه تز این به بعد سرویس محور میده؟🤣

          RoyalknightWolfarminNimaHamed
        • Hamed گفت:

          Mahdi Sam@

          دوست من اعتراض رو با آرزوی شکست یکی میکنی؟ از تو انتظار نداشتم داره میگه امیدوارم سونی بازی های سرویس محورش شکست بخورن متوجه ای؟ تو خودت مایکروسافت اگر بخواد یه حرکتی بزنه آرزو میکنی موفق بشه یا شکست بخوره؟
          .
          بعدم عذرمیخوام دوست من خودتم کم مایکروسافت رو پرستش نکردی بعضی کامنتات رو دیدم زیر پستای مختلف
          .
          ببین قرار نشد توهین کنی من از این سه تا کاربری که گفتم تا حالا بدی ندیدم اتفاقا خیلی هم منطقی هستن حداقل از این طرفدارای فیک سونی بیشتر دلسوز سونی هستن ادا درنمیارن طرفدار واقعی هستن

          RoyalknightWolfarmin
          • Mahdi Sam گفت:

            آرزوی ورشکست شدن کمپانی رو نکرد که آرزوی شکست این استراتژی رو کرد، یه دوره‌ای من کونامی رو خیلی دوس داشتم، الان چشم ندارم ببینمش، یوبی‌سافت هم همینطور، یه شرکت تا شکست یه استراتژی رو نبینه عوضش نمی‌کنه

            من ماکرو پرستش کنم؟ چرا؟ چی بهم می‌رسه؟ اگه کار درستی بکنه ازش تعریف می‌کنم اگه اشتباه بکنه می‌کوبمش، دلسوزی به حال یه شرکت جز برندزدگی چه معنی دیگری داره؟ مشکل ما اینه که با برندای مختلف مثل یه آدم برخورد می‌کنیم، نه یه ارائه دهنده خدمات

            معلوم الحال توهین نیست، یعنی همه می‌دونن اوضاعش چطوریه، پرستنده سونی که از سر اتفاق بازیاش رو از پلتفرم یوتیوب دنبال می‌کنه

  • mr گفت:

    کلا به خاطر بازی های داستان محور هست که پلی استیشن میگیرم
    اگر سونی این ویژگی بزرگشو از دست بده خیلی به این بازی ها آسیب میرسه چون هنوز ایکس باکس آنچنان در این زمینه قوی نیست و اگر سونی هم رها کنه درواقع باید فاتحه تمام خاطراتمون بخونیم

    RexonMR.NULLCharlie ChaplinBoy Gamermehdi_cd2006همین چرخو بوکونم تو .......RoyalknightSpider-Man
  • Julius Ceasar گفت:

    اینا عرضه ساخت بازی های سنگین که نیاز به پشتیبانی مداوم داره رو ندارن اینا فقط بلدن اکشن ادونچر سوم شخص بسازن اونم کپی های پی در پی در حالیکه سونی اصلا لایو سرویس نذارع الان مایکروسافت صاحب بزرگترین آیپی های لایو سرویس

    人Acker益man人™PatrickNimaCharlie ChaplinTomMahdi Sammehdi_cd2006arminWolfگیمری عادیmore
    • Lerox گفت:

      آره مایکروسافت داره که همه بازی های سرویس محورش مثل State of Decay و Halo Infinite و Grounded رسما Dead شدن 😂
      همون Sea of Thieves هم هر از گاهی یه آپدیت بزرگ براش میاد چند نفر بازیش میکنن باز دوباره هایپش میخوابه
      آره بازی هایی صاحبشون که نصفشون برای مایکروسافت نیستن و نبودن XD
      برگرد به غارت Lord Crazy 😂

      ™PatrickRoyalknightWolfarminHamedMR.NULLNimaxbox gamerTom
      • Julius Ceasar گفت:

        اینایی که اسم بردی بالای ۱۵ میلیون پلیر دارن و مدام هم دارن آپدیت میدن براش اما اوکی اینا دد شدن اما بزودی بازی هایی میان زیر چتر مایکروسافت که سونی تو خواب هم نمیتونه تصور ساخت یا داستنسون رو داشته باشه مثل وارکرافت ، کالاف ، دیابلو و … و صاحب همه اینا مایکروسافت میشه فقط لیست رو داشته باش
        .
        Call of duty
        Overwatch
        Diablo
        Warcraft
        Forza horizon
        Age of Empires
        Halo
        Grounded
        Sea of thieves
        Elder scrolls online
        Fallout 76
        و چندتای دیگه که میلیون ها پلیر دارن سونی حتی یدونه هم نداره و حتی تجربه و عرضه ساخت همچین بازی هایی هم نداره حالا به اینا معدن چاپ پول کندی کراش ، ماینکرفت و چند تا آیدی موبایلی بتسدا رو هم اضافه کن اونوقت میفهمی که مایکروسافت تو سرویس عملا بی رقیب شده

        StarfaildRoyalknightarminWolfLerox
        • Lerox گفت:

          بالای ۱۵ میلیون یا با گیمپس دانلودشون کردن یا صرفا بازیشون کردن نه اینکه پلیر همزمان داشته باشن !
          معدن چاپ پول هم خیلی وقته که داره اسپایدرمن و در آینده بقیه شخصیت های مارول که خودشون اندازه کل اون بازیابی که نوشتی میفروشن و برای سونی درآمد میارن
          بیشتر از نصف بازی های لایو سرویس مایکروسافت رو کسی براشون تره هم خرد نمیکنه حالا به چرند نوشتن ادامه بده یکم فشارت بیاد پایین بچه جان

          • Julius Ceasar گفت:

            دقیقا درسته کسی اهمیتی به مایکروسافت نمی‌ده برای همین دومین کمپانی بزرگ جهان و همه به سونی اهمیت میدن برای همین ارزشش از. آفیس هم پایین تره چون بهش اهمیت میدن بعدشم بر چه اساسی کاراکترهای غیر اسپایدرمن مارول رو به نام سونی زدی ؟ هر لحظه ممکن مایکروسافت تمام اونا رو هم بخره اونوقت چکار میکنید ؟ اونوقت چطوری سونی میخواد قرارداد اسپایدرمن رو تمدید کنه ؟ اسپایدرمن حتی یک دهم ماینکرفت ارزش نداره حالا بشین تا GTA تو فروش بهش برسه و اختلاف نزدیک ۸۰ میلیون نسخه ای فروش ماینکرفت و GTA هم نمی‌دونستم جزیی حساب میشه ؟

            Master ChiefRezaLerox
      • xbox gamer گفت:

        😂😂😂 سی اف تیوز ، الدر اسکرولز آنلاین ، کال اف دیوتی اینا بزرگترین ها نیست بچه سال ؟

        Starfaild™PatrickRoyalknightWolfLerox
  • Reza گفت:

    نه استغفرالله
    این حرفا چیه
    همگی باهم تصمیم گرفتن
    ازون ور سونی هی میگه اقا نمیخواد ، زحمت نکشید ، اینا هی سرویس‌محور میسازن

    Mahdi SamCharlie ChaplinRoyalknightHTremblerسابقAhzek Ahriman (world eater )اپوزوسیون گیمفاMoReKaLerox∞Pop_Starmore
    • جدا از بامزه بودن شما ، به نظرم سونی باید هر دو سمتو داشته باشه و امروز یا فردا بالاخره باید به این سبک ورود میکرد و بانجی هم کرد عصای دستش
      یعنی بانجی سرویس‌محور مولتی
      اینسومنیاک و سانتامونیکا و ساکرپانچ داستانی
      و ناتی‌داگ و گوریلیا گیمز هر دو رو امتحان کنن
      حالا زمانی که گزارش میاد استدیوها ناراضی هستن یعنی ناتی‌داگ و گوریلیا میخوان تمام تمرکزشون رو آثار داستانی باشه
      به نظرم سونی باید چند تا استدیو دیگه توو زمینه سرویس محور خریداری کنه
      استدیوهای کوچیک و با استعداد
      مثل کاری که با هاوس‌مارک کرد

      MR.NULLNimaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)mehdi_cd2006Charlie ChaplinRoyalknightDARKSIRENPillars of EternityThunderDoomABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)more
      • این استودیوها بیشتر نگرانن که سونی مجبورشون کنه آیپی آنلاین بسازن که تو تخصصشون نیست ( که البته بعید بدونم سونی اینکار رو کنه )
        مسلماً اگه بانجی و چند تا استودیو کاربلد تو این زمینه ، رشته کار رو به دست بگیرن و بقیه هم مشغول کار خودشون باشن ، مشکلی پیش نمیاد 👌

        MR.NULLRoyalknight
      • Reza گفت:

        سوای بامزه بودن من ، تقریبا با حرفتون موافقم جز اون بخش هاوس‌مارک ک خب سرویس‌محور نیست ک احتمالا مثال برای کوچیک و بااستعدادت بود فقط ، ن سرویس محور
        مشکلی با سرویس‌‌محور ساختن زیرمجموعه های جدیدش ندارم ، بیشتر مشکلم با سیستم مدیریتی سونیه ک زومش و نگاهش رو سرویس محوره
        از دید من ، بعنوان صاحب پلتفرم زیادی دارن رو فنبیسشون حساب میکنن و فک میکنن ک ایرادی نداره اینده ای ک ترسیم کردن (شوکیسش)
        لاین اپشون داغونه ، شیش تا بازی درستو حسابی معرفی میکردن ، بینشونم همون کنکورد و بازی هیون و… ما میگفتیم مهم نیست ، کسی خوشش نیاد بازی نمیکنه
        ولی الان بحث تنوعه ، هزاران کمبود داره تو صدتا ژانر ، لاین اپ ناقص ، من منتظرم ی عرض اندامی کنه ، هنوز منتظر خرید درجواب بتسدام ، سرویس محور ضعف داره ، ولی دهتا استودیو براش خریده و دوازده تا بازی دارن میسازن براش ، حالا چطوری ضعف آرپی‌جیشو برطرف میکنه؟
        سونیه عزیز از شماها مطمئنه ، نیازی نمیبینه کاری کنه ، جز دوازده تا سرویس محور ، شص تا پروژه هورایزن و… برای پول درواردن (بقیه ولی میدونن خودشونو پاره نکنن پول درنمیارن)
        وگرنه ک من انتقادم انلاین ساختن هیون نیست ، اینو ک تا چند وقت پیش نمیدونستم وجود داره.‌‌..

        WolfLeroxTomMahdi SamRoyalknightarmin
    • Starfaild گفت:

      بعد اپیلاسیون گیمفا میگه چرا ما میریم زیر پستای مربوط به ایکس باکس
      دلیلش اینه فن بویای ایکس زیر پستای سونی اظهار نظر منفی میکنن

      Reza™PatrickWolfLeroxHamedThe Red Devilxbox gamerRoyalknightarmin
  • Master blade گفت:

    چند تا سونی فن ماله به دست دیدم به این سمت میدویدن‌ 🤣

    ™PatrickNimaTommehdi_cd2006Charlie ChaplinarminHajEsiRoyalknightHTremblerElevenmore
  • ما بازی سرویس محور نمیخوایم. معلوم نیست چقدر زمان و نیرو می گیره از استودیوها… اگه استودیوهای جدیدش مثل Haven و Firewalk سرویس محور بسازن مشکلی نداره ولی استودیوهایی که دهه ها شاهکارای داستان محور ساختن و کل شهرت و محبوبیتشون برا همینه اصلا نباید تمرکزشون رو بذارن روی بازی های بی ارزش سرویس محور. امیدوارم مدیر جدید پلی استیشن اینو بفهمه.

    xbox gamerMahdi Sammehdi_cd2006Charlie ChaplinRoyalknightThunderDoomMoReKaABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)Big BossVito Scalettamore
    • Grandmaster گفت:

      منم مثل شما دوست دارم همون راه قبلی برن و بازی های داستان محور بسازن ولی بازی های سرویس محور در ذات خودشون به هیچ وجه بی ارزش نیستن. ناتی داگ از دنیای لست میتونه یه بازی سرویس محور کاملا داستانی بسازه به طوری که هر چندین ماه یه اکسپنشن بدن و مخاطب رو درگیر کنه. درست مثل یک سریال تلویزیونی که مخاطب برای هر فصل از سریال اشتیاق داره. این چیزیه که من از استودیوهای سونی انتظار دارم. در غیر این صورت اگه بخوان عمل کنن یکی از بدترین تصمیمات صنعت گیم چندین سال پیش گرفته شده. هنوز برای خودم راهی که سونی انتخاب کرده مبهمه باید ببینم دقیقا رویکردشون به چه شکله.

      Charlie Chaplinmehdi_cd2006RoyalknightHTremblerLeroxMoReKaVito Scalettaاپوزوسیون گیمفاهادی صفائیarminmore
      • بازی سرویس محور ساختنش یه بحثه، پشتیبانی کردنش به مدت طولانی یه بحث دیگه. که قطعاً رو سرعت ساخت بازی های داستان محور تاثیر منفی میذاره. همین الان معلوم نیست ناتی داگ داره چه کار می کنه، معوملا هر ۳-۴ سال بازی جدید می داد ولی الان ۳ ساله جز ریمستر و ریمیک چیزی ازش ندیدم و همون لست آنلاین رو حتی معرفیش هم نکردن و توسعه بازی به مشکل خورده ظاهراً. معلوم نیست چقدر وقت استودیو رو گرفته و خواهد گرفت… البته منم نظر قطعی درباره رویکرد سونی ندارم چون معلوم نیست دقیقاً برنامه چیه. تا ببینیم چی میشه…

        Charlie ChaplinMahdi Sammehdi_cd2006RoyalknightHTremblerThunderDoomMoReKaLone Wolfاپوزوسیون گیمفاهادی صفائیmore
  • Farshidmc گفت:

    خوبه سرویس محور هم بشن
    من خودم خیلی داستانی های PS دوست دارم
    ولی داستان یک تا سه بار میرن ولی سرویس محور بیشتر زنده میمونن

    Charlie Chaplinmehdi_cd2006RoyalknightHTremblerDARKSIRENهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)🖤james McCaffreyMoReKaLove GameLeroxmore
  • کسی که دنبال عنوان سرویس مخور باشه هون اول میره ایکس باکس میخره من اومدم اینور سوشیما و کریتوس بازی کنم من عنوان یک نفره داستانی میخوام GTA v یا لست اف اس یا گاد یا انچارتد حتی سونی میتونست بره سمت VR که توش از مایکرو جلوزده ولی دقیقا دست گذاشت روی چیزی که جامعه کاربریش دنبالش نیست سرویس مخور ..
    امید.ارم سر عقل بیان یک شوتر اول شخص بسازند و تمام
    وس سک مثال تقریبا شبیه به این کمپاوارنر هم یکبار سعی کرد ره بیست ساله رو با DCEU یکشبه بره اخرش مجبور شد برگرده به چیزی که توش بهتره عنواین که توی دنیای مجزا هستند یا انیمیشن دنیا سازی رو گذاشت برای مارول و باز الان میخواد دوباره همون کارو کنه

    NimaCharlie ChaplinTomarminهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Master blade
    • Tom گفت:

      داداش ببخشید ولی سونی باید به تو اهمیت بده یا به سودش؟
      رقیبش کالاف دیوتی دستشه بعد سونی بعد ۲۵ سال فقط داستان محور بزنه؟
      مگه تغییری تو عرضه بازیای داستانی اتفاق افتاده؟
      اگه کاربراش دنبالش نبودن فورتنایت انقدر رو ps پلیر نداشت

      Hamed
  • . گفت:

    یه mmorpg بسازه خوبه از این سبک بازی ها خوشم میاد

    ™Patrickmehdi_cd2006گیمری عادی
  • Max22 گفت:

    خب نمیشه ایراد گرفت از سونی! اونم تو این بازار به خصوص رقیبانی مثل ایکس باکس که خیلی قویتر بودن تو این زمینه + این خرید اکتی به یه غول بازی های سرویس محور تبدیل شدن! از اونور اپیک با فورتنایت، ea ، یا حتی یوبیسافت!
    سونی مجبور به حرکت به این سمت بود. ولی خب امیدوارم مدیر بعدی حداقل تعداد بازهای سرویس محورشون رو کم کنن یا دست کم فقط استودیوهای که خرید کردن از قبیل فایرواک ، هیون و بانجی رو بزارن واسه ساخت این قبیل بازی ها و بقیه استودیوها هم مثل روال قبل به ساخت بازیهای داستانیشون ادامه بدن

    Charlie Chaplinarminگیمری عادیRoyalknightLeroxMaster blade
  • . گفت:

    ایول بهترین خبری بود که از سونی میشد شنید🔥 امیدوارم شاهکار های انحصاری و داستان محور زیادی مثل got , gow , tlou , و انچارتد بسازه که همشون یا شاهکارن یا خیلی خوب

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    دم استودیو های پلی استیشن گرم که جلوی چیزی که احساس میکنن درست نیست ناراحتی خودشونو ابراز کردن نمیخوام تئوری پردازی کنم ولی شاید همین مورد بی تاثیر نباشه در کناره گیری ناگهانی جیم رایان البته که توضیخاتی هم که در این پست گفته شد کاملا درست هست و همچنین جیم رایان و هرمن هولست بارها تاکید کردن که رویکرد اصلی ما بازی های داستانیه ولی خب ……….

    Charlie Chaplinmehdi_cd2006RoyalknightThunderDoomMoReKaVito ScalettaMalassezia furfurهادی صفائیarminAli_pxmore
    • Tom گفت:

      داداش کلا ۲ تا استودیو دارن هم داستانی میسازن هم سرویس محور
      بقیه استودیو ها برای چی صداشون در اومده
      خب اینو باید از شرایر پرسید
      هر خبر بدی از سونی میاد شرایر کار کرده
      از کم فروختن ps vr 2 که میگفت سونی ارش خیلی نا امیده که بعدا ضایع شد
      تا این
      فکر کنم نا راضی بودن اسکوئر از فاینال ۱۶ هم خودش در اورده بود
      سونی تا حالا یه دونه سرویس محورم نداده
      اکثر سرویس محوراشم دارن استودیو هایی که خریده میسازن
      استودیو ها ناراضین که سونی داره سرویس محور میسازه
      خب برای چی ناراضین؟ شرایر تا ناراضین فهمیده بقیشو ول کرده🤣

      NimaCharlie ChaplinA,,shRoyalknightMaster bladeSavageMoReKaBig BossWolfALI_199729more
      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        من بر طبق این خبر این نظر رو دادم دنبال کنکاش کردن نیستم. تا ببینیم در خبر های بعدی چه خبر میشه :)))

        Charlie Chaplinگیمری عادیRoyalknightMaster bladeTomarmin
      • Hamed گفت:

        Tom@

        من واقعا تعجب میکنم دوست عزیز خیلیا متاسفانه فقط تیتر رو خوندن متن رو نخوندن و دارن دفاع میکنن میکنن از این موضوع که بله سرویس محور ساختن سونی اشتباهه
        .
        این آقا فقط اومده گفته استودیوهای سونی ناراضین همین خب کو مرد حسابی مدرک بده کدوم استودیو سونی اومده همچین حرفی رو زوده این فقط اومده تحلیل کرده که سونی تو پشتیبانی به مشکل میخوره و از طرف استودیوهای سونی اومده حرف زده که سونی رو خراب کنه واقعا جای تاسف داره که یه سریا حرفای این شخص رو باور میکنن و جوری گارد میگیرن که انگار سونی بازی های داستانیش به علت ساخت بازی های سرویس محور کیفیتشون اومده پایین
        .
        خود هرمن هالست و جیم رایان بارها گفتن که به بازیهای داستانیمون پایبند هستیم در واقع کنایه زدن به بازی های سرویس محورشون که چی که آقا نگران نباشید بازی های داستانیمون بخاطر این موضوع هیچ لطمه ای نمیبینن ولی خب خیلیا متاسفانه نمیخوان درک کنن و پای حرفشون سفت وایستادن که نه وقت استودیوها داره گرفته میشه و کیفیت بازی های داستانی میاد پایین

        NimaCharlie ChaplinA,,shRoyalknightMaster bladeWolfgod of warTomاپوزوسیون گیمفاهادی صفائیmore
        • Tom گفت:

          جیسون شرایر سابقش خیلی خرابه
          صد بار خبرای دروغ راجع به سونی درست کرده
          الانم فقط فهمیده که استودیو ها ناراضین
          اقا فقط ۲ تا استودیو دارن جفتشو باهم میسازن
          بقیه چی میگن؟ برای چی ناراضین؟ مگه قراره کاری بکنن که ناراضی باشن؟
          به قول خودت صد بار اومدن گفتن ما هیچ وقت بازیای داستانیو ول نمیکنیم
          اینا هیچ تاثیری روی داستانیا نداره

          Nimamehdi_cd2006arminگیمری عادیRoyalknightMaster bladeاپوزوسیون گیمفاHamed
          • Hamed گفت:

            دقیقا اومده فقط یک چیزی بپرونه جو رو متشنج کنه اتفاقا موفق هم شده چون بعضی از طرفداران سونی اینجا هنوز هیچی نشده غش کردن D:
            .
            حالا اون به کنار، بخدا من تعجبم بابت رفتار خیلی از طرفدارای سونیه درکشون نمیکنم که حرف یک معلوم الحال رو باور کردن از همین الان خودشونو باختن و دارن خودزنی میکنن که چی؟ که ای وای وقت استودیوها داره گرفته میشه که ای وای داره به کیفیت بازی های داستانی لطمه میخوره که ای وای بدبخت شدیم، انگار میگی الان بازی های داستانی ناتی داگ، سانتا مونیکا و… عرضه شدن و کیفیتشون شده مثل فوراسپوکن، ردفال، گالوم و… من نمیدونم چرا انقدر عجول و زود باورن خیلیا

            Nimaarminگیمری عادیRoyalknightMaster bladeThe Devil of AntarcticaTom
          • حرفهایی که زده میشه و کی چی گفته رو ول کن، آمار و ارقام کاملا گویاست، وقتی میگن شصت درصد کل بودجه پلی استیشن صرف بازی های لایوسرویس میشه (اونم هنوز که به پشتیبانیش که پرهزینه تره نرسیده) دیگه نیاز به حرف ها و مصاحبه ها نیست و خودش داره همه چیز رو توضیح میده،
            حالا توو یکی دوسال آینده بیشار متوجه میشی، البته همین امسالم کویر بودنه عناوین فرست پارتی پیش لرزه های همین تصمیم هاست

            StarfaildNimamehdi_cd2006arminA,,shWolfRoyalknightTomAmirgamerLeroxmore
            • Hamed گفت:

              اپوزوسیون گیمفا@
              .
              ببین دوست عزیز من آدمی نیستم که آبروی کسی رو ببرم اما گاهی وقتا یک تلنگر لازمه که تا اون طرف به خودش بیاد تا ظاهر و باطنش رو یکی کنه و پای حرفی که میزنه مردو مردونه بمونه، خیلی جالبه یک شخصی زیر پست بازی جدید ناتی داگ کامنتی گذاشته بود که نظر منو جلب کرد
              .
              https://s6.uupload.ir/files/1_u1wm.png
              .
              بعد یک شخص دیگه که شما باشی میاد آنچنان مظلوم و بی گناه حرف میزنه و میگه که طرفداران سونی میان زیر پستای مایکروسافت مارو اذیت میکنن در صورتی که ما زیر پستای سونی همچین کاری اصلا نمیکنیم و اونا هستن که میان هیت و ترول میکنن
              .
              https://s6.uupload.ir/files/2_8vr9.png
              .
              ببین هنوز مهر کامنتت خشک نشده اومدی زیر پست سونی ترول میکنی یا هیت میدی گفتی چی؟ (((هیت نشانه کمبوده، اگر طرف کمبودی روو پلتفرمش احساس نکنه نمیره زیر کل پست های پلتفرم رقیب هیت بده، هیت دادن نشانه کمبود در پلتفرم مورد علاقه شخصه و نشان از هیچ چیز نیست بجز حسادت)))
              .
              خب پس با این حساب شما کمبود سرویس محور داری رو پلتفرمت و هیت دادن هم چیزی نیست جز حسادت درسته؟ حرفیه که خودت زدی ببین یک چیزی نگو که بعدن نتونی جمعش کنی پسر خوب

              .
              من یه سوال دارم از شما مگه شما پلی استیشن داری که نگران هستی ؟ شما برو با ایکس باکست بازی کن حالشو ببر چیکار داری که سونی داره چیکار میکنه؟ الان حتما میخوای بیای بگی هرکسی حق نظر دادن داره بله شما راست میگی هرکسی حق نظر دادن من مشکلی با این قضیه ندارم شما هرچی میخوای بگو بیا ترول و هیت کن اما خود واقعیت باش من اگر اومدم ریپلای زدم به این خاطره که فقط میخواستم بهت بگم ادا درنیار نترس شخصیت واقعیت رو نشون بده اینجا کسی رو بخاطر حقیقت دار نمیزنن، من مشکلم با اینجور آدما که ادای آدمای منطقی رو درمیارن، یا نیا زیرپستای سونی فضا رو بهم بریز یا کلا ماسک منطقت رو بردار مردو مردونه کامنت بزار تا همه بشناسنت موفق باشی عزیزم

              NimaCharlie ChaplinTomarminA,,shWolfگیمری عادیRoyalknightOmidsoltani7
            • Tom گفت:

              وقتی ۴ تا استودیو سال پیش بازی دادن این پیش لرزه های لایو سرویسه؟
              امسال مارول اسپایدرمن داریم پیش لرزه های لایو سرویسه؟
              تمام استودیو های قدیمی الان دارن بازیای داستانی درست میکنن اینم پیش لرزه های….
              بر خلاف ماکروسافت هیچ سالیو خالی نذاشته
              اره بودجه بیشتری به لایو سرویس دادن ولی از کجا میدونی بودجه بازیای داستانی کم شده؟

              arminNimaHamed
      • اتفاقا برخلاف شما من میگم این گزارش احتمالا تا حدودی درسته. ما نمی دونیم تو استودیو های سونی دقیقا چی میگذره. ممکنه به خیلی از استودیو ها دستور داده باشن که برن سمت این دست بازیا. هیچ بعید نیست که بازی آنلاین ناتی داگ تحت تاثیر مدیریت جدید اینطور بزرگ بشه و بشه یه بازی بزرگ جدایی واسه خودش. این کاری نیست که مدیریت ناتی داگ بخواد قطعا.

        NimaCharlie ChaplinRoyalknightMaster bladeThunderDoomWolfTomاپوزوسیون گیمفاarminReza
        • Hamed گفت:

          LayMonk Odyssey@
          .
          دوست عزیز خود دراکمن مصاحبه کرده (منبعش یادم نیست وگرنه میفرستادم برات) که سونی آزادی عمل بهشون میده اونم آزادی عملی که نه سیخ بسوزه نه کباب یعنی دخالت نمیکنه زمانی دخالت میکنه که ببینه ایده ای که استودیوهاش دارن استفاده میکنن موفق نمیشه در واقع نظارت میکنه سر داستان لست ۲ دراکمن میگفت ایدمون رو با سونی مطرح کردیم با اینکه میگفتن ریسکه بزرگیه ولی به دراکمن اعتماد کردن قبول کردن سر لست آنلاین هم هزاربار توضیح دادم که قرار بوده به عنوان بخش چندنفره لست ۲ باشه اما چون ایده هاشون جاه طلبانه بوده تصمیم گرفتن به عنوان یک بازی جداگانه در نظر بگیرن
          .
          سونی انقدر احمق نیست که بیاد به زور استودیوهای خودش اونم بهترین استدیوش رو وادار کنه برام بازی آنلاین بساز یک دودوتا چهارتا بکن شما سونی این همه استودیو خریده که بازی های سرویس محور براش بسازن، بعد بیاد استودیوهای اصلیشون وادار کنه که آقا برای ما لست آنلاین بساز هورایزن آنلاین بساز برفرضم اگر اینکارو بکنه رو حساب کتاب و برنامه ریزیه چون دیگه استودیوهاش مثل سابق نیستن نیروهاشون دوبرابر شده جوری که همزمان رو چندتا پروژه کار میکنن
          .
          بعدم شما حساب بکن آیپی جدید تو سبک سرویس محور ساختن ریسکش بالاتر و موفق تر عمل میکنه یا سرویس محور کردن امثال بازی هایی مثل لست و هورایزن و یا حتی گاد که اسم در کردن موفق تره؟ اینکه درکنار گاد داستانی گاد آنلاین تجربه کنی چه اشکالی داره؟ سونی داره همه نوع قشری رو پوشش میده برات جذاب نیست که بدونی گاد اگر آنلاین بشه چه شکلی میشه؟ اینکه بدونی چند نفره در کنار کریتوس باس فایت هارو شکست بدی یا مثلا یکی ثور رو انتخاب کنه یکی زئوس رو انتخاب کنه یکی کریتوس رو انتخاب کنه باهم دیگه بجنگین چقدر جذابه یا مثلا لست من از وقتی فهمیدم که قراره ازش یک بازی جداگانه چندنفره ساخته میشه خوابو خوراک ندارم
          .
          چرا شما دوست دارین سونی همش درجا بزنه؟ عزیز من دنیا در حال تغییره سونی داره فرمول خودش رو ارتقاع میده عوض که نمیکنه که شماها اومدین قصاص قبل از گناه میکنین آخه از این تعجب میکنم که هنوز اتفاقی نیوفتاده اما خیلی از طرفداران سونی اینجا دارن با یک گزارشی که مشخص نیست درسته یا نه دارن سونی رو میکشن نه ما سرویس محور نمیخوایم نه وقت استودیوهاش گرفته میشه، شما حرف سونی رو قبول دارین یا تحلیل های صدمن یه غاز یک شخصی که مشخص نیست از نظر عقلی سالمه؟ یکم منطقی باشین و صبرداشته باشین بخدا سخت نیست

          NimaCharlie ChaplinarminWolfگیمری عادیRoyalknightSnake and kratos❤️Tomهادی صفائیReza
        • Tom گفت:

          داداش جیم رایان وقتی این برنامرو استارت زد رفت ۳ تا استودیو ماهر خرید و گفت با بازیایی که اینا میسازنو بازی گوریلا گیم و ناتیداگ و استودیو های ثرد پارتیمون ۱۰ تا بازی سرویس محور میخوایم تا ۲۰۲۶ تحویل بدیم
          صد بار خودشون اعلام کردن که ما هیچ وقت قرار نیست بازیای داستانیمون رو ول کنیم
          دلیل موفقیت ما همین بازیای داستانیمونن
          ناتیداگ هم خودش گفت که ما میخواستیم لست فکشن ۲ رو بسازیم ولی گفتیم چرا تو ابعاد بزرگ تر تحویلش ندیم
          جیم رایانم بهشون پروبال داد

          NimaCharlie Chaplinarminگیمری عادیRoyalknightHamed
      • Master blade گفت:

        اسم جیسون شرایر رو سرچ کردم
        میدونی چی بالا اومد ؟

        جیسون شرایر :
        Avowed چند بار ریبوت شده است
        جبسون شرایر در سال ۲۰۲۱:
        گاد او وار رگناروک در ۲۰۲۲ عرضه میشود
        جیسون شرایر ۲۰۲۰:
        ناتی داگ به همراه استدیو visual در حال ساخت ریمیک لست او آز است
        جیسون شرایر در ۲۰۱۹‌ و ۲۰۲۰ :
        کرانچ های شدید در ناتی داگ و cd project
        جیسون شرایر ۲۰۲۱ :
        ترک اعضای کلیدی استدیو اینشتیو

        میدونستی اصلا جیسون شرایر دو تا کتاب داده به اسم «خون،عرق و پیکسل ها» و «دکمه ریست رو فشار بده» که پشت صحنه حداقل ۲۰ بازی و استدیو معروفه که با اعضای استدیو هاشون به صورت ناشناس مصاحبه کرده
        …………………………………………………….
        حالا اسم شمارو سرچ کردم
        میدونی چی بالا اومد ؟

        تحلیل گر شلوارک پوش گیمفا

        LeroxRoyalknightNimaTomarmin
        • Tom گفت:

          هرکی کتاب بنویسه ادم خیلی دانا و راست گوییه ؟🤣
          این ادم صد بار در مورد استودیو های سونی خالی بسته
          صد بارم ضایع شده
          تو سرچی که کردی چیزی از خالی بندیاش گفت؟
          ویکی پدیا باید بگه این ادم خالی بنده؟

          LeroxRoyalknightarminNimaHamed
  • Hamed گفت:

    خیلی عذرمیخوام من داخل متن ندیدم استودیوهای فرست پارتی سونی بگن با این رویه مشکل دارن فقط همین رو دیدم
    .
    (((نتیجه اینکه هواداران قدیمی خوشحال نشدند و اینطور که به نظر می‌آید، استودیوهای پلی استیشن هم همینطور)))
    .
    در مورد این موضوع هم به نظرم خیلی زوده راجع بهش قضاوت کرد چون هنوز ندیدیم سرویس های محور سونی عرضه بشن و طبیعتا نمیدونیم که آیا باعث کاهش کیفیت بازی های داستانی سونی میشن یا نه، بله همینه هرکاری تو دنیا انجام میشه یک مخالفت هایی هم داره طبیعیه لازمه موفقیت ریسک کردنه سونی وقتی اومده تو بازی های داستانی کولاک کرده چرا ریسک نکنه و همین کارو تو بازی های سرویس محور انجام بده نمیشه که تا آخر عمر فقط بازی های داستانی عرضه کنه میتونه درکنار بازی های داستانی سرویس محور هم عرضه کنه چه اشکالی داره شما میتونین به عنوان مثال در کنار لست داستانی لست آنلاین هم تجربه کنین هورایزن هم همینطور، اعتراضات و ناراحتیای هوادارا زمانی درسته که ما ببینیم کیفیت بازی های داستانی سونی اومده پایین خب اون موقع میایم اعتراض میکنیم نه الان که هنوز هیچی مشخص نیست

    Charlie ChaplinRoyalknightLeroxTomحصینهادی صفائیHajEsiRezaarminsiavashmore
    • Master blade گفت:

      🔴حتی بازی بزرگی مانند Destiny 2 هم در روزهای نخست، عنوانی بود که توسط بسیاری از افراد به یکی از بدترین گزینه‌ها برای بازی کردن تبدیل شده بود. مدت‌ها زمان برد تا Destiny 2 به چیزی که الان هست بدل شود و این روندی است که حتماً برای هر عنوان سرویس محوری اتفاق افتاده و احتمالاً خواهد افتاد.
      🔴فراموش نکنید که فرمول موفقیت آن‌ها این است که بازیکنان در بازه‌های پشت سرهمِ زمانی، آن‌ها را تجربه کنند؛ چیزی که کاملاً در تضاد با ساخته‌های همیشگی استودیوهای پلی استیشن است
      🔴بازی‌های سرویس محور، برای پشتیبانی طی سال‌ها نیاز به نیروی کاری دارند که مدام آن‌ها را به‌روزرسانی و ساپورت کنند. استودیوهای پلی استیشن حدوداً ۴ هزار کارمند دارد و اگر بخواهد وارد بخش سوریس محور شود، دست‌کم باید ۶۰۰ الی ۲،۰۰۰ نفر را جهت تضمین برای تولید به‌روزرسانی برای بازی‌های این ژانر تعیین کند. حالا تصور کنید که پلی استیشن بیش از ۱۰ تا از این عناوین در دست ساخت دارد و این در حالی است که نیروی کافی برای پشتیبانی آن‌ها وجود ندارد.
      🔴بازی‌های سرویس محور یک قمار بسیار پرخطر محسوب می‌شوند و احتمال اینکه یک عنوان در این ژانر نتواند به موفقیت برسد، بسیار بالا است. در مقابل اگر یک یا دو تا از دوازده بازی سرویس محورِ سونی با موفقیتی مشابه Fortnite یا Genshin Impact مواجه شود، آن‌گاه این شرکت به دستاورد بسیار سودآور و بزرگی خواهد رسید؛ اما این سوال به وجود می‌آید که آیا چنین ریسکی، ارزش به خطر افتادن اعتبار پلی استیشن در حوزه‌ای که سال‌ها به آن معروف است و در آن تخصص دارد (بخوانید بازی‌های تک‌نفره داستانی) را دارد؟
      🔴با این وجود اما از آن جایی که مدت زمان ساخت بازی‌های ویدیویی روز به روز در حال افزایش است، شاید بهتر باشد سونی زمان خود را روی کاری بگذارد که در آن بهتر است

      NimaCharlie ChaplinTommehdi_cd2006arminHajEsiRoyalknightLerox
      • Hamed گفت:

        Master@
        .
        واقعا سپاسگذارم دوست عزیز که این همه وقت گذاشتی و زحمت کشیدی متن پست رو برام ترجمه کردی چون من کلا تو ترجمه کردن اراجیف و خزئبلات آماتور هستم اینکار فقط از یک طرفدار تعصبی مایکروسافت که دنبال کامنتای من افتاده فقط دیسلایک میده برمیومد که شما زحمتشو کشیدی مچکرم ❤️🙏

        LeroxA,,shNimaCharlie ChaplinTomStarfaildarminWolfگیمری عادیHajEsimore
    • Grandmaster گفت:

      آخه فقط بحث تنها کیفیت بازی هم نیست. اینجا بحث کمیت هم به وجود میاد. استودیو هایی که هر چهار یا پنج سال بازی عرضه میکنن اگه بخوان روی بازی هایی کار کنند که مخاطب ازشون انتظاری نداره عملا وقت با ارزششون به هدر رفته. مگه این استودیوها تو یه نسل چند تا بازی عرضه میکنن که حالا تعدادیش سرویس محور بشه.

      Charlie ChaplinMahdi Sammehdi_cd2006RoyalknightBrainiac(خداحافظ)Master bladeOmidsoltani7Sepehr
      • Hamed گفت:

        Grandmaster@
        .
        خب ببین دوست من اشتباه شما همینجاست شما مگه میدونین که استودیوهای ناتی داگ، سانتا مونیکا، ساکرپانچ، گوریلا گیمز، هرکدوم هرچندسال یک بار بازی عرضه میکردن که الان میگین وقتشون گرفته میشه؟ ما نمیدونیم داخل اون استودیوها چه خبره هیچکدومشون هم گزارشی مبنی براینکه وقتمون داره گرفته میشه و فشار کاری زیاده ندادن اگر بازیاشونو معرفی نمیکنن دلیلش بر اینکه فرمولشون و رویه کاریشون رو عوض کردن خود دراکمن مصاحبه کرد گفت ما دیگه انقدر زود بازی هامونو معرفی نمیکنیم که فشاری رو کارمندامون بیاد مشخصا این روش رو هم بقیه استودیوهای سونی دارن انجام میدن در اصل به نظر میاد سونی این روش رو پیاده کرده
        .
        از طرفی تو نسل هفت هرکدومشون چندتا بازی عرضه کردن تو نسل هشت این تعداد کمتر شد که اونم بخاطر هزینه های بالای بازی بود ولی الان مگه اتفاقی افتاده؟ اینسامنیاک گیمز که داره بازیاش رو هردوسال عرضه میکنه، سانتا مونیکا که رگناروک رو داده تازه به کمک استودیو جت پک هم گاد قبلی رو PC داده الانم داره نسخه جدید گاد و آیپی جدید میسازه

        ناتی داگ که لست ریمیک رو داد و به کمک آیرون گلکسی پورتش کرد رو PC الانم داره سه تا پروژه رو همزمان میبره جلو لست آنلاین، آیپی جدید و لست ۳

        ساکرپانج هم که داره گوست ۲ رو میسازه

        گوریلا گیمز هم که فوربیدن وست رو عرضه کرده بعدم دی ال سیشو و الانم که داره به کمک استودیو نیکسز پورت PC فوربیدن وست رو انجام میده و داره نسخه جدید هورایزن و همینطور آنلاینشو میسازه

        استودیوهای دیگه سونی هم هستن مثل بلوپوینت، هاوس مارک، بند استودیو، فایراسپرایت، فایرواک که هرکدوم چندتا پروژه داستانی و آنلاین دارن
        .
        ببین عزیز من ما هنوز اول نسلیم شما اول نسل قبل رو با اول نسل الان مقایسه کن تازه خیلی شاهکار کرده سونی که این همه بازی داده وگرنه در اصل از ۲۰۲۵ به بعد نسل واقعی شروع میشه ما هنوز اول نسلیم شما صبر داشته باش مطمئنم اتفاقات خوبی میوفته

        NimaCharlie Chaplinmehdi_cd2006A,,shRoyalknightMaster bladeLeroxTomarminRezamore
  • Kratos گفت:

    بچسب به همون بازی های شاهکار داستانی. گور بابای لایو سرویس

    Charlie ChaplinMaster blade
  • Savage گفت:

    رایان حرف خوبی زده بود دو سه تا از این همه بگیره برامون کافیه و امیدوارم استودیو برا پیشتیبانی بگیرند چون حیف ناتی داگ افرادشو معطل این کار بکنه و پیشتیبانی از خود کار مهم تره از نظرم……

    ایده خوبیه بنظرم بر خلاف دیگران ولی عملی کردنشه که سخته …..

    Charlie Chaplinگیمری عادیLerox
  • Wolf گفت:

    هرچند معتقدم بعد از جیم رایان احتمالا یه چیزایی تغییر کنه ولی فعلا واسه قضاوت زوده
    اما مشکل اینجاست بعضیا فکر میکنن کسایی که روی بازی های داستانی کار میکنن همشون میان رو بازی سرویس محور مشغول میشن درصورتی که اینطوری نیست مثلا نیل دراکمن و عوامل عمده ایی مثل نویسندگان و… که لست یک و دو رو ساختن نمیان روی لست آنلاین کار کنن
    اونا کار خودشونو انجام میدن و به بازی های داستانی میپردازن از اونور یه تیم دیگه ایی با نظارت بانجی روی بازی سرویس محور تمرکز داره
    خلاصه بگم مثل اینسامنیاک که به چند گروه تقسیم شده:
    سازندگان اسپایدی ۲۰۱۸ رو اسپایدرمن۲ و عوامل مایلز مورالس روی ولورین کار میکنن با این تفاوت که هیچکدوم لایو سرویس نیستن ولی
    منظورم همچین چیزیه

    Charlie ChaplinTommehdi_cd2006arminA,,shگیمری عادیHamedMaster bladeLerox
  • Old School گفت:

    من یه گیمر که دیگه اواخر دوره گیم زدنمه و حدود۲۶ سال گیم باز کردم فن هیچ پلتفرمی نیستم و برای همه پلتفرم ها احترام قائلم در حال حاضرم پی گیمر هستم ولی خدمتی که سونی به جامعه گیمینگ کرده واقعا ستودنی بوده و واقعا ازش همیشه ممنونیم که با ساختن بازی های داستانی تک نفره مارو غرق در دنیاهای شیرینی میکنه که چند سالی هست با وجود عناوینی مثل فورتنایت در حال کم رنگ شدن و محو شدنه ما بازی هارو انجام نمیدیم که وقت کشی کنیم ما بازی میکنیم که لذت ببریم غرق دنیاشون بشیم موسیقی خوب بشنویم نه ۱۰۰ نفر تو یه مپ رها بشیم سناریوی تکراری انجام بدیم همین دیشب انچارتد ۴ داشتم بازی میکردم واقعا داستان بازی ادم غرق میکنه لذت میبری وگذر زمان احساس نمیکنی امیدوارم حداقل سونی به این رویه و میراث خودش وفادار بمونه و راه امثال اپیک گیمز رو که فقط گیمرارو به شکل کیف پول میبینه دنبال نکنه…

    Soloگیمری عادیLeroxMaster blade
    • mehdi_cd2006 گفت:

      الهی، از این مدلا که با جریان رودخونه شنا می کنن، الان دوره گیمم تموم شده باید برم دوره زن گرفتن، الان باید برم دوره بچه دار شدن، الان باید برم دوره سگ دو زدن. نود درصد جامعه دنیا مث شمان تنها نیستی. کاملا هرچی رو که برای مردم چیدن تا کنترل بشن نه نمیگید به ترتیب دوره هاتونو عوض می کنید. مغزهایی که قدرت رهبری و تفکر ندارید و فقط می خواید اب رودخونه هرجا که گیره شمارو هم با خودش ببره. مقصدتونو خودتون انتخاب نمی کنید اون رودخونه ست که انتخاب می کنه کجا ببرتتون. خوشحالم جزو اون ده درصدم

      RezaSoloOld School
      • Old School گفت:

        پسر جان خداروشکر کارشناس ارشد نقشه برداری هستم و کارمند سازمان جهادکشاورزی اصلا سن و سالت در اون حدی نیست که بخام باهات بحث کنم خداروشکر زندگی خوبی دارم و راضیم حتما تربیت درستی نداشتین که طرز صحبتتون به این صورته موفق باشید.

        Solo
      • Solo گفت:

        اصلا این سطح از تاکسیک بودن و خود شیفتگی رو درک نمیکنم
        این دوستمون اصلا هیتی هم نکرد و کامنتشم اوکی بود از هر لحاظ . دلیل این برخورد چیه خدا داند!!!!
        حالا شما که جزو اون ده درصدی و قوه رهبری و شنا برخلاف جریان رودخونه رو داری کجا رو گرفتی؟؟ ماشین زیر پات چیه؟؟ شغلت چیه؟؟

        به قول شاهین : حالا بزرگ تر می شی و می بینی زندگی چطور آدمو خم میکنه دایی سخت نگیر!!!!

        Old School
      • Reza گفت:

        با لحن حرف زدنت موافق نیستم ولی اصل حرفت حق بود. منتهی کیه که بفهمه

        mehdi_cd2006Lerox
  • سونی چرا از فرمول همیشه برنده اش استفاده نمیکنه؟ بازی های داستانی برگ برنده پلی استیشن توی نسل هشتم بودن ، سونی میتونه با سانتا مونیکا و ناتی داگ نسل نهم رو هم فتح کنه (که تا اینجای کار موفق بوده) وقتی جواهری مثل اینسامنیاک و ناتی داگ داری چرا باید بری دست به دامن بانجی بشی ؟ امیدوارم مدیر جدید بازی های سرویس محور رو کلا بذاره کنار و بچسبه به بازی های داستانی و با کیفیت

    ™Patrick
  • دوستان یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید : همون طور که میدونید وقتی جیم رایان مدیر پلی استیشن شد گفت که آقا انحصاری های سونی برای پیسی هم عرضه میشن ، حالا بنظرتون مدیر جدید هم انحصاری هارو عرضه می‌کنه رو پیسی یا نه؟ و اگه کسی میدونه که نظر مدیر عامل موقت در این رابطه چیه لطفا بهم بگه

    Master Chief
    • Hamed گفت:

      X (فن دو آتیشه غلام🗿👍🏻).

      بستگی داره ببین دوست عزیز شاید ممکنه که اصلا آوردن انحصاریا رو PC کار جیم رایان نباشه چون که سونی فقط جیم رایان نیست کلی مدیر هستن اتاق فکر دارن یهو میبینی یکی اون وسط پیشنهاد داده جیم رایان هم رو هوا رفته پیشنهادش رو قبول کرده همه هم تایید کردن یک چیز دیگه هم بگم اون موقع ها خبری اومد که استودیوهای سونی خودشون علاقه دارن که اینکارو بکنن و رو PC هم بازیاشونو بدن یعنی ممکنه پیشنهاد هم از طرف استودیوهای سونی باشه، اگر هم کار جیم رایان بوده باشه احتمالش هست که مدیر بعدی نزاره انحصاریا بیاد رو PC به این علت که نسخه PC هورایزن فوربیدن وست اوایل ۲۰۲۴ عرضه میشه دقیقا همون موقعی که جیم رایان سونی رو ترک میکنه یعنی غیر از هورایزن تا حالا انحصاری بعدی برای PC برنامه ریزی نشده پس امکانش هست به هرحال باید صبر کنیم ببینیم چی پیش میاد کسی از آینده خبر نداره، هرچند بعید میدونم دیگه انحصاری نده رو PC چون این همه استودیو متخصص پورت PC خریده مثل استودیو نیکسز، جت پک و…

      X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم
  • ای کاش سونی بجای لست آف آس آنلاین بره روی یک آیپی جدید کار کنه با ناتی داگ. نیل دراکمن یکی از بهترین کارگردان های دنیا رو داره خیلی راحت می‌تونه یه بازی در حد گاد آف وار بسازه

  • The Red Devil گفت:

    جیسون شرایر بعد اونهمه دروغاش که دونه دونه رو شدن هنوز داره گزارش های منفی از پلی استیشن منتشر میکنه
    خیلی رو داره این بشر

    ™PatrickNimamehdi_cd2006RoyalknightMaster bladegod of warSnake and kratos❤️WolfLeroxTommore
    • هر گزارشی از شرایر در مورد پلی‌استیشن رو به هیچ وجه باور نمیکنم
      قبلنا دستش رو شده چطور شخصیتی داره

      mehdi_cd2006arminThe Red DevilWolfگیمری عادیRoyalknightMaster bladeTomHamed
    • Lerox گفت:

      البته منبع خیلی معتبریه نمیشه منکرش شد
      ولی خب اشتباهاتی هم داشته تو گزارشاتش و همینطور یه مقاله نوشته بود که امپراطوری بلاک باستر سازی سونی در خطر است اون اوایل نسل ۹ و سال ۲۰۲۰ که قشنگ تو این ۳ سال حرفاش نقض شدن
      اینم صرفا از رو دوتا نظر کارمند جو داده میگه همه مخالف لایو سرویس هستن تو استودیو درحالیکه خود اعضای Guerrilla Games و Naughty Dog قبلا رو بازی های آنلاین کار کردن و میخواست به بازی فعلیشون این بخش رو اضافه کنن !

      mehdi_cd2006armin
    • Master blade گفت:

      دروغاش ؟
      ریمیک لست دروغ بوده ؟یا تاریخ انتشار رگناروک و گوست او توسیشما ؟ یا شایدم خبر کرانچ تو ناتی داگ ؟

      جیسون شرایر تنها خبرنگاری که اکثر حرفاش درسته و با دلیل مدرک حرفاشو میزنه
      از این آدما کم پیدا میشه اونم تو دوره زمونه ای که ign جیره بگیر سونی شده

      A,,sh™PatrickStarfaildLeroxNimaCharlie ChaplinTommehdi_cd2006armin
  • siavash گفت:

    چرتو پرتای شعرایر تمومی نداره کلا الان داخل متن چیز خاصی نگفته فقط جوسازیه بیخوده بزار بازیا بیان بعدش شروع کن

    arminHamedTom
  • meh گفت:

    از منبع میشه فهمید فقط برای جوع عصبی درست کردن مگرنه استودیوی های سونی بازی هاشونو میسازن بانجی فایر والک بازی سرویس محور خودشونو میسازن قرار نیست بگن ناتی داگ بیاد بازی سرویس محور بسازه یا سانتا مونیکا و گوریلا گیمز پس الکی شلوغش نکنید

    RoyalknightHamedTomarmin
  • Saman117 گفت:

    شما که همیشه یه سری بازی زباله فیلم سینمایی میسازید چه فرقی داره حالا زبالی که میسازین فیلم سینمایی باشه یا سرویس محور

    ™PatrickRoyalknightLeroxNimaCharlie ChaplinTomMahdi Sammehdi_cd2006armin
  • tintin گفت:

    خیلی هم عالی
    تقریبا اکثر کسانی که پلی استیشن میخرن اولویت اولشون بازی های داستان محور هست
    اگر خود استدیوهای سونی فشار بیارن شاید بیخیال بشه سونی

    Charlie ChaplinTomarmin
  • bbb103 گفت:

    “فراموش نکنید که سونی، هنوز هم پادشاه بلامنازع بازی‌های داستان محور تک‌نفره محسوب می‌شود”
    کودک رو وقتی میشناسی که هیچ چیز بدی راجب چیزی که دوست داره نمیشه بهش بگی این روند به وضوح بین نویسندگان گیمفا هست
    از یه طرف هیت تیم سبز از طرفی حمایت کودکانه حتی در خبر بد از تیم آبی
    برادر اوکی پادشاه اصلا سونی سلطان با یه خبر بد یه فن بیس از هم نمیپاشه نیاز نیست بیای آب آلبالو بگیری واسش :)) دستاتون درد نمیگیره؟

    LeroxA,,shRoyalknightLu BuNimaCharlie ChaplinTommehdi_cd2006
  • مترسک گفت:

    سونی از سر علاقه نرفته که سرویس محور بسازن اون مجبور شده بسازه اینو فراموش نکنید این یه حقیقته که گیم داستانی به تنهایی سود خوب نمیرسونه و ریسکش بیشتره فک کنید یه گیم داستانی ساخته و رو فروشش حساب ویژه ای کرده از قضا اون گیم منتشر میشه و باب دل منتقدا نیست فروش ضعیف و ضرر خالص برا سونی ولی سرویس محور مخصوصا برا سونی با فن بیس بزرگش ریسکش به مراتب کمتره ساختنش
    به نفع همه سونی فناس سروریس محور بسازه سونی چون بودجه ای در میاره ازش برا ساخت داستانی

    Royalknightsky reaperHamedmehdi_cd2006armin
  • AidenRa گفت:

    ((این شرکت در بازاری رقابت می‌کند که رقیب اصلی‌اش، حالا در زمینه هم بازی‌های تک نفره و هم سرویس محور، می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.))

    دقیقا توی چه بخشی حرفی برای گفتن داره ؟؟؟ اگه استارفیلدو هم در نظر بگیرم تازه میشه ی گل و با ی گل بهار نمیشه
    سرویس محور سی او تیوز رو داره که بازی واقعا خوب و با کیفیتی اما در حد سرویس محور های صدر جدول نیست همینطور گراوندد هیلو جون که قرار بود ده سال پشتیبانی بشه متاسفانه از دویست هزار پلیر رسیده سه الی چهار هزار تا مگر کالاف رو حساب کنید

    Hamed
  • HajEsi گفت:

    جیسون شر و ور باز از اون گزارش هاش که منبعش به جون مادرم قسم داد بیرون

    HamedTomarmin
  • Vito Scaletta گفت:

    من از بازی های سرویس محور متنفرم امثرا فقط وقت تلف کردن هستن و خیلی زود به یه چرخه باطل تمراری تبدیل میشن الان صنعت گیم بیشتر از هر زمان دیگه ای به عناوین سینماتیک داستان محور نیاز داره

    Charlie Chaplinsilent-manمهرانRoyalknightMaster bladeLeroxBig Bossهادی صفائی
    • Hamed گفت:

      خیلی عذرمیخوام از شما دوست عزیز، شما چه خوشت بیاد چه نیاد همین سرویس محورا اگر نباشن خیلی از بازی های داستانی به علت هزینه های بالا ساخته نمیشن، این دوتا مکمل همن بهمدیگه احتیاج دارن دیگه مثل قدیم نیست که بتونی با سودی که از بازی های داستانیت بدست میاری بری سراغ نسخه جدید یا آیپی جدید هزینه های ساخت رفته بالا مشکل اینکه که شما فکرمیکنین تورم فقط برای ماست درصورتی که اینطور نیست، به عنوان مثال قدیم شما وقتی میخواستی ازدواج کنی شغل خودت کفاف یک زندگی رو میداد یک موتوره میچرخید اما الان جوری شده که زن و شوهر باهم کار کننن بازم هشتشون گرو نهشونه
      .
      نمیگم غربی ها هم مثل ما هستن یعنی در این حد ما مشکل دارن اما تا حدودی این مشکلات رو دارن سونی مثل مایکروسافت چیت پول بی نهایت نزده، یک علتی که سونی داره سرویس محور میسازه همینه چون ناچاره باید بتونه درآمد کسب کنه تا بتونه بازی داستانی برای شما بسازه یک علت دیگش هم بخاطر پیشرفته شما انتظار داری سونی تا آخر عمر بشینه فقط بازی داستانی بسازه یا اینکه پیشرفت کنه و همه نوع قشری رو پوشش بده، ریسک کردن و پیشرفت کردن لازمه هرکاریه، میدونم نگرانی به بازی های داستانی لطمه بخوره من هم نگرانم اما دلت نمیخواد کمپانی محبوبت پیشرفت کنه ؟ واسه پیشرفت هم باید فرمولات رو ارتقا بدی دقت کن ارتقا نه تغییر، مطمئنم خیلی از بدخواهان سونی منتظر نشستن که ببینن سونی گند میزنه چون فکرمیکنن سونی فقط تو ساخت بازی های داستانی تخصص داره منتظرن خراب کنه تا ترولش کنن فکرشو بکن اگر موفق بشه چقدر طرفداراش بیشتر میشن اینکه یه سریا مخالفت کنن با ریسک کردن طبیعیه نگرانن اما زمانی باید نگران باشن که این ریسک موفق عمل نکرده نه اینکه هنوز یک سرویس محور عرضه نشده دارن میزنن تو سرو کله خودشون
      .
      قبول دارم یک زمانی خیلی از سازنده ها زیاده روی کردن و صنعت گیم داشت تبدیل میشد به بازی های بتل رویال جوری که مدیرعامل EA اعلام کرد بازی های داستانی دیگه بدرد نمیخورن که خداروشکر یک سریاشون شکست خوردن و فهمیدن که اشتباه میکنن که همین مدیرعامل EA ببخشید به شکر خوردن افتاد و اومد بازی های استاروارز، دد اسپیس ریمیک، مس افکت و… رو دوباره از سر گرفت و شروع کرد به ساخت بازی های داستانی
      .
      اگر هر سبکی سرجای خودش باشه و جای اون یکی رو نگیره هیچ مشکلی پیش نمیاد اگر دیدیم سرویس محورا دارن باعث افت کیفیت بازی های داستانی میشن اون موقع حرف شما و خیلیای دیگه درست

      Vito ScalettaNimaCharlie Chaplinmehdi_cd2006silent-manarminA,,shگیمری عادیRoyalknightMaster blade
      • Vito Scaletta گفت:

        ولی ترس منم همینه که سرویس محورا جای بازی های داستانی رو بگیرن قژعا نسل جدید بازی آنلاین و مولتی پلیر بیشتر دوست دارن و مثل ما با ps1 و ۲ بزرگ نشدن که فقط بازی داستانی داشتن اما وضعیت یوبی باگ و ea رو ببین مخصوصاً یوبیسافت از عرش به فرش رسید بخاطر تمرکز روی بازی های سرویس محور من میترسم sony هم به این سرنوشت شوم تبدیل بشه

        Hamed
        • Hamed گفت:

          Vito scaletta@
          .
          ترست طبیعیه دوست عزیز درکت میکنم و بهتم حق میدم شما فکرمیکنی من نگران نیستم یا نمیترسم؟ هستم ولی نگرانیم خیلی کمتر از شماست چرا چون به سونی اعتماد دارم یعنی میدونم کاری رو نمیکنه که به ضررش باشه از طرفی خود جیم رایان و هرمن هالست بارها اعلام کردن که اولویت ما بازی های داستانیه و فراموش نمیکنیم از طرفی هم میدونم یک علتش اینه که ناچاره نهایتش اگر ببینه داره کیفیت بازی های داستانیش میاد پایین خب ادامه نمیده دیگه بدترین حالتش همینه
          .
          نه نه اشتباه نکن عزیز یوبی سافت دلیل اشتباهاتش ربطی به بازی های سرویس محور نداره مشکل یوبی سافت اینه که کیفیت رو فدای کمیت کرده و اینکه داره تمام آیپیاش رو فدای اساسین کرید میکنه، و داره شیر دوشی میکنه، خیلیا فکرمیکنن شیردوشی یعنی هی نسخه جدید ساختن از یک آیپی در صورتی که اینطور نیست شیردوشی یعنی اینکه شما وقتی بازیت پتانسیل ادامه دادن نداشته باشه و نشه بهش نوآودی داد بهش میگن شیردوشی، یوبی سافت الان داره از اساسین، فارکرای، گوست ریکون شیردوشی میکنه، این سه تا رو باید بزاره کنار بعد در کنار آواتار و استاروارز بازی های موفقش رو مثل ریمن و اسپلینترسل احیا کنه، و از همه مهمتر از همه مهمتر انجینای داغونش رو عوض کنه
          .
          اصلا مقایسه کردن یوبی سافت با سونی اشتباه محضه چون هدفشون متفاوته، سیستم کاریشون متفاوته یوبی سافت بدون برنامه ریزی کار میکنه و تمام تمرکزشم رو بازی های جهان بازه و به کمیت اهمیت میده تا کیفیت اما سونی با برنامه میره جلو کیفیت براش مهمه تا کمیت
          .
          در هر حال کاری جز صبرکردن نمیتونیم بکنیم ولی ناامید نباش آدمیزاد به امید زندست به جای اینکه بیایم نا امید باشیم و جلو جلو فکرکنیم که شکست میخوره دعا کنیم و امیدوار باشیم که مثل همیشه موفق میشه

    • Tom گفت:

      اره همینطوره
      ولی برای ادامه حیات کنسول باید این سبک بازیا هم باشن
      چیزی که باعث میشه پلیرا پای کنسول بمونن همین بازیان
      چیزی که باعث سود بیشتر میشه همین بازیان
      اره اکثرا چرتو پرتن
      ولی وقتی به بازیای داستان محور قرار نیست صدمه بزنه چرا بد باشه؟

      NimaCharlie Chaplinmehdi_cd2006arminگیمری عادیRoyalknightMaster bladeHamed
    • Big Boss گفت:

      عنوانین سینماتیک نیاز داره تا سخت افزار قویش رو به رخ بکشه و فروش بره

  • jupiter گفت:

    بعد از عملکرد جیم رایان انتقاد میکنیم یه عده فن بوی دیس لایک میدن ، رایان از اون ور پل افتاده بود از بس شور همه چی رو در آورده بود آخه ۱۲ تا سرویس محور برای شرکتی که تا حالا یه سرویس محور درست و حسابی نداشته ؟ خب مشخصه که کلی تیم باید صرف ساخت این ۱۲ تا بازی بشه و از همه بدتر اینکه دو برابر تعداد نفراتی که برای ساخت بازی استفاده میشن باید فقط روی پشتیبانی بازی کار کنن خب نمیگم کلا سونی سراغ سرویس محور نره ولی چه خبره ۱۲ تا وقتی بیشتر استودیوهاتو مجبور به ساخت کاری میکنی که توشون تخصص ندارن خب مشخصه این حجم از نارضایتی ایجاد میشه دیگه دل به کار نمیدن و با عشق بازی نمی‌سازند ، به نظرم خود رایان فهمید چه گندی زده سریع جیم شد رفت هم صدای طرفدار رو درآورده بود سر گرون کردن قیمت اشتراک و هم صدای استودیو ها اون طرفم ادغام اکتی و مایکرو هم بی تاثیر نبود در آخر من به این مدیر جدید خیلی امیدورام چون هرچی نباشه حداقل ژاپنیه همین برام کافیه امیدورام سونی رو برگردونه تو مسیر درست و بعد چند وقت یه شوکیس درست ببینم از سونی

    Charlie ChaplinTom
  • HannaH گفت:

    اونچه مسلم هست سونی مجبوره دو یا سه بازی لایو سرویس داشته باشه. ترکیبی از PvE و PvP. تا روزی که قرارداد اکتیویژن ثبت شد و مایکروسافت بازی هاش رو انحصاری کرد دچار بحران نشه. بازی های بانجی هم که به هر شکل مولتی باقی می مونن تاسرمایه گذاری سونی رو توسعه بدن.
    این وسط تنها استودیوهای بزرگی که دارن سرویس محور می سازن سکی ناتی داگ هست که بازیش ظاهرا داستان عمیقی داره لما چند نفره هست و به نوعی جهان TLOU رو توسعه می ده که بشه بدون الی هم توش قصه گفت. یکی هم گوریلا که بازی هورایزن چند نفره رو از زمان انتشار بازی اول در دست ساخت داشته (ویدیوهاش هست) که رویکردش به موبایل ظاهرا تغییر کرده (بازهم بر استس ویدیوهای لیک شده). مابقی استودیو های سرویس یا جدیدن و یا پروژه هاشون کوچک. و البته مطمئنا تعداد زیادی از این بازی ها در سال اول تعطیل می شن و یکی دو بازی موفق باقی مانده احتمالا به استودیوهای جدید منتقل بشن برای پشتیبانی. به نظر من که نگرانی خاصی نیست.

    Charlie Chaplinگیمری عادیRoyalknightLeroxTomHamed
    • Hamed گفت:

      دقیقا دوست عزیز علت ساخت این ۱۲ تا سرویس محور هم همینه از این ۱۲ تا دو یا سه تاش هم موفق بشن کفایت میکنه و دیگه پشتیبانشون هم به مشکل نمیخوره خود جیم رایان تو بیانیه اخیرش گفت «انتظار نداشته باشید که تمام این نسخه‌ها موفق باشند، در حالی که موفقیت‌آمیز دیده شدن یا نشدن آن‌ها نیز در هر مورد متفاوت است» خب منطقیه دیگه وگرنه هیچ آدمی انتظار نداره تو دو سال یعنی تا ۲۰۲۶ دوازده تا بازی سرویس محور عرضه بشه همشون هم موفق بشن، این لینک همون خبریه که جدیدا بیانیه داده بود سر اینکه بازی‌های داستان محور، پایه و اساس عناوین فرست پارتی ما باقی خواهند ماند فقط نمیدونم چرا قبلا اعلام کرده بودن که ۱۲ تا اما الان گفتن ۱۰ تا یا اون دوتای دیگه رو بعد از ۲۰۲۶ عرضه میکنند یا اینکه کلا لغو شدن نمیدونم
      .
      https://gamefa.com/980288/playstation-boss-says-story-driven-games-will-remain-the-bedrock-of-sony-first-party/

      اینم متن بیانیش

      (((برای ما ساده لوحانه است اگر فرض کنیم هر ۱۰ مورد موفقیت بزرگی خواهند بود، بنابراین این عناوین شرط لازم برای دو برابر کردن درآمد بازی‌های فرست پارتی ما نیستند. مطمئناً این چیزی نیست که ما فرض می‌کنیم. فراموش نکنید که با انجام این کار، به انتشار بازی‌هایی که در طول سال‌ها به خوبی به ما خدمت کرده‌اند، ادامه خواهیم داد. عناوین تک‌نفره و دارای روایت گرافیکی زیبا همچنان پایه‌ی کسب‌وکار انتشارات فرست پارتی ما خواهند بود)))

      Charlie Chaplinmehdi_cd2006arminA,,shگیمری عادیRoyalknightHannaHTom
      • HannaH گفت:

        یکی از سرویس محورها که بازی استودیویی بود که پیشتر بلک آپس رو ساخته بود و اوایل سال سونی بازی شون رو کنسل کرد. دومی هم احتمالا همین اتفاق براش افتاده. این وسط بازی استودیوی Haven عجیبه، چون واقعا تضمینی برای موفقیتش نیست اما سونی استودیو رو خریده. احتمالا اگر یکی از این بازی ها موفق بشه برای پشتیبانی منتقل می شه اونجا.
        توی موفقیت یک سرویس محور سئوال اینه که این بازی چه نیازی رو پاسخ داده (مثل گنشن ایمپکت و زلدا) یا چه ژانری رو بهتر کرده. اونوقت می شه فهمید اصولا ساختش مناسب هست یا خیر. باید صبر کرد و دید.

        • Hamed گفت:

          .HannaH@
          .
          دوست عزیز پایین توضیح دادم اون بازی استودیو دیویشن گیمز (Deviation Games) بود که شما میگی داستانی بود به صورت تک نفره و کوآپ بود سرویس محور نبود، تازه لغو هم نشده و فقط یه سری از کارمنداش اخراج شدن اون خبری که اومد دربارش بازی لغو شده شایعه بود، بازی استودیو Haven هم هنوز از گیم پلی بازی رونمایی نشده که شما میگی تضمینی برای موفقیتش نیست زوده واسه قضاوت

      • فکر کنم یکیشون از اون ۱۲ تا بازی دویشین‌گیم یا یه همچین اسمی بود که سازنده های سابق کالاف توش کار میکردن و چند وقت پیش تعداد زیادی از کارکنانش رو تعدیل کرد. یادم نمیاد که اعلام کرده باشن بازی لغو شده ولی اگه اعلام نکردن پس احتمالا لغو شده. اون یکی دیگه رو نمیدونم کدوم بازی احتمال داره باشه

        Hamed
        • Hamed گفت:

          گیمری عادی@

          نه داداش گلم اون بازی سازنده های سابق کالاف که میگی مال استودیو دیویشن گیمز (Deviation Games) بود اون به صورت تک نفره و کوآپ بود سرویس محور نبود، یعنی یک بازی داستانی بود، در مورد لغو شدن بازی هم فقط در حد شایعه اومد، فقط همون اخراج کارکنانش رسمی بود به احتمال زیاد بازیشون عرضه میشه اما دیرتر اون یکی بازی دیگه رو هم نمیدونم

    • Tom گفت:

      ولی جیسون شرایر فهمیده استودیو هایی که هیچ نقشی تو سرویس محور ندارن الان ناراضین😂

      Hamedگیمری عادیهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
      • Master Chief گفت:

        از منم سهامدار تری 😂 تو تو آکواریوم چطور سهام گرفتی ؟ ۸۰ درصد پست دفاع تو بود

        Tom
        • Tom گفت:

          اخه هم کامنتا سمیه هم خبر 🤣
          شرایر خالی بند ترین خبر نگار دنیا
          کامنتا : یعنی چی سونی برای چی به فکر ایندس
          مگه نمیبینه انقدر داره به بازیای داستانی ضربه میزنه
          چرا ناتیداگ ۳ سال وقت داشته ولی تو این ۳ سال یه بازی جدید با کیفیت لست اف اس نداده
          چرا ما امسال ۱ دونه بازی داشتیم در حالی که سال پیش ۴ تا استودیو بهمون انحصاری تحویل دادن
          همشون تو این یه سال باید ip جدید و با کیفیت تحویل میدادن😂 همش به خاطر جیم رایانه
          ما سهاممونو از لجن خوار میخریم 😂
          سهام xbox هم داره
          خیلی ارزون میده 😂

          HamedMaster Chief
  • Lone Wolf گفت:

    منابع اطلاعاتی خودم با جیسون شرایر تقریبا یکی است اگر فکر می کنید دروغ می گوید به این لینک مراجعه کنید

    https://gamefa.com/940941/deviation-games-ps5-title-has-been-cancelled-rumour/

    مگر در گزارش مالی سونی اشاره نشد پروژه های درحال توسعه بصورت داخلی تاخیر خوردند

    مگر جیم رایان بصورت رسمی نگفته [۱۲ پروژه سرویس محور] در حال توسعه هستند

    طرف گزارش داده که توسعه دهندگان استودیوهای خود سونی از این روند مدیریتی جیم رایان در این زمینه ناراضی هستند و یکی از عوامل اعلام رسمی بازنشستگی زودهنگامش همین موضوع است

    پ.ن: گوگل ترنزلیت /: {جریان از این قرار است که جیسون شرایر (Jason Schreier)، نویسنده مطرح دنیای بازی‌ها، در گزارشِ باز هم جذاب دیگری خبر داده است}

  • sorena گفت:

    بازی های سرویس محور خواه ناخواه روی بازی های داستانی اون استودیو ها تاثیر منفی میزارن. دلیل اصلی هم تقسیم نیروی کار هست.
    ۳ سال از انتشار لست گذشته و هنوز خبری از فکشن نیست و ظاهراً نظر بانجی بهش منفی بوده و پروژه تغییرات زیادی قراره بکنه که همین باعث میشه احتمال زیاد فعلا خبری ازش نشنویم…
    موضوع بعدی تغییر مدیریت پلی استیشن هست که همین هم می‌تونه تأثیر گذار باشه، اگر با مدیریت جدید پروژه ایی کنسل بشه کلی وقت و انرژی تیم هدر رفته، اگر قرار باشه صرفا منتشر بشن که خوب تبدیل به شکست و بدنامی میشن. اگر بنا به حفظ کل شرایط تعیین شده برای سرویس محور ها باشه، باز شاهد افت کیفی و کمی داستانی ها خواهیم بود. چنین شرایطی قطعا منجر به ناراحتی استودیو ها میشه… در مجموع دو سه سال آینده می‌تونه تا حدی بی ثبات باشه برای پلی استیشن. باید دید پلن B شون چیه.
    درنهایت با وضعیت به وجود اومده تو صنعت گیم، بازی های سرویس محور بخشی از برنامه های سونی باقی خواهند ماند.

    Charlie ChaplinTomarminRoyalknightPillars of EternityLeroxWolf∞
  • Reza گفت:

    مورد نگران کننده در مورد سونی تا الان البته اینه که هنوز بازی در خور نسل ۹ که گرافیکش آدم میخ کوب کنه معرفی نکرده برعکس نسل هفت یا هشت که بازی های بزرگی معرفی کرد و حتی سه سال بعد از معرفی PS4 ما uncharted 4 داشتیم ولی الان هنوز خبری نیست و حتی چندتا بازی معرفی شده برای ۲۰۲۴ گرافیک خوبی ندارن و این یکم نگران کننده هست

  • Lerox گفت:

    ایکس باکس فن ها خیلی جالبن وقتی بحث بهتر بودن از مایکروسافت میشه میگن مایکروسافت کلی سرویس محور درجه یک داره سونی نداره وقتی اینجور خبر ها که میاد رنگ عوض میکنن میگن نه سونی داره به صنعت گیم و خودش خیانت میکنه و با بازی های لایو سرویس میخواد بازی های داستان محور رو کنار بزاره 😱 !
    فارغ از تمام این چیزا به نظرم گزارش یکم زیادی بولد شدست مثل همون گزارشی که درباره فروش PSVR 2 و بعدا ساخت بازی های داستان محور و بلاک باستر تو اوایل نسل توسط جیسون شرایر اومد
    سونی قطعا بازی های داستان محور رو ول نمیکنه چون خودشم میدونه DNA پلی استیشن بازی داستان محوره ولی اینکه توقع داشته باشیم هیچ بازی لایو سرویسی نسازه خیلی ساده لوحانست
    الان شما اکثر شرکت ها رو ببینید بین ۳ ۴ تا بازی لایو سرویس درست حسابی دارن فقط سونیه که هیچی لایو سرویس نداره که ازش بتونه به سود آوری برسه
    حتی همین نینتندو که خیلی ها بهش میگن مهد خلاقیت چند تا از بهترین بازی هاش بازی های آنلاین و سرویس محورن و یا تجربه دسته جمعی هستن مثل Mario Kart یا Animal Crossing و Mario Party و غیره
    ولی موافقم استودیو های اصلی سونی نباید رو سرویس محور کار کنن باید بسپاره به همون استودیو هایی که تازه خریده مثل Firewalk Studios یا Haven Studios

    A,,shHamedmehdi_cd2006Royalknight
  • Ruby گفت:

    سونی شورشو دراورده، امسال فقط یدونه فرست پارتی داریم

    LeroxCharlie ChaplinTom
    • mehdi_cd2006 گفت:

      ناراحتی برو شرکت رقیب امسال دوتا داده، حالشو ببر

      Hamed
    • Tom گفت:

      چون تا پارسال داشتی ۴ تا ۴تا انحصاری بازی میکردی
      استودیو ها برای ساخت بازی نیاز به زمان دارن
      بازی همینجوری ساخته نمیشه

      Boy GamerHamed
      • Ruby گفت:

        چیزی که واضحه اینه که این سرویس محورایی که سونی گذاشته رو دوش اینا ترمزشونو کشیده، انچارتد ۴ سال ۲۰۱۶ عرضه شد لست ۲ سال ۲۰۲۰ یعنی عملا طی ۴ سال پروژه ای در ابعاد لست ۲ رو به سرانجام رسوندن. الان داریم وارد ۲۰۲۴ میشیم، یعنی یه ۴ سال دیگه ولی ناتی داگ چیکار کرده؟ هیچی یه تیم بزرگی رو صبا کرده مشغول پروژه لست مولتی باشن. اینکه سونی بخواد سرویس محور داشته باشه مشکل نیست، مشکل اینه که امثال ناتی داگ رو گذاشته رو اینکار

        • Tom گفت:

          اولا لست ۲ از ۲۰۱۴ در حال ساخت بوده
          یعنی ۶ سال
          برگرد ببین نسل هفت چه اتفاقی افتاد
          یه تیم رفت انچارتد ۳ بسازه
          یه تیم رفت لست رو بسازه
          وقتی انچارتد ۳ عرضه شد اون تیم رفت سراغ انچارتد ۴
          ولی نسل ۸ چه اتفاقی افتاد
          یه تیم انچارتد میساخت
          یه تیم لست ۲
          وقتی انچارتد عرضه شد کل ناتیداگ + سانتامونیکا وو کلی استودیو پشتیبان رفتن سراغ لست ۲
          یعنی تیم ناتیداگ تا ۲۰۲۰ درگیر لست ۲ بودن
          الان تو ۳ سال میخوای بازی جدید تحویل بدن؟
          مگه قبلا ناتیداگ فکشن لست ۱ رو نساخته بود؟
          ازش وقتی گرفت؟
          بازیای ناتیداگ حد اقل به ۵ . ۶ سال زمان نیاز دارن

          Hamed
          • Ruby گفت:

            ناتی داگ هیچوقت اینجوری نبود که دوتا تیم کاملا مجزا باشن یکی انچارتد بسازه یکی لست، درواقع همیشه تمرکز اصلی شون رو یدونه بازی بوده. وقتی لست۱ درحال ساخت بود، دوتا کارگردانای اصلی استودیو – نیل دراکمن و بروس استرلی – روی این بازی کار میکردن، بعد اون تمرکزشون شد انچارتد ۴، بعدشم که بروس استرلی جدا شد و نیل دراکمن و کل استودیو تمرکزشونو گذاشتن واسه لست۲، ضمنا حرف من این نیست که چرا بازی نمیدن بیرون، حرفم اینه که چرا ناتی داگ داره پروژه مولتی پلیر کار میکنه!!!! درحالی که تمرکزشون باید چیز دیگه ای باشه

            • Tom گفت:

              خود ناتیداگ وقتی داشت روند ساخت لستو میگفت اینو گفت
              از خودم که در نیاوردم
              لست ۱ چهار سال از وقت ناتیداگ رو گرفت
              مگه قبلا بازیای مولتی پلیر نمیساخت؟
              مولتی پلیر انچارتد ۲ و ۳ و ۴ و لست رو ناتیداگ ساخته نه استودیوی دیگه ای

              Hamed
  • A,,sh گفت:

    کلا تنها استودیو هایی که بازی داستانی میساختن و میدونیم الان دارن بازی انلاین میسازن فقط ناتی داگ و گوریلا هستن که اونا هم دارن بازی داستانی در کنار اون میسازن ناتی داگ که دراکمن مشکلی نداشت بقیه اونایی هم که سرویس محور میسازن همه استودیو جدیدن که صرفا برای اینکار خریداری شدن الان یعنی فقط گوریلا ناراضیه؟؟ این جیسون شرایر خیلی وقته گزارشات منفی در مورد سونی میده که ۲ تاشم همین چند وقت پیش غلط در اومد در مورد فروش پایین فاینال فانتسی و psvr 2 بود خیلی اعتباری به حرفاش ندارم

    NimaTommehdi_cd2006Leroxگیمری عادیRoyalknightHamed
  • ThunderDoom گفت:

    ساختن عناوین سرویس محور بد نیست ولی ده تا؟؟؟
    اول یدونه میساختن مث همون لست چند نفره و موفقیتش رو تخمین میزدن بعدن زیادترش میکردن خیلی بهتر بود اینطوری فشار زیادی به استدیو ها میاد و ممکنه هیچ کدوم هم خوب در نیاد

    TahaicTomRoyalknight
    • Hamed گفت:

      ببین عزیزدل بخاطر اینه که سونی هرچه زودتر به درآمد نیاز داره تا هزینه ساخت انحصاریاش رو دربیاره میخواد هرچه سریع تر درآمدی که از کالاف دیوتی بدست میاورد رو جایگزین کنه با این که کلا دیر به فکر افتاد ولی ماهی رو هروقت از آب بگیری تازس درسته ۱۰ سال وقت داره بخاطر قراردادش با مایکروسافت اما کسی از فردا خبرنداره یهو دیدی این مایکروسافت اومد یک بامبولی درست کرد زد زیر همه چی در کل چه مایکروسافت بزنه زیر همه چی چه نزنه سونی کار درستی کرده و از الان به فکر ۱۰ سال دیگه افتاده، ساخت یک بازی سرویس محور هم زمان زیادی رو میطلبه سونی نمیتونه صبرکنه و ریسک کنه چندسال که مثلا لست آنلاین بیاد که آیا موفق بشه آیا نشه اگر موفق بشه بازم کافی نیست ممکنه اون درآمدی که میخواد کم باشه، به همین خاطر اومده ۱۰ تا بازی ساخته تو این ۱۰ تا دو سه تاشونم موفق بشن کافیه سونی الان محدودیت زمان داره
      .
      اشتباه سونی این بود که زیادی رو کالاف دیوتی حساب باز کرد باید آنالیز میکرد که اگر یک روزی اتفاقی مثل این اتفاق که مایکروسافت اکتیویژن رو بخره افتاد لنگ نمونه باید از نسل قبل برنامه ریزی میکرد هرچه زودتر جایگزین کالاف دیوتی رو میساخت چون ساختن یک شوتر با کیفیت برای سونی کاری نداشت اما مهم برند و اسم در کردنه در بهترین حالت ۱۰ سال زمان میبره که یک بازی بخواد به برند تبدیل بشه، حالا کاریه که شده حالا به جاش اومده چندتا سرویس محور بسازه که هرچه سریع تر به اون درآمدی که میخواد برسه
      .
      در مورد فشار استودیوها هم دوست عزیزمون بالاسرت گفته که یکی استودیو ناتی داگه که در کنار بازی های داستانی سرویس محور لست رو میسازه یکی استودیو گوریلا گیمز بقیه استودیوهای دیگه سونی هم که کلا مخصوص سرویس محور ساختنن، ناتی داگ که دراکمن مشکلی نداره گوریلا هم که اطلاعی ندارم پس نتیجه میگیریم این آقا با اون گزارشش رو باید بندازیم داخل سطل زباله

      mehdi_cd2006arminRoyalknightگیمری عادیThunderDoom
    • Tom گفت:

      اول ۵ سال وقت بذارن ۱ دونه بسازن که بخاط هر دلیلی با سر بخوره زمین
      بعد ۵ سال دیگه وقت بذار یدونه دیگه بسازن
      خب برادر نسل تموم شد و سونی ۲ تا سرویس محور عرضه کرده که جفتشونم شکست خوردن 😂
      یه چیزی میدونه که ۱۲ تا سرویس محور درحال ساخت گذاشته

      HamedThunderDoomThe Red Devil
  • god of war گفت:

    متاسفم که سایت این شایعات غیر معتبر از شخصی که بار ها دروغ هاش رو شده رو بخش می‌کنه

    TomNimaarminگیمری عادیRoyalknightLeroxMaster bladeهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Hamed
  • captain گفت:

    به نظر من باید بیشتر وارد بازی های سرویس محور بشه اینکه بگیم فقط بچسبه به بازی های تک نفره داستان محور اشتباهه شرکت نوکیا رو بیاد بیارید که هفتاد هشتاد درصد بازار موبایل دستش بود و با یک تصمیم اشتباه که مثلا گوشی های لمسی زود خراب میشن شرکتشون نابود شد و وقتی رفت سراغ گوشی لمسی که دیگه دیر شده بود

    LeroxTahaicA,,shRoyalknightTomHamed
  • Reza گفت:

    بازیای داستانی اگه نباشن یا کمرنگ بشن صنعت گیم به یه صنعت مرده تبدیل میشه. امیدوارم توی هر نسلی حداقل‌ چندین بازی داستانی درجه یک رو شاهد باشیم

    Tahaiccaptain
  • bbb103 گفت:

    حواستون باشه یادتون نره سونی سلطان گیمه ها وگرنه نصرتی میاد بالا سرتون :))

    Tahaic
  • Nemesis گفت:

    از اول از بازی های سرویس محور و انلاین خوشم نمیومد وبازی نمیکردم به طرفداراش بر نخوره

  • Solo گفت:

    حقیقتا الان دور دور بازیهای انلاین و سرویس محوره + بولد شدن پلتفرم موبایل تا جایی که قراره بازیه بزرگی مثل re 4 remake برای آیفون پورت بشه!!!!
    هر شرکت بزرگی قطعا سعی خودشو میکنه که از این دو تا بازار پولساز عقب نمونه و به هر ترتیبی سهمی درش داشته باشه و نمیشه کسی رو ملامت کرد ولی اینجا دو تا مسعله مطرحه
    ۱.آیا ورود به این ژانر باعث ضربه به بیس اصلی بازیسازی شرکت مذکور میشه یا نه(با توجه به اینکه بازیهای سرویس محور شدیدا پشتیبانیشون هزینه و زمان میبره)
    ۲.ورود به این ژانر با توجه به بازار تقریبا اشباع شده الان ارزششو داره و اطمینان و تضمینی برای موفقیتش هست؟(چون در صورت شکستش تبعات مالی اون بشدت سنگینه و احتمالا تا سالها گریبانگیر شرکت و بازیهای در حال ساختش باشه)
    به عنوان کسی که نام کاربریش داد میزنه عاشق بازیهای سینگل پلیره این کامنتو میزارم و بین دو پلتفرم طرفدار هیچکدوم نیستم و فقط طرفدار بازیه خوبم برامم مهم نیست ناشر و توسعه دهندش کیه
    چیزی که نگرانم میکنه افول کلی بازیهای داستان محوره در یک دهه آیندست .بازیهای داستان محوری که بخش زیادی از اونا و تعدادی از بهترین ها مختص پلی استیشنه و قطعا اگر سونی در رویکرد جدیدش شکست بخوره از لحاظ مالی تبعاتش گریبانگیر عناوین در حال ساختش میشه و حتی بر خلاف خیلیا که کنجکاون لست انلاین چجوری قراره از اب دربیاد من یکم به این مورد بدبینم چون در هر دو صورت(موفقیت یا شکستش) اثراتش اصلا به نفع بازیهای داستانی در حال ساخت ناتیداگ نیست( موفقیتش به معنای تمرکز بیشتر ناتیداگ روی عناوین انلاینه و کمتر شدن تمرکزشون روی عناوین داستانیه و شکستش هم به معنیه تاثیر منفی روی روحیه شرکت سازنده و تاثیر منفی در توسعه عناوین داستانی بعدیه)

    دوست داشتم سونی محتاطانه تر وارد این بازار میشد … با تعداد کمتر عناوین سرویس محور و کنترل شده تر
    همه میدونیم سونی با یوبیسافت قابل مقایسه نیست ولی عاقبت یوبیسافتو دیدیم که به جای تمرکز روی یکی دو تا بازی سرویس محور سعی داشت بیشتر از ده تا عنوان رو روانه بازار کنه و مجبور به کنسل کردن همشون شد و حالا اثرات چنین تصمیم اشتباهی روی بازی ها و عناوین معرفی شدش محسوسه ( از تاخیر در انتشار تا افت کیفی)

    در کل فارغ از هر چیزی امیدوارم به توسعه عناوین تک نفره ( چه از لحاظ کمی و جه از لحاظ کیفی) آسیب جدی وارد نشه …چه عناوین سونی و چه عناوین مولتی پلتفرم

  • solaris گفت:

    ایشالله سونی سرش به سنگ بخوره

گزارش: استودیوهای پلی استیشن از رویکرد ساخت عناوین سرویس محور ناراحتند