جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا
جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا
جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا
جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا

جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد

علی محمدپناه
۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
جورج آر آر مارتین

جورج آر آر مارتین به همراه تعداد دیگری از نویسندگان از OpenAI و همچنین ChatGPT به خاطر استفاده غیرقانونی از نوشته‌هایش شکایت کرده است.

در حال حاضر اعتصابات نویسندگان در هالیوود جریان دارد و یکی از دلایل این اعتصابات نیز دخالت فزاینده و رو به رشد هوش مصنوعی در زمینه نویسندگی است و حالا نیز ۱۷ نویسنده سرشناس از جمله جورج آر آر مارتین که به خاطر نگارش مجموعه رمان‌های نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) شهرت دارد، از OpenAI و سیستم هوش مصنوعی آن یعنی ChatGPT شکایت کرده‌اند.

این دادخواست که توسط انجمن صنفی نویسندگان انجام گرفته، ادعا می‌کند که OpenAI به صورت غیرقانونی از آثار دارای حق کپی‌رایت آن‌ها استفاده کرده تا سیستم هوش مصنوعی خودشان را آموزش بدهند. این دادخواست در تاریخ ۱۹ سپتامبر در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک به ثبت رسیده است.

نویسندگان به دنبال گرفتن حکمی هستند تا بتوانند جلوی استفاده OpenAI از آثار آن‌ها برای آموزش ChatGPT را بگیرند و حتی بتوانند خسارتی نیز از آن‌ها دریافت کنند. جدای از جورج آر آر مارتین،‌ از جمله این نویسندگان شاکی می‌توان به جان گریشام، جودی پیکولت و جاناتان فرانزن اشاره کرد.

منبع: cbr

Eloise~Haj_Hossein77nobodyجوجه ای در گاتهام 🐥Charlie ChaplinOld hunterM.MTDARKSIRENزحمت کش گیمفا (فری پلیر قدیم)HELLO.BROTHERSKieblacksam𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥❤ NieR LoveRIliyameysambSmile?A.OffHTremblermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا
جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا
جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا
جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا
جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا
جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MA12 گفت:

    هی هی….
    ببین این هوش مصنوعی با بشریت چه کرده است…..

    Eloise~Haj_Hossein77nobodyCharlie ChaplinToxic lifeعرفانJoel MorganA.Off
  • حق دارن نگران هوش مصنوعی و پیشرفتش باشن، من یروزی فکر میکردم تنها عرصه ایی که پای کامپیوتر و هوشش بهش باز نمیشه هنره. اما الان میبینیم که در تمام بخش های هنر پاش باز شده از موسیقی بگیر تا نقاشی و نویسندگی، روزی میرسه که هوش مصنوعی تمام کارها از بازیسازی و برنامه نویسی گرفته تا خلق انواع نقاشی و موسیقی و شعر و… رو به نحو احسن و بسیار بهتر از انسان و بدون کمک او انجام بده و خیلی هم فاصله نداریم با همچین روزی.
    و حتی خیلی زودتر از چیزی که فکرش رو بکنید (همین الانم اتفاق افتاده بسیار و حتی شرکت هایی برای این نوضوع تشکیل شدن) روابط و نیاز احساسی انسانها هم توسط هوش مصنوعی تامین خواهد شد متاسفانه

    Error404Eloise~Haj_Hossein77nobodyجوجه ای در گاتهام 🐥Charlie ChaplinMasoudAll gamers are goodDARKSIRENmore
  • PeterParker گفت:

    دنیا داره کم کم شبیه به دنیای Detroit become human میشه ربات انسان نما کم داریم😂

    اپوزوسیون گیمفا
  • Hamed گفت:

    متاسفانه خودتونم حلق آویز کنین فایده نداره از همون اول باید جلوی امثال هوش مصنوعی هایی مثل ChatGPT رو میگرفتین نه الان که دیگه کار از گذشته فقط کم مونده بیان حاج حافظ شیرازی رو با استفاده از هوش مصنوعی زنده کنند این شکایتا کاری از پیش نمیبره الان امثال این هوش مصنوعیا عرضه شده مثل بیماری جوری ریشه دونده که جای بازیگرا، مجریا، خواننده ها رو گرفته طوری که نمیتونی از واقعیت تشخیص بدیشون خیلیاشونم دارن اعتراض میکردن بیچاره که بابا ما همچین حرفی نزدیم این ما نیستیم با هوش مصنوعی ساختن، این چیزا وقتی دست نا اهلش بیوفته دیگه شما هیچ کاری نمیتونین بکنین، تو اینستاگرام تو یوتیوب همه دارن ازشون استفاده میکنند

    Eloise~77john117هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Daniallox😃
  • AMIR 007 گفت:

    قطعا تا کمتر از ۱۰ سال دیگه AI همینطور پیشرفت کنه دیگه نویسنده ای انسان نداریم .
    باید جلوش رو بگیرن اخه این همه نویسنده های خلاق و با استعداد داریم داخل ویدیو گیم بعد AI بیاد حق نویسنده ها پایمال میشه .
    دیگه شرکت ها تو بخش نویسندگی به نیرو انسانی نیاز ندارن واقعا بده .
    شاید هوش مصنوعی خوبی های زیادی داره و هر چی که خوبی داره بدی هم داره .

    Eloise~
    • نویسنده که سهله بلکه تمام و دونه و دونه مشاغل رو تسخیر میکنه، حتی مشاغل مدیریتی یعنی هر چیز که فکرش رو بکنی

      AMIR 007هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
      • هیچ جوره سرمایه دار ها نمی تونن از شر انسان خلاص بشن به خاطر اینکه محصولاتی روکه خلق می کنن رو باز باید به انسان ها بفروشن اونوقت می خوان چیکار کنن هوش مصنوعی که نمی تونه بلیط بخره بره سینما فیلم نگاه کنه یا پول بده گیم بخره بازی کنه اقتصاد که الکی نیست اینجوری گردش سرمایه نابود می شه وقتی عده ی زیادی از بازار حذف بشن بازار کوچک تر و کوچک تر می شه

  • Daniallox😃 گفت:

    من نویسندگی علاقه دارم ( تو گروه یوبیم مینویسم
    ممکنه تا زمان من دیگه نویسنده انسانی نباشه

  • چندتا سوال از chatgpt راجب گیمفا پرسیدم (از مایکت نصب کردم نوشته نسخه ی غیر رسمی)

    سوال ۱: راجب سایت گیمفا بهم بگو
    جواب:
    گیمفا یک وبسایت اخبار و مقالات مرتبط با بازی های ویدیویی است. این سایت در مورد اخبار و تحلیل های بازی ها، بررسی های نقدی، مقالات فنی و راهنماهای بازی ارائه می دهد. همچنین، شما می توانید در این سایت اخبار جدید ویدیویی را دنبال کنید و بازی های مورد علاقه خود را بررسی کنید. اگر به بازی های ویدیویی علاقه دارید، می توانید از اطلاعات و مطالب مفیدی که در گیمفا قرار دارد بهره ببرید.

    سوال ۲ : موسس گیمفا کیست ؟
    جواب:
    موسس گیمفا به نام امیرحسین رستمی است. او در سال ۱۳۹۲ این وبسایت را راه اندازی کرده و از آن زمان به عنوان مدیر اجرایی و سردبیر فعالیت می کند. امیرحسین رستمی علاقه زیادی به بازی های ویدیویی داشته و تصمیم گرفته است تا با ایجاد گیمفا، یک پلتفرم جامع برای ارائه اخبار و مقالات مرتبط با بازی های ویدیویی ایجاد کند.

    سوال ۳: یک نکته ی منفی راجب سایت گیمفا بگو
    جواب:
    یکی از نکات منفی درباره سایت گیمفا این است که برخی از مقالات و مطالب آن به صورت بی‌طرفانه و بدون تعبیر شخصی نوشته نمی‌شوند. این ممکن است باعث شود که خوانندگانی که به دنبال دیدگاه‌های شخصی و تجربیات فردی هستند، احساس نکنند که به یک نظر شخصی و متفاوت دسترسی دارند. به جای آن، مطالب به صورت عمومی و بدون عمق بیان می‌شوند که ممکن است برخی کاربران را از تجربه مطالب سایت خسته کند.

    سوال ۴ :یک نکته مثبت راجب سایت گیمفا بگو
    جواب:
    یکی از نکات مثبت درباره سایت گیمفا این است که محتوای آن بسیار گسترده و جامع است. این سایت اخبار، بررسی ها، مقالات فنی و راهنماهای مرتبط با بازی های ویدیویی را پوشش می دهد. با ارائه اطلاعات جامع و تحلیل های اصولی، گیمفا به کاربران امکان می دهد تا در مورد بازی های مورد علاقه خود بیشتر بدانند و بهبود بازی خود را تجربه کنند. همچنین، سایت دارای طراحی کاربرپسند و رابط کاربری آسان است که به کاربران امکان می دهد به راحتی به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

    سوال ۵:چرا بعضی ها در سایت های گیم ترول میکنند؟
    جواب:
    دلایل مختلفی برای ترول کردن در سایت‌های گیم وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

    ۱. تفرقه‌افکنی: بعضی افراد به منظور ایجاد بحث و جدل، ترول می‌کنند و نظرات مخالف را بی‌مورد مورد هجوم و انتقاد قرار می‌دهند.

    ۲. تحت‌تاثیر قوانین ناکارآمد: در بعضی از سایت‌ها، قوانین و مقررات مناسبی برای مدیریت ترول‌ها وجود ندارد و این افراد از این ضعف استفاده می‌کنند.

    ۳. عدم شناخت و احترام به جامعه گیمر: برخی از افراد بدون درک و شناخت صحیح از جامعه گیمر و ارزش‌ها و احترام به دیگران، ترول کردن را به عنوان رفتاری قابل قبول در نظر می‌گیرند.

    ۴. تفریح و سرگرمی: برخی از افراد ممکن است به دلیل تفریح و سرگرمی به ترول کردن بپردازند و برای خودشان یا دیگران به عنوان یک شوخی در نظر بگیرند.

    مهم است به این نکته توجه کنید که ترول کردن در هیچ صورتی قابل قبول نیست و می‌تواند به تخریب فضای آنلاین و تجربه گیمرها کمک کند. مدیران سایت‌ها و جامعه گیمری باید با اتخاذ تدابیر مناسب، ترول‌ها را شناسایی و مدیریت کنند تا محیط آنلاین بهتر و دوستانه‌تر شود.

    nobodyاپوزوسیون گیمفادکتره گیمفاesmaaiel_63Joel Morgan
  • Hamed گفت:

    من خودم گرافیستم، لوگو، عکس، بنر، اسلایدر، پست و استوری اینستاگرام و… طراحی میکنم الان یه سری ابزار و سایت هوش مصنوعی اومده که میان همه اینکارارو انجام میدن یه سریاشون رایگان هستن یک سریاشون باید بابتشون Token بخرین خب الان این وسط حق منی که از این راه نون درمیارم چی میشه هیچی صدامم به هیجا نمیرسه باز خوبه اینا میتونن یک شکایتی بکنن ماها که دستمون به هیجا بند نیست ببینید شما میتونید با همه اینا خیلی راحت با یک کلیک هرچی بخواین بدست بیارین

    Lexica.art
    Synthesys X
    Playgroundai.com
    Leonardo.ai
    Adobe Firefly.com
    D-id

    Haj_Hossein77Pop_StarIliyaA.OffHTremblerRoyalknightMalassezia furfurهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
    • Reza گفت:

      عزیز دلم ، من از بیکار شدن هیچکسی خوشحال نمیشم
      ولی تکنولوژی همینه ، شما وارد بخشی شدید ک تکنولوژی بهش ورود جدی کرده ، تو این بخش کسی قرار نیست مراقبت کنه از شما
      خودتون باید خودتونو اپدیت کنید
      همیشه با پیشرفت تکنولوژی شغل ها از بین میرن و شغلای جدیدی بوجود میان…
      همونطور ک کارخونه ها با تکنولوژی تعدیل نیرو کردن ، یا یادش بخیر قدیما همین ایران خودمون کنار هر ایستگاه اتوبوس ی پیرمردی تو دکه بود و بلیط میفروخت و یهو همه بیکار شدن
      معلومه ک ما براشون ناراحتیم ولی اجتناب ناپذیره و فقط شمام نیستید ، ب قدمت تاریخه این اتفاق
      ارزوی موفقیت میکنم براتون❤️

      77اپوزوسیون گیمفاesmaaiel_63Pop_StarGrandmasterA.OffHTremblerMA2020sefirot2011.Rockmore
      • .Rock گفت:

        آخ آخ یادش بخیر آره دکه بلیط فروشی اصلا دیگه از یادم رفته بود همچین چیزی هم یه زمانی بود خود من خیلی وقته دیگه پول نشمردم اصلا یادم رفته

        Reza
      • Hamed گفت:

        Reza@

        ببین عزیز من چند ساله تو این کارم تازه وارد نشدم که ندونم تو دنیا چه خبره این همه درس نخوندم یا زحمت نکشیدم یا تخصص نگرفتم یا شرکت های مختلف کار نکردم که بخوام خیلی راحت از کنارش بگذرم، اون تکنولوژی که باعث بشه میلیون ها آدم بیکار بشن میخوام صدسال سیاه پیشرفت نکنه، بعدشم شما خیلی ساده داری با این مسئله برخورد کنی اگر خرج یک خانواده به دوشت بود میومدی انقدر راحت حرف بزنی این چیزی که شما راحت داری در موردش حرف میزنی من دارم باهاش خرج زن و بچمو میدم، عوض اینکه بیای روحیه بدی میای تو دل مارو خالی که میکنی میگی تو این بخش کسی قرار نیست مراقبت کنه از شما، یا میای میگی با پیشرفت تکنولوژی شغل ها از بین میرن و شغلای جدیدی بوجود میان، عزیزمن شما لطفا دیگه به من ریپلای نزن چون هنوز بلد نیستی چجوری دلداری بدی

        ساقه طلاییاپوزوسیون گیمفاRezaهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
        • Reza گفت:

          شما میخوای پیشرفت نکنه
          ما بعنوان کاستومر میخوایم ک پیشرفت کنه
          اگ فکر میکنید عمرتونو گذاشتید و داره ب باد میره اون مسیر ، عمرتونو ب اشتباه گذاشتید… (مثل من ک کل دوره تحصیلم عمرمو اشتباه گذاشتم)
          نمیخوام بد حرف بزنما ، ولی وقتی میگید میخوام صدسال سیاه پیشرفت نکنه ، من حرفای قشنگی بذهنم نمیرسه
          براتون خودروسازی مثال بزنم
          چیزی ک میشنوم اینه ک یکی میخواد ژیان بسازه براش صد هزار دلار بگیره ، چون تمام عمرشو تو ژیان سازی گذرونده ، ما میخوایم بنز بچشم ببینیم با این پول ، اون میگه نمیخوام پیشرفت کنه ، ما میگیم میخوایم پیشرفت کنه، و در اخرم همیشه پیشرفت پیروز میشه
          بعد بحث خانواده و خرج میکنید ، مگ من و خانوادم فتوسنتز میکنیم؟ همه مثل همیم ، تو زندگی منم ai کم تاثیر نذاشته…
          اصلا بصورت شخصی نگاه نکردم این موضوعو ، کلی گفتم
          مخالفین پیشرفت تکنولوژی همیشه سرکوب میشن و فراموش میشن
          من ادمِ دلداری دادن نیستم و دلداری چیزیو از نظرم حل نمیکنه ، راهنماییتون کردم و کاری ک خودم میکنمو بهتون گفتم بکنید ، یا مسیرتو عوض کن و استفاده کن از تکنولوژی و بترکون یا …
          جداً امیدوارم بترکونی و قصدم ناراحت کردنت نبود❤️

          اپوزوسیون گیمفاesmaaiel_63Hamed
          • Hamed گفت:

            Reza@

            (((شما میخوای پیشرفت نکنه ما بعنوان کاستومر میخوایم ک پیشرفت کنه نمیخوام بد حرف بزنما ، ولی وقتی میگید میخوام صدسال سیاه پیشرفت نکنه ، من حرفای قشنگی بذهنم نمیرسه)))
            .
            ببین دوست عزیز اولا من نگفتم دوست ندارم پیشرفتی اتفاق بیوفته گفتم پیشرفتی که بخواد باعث بشه میلیون ها آدم به تباهی کشیده بشن رو دوست ندارم اینکه امثال من بیکار بشن تا امثال شما راحت زندگی کنن رو دوست ندارم اگر قرار باشه پیشرفتی اتفاق بیوفته باید برای همه باشه اون کسایی که این هوش مصنوعی هارو ساختن باید به این جاش هم فکربکنن و یک جایگزین برای امثال ماها در نظر بگیرن مثل کاری که ادیسون کرد برق رو تولید کرد یا گراهام بل تلفن رو اختراع کرد یک چیزی اختراع کردن که واسه کل جهان استفاده بشه نه واسه یک قشری از جهان باید اینطوری باشه اینو من بهش نمیگم پیشرفت مگه مخالفت هارو نمیبنی شما اعتراضات رو نمیبینی؟ اینا اگر واقعا کارشون درست بود انقدر مخالفت وجود نداشت برفرضم من مخالف باشم یا موافق مگه چیزی عوض میشه دوست عزیز نگران نباش مخالفت من باعث نمیشه شما پیشرفت رو نبینی خیالت راحت

            دوما آزادی بیان پس چیه؟ مگه من حق ندارم نظرمو بگم؟ حق ندارم مخالف باشم؟ تا حالا شده تحت فشار باشی؟ بله میدونم یک حقیقتیه نمیشه ازش فرار کرد ولی حق اینو دارم که مخالف باشم درسته یا نه؟

            سوما پیشرفت داریم تا پیشرفت شما مثل اینکه متوجه این بحران نیستی اصلا تو باغ نیستی این دیگه بحث (((ی پیرمردی تو دکه بود و بلیط میفروخت و یهو همه بیکار شدن))) نیست پیشرفتی که به قول شما داره اتفاق میوفته داره همه رو با خودش درگیر میکنه صنعت گیم، صنعت فیلم سازی و… تو کامنت قبلیم گفتم اینارو، شما داری یک کار ساده بلیط فروشی رو با یه کار تخصصی مثل طراحی، برنامه نویسی مقایسه میکنی؟ بله اون موقع اگر این اتفاق میوفتاد آدم میتونست از صفر شروع کنه خودش رو بکشه بالا ولی الان چی اگر این اتفاق باعث بشه من کارمو از دست بدم شما میای خرج منو بدی؟
            .
            (((اگ فکر میکنید عمرتونو گذاشتید و داره ب باد میره اون مسیر ، عمرتونو ب اشتباه گذاشتید مثل من ک کل دوره تحصیلم عمرمو اشتباه گذاشتم)))
            .
            ببین عزیزدل من کار ندارم شما چیکارکردی تو زندگیت اشتباه کردی نکردی ولی من مطمئنم راهمو درست رفتم من رفتم دنباله علاقم متوجه هستی؟ از کارمم راضی هستم عاشقش هم هستم عمرمو الکی حروم نکردم اگر برگردم به گذشته دوباره همین کارو انتخاب میکنم متنفرم از کسایی که میان چوب لای چرخ شغلای مردم میکنن

            (((من ادمِ دلداری دادن نیستم و دلداری چیزیو از نظرم حل نمیکنه من ادمِ دلداری دادن نیستم و دلداری چیزیو از نظرم حل نمیکنه ، راهنماییتون کردم و کاری ک خودم میکنمو بهتون گفتم بکنید ، یا مسیرتو عوض کن و استفاده کن از تکنولوژی و بترکون یا …)))
            .
            نمیگفتی هم دوست عزیز از همون کامنت اولت متوجه شدم که آدم دلداری دادن نیستی چون فقط به پیشرفت فکرمیکنی برات مهم نیست زندگیه چندنفر به تباهی کشیده میشه بله دلداری دادن چیزی رو حل نمیکنه اما رحمو مروت رو نشون میده که متاسفانه عزیز من شما فاقد این ویژگی هستی خیلی ممنون راهنماییت رو برای خودت و زندگیت نگه دار انشالا که همیشه همینطور شاد و موفق باشی و روزی نرسه که تحت فشار باشی مثل ما بابت از دست دادن شغلت، بحث ناراحت شدن یا نشدن من نیست من عادت دارم دفعه اولم نیست این حرفارو میشنوم بحث اینه که آدما تغییر کردن مخصوصا تو ایران دیگه اون اتحاد اون دوستی اون معرفت دیگه بینشون نیست هرکسی به فکر خودشه همسایه از همسایه خبر نداره و براشون مهم نیست همسایشون زنده باشه یا مرده گشنه باشه یا تشنه و این منو ناراحت کرده در هرحال موفق باشی ❤️

            Rezaهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
      • Hamed گفت:

        Reza@

        بعدم ببین عزیز من اولا اینکه نمیدونم شغلت چیه خب اما لحن پیامت طوریه که حس میکنم کلا دوست داری همه چیز ماشینی بشه یعنی پس فردا یک دستگاهی بیاد که نون تولید بکنه هر خانواده ای بتونه بخره برات مهم نیست اون نانوا بیکار بشه، بعدم ما داریم در مورد یک چیزی صحبت میکنیم که هم صنعت گیم هم صنعت فیلم سازی هم طراحی، نوسیندگی و… رو تحت الشعاع قرار میده این شوخی نیست همین نویسنده های گیمفا رو ببین اگر این هوش مصنوعی جا بیوفته کارشونو از دست میدن بعد اونوقت شما میتونی بیای مقاله بخونی یا خبر بخونی یا دل نوشته یا گیوتین نامه بخونی همه چیز ماشینی میشه، واسه همین ناراحتم که خیلی راحت در مورد این قضیه صحبت میکنی طوریه که برات مهم نیست میلیون ها آدم بیکار بشن این جملات (من از بیکار شدن هیچکسی خوشحال نمیشمو این حرفا) در مقابل چیزایی که گفتی بی ارزش میشه دلداری نمیتونی بدی حداقل زخم نپاش

        هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
        • دوست عزیز در رابطه با شغلتون که بحث تخصصی هست و من اطلاعاتی ندارم البته فک نمی کنم از لحاظ کیفی بتونن رقابت کنند با شما
          و اینکه هوش مصنوعی بیاد شغل هایی که نیاز ب تفکر و خلاقیت داره رو بگیره هرگز قابل قبول نیست
          اما اگه از لحاظ روحی و روانی فشار روتونه که من همچین چیزی رو حس کردم این ویدیو ممکنه کمکتون کنه
          در نگاه اول شاید روان شناسی زرد بنظر بیاد ولی این طور نیست و بسیار موثره
          https://www.aparat.com/v/6mpd3

          اپوزوسیون گیمفاHamed
          • Hamed گفت:

            هیولا@

            ((و اینکه هوش مصنوعی بیاد شغل هایی که نیاز ب تفکر و خلاقیت داره رو بگیره هرگز قابل قبول نیست فک نمی کنم از لحاظ کیفی بتونن رقابت کنند با شما))

            امیدوارم همینطور که میگین باشه عزیز، اون که بله هیچ ماشینی نمیتونه جای ذهن خلاق بی پایان انسان رو بگیره من خودم به عنوان تست اومدم با ابزارهایی که تو کامنت قبلیم معرفی کردم کار کردم اصلا اون ظرافتی که خودم طراحی میکنم رو نداره اصلا انگار روح نداره مصنوعیه بزرگترین نقطه ضعف این ابزارها همینه انگار پلاستیکیه، آخه این مشکل بزرگتر از این حرفاس اینا اومدن یک چیزی تولید کردن بی قانون و بی قاعده فکر اینو نکردن که اتفاقاتی ممکنه بیوفته برای کسایی که تو این حوزه دارن فعایت میکنن فکرمیکنین این مخالفت ها و اعتراضات برای چیه برنامه نویس اومده یک چیزی ساخته که همون چیز میتونه باعث بشه شغلش رو ازش بگیرن مثل این میمونه من بیام نعوذ بالله خالق خودم یعنی خدارو بکنم بنده خودم بعد خودم درجای خدا قرار بگیرم، هوش مصنوعی به عنوان یک پشتیبان خوبه مثلا بیاد باگا و مشکلات یک بازی رو برطرف کنه یا مشکلات فیلم ها رو برطرف کنه اما اینکه بیاد به عنوان جایگزین افراد این حوزه قرار بگیره نه

            ((اما اگه از لحاظ روحی و روانی فشار روتونه که من همچین چیزی رو حس کردم این ویدیو ممکنه کمکتون کنه))

            مرسی که درک میکنی عزیز آره اون که طبیعیه روم فشار باشه آدم با خودش میگه این همه زحمت کشیدی آخرش دارن یه کاری میکنن که یک ربات بیاد جات طراحی کنه خب مسلما اعصابت بهم میریزه

            ممنونم ازت عزیزدل لطف کردی حتما نگاه میکنم ❤️🙏

            هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
    • داداش بزار خیالت رو راحت کنم که بیکار نمیشی هنوز هم باید کسی باشه که وقتی با هوش مصنوعی کار می‌کنه الگوریتم های گرافیکی و طراحی رو درک کنه که هم بتونه به هوش مصنوعی منظورش رو بفهمونه و هم بتونه خروجی بهتری بگیره، در حال حاظر هوش مصنوعی سرعت و ظرافت کار شما رو بالاتر می‌کنه و با جرعت میتونم بگم حتی کار شماهارو با کمکی که بهتون می‌کنه شیرین‌تر می‌کنه.
      ولی کار هایی که نیاز به تخصص نداره مثله تولید محتوا و نویسندگی قطعا از بین می‌ره.

      • Mahdi Sam گفت:

        در مورد تولید محتوا نمی‌دونم ولی نویسندگی یه کار کاملا تخصصیه و این افت کیفیت فاجعه‌باری که تو صنعت سینما و گیمای داستانی می‌بینین نتیجه پرداخت‌های کم به نویسندگان و در نتیجه رفتن نویسنده‌های خوب به استدیو‌های دیگه و در خیلی موارد رفتنشون به یه صنعت دیگه، اتفاق افتاده،

        ساقه طلایی
  • Reza گفت:

    اموزش از روی اثار ادبی نشر شده چه مشکلی داره؟
    مثلا من برم با اثارشون اموزش ببینم بعد اثر خودمو خلق کنم باید ازم شکایت کنن؟
    مسلما شکایتشون راه به جایی نمیبره…

    اپوزوسیون گیمفاesmaaiel_63Behzaad(Sam (Nikola Tesla studentهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
    • bbb103 گفت:

      بحث آموزش تویه ai خیلی فرق داره
      ai فکر نمیکنه …چیدمان میکنه
      از کنار هم گذاشتن اثار ما میاد یه اثر جدید خلق میکنه که بر خلاف قانون کپی رایت هست همین الانم ai واسه شرکتا ممنوع هست چون چیزی که با ai خلق میشه کپی رایتش ماله شرکت نمیشه قانون ۴ ۵ ماه پیش اومد ولی فراگیر نشده احتمالن ۲ ۳ سال دیگه قوانین سخت میشن تا جایی که فقط تو کارای دمه دستی و حوصله سر بر ازش استفاده بشه مثله درست کردن کاور یوتوب !
      همین الان اسپتایفای قبل آپلود میگه و واستون جایی که کپی کرده باشی رو علامت میزنه ! (تو بحث کاور موزیک )
      شرکتا خارجی تو بحث تبلیغاتی اینقدر سخت میگیرن که شما جرعتش رو نمیکنی بری سمت کپی یا ریسک ai رو اصلا بپذیری !
      ولی کسی که هنوز بخواد از کارای دم دستی هنری سود کنه آره هم ساده تر میشه کارش هم بازار کارش کوچیک تر
      در آخر خود من از ai چند دفعه استفاده کردم تو کارام واسه من یه ابزار هست چون خود skynet هم از ترمیناتور بیاد نمیتونه جا پای خلاقیت من بزاره

      اپوزوسیون گیمفاهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Reza
      • Reza گفت:

        اتفاقا نظر من راجب مغز ادمم همینه ، فکر کردن تقریبا همین چیدمانه…. ک خب جای بحث نیست
        اون کنار هم گذاشتنی ک تو میگی درسته ، ولی ب هیچ وجه قابل تشخیص نیست و حاصل بررسی هزاران و میلیون ها منبعه و شامل مشکل کپی رایت نمیشه
        اون بحث ممنوع بودنش برای شرکتا ، بخاطر بخش دیگه ای از قانون کپی رایته ، ن ک کپی رایتش مال کسی باشه اثر ، دلیلش اینه ک در قانون کپی رایت ذکر شده که کپی رایت به آثاری تعلق میگیره ک توسط شخصی خلق شده و…. ، و قانونش چند ماه پیش نیومده و قرارم نیست فراگیر بشه ، قانونش چیزیه ک همیشه بوده و شما خبرشو چند ماه پیش خوندی

        • bbb103 گفت:

          اگر نمیشد adobe نمیرفت دیتا بیس خودش رو بسازه و فقط از عکس های خود ادوب استوک استفاده نمیکرد و ai فتوشاپ محصول جدا نمیشد (الان خریدنی شده و رویه نرم افزار نیست دیگه )
          خیر بحث ممنوعیتش جدی هست من با چنتا شرکت کار کردم تو nda خودم امضاش کردم
          خیر قانونش چند ماه پیش اومد و ما هم درگیرش شدیم
          استفاده از هر چیزی که ai بسازه به دلیل اینکه مشخص نیست سازنده اصلی اثر کی بوده (تلفیقی هست ) کپی رایت نمیخوره اون بخش از اثر مثلا ۱ ثانیه از ویدیو و واسه شرکتا خطر ناکه

          Reza
  • Zabi گفت:

    چقدر کوته نظرانه وحقیرانه! هنوز در عصر حجر زندگی میکنن ایشون

    اپوزوسیون گیمفاPS1 HAGRID
  • Dementor گفت:

    لیاقت چت جی بی تی از این خرفت پیر بیشتره، اخه چقدر زمان واسه یه کتاب؟

    Dementorساقه طلاییesmaaiel_63Master Chief
  • والا مردم کار کاسبیشون کساد شده الکی شکایت میکنن

  • esmaaiel_63 گفت:

    کاری به هوش مصنوعی و پیامدهای پیرامونش ندارم. ولی این قضیه فوق هیچ ربطی به حق کپی رایت نداره که انجمن صنفی نویسندگان ادعا میکنه OpenAI اونو نقض کرده.

    کپی رایت یه تعریف مشخص داره. بطوره خلاصه اونم اینکه حقوق مادی و معنوی یک اثره هُنری و ادبی تحت مالکیت پدیدآورنده و ناشر رسمی اون اثر هست، و بهره برداری و استفاده از اون اثر توسط دیگران بدون کسب اجازه از خالق یا ناشر اثر نقض حق کپی رایت محسوب شده و جرم هست.
    مثلاً اگه کسی بیاد و کتاب یه نویسنده رو بنام خودش چاپ و منتشر کنه یا کتابی رو که توسط یک انتشارات منتشر شده رو بدون کسب اجازه از نویسنده و انتشارات اولی مجدداً به نام انتشارات خودش منتشر کنه قانون کپی رایت رو نقض کرده.
    حالا اگه شخصی بیاد و با کپی برداری از یک اثره ادبی یا حتی یک ایده، اثر ادبی دیگه ایی رو خلق کنه و به نام خودش منتشر کنه “سرقت ادبی” انجام داده. امّا سرقت ادبی همیشه ناقض قانون کپی رایت نیست. بسته به میزان و کیفیت کپی برداری، سرقت ادبی میتونه ناقض کپی رایت باشه یا نباشه. بویژه در ادبیات و سینما هستن بسیاری از آثار که در داستان و محتوا مشابه آثاره دیگه ایی هستن که قبل از اونا منتشر شدن ولی هیچوقت طبق قانون کپی رایت باهاشون برخورد نمیشه.
    اصولاً سرقت ادبی عملی غیراخلاقی تلقی میشه و چندان بعنوان یک جرم بهش نگاه نمیشه (که اگه اینطور بود الآن خالقین بسیاری از کتابها و فیلمها و… عملاً مجرم بودن :))) پس تا زمانیکه مثلاً کتابی نوشته ChatGPT به اسم “ارباب شمشیرها” منتشر نشده که با خوندش بگیم “این کتاب عیناً مشابه ارباب حلقه هاست! فقط برخی چیزها مثل اسامی و پایان و… درش تغییر کرده” نه حق کپی رایتی نقض شده و نه سرقت ادبی صورت گرفته.

    MEDIUMاپوزوسیون گیمفاMahdi SamReza
  • nobody گفت:

    الان آمدی و فرضا سرعت رشد چت‌جی‌پی‌تیِ OpenAI را کم کردی. بقیه AIها را چی کار می‌کنی؟ از هوش مصنوعی چینی‌ها هم می‌تونی شکایت کنی؟!

    اپوزوسیون گیمفا
  • هیچکس گفت:

    هوش مصنوعی تو بعضی چیزا کاربردیه ولی یه عالمه مشکل واسه بشریت داره

  • solaris گفت:

    خدا میدونه اینده قراره چی بشه

جورج آر آر مارتین از OpenAI و ChatGPT شکایت کرد - گیمفا