10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا
10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا
10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا
10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

۱۰ راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز

آرش بوالحسنی
۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

ایستر اگ‌ها، ماموریت‌های مخفی، بازی‌های پنهان شده درون یک بازی، چه چیزهایی در یک اثر جهان باز وجود دارند؟ در ادامه قصد داریم به ۱۰ راز بسیار منحصر به فرد در بازی‌های جهان باز بپردازیم.

گیمرها افراد خوش‌شانسی هستند. این سرگرمی جذاب یکی از رضایت‌بخش‌ترین مدیوم‌های هنری در جهان است. بدون شک تماشای یک سریال تلویزیونی یا فیلم سینمایی سرگرم‌کننده است، خواندن کتاب و مسابقات ورزشی هم درگیرکننده هستند. اما هیچ چیزی مثل برداشتن یک کنترلر و غرق شدن در یک جهان دیجیتالی که شما در مرکزش هستید نیست.

کارهای عالی زیادی برای انجام دادن در گیمینگ وجود دارند و اکثر آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که به بازیکن حس رسیدن به دستاوردی را منتقل کنند. یک نقطۀ برجسته در تجربه بازی‌ها، حس پرده‌برداری از رازی است که در بازی جهان باز مورد علاقه شما پنهان شده.

توسعه‌دهندگان عاشق پر کردن آثارشان با جزئیات مخفی هستند. آثار جهان باز هم یک زمین بازی بی‌نظیر برای این توسعه‌دهندگان محسوب می‌شوند. محیط‌های فوق‌العاده بزرگ، فرصت‌های زیادی را به توسعه‌دهندگان می‌دهند تا در هر گوشه آن رازی را پنهان کنند و به همین دلیل است که بازی‌هایی که چنین ساختاری دارند تا این حد سرگرم‌کننده هستند.

چه صحبت از ایستر اگ‌های منحصر به فرد، مکانیک‌های مخفی که روی گیم‌پلی تاثیر می‌گذارند، ماموریت‌هایی که فقط با خارج شدن از مسیر اصلی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید یا هر نوع المان پنهان دیگری باشد، شکی نیست که پرده‌برداری از اسرار در بازی‌های ویدیویی شدیدا لذت‌بخش است.

قطار اشباح در Red Dead Redemption 2

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

Red Dead Redemption 2 آن قدر عظیم و پر از رازهای پنهان است که به آسانی می‌توان یک فهرست را تنها با این بازی پر کرد. شما می‌توانید طیف وسیعی از چیزهای دیوانه‌وار، از UFOها و ربات‌ها گرفته تا خون‌آشام‌ها و مردی که ادعا می‌کند خود لوسیفر است را در این بازی ببینید. اما برای این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا قطار اشباح را انتخاب کنیم.

قطار اشباحی که در Lemoyne County ظاهر می‌شود، حقیقتا یکی از مرموزترین اکتشافات در این بازی است. برای یافتن این قطار باید به بخش شمالی Lemoyne County بروید تا به تابلوی خوش‌‌آمدگویی این منطقه برسید. سپس اگر حوالی ساعت ۳ صبح اطراف ریل قطار بچرخید، منظره‌ای را می‌بینید که حقیقتا فراموش نشدنی است. شما می‌توانید این قطار را برای مدت کوتاهی دنبال کرده و به زیباییِ ترسناک آن خیره شوید.

البته قطار اشباح Lemoyne County همیشه ظاهر نمی‌شود. پس اگر تا طلوع آفتاب صبر کردید و اتفاقی نیافتاد، صرفا شب بعد برگردید و شانس خود را دوباره امتحان کنید.

Cuccoها در The Legend of Zelda سلاح هستند

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

کسانی که The Legend of Zelda را تجربه کرده باشد می‌دانند که Cuccoها آفت Hyrule هستند. اگر مثل سایر مرغ‌ها در بازی‌های ویدیویی سر به سر Cuccoها بگذارید، تنبیه سختی در انتظار شما است. چرا که این جانوران آزاردهنده بدون مبارزه و تقلا تسلیم نمی‌شوند. با این وجود، در اتفاقی شوکه‌کننده، بازی‌های جدید Zelda به شما اجازه می‌دهند تا از Cuccoها به نفع خود استفاده کنید.

Breath of the Wild و Tears of the Kingdom دو بازی استثنایی هستند که استاندارد گیم‌پلی جهان باز را به سطح جدیدی می‌رسانند. این عناوین به شما اجازه می‌دهند تا به هر شکلی که می‌خواهید مسائل را حل کنید و به همین سبب شیوه‌های خلاقانه زیادی برای مبارزه کردن با دشمنان وجود دارند.

اگر خود را به یک Cucco برسانید، می‌توانید آن را به نزد دشمنان ببرید و بگذارید که آن‌ها ضربه‌ای را نثار این Cucco کنند. سپس می‌توانید لم بدهید و از هرج و مرج به وجود آمده لذت ببرید. دسته‌ای از Cuccoها برای دفاع از برادر خود به سمت دشمنان یورش می‌آورند و می‌توانند آسیب قابل توجه‌ای را هم به آن‌ها وارد کنند. این حقه علیه تمام دشمنان جواب می‌دهد و برخی بازیکنان حتی توانسته‌اند Calamity Ganon را با آن‌ها شکست دهند.

وقت آن رسیده که مرغ‌ها و Link برای نجات Hyrule دست به دست هم دهند.

مرحله Super Mario در Dying Light

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

مراحل مخفی در بازی‌های ویدیویی مایه خوشی هستند، خصوصا اگر این مراحل شما را به بازی کاملا متفاوتی منتقل کنند. در برخی موارد، این ادای احترام می‌تواند مناسب باشد. اما در مورد Dying Light چطور؟ این بازی به طرز عجیبی می‌تواند تبدیل به یک مرحله Super Mario شود.

اگر مشغول گشت و گذار در شهر خیالی Harran باشید و به سمت Old Town بروید، متوجه لوله سبزی می‌شوید که انگار به جهان بازی تعلق ندارد. به سمت آن رفته و دکمه F را فشار بدهید و ناگهان به World 1_1 منتقل خواهید شد که یک مرحله الهام گرفته از Mario در این بازی زامبی‌محور است.

این ایستر اگ به همراه خود یک مرحله کامل را دارد که به شکل اولین مرحله در بازی Super Mario Bros طراحی شده است. حتی زامبی‌های این مرحله هم کوچک شده‌اند تا بیشتر شبیه به Goombaها باشند. بازیکنانی که این راز را کشف کرده‌اند می‌توانند به لباسی به نام Pyza Suit دست یابند. این لباس همانند لباس Tanooki در Super Mario به شما توانایی پرواز کردن را می‌دهد.

بدون شک مقدار زیادی نینتندو در این بازی جهان باز خشن زامبی‌محور نهفته شده است.

کد تقلب تلفن همراه مشکی در Grand Theft Auto 5

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

بازی‌های Grand Theft Auto همیشه علاقه خاصی به کدهای تقلب داشته‌اند و Grand Theft Auto 5 هم از این قائده مستثنی نیست. با این وجود، این کد تقلب آن قدر منحصر به فرد و عجیب است که این سوال پیش می‌آید چرا اصلا در وهله اول در بازی قرار داده شده است.

در بازی شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود با شماره‌های مختلفی تماس بگیرید و برخی از این شماره‌ها پاداش‌های جذابی مثل سرعت بیشتر به هنگام دویدن، مشت‌های منفجره یا ظاهر کردن طیف وسیعی از وسایل نقلیه را به همراه دارند. اما در صورت تماس گرفتن با شماره ۱-۹۹۹-۳۶۷-۳۷۶۷ اتفاق واقعا عجیبی رخ خواهد داد.

این شماره شما را به خطی به نام Black Cellphones وصل خواهد کرد و سپس انفجاری بالای سر شما رخ خواهد داد. پس از آن اگر دوباره تلفن خود را نگاه کنید متوجه خواهید شد که به رنگ مشکی یکدست تغییر پیدا کرده است. تم تلفن هم به رنگ خاکستری در آمده و اندازه آن هم کمی بزرگ‌تر شده.

اگر این رنگ و تم جدید را دوست ندارید هم خیلی ساده می‌توانید دوباره با این شماره تماس بگیرید و انفجار مذکور را فعال کنید. بازگشت به تنظیمات کارخانه در زندگی واقعی خیلی ساده‌تر و کم دردسرتر است. این یکی از عجیب‌ترین رازها در Grand Theft Auto 5 بوده و هنوز هیچکس نتوانسته از منظور یا ماهیت واقعی آن پرده بردارد.

Suzerainty با Kim در Disco Elysium

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

تجربه یک بازی ویدیویی عالی است، اما می‌دانید چه چیزی از آن هم بهتر است؟ تجربه یک بازی درون یک بازی! The Witcher 3 در خود Gwent را دارد و Assassin’s Creed Valhalla هم Orlog را شامل می‌شود. نقش‌آفرینی دیوانه‌وار و غیر قابل مقایسه Disco Elysium هم بازی Suzerainty را دارد.

به هنگام گشت و گذار در محیط باز Martinaise، شما می‌توانید وارد یک کتاب فروشی شده و برد گیمی به نام Suzerainty را خریداری کنید. این بازی فقط یک آیتم ساده نیست، بلکه یک برد گیم قابل بازی است که می‌تواند منجر به تعامل بسیار منحصر به فردی با همکارتان یعنی Kim Kitsuragi شود.

شما باید Kim را قانع کنید که با شما Suzerainty بازی کند، چرا که وقت کم است و شما هم به دنبال حل یک پرونده قتل هستید. با این وجود، وقتی سرانجام برای بازی آماده می‌شوید، به یک بخش بسیار دلچسب می‌رسید که همانند سایر بخش‌های Disco Elysium پر از دیالوگ خوب و تعاملات جذاب است.

این بازی مخفی جزو نقاط قوت Harry نیست و به احتمال زیاد Kim شما را شکست خواهد داد.

رسیدن به Excalibur در Assassin’s Creed Valhalla

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

فرنچایز Assassin’s Creed در طول تاریخ خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته، اما اکثرا بر این باورند که Valhalla یکی از نسخه‌های سرگرم‌کننده این فرنچایز با جهانی زیبا است. این بازی شما را به انگلستان آنگلوساکسون می‌برد و احتمالا می‌توانید حدس بزنید که شمشیر افسانه‌ای شاه آرتور یعنی Excalibur هم جایی در جهان بازی مخفی شده است.

اگر می‌خواهید این سلاح نمادین را پیدا کنید، باید به Myrddin’s Cave در Hampshire بروید. البته فکر نکنید که صرفا می‌توانید این شمشیر را در سنگی پیدا کنید و آن را بردارید. برای آزاد کردن این شمشیر باید کارهای زیادی انجام دهید و لیاقت خود را ثابت کنید. شما این کار را با یافتن ۱۱ کتیبه انجام خواهید داد. بسیاری از این کتیبه‌ها در غارهای Treasures of Britain هستند.

پس از جمع‌آوری تمام این کتیبه‌ها، می‌توانید به Hampshire بازگشته و شمشیر افسانه‌ای Arthur Pendragon را تصاحب کنید.

ماموریت Of Dairy And Darkness در The Witcher 3: Wild Hunt

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

The Witcher 3 یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های فانتزی تاریخ است. جهان عظیم این بازی هم پر از اسرار مختلفی است که آماده کشف شدن هستند. در میان کشتی‌ اشباح، اشارات به فرهنگ عامه و حتی حضور یوتیوبرها، این ماموریت Of Dairy and Darkness است که برای این مقاله انتخاب شده است.

شما می‌توانید این ماموریت را با رفتن به Aeramas’ Abandoned Manor در Oxenfurt یا خرید Lizard Figurine در منطقه تجاری Gildorf در Novigrad کشف کنید. البته برای تکمیل ماموریت به انجام هر دو کار نیاز دارید. در این مکان مرموز شما یاد خواهید گرفت که Aeramas یک Tyromancer بوده است. یعنی جادوگری که در استفاده از پنیرها تخصص دارد! با گشت و گذار در این هزارتو با مجسمه‌هایی مواجه خواهید شد که پنیر در دست دارند.

خود ماموریت به تنهایی چندان جذاب نیست، اما وجود جادوگران پنیری در جهان The Witcher قطعا دانستنی جالبی است.

انیمه Edgerunners در Cyberpunk 2077

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

نایت سیتی صرفا شهر آسمان خراش‌ها و جنایتکاران نیست، بلکه خیابان‌های این شهر با ایستر اگ‌های جذاب هم پر شده‌اند. آیا می‌خواهید هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) را در یک بار ببینید؟ موتور نمادین Kaneda از Akira چطور؟ هر دوی آن‌ها در نایت سیتی هستند. البته اشارات شگفت‌انگیز زیادی به انیمه عالی Cyberpunk: Edgerunners هم وجود دارند و ماموریت جانبی Over the Edge هم از بهترین آن‌ها است.

اگر به Megabuilding H4 در منطقه Domingo بروید، به گرافیتی سبزی بر می‌خورید که اگر انیمه را دیده باشید برای شما آشنا خواهد بود. یک Braindance هم در سطل آشغالی کنار آن وجود دارد. آن را ببینید و مقدمه انیمه برای شما پخش خواهد شد. به علاوه هشداری که به شما می‌گوید تا به سرنوشت David Martinez، پروتاگونیست انیمه، دچار نشوید.

این اتفاق باعث می‌شود تا شما از Muamar در مورد Martinez سوال بپرسید و Muamar هم شما را به Falco، یکی از شخصیت‌های انیمه، وصل خواهد کرد. Falco در مورد گذشته خود صحبت کرده و V را با Martinez مقایسه می‌کند. پس از آن هم Falco به شما می‌گوید تا برای دریافت پکیجی به Muamar مراجعه کنید.

این پکیج چیزی نیست جز ژاکت EMT نمادین David.

هویت سوارکار بی‌سر در The Elder Scrolls 5: Skyrim

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

این راز در واقع یک راز یکی بخر دو تا ببر است! Tamriel و طبیعتا Skyrim سرزمینی به شمار می‌رود که پر از اسرار و اتفاقات مرموز است. یکی از عجیب‌ترین اسرار این منطقه پیدا شدن شبحی به نام سوارکار بی‌سر است.

اگر مشغول گشت و گذار در سرزمین Skyrim بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ باشید، این احتمال وجود دارد که به شبحی بدون سر که سوار بر یک اسب است برخورد کنید. این شخصیت عجیب، زرهی کامل (البته بدون کلاهخود) پوشیده است. نه شما می‌توانید به او حمله کنید و نه او به شما حمله می‌کند. با این حال اگر او را دنبال کنید به یک خرابه Nordic به نام Hamvir’s Rest می‌رسید.

هیچ توضیحی برای این شخصیت یا ماموریت‌های مربوط به او وجود ندارد. اما برخی بر این باورند که آواز Ragnar the Red کلید پرده‌برداری از هویت سوارکار بی‌سر است. از هر شاعری در Skyrim درخواست کنید که این آواز را برای شما بخواند و چیزی که می‌شنوید شباهت زیادی به ویژگی‌های سوارکار بی‌سر دارد.

البته این هنوز هم صرفا یک تئوری است.

مزایای غیر منتظره تفنگ آبپاش در Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

یک تفنگ آبپاش چه استفاده‌ای در جهانی پر از سلاح‌های گرم، فناوری‌های پیشرفته و حتی نیروهایی فرا طبیعی خواهد داشت؟ جواب این سوال قطعا شما را شوکه خواهد کرد. تفنگ آبپاش در Metal Gear Solid 5 در ابتدا صرفا یک شوخی به نظر می‌رسد. با این وجود، بازیکنان خوش‌فکر می‌توانند استفاده خوبی از این تفنگ خصوصا در جریان یک باس فایت داشته باشند.

مبارزه با Man on Fire در ماموریت بیستم کار دشواری است، اما نه اگر تاکتیک مشخصی داشته باشید. در حالی که کاشتن یک بمب C4 روی تانکر آب و خاموش کردن او خیلی زود به مبارزه خاتمه خواهد داد، شما می‌توانید با استفاده از تفنگ آبپاش هم آسیب جدی‌ای به او برسانید. خاموش کردن کامل او با تفنگ آبپاش زمان زیادی خواهد برد، اما شکست دادن یک باس با یک اسباب بازی یکی از جذاب‌ترین شوخی‌ها در میان تمام بازی‌های کوجیما است.

البته این تفنگ آبپاش کاربردهای دیگری هم دارد. شما می‌توانید با استفاده از آن به تجهیزات الکترونیک صدمه وارد کرده و هم‌چنین دشمنان را وادار به تسلیم کنید.

پیشنروmh.p77hoseinmمحمدامین حیدریRichmanHaj_Hossein𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸DanielriversideNemesisDARKSIRENارشیاA SlashWitcherDADDY PARTiSANHELLO.BROTHERSMohsen bakhtiariPotgPeterParkermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا
10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا
10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا
10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا
10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

10 راز منحصر به فرد در بازی های ویدیویی جهان باز - گیمفا