۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا
۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا
۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا
۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23

محمد حسین کریمی
۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

در این مقاله، قصد داریم به بهبودها و تغییرات بازی EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 بپردازیم. با ما همراه باشید.

فرنچایز محبوب FIFA، از این به بعد با نام EA Sports FC عرضه خواهد شد، اما چه مواردی تغییر کرده یا بهبود یافته‌اند؟ به طور کلی، ما از این سری انتظار تغییرات شدید را نداریم، اما همپنان بهبودهایی قابل توجه انتظار می‌رود تا تجربه‌ای روان‌تر و واقعی‌تر به ارمغان آید. بر اساس مواردی که تا به این لحظه در رابطه با EA Sports FC 24 شنیده‌ایم، باید انتظار اصلاحات، پیشرفت‌ها و تغییرات هیجان‌انگیز و جذابی را داشته باشیم. در ادامه به ۱۵ تغییر و بهبود قابل توجه و مورد انتظار EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 خواهیم پرداخت.

فناوری HYPERMOTION V

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) برای بازی FIFA 22 از تکنولوژی‌ای به نام HyperMotion رونمایی کرد و از آن زمان تا به امروز که منتظر EA Sports FC 24 هستیم، این فناوری پیشرفت‌های مهمی را به خود دیده است. امسال، EA تحت عنوان HyperMotion V از جدیدترین نسخۀ این فناوری رونمایی کرده و وعده‌های جذابی را حول آن به مخاطبین بازی می‌دهد. هدف اصلی این تکنولوژی، انیمیشن‌های روان و واقع‌گرایی بوده و با توجه به تریلرهای منتشر شده، به نظر می‌رسد که تیم سازنده به اهداف خود پیرامون این موضوع دست پیدا کرده‌ است.

شیوه‌های گوناگون بازی (PlayStyles)

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

EA Sports FC 24 همچنین شیوه‌های مختلف بازی را معرفی می‌کند و به نظر می‌رسد که روی آن تاکید بسیاری دارد. این بخش از بازی، حس نوعی تکامل برای «ویژگی‌ها» (Attributes) از نسخه‌های پیشین را القاء می‌کند. PlayStyles مطابق با داده‌های دریافت شده از دنیای واقعی، تعدادی قابلیت منحصر به فرد تقدیم بازیکنان می‌کند. به طور کلی، ۳۴ شیوۀ مختلف بازی کردن وجود خواهد داشت که تمامی نقش‌های درون مسابقات را پوشش می‌دهند؛ از شوت‌های قدرتی و پاس‌های دقیق گرفته، تا بلوکه کردن، پاس‌های کات‌دار و دریبل‌های ویژه. اگر یک بازیکن به شدت در یکی از این شیوه‌های بازی قدرتمند باشد، +PlayStyle شده و در مسابقات کشنده ظاهر می‌شود.

حالت کریر مربی‌گری – دستیاران او

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

در مورد حالت کریر (Career Mode)، بازی FC 24 تمرکز قابل توجه‌ای روی آمادگی برای مسابقات و بهبود قسمت «مربی و دستیاران او» دارد. بنابراین، اگر به مربی‌گری و حواشی یک مسابقۀ فوتبال علاقه دارد، باید دو چندان چشم‌انتظار این عنوان باشید. در صدر تمامی موارد مهم اعمال شده، توانایی استخدام و مدیریت دستیاران مربی قرار می‌گیرد. شما باید به دنبال مربی‌های مختلف با تخصص‌های گوناگون باشید و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید تا تیم به موفقیت دست پیدا کند. هر چه تیمِ مربی‌گری بهتر و بزرگ‌تر باشد، ویژگی‌ها و قدرت‌های بازیکنان سریع‌تر بهبود پیدا خواهند کرد.

حالت کریر مربی‌گری – برنامه‌های تمرین

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

برای کسانی که به مدیریت جزئیات و موارد ریزتر علاقه دارند، FC 24 اجازه خواهد داد تا برنامه‌های تمرین برای تک تک بازیکنان تیم تعیین شود. شما در طول فصل باید با هدف به وجود آوردن نوعی تعادل در تیم خود، برنامه‌های تمرین را تعیین و سپس مرور کنید. به عبارت دیگر، به عنوان یک مربی، باید عملکرد بازیکنان خود را زیر نظر بگیرید و باعث پیشرفت فیزیکی و روحی آن‌ها شوید. تعیین برنامه‌های تمرین نیز به فاکتورهای مختلفی بستگی خواهد داشت؛ از تعداد مسابقاتی که بازیکن‌ها در آن‌ها شرکت کرده‌اند گرفته تا عملکرد کنونی آن‌ها. در نهایت، ۵ نوع برنامۀ تمرین وجود دارد که می‌توانید به بازیکنان خود بدهید. هر یک از این برنامه‌ها روی عملکرد ویژگی یا ویژگی‌های خاصی از بازیکن اثرگذار خواهد بود.

حالت کریر مربی‌گری – تمرین پیش از مسابقه

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

حتماً با مینی‌گیم‌های پیش از شروع مسابقات FIFA آشنایی دارید؛ در بازی FC 24، این مینی‌گیم‌ها هدف واقعی، تاثیرگذار و مکانیکی خواهند داشت. بسته به این که چگونه و چقدر خوب این مینی‌گیم را انجام دهید، در جریان بازی می‌توانید PlayStyle موقت دریافت کنید. همچنین، پلی‌استایلی که به دست خواهید آورد، به مینی‌گیم و پلیرهایی که در آن شرکت کرده‌اند بستگی خواهد داشت. بنابراین، اگر می‌خواهید با اقتدار در یک مسابقه پیروز شوید، باید در تمرین پیش از مسابقه شرکت کنید.

حالت کریر مربی‌گری – مشاهده/تحلیل مسابقات

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

این مورد احتمالا کوچک‌ترین تغییر در فهرست باشد، اما مشخصاً مطرح کردن آن جالب خواهد بود. بازی‌های قبلی FIFA، به مخاطبین اجازه می‌دادند تا مسابقات را به صورت sim یا quick sim سپری کنند، اما FC 24 شامل قابلیت مشاهدۀ کامل مسابقات می‌شود. مشخصاً شما به عنوان یک سرمربی هیچ کنترل مستقیمی روی رفتار و عملکرد بازیکنان نخواهید داشت، اما قابلیت تعویض و تغییر استراتژی به صورت ریل تایم وجود دارد.

حالت کریر بازیکن – مدیر برنامه

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

در حالت کریرِ بازیکن نیز شاهد چندین تغییر قابل ذکر هستیم که «مدیر برنامه»، منحصر به فردترینِ آن‌ها به شمار می‌رود. بله، درست متوجه شدید، شما در حالت کریر بازیکن مدیر برنامۀ خود را دارید که باعث می‌شود کنترل بیشتری روی شغل خود به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال داشته باشید و مسیرهای بهتری را انتخاب کنید. مدیر برنامه به شما اهداف کوتاه و بلند مدت می‌دهد و با انتخاب و پیش‌روی در مسیر دستیابی به آن‌ها، وارد تیم‌های مطرح مختلفی خواهید شد.

آلتیمیت تیم (Ultimate Team) – تکامل‌ها

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

آلتیمیت تیم مهم‌ترین و پرطرفدارترین قسمت سری FIFA محسوب می‌شود و مشخصاً تیم سازنده در قالب جدید (EA Sports FC) این بخش را کنار نگذاشته است. خب، بخش آلتیمیت تیم FC 24 چه چیزهای جدیدی در چنته دارد؟ تیم سازنده با تیتر «تکامل‌ها» از تغییرات جدید یاد می‌کند که به طور خلاصه یک سیستم جدید و نوین برای پیشرفت است. حالا شما کنترل بسیار بهتر و عمیق‌تری روی یکایک بازیکنان خود خواهد داشت و این موضوع در نهایت پیش‌روی تیم شما را تعیین می‌کند. برای دستیابی به این تکامل‌ها، باید یک سری از اهداف و ماموریت‌ها را تکمیل کنید. به دنبال این موضوع، سطح بازیکنان شما بالا می‌رود و از نظر ظاهری نیز برخی پیشرفت‌ها قابل مشاهده خواهند بود.

آلتیمیت تیم (Ultimate Team) – آپگرید بازیکنان

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

وقتی بازیکن شما سطحش بالاتر می‌رود، دقیقاً چه مواردی را می‌توانید آپگرید کنید؟ ظاهراً، گزینه‌های زیادی پیشِ روی شما خواهد بود. به غیر از افزایش ارقام مربوط به سرعت، قدرت و موارد دیگر، جمع گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها نیز قابل شخصی‌سازی و آپگرید هستند؛ مواردی مانند تاثیرگذاری بازیکن در موقعیت‌های غیرتخصصی، قدرت پای مخالف برای بازیکنان چپ‌ یا راست‌ پا و غیره. با پیش‌روی و افزایش سطح بازیکنان، شما می‌توانید مهارت‌ها و قابلیت‌های متعددی را دریافت و در نهایت، به تیم رویایی خود دست پیدا کنید.

مدل بازیکنان

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

چندین سال می‌شود که از نظر تکنیکی و بصری، فرنچایز FIFA تغییر و تحولی شدید و رادیکال را به خود ندیده است و EA Sports FC 24 نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این وجود، همانند نسخه‌های اخیر، شاهد برخی بهبودهای جزئی هستیم. به عنوان مثال، مدل بازیکنان در FC 24 جزئیات بیشتری نسبت به عناوین پیشین دارند و لباس آن‌ها نیز تا حد قابل توجه‌ای از نظر ظاهری و فیزیکی بهبود پیدا کرده است، به طوری که شاهد چروک و حرکت واقع‌گرایانۀ آن‌ها هستیم.

نورپردازی واقع‌گرایانه

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

یک بهبود بصری قابل ذکر دیگر در رابطه با بازی EA Sports FC 24، مدل‌های نورپردازی بهبود یافته است. این بهبود باعث می‌شود تا کنتراست و عمق بهتر برای هر فریم به وجود آید. هدف اصلی آن است که مسابقات سینماتیک‌تر و هیجان‌انگیزتر از گذشته به تصویر کشیده شوند.

کاتسین‌ها و گزارشگرهای جدید

تغییرات و بهبودهایی نیز برای بخش ارائه و گزارشگری در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، زوج سو اسمیث (Sue Smith) و گای موبری (Guy Mowbray)، به عنوان گزارشگران جدید به FC 24 اضافه شده‌اند. کاتسین‌ها و میان‌پرده‌های تازه‌ای نیز به بازی اضافه شده‌اند که شامل خوشحالی بازیکنان به غیر از زمان گل زدن نیز می‌شود. به عنوان مثال، حالا برخی از بازیکنان در هنگام دفاع مطلوب یا نجات تیم از گل خوردن، خوشحالی خواهند کرد. چندین کات‌سین دیگر نیز به بازی اضافه شده‌اند که باعث سینماتیک‌تر شدن آن خواهند شد.

مقدمه‌های بهبود یافته برای مسابقات

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

سالانه شاهد بهبودهای متعددی برای مقدمۀ هر مسابقه در عناوین FIFA بوده‌ایم و FC 24 نیز شامل اصلاحات و پیشرفت‌های مختلفی در این زمینه می‌شود. در این نسخه، شاهد سناریوهای بیشتری مانند کات‌سین‌ها و منوهای جدید برای بخش پیش‌مسابقه هستیم. حالا اتاقِ لباسِ بازیکنان و تونلی که در آن برای ورود به استادیوم حرکت می‌کنند، قابل مشاهده است.

کراس-پلی

قابلیت کراس-پلتفرم با FIFA 22 معرفی و در FIFA 23 گسترش پیدا کرد. حالا در بازی FC 24 شاهد یک تکامل دیگر برای این بخش از بازی هستیم. در حالی که قابلیت کراس-پلی در بازی FIFA 22 تنها به مسابقات دوستانه و فصول مختلف محدود می‌شد، FIFA 23 آن را با مودهای خاص، به آلتیمیت تیم بسط داد. با FC 24، تیم سازنده سرانجام کاری را انجام داده است که طرفداران همیشه منتظرش بودند: حالت کراس-پلتفرم حالا برای تمامی حالت‌های چندنفره در دسترس قرار دارد. البته، لازم به ذکر است که نسل‌ها به صورت جداگانه از کراس-پلتفرم پشتیبانی می‌کنند؛ گیمرهای PS5 ،PC و Xbox Series X/S با یکدیگر و PS4 و Xbox One نیز با یکدیگر قابلیت کراس-پلتفرم را خواهند داشت.

نسخۀ سوییچ

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

سری FIFA همیشه به بدترین شکل ممکن از نینتندو سوییچ پشتیبانی کرده است. در تمامی این سال‌ها شاهد نسخۀ Legacy عناوین FIFA روی سوییچ بوده‌ایم. به عبارت دیگر، بازی‌های FIFA با قیمت کامل، اما بدون هیچ پیشرفتی و تنها با نقل و انتقالات به‌روز شدۀ بازیکنان فوتبال در دسترس دارندگان سوییچ قرار می‌گرفتند. اما EA Sports FC 24 یک نسخۀ بهبود یافته را برای سوییچ ارائه می‌دهد. نه تنها حالا آن‌ها نسخۀ سوییچ را به موتور گرافیکی فراست‌بایت انتقال داده‌اند، بلکه بهبودهایی مانند PlayStyles و یک آلتیمیت تیم کامل نیز به این نسخه از بازی راه پیدا کرده‌اند.


EA Sports FC 24 در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۷ مهر ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، PC و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

Mohsen bakhtiariadelMehdi_MorgangorbeamPS GamerCyrusVisca barca❤️💙milad saNo oneScorpionParhamriversideDARKSIRENjohn117Haj_Hosseinمریگیمرِ روان شناسJoel MorganBlack SwordsmanGBmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا
۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا
۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا
۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا
۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ تغییر و بهبود EA Sports FC 24 نسبت به FIFA 23 - گیمفا