Alan Wake 2 طی ۴ سال و توسط حدود ۱۳۰ نفر ساخته شده است
رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) بیش از یک دهه است که تلاش میکند دنبالهای برای Alan Wake بسازد، حال میدانیم که توسعه این محصول حدود ۴ سال طول کشیده است.
به طور خاص، مدیر ارتباطات رمدی اینترتینمنت، توماس پوها (Thomas Puha)، درباره چرخه توسعه Alan Wake 2 به شکل فعلی آن صحبت کرده. پوها در توییتر اعلام کرده که ساخت جدیدترین عنوان ترسناک و بقا محور این استودیو به طور متوسط حدود ۴ سال زمان برده و حدود ۱۳۰ نفر روی آن کار کردهاند.
پوها در ادامه خاطرنشان میکند با توجه به سطح کیفیای که Alan Wake 2 به آن دست یافته، طول و مقیاس چرخۀ توسعۀ آن «باورنکردنی» بوده است. عنوان Alan Wake 2 در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) برای PS5 ،Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: GamingBolt
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
در ۴ سال توسط ۱۳۰ نفر ساخته شده
فقط امیداورم روی سریز اس، دیگه حداقل 900p و ۶۰ فریم باشه (مد پرفرمنس)
30 فریم 1080p(مد کوالیتی) هم اگه ثابت باشه هم قشنگ عین فیلم میشه بازیش
دمتون گرم معلومه خیلی سر این بازی کارکردین امیدوارم عالی در بیاد
از اونجایی که نسخه اول رو به تازگی تموم کردم هر یک روز انتظار برای این بازی معادل یک هفته واسم طول میکشه و پارادوکس عجیبی که این عذاب لعنتی داره رو به شدت دوست دارم…
از این ۱۳۰ نفر فقط sam lake می شناسم
سم لیک افسانه ای
اگه اشتباه نکنم یه ایرانی هم بود که اخیرا اومده بیرون
شاهکار
تازه به نظرم از نظر گرافیکی از محدود بازی هایی بوده که نسل نهمی هست
واقعا خیلی خوبه که با ۱۳۰ نفر همچین بازیه خوبی تونستن بسازن . استودیو هایی هستن که با چند هزار کارمند بازیه خوبی نمیتونند بسازن و هر سال هم متای زرد رنگ یا بزور سبز میگیرند که این نشون از استعداد رمدی هست .
واقعا میگم درسته رزیدنت اویل ۴ یک بازیه انقلابی بود و رمیکش هم مثل نسخه اصلیش شاهکار بود ولی اگه بخوام آلن ویک رو با این بازی که هر دو در یک سال منتشر شدن مقایسه کنم . بی شک آلن ویک ۲ رو انتخاب میکنم. حالا نمیشه تا قبلی اینکه آلن ویک بیاد اینارو باهم مقایسه کرد ولی همین گیم پلی بازی خیلی چیزارو مشخص کرد که واقعا اتمسفر ، گرافیک ، نورپردازی ، گیم پلی و ترسناکی که از رزیدنت اویل ۴ ریمیک بهتر بود و هیمنطور مطمئنم که رمدی تو داستان و روایت قراره حسابی بترکونه .
فقط میمونه بحث گیم پلی که امیدوارم تکراری نشه و گیم پلی بازی تنوع زیادی داشته باشه
چجوری گیم پلی اینو بهتر از Re 4 می دونی؟
الن ویک شماره قبلش خیلی کم ترسناک بود و گیمپلی خوبی نداشت، ولی این شماره شاید بتونه ترسناکتر باشه
رزیدنت ایول ۴ ریمیک بود بخوای اینو با یکی از سری های رزیدنت ایول مقایسه کنی باید وایسی سری ۹ بیاد داستان جدید و کیفیت بهتر 🤷♂️
نا پدر و شیر مادر حلالتون شاهکار آفریدید 👌
پ.ن: یه نکته ای که تو این عکس پست اگه بهش دقت کنید متوجهش میشید گرافیتی های مستر اسکرچ رو دیواره یه جوراییه انگار تمامی این مدت داره مارو میپاد !
انقدر کلمه «شاهکار» رو دوستان دستمالی کردند که دیگه هر جا این کلمه رو میبینم حالم بد میشه،به خصوص برای بازی هایی که هنوز عرضه هم نشدندxD
حق تا ابد
King work cloud🌚
گدا لایک دوباره اومد :)))
اینو به کسی میگه که هر یه ماه یه بار کامنت میده و اولین دفعه ای هم که به من این حرفو زده سر کامنتی بوده که صد و بیست تا دیسلایک خورده
دهنم نجس شد نباید حتی این چیز ساده رو توضیح میدادم واستxD
حداقل از دکل یه چیزی بالا برو که دربارش اطلاعات کافی داشته باشی LOL
90 درصد کسایی که به من دیس میدن فنبوین که از سر اینکه نمیتونن باهام بحث منطقی بکنن متوسل میشن به دیس دادن اون ۱۰ درصد دیگه هم یا هیترن هر کامنتی بدم دیس میدن مثل اون پلی گراند یا صرفا با کامنتم مخالفن ولی منطقین مثل dr stop
البته درکت میکنم فعلا مود روز اینه اتزیو هر کامنتی داد یه نفر بیاد برای منطقی جلوه دادن خودش یه چیزی فقط بگه تا هم لایک بگیره هم بهش منطقی انتظاری نمیشه داشت :))
تو نمک نشناسی دلقک،همه اون پشت داشتن ….به هیکلت و حالشون ازت بهم میخورد من اومدم گفتم اینو میشناسم این بچه خوبی بود نمیدونم چرا اینجوری شده
دیدی هنوز کامنتام هست چند دفعه جلوی فرشاد طرفت رو گرفتم چون حرفت درست بود سر اون پست هم که بهت گفت ارزشی جوابشو دادم که وقتی کم میاره نپره روی اینکه ارزشی یا فلان و بیسار
تو درست بشو نیستی از همه فن بوی تری ،چرا فکر کردی که من باید بیام به تو حرف بزنم برای اینکه خودمو شیرین کنم؟عقلت کمه؟حرف منطقی بزنی حمایت میکنم نزنی نمیکنم گرچه الان انقدر حالمو به هم زدی که دیگه فقط من بودم که پشتتو میگرفتم اما دیگه منم نمیگیرم
میتونی عذر خواهی کنی و درست بشی یا به همین روند ادامه بدی من با پرو تر از توهاشم بحث کردم
خودتم اومدی گفتی گدا لایک وگرنه من نه بهت کاری دارم و نه بهت فکر میکنم
صد سال سیاه هم به خاطر کاری که نکردم عذر خواهی نمیکنم کامنتمو بدون حرف خاصی زدم این تو بودی یهو فاز روشنفکری برداشتی اومدی ربطش دادی به یه چیز دیگه !
اره الانم میگم گدا لایک
اگه نبودی نمیومدی همچین حرفی بزنی وقتی میزنی یعنی دوست داری بهت توجه بشه و لایک بگیری و همه حرفای خودت و سابقه خودتو با این چیزا تو سایت بغل و اینجا فراموش کنن
اون فرشاد هم همه میدونن چه فنبوی ایه همه هم جوابشو میدن کار شاخی نکردی الکی منت نزار
گفتم که گدا لایک من نیستم،من کامنتام همینجوری لایک خورش بالاعه بی مغز،اینجام خیلیا بهم احترام میزارن و هنوزم نفهمیدم چطوری به این نتیجه رسیدی که من گدای لایکم
اگر فشار میاد بهت که حقیقت رو میگم که خیلی خوشحالم فشاری میشی😂اگرم منظورت به اون کامنته که گفتم سونی پورت بد کرده حالا یه نفر واسش بد پورت کنه اون که ۱۱۶ تا دیسلایک خوردش آلبر انیشتین اینجا هم سونی فن ها خیلی بیشترن با این حرف فقط واسه خودم دیس خریدم بعد تو میگی گدا لایک؟😂🤣
اهمیتی نداره اصلا کسی تورو تو این سایت آدم حساب نمیکنه سردبیر و بقیه هم میدونن چه سوژه خنده ای هستی.
بازم میگم اگر فکر میکنی منطقی بودنه من اکته خیلی باید شک کنی که چیزی تو کلت باشه
من هیچ تعصبی رو هیچ پلتفرمی ندارم صرفا عاشق گیمم میتونی راجبش گریه کنی
باز اگر به یکی میگفتی که زیر کامنتا بیست و چهاری انلاینه یه چیزی منی که به زور دوتا کامنت میدم چجوری گدای لایکم😂
امیدوارم خوب فروش کنه حداقل ۱۰ میلیون نسخه که زحمتاشون و علاقشون به کارشون جبران شه با سودشون
امیدوارم که این بازی خوب بدرخشه
اسپم:
خیلی جالب بود برام وقتی فهمیدم که شرکت Remedy Entertainment هم سن منه :دی
برای منم جالب بود
پدرت وقتی اینو میفهمه:
ببین پسر مردم تو این سنش چقدر بازی و محتوای مفید برای مردم تولید کرده ولی تو هر روز توی گیمفا میچرخی😠
در طول سی سال گیمری، آبان ماه همیشه دوس داشتنی بود برام. آثار خالص و نابی رو من در این ماه از سال تجربه کردم اینم روش
متأسفانه مدارس کاری کرد که کلا از پاییز زده بشم
آره درست میگی اون دوره هم همین طور حالگیری میکرد این آغاز درس. فصل دوست داشتنی رو با تکالیف بیهوده بی لذت میکردن
SNOW
راکستاری که بالای ۲۰۰۰ تا کامند داره و هر نسل فقط یک بازی میده، بهتر از این استودیو کوچیک یادبگیره ..
رمدی قابل احترامه اما
وسعت و جزئیات بازیاشون با هم قابل مقایسه نیستن ولی
وسعت و جزئیات که نه ولی از لحاظ تیم داستانی و نویسندگی تقریبا میشه گفت خیلی بهترن
رمدی فعلا یه بازی open World نساخته که بشه اون بازی رو با Mafia 1/2 و حتی gta iv مقایسه کرد!
راکستار بازی open world میسازه و اینطوری نیست که با دوتا درخت یا ساختمون مپ رو پر کنه
کلی به جزئیات دقت میکنن تا کوچکترین مشکلی بازی نداشته باشه
رمدی هم بسیار قابل احترامه و با مکس پین دوربین سوم شخص رو مد کرد، ولی راکستار یه چی دیگهست
دمشون گرم بازدهی عالی
والا اینقدر تعریف می کنید که آدم جرات نمی کنه نقدی کنه …
من عاشق رمدی ام ولی اینقدر تعریف نکنید که بعداً حالتون گرفته بشه … یا مقایسه نکنید با شاهکاری مثل resident evil 4 که انقلابی کرد در زمان خودش …
بهترین های رمدی در چند سال اخیر متای حدود رنج ۸ و کمی بالا و پایین کسب کردن …حالا نه که همه چی متا باشه ولی خدایی دیگه RE4 رو زیر سوال نبرین …
البته که هدفم کم کردن ارزش بازی نبود بیشتر دفاع از RE4 بود .
اگر مثل فاجعه های IMMORTAL OF AVEUM یا Reamant2 یا fort solis یا چپتر۶ به بعد فورت نایت همشون با انریل۵ ساخته شدن که حتی کنسولای ps5 و xbx x s دارن اونارو 540p تا۷۲۰ با افت فریم به ۵۰ یا ۴۰ میکشن و احتیاجی به گرافیک ۲۰۸۰ ti برای ۱۰۸۰ روی low 30 فریم نداشته باشه و بر اساس فناوری DLSS 3.5یاFSR(اینا جایگزین بهینه سازی نیستن !!!) نسازه با بازی شاهکاری طرف خواهیم بود در غیر این صورت نمیشه بازیش کرد ادم متوجه بشه شاهکاره یا نه!!!! مگه ۶۰۰ دلار بدین ۴۰۷۰ بخرین یاRX 7800XT! !!
بهش امید دارم ❤
خیلی دوست داشتم منم بتونم بازی ترسناک بازی کنم و لذت ببرم از ترسیدن ولی متاسفانه هیچجوره نمیتونم بترسم از بازی و فیلم و اینجور چیزا.
فقط از خدا میترسم.
بسیار منتظر این عنوان و نتیجه کار رمدی در سبک ترس هستم.
محیط بازی و گرافیک کاملا بی نظیره، داستان هم عالی خواهد بود
مشکلی که الن ویک داره در انمی هاست و این هنوز مشهوده، کاش انمی های واقعی در کنار باس فایت هایی با طراحی عجیب غریب به بازی اضافه میکردن و خبری از روح و سایه و … نبود و در حیطه انمی یک ریبوت حالتی انجام میشد. چراغ قوه بمونه ولی اینکه با سایه ها بجنگیم برای من مسخره هست.
بنظرم موفق خواهد شد و یه بین ۸۵ تا ۹۰ میگیره ولی همین مطلب گیم پلی و انمی یکم میزنه به سرش
.
از رمدی انتظار یه عنوان سوم شخص فول اکشن در سبک جان ویک با همین نوع فضا سازی حرفه ای و حرکت سینمایی دوربین و گیم پلی خشن و سریع میخوام.
بنظرم چنین عنوانی فقط توسط رمدی و ناتی داگ میتونه ساخته بشه.
با اینهمه سال شناختی از شرکت رمدی داشتم نمیدونستم که این شرکت فنلاندیه و ظاهرا سم لیک که کارگردان خلاق این استودیوهه جزو معدود افراد شاخص خارجی ای استودیو هست.
این بازی در حال حاظر تنها بازی مورد انتظار منه و تنها نگرانی من بهینه سازی رمدیه که متاسفانه همیشه افتضاح بوده.
فقط ۱۳۰ نفر!!!!! غیر ممکن اونم تو ۴ سال!! حتما باید اعضای تیم خیلی حرفه ای بوده باشن چون اگه خروجیش عین تریلر ها باشه واقعا کارشون عالیه