مقایسه عملکرد اجرایی Red Dead Redemption روی کنسولهای پلی استیشن و ایکس باکس
با عرضه پورت PS4 بازی Red Dead Redemption، دیجیتال فاندری تصمیم گرفته تا عملکرد اجرایی این عنوان را روی کنسولهای پلی استیشن و ایکس باکس با یکدیگر مقایسه کند.
از همین ابتدا باید بگوییم که نسخههای نسل هشتم و نهم بازی Red Dead Redemption روی کنسولهای ایکس باکس، به لطف قابلیت Backward Compatibility اجرا میشوند (به همین دلیل پورت جدید این بازی، تنها برای کنسولهای PS4 و نینتندو سوییچ منتشر شد). منشا تفاوت در اجرای این بازی روی کنسولهای پلی استیشن و ایکس باکس هم همین است.
پورت PS4 بازی، تصویر پایدارتری را نسبت به نسخه Xbox ارائه میدهد؛ در نتیجه شاخ و برگ درختان واضحتر و پرجزئیاتتر به نظر میرسند. همچنین منوی بازی در نسخه PS4 نشان میدهد که این نسخه، از تکنولوژی FSR2 استفاده کرده و بازی به صورت Native 4K روی کنسولهای PS4 Pro و PS5 (با قابلیت Backward Compatibility) اجرا میشود.
نسخه Xbox Series X، روش Anti Aliasing مورد استفاده در کنسول Xbox 360 را به ارث برده است. همچنین خروجی تصویر در مقیاس سه برابر در هر محور اجرا شده تا به رزولوشن 4K برسد. در نتیجه، لبههایی ناهموار و درخششهایی نابجا روی شاخ و برگ درختان قابل مشاهده هستند. در سوی دیگر، نسخه PS4 که روی PS4 Pro و PS5 اجرا میشود، به طور کلی بهتر به نظر میرسد؛ هرچند در نهایت، تفاوت بین این نسخهها چندان چشمگیر نیست.
به غیر از کیفیت تصویر، پیشرفتهای نسخه PS4 بازی Red Dead Redemption بسیار محدود است. Xbox Series به سادگی کد Xbox 360 بازی را با وضوح بالاتر و فیلتر anisotropic اجرا میکند تا کیفیت نهایی بافتها را بهتر به تصویر بکشد. کیفیت سایهها در نسخه Xbox Series، درست مانند Xbox 360، سایههای نامرتبی در فواصل دور دارد که در نسخه PS4 بهبود یافته است.
نکته منفی در رابطه با پورت جدید، مشکلات مربوط به انیمیشنها در طول برخی از کاتسینهای بازی است که حتی در نسخه Xbox بازی هم وجود نداشتند. اما در نهایت، بحثبرانگیزترین مشکل این پورت، عدم پشتیبانی آن از نرخفریم بالاتر است. قطعاً کنسولهای نسل نهم (حتی کنسولهای نسل هشتم) توانایی اجرای Red Dead Redemption با نرخ فریم 60fps را دارند (مخصوصاً حالا که تغییر خاصی هم در بحث جزئیات بصری بازی اعمال نشده)؛ به همین دلیل به سادگی میتوان گفت که فلسفه پشت توسعه این پورت، ممکن کردن تجربه Red Dead Redemption روی کنسولهای جدید پلی استیشن بوده است.
بازی Red Dead Redemption، آغازگر ماجراجویی راکاستار در غرب وحشی، هماکنون روی نینتندو سوییچ و کنسولهای نسل هشتم و نهم پلی استیشن و ایکس باکس در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
جالبه…
یکی به من بگه راکستار داره چیکار میکنه با خودش؟؟؟؟
معلومه باید فرق داشته باشند اگه ریمستر میکردند اون موقع مقایسه داشت
خب شاهد اروم شدن سونی فن های عزیز هستیم لایک های پست اینجور بیان میکنن 😂
دیدید حالا هعی بیایید بگید چرا برا ایکس باکس ۱۹ دلاره برا ما ۵۰ دلاره راکستار زحمت کشیده ما هواداریم ؟ ما چیم؟
چون که این پورته جدید هست و جداگانه پورت شده خب مال پلی استیشن یه خورده بهتره
تنها تفاوت چشمگیری که میبینم
امممم …..
قیمته =)
https://www.uplooder.net/img/image/68/5e2271e7db64082a74b99e4d5f6d8cea/9sorush.jamshidi.jpg
مگه فناوری FSR در کنسول های پلی استیشن ۴ و ۴ پرو هم وجود داشته (حالا با هر شماره یا ورژنی ) ؟!
جالبه،منم تازه فهمیدم
تو این عکس هایی که گذاشتید، برخی اش ps5 عملکرد بهتری داشته و برخی دیگش xboxsx عملکرد بهتری داشته در واقع تفاوت چندانی بین دو نسخه وجود نداره و هرکدوم تو یه سری ویژگی ها بهترن
همینو برمیداشتید یه ریمستر خوشگل و تمیز میکردید ۷۰ دلار میفروختید. از راکستار انتظار همچین چیزیو نداشتم.
ولی نکته جالب توجه ، فناوری های آپ اسکیلینگ ایکس باکس هستش که یه تنه بازیو پورت کرد برای نسلای بعدیش و کار سازنده رو راحت کرد
ریمستر هم میکردن ۷۰ دلار نمیازید تهش همین ۵۰ دلار واقعا
اولن همون بازی که ۱۳ سال پیش ساختن دادن بیرون کار اشتباهی کردند فقط مشکل اینجاست که با این قیمت ارزش نداره همین کار اشتباهی نکردند قیمت خیلی بالا گذاشتند تو شاید نارحت هستی خودمم از این موضوع خوشحال نیستم ولی خیلی ها هستند که از این موضوع خوشحالن که میتونند این بازی تجربه کنند پس کار اشتباهی نکردند تو که ناراحتی نباید پول بدی
نسخه اصلی رو بهتر قبول دارم چون کاملا بدون مشکل شده بود روی x360
فرقشون مثل پراید نسخه قدیم و جدیده😂
نامردا حداقل ۶۰ تا میکردید دلمون نمیسوخت
الو راکستار داری چیکار میکنی بابا این کارا از تو بعید مرد حداقل ی ریمستر میدادی دلمون شاد میشد
یکی از مهم ترین تفاوت های نسخه های مختلف rdr1 اینه که نسخه xbox 360 هنوز دارای مود مولتی پلیر فعال هستش که در سایر نسخه ها وجود نداره.
مود سوروایول زامبی اش هم هنوز پره پلیر هست
نور پردازی ها و رنگ بندی های ps بهتره انگار…