آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا

آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین

پست گیمفا
۱۷:۱۶ ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا

تصور کنید مشغول یک بازی آنلاین هستید و در حساس‌ترین موقعیت ناگهان اتصال اینترنتتان قطع می‌شود یا به‌دلیل کندی اینترنت امتیاز مهمی را از دست می‌دهید! باتوجه‌به وضعیت اینترنت در ایران شاید این اتفاق آزاردهنده در طول روز برای گیمرها چندین مرتبه رخ دهد. ایجاد لگ در بازی معمولا به‌دلیل بالا بودن پینگ اتفاق می‌افتد.

دسترسی به پینگ پایین و عالی برای گیمرها از نان شب هم واجب‌تر است. ازهمین‌رو قصد داریم یک راهنمای آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین در اختیارتان قرار دهیم و اشاره‌ای به ۶ روش کاربردی برای پایین آوردن پینگ بازی‌های کامپیوتری داشته باشیم. اگر جزو گیمرهای حرفه‌‌ای هستید و پینگ بالا آزارتان می‌دهد، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

۱. استفاده از VPN برای کاهش پینگ

تست پینگ به فرایندی می‌گویند که در آن چند بسته به حجم ۳۲ بایت، تحت شبکه از سرور مبدا به سرور مقصد ارسال می‌شود و در نهایت به سرور مبدا باز می‌گردد. میانگین زمانی که طول می‌کشد تا این فرایند انجام شود (بر‌اساس میلی‌ثانیه) را به‌عنوان پینگ تایم می‌شناسند. هرچقدر فاصله بین سرور مبدا و مقصد کمتر باشد یا کیفیت اینترنت بالاتر باشد (لزوما سرعت بالا کیفیت اینترنت را تضمین نمی‌کند)، این بسته‌ها سریع‌تر ارسال و دریافت می‌شوند و پینگ تایم پایین‌تر (مطلوب‌تر) خواهد شد.

زمانی که در حال انجام بازی آنلاین هستید، ترافیک شبکه شما از طریق روتر یا مسیریاب‌های متعدد به طرف سرور بازی در حال هدایت شدن است. یکی از موثرترین روش‌های کاهش پینگ در بازی آنلاین، خرید vps به‌منظور راه‌اندازی VPN Server خصوصی برای کاهش پینگ است. البته توجه داشته باشید که همه VPNها قادر به کاهش پینگ تایم شما نخواهند بود!

آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا

ویژگی‌های VPN مناسب گیمینگ

به‌منظور کاهش پینگ لازم است از وی پی انی استفاده کنید که سرور آن از لحاظ جغرافیایی تا حد‌امکان به سرورهای بازی آنلاین نزدیک باشد. در این صورت ترافیک شبکه شما از طریق یک تانل رمزنگاری‌شده و امن به سرور VPN هدایت می‌شود و از آن‌جا به سرور بازی ارسال خواهد شد. در نتیجه با استفاده از روش «کوتاه شدن مسیر بین سرور مبدا و مقصد» پینگ تایم شما کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

درصورت راه‌اندازی VPN روی سرور‌های مجازی، IP شما ثابت خواهد بود. از این IP ثابت حتی می‌توان برای ثبت‌نام در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز استفاده کرد. با‌این‌حال، اگر به‌صورت تخصصی قصد خرید‌و‌فروش رمز‌ارز را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید vps برای ترید است. با خرید این نوع وی‌پی‌اس، می‌توانید علاوه‌بر دسترسی به IP ثابت و با پینگ پایین، از امنیت بالای سرور خود نیز اطمینان داشته باشید.

۲. استفاده از کابل مستقیم LAN برای اجرای بازی‌‌های آنلاین کامپیوتری

در آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین باید به استفاده از کابل LAN اشاره کنیم. با اتصال کابل لن به سیستم کامپیوتری پینگ پایین‌تر و سرعت بیشتری خواهید داشت؛ زیرا اتصالات بی‌سیم به‌دلیل فناوری‌های رمزگذاری و سرویس‌دهی هم‌زمان به چندین دستگاه در مقایسه با ارتباطات باسیم سرعت کمتری دارند. در نتیجه با استفاده از کابل LAN به‌جای استفاده از WiFi، از یک سو با «کوتاه کردن فاصله سرور مبدا و مقصد» به کاهش پینگ کمک کرده‌اید و از طرف دیگر با جلوگیری از فرایندهای رمزنگاری ارتباطات بی‌سیم از طریق «افزایش کیفیت اینترنت»، پینگ تایم خود را کاهش می‌دهید.

به یاد داشته باشید که در صورتی استفاده از کابل لن در کاهش پینگ موثر خواهد بود که به اینترنت پرسرعت و شبکه قوی دسترسی داشته باشید.

۳. استفاده از DNS برای کاهش پینگ بازی‌های آنلاین

سرویس‌دهنده DNS وظیفه دریافت درخواست‌های شما را با نام دامنه و هدایت آن را به آیپی سرور مقصد دارد. مثلا زمانی که شما عبارت www.google.com را در مرورگر خود تایپ می‌کنید، این درخواست به DNS Server ارسال می‌شود و DNS Server آن را به آیپی‌های شرکت گوگل (مثلا ۶۴.۲۳۳.۱۶۰.۱) ارسال می‌کند. هرچقدر سرویس‌دهنده DNS قوی‌تر و پیشرفته‌تر باشد، درخواست‌های شما را با سرعت بالاتری مخابره می‌کند و این فرایند منجر به کاهش پینگ خواهد شد.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای کاهش پینگ بازی‌های رایانه‌ای، ست کردن DNS روی مودم است. گیمرها می‌توانند با استفاده از تغییر تنظیمات در مودم، پینگ بازی را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهند. در رابطه با DNS باید عنوان کنیم، DNS مانند یک دفترچه تلفن آنلاین است که کاربران را راهنمایی می‌کند تا به‌راحتی به مخاطبشان متصل شوند.

سرور DNS گوگل یکی از سریع‌ترین سرورهای DNS موجود است. پیشنهاد می‌دهیم از ۸.۸.۸.۸ به‌عنوان سرور DNS ترجیحی و از ۸.۸.۴.۴ به‌عنوان سرور DNS جایگزین استفاده کنید. بااین‌حال اگر کسب درآمدتان از راه بازی‌های آنلاین است، توصیه می‌کنیم از روش‌های مطمئن‌تری مانند خرید سرور مجازی هتزنر یا OVH برای راه‌اندازی DNS سرور خصوصی به‌منظور کاهش پینگ استفاده کنید. مجموعه XVPS بهترین و قدرتمند‌ترین سرورهای مجازی از دیتاسنتر‌های قدرتمند دنیا را با پهنای باند بالا و پورت شبکه قوی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا

۴. غیرفعال کردن آپدیت‌های ویندوز؛ روشی آسان برای پایین آوردن پینگ بازی‌های آنلاین

آپدیت اتوماتیک ویندوز و برخی از برنامه‌های کامپیوتری موجب مصرف پهنای باند و درنتیجه بالا رفتن پینگ بازی‌های آنلاین می‌شوند. علاوه‌بر غیرفعال کردن آپدیت ویندوز، توصیه می‌کنیم آنتی‌ویروس سیستمتان را نیز غیرفعال کنید. آنتی‌ویروس‌ها حجم بالایی از پهنای باند اینترنت را مشغول می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم برای رهایی از مشکل به‌روزرسانی برنامه‌های ویندوز، از طریق منوی تنظیمات به‌روزرسانی اتوماتیک را لغو کنید. چنانچه قصد آپدیت ویندوز یا سایر برنامه‌های کاربردی سیستم را دارید، آن را در زمان مناسب و به‌صورت دستی فعال کنید.

۵. با حذف دستگاه‌های اضافه از شبکه، پینگ بازی را پایین بیاورید!

هرچقدر تعداد کاربران و دستگاه‌های متصل به یک شبکه بیشتر باشد، بسته‌های داده بیشتری نیز در مسیر شبکه در جریان خواهد بود. ازهمین‌رو در مبحث آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین باید به حذف دستگاه‌های اضافی از شبکه نیز اشاره کنیم. وصل بودن دیوایس‌های متعدد به شبکه باعث اشغال فضا و مصرف ترافیک می‌شود.

۶. بستن برنامه‌های پس‌زمینه؛ ساده‌ترین روش کاهش پینگ

برای کاهش پینگ بازی‌های آنلاین توصیه می‌کنیم کلیه برنامه‌ها و بازی‌های پس‌زمینه گوشی یا سیستم‌عامل ویندوز را ببندید. بعضی از این برنامه‌ها حافظه را اشغال کرده یا استفاده از اینترنت توسط این اپلیکیشن‌ها باعث کند شدن سرعت بازی می‌شود. حتی برخی اوقات برنامه‌‌های آفلاین در پس‌زمینه به‌صورت اتوماتیک در حالت به‌روزرسانی قرار می‌گیرند.

به‌روزرسانی برنامه‌ها زمانی که مشغول بازی کردن هستید، حجم بسیاری از پهنای باند اینترنت را اشغال می‌کند و همین موضوع موجب بالا رفتن پینگ هنگام انجام بازی‌های آنلاین خواهد شد. در نتیجه با بستن برنامه‌ها و جلوگیری از اتلاف پهنای باند اینترنت از روش «افزایش کیفیت اینترنت» موفق به کاهش پینگ می‌شوید.

آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا

استفاده از سرور مجازی XVPS؛ مطمئن‌ترین راه برای کاهش پینگ بازی آنلاین

در این مقاله به آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین پرداختیم و اشاره‌ای به ۶ روش برای پایین آوردن پینگ بازی‌های کامپیوتری داشتیم. درحالت‌کلی روش‌های مختلفی برای کاهش پینگ بازی‌های آنلاین وجود دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. با استفاده از خدمات سرور مجازی مجموعه XVPS می‌توانید پینگ بسیار پایینی را در بازی‌های آنلاین تجربه کنید.

مجموعه XVPS قوی‌ترین و بهترین سرورهای مجازی را با موقعیت‌های جغرافیایی مختلف عرضه می‌کند. پشتیبانی ۲۴ ساعته به همراه استفاده از قدرتمندترین سخت‌افزارها از مهمترین ویژگی‌های خدمات مجموعه XVPS است. برای مشاهده کلیه خدمات XVPS به صفحه اصلی آن با نشانی xvps.ir مراجعه کنید.

SaMaNollieDota2AlirezaMR.BADGUYDanialRanjbarzadehmeysambWalleR MaNمریFinal seyedEAGAMER…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈NualaCameraManRoyalknightRedDevilsHunter

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا
آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش کاهش پینگ در بازی آنلاین - گیمفا