نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا

نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند

آرش بوالحسنی
۱۷:۱۰ ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا

بازی Baldur’s Gate 3 بالاخره پس از سال‌ها در فاز Early Access بودن به صورت رسمی منتشر شده و با توجه به نمرات بازی ظاهرا با یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ طرف هستیم.

یک اهریمن دیرینه بار دیگر به Baldur’s Gate بازگشته تا یک بار برای همیشه آن را نابود کند. سرنوشت Faerun به شما بستگی دارید. تنهایی شاید قادر به مقابله باشید، اما با کمک یکدیگر قادر به پیروزی خواهید بود. در یک ماجراجویی پر از دوستی و خیانت، بقا و فداکاری و قدرت خالص به Forgotten Realms بازگردید. نیروهای مرموزی درون شما در حال بیدار شدن هستند. مقاومت کنید و از قدرت تاریکی بر علیه خودش استفاده کنید. یا آن را در آغوش بکشید و به شیطانی واقعی تبدیل شوید.

Baldur’s Gate 3 یک بازی نقش‌آفرینی است که توسط Larian Studios توسعه یافته و منتشر شده است. برخلاف بازی‌های قبلی سری Baldur’s Gate، در این بازی شاهد سیستم مبارزات نوبتی مثل سایر آثار Larian Studios یعنی Divinity: Original Sin و Divinity: Original Sin II هستیم. تمام مبارزات در این بازی بر اساس قوانین D&D 5th Edition طراحی شده‌اند. Baldur’s Gate 3 در اکتبر سال ۲۰۲۰ به صورت Early Access منتشر شد، اما حدود سه سال طول کشید تا نسخه کامل و نهایی بازی عرضه شود.

PC Games 10/10

توسعه‌دهندگان در Larian Studios اثر شگفت‌انگیزی را در قالب Baldur’s Gate 3 خلق کرده‌اند. حتی اگر توسعه‌دهندگان در استودیوهای بزرگ بخواهند با این موضوع مقابل کنند هم این بازی استاندارد جدیدی برای ژانر نقش‌آفرینی است. بازی‌های این ژانر در آینده باید علیه Baldur’s Gate 3 سنجیده شوند. این بازی به ما یادآوری می‌کنند که بازی‌های ویدیویی باید چه باشند و در گذشته چه بوده‌اند. مسئله‌ای که این صنعت فراموش کرده است. Baldur’s Gate 3 اثری هنری از استودیویی است که توسط طمع موجود در صنعت بازی‌های ویدیویی آلوده نشده است. شما می‌توانید خیلی راحت بفهمید که Baldur’s Gate 3 برای کسب بیشترین درآمد ممکن تولید نشده و در عوض اثری است که به خاطر عشق و علاقه به مدیوم بازی‌های ویدیویی ساخته شده است.

IGN 10/10

Baldur’s Gate 3 با سیستم مبارزات نقش‌آفرینی تاکتیکی، یک داستان به یاد ماندنی با شخصیت‌های پیچیده، ارائه تجربه‌ای سینمایی و کامل و جهانی که همیشه کنجکاوی و گشت و گذار را پاداش می‌دهد تبدیل به استاندارد جدید برای نقش‌آفرینی‌های کلاسیک می‌شود.

GamesRadar 10/10

Baldur’s Gate 3 موفق‌ترین و اصیل‌ترین اقتباس از D&D در تاریخ پنجاه ساله آن است. پیچیدگی و عظمت آن ممکن است برای تازه‌واردان ترسناک باشد، اما عمق Baldur’s Gate 3 آن را به دستاوردی تبدیل می‌کند که در هر نسل تنها یک بار اتفاق می‌افتد.

Digital Chumps 10/10

بازی‌های ویدیویی و نقش‌آفرینی‌ها به دو دوران قبل و بعد Baldur’s Gate 3 تقسیم خواهند شد. این بازی نماینده یکی از نزدیک‌ترین نمونه‌ها به آزادی، خلاقیت و حق انتخاب حقیقی است و ایده‌ها و مکانیک‌هایی که دهه‌ها در این ژانر حاضر بوده‌اند را تکامل می‌دهد. با استفاده از Dungeons and Dragons به عنوان کاتالیزور، Larian به گذشته ادای احترام کرده و آینده جدیدی را برای این ژانر رقم می‌زند.

Hardcore Gamer 10/10

Baldur’s Gate 3 سنگینی توقعات زیادی را روی شانه‌های خود احساس می‌کرد و به نحوی توانسته از تمام انتظارات جلو بزند. نه تنها این بازی کاندیدایی برای بازی سال در سالی پر از عناوین هیجان‌انگیز است، بلکه Larian توانسته تکامل پتانسیل ژانر نقش‌آفرینی را ادامه دهد. Baldur’s Gate 3 میراث بازی اصلی را با برخی از المان‌های بازی‌های جدیدتر Larian ترکیب می‌کند. نتیجه شاهکاری است که استانداردهای این ژانر را بالا می‌برد. Baldur’s Gate 3 در هر زمینه‌ای فوق‌العاده است، از موسیقی گرفته تا گرافیک و گیم‌پلی و داستان. بازسازی احتمالات بسیار یک بازی رومیزی در قالب یک بازی ویدیویی کار دشواری است، اما می‌توان گفت که این نزدیک‌ترین اثر است. Baldur’s Gate 3 یکی از آن عناوینی است که در اجرای ایده‌های خود تقریبا بی‌نقص عمل کرده و باید توسط تمام طرفداران ژانر نقش‌آفرینی تجربه شود.

IGN Portugal 10/10

Baldur’s Gate 3 شاهکار بی چون و چرای Larian Studios است. این بازی یک اثر ضروری است که استانداردهای جهان نقش‌آفرینی را بالا می‌برد. حتی پس از گذشت صد ساعت هم این بازی هم‌چنان من را با عمق داستان و سیستم مبارزاتی که به خلاقیت پاداش می‌دهد من را غافلگیر می‌کند.

IGN Spain 10/10

با Baldur’s Gate 3 تیم Larian Studios موفق شده اثری را ارائه دهد که معنای جدیدی را برای عناوین جهان باز تعیین می‌کند و نقش‌آفرینی‌های کلاسیک را به سطحی می‌رساند که عبور از آن تا سال‌ها ممکن نخواهد بود.

GamingBolt 10/10

Baldur’s Gate 3 از نو مشخص می‌کند که یک بازی نقش‌آفرینی در زمینه‌های خلق شخصیت، مبارزات و انتخاب چه می‌تواند ارائه دهد.

COGconnected 9.9/10

اگر طرفدار ژانر نقش‌آفرینی هستید، همین حالا Baldur’s Gate 3 را دریافت کنید. این یکی از آن عناوینی است که تنها یک بار در زندگی خود تجربه خواهید کرد. سیستم‌های آن در عین حال عمیق و هیجان‌انگیز هستند. روایت آن جسورانه، هیجان‌انگیز و گاهی اوقات به شدت غم‌انگیز است. البته داستان بازی هرگز بیش از حد پیچیده و مزاحم گیم‌پلی نمی‌شود. حتی اگر خودتان را یک طرفدار نقش‌آفرینی حساب نمی‌کنید هم باید این بازی را تجربه کنید. Baldur’s Gate 3 تا این اندازه خوب است. این بازی یک دستاورد نادر است که تا ابد در دسته بهترین بازی‌های تاریخ قرار خواهد گرفت. آفرین به Larian Studios برای خلق یک اثر هنری واقعی.

Vandal 9.8/10

ساخته Larian با اختلاف یکی از بهترین تجربه‌ها در جهان بازی‌های ویدیویی در چند سال اخیر است. اثری که نسل تازه‌ای از طرفداران نقش‌آفرینی را خلق خواهد کرد و هیجان برای این ژانر را باز خواهد گرداند. در حالی که این بازی ایراداتی از جمله باگ‌ها و هوش مصنوعی بعضا ضعیف دشمنان و همراهان دارد، این مشکلات در مقابل دستاوردهای این بازی چیزی نیستند.

Hobby Consolas 9.6/10

Baldur’s Gate 3 هم از نظر گیم‌پلی و هم از نظر فنی یک بازی نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز است که به یک بنچ‌مارک برای این ژانر تبدیل خواهد شد. اما مهم‌تر از آن این بازی یک سری ایده‌ها مثل سیستم انتخابات و جهان واکنش‌گر خود را می‌گیرید و آن‌ها را به سطحی می‌رساند که بازی‌های دیگر صرفا قادر به رویا دیدن در مورد آن بوده‌اند.

Wccftech 9.5/10

Baldur’s Gate 3 با داستانی درگیرکننده، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، جهانی به شدت متغیر که دائما به تصمیمات بازیکن واکنش نشان می‌دهد و سیستم مبارزاتی با کیفیت یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های کلاسیک تاریخ است. یک رابط کاربری نه چندان کارآمد، غیاب یک سری ویژگی ضروری و توانایی تقلب کردن با ذخیره‌سازی دائم به تجربه ضربه می‌زنند، اما در نهایت این‌ها مشکلاتی کوچک هستند که خیلی به بازی صدمه نمی‌زنند. پس از سال‌ها در دست توسعه بودن، Baldur’s Gate 3 در حد و اندازه انتظارات ظاهر شده است.

Game Informer 9.5/10

Baldur’s Gate 3 اثری فراموش نشدنی و یکی از بهترین تجربه‌هایی است که در جهان بازی‌های ویدیویی داشته‌ام. من شاید برای اولین بار و پس از مدتی طولانی بازی را به پایان رسانده باشم، اما همین حالا هم مشتاقم که دوباره به جهان بازی بازگردم و ببینم که چه چیزی در ساخته فوق‌العاده Larian ممکن است.

MGG 9/10

Baldur’s Gate 3 یک دنباله ساده برای یک آی‌پی کالت نیست، در عوض با دستاوردی شکوهمند برای نقش‌آفرینی طرف هستیم. این بازی هیچگاه دست از تحسین برانگیز بودن بر نمی‌دارد. اما احتمالا شگفت‌انگیزترین چیز در مورد آن طیف وسیعی از گزینه‌هایی است که در اختیار شما قرار دارند. پیش از این در اثری با این سطح از پیچیدگی و عظمت شاهد چنین چیزی نبوده‌ایم. Baldur’s Gate 3 یک ماجراجویی عالی است که در آن قادر به پیشروی به سبک خود و بدون محدودیت هستید. برای درک ارزش واقعی این بازی باید صدها ساعت را صرف آن کنید.

Hey Poor Player 9/10

Baldur’s Gate 3 ممکن است بهترین انتخاب برای آن‌هایی که در ژانر نقش‌آفرینی‌های کلاسیک سابقه ندارند نباشد، اما وقتی از موانع اولیه عبور کنید، با یکی از درگیرکننده‌ترین و بهترین آثار ساخته شده در این ژانر در یک دهه اخیر مواجه خواهید شد. این بازی به حد دیوانه‌واری به بازیکن آزادی عمل و حق انتخاب می‌دهد. Baldur’s Gate 3 از آن آثاری است که من در سال‌های آتی بارها تجربه خواهم کرد که تا مسیرهای مختلف آن را تجربه کنم.

Worth Playing 9/10

Baldur’s Gate 3 همان چیزی است که یک نقش‌آفرینی باید باشد. این بازی به اندازه لازم حماسی است، اما وقت خود را صرف لحظات کوچک هم می‌کند. در این بازی می‌توانید احساس قدرت داشته باشید، اما به صورت هم‌زمان احساس باهوش بودن به هنگام دوری از خطر هم به شما دست می‌دهد. Baldur’s Gate 3 ایرادات خود را هم دارد، اما این ایرادات در اکثر مواقع به دوست‌داشتنی بودن بازی می‌افزایند. مهم‌تر از همه باید گفت که Baldur’s Gate 3 حس تجربه یک ماجراجویی D&D با دوستان را به شما منتقل می‌کند.

Metro GameCentral 9/10

یک دستاورد فوق‌العاده در زمینه طراحی آثار نقش‌آفرینی، از نظر میزان آزادی عمل و انعطاف‌پذیری. البته حتی با صرف نظر از باگ‌ها هم این بازی آن طور که باید و شاید کیفیت خود را در تمام لحظات حفظ نمی‌کند.

Game Rant 9/10

این بازی دارای روح و قلب زیادی است و استودیویی برای آن سال‌ها زحمت کشیده که به وضوح عاشق منبع الهامش است. اندازه شگفت‌‎انگیز بازی به تنهایی گواه این است که Larian Studios به ارائه تجربه‌ای خارق‌العاده برای جامعه گیمینگ پایبند است.

baldur's Gate 3
میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک

بازی Baldur’s Gate 3 در حال حاضر برای پلتفرم PC در دسترس است. این بازی در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۵ شهریور ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. Larian Studios برنامه دارد تا Baldur’s Gate 3 را برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس هم منتشر کند، اما هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای این کنسول‌ها اعلام نشده است.

YohanaGidoraManny Calaveramilad saBorhan77✎﹏ȏṃıԀIliyagod of warDARKSIRENbroken from the insideRezaراستین کولهred-eyed Banished Knight𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸farshadxسبحان کورلئونهsiavashSirAmirBehzaadmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شدند - گیمفا