متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا

برخی از فیلم‌های ابرقهرمانی در طی سال‌های اخیر به حدی فاجعه‌ آمیز ظاهر شده‌اند که آمار و ارقام ضررهای مالی آن‌ها بسیار فجیع می‌باشد.

سرمایه‌ گذاری در ژانر ابرقهرمانی حکم کارخانه چاپ پولی را برای کمپانی‌های فیلم‌سازی دارد که با کمترین ریسک و خلاقیت، می‌توانند میلیون‌ها دلار سود سرشاری را به دست آوردند که نمونه بارز این مسئله را می‌توان در دنیای سینمایی مارول مشاهده کرد که از فاز نخست خود تاکنون علی‌رغم ایده‌های تکراری و بدون هیچ خلاقیتی، گیشه باکس آفیس را به تصاحب خود درآورده و حتی بدترین پروژه‌های سینمایی آن‌ها نیز فروش قابل توجهی را در گیشه بین المللی به ثبت می‌رساند.

با این حال در این بین نیز شاهد پروژه‌های ابرقهرمانی بسیار فاجعه آمیز، مبتذل و احمقانه‌ای نیز هستیم که در گول زدن مخاطب عام سینما ناموفق ظاهر شده و اکرانی آبروریزانه را در گیشه جهانی تجربه می‌کند. پروژه‌هایی که کمپانی‌های فیلم‌سازی بزرگی همچون برادان وارنر و فاکس قرن بیستم سابق برای پر زرق و برق نشان دادن آن‌ها متحمل هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی گسترده‌ای شده که گاهاً این هزینه‌ها با اعداد و ارقام عجیب و قابل توجهی گره خورده نه تنها هیچ بازگشتی برای این کمپانی‌های فیلم‌سازی نداشته، بلکه حتی ضرر و زیان‌های قابل توجهی را نیز برایشان به همراه داشته است که باعث شده تا برنامه ریزی برای دنیاهای سینمایی این آثار ابرقهرمانی تمام و کمال نابود شود.

پروژه‌های پرهزینه و پرمدعایی که ضرر و زیان‌های فراتر از ۱۰۰ میلیون دلار را به کمپانی‌های فیلم‌سازی اعمال کرده و در این مقاله به سراغ برخی از آن‌ها رفته و نگاهی به میزان ضررشان خواهیم داشت.

فیلم The New Mutants (جهش‌یافته‌های جدید) محصول سال ۲۰۲۰

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: جاش بون
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۱۱۱ میلیون دلار

فیلم The New Mutants بر روی کاغذ از ایده‌ای جذاب و بکر بهره می‌برد و آن هم روایت داستانی ابرقهرمانی در بستری از ژانر وحشت بود که در زمان معرفی شگفتی مخاطبین را در پی داشت.

با این حال عدم برنامه ریزی مناسب کمپانی فاکس قرن بیستم و سپس فروش آن‌ها به کمپانی دیزنی سبب شد تا این فیلم که در سال ۲۰۱۷ پروسه فیلم‌برداری آن به پایان رسیده بود، ۳ سال به حاشیه رانده شده و در نهایت نیز در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا اکران شد که با توجه به بودجه‌ای ۸۰ میلیون دلاری، تنها ۴۹ میلیون دلار فروش داشت و ضرری ۱۱۱ میلیون دلاری را به کمپانی دیزنی وارد نمود. ایده بکر The New Mutants در محصول نهایی یک فاجعه تمام عیار بود که در ترکیب با تاخیر ۳ ساله در اکران، عملاً از یاد مخاطبین فراموش شد و تنها عده‌ای معدود خریدار بلیط برای تماشای این پروژه شکست خورده شدند.

فیلم Shazam! Fury of the Gods (شزم! خشم خدایان) محصول سال ۲۰۲۳

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: دیوید اف. سندبرگ
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۱۱۷ میلیون دلار

به لطف برنامه ریزی استادانه کمپانی برادران وارنر برای خلق دنیای سینمایی دی‌سی، پروژه‌های متعددی در سال‌های اخیر قربانی حماقت‌های این کمپانی شدند که با Shazam! Fury of the Gods به سراغ آن‌ها خواهیم رفت.

فیلم Shazam در سال ۲۰۱۹ موفقیتی نسبتی برای استودیو دی‌سی به شمار می‌رفت. با این حال عدم برنامه ریزی صحیح کمپانی برادران وارنر و قهر مخاطبین عام سینما با دنیای سینمایی دی‌سی و مهمتر از همه، دخالت‌های بی‌جای دوئین جانسون در اعمال تغییراتی پر سر و صدا همگی دست به دست هم دادند تا دنباله آن یعنی Shazam! Fury of the Gods عملاً به اثری بسیار سطحی و دسنه چندم بدل گردد که هیچکس علاقه‌ای برای تماشای آن در سینما نداشته باشد و چنین اتفاق تاسف‌باری ضرر و زیان مالی ۱۱۷ میلیون دلاری را برای این پروژه به ثبت رسانده است.

فیلم Cat Woman (زن گربه‌ای) محصول سال ۲۰۰۴

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: پیتوف
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۱۱۸ میلیون دلار

پس از موفقیت فیلم Batman Returns (بازگشت بتمن) در سال ۱۹۹۲ و هنرنمایی تماشایی میشل فایفر در قامت زن گربه‌ای، کمپانی برادران وارنر خواهان ساخت اثری اختصاصی حول محور وی بود که تا سال ۲۰۰۴ این مسئله به طول انجامید.

فیلمی اختصاصی که با حضور هلی بری به نام Cat Woman که عملاً تنها نام زن گربه‌ای را یدک می‌کشید و نه تنها سنخیتی با یکی از ضدقهرمان‌های محبوب دی‌سی نداشت، بلکه از روایتی کلیشه‌ای با جلوه‌های بصری زشت و سکانس‌های مبارزه احمقانه‌ای بهره می‌برد که حتی ستاره آن یعنی خود هلی بری نیز از به یاد آوردن چنین پروژه‌ای احساس خجالت و شرم می‌کند. در حالی که ۱ سال بعد کریستوفر نولان وارد میدان شد تا دنیای دی‌سی را تکانی اساسی دهد اما در هر حال باید گفت که فیلم Cat Woman با بودجه‌ ۱۰۰ میلیون دلاری تنها به فروش ۸۲ میلیون دلار در سال ۲۰۰۴ اکتفا کرد و ضرری ۱۱۸ میلیون دلاری را به کمپانی برادران وارنر متحمل کرد.

فیلم Black Adam (بلک آدام) محصول سال ۲۰۲۲

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: ژائومه کولت-سرا
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۱۲۷ میلیون دلار

همانطور که پیشتر اشاره کرده بودیم، دنباله فیلم شزم قربانی دخالت‌های دوئین جانسونی شد که در نظر داشت تا با فیلم Black Adam به مرکز توجه دنیای سینمایی دی‌سی تبدیل شود.

با این حال نه تنها شخصیت دسته چندم بلک آدام عملاً پتانسیل بر دوش کشیدن تمام بار دنیای سینمایی دی‌سی را نداشت و دوئین جانسون غرق در توهم خود بزرگ بینی گشته بود، بلکه در بحبوحه اکران این فیلم، جیمز گان وارد میدان شد و مدیریت دنیای سینمایی جدیدی را بر عهده گرفت که همه چیز را از صفر شروع می‌کرد و این مسئله باعث شد تا مخاطبین از تماشای ساخته پرمدعای دوئین جانسون سر باز بزنند. اتفاقی که باعث شد تا فیلم Black Adam با بودجه‌ ۲۶۰ میلیون دلاری، علی‌رغم فروش ۳۹۳ میلیون دلار در گیشه اما ضرری ۱۲۷ میلیون دلاری را به کمپانی برادران وارنر متحمل شود.

فیلم Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) محصول سال ۲۰۱۵

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: جاش ترانک
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۱۴۲ میلیون دلار

پس از موفقیت چشمگیر X-Men: Days of Future Past (مردان ایکس: روزهای گذشته آینده)، کمپانی فاکس تصمیم گرفت تا به تقلید از استودیو مارول، دنیای ابرقهرمانی خود را نیز گسترش داده و خود را تنها محدود به جهش یافته‌ها نکند.

تصمیم آن‌ها منجر به ساخت فیلم پرحاشیه و جنجالی Fantastic Four در سال ۲۰۱۵ شد که پروسه تولید کابوس‌وارانه‌ای را پشت سر گذاشت و عملاً تیم تولید درگیر جنگی عجیب و غریب در پشت صحنه شدند که باعث گشت تا این پروژه ابرقهرمانی رکورد دریافت جایزه تمشک طلایی را شکانده و با بودجه ۱۵۵ میلیون دلار، فروشی بالغ بر ۱۶۸ میلیون دلار را در گیشه جهانی رقم زده و ضرری ۱۴۲ میلیون دلاری را برای کمپانی فاکس به ارمغان بیاورد که تمامی برنامه آن‌ها برای گسترش دنیای ابرقهرمانی‌شان را با خاک یکسان کرد و آبروریزی پر سر و صدایی را برای کارگردان، بازیگران و عوامل پشت صحنه Fantastic Four به همراه داشت.

فیلم Dark Phoenix (دارک فینکس) محصول سال ۲۰۱۹

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: سیمون کینبرگ
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۱۴۸ میلیون دلار

کمپانی‌های فاکس و برادران وارنر به طرز عجیبی رقابت شدیدی برای اکران پروژه‌های ابرقهرمانی شکست خورده دارند که به لطف خریداری شدن فاکس توسط دیزنی، در این عرصه برادران وارنر بی‌رقیب به راه خود ادامه می‌دهد.

آخرین ساخته ابرقهرمانی کمپانی فاکس به نام Dark Phoenix که در سال ۲۰۱۹ اکران شد، به جای آن که بر حماسه قیام فینکس تمرکز داشته باشد، شوی مبتذلانه‌ای از بدترین ویژگی‌های ژانر ابرقهرمانی تاریخ سینمایی بود که خشم و تنفر بینندگانش را به همراه داشت و ماجراجویی‌های خاطره‌انگیز مردان ایکس در سینما را به طرز تاسف‌باری به پایان رساند. اثری که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلار، تنها ۲۵۲ میلیون در گیشه فروش داشت و کمپانی فاکس را با ضرری ۱۴۸ میلیون دلاری برای دیزنی به یادگار گذاشت.

فیلم The Flash (فلش) محصول سال ۲۰۲۳

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۱۷۷ میلیون دلار

آخرین دسته گل کمپانی برادران وارنر فیلم The Flash می‌باشد که در کمال تاسف، ایده آن می‌توانست بزرگترین رویداد دنیای سینمایی دی‌سی لقب بگیرد.

ایده ساخت فیلم فلش از دهه ۱۹۸۰ میلادی به میان آمد و پس از ورود زک اسنایدر به ژانر ابرقهرمانی و ساخت فیلم Man Of Steel (مرد پولادین) در سال ۲۰۱۳ تصمیم بر این شد تا فیلم اختصاصی او با حضور ازرا میلر تولید شود. با این حال نبود هیچ برنامه ریزی عاقلانه‌ای برای مدیریت دنیای سینمایی دی‌سی و حواشی ازرا میلر پروسه تولید فیلم The Flash را یک دهه به تاخیر انداخت و در نهایت نیز زمانی اکران شد که مخاطبین سینما هیچ علاقه‌ای به DCEU نداشتند. عدم علاقه مخاطبین به دنیای سینمایی فعلی دی‌سی و فیلم‌نامه‌ای احمقانه و جلوه‌های ویژه کارتونی The Flash همگی دست به دست یکدیگر دادند تا ایده جاه‌طلبانه فلش‌پوینت به شکست سنگینی بدل گردد که با وجود بودجه ۲۲۰ میلیون دلاری، تنها ۲۶۸ میلیون دلار در گیشه فروش کرده و ضرر هنگفت ۱۷۷ میلیون دلاری را نصیب سازندگانش نماید.

فیلم Green Lantern (فانوس سبز) محصول سال ۲۰۱۱

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: مارتین کمبل
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۱۸۰ میلیون دلار

در سال ۲۰۱۱ کمپانی برادران وارنر با ساخت و اکران فیلم Green Lantern در نظر داشت تا دنیای سینمایی دی‌سی را پایه گذاری نماید که در نهایت با یک آبروریزی فاجعه آمیز در ژانر ابرقهرمانی کار خود را پایان داد.

این کمپانی تصور می‌کرد که با خرج بودجه ۲۰۰ میلیون دلار و آوردن ستارگان محبوب سینما می‌تواند ضعف‌های فیلم‌نامه و روایت کودکانه پروژه خود را پنهان نماید. با این حال مخاطبین باهوش‌تر از آن هستند که خام چنین زرق و برق پوچی شوند و در نتیجه نیز فیلم Green Lantern که مسئولیت سنگینی بر دوش داشت و یکی از ابرقهرمانان نادیده گرفته شده در سینما را به تصویر می‌کشید، با فروش ۲۲۰ میلیون دلاری به کار خود پایان داد و ۱۸۰ میلیون دلار ضرر و زیان مالی را برای برادران وارنر از خود به یادگار گذاشت.

فیلم The Suicide Squad (جوخه خودکشی) محصول سال ۲۰۲۱

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: جیمز گان
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۲۰۲ میلیون دلار

در دنیای سینمایی دی‌سی حتی فیلم جذاب و ارزشمندی همچون The Suicide Squad نیز در دام حماقت‌های کمپانی برادران وارنر گرفتار شده تا به یک شکست تجاری بزرگ تبدیل شود.

زمانی که خبر پیوستن جیمز گان به دنیای سینمایی دی‌سی مطرح شد، همگان از ساخت پروژه The Suicide Squad شگفت‌زده شده بودند. با این حال چنین پروژه‌ای که از کیفیتی قابل توجه در فیلم‌نامه و داستان بهره می‌برد، با همه‌گیری ویروس کرونا مواجه شد و هم‌زمانی اکران آن با پخش در سرویس استریم باعث شد تا اثر ۱۸۵ میلیون دلاری جیمز گان، به تنها ۱۶۸ میلیون دلار فروش در گیشه اکتفا کرده و ضرر ۲۰۲ میلیون دلاری را نصیب کمپانی برادران وارنر نماید. عدم برنامه ریزی مناسب برای بازه زمانی اکران را موقعی می‌توان متوجه شد که Suicide Squad سال ۲۰۱۶ با کیفیتی به مراتب پایین‌تر، فروشی ۷۴۷ میلیون دلاری را به ثبت رساند و حتی پروژه نادیده گرفته شده‌ای همچون Birds of Prey (پرندگان شکاری) نیز در بحبوحه اکران خود سودآور ظاهر شده بود!

فیلم Wonder Woman 1984 (زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴) محصول سال ۲۰۲۰

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
  • کارگردان: پتی جنکینز
  • میزان ضرر و زیان مالی: ۲۳۰ میلیون دلار

در نهایت می‌رسیم به یگانه شاهکار دخالت‌های کمپانی برادران وارنر یعنی Wonder Woman 1984 که با اقتدار به عنوان متضررترین فیلم ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما به شمار می‌رود.

در حالی که دنیای سینمایی دی‌سی در ابتدای راه، چندان قدرتمندانه قدم برنداشت اما فیلم Wonder Woman در سال ۲۰۱۷ موفقیتی تمام عیار برای کمپانی برادران وارنر بود که با فروش ۸۸۲ میلیون دلاری خود به عنوان پرفروش‌ترین فیلم با محوریت ابرقهرمانی زن در تاریخ سینما تا آن زمان لقب گرفت. چنین موفقیتی سازندگانش را دچار توهم خود بزرگ‌بینی کرد که به قول معروف هرچیزی که بسازند، با استقبال مخاطبین مواجه خواهد شد. با این حال دنباله این پروژه جذاب که Wonder Woman 1984 نام دارد، به کلکسیونی از تمام ویژگی‌های منفی بدل گشت که با همه گیری ویروس کرونا حتی فرصت نفس کشیدن در گیشه پیدا نکرد و پخش همزمان در سرویس استریم نیز تیر آخری بر پیکر پروژه ۲۰۰ میلیون دلاری‌ای پتی جنکینز بود که با فروش فاجعه‌بار ۱۶۹ میلیون دلار، ضرر و زیان هنگفت و وحشتناک ۲۳۰ میلیون دلار را به سازندگانش متحمل نمود.


به عقیده شما دلیل حضور چندین و چند پروژه از کمپانی برادران وارنر در این مقاله به چه عواملی بستگی داشته است؟ آیا دنیای سینمایی جدید دی‌سی می‌تواند ورق را برای ابرقهرمانان ناکامش برگرداند؟ با توجه به وضعیت فعلی ژانر ابرقهرمانی، در سال‌های آینده شاهد گسترش چنین ضرر و زیان‌های مالی فجیعی خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما درباره این مقاله به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

shhDARKSIRENArtin_GamearAMIR WAZOWSKICYRUSDrakeMA12GBسهند نظریnobodyYellow-samuraiCameraManامیر حسینهادی صفائیessi007Sami 227Mehdi10FAli_pxSepehrPeterParkermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا
متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Master blade گفت:

    ماشاالله وارنر پرچمش بالاست 😎
    ولی عیب نداره دیزنی و مارول دارن با قدرت برنامه ریزی میکنن که رکوردت رو در آشغال سازی و ضرر های هنگفت بشکنن با این فیلم و سریال هایی که دارن میدن

    AnnyArmanThunderDoomAMIR WAZOWSKIđ.ťāŕãņęجول دوست داشتنی❤ NieR LoveRCYRUSDracolaܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓmore
  • sonicer گفت:

    هر چقدر فیلمهای ابرقهرمانی بیشتر ضرر کنن، استقبال میکنم.

    AnnyArmanA,,shArtin_GamearAMIR WAZOWSKIđ.ťāŕãņęH1Z1CYRUSDrakeGBmore
  • Boy Gamer گفت:

    اسپایدرمن راهی به خانه نیست هم باید می بود فقط اسپایدرمن های قبلی توش بودن کمی جذاب بود مگر نه خیلی بد بود خیلی روند سریعی داشت

    Armanarminđ.ťāŕãņęCYRUSDracolaهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)PS1 HAGRIDDoctorامیر حسین
  • MrHill93 گفت:

    ۹۰ درصد لیست برای DC بود
    این نشون میده اگه مدیریت خوب نباشه چ بلایی سرشون میاد
    پتانسیل شخصیت های DC خیلی بالاست ولی نبود مدیریت درست حسابی کلا بخش سینمایی شو به قهقرا برده
    الان DC فقط بخش انیمیشنش عالیه
    بخش سریالاش هم چنگی ب دل نمیزد

    AnnyRazielThunderDoomArtin_Gamearپیر فرسودهAMIR WAZOWSKIđ.ťāŕãņę❤ NieR LoveRگکو پلنگی (دکتر گیمفا)امیر حسینmore
  • . گفت:

    یه سوالی داشتم اون مبلغ سرمایه که گذاشت همشون کمتر از گیشه بود ولی باز ضرر دادن یعنی چی منظور اینکه حتما یه فیلم سینمایی باید دوبرابر تو گیشه به درآمد برسه تا ضررشو جبران کنه ؟؟؟

    Anny
    • esmaaiel_63 گفت:

      یک فیلم برای رسیدن به سوددهی باید بیشتر از ۲ برابر بودجه ساختش فروش کنه.

      مثال:
      شما فیلمی رو با بودجه تولید ۱۰۰ میلیون دلار تصور کن. مثلاً این فیلم بعداز اکران ۳۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش میکنه. ۱۰۰ میلیون که بازگشت سرمایه یا همون بودجه تولیدش هست. ۱۰۰ میلیون دیگه سهم سالن های سینما، هزینه تبلیغات، مالیات و… هست. ۱۰۰ میلیون بقیه میشه سودخالص فیلم.
      یعنی اگه فیلمی با بودجه ۱۰۰ میلیون، ۱۵۰ میلیون فروش کنه عملاً برای سازندگانش هیچ سودی نداشته.

      AnnyThunderDoom
    • Unknown گفت:

      چون درامدش فقط تو جیب انتشار دهنده نمیره
      دستمزد سرسام آوره بازیگرارو حساب کن!

      Anny
  • united گفت:

    همرو دیدم و کاملا موافقم فقط جوخه خودکشی ارزش یبار دیدن داشت
    ویلنش یکم مسخره بود ولی خب بخاطر جان سینا و ادریس البا دیدم

    Boy Gamer
  • god of war گفت:

    کلا دلیل محبوبیت و فروش بالا فیلم های ابرقهرمانی رو نمی فهمم
    همیشه یک شخصیت شروری وجود داره می خواد دنیا رو نابود کنه و یا حکومت جاودانه داشته باشه و این ها مردم رو نجات می دن
    اسکوزی کبیر راست می گفت که این فیلم ها باعث نابودی سینما می شن
    واقعا کمپانی ها دیگه دنبال ساخت فیلم خوب نیستن وقتی می تونن با ساخت اثاری بی ارزشی مثل اونجرز پول پارو کنن چرا باید دنبال یک فیلمنامه قوی و داستانی به یاد موندنی و هنر واقعی بازیگری باشن؟
    سینما قبل از فیلم های ابرقهرمانی سینما بود جایی که توی اون خبری از فیلم هایی نبود که یک مشت بچه خشگل زمین رو از حمله فضایی ها نجات می دن
    البته یک وقت هایی استثنا هم به وجود می اد مثل بتمن که هم دنیای اون به شدت پتانسیل داره و هم خود شخصیت کاریزماتیکه و به نظرم اگه بتمن و دنیای گاتهام نبود هیچ فیلم کمیک بوکی وجود نداشت که ارزش ۲ بار دیدن رو داشته باشه
    هر چند هنوز به نظرم بهترین اقتباس از دنیای بتمن سه گانه شاهکار راکستادی هست و در این سه گانه خیلی بهتر از پتانسیل این کارکتر استفاده شده

    AnnyThunderDoomPerfectArtin_GamearBoy GamerH1Z1بیکارCYRUSDarkstalker KaatheGBmore
    • Zabi گفت:

      این فیلمها برای بچه هایی جالبه که با این کمیک بوکها بزرگ شده اند و البته سطح انتظاراتشئن در حد دیدن یک لایو اکشن صرفنظر از خوبی یا بدی آن، پایینه.

      بیکار
    • ghost.007 گفت:

      منم قبلا دنیای ابرقهرمانی رو بیشتر دوست داشتم داستان ها بهتر و جدی تر بودن ولی الان همه فیلمارو +۱۳ میسازن که فقط فروش کنه.
      قبلا سه گانه مردعنکبوتی سم ریمی رو داشتیم واقعا قشنگ بودن سری فیلم های x men رو داشتیم تا نسخه ۳ ۴ خوب بودن بتمن نولان داشتیم که شاهکار بود و همه ایناها واقعا کیفیت درست درمونی داشتن ولی الان همه فیلما ابرقهرمانی بنظرم چرت شدن!
      نمونش:
      یک یارو میخواد نصف جمعیت دنیا رو با بشکن زدن نابود کنه! بعد تو یک نسخه از فیلم یک عده ای نمیخوان این یارو بشکن بزنه ولی اخرش میزنه😂بعد میان تو قسمت بعدی میگن حالا خودمون بشکن بزنیم اون نصفه رو برگردونیم😐😐بعد باز اخرش دو تا لشکر با هم دعوا میکنن که کی بشکن بزنه! مغز نویسنده رو واقعا!!!
      یا بتمن داره با سوپرمن میجنگه وسط جنگ میگه مارتا بعد بتمن میگه چرا اینو گفتی میگه اسم ننم بود میگه اههه اسم ننه من هم بود پس بیا با هم دوست بشیم!!!!!!!!!!😐😐😐😐 اینا چیه خب لامصبااااا

      ThunderDoomH1Z1بیکار
    • esmaaiel_63 گفت:

      از همون “اسکوزی کبیر” که گفتی مشخصه در چه سطحی هستی :)))

      اولاً “اسکورسیزی” هست نه اسکوزی! شما اول اسم طرف رو یادبگیر بعداً بهش لقب اضافه کن.

      ثانیاً قبل از اینکه مارتین اسکورسیزی فیلمساز بشه و حتی متولد بشه فیلمهای ابرقهرمانی و کمیک-بوکی وجود داشتن و ساخته میشدن.
      (اولین فیلم ساخته شده از روی کمیک Mandrake the Magician (1939) هست که ۳ سال پیش از تولد اسکورسیزی ساخته شده)

      ثالثاً اگه همین فیلمهای ابرقهرمانی نبودن جناب اسکورسیزی نمیتونست از تکنیک De-aging (جوانسازی دیجیتال در VFX) در فیلم The Irishman (2019) برای جوان کردنه بازیگران پیر و پاتال استفاده کنه.
      (اولین فیلمهایی که در سینما از تکنیک De-aging در جلوه های ویژه کامپیوتریشون استفاده کرد فیلم X-Men: The Last Stand 2006 و X-Men Origins: Wolverine 2009 بودن)

      رابعاً فیلمهای ابرقهرمانی محبوب هستن، چون اساساً Comic و کمیکهای ژانر ابرقهرمانی محبوب هستن.

      داچ پلن دِر لیندBoy GamerCYRUSDrake
      • Boy Gamer گفت:

        اسکورسیزی در کنار مارول، خنده داره اصلا مارتین اسکورسیزی از کل فیلم های کمیک بوکی انتقاد نکروه فقط از “فیلم های جدید ام سی یو” انتقاد کرده، اتفاقا یک بار به فیلم اسپایدرمن من دو سم ریمی ابراز علاقه کرده

    • Perfect گفت:

      اسکوزی 😂 کمر اسکورسیزی شکست.

      ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓ
  • ghost.007 گفت:

    DC دنیای خوبی داشت شاید قبلا محبوبیت بیشتری هم داشت اما هیچ هدف و برنامه ای برای آیندشون نداشتن نولان واسه خودش بتمن میساخت زک اسنایدر واسه خود man of steel ساخت گرین لنترن همینطوری ساخته شد و هیچ دورنمایی برای پروژه های آینده dc وجود نداشت فقط تمرکز بر ساخت فیلمها بود. ولی مارول پروژه ابر قهرمانیش رو از سال ۲۰۰۸ شروع کرد تا سال ۲۰۱۲ هم آنچنان فروش فوق العاده ای نداشتن ولی وضعیتشون قابل قبول و رضایت بخش بود حتی مثلا iron man 2008 زیر سایه شاهکار dark knight بود اما با این حال مارول صبر کرد تا اینکه سال ۲۰۱۲ نسخه اول avengers رو منتشر کرد و اون فیلم با اون فروش ۱.۵ میلیاردی تو اون سال تمام نگاه هارو به سمت مارول جمع کرد در همین حین DC مونده بود چیکار کنه!و از فرط دستپاچگی و اینکه عقب نخواد بمونه سکان فیلم هاش رو داد دست اسنایدر که به نظر من بدترین انتخاب ممکن بود و شروع به ساخت دنیای خودش کرد اون هم بدون هیچ هدف و برنامه ای!!! DC فک کرد اگه ۳ ۴ تا ابرقهرمان کنار هم بیان حتما مخاطبین راضی میشن و فروشش میلیاردی میشه!!!! فیلمی بدون هیچ مقدمه ای مثل batman v superman ساخت و ۳ تا شخصیت اصلیش رو توش آورد و نتیجش به نظر من فاجعه ای بیش نبود. از لحاظ فروش شاید سودآوری داشته ولی از لحاظ کیفیت فاجعه! بعد این روند بی برنامگی متاسفانه ادامه پیدا کرد که آخرین دستاوردش هم همین the flash بود شاید این وضعیت توسط جیمز گان درست بشه ولی حالا حالاها طول میکشه. مثلا الان ما یک طرف بتمن پتینسون داریم که تو دنیای خودش سیر میکنه یک طرف جوکر خواکین فینیکس با هارلی کویین که اونم واسه خودش داره ساخته میشه این ور flash اومده که بن افلک هنوز بتمنه! الانم داره تبلیغ فیلم blue beetle میکنه که اون هم هیچ ربطی به این فیلمای دیگه نداره😑😑😑این چه طرز برنامه ریزی و مدیریته آخه!
    خلاصه که DC چوب مدیریت و عدم برنامه ریزی خودش رو خورد و هنوز هم بنظرم داره چوبشو میخوره

    𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
  • Savage گفت:

    جوخه انتحار کم ایراد نبود ولی فیلم وافعا خوب و با ارزشی بود و این حقش نبود که این فروش نکنه و فمنیستی اشغال پرندگان شکاری و اون فیلم اول مسخره و مزحک فروش کنن

  • aref44 گفت:

    یه مشت فیلم و سریال بی سطح

    esmaaiel_63𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Boy Gamer
  • ژانر ابرقهرمانی دیگه تموم شده اس
    فقط یه کلیشه که تو هر فیلم تکرار می شه
    به قول یه بزرگی:
    ((کلیشه هیچ وقت تمام نمی شود. فقط از فیلمی ابرقهرمانی به فیلمی ابرقهرمانی منتقل می‌شود))

    esmaaiel_63
  • Stalker گفت:

    منظور از زیان مالی توقع کارگردان و تهیه کننده برای سود زیاد بوده؟ چون الان بلک آدام دو برابر بودجه فروش کرده با ۲۵۰ میلیون بودجه و حدودا ۵۰۰ میلیون فروش. الان این ضرر به حساب میاد؟

  • Al.ml.kh گفت:

    فیلم های ابرقهرمانی چند تا رکن رو باید رعایت کنن وگر نه صد درصد شکست میخورن( که تمامی این رکن ها تو فیلم های بالا رعایت نشده).
    ۱- داستان تمیز و شخصیت پردازی های درست(نه صرفا یه برداشت دلبخواهی ناشیانه و سطحی از یک موضوع مث گندی که کارگردان فلش به رویداد فلشپوینت زد)
    ۲- ویلن درست و درمون و نشون دادن گذشته اون و اصا اینکه چرا الآن داره اینکارو انجام میده( مث قسمت سوم بتمن نولان که خیلی تمیز اومد علت خشم بین و اینکاراشو نشون داد)
    ۳- اکشن اکشن اکشن .نود درصد کسانی که یه فیلم ابر قهرمانی رو میبینن من جمله خودم دنبال یه اکشن تمیز و تا حد ممکن طبیعی بین قهرمان داستان و ویلن اصلی هستیم که نمیدونم چرا ولی جدیدا تموم استودیو ها به شکل ماهرانه ای تر زدن او این کار(مثال براشم زیاده فیلم فلش ،تور ۳ ،حتی تا یه حدی اسپایدر من نو وی هوم که خیلی راحت میتونستن یکی از خفن ترین اکشن های ابر قهرمانی رو درست کنن ولی تو ۵ دیقه فایت آخرو تمومش کردن که خیلی خیلی زور به خودم گفت)
    ۴- نشون دادن بعد های شخصیتی مختلف قهرمان داستان (بشخصه از این مورد خودم خیلی استقبال میکنم مث بتمن پتینسون که اومد بیشتر رو بعد کاراگاهی بتمن مانوور داد و خیلی چیز تمیزیم دراومد)
    ۵- تو یکسری از فیلما هم میان ویلن فیلم رو انقد بالا میبرن و قوی نشون میدن و بعد هم به شکل کاملا مسخره ای همونو از بین میبرنش(مثال تو این زمینه زیاده بازم تور ۳ که شخصیت گور باورکنید پتانسیل اینکه ویلن اصلی اونجرز باشه رو داشت ولی به دری وری ترین حالت ممکن تمومش کردن یا حتی خود انت من جدید که اصا آبروی کنگ رو زد نابود کرد( نه به اون ترسی که لوکی تو قسمت آخرش از پیدا میکنه و نه به این شکستی از چند تا مورچه میخوره) )

    پ.ن: واقعا نمیدونم مگه درست کردن یه فیلم خوب چقدر سخته ، شما ها که انقد دارین هزینه میکنین و وقت میذارین لااقل یه چیز تمیز بدین دست مردم که هم اونا حال کنن و هم خودتون به پول بهتری برسین .

    دوستان نظر تون در باره نکات بالا چیه موافقین یا نه؟

    𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻بیکار
  • تو لیست فقط سوساید اسکواد و دارک فنیکس فیلمای خوبی بودن بقیه یا متوسط یا چرت پِرتن ( خودم دارک فنیکس رو زیاد دوست نداشتم به نظرم متوسط بود در برابر اپیزود های قبلی ایکس من )

    یک تالکین فن واقعی
  • peen گفت:

    مارول هم اخل سرازیذی همین راه افتاده شاید فیلم هاش شکست تجاری نداشته باشند ولی واقعا مضحک و بچه گانه شدن و یکی از یکی بدتر چه فیلم چه سریال شاهکار اخرشون هم که سریال فمنیستی سکرت اینویژن بود

    بیکار
  • Mehdi10F گفت:

    واقعا همه این ها بخواطر اشتباهات کوچیک و احمقانه…
    آخه مگه DC تو سال ۲۰۱۷ ندید که چطوری لیگ عدالت شکست خورد!!! پس چرا دوباره فیلم فلش با این سبک ساخت!!! من از همون دو سال پیش میدونستم شکست میخوره!! چون همون موقع بود که گفتن ازرا میلر یه فیلمنامه جدید نوشته که خیلی دارک بود و از طرف برادران وارنر رَد شد! از همون موقع گفتم که ببین این چه فیلم بدی هست که ازرا میلر خواست اونو درست کنه

    John Stewart
  • Sami 227 گفت:

    دی سی بعد ورود زک اسنایدر دیگه دی سی نشد حیففف

    esmaaiel_63Mehdi10F
  • Lerox گفت:

    ماشالله ۹۰ درصدش برای دی سیه

  • Unknown گفت:

    نمیدونم چرا ولی دی سی هیچوقت دوست داشتنی نبوده برام!
    ولی فیلم ابر قهرمانی رو باید دید چه خوبشو چه بدشو

    John Stewart
  • CameraMan گفت:

    Fantastic Four 2015 اصلا نزدیک این فیلم نشین😑 ( همین که هیومن تورچ رو سیاه پوست کرده بودن خودش نمایاگر همه چیزه..
    The Suicide Squad 2021 به نظرم فیلم خوبی بود ولی به قولی یک شکست مالی بود…

    DracolaJohn Stewart
  • TekkenGod گفت:

    حقیقتش بعضی از شخصیتهای کمیک و ابرقهرمانی برای مردم محبوبتر و شناخته شده تر هستن و بر همین اساس فیلمهایی هم که ازشون ساخته میشه چه ضعیف باشه چه قوی در زمینه فروش موفق ظاهر میشن. سالی که گرین لنترن اومد این شخصیت خیلی شناخته شده و محبوب نبود و به هم خاطر مورد استقبال قرار نگرفت . در حالیکه فیلم واقعا فیلم بدی نبود و حتی از خیلی از فیلمهای پرفروش این سالها جذابتر بود.

    John Stewart
  • بیکار گفت:

    خوشبختانه هیچ کدومو ندیدم
    جای ثور چهار خالیه

    esmaaiel_63
  • بیکار گفت:

    خوشبختانه هیچ کدومو ندیدم
    جای ثور چهار خالیه :)))

  • وارنر با این همه ضرر چطور وجود داره

    بیکار
  • 30nabhl گفت:

    من از وقتی the boys رو نگاه کردم کلا دیگه از ژانر ابرقهرمانی و این همه فیلم تکراری و کلیشه ای بودن این فیلما بدم میاد
    انگار چشمامو باز کرد. یه زاویه جدیدی به این ژانر نشون داد
    آره ابرقهرمانی میتونه اینطوری هم باشه

    Bombsamesmaaiel_63
  • John Stewart گفت:

    جوخه خودکشی انصافا فیلم خوبی بود فقط نتونست خوب فروش کنه

  • Dracola گفت:

    یعنی خدایی فلش از مهد کودک ثور ۴ بدتر بود؟!

    Bombsam
  • Bombsam گفت:

    دوستان فیلم فلش The Flash هم داستان خیلی جذابی داره و هم جلوه های ویژه خیلی خوب. لطفا درگیر این هیتر های مجازی نشید و همچین فیلم زیبایی رو از دست ندید.

    Dracolaarmin
    • Dracola گفت:

      اره واقا من گول نمره منتقدارو خوردم ولی فیلمو ک دیدم با اختلاف از ساخته های قبلی دی سی و خیلی فیلمای مارول بهتر بود درسته فلشپوینت خوبی نبود ولی به عنوان ی فیلم فان ابرقهرمانی عالی بود

  • ThunderDoom گفت:

    والا الان رقیب جدید وارنر در پروژه های شکست خوده دیزنیه

  • R گفت:

    بی برنامگی و شلختگی dceu = فاز چهارم mcu

متضررترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی در تاریخ سینما - گیمفا