سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد

سونی ۲.۱ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویس‌محور سرمایه‌گذاری کرد

امیرعلی قربان‌پور
۱۱:۱۶ ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
playstation project q

به گزارش رسانه‌ی Nikkei، سونی ۲.۱۳ میلیارد دلار را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد و بیش‌تر تمرکز خود را روی واقعیت گسترش‌یافته و عناوین سرویس‌محور می‌گذارد.

گفته می‌شود که این سرمایه‌گذاری پیش از اتمام سال مالی ۲۰۲۴ انجام می‌شود و ۴۰ درصد از مخارج بخش تحقیق و توسعه‌ی این شرکت ژاپنی را به دوش می‌کشد. سونی همچنین قصد دارد که بیش از پیش به بازی‌های سرویس‌محور بپردازد.

سال‌ها است که سونی را با بازی‌های تک‌نفره و انحصاری‌اش می‌شناسیم؛ بازی‌هایی که در بازار جهانی موفق عمل می‌کنند، اما اگر دنباله‌ای برایشان منتشر نشود، پس از مدتی از صدر جدول‌های فروش کنار می‌روند. یکی از دلایلی که سونی سال ۲۰۲۲ بانجی (Bungie) را به قیمت ۳.۷ میلیارد دلار خریداری کرد، شاید متوجه شدن این نکته بود که سازندگان Destiny می‌توانند باری دیگر در بازار در حال رشد عناوین سرویس‌محور موفق عمل کنند.

بنا بر این گزارش، ۶۰ درصد مبلغ توسعه‌ی پلی استیشن ۵ فقط به بازی‌های سرویس‌محور سال منتهی به مارس ۲۰۲۶ اختصاص می‌یابد. همچنین، اعلام شده است که دست کم ۱۲ بازی اینچنینی باید در بازه‌ی زمانی یادشده منتشر شود. علاوه بر این موارد، سونی قصد دارد که قدرتمندتر از قبل به حوزه‌ی متاورس وارد شود و روی مواردی چون واقعیت گسترش‌یافته (Extended Reality) تمرکز نماید.

دین وینچسترDARKSIRENShark Gamer人Acker益man人Pop_Star卂爪丨尺乙卂尺乇丨UNCLE ARTHUROmid_FshA.OffA.M.GAMERAcgodXerexplaysorenaمحمدامین حیدری∞Chris redfieldVenom 🗿meysambRedm0ndy.xboxS Ghost of Spartamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    سونی جان مراقب باش با این عناوین سرویسی ما رو سرویس نکنی بعد سرویس تو سرویس میشه :))) امیدوارم یک یا ۲ بازی بگیره واقعا چیزی هست که سونی بهش خیلی نیاز داره با اینکه این سبک بازی ها به سلیقه من نمیخوره اما تصمیم سونی قابل درک و سرویس هست 😂

    fbjgPop_StarUNCLE ARTHURمحمدامین حیدریLove GameHadesmrMax22Chris redfieldv-alkalinemore
  • lastofus گفت:

    Wrong move dude , you will regret making this investment

    .卂爪丨尺乙卂尺乇丨ollieAmirgamerHajEsiRezaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)naryhd
  • . گفت:

    بیشتر از این باید بودجه خریدشون هم افزایش بدن چون تو این شرایط حال حاضر صنعت گیم اگه نخوان دست بجنبونن قطعا ضرر میکنن

    farshadxarmanShark Gamerᚱ.ᚻPop_Star卂爪丨尺乙卂尺乇丨UNCLE ARTHURMaster bladekia (Bye All)HajEsimore
  • فنبیس جدیدی میسازه اگر موفق عمل کنه ولی خب نگه داشتنه فنبیس قبلی هم مهمه. خداییش زور داره یه بازی مثل جینشین ایمپکت سودآوریش از کل بخش پلی استیشن بیشتر باشه، منم جای مدیرهای پلی استیشن بودم قطعا رو لایوسرویس تمرکز میکردم،

    n'zoth the corruptorPop_StarollieLove GameAmirgamerMaster bladeوزغ ( آنتی لگبت)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام).ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓmore
  • Lu Bu گفت:

    // بنا بر این گزارش، ۶۰ درصد مبلغ توسعه‌ی پلی استیشن ۵ فقط به بازی‌های سرویسی سال منتهی به مارس ۲۰۲۶ اختصاص می‌یابد.//
    الان منظورش اینه ک شصت درصد از پول ساخت بازیها رو میخواد به بازی های سرویس محور منتقل کنه ؟

    sorenaReza
  • کی داره سونی رو به جای راهنمایی ، چاهنمایی می کنه ؟!

    Shark GamerPop_Starاپوزوسیون گیمفاRezamrRedm0ndy.xboxCharlie Chaplinوزغ ( آنتی لگبت)Brainiac(خداحافظ).more
    • Tom گفت:

      داره ضعف هاشو از بین میبره
      خودم دوست ندارن این مدل بازیارو ولی برای کنسول لازمه

      Shark GamerJim HawkinsPop_StarollieMaster bladeRezaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)arminChris redfieldRedm0ndy.xboxmore
    • چرا فکر میکنید بازی سرویس محور حتما چیز بدی از آب در میاد ؟
      Sea of thiefs
      World of warcraft
      Path of exile
      Dota 2
      Csgo
      LOL
      GTA online
      Destiny 2
      Rocket league
      Genshin impact
      و خیلی بازی ها دیگه همشون هم سرویس محور ان و بازی های با کیفیتی هستن و کلی هم پول دارن پارو میکنن

      n'zoth the corruptorPop_StarollieMaster bladeLove GameRezaHajEsiمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)silent-man(Dying light edition)
      • Reza گفت:

        اصلا بحث بد بودن این شاخه نیست
        سونی پول ک نداره ، تجربه ام نداره ، تنها چیزی ک داره فنبیسشه ک روش داره ریسک خطرناکی میکنه
        اینه ک خوب نیست
        مایکروسافتی ک سی اف دیوز و هیلو اینفینیت و اینارو داد بعنوان گس ، هم مالی پشتش پر بود ، هم صدتا استودیو داره براش ،هم از قدیم و شروع کنسولش دنبال بحث انلاین بود ، این مسیر سونی احتمال زیاد نابودش می‌کنه ، مگر اینکه از سرویس محوراش نصفشون بگیره ک خیلی بعیده
        از هر صدتا یکی میگیره تو این شرایط…
        بعدم بازی سرویس محور سیستم سلر نمیشه معمولا ، و فقط مالی کمک میکنه ب شرکت ، ی درصد اگ فنبیسشو ناامید کنه سونی و پای استیشن بعدیش فروش نره ، پایان خودشو رقم میزنه

        Pop_StarollieAmirgamerاپوزوسیون گیمفاMaster bladeMahdi Samوزغ ( آنتی لگبت)
        • احتمال شکست همیشه وجود داره برا همین رفت بانجیو خرید که بهش کمک کنه برای ساخت بازی آنلاین چون تجربه نداشت . اکثر استودیو هایی که دارن براش بازی سرویس محور میسازن از استودیو های تازه تاسیس هستند و قطعا بودجه ای که میگرن خیلی کمتر هست
          ولی بنظرم اگه سونی بازی سرویس محور نسازه
          خودش ضرر میکنه چون گیمینگ داره میره به سمت فضای ابری و سرویس محور شدن . بخواد یا نخواد مجبور هست .

          • Reza گفت:

            گیمینگ بیست ساله این سمتی رفته
            اصلا دلیل محبوبت هیلو و کالاف و‌… از اول هم همین بخش انلاین بوده
            فضای ابری قضیش متفاوته و ربطی ب نوع بازی نداره ، اون بحث نوع عرضه و تکنولوژی متفاوتشه (تو نوع بازی میتونه اثر بذاره ک بحثش جداست و هنوز اجرایی نشده)
            واقعیتش برای صاحب پلتفرم انقد فاصله گرفتن از سینگل پلیرو نمیپسندم ، همین اشتباهو مایکروسافت کرد و تا مرز نابودی رفت و فنبیسشو ناامید کرد ک وضعش اینه ، الان تازه فهمیده و داره بزور با پولش کامبک میزنه ، داره میشه خونه ی ارپی‌جی و سینگل پلیر ، اینام میدونن اوود و فیبل و کلاکورک رولوشن سرویس محور بودن بیشتر پول درمیاوردن ولی فنبیسو اولویت قرار میدن چون فهمیدن چ غلطی کردن قدیم
            از پونزده تا استودیو خودش حداقل ده تاش و تقریبا کل بتسدا جز زنیمکس انلاین و الفا داگز ک موبایلیه عملا سینگل می‌سازن فقط
            سرویس محور سخت سیستم سلر میشه ، میگم سونی فنبیسشو از دست بده دیگه کی پی اس میخره ک بخواد بازی کنه سرویس محورای اینارو ک پول دربیارن ، متاسفانه اینا دارن اشتباه بزرگی میکنن و من جای دفاعی ازش نمیبینم…

    • MILADEVILS گفت:

      بعد از خرید دو عنوان بزرگ مثل wow و teso توسط ماکرو تازه کم کم داشت سرشو از چاه میاورد بیرون که محمد نیک حالت فر زد به حالش😐🍻

    • farshadx گفت:

      احتمالآ استراتژیست اعظم اتزیو دی شلوارک پوش بالا پایین ادیشن

      .
  • kia (Bye All) گفت:

    امیدوارم نظرات قبلیتون یادتون نرفته باشه 😂البته میتونین مثل همیشه حذب باد باشین برا ما عادی شده ۱۸۰ درجه بچرخین

    farshadxJim HawkinsPop_StarAmirgamerHajEsiRezaܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓRedm0ndy.xboxCharlie ChaplinBrainiac(خداحافظ)more
    • مثل داستان گیم پس یکی دو سال دیگه میان میگن سونی اولین کسی بود که رفت سراغ سرویس محور 😂

      farshadxJim Hawkinskia (Bye All)Pop_Star.ollieAmirgamerCocaiene crusaderMaster bladeRezamore
    • نظرات قبلی مال زمان ارزونی بود، در حد هفت هشت میلیارد بود. الان دلار زده بالا، رقما رسیده به هفتاد هشتاد میلیارد. وقتی دلار از هفت میلیارد میرسه به هفتاد میلیارد انتظار داری نظرات مردم ثابت بمونه؟!

      Pop_StarTNTkia (Bye All)
    • onlyps5 گفت:

      ما هم امیدواریم شما نطرات قبلی خودت یادت نره . به گفته خودت سونی همش فیلم سینمایی میساخت سینمازده اخ بود که حالا که بازیهای انلاین سرویس محورم باب سلیقه شما کژوال گیمرای انلاین پلیر هم میسازه و دی وان هم روی پیسی میده پس دردت چیه دیگه همین ثابت میکنه نظرات قبلی خودت چرند بیش نبوده و همش از روی هیتر بودنت به سونی بوده وگرنه مشخصه اصلا گیم و ژانرش برات مهم نیست و اصلا گیمر نیستی به گفته خودت سن ت هم رفته بالا و پیر شدی و دیگه هیچ گیمی روی پیسی بهت حال نمیده . هیت از کمبود و عقده میاد وگرنه اگه سونی و بازیهاش برات مهم نبود اینقدر هیتشون نمیکردی باید ریشه یابی بشه دلیل این کینه شتری شما و فرشاد ایکس که به گفته خودتون پیسی پلیر هستید از سونی چیه اگه به عرضه بازیها روی پیسیه که خود مایکروسافت با وجود اینکه ویندوز مال خودش بود تا سال ۲۰۱۶ و شکست همه جانبه ش از سونی حاضر نبود گیم برای پیسی بده سونی هم که از ۲۰۱۹ تا حالا گیم برای پیسی پورت میکنه و تا حالا کلی بازی برای پیسی آورده چندین برابر مایکروسافت

      farshadxJim Hawkins
  • من فن بوی نیستم هم ایکس باکس سری ایکس دارم هم پی اس فایو ولی سونی جان مایکرو سافت از خیلی وقت پیش با هزینه هایی سرسام آور با پارگی خشتک خودشو به اینجا رسونده بعد جناب شما میخوای با ۲ میلیارد دلار وارد دنیای بازی های سرویس محور بشی؟ فقط من فک میکنم اینا شیشه میکشن یا اینا واقعا قبل از جلسه شیشه میکشن؟

    farshadxPop_StarollieAmirgamerMaster bladeRezanaryhdtintinarmin
    • من فکر می کنم شما شیشه می کشین.کلا قضیه برعکسه. در اصل این سونیه که خشتکش جر می خوره تا این رقما رو هزینه کنه. سونی باید از درآمد خالص خودش (یا راه های بعضا سخت تری) به بخش ps دو میلیارد دلار بودجه اختصاص بده.
      نکته مهم تر اینکه دو میلیارد دلار مگه کمه؟! حالا این مایکروسافت رفته صد میلیارد خرج کرده ظاهرا مردم دیگه دستشون به کمتر از این رقما نمی ره. دو میلیارد واسشون شوخی حساب میشه دیگه.

      Shark GamerPop_StarAmirgamerMaster bladeReza
      • Mahdi Sam گفت:

        مگه ماکرو از جیب باباش خرج می‌کنه؟
        اگه ماکرو با پول ویندوز و آفیس داره راهش رو تو دنیای گیم باز می‌کنه، سونی هم با پول ساخت لوازم خانگی و دی‌وی‌دی پلیر تا اینجا رسونده خودش رو (البته که هر دو دیدگاه غلطه)،

        حرف نفر بالایی هم جالب نیست، دو میلیارد دلار خیلی پوله تقریبا نصف کل پولی که سونی برای پیشرفت و توسعه در اختیار پلی‌استیشن گذاشته، ماکرو هم با احتساب این دو تا خرید از اول ایکس باکس تا الان شاید صد میلیارد خرج کرده باشه شاید هم هنوز به صد میلیارد نرسیده باشه!

        onlyps5Pop_StarollieAmirgamerMaster blade
  • Shinji mikami گفت:

    نسل ۹ یک تغییر اساسی در حوزه گیمینگ داریم که گفتم مایکروسافت حوزه گیمینگ رو کامل در دست میگیره
    حالا شما بیایید استارفیلد فیبل و صد تا بازی دیکه مایکرو رو مسخره کنید و بگید یکی گیم پلی نداده یکی سیاره زیاده داره و …
    بشین توی دل و ذهن خودت تعداد استدیو ها و آیپی هایی که دست مایکرو هست با بتسدا و اکتیویژن و ده تا استدیوی دیگه که خریده و هنوزم به دنبال خرید در آینده خواهد بود.

    همه حقیقت اینکه مایکروسافت کلی آیپی داستانی و مطرح نسبت به نسل های قبل داره رو میبینن ولی نمیتونن قبول کنن چون وابسته به گذشته هستن.
    وقتشه سونی با افکار و عناوین تکراری با انحصار طلبی شدید، کنار بره و کم کم از چشم بیفته.
    قبلا گفته شده که بالای ۲۰ عنوان سرویس محور در دست ساخته از طرف سونی

    siavash.olliePerfectمترسکAmirgamerRest_In_PeaceMaster bladeوزغ ( آنتی لگبت)Mahdi Sammore
  • این بده
    سرمایه گذاری روی بازی های سرویس محور بسیار ریسکیه
    کافیه نگاهی به اکتیویژن بندازیم که با اون همه عظمت و پولدار بودن، از نظر پشتیبانی از وارزون ضعیف عمل کرده

    Pop_StarMaster bladeRezaarmin
  • Wounds گفت:

    اگه به من بود ترجیح می دادم این هزینه صرف همکاری با استودیوهای دیگه برای ساخت بازی های داستان محور آفلاین بشه اما خب تجارت که با خواست چندتا طرفدار پیش نمیره،این رویکرد پلی استیشن که با ورود جیم رایان شکل گرفت حرکت کردن رو لبه تیغ، در دورانی که بازی های سرویس محور از آب و تاب افتادن خیلی سخت بشه اثر موفقی تولید کرد
    حس می کنم ناراحتی طرفدار بیشتر از اینکه واقعا مربوط به ساخت بازی های سرویس محور باشه بر می گرده به منفعل عمل کردن پلی استیشن در قبال پروژه های داستان محورش

    Pop_Starollieمحمدامین حیدریRezaMILADEVILSRedm0ndy.xboxv-alkalineCharlie ChaplinBrainiac(خداحافظ)Tommore
  • Savage گفت:

    پیشتیبانی این بازی از خود بازی ها مهم تره چون ممکنه یه بد رو تبدیل به عشق همه کنه

    سونی جان داری درست قدم میذاری ولی خب باز آدم نگرانه
    مثلا مشاوره و کمک از بانجی کار خیلی خوبی بود
    ولی خب باز آدم میمونه ببینه می‌تونه تو این بازار در کنار غول ها وایسه
    مثلا این بازی هیون یه پی دی هست احتمالا که میشه با پلیر های دیگه رقابت کرد تو دنیای که دزد ها دنیا شبیه جان ویک دارن
    همچین چیزی به نظر میرسید

    AmirgamerMaster blade
  • sussis گفت:

    وای وای این همون بودجه ای هست که برای پلی استیشن کنار گذشته بودن؟🤣 که یه سری لیست خرید پر میکنند؟ اگه همونه که جیمبو باید خودکشی کنه اگر هم نیست که باز وضع پلی استیشن خیلی خراب شده
    حالا باز یکی بیاد بگه نه ببین جیم رایان بیزینس منه 😳

    Pop_StarollieUNCLE ARTHURAmirgamerMaster bladeMahdi SamReza
  • سونی جان نکن این کارو تو رو چه به سرویس محور سازی بابا برو این بودجه رو بزار برای همکاری با استدیو های دیگه برای ساخت بازی های آفلاین داستان محور به تو سرویس محور نمیاد به کسی که این راهنمایی هارو داده که بازی های سرویس محور بسازی اهمیت نده

    Master bladeReza
  • Reza گفت:

    واقعیت گسترش یافته چیه دوستان؟ یه نفر لطفا توضیح بده

    Master blade
  • کلا تو هیچ پلتفرمی طرفداره سرویس نیستم،در واقع متنفرم،وقتی عاشق یه بازی هستی میخریش و راحت دیگه تا ابد داریش،ولی تو سرویس هر ماه روتین ازت پول میکنن،به خودت میای میبینی با این پول میتونستی چندتا بازی رو واسه همیشه داشته باشی،اونم آفلاین

    Pop_StarAmirgamerMaster bladeReza
  • Master blade گفت:

    الان تقریبا همه شرکتا دارن از بازی های لایو سرویس میکشن بیرون
    کلی بازی سرور هاشون تو همین یکی دو ساله خاموش شده
    و اکثر بازی موفق لایو سرویس هم حداقل مال ۵ سال پیشن
    سونی خیلی دیر داره میره این سمت

    AmirgamerReza.armin
  • Hamed گفت:

    من نمیفهمم چرا یک عده وقتی خبر از سرویس محورای سونی میاد سریع جبهه میگیرن و هی کامنتای تکراری میزارن بزارین یکبار این قضیه رو روشن کنم براتون هرچند میدونم بازم فایده نداره پس فردا باز حرف خودتون رو میزنید
    .
    سونی ۱۰ ماه قبل از اینکه مایکروسافت خرید اکتی رو اعلام کنه مذاکره برای خرید بانجی رو شروع کرد این یعنی چی؟ یعنی کلاغا بهش خبر رسونده بودن که این اتفاق میوفته واسه همین اومد چیکار کرد هرچه زودتر دست به کار شد بانجی رو خرید تا شروع کنه به ساخت بازی های سرویس محورش چرا؟ چون از درآمد کالاف دیوتی هزینه ساخت انحصاریاش میکرد میدونست که باید این درآمد رو هرچه زودتر جایگزین کنه آدم کورم باشه میفهمه که سونیی که تمرکزش رو بازی های داستانیش بود و هیچوقت سرویس محور نمیساخت چطور یکهو اونم تو این بلبشو خرید اکتی اومد اعلام کرد که داره ۱۲ تا بازی سرویس محور میسازه؟ خب بخاطر همین بود میخواست هرچه زودتر درآمد کالاف رو جایگزین این چوب انداختن ها هم لای چرخ این خرید فقط واسه وقت کشی بود تا بازیاش زودتر آماده بشن سونی به درآمد این بازی ها احتیاج داره دیگه اگر از این ۱۲ تا بازی دوسه تاش هم موفق بشن برای سونی بسه
    .
    پس انقدر نیاین بگین خاک برسر سونی که بازی های داستانیش رو ول کرده چسبیده به بازی های سرویس محور، سونی خودش میدونه داره چیکار میکنه نیاز به مشاور نداره سونی هیچوقت بازی های داستانیش رو ول نمیکنه اگر ناتی داگ، گوریلا گیمز، اینسامنیاک گیمز دارن بازی سرویس محور میسازن بخاطر اینکه چندتا تیم هستن اون دوتیم دومشون رو این بازی ها کار میکنن در صورتی که تیم های اصلی رو بازی های داستانی کار میکنن، یکبار برای همیشه اون مغزتون رو از آکبندی دربیارین و درست فکرکنین و هی کامنت تکراری نزارین

    Alirezaollie
    • Alireza گفت:

      البته که خرید بانجی و پوشوندن ضعف ها کار مثبته که سونی داره انجام میده ولی مسئله اصلی اینجاس سونی داره ریسک بازی هایه سرویس محور که به احتمال خیلی کمی ممکنه موفق بشنو رو دوش استودیو هایی میزاره که کل شهرتش به اونا وابستس و اگر این بازی ها بد از آب دربیان خب به شهرت اونا صدرصد ضربه بدی میخوره یعنی اگر همین لستی که دارن سرویس محورش میکنن اگر خدایی ناکرده خراب بشه اینا که نمیگن کار یه تیم دیگه بوده که وظیفیه بخش داستانی رو به عهده نداشته کل کاسه کوزه ها سر کل استودیو به علاوه دراکمنی شکسته میشه که فکر میکنم فقط ناظرشه و اگر این اعتبار از بین بره چقدر برگردوندنش زمان میخاد؟ کار خیلی خوبی که سونی انجام داد خرید بانجی و اجازه نظارت رو بازی هایه این استودیو ها بود که ریسکو تا حد زیادی کاهش داد ولی میتونست از استودیو هایه کوچیک ترش استفاده کنه که به شهرت این عزیزان یه وقتی لطمه ای وارد نشه هم این هم اختصاص بودجه ۲.۱ میلیارد دلار واقعا خیلی زیاده شاید میشد تعادل بهتری برقرار کرد البته که سونی خودش حساب کتابشو بهتر میفهمه ولی باید دید چی میشه

      • Hamed گفت:

        علی جان بزار باهات مخالف باشم چرا؟ چون اینکه سونی اگر میومد پروژه های بزرگ سرویس محورش رو مثل لست، هورایزن، رو میداد به استودیو های کوچیک ریسکش بیشتر نبود؟ صدردصد بیشتر بود و احتمال شکستشون بیشتر بود چون وقتی استودیو خالق بازی بالاسرش باشه معلومه احتمال موفقیتش بیشتر میشه چون مثلا ناتی داگ با هسته لست آشناس گوریلا گیمز با هسته هورایزن آشنس اینکه این دوتا بازی رو میدادن به استودیوهای کوچیکتر که ریسکش بیشتر بود، بله حرفت رو قبول دارم اگر شکست بخورن به اعتبار استودیوها لطمه میخوره ولی ببین علی کسی ناتی داگ و گوریلا گیمز رو وادار نکرده سرویس محور بسازن دراکمن بارها سر پروژه چند نفره لست اعلام کرده که کسی مارو وادار به انجام کاری نمیکنه خودمون خواستیم که همچین پروژه ای رو کلید بزنیم این پروژه هم قبل از عرضه لست ۲ کلید خورده ربطی به الان نداره نگران نباش دراکمن کارش رو بلده کاری نمیکنه که ناتی داگ بره زیر سوال یا لطمه ای به لست بخوره، تا الانم که از استودیوهای معروف سونی ما فقط میدونیم ناتی داگ و گوریلا گیمز دارن سرویس محور میسازن، بقیشون مشخص نیست دارن چیکار میکنن
        .
        بعدم علی جان خیلیا دارن قصاص قبل از گناه میکنن هنوز یک دونه از این سرویس محورا عرضه نشده کل خاندان سونی رو دارن چال میکنن بابا بزارین حداقل یکیش عرضه بشه ببینیم چیکارمیکنه بعد شروع کنین به فوش دادن، همونطور که گفتم و خودتم آخر جملت گفتی سونی خودش بلده چیکارکنه و باید صبرکرد ببینیم چی میشه الان هیچ قضاوتی نمیشه کرد، و اینم بگم تو صنعت گیم تنها استودیویی که برام مهمه ناتی داگه برام مهم نیست بقیه استودیوها و ناشرا چیکارمیکنن فقط ناتی داگ باشه برام کافیه

        • Alireza گفت:

          نه حامد جان منظورم این نبود عناوین یه استودیو رو منتقل کنن به یکی دیگه منظورم این بود که کلا یه چی جدید دست بگیرن و بذارن گوریلا و ناتی داگ کاری رو که توش حرفه دارنو ادامه بدن چون انتظارات از این دو استودیو بالاست و بی تجربگی و شکست تو این مقطع زمانی یک سوژه خوب برای رقباست تنها چیزایی که بهم آرامش میده صحبت هایه دراکمن و نظارت بانجیه که امیدوارم به قول هاشون عمل کنن چون این قضیه یک شمشیر دولبس

  • مگه نینتندو بدون سرویس مخور به گدایی افتاده که انقدر داری خودتو جر میدی ۱۲ تا بازی! بجای اینا بودجه رو تزریق میکردی برای گاد اف وار ۶ و لست ۳ و سوشیا ۲

    ollie
  • نمیدونم چرا ولی از بازی های سرویس محور خوشم نمیاد (با وجود اینکه لذت زیادی ازشون میبرم).
    شاید بخاطر اینه که بالاخره یروزی تموم میشن و دیگه هیچوقت نمیشه بازیشون کرد 🥲

  • اولا سونی دیر اقدام کرد با وجود این همه بازی آنلاین که هم روی موبایل هست هم پلتفرمای دیگه که بازارِ این دست از بازیا اشباع شده دیگه.
    دوما یه سونی هستو بازیای استوری‌محور ، کسی که اومده سمت کنسول سونی ، بی‌شک سلیقش به بازیای سرویس محور و آنلاین نمیخوره و سونی باید حواسش به این باشه وگرنه هم سیل عظیمی فن‌بیس از دست داده هم این که بازی آنلاینشون چندان موفق ممکنه نشه به همون دلیل که اول گفتم پس داره ریسک خطرناکی میکنه.

  • سونی خیلی دیر وارد این بازار داره میشه.
    مایکرو موفق شد وارد بازار بشه چون تقریبا یه نسل کاملو سرویس محور می‌ساخت و باخت میداد و آزمون خطا می‌گرفت تا تجربه بدست آورد و چندتا از عناوینش موفق شدن.
    تازه اونموقع رقبا خیلییییی کمتر بودن!
    یعنی سرویس محورای قوی تقریبا همشون بتل رویال و موبا و ام ام او بود.
    الان تقریبا همه سبک ها یه سرویس محور قوی کل اون سبکو انحصار کرده.
    برای مثال:
    شوتر:کالاف
    تاکتیکال شوتر:رینبوو و ولورانت و سی اس
    ریسینگ:فورزا
    آرنا شوتر:اورواچ
    ماجراجویی:سی او ثیوز
    و…….
    بحث اینه که توی همه سبکا تقریبا فناشون انحصار چندتا آیپی گنده آن که همونام توی رقابتن باهم.
    سونی که تازه میخواد وارد شه واقعا راه سختی پیش روش هست.
    در مرحله اول باید بتونه بازی مولتی خوب بسازه که تجربه سونی صفره توی این بخش و تاحالا هیچی نداشته.
    بعد باید بخوبی بازی رو ساپورت کنه و محتوا بسازه که بازم هیچ تجربه ای نداشته.
    بعد اینا تازه باید بتونه فنای بقیه بازی هارو بکشونه توی بازی خودش که این از همش سخت تره چون بازی آنلاین وقتی بیفتی توش و اعتیاد بش پیدا کنی خیلی سخته ول کردنش و رفتن به یه بازی دیگه(خودم نمیتونم بازی دیگه ای جز رینبوو و دوتا۲ بازی کنم)
    و اینکه باید برای لایو سرویس خوب حتما حتما بخش توسعه روی پی‌سی رو قوی کنه.
    خلاصه که سخته ولی امیدوارم موفق بشه.
    فقط کاشکی زودتر شروع می‌کرد…

    .
سونی 2.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و عناوین سرویسمحور سرمایه‌گذاری کرد