نقد و بررسی فیلم Transformers: Rise of the Beasts | بدون مایکل بی و فجایعاش
یک ماه پیش کمپانی پارامونت جدیدترین فیلم سینمایی از جهان «تبدیل شوندگان یا ترنسفورمرز» (Transformers) را که همراه با دستاندرکاران و عوامل جدید خود تولید کرده بود، در سینماهای سراسر جهان به نمایش درآورد. برخلاف گذشته دیگر از «مایکل بی» فیلمسازِ قسمت های گذشته این فرنچایز خبری نبود و کسی که کارگردانی پنج قسمت از این کالکشنِ بیگ پروداکشن و پُرهزینه سینمایی را عهده دار شده بود، در این قسمت که پیشدرآمد یا پریکوئلی (Prequel) از مجموعه اصلیست تنها در قامت یکی از پنج تهیهکننده فیلم ظاهر شده است و نه بیشتر.
در واقع پس از آن نوآوری که «مایکل بی» در سال ۲۰۰۷ با جلوههای ویژهی «تبدیل شوندگان» آغاز کرد، نتیجهاش پنج فیلم بلند سینمایی (۳ فیلم با محوریتِ بازیِ «شایا لباف» و ۲ فیلم با محوریت بازیِ «مارک والبرگ») با بودجههای عظیم و البته فروش چشمگیری همراه شد، البته که باید یادآور شد هرچند از نظر گیشه فرنچایز «تبدیل شوندگان» با موفقیت همراه بود اما هیچگاه روی خوشی از جانب منتقدان سینمایی به خود ندید و آنها اتکای بیش از حد «مایکل بی» به جلوههای ویژه رایانهای در عوض فیلمنامه و شخصیتپردازی صحیح را بزرگترین عامل ضعف و انحطاط فیلمهایش میدانستند.
این ضعفِ بزرگ در داستان پردازی مناسب و عدم کنترلِ صحیح در استفادهی بجا از جلوههای ویژه آنقدر پررنگ و چشمگیر بود که باعث شد عوامل آکادمی جایزه بدترین های سال یعنی جایزه «تمشک طلایی» به غیر از فیلم اول این مجموعه، چهار فیلم دیگر آن را کاندیدای بدترین فیلم سال قرار دهند به طوری که حتی دومین قسمت از این فرنچایز با عنوان «تبدیل شوندگان: انتقام فالن» (Transformers: Revenge of the Fallen) در سال ۲۰۰۹ به عنوان بدترین فیلم سال شناخته شد!
حال با همچین رزومهی پُر و پیمانی سراغ بررسی اجمالی جدیدترین فیلم فرنچایز «تبدیل شوندگان» با عنوان فرعی «ظهور جانوران» (Transformers: Rise of the Beasts) میرویم که در واقع پس از پنجگانهی ابتداییِ «مایکل بی»، دومین پیشدرآمد در این فرنچایز محسوب میشود.
پیشدرآمد قبلی که البته بیشتر نوعی اسپینآف به حساب میآمد مربوط به دومین «آتوبات» مشهور و محبوبِ فرنچایز پس از رئیسِ کاریزماتیکِ آتوباتها «آپتیموس پرایم» یعنی «بامبولبی» بوده است. البته با نگاهی اجمالی به این فیلم پی میبریم که عوامل ساخت آنچنان هم ارتباط جهانی خود را در پیشدرآمدها یا بازسازیهای این فرنچایز حفظ و رعایت نکرده اند زیرا که از فیلم «بامبولبی» در سال ۲۰۱۸ تنها خود این آتوبات در جدیدترین فیلم فرنچایز «تبدیل شوندگان» حضور دارد و برای مثال از کاراکتر «چارلی» با بازی «هیلی استاینفلد» در این فیلم خبری نیست کماکه خود «بامبولبی» هم آن حضور پررنگ گذشته را در این قسمت از او نمیبینیم.
با این اوصاف باید گفت با تمامی ضعفهای بزرگ و قابل توجه جدیدترین قسمت از جهان «تبدیل شوندگان» که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد باید اذعان داشت این فیلم همراه با اثر قبلی یعنی «بامبولبی» از تمامی آن پنجگانهی پر سر و صدای «مایکل بی» تا حدودی بالاتر میایستد و حداقل پسزنندگی آن آثار شلخته را ندارد.
در واقع باید گفت هرچقدر هم که «مایکل بی» با «تبدیل شوندگان»، نوآوری قابل توجهی در ابعاد جدیدی از جزئینگریِ جلوههای ویژه رایانهای را برای مخاطبان به ارمغان آورد اما آنقدر محو و هضمِ آن جلوههای بصری شده بود که کمترین توجه رو به داستان پردازی آثارش داشت و بدتر اینکه یک روایت بسیار شلوغ، شلخته و بیشفعالانه را به داستانش تزریق کرده بود و نتیجه آن شد که هم منتقدین و هم مخاطبین نمرات پایینی به آن پنجگانه دادهاند.
البته «مایکلبی» در بازسازیِ فرنچایز در دوگانهی خود با «مارک والبرگ» سعی کرد از آن “همه چیز را رباتی و آهنی دیدن” فاصله بگیرد و حداقل ظاهر آتوباتهایش را کمی خوش رنگ و لعابتر و انسانی تر نشان دهد اما روایت الکی شلوغ و بیش از حد کش آمده همراه با کاراکترهای فرعیِ حرّاف و بذلهگو، باز هم نتیجه نهایی را برای وی و آثارش تغییر ندادند و شاید به همین خاطر باشد که «مایکل بی» سهگانهاش با «مارک والبرگ» را به اتمام نرساند و آن را تکمیل نکرد و حتی دیگر نقش اصلیای در تولید آثار حاضر و آتی فرنچایز «تبدیل شوندگان» نمیخواهد که داشته باشد و البته باید گفت که چقدر هم خوب و ما این را به فال نیک گرفته و از کنارهگیری او استقبال میکنیم.
به هر حال هفتمین قسمت در فرنچایز «تبدیل شوندگان» منتشر شده است آنهم با کارگردانی «استیون کیپل جونیور» که پیش از این تنها فیلم مطرحی که کارگردانی کرده بود «کرید ۲» میباشد و همچنین بازیگران نه چندان مشهوری چون «آنتونی راموس» و «دومینیک فیش بک» نقش دو کاراکتر اصلی جناح انسانها در فیلم را یدک میکشند.
همچنین «پیتر کالن» با آن صدای گیرا و کاریزماتیک بار دیگر همچون تمامی قسمتهای قبلی فرنچایز صداپیشگیِ «آپتیموس پرایم» را بر عهده دارد. در مقابل صداپیشگی رئیس جناح شرّ «ترورکونس»ها یعنی «اسکرج» بر عهده «پیتر دینکلیج» بازیگر مشهور، با استعداد و خوشحنجرهی هالیوود میباشد.
حال باید گفت علاوه بر تغییر کَستینگ و عوامل فیلمسازیِ قسمت جدیدِ «تبدیل شوندگان» فیلم از نظر ظواهرِ داستان پردازی و برخی المانهای معمولِ فرنچایز، تغییراتی را در خود دارد. همچنین جدای از اینکه مطابق سفارش سازی کمپانی ها باز هم شاهد پیش کشیدن نزاع نژادی (طبعاً در ظاهر به نفع سیاه پوستان و مهاجران) در فیلم به طور نسبتاً محدودی هستیم، اما اصلیترین تغییر رویهای که در این قسمت از فرنچایز به چشم میآید “تغییرِ آتوباتِ واسط میان انسانها و اتوباتهاست” که پیش از آن، این واسطهگری را ما بر دوش «بامبولبی» اتوبات زرد با صدای منحصربهفردش مشاهده کرده بودیم اما در این فیلم این مورد را با اتوبات جدیدی به نام «میراژ» با شوخطبعی تیپیکالِ این روزهای هالیوودی به نظاره مینشینیم.
همچنین از جناحِ دشمن معمولِ «آتوبات ها» یعنی «دسپتیکان ها» در این قسمت خبری نیست و در عوض فیلم با نمایش گروههای قدیمی تر و باستانیترِ «تبدیل شوندگان» با شکل و شمایلی حیوانی/جانوری که ترکیبی از فلزات و پوست و موی طبیعی میباشند، مخاطبش را با کاراکترهای جدیدی آشنا میکند.
البته تفاوت دیگری که در این قسمت جدید مشاهده میکنیم در رابطه با تاثیرگذاری و نحوه دخالتِ کاراکتر اصلی جناح انسان ها در فیلم است که پیش از این دو بازیگر «شایا لباف» و «مارک والبرگ» عهده دار این نقش بودند. اما اوج دخالت آنها درگیری با جناح منفی انسان ها و نهایتاً استفاده از برخی اسلحههای «آتوباتها» بود، اما در این فیلم تغییر اساسی به این صورت است کاراکتر اصلی یعنی «نواح» (آنتونی راموس) در اواخر فیلم در حد یک “شبه-مردآهنی” مجهز میشود تا کمی قدرتش را در حد «تبدیل شوندگان» بالا برده و به نمایش درآورند.
اما درباب جناح انسانها که همانطور که پیش تر گفتیم دو کاراکتر اصلی داریم که متاسفانه نه بازی مناسب و گیرایی از بازیگرانش را شاهد هستیم (مخصوصا آنتونی راموس) و نه حتی شخصیتپردازی درستی؛ کاراکتر «نواح» یک نیمچه ارتباط سطحی با برادر کوچکترش دارد (که الحق بازی بازیگرِ خردسال از تمامی بازیِ بزرگسالان بهتر و گیراتر است) و فیلمنامه با این ارتباط به شدت سطحی (اگر نگوییم پوچ) دغدغهی “بزرگتر از دهانی” همچون «انسان دوستی» آن هم به بزرگی سیاره زمین را به «نواح» نسبت میدهد که خب شوخی بیش نیست و فیلمنامه صرفاً برای جوری جنس و بهانه تراشی برای حضور او در کنار آتوباتها این موارد دم دستی را به او نسبت داده و در نظر میگیرد.
پیش تر گفتیم فیلم حاضر و قسمت جدید «تبدیل شوندگان» تاحدودی از تمامی پنج قسمت «مایکل بی» بهتر است اما خب باید گفت این گزاره مبنی بر خوب بودن و تماشایی بودن این فیلم نیست؛ در واقع فیلم جدید تنها مزیتی که نسبت به آثار «مایکل بی» دارد این است که موارد فاجعهبار فیلمسازی او را به ارث نبرده است. مواردی که تبدیل به اِلمان شده بودند همچون بیشفعالی، شلوغی بیش از اندازه و ولنگاری در جلوههای ویژه.
اما در مجموع باید گفت این قسمت از فرنچایزِ «تبدیل شوندگان» جز عاری بودن و نداشتنِ موارد فاجعه بار گذشته، هیچ نکته مثبتی چه از نظر داستان پردازی و چه شخصیت پردازی ندارد. این فیلم نمیتواند نیمچه جهان تازهای که از دنیای «تبدیل شوندگان» و گروههای جدید و شبه-جانوریاش ارائه میکند را فراتر از کلیشههای نجات دنیا و نجات سیاره پیش ببرد. سیارهای که اینبار حتی کوچکترین اثری از آن در فیلم نیست اما تمام دغدغهی ظاهری «آپتیموس پرایم» به آن گره خورده است.
و نهایت هم فیلم درگیر شعار اتحاد و برابری میشود که بهطور زیرپوستی همان سفارشهای خطدهی شده کمپانی ها را میخواهند به مخاطب القا کنند. درکل فیلم «تبدیل شوندگان: ظهور جانوران» را نهایت شاید بتوان برای یکبار به تماشا نشست و یحتمل شانس بیاورد که باز هم سر و کارش با اهالیِ «تمشک طلایی» گِره نخورد، شانسی که قطعاً به عدم حضور «مایکل بی» میتواند مرتبط باشد.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
بامبولبی :))))
آپتوموس پرایوم …
منم میخواستم بگم
بامبولبی چه سمیه؟! 😂😂😂😂
بامبلبی درسته
به غیر از قسمت اول بقیش زباله
جلوه های ویژه خوبی داشت، اکشنش هم بَدک نبود. ولی اصلاً به دلم ننشست. در حد امتیاز ۵ از ۱۰ بود. داستانشم معمولی بود. بخش انسانیش اصلاً جذاب نبود، حداقل دوتا بازیگره خوش قیافه میذاشتن!! (فیلم “بامبلبی” خیلی بهتر از این قسمت بود)
…
واقعاً قصدشون از اون تیکه آخر چی بود؟! یعنی میخوان دنیای Transformers رو با G.I. Joe ادغام کنن!!! درسته که جفتشون از اسباب بازی های Hasbro هستن، ولی ادغام دنیاهای سینمایشون اصلاً ایده خوبی نیست.
ولی حضرت پول میفرمایند که ایده خوبیست …
جریان چیه ؟
یک کمیک بوک هست که تحت عنوان کراس اوور transformers با G.I.JOE است…..
مدیوم کمیک با سینما فرق داره.
کراس-اورهای عجیب و غریب تو دنیای کمیک زیاد داریم. همین الآن کمیک کراس-اور TMNT با سریال چیزهای عجیب هم منتشر شده. ولی دلیل نمیشه هرچیزی رو تو سینما وارد کنن. اگه اینطوری بود سالها قبل شاهده فیلم “دی.سی علیه مارول” میبودیم.
اگه پولساز باشه خدا رو هم ادغام میکنن 🙂
فقط میتونم بگم ارزش یک بار دیدن به عنوان فیلم متوسط رو داره.
اونقدر فیلم ضعیف و بی کیفیت زیاد شده که پیدا کردن فیلم با ارزش وسط شون، تبدیل شده به یک پروژه
من فاجعه ای توی این فیلم ندیدم…..
فقط مطمئن هستم که TRANSFORMERS تو مسیر درست قرار دارد…
اتفاقا دیشب فیلمش رو دیدم ، داغون ترین فیلمی بود که تو ۲۰۲۳ دیدم 🤣
یعنی من نمیدونم چجوریه که اینطور فیلمنامه نویسی میکنن و اصلا برای شعور مخاطب ارزش قائل نیستن ، تنها دو نکته میگم ، اون شرورها از کجا اطلاع داشتن که پورت ساز کجا پنهان شده که تا نورش رو دیدن ،زرتی ظاهر شدن ، دوم برای گرفتن پورت ساز وقتی یه شروری میخواد اون رو به دست بیاره ،لازمه که تعلل کنه و تو یه جای دور از اون وسیله فرود بیاد !؟ خب صاف میره همونو به دست میاره دیگه ! سوم ،وقتی پریدن تو آب مردم گاگول بودن هیچ کسی ندید ۳ تا وسیله به اون بزرگی افتادن تو آب و واکنش نشون ندادن !
همه این ۳ نکته فقط مربوط به ۵ دقیقه فیلمه !
من نمیدونم وقتی میخوان فیلم نامه رو بنویسن ،منطق رو میزارن کنار 🤔
مردم آمریکا اونقدر احمق هستن که وقتی سوپرمن عینک میزنه، فکر میکنن یه آدم دیگس 🤣🤣🤣 بعد تو برای اینا دنبال منطق تو فیلمنامه ای 🤣🤣
مگه نمیدونی اینجا همه عاشق امریکان و نباید بهشون توهین کنی ؟
کاملا درست گفتی ولی کلی دیس لایک گرفتی
تازه فرم دماغ هنری کویل طوریه که فقط دماغش از یه کیلومتری ببینی میشناسیش
کاش فقط مردم با عینک نمیشتاختنش
دوس دختر و پسراش هم نمیشتاختنش تا قبل اینکه خودش بگه
یه چیز دیگه هم اینکه سوپر من مگه کارمند نیست
یعنی تو اون هشت تا دوازده ساعت که سرکاره هیچ خلافی اتفاق نمیفته
فقط بعد ساعات کاری ادم بدا میخوان کره زمین نابود کنند و سوپرمن نمیذاره ؟ 😂
اصلا چرا همه شخصیت های منفی تو فیلم ابرقهرمانی میخوان کره زمین نابود کنند
احمقا خودتونم که از بین میرید که اینجوری 😂
🤣
میدونی وقتی صحبت از روبات سیاره بیگانه تکنولوژی فوق پیشرفته میشه خیلی از نکته های ریز باید رعایت بشه تا واقعی تر به نظر برسه فیلم تبدیل شوندکان هیچوقت داستان عمیق با فکت های علمی و نظریه ها قطعی و فرضیه های احتمالی ارائه نمیده و صرفا فقط جنگ و دعوای ربات هاست و وابستگی احساسی اتوبات ها با انسان ها . ربات های شکار چی که از بدن اسکرج جدا میشند ربات های جنگی هستند با هوش و برنامه ریزی سرچ ان دیستروی فرازمینی که میتونن به راحتی دوتا موجود گوشتی که هیچ سر رشته ای از مبارزات فرا کیهانی ندارد رو شکار کنن اما بار ها تو محاسبه ها و ذرگیری هاشون دچار شکست و ضعف میشن خوب . شما یه بازی مثل کالاف رو تو حالت کمپین بذار رو درجه سختی خیلی سخت بات ها تو سریع ترین حالت ممکن شمارو پیدا میکنن و مورد هدف قرار میدن حالا تصور کن یه ربات شکارچی با تکنولوژی فرا کهکشانی موقع گرفتن دوتا انسان معمولی دچار خطاهای محاسباتی پی در پی میشه . فکر نمیکنم کلا رویه تهیه کنندگان تبدیلشوندگان ساخت فیلم با قوس های داستانی جذاب یا با موازات منطق های علمی باشه صرفا یه فیلم عامه هست و دنبال گیشه .
شما درست میگی ولی بدتر از transformers 5 دیگه داریم که یونیکران در واقع زمین است!؟
دیگه بد تر از transformers 3 داریم که میراژ رنگش قرمز است و ویلجک هم یک پیر مرده….البته مرد که نه ربات….
دیگه بد تر از transformers 4 داریم که GALVATRON ساخته دست انسان است….(GALVATRON در واقع نسخه دوباره متولد شده Megatron است که توسط یونیکران خلق شده بود….)
بله متاسفانه برای طرفداران فرانچایز کاملا معیوس کننده هست این تغییرات بدتر اینکه این تغییرات هیچ کمکی به بهبود نکرده هیچ باعث عقب گرد هم هست
سرگرم کننده بود و خوبیش این بود که مثل سری قبل نیومدن الکی پیچیدش کنن و بیش از حد به انسان های ربطش ندادن
سلام. نقد خوبی بود ولی من فکر میکنم فیلمهای مایکل بی از نظر کست بازیگری و احساسی خیلی بهتر بود. بازیگرای این فیلم خیلی بی حس و مصنوعی بازی میکردند، انگار زوری اومدند جلوی دوربین و اصلا باهاشون اوکی نبودم ولی فیلمهای مایکل بی از نظر احساسی بیشتر منو درگیر میکرد. همچنین موضوع کلیشهای و تکراری نجات زمین و فیلمنامه ضعیف ولی بازم فیلمهای قبلی از لحاظ پیچش داستانی کمی بهتر بود. ابهت آپتیموس هم بیشتر بود.
مطمعنی ؟ فیلمای قبلی بهتر از این بودن 😀؟! چون تا جایی که من یادمه آخرین قسمتی که مایکل بی ساخت تمشک طلایی گرفت . بعنی بدترین فیلم سال خودش شد . این فیلمم 👆 از نظر داستانی کلا کلیشه ای بود بازیگرام تو دیوار بودن ولی به مراتب از کارای اخیر مایکل بی بهتر بود.
نمیگم نسخه مایکل بی خوب بود ولی این جدیده حتی از جهاتی از اونم ضعیف تره. با این کامنتت فکر کردم شاید من اشتباه میکنم ولی رفتم آمار فروش رو دراوردم دیدم این فیلم جدید در مجموع گیشه جهانی تا حالا ۴۱۰ میلیون دلار فروخته که بدترین در کل فرانچایز هست. حتی فیلم بامبلبی با بودجه خیلی کمتر فروش بیشتری داشت. بدترین ترسفورمرز ساخت مایکل ۶۰۵ میلیون دلار فروخته(Last Knight) و بهترینشم ۱میلیاردو۱۲۳ میلیون(Dark of the Moon). به جایزه مراسم ها زیاد توجه نکن در این مورد با نظر @ابومسلم موافقم. اسکار قبلی هم دادن به Everything Everywhere All at Once که نظرات مردمی میگه حقش نبود و حتی اسکار بهترین نقش اول زن رو باید میدادن به کیت بلانشت ولی به وضوح حقش رو خوردن و دادن به بازیگر این فیلم چون اقلیت نژادی بود
پرایم چرا این شکلی بود؟
چیزی که مغز منو مشغول کرده؛
سه تا چیز غول پیکر افتاد تو آب چرا کسی نفهمید؟
تقریبا ۹۰ درصد فرنچایز های ریشه دار و معروف این روزها دارن از بین میرن
اتفاقا این اثر هم مثل اثر قبلی ضعیف بود.یسری نکات مثبت داشت ولی انقدر نکات منفی درشت بود که اونا هم دیده نشد.بزرگترین مشکل فیلم بازیگرای به شدت بد فیلم بودن.حالا که هالیوود اصرار داره بازیگرای رنگین پوست رو به زور تو پروژه ها جا بده خب بگرده چند بازیگر مستعد پیدا کنه نه این بازیگرایی که هیچ کونه اکت درستی بلد نیستن اجرا کنن.
آقا امیر خدایی اگه تیتر خبر کلیک بیت نیست چی هست ؟نظر منم اینه که با اینکه ۵ تا فیلم م.بی داستان شلوغ داشت ولی سگانه اول با بازی شیا لابوف و همینطور حضور لرد مگانترون که محبوب ترین شخصیت منفی با اختلاف با یونیکرون (اسکورج کیه ) و لینکینگ پارک به عنوان بند اصلی واقعا بهترین ها بودن
زن سیاهپوستی که رییس سفیدپوستش نادیده میگیرش با اینکه خیلی مستعده
مادر شخصیت مرد : به جوک هاشون بخند سفیدپوست ها دوس دارند!
ددارم با نظام سرمایه داری مبارزه میکنم!
ختی فیلم فرنجایز دری وری مثل ترانسفورمرز راه محبوب شدن توی دل منتقد ها رو کشف کرده فحش دادن به سرمایه داری سفیدپوست ها گذاشتن شخصیت های سیاه و ااقلیت
لابد فکرشون اینه بوده با قوانین جدید اسکارباید طوری باشن که شانس نامزد شدن رو از دست ندن!!!!
اینطور فیلمها تهش فقط تو بخش های فنی مثل “بهترین جلوه های ویژه” نامزد اسکار بشن.
نبود مایکل بی به مشام میرسد…
یه جوری بود فیلم که وقتی میرسید به قسمت های حرف زدن دو بازیگر میرسید میزدم جلو!! اینقدر که کلیشه ایی و نقششون رو بد بازی میکردن!! صرفا سر این که سیاه پوست بودن توسط بعضی از منتقدان مورد ستایش قرار گرفتن!!! قسمت مبارزات هم نگم بهتره!! مبارزات بی منطق و مزخرفش!! توی اون صحنه که اپتیموس توی جاده میخواد جلوی اسکورج و دوستاش رو بگیره!! جالبیش اینجاست اون پرنده اومد جاده جلوشون رو آتیش زد اینم گفت عه آتیش گرفته پس نمیجنگیم خداحافظ !!
جلوی ویژه اش هم نگم بهتره، توی صحنه آخر بازیگر نقش سیاه پوست وقتی با میراج یکی میشه کلش از نصف هیکلش بزرگ تر میشه!! اپتیموس پرایس نباید بگیم بهش، جعبه موس پرایم باید بگیم بهش، طراحی جعبه شده بود!!
بد نبود فیلمش ولی دیگه زیادی کشتن و زنده کردن همین ایده رو که برای ترانسفورمر انتقام فالن اجرا کرده بودن کافی بود دیگه نباید اینجا پیادش میکردن
وقتی فیلم رو پلی دادم اصلأ تعجب کردم با خودم گفتم این دیگه چیه
فقط نگاهش کردمو بعد پاکش کردم به قول گفتنی نه خانی اومد نه خانی رفت خلاصه بگم مفتش نمیرذید مثل انت من گاردین گاگسی
فقط دیدمو پاکش کردم نصبت به سری های قبلشو خیلی پسرفت داشتن
از این سری قسمت سومش به نظرم بهترین نسخش بود
۱ و ۲ هم خوب بودن ولی ۴ و ۵ افتضاح بودن مخصوصا ۵
بامبلبی هم به عنوان یه اسپین آف به نظرم خیلی خوب بود
اینو هنوز ندیدم ولی از چیزایی که شنیدم انگار زیاد جالب نیست
بی ادبی نکن دوست نداری نبین عزیز
هرچی بدترکیب تر نقشای بهتر D:
فیلمش خوب بود من خوشم اومد…
تنها ایرادی هست نه فقط به این فیلم به کل فیلمها ؛ خیلی از بازیگران سیاه پوست استفاده میکنن…
من خودم بهترین بازیگری بازیش رو دوست دارم دنزل واشنگتن هست ولی افراط تو هر کاری نتیجه منفی داره…
اشغال ترین فیلم دهه اخیره چجوری خوشت اومده🤢
بازیگراش خیلی زشت بودن من نتوستم بیشتر از ۲۰دقیقه فیلمو تحمل کنم.
غیر از بازیگرها روباتها هم طراحی خیلی بدی داشتن.
مهم ترین چیزی که برام اهمیت داشت ظاهر آپتیموس پرایم بود که
خرابش کردن انگار که اسباب بازی رباتی داری میبینی (اگر به نسخه های قبل دقت کنید میبینید که چه بدنه خوبی داشت و حس یک اسباب بازی رو بهت نمیداد.)
نقد بسیار عالی بود
نقد های منتقد های ایرانی همیشه عادلانه و فوق العاده س
منتقدای خارجی که سیا و لگبت و شخصیت زن مبارز بزار میشه شاهکار
سالهاست که هالیوود دچار یک کرختی خاصی شده.
کلا پر شده از فیلمهای ابر قهرمانی که هرگز نمیمیرند حتی اگه بمیرند بازهم نمیمیرند.
اون فیلم های خون به پا خوا
ادامه پیام دستم خورد ارسال شد
یا فیلمهایی که کلی نام برای خودشون دست و پا کردن.
آخرین فیلمی که از هالیوود دیدم و فیلم بود مرد ایرلندی بود و تمام
سری ترنسفورمز در کنار جلوههای ویژه بصری خوبش، همیشه از جلوههای ویژه صوتی تحسینبرانگیزی بهره برده و متاسفانه کمتر به این نکته توجه میشه.
من متوجه نمیشم چرا اکثرا میگن ترنسفورمرز ۲ تا ۵ داستان کلیشه ای و تکراری دارن؟ سایبترون که سیاره ترنسفورمرز ها بود بدلیل جنگ بین اتباتا و دیسپتیکان ها تقریبا نابود شد و دیسپتیکان ها توی هر قسمت سعی میکنن با کمک سیاره زمین سایبترون رو برگردونن و اتباتا با انسان ها جلوشون رو میگیرن البته توی قسمت دوم فالن که یکی از پرایم ها بود میخواست انتقام بگیره و داستانش عالی بود اما سال ۲۰۰۹ بهش تمشک طلایی دادن برای داستان شلوغش!!!! واقعا عجیبه واقعا قسمت سوم هم که شهکار واقعی بود ۳ جایزه اسکار هم گرفت ولی نسخه ۴ به بعد…. همه این مشکلات از قسمت ۴ به بعد شروع شد