قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا
قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا
قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا
قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

تبدیل‌شوندگان نبردهای بسیار زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و در این میان، برخی از سایبرترونی‌ها خود را نسبت به بقیه قوی‌تر نشان دادند.

هشدار اسپویل برای فیلم Transformers: Rise of the Beasts

فیلم‌های تبدیل‌شوندگان (Transformers) از جمله فیلم‌های محبوب و دوست‌داشتنی هستند که از همه بیشتر به‌خاطر نبردهای اکشن محور و مهیج خود بین آتوبات‌ها و دسپتیکان‌ها شهرت دارد اما کدام یک از آن‌ها از بقیه قوی‌تر است؟ هر کدام از فیلم‌های این فرنچایز این حس را به مخاطبان القا می‌کنند که این ربات‌های غول‌پیکر و بزرگ ظرفیت مخرب زیادی دارند که می‌توانند جهان و همچنین ساکنان آن را نابود کنند. با این حال، آتوبات‌ها و دسپتیکان‎ها چند عضو در میان خود دارند که میزان پیروزی‌هایشان بیشتر از شکست‌هایشان است. برخی از آن‎‌ها نیز به لطف استقامت و توانایی‌های رزمی خود در هر فیلم از این فرنچایز حضور دارند.

فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts) نیز ربات‌های بسیار بیشتری را در این جهان به نمایش درآورده است. علاوه بر آتوبات‌ها، دسپتیکان‌ها و دینوبات‌ها، این فرنچایز اکنون به معرفی ترورکان‌ها و ماکسیمال‌ها نیز پرداخته است. همین نیز سبب شده تا کاراکترهای تبدیل‌شوندگان روبه‌رو افزایش پیدا کنند و این در حالی است که هر کدام از این کاراکترها ظاهر و توانایی‌های متفاوتی دارند و همه آن‌ها نیز تمایل دارند تا مبارزه کنند و پیروز شوند. با وجود شخصیت‌های خوب، شرور و موجودات خدا مانند، همه تبدیل‌شوندگان یکسان نیستند و قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان را نمی‌توان فقط از روی ظاهر تعیین کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا با قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان آشنا شوید.

۱۵. بامبلبی

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

بامبلبی (Bumblebee) قلب فرنچایز «تبدیل‌شوندگان» به شمار می‌رود، به طوری که تنها شخصیت آتوباتی محسوب می‌شود که فیلمی اختصاصی بر اساس وی ساخته شده و در آن به ماجراجویی‌هایش پرداخته شده است. این در حالیه که شخصیت بامبلبی در تمام شش فیلم قبلی فرنچایز «تبدیل‌شوندگان» حضور داشته و این در حالی بوده که آتوبات‌های متعددی در نبرد با دسپتیکان‌ها جان خودشان را از دست داده‌اند. این به معنای آن است که بامبلبی یکی از بهترین آتوبات‎‌ها است.

بامبلبی علی‌رغم اینکه یکی از ربات‌های نفوذی است اما فوق‌العاده مسلح است و از یک توپ پلاسما استفاده می‌کند که براول، نیترو زئوس و موهاوک را از کار می‌اندازد و در نبردهای نزدیک نیز دسپتیکان‌های تانک مانندی همچون بلیتزوینگ و رمپیج را به چالش می‌کشاند. در حالی که اندازه کوچکتر وی به‌عنوان یک تبدیل‌‌شونده، شانسش برای مبارزه با تهدیدهای بزرگتر را کمتر کرده اما تو همچنان یکی از معدود آتوبات‌هایی است که توانسته در هر فیلم حضور داشته باشد و همین نیز نشان‌دهنده آن است که او یکی از قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان است.

با این حال، آسیب‌پذیری او در نهایت در فیلم «تبدیل‎‌شوندگان: ظهور جانوران» مشخص شد که سرانجام در نبرد با اسکورج و ترورکان‌ها مرد. خوشبختانه، بامبلبی قبل از پایان فیلم بازگشت و همچنان نیز آماده مبارزه است.

۱۴. میراژ

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

اولین حضور شخصیت میراژ (Mirage) در فرنچایز «تبدیل‌شوندگان» مربوط به فیلم تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه (Transformers: Dark of the Moon) است که در آن به‌عنوان دینو شناخته می‌شد و بخشی از مأموریتی برای نابودی یک سایت غیرقانونی سلاح‌های هسته‌ای بود. او در آنجا مهارت خودش را نشان داد چراکه قادر بود از قدرتش برای نامرئی شدن استفاده و توهماتی ایجاد کند که به‌خوبی بازتاب‌دهنده نام وی بودند.

با این حال، او یک مبارز بزرگ نیز بود و در نبرد نهایی از زمین در برابر دسپتیکان‌ها محافظت کرد. همچنین فرض بر این است که میراژ پس از وقایع فیلم تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض (Transformers: Age of Extinction) نیز زنده مانده چراکه او در لیست متوفیان قرار نداشت.

در فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» میراژ نقشی اساسی‌تر در داستان و وقایع داشت و بیشتر شبیه به نقش بامبلبی در فیلم‌های قبلی بود. با این حال، میراژ ثابت کرد که فراتر از یک ماشین برای شخصیت‌های انسانی است. او در این فیلم، قادر بود تا به لباسی بیرونی تبدیل شود تا نوآ آن را بپوشد و آن‌ها بتوانند با اسکورج مبارزه کنند. همین نیز ثابت می‌کند که میراژ یکی از قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان است و نسبت به بامبلبی نقش مهم‌تری در مبارزات داشته است.

۱۳. شاک‌ویو

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

شهرت شاک‌ویو (Shockwave) در همان لحظه معرفی‌اش کاملاً برجسته و نمایان بود. او آن قدر مشهور و برجسته بود که حتی آپتیموس نیز حضور او را یک نشانه بد می‌دانست. در حالی که سلاح‌های او ترسناک هستند، قدرت و استعداد واقعی‌اش مربوط آزمایش‌هایش بود و قدرتمندترین آزمایش وی نیز دریلر نام داشت.

در فیلم «تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه»، شاک‌ویو از دریلر استفاده کرد تا به‌تنهایی کل ساختمان‌ها در شیکاگو را با حرکت در میان آن‌ها نابود کند و آپتیموس کار بسیار دشواری برای نابودی آن داشت. شاک‌ویو یکی از قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان است و توانسته جلوی آپتیموس قد علم کند.

این تبدیل‌شونده شرور در طول مبارزه به طرز فوق‌العاده‌ای خوب بود، اگرچه در نهایت شکست خورد. او به‌صورت مختصر در فیلم «بامبلبی» نیز حضور داشت و در کنار ساوندویو و استاراسکریم در جنگ با سایبرترون شرکت کرد و همچنین به نیروهایش کمک کرد تا آتوبات‌های در حال فرار را نابود کنند.

۱۲. آیرون‌هاید

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

آیرون‌هاید (Ironhide) متخصص اسلحه گروه آتوبات‌ها است و همیشه خوشحال است تا به همه ثابت کند چرا در این زمینه مهارت دارد. زرادخانه تسلیحاتی سنگین او در بسیاری از نبردها جریان را به نفع آتوبات‌ها تغییر داد و مطمئناً روبه‌رو شدن با او و مقاومت در برابر گلوله‌های بی‌امان وی نمی‌تواند تجربه خوشایندی را برای کسی رقم بزند.

قدرت و توانایی شلیک بسیار بالای او سبب شده تا شخصیت آیرون‌هاید در سه فیلم اول فرنچایز حضور داشته باشد و او در حالی شکست خورد که دوستش به نام سنتینل پرایم به‌صورت غافلگیرانه به او حمله کرد. سنتینل پرایم برای شکست دادن آیرون‌هاید این روش را انتخاب کرده بود چراکه در غیر این صورت، نمی‌توانست حریف او باشد.

مرگ آیرون‌هاید زمانی رقم خورد که او سعی داشت تا از سنتینل پرایم در برابر حملات دسپتیکان‌ها محافظت کند. در اینجا است که سنتینل پرایم توضیح می‌دهد که او باور دارد آتوبات‌ها شکست خواهند خورد و به همین خاطر، با مگاترون معامله کرده و سپس نیز از پشت به آیرون‌هاید شلیک می‌‎کند. این شلیک نیز آیرون‌هاید را به طور کامل از هم پاشند تا او هرگز زنده نشود.

۱۱. بتل‌ترپ

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

بتل‌ترپ (Battletrap) در فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts) حضور داشته و یکی از ترورکان‌های شرور به شمار می‌رود. او بخشی از تیمی بود که به دنیای خانه آپتیموس پریمال رفتند و آن‌ها را شکست دادند و باعث شدند تا پریمال به گذشته فرار کند تا بتواند همچنان زنده بماند.

بتل‌ترپ در ادامه به اسکورج پیوست تا در زمان حال نیرویی ویرانگر و خطرناک برای آتوبات‌ها و ماکسیمال‌ها باشد. او حتی در واحد ترورکان خودش یکی از شرورترین شخصیت‌ها است و همین نیز سبب شده تا جزو قدرتمندترین ترنسفورمرها نیز باشد. بتل‌ترپ بسیار بی‌امان و تشنه‌به‌خون است و بیش از هر چیزی تمایل به کشتن دارد. او بخشی از شکارچیان خطرناکی بود که تاکنون در سراسر جهان وجود داشتند و شری که درون او وجود داشت، حتی بدتر و بزرگتر از دسپتیکان‌ها است.

۱۰. دِوِستیتور

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

دوستیتور (Devastator) یک ترکیب‌کننده عظیم است که از هشت تبدیل‌شونده تشکیل می‌شود و همین نیز سبب شده تا او یکی از قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان باشد. هر حرکتی برای این موجود عذاب محض است و او نیز این عذاب را به خشمی نسبت به موجودات دیگر در مجاورش تبدیل می‌کند. تعداد کمی از تبدیل‌شوندگان می‌توانند با تخریب و قدرت ویرانگی دوستیتور در میدان نبرد رقابت کنند. تنها عیب او این است که جثه بزرگش سبب شده تا کند باشد و به‌راحتی بتوان او را دور زد و این در حالی است که او نمی‌تواند از ضربات جاخالی بدهد.

با این وجود، برای از بین بردن این غول یک اسلحه ریلی آزمایشی نیاز بود اما انجام این کار هزینه‌های هنگفتی برای قهرمانان و همچنین اهرام به همراه داشت. این رویداد در فیلم تبدیل‌شوندگان: انتقام فالن (Transformers: Revenge of the Fallen) به تصویر کشیده شده بود که در آن، دوستیتور شروع به تغذیه از همه چیز از جمله مادفلپ کرد. با این حال، مادفلپ توانست زنده بماند و با مشت به بیرون فرار کند. این باعث شد تا نیروی U.S. Kidd سلاحی آزمایشی را به دوستیتور شلیک کنند و او را از پا در بیاورند.

۹. گریم‌لاک

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

فیلم «عصر انقراض» سرانجام شخصیت محبوب همه طرفداران یعنی گریم‌لاک (Grimlock) پادشاه دینوبات‌ها را معرفی کرد، جنگجویی افسانه‌ای که هر سایبرترونی از نام او وحشت داشت. گریم‌لاک در داخل سلول‌های لاک‌داون پیدا شد اما پس از اینکه گرد و خاک از رویش برداشته شد، بلافاصله آپتیموس را چالش کشید.

هر چند، آپتیموس توانست بهتر از گریم‌لاک باشد و در ادامه نیز گریم‌لاک با از بین بردن نیروهای دسپتیکان‌ها که برای تیم آتوبات‌ها دردسرهای زیادی ایجاد کرده بود، ثابت کرد که چرا یک جنگجوی افسانه‌ای است. اندازه، قدرت و دوام بسیار بالای او سبب شده تا بتواند تخریب گسترده‌ای ایجاد کند و نابودی‌اش بسیار سخت باشد.

۸. آپتیموس پریمال

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

آپتیموس پریمال (Optimus Primal) یکی از قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان از آینده است، اگرچه زمانی که با اسکورج و یونیکرون روبه‌رو شد، مجبور بود تا نبرد را رها کند و به‌موقع به زمین ماقبل تاریخ بگریزد. او رهبر گروه خودش است، درست همان‌طور که آپتیموس پرایم رهبری گروه آتوبات‌ها را برعهده دارد. با این حال، در منابع اصلی، عدم اعتمادی بین پریمال و پرایم وجود دارد چراکه رهبر ماکسیمال‌ها می‌داند که پرایم در آینده تبدیل به یک شرور بزرگ می‌شود و در آن آینده، تعداد افرادی که قدرتمندتر از آپتیموس پرایم باشند، بسیار اندک هستند.

با اینکه این به معنای آن است که پریمال تنها یک نسخه ضعیف‌تر از پرایم است اما باید گفت او به نوبه خودش قدرتمند است تا جلوی هر تهدیدی ایستادگی کند. او همان حضور کاریزماتیک پرایم در نبردها را دارد و هر کاری که بتواند انجام می‌دهد تا بتواند نیروهایش را نجات بدهد و از مردم محافظت کند. در فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» پریمال به‌خوبی ثابت می‌کند که چقدر قدرتمند است، آن هم زمانی که آپتیموس پرایم و نوآ را نجات می‌دهد. این در حالی است که او زنده می‌ماند تا در صورت لزوم، در کنار آتوبات‌ها با یونیکرون مبارزه کند.

۷. اسکورج

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

اسکورج (Scourge) در فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» به زمین آمد و قاصدی از یونیکرون جهان‌خوار بود. از آنجا که اسکورج رهبری نیروهای یونیکرون را برعهده دارد، به وضوح یکی از قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان است که برای خدای تاریکی کار می‌کند. اسکورج ترورکان‌ها را به سیاره‌ای می‌برد که ماکسیمال‎‌ها در آنجا زندگی می‌کردند و توانست بسیاری از این جنگجویان قدرتمند را شکست بدهد تا اینکه آپتیموس پریمال شکست خورد و به همراه متحدان منتخب خودش به زمین ماقبل تاریخ گریختند.

همین نیز به‌خوبی نشان‌دهنده قدرت اسکورج است اما زمانی که او در سال ۱۹۹۴ به زمین می‌آید، حتی قدرتمندتر نیز است و همچنان رهبری نیروهای یونیکرون را در دست دارد و حالا به دنبال فتح سیاره زمین است. برای درک قدرت واقعی اسکورج باید گفت که او بامبلبی را کشت و همین نیز او را به اولین شخصیت شرور در این فرنچایز لایو اکشن تبدیل می‌کند که ضربه‌ای مرگبار به یکی از بزرگترین جنگجویان آتوبات وارد می‌کند. آپتیموس پرایم نیز به‌سختی اسکورج را کشت و جلوی حمله او به زمین را گرفت.

۶. مگاترون

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

مگاترون (Megatron) از جمله شخصیت‌های سرسخت است. با اینکه او بیشتر مبارزاتش در مقابل آپتیموس پرایم را شکست خورده اما همچنان برای نبردی دیگر باز می‌گردد. بی‌رحمی او بی‌همتا است و برای اینکه بتواند از حریفانش جلوتر باشد و پیشی بگیرد نیز دست به هر تاکتیک و ترفندی می‌زند. مگاترون توانست بر شخصیتی همچون جاز و هاوند غلبه کند و هیچ کدام یک از آتوبات‌ها به جز آپتیموس پرایم نیز هرگز تهدیدی واقعی برای او محسوب نمی‌شدند. هر فرمی که او به خودش می‌گیرد، از فرم قبلی قدرتمندتر است.

۵. آپتیموس پرایم

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

آپتیموس پرایم (Optimus Prime) نمادین‌ترین شخصیت در بین تمام تبدیل‌شوندگان به شمار می‌رود و در هر فیلم، دقیقاً ثابت می‌کند که چرا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. مهارت رزمی او تقریباً نظیر است مگر اینکه در مبارزه با قدرتمندترین دشمنان به چالش کشیده شود یا اینکه تعداد زیادی او را محاصره کنند. با این وجود، او را نمی‌توان قدرتمندترین مبارز در بین تبدیل‌شوندگان دانست.

هر چند، مهم‌ترین دارایی آپتیموس پرایم متحدانش است. کاریزما و دلسوزی او سبب شده تا در مرگبارترین وضعیت نیز همه حاضر باشند جان خودشان را برای نجات او بدهند. همین نیز سبب شده تا آپتیموس همیشه این فرصت را داشته باشد تا بتواند بر نیروهای بزرگ و شرور پیروز شود. با اینکه همیشه این احتمال وجود دارد که آپتیموس پرایم روزی بمیرد اما او از هر حمله جان سالم به در می‌برد و قوی‌تر ظاهر می‌شود و این موضوع از همان فیلم اول تا فیلم جدید «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» تغییر نکرده است.

۴. سنتینل پرایم

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

سنتینل پرایم (Sentinel Prime) شخصیت شرور غافلگیرکننده فیلم «تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه» بود و موفق شد در مدتی کوتاه، دو تا از قوی‌ترین آتوبات‌ها را شکست بدهد. او آیرون‌هاید را کشت و آپتیموس پرایم را شکست داد تا ثابت کند چقدر تهدید بزرگی است. او دو بار آپتیموس را شکست داده و هر دو بار نیز تنها به توانایی مبارزه خودش متکی بوده است. تنها دلیلی که سنتینل پرایم در پایان شکست خورد، خیانت مگاترون بود چراکه سنتینل پرایم می‌خواست ضربه پایانی و مرگبار را به آپتیموس بزند. سنتینل پرایم یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات در سطح جهان در کل این فرنچایز بود چراکه نقشه وی برای نابودی جهان بیش از هر طرح و نقشه دیگری به مرحله پایانی نزدیک شده بود.

۳. لاک‌داون

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

از بین تمام شخصیت‌های شرور مجموعه فیلم‌های تبدیل‌شوندگان، شخصیت لاک‌‎داون (Lockdown) یکی از معدود افرادی است که می‌تواند ادعا کند آپتیموس پرایم را به طور کامل شکست داده است. هیچ گروهی از دسپتیکان‌ها به او در شکست دادن آپتیموس پرایم کمک نکردند و او فقط مبارز بهتری بوده است. همین نیز سبب شده تا لاک‌داون یکی از قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان نام بگیرد.

لاک‌داون دو مرتبه و به‌راحتی آپتیموس پرایم را شکست داد و جدای از سنتینل پرایم، هیچ تبدیل‌شونده دیگری نمی‌تواند ادعای دو مرتبه شکست آپتیموس پرایم را بکند. رویکرد سرد و روشمند وی در کنار زرادخانه عظیم تسلیحاتی‌اش سبب شده تا او یکی از خطرناک‌ترین سایبرترونی‌ها باشد. فقط پرت شدن حواس وی توسط بامبلبی و سه انسان و حمله غافلگیرکننده آپتیموس پرایم سبب شد تا او در نهایت از پا در بیاید.

۲. کوئینتسا

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

کوئینتسا (Quintessa) بسیار بالاتر از دیگر سایبرترونی‌هایی است که تاکنون طرفداران در فرنچایز تبدیل‌شوندگان مشاهده کرده‌اند. او خودش را به‌عنوان نخستین زندگی توصیف کرده و خالق سایبرترون‌ها است. قدرت‌های گسترده او بسیار فراتر از دیگر شخصیت‌های شرور این فرنچایز است و همین نیز نشان می‌دهد که بسیار قدرتمند است. مطمئناً به‌سادگی مهار کردن آپتیموس پرایم و شستشوی مغزی او اصلاً کار کوچکی نیست.

با این حال، او به‌عنوان فریبکار بزرگ نیز شناخته می‌شود و علی‌رغم قدرت‌های گسترده‌اش، استعداد حقیقی وی مربوط به فریبکاری است. البته او همچنان در یک مبارزه مستقیم می‌تواند اکثر سایبرترونی‌ها را شکست بدهد و با وجود صدماتی بسیاری که به او وارد شد، او در پایان یکی از فیلم‌های این فرنچایز همچنان زنده بود.

۱. یونیکرون

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون

یونیکرون (Unicron) قدرتمندترین شخصیت شرور تبدیل‌شوندگان است که در فیلم «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» به آن اشاره شده بود و نشان داده شد که او در هسته زمین سکونت دارد. با این حال، خاستگاه این شخصیت شرور در فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» تغییر کرده است.

در این فیلم تازه، یونیکرون از راه می‌رسد تا سیاره‌ای که ماکسیمال‌ها در آن ساکن بودند را مصرف کند و ماکسیمال‌ها نیز تنها با فرار به زمین ماقبل تاریخ توانستند از این وضعیت جان سالم به در ببرند. همانند گالاکتوس در کمیک‌های مارول، یونیکرون موجودی خداگونه است که می‌تواند سیاره را مصرف کند. او قدرتمندتر و بزرگتر از هر چیزی است که تبدیل‌شوندگان تاکنون در هر کدام از فیلم‌ها با آن روبه‌رو شدند.

فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» شخصیت یونیکرون را در دهه ۱۹۹۰ میلادی به تصویر کشیده بود. در اینجا، فیلم نشان داد که او قادر است تا در زمان سفر کند و همین نیز او را به تهدیدی بسیار بزرگتر تبدیل می‌کند که ماکسیمال‌ها و آتوبات‌ها باید در مقابلش قرار بگیرند. آتوبات‌ها و متحدانشان توانستند قاصد وی به نام اسکورج را شکست بدهند و جلوی دست یافتن یونیکرون به زمین را بگیرند اما به نظر می‌رسد که آن‌ها شانس بسیار کمی برای شکست کامل وی دارند.


در این مطلب به معرفی قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان از بامبلبی تا یونیکرون پرداختیم. نظر شما درباره این شخصیت‌ها و این فرنچایز چیست؟

منبع: اسکرین رنت

MoojyCameraManNemesisSina7294AMIRALI MORGAN 💔 Elise De La Serreabolfazl3000KurosهیچGBMAHDI11184امیر حسینKhafiیوهانKratosHaj_HosseinOldman1973meysambWolfهادی صفائیDark Nightmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا
قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا
قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا
قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا
قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان | از بامبلبی تا یونیکرون - گیمفا