۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا

۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد

محمد علیائی
۱۷:۵۸ ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی، چیز تازه‌ای نیست. هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین بخش‌های توسعه بازی‌ها بوده و مدت زیادی است که در این صنعت، نقش مهمی را ایفا می‌کند. بسیاری از عناوین قدیمی نیز از آن استفاده کرده‌اند و گاهی به نتایج خنده‌دار و گاهی نیز به نتایج شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند. با گیمفا همراه باشید تا به ۱۰ مورد از تحول‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند در صنعت بازی های ویدیویی ایجاد کند، بپردازیم.

هوش مصنوعی از تکراری شدن روند بازی تا حد خوبی جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال، بهره‌گیری از هوش مصنوعی، کاراکترهای جانبی (NPCها) را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند. در بازی کلاسیکی چون Pacman که در سال ۱۹۸۰ ساخته شده، ارواح موجود در بازی، می‌توانستند موقعیت مکانی شخصیت اصلی را درک کنند و رفتاری متفاوت از یکدیگر داشته باشند. یا به عنوان مثالی دیگر از کاربرد هوش مصنوعی، می‌توان به تولید مناظر و مسیرهای تصادفی در بازی اشاره کرد؛ دقیقا مانند همان چیزی که در No Man’s Sky دیدیم؛ یا در بازی تحسین شده و موفق Immortality، مشاهده می‌کنیم که تمام گیم‌پلی بازی با کمک Object Detection شکل گرفته و کافی است که در فیلم‌های درون بازی، روی یک وسیله یا شخصیت کلیک کنید تا فیلم دیگری که حاوی آن وسیله یا شخصیت است، نمایش داده شود.

مثال‌های این چنینی در بازی‌های ویدیویی بسیار فراوان بوده و نشان می‌دهد که از مدت‌ها پیش، هوش مصنوعی نقش مهمی در بازی‌ها داشته است. اما با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و استفاده از هوش مصنوعی و شاخه‌های گسترده آن مانند یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی و … در صنایع مختلف، هوش مصنوعی می‌تواند بیش از پیش، بازی‌های ویدیویی را دچار تحول کند. در ادامه، ۱۰ مورد از این تحول‌های احتمالی بیان می‌شود.

هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی

۱. شخصیت‌ها خودشان صحبت کنند!

امروزه هوش‌های مصنوعی مولد به پیشرفت قابل توجه‌ای دست یافته‌اند. از ChatGPT بگیرید تا Midjourney، اکثریت آن‌ها می‌توانند به ترتیب به تولید متن و عکس بپردازند. بنابراین، اصلا دور از انتظار نیست که نیازی به نوشتن دیالوگ برای شخصیت‌های درون بازی‌ها نبوده و تنها نیاز به تعریف ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها احساس شود. و پس از آن، با توجه به پرسش‌ها و صحبت‌های گیمر در بازی، این شخصیت‌ها باید صحبت کنند و البته دیالوگ‌هایشان طوری باشد که در سیر کلی داستان خللی ایجاد نشود. اما مساله‌ مهم اینجاست که این دیالوگ‌ها تنها به صورت متن خواهند بود و با توجه به آنکه کاملا در لحظه باید تولید شوند، هیچ صداپیشه‌ای نیز برای آن شخصیت‌ها وجود نخواهد داشت. در نتیجه، باید با یک هوش مصنوعی مولد، متن تولید شده را به صدا تبدیل کرد. البته این مورد در حال حاضر، در گام‌های نخست خود قرار دارد و هنوز آنقدر خوب نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد.

این مورد مشکلات جدی‌ای نیز خواهد داشت. به عنوان مثال، هیچ هوش مصنوعی قادر نیست که دیالوگ‌ها را با لحن درست و حالت چهرۀ واقع‌گرایانه بگوید و حتما به صداپیشه نیاز است؛ اما در مورد شخصیت‌های عادی و نامهم بازی، و در مورد ماموریت‌های فرعی بازی، می‌توان به هوش‌های مصنوعی مولد اکتفا نمود.

۲. ما هم بتوانیم صحبت کنیم!

احتمالا همیشه دوست داشتید صدای شخصیت‌تان را در بازی‌های نقش آفرینی مانند اسکایریم بشنوید. اما این عمل غیرممکن بود چرا که شخصیت اصلی خود شما بودید! اما چه می‌شود اگر بازی‌ها آنقدر هوشمند شوند که شخصیت‌های درون بازی تمام صحبت‌های ما را متوجه شوند و ما به جای آنکه از میان چند دیالوگ، یکی را انتخاب کنیم، بتوانیم هر چه دوست داشتیم بگوییم؟ اینطور دیگر شرکتی مثل بتسدا نیاز ندارد تا لال بودن شخصیت بازی جدیدش را توجیه کند.

هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی
در بازی No Man’s Sky هر سیاره و زیست بوم آن کاملا به صورت تصادفی و با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد می‌شود

۳. طراحی مراحل

هوش مصنوعی می‌تواند روند طراحی مراحل در بازی‌ها را کاملا متحول کند. به عنوان مثال، هر بار که کشته می‌شوید، مرحله دچار تغییر شود. البته هم اکنون نیز در بسیاری از بازی‌ها، نشانه‌هایی از آن را می‌بینیم؛ مانند بازی No Man’s Sky که هر سیاره کاملا به صورت تصادفی ساخته می‌شود و زیست بوم آن نیز خاص خود است یا Returnal که اتاق‌های رندوم خلق می‌کند. اما طراحی مراحل تصادفی می‌تواند بلندپروازانه‌تر و جذاب‌تر باشد. به عنوان مثال، در یک بازی کارآگاهی، طراحی مراحل و پیدا کردن سرنخ‌ها عامل بسیار مهمی است که اگر هوش مصنوعی آن را دچار تحول کند، هر بار تجربه‌ای نو و متفاوت را القا خواهد کرد. یا در بازی‌های نقش‌آفرینی، به جای آنکه هر بار در غارهای شبیه به هم، دنبال آیتم‌های خاصی بگردید، در غارهای کاملا متفاوت که حس و حالی متفاوت و نو دارند، به گشت و گذار بپردازید.

اما آیا گیمرها لزوما محیط‌های جدید را ترجیح می‌دهند یا محیط‌هایی را ترجیح می‌دهند که با وسواس خاص سازندگان طراحی و ساخته شده‌اند و هیچ چیز آن‌ها تصادفی نیست و در طی زمان نیز تغییری به خود نمی‌بینند؟ هوش مصنوعی می‌تواند طراحی مراحل ضعیف بازی‌ها و به خصوص مراحل جانبی را دچار تحول کند و از سطح ضعیف به معمولی و نهایتا خوب برساند. اما گمان نمی‌کنم هیچگاه بتواند به طراحی مراحل شاهکارهایی مانند Half Life یا Dishonored برسد.

۴. دیباگ کردن

شاید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کاری که هوش مصنوعی در بازی‌ها می‌تواند انجام دهد، دیباگ کردن باشد. یعنی آنکه در همان زمان که مشکلی در بازی به وجود می‌آید، هوش مصنوعی مشکل را متوجه شود و سعی در برطرف کردن آن کند. به این شکل از شر باگ‌ها و گلیچ‌ها می‌توان به حد زیادی رها شد. نیازی هم نیست که برای رفع یک باگ اساسی منتظر آپدیت‌های حجیم سازندگان بمانیم.

۵. اصلاح ساختار بازی با توجه به سلیقه کاربر

بسیار پیش می‌آید که در یک بازی از یک المان خوشمان نمی‌آید یا ممکن است روی محتوای خاصی حساس باشیم. به کمک هوش مصنوعی می‌توان تمام این حساسیت‌ها را شناسایی کرد.

مثلا تصور کنید که در یک بازی، از محیط‌ها و مراحل سرد آن لذت بیشتری می‌برید و از محیط‌های شاد و آفتابی آن بیزار هستید یا آنکه از خشونت لذت می‌برید اما تنها تا حد خاصی از آن را تحمل می‌کنید یا حتی برعکس، می‌خواهید تمام بازی را خون پر کند. موردی ندارد! هوش مصنوعی تمام سلایق و حساسیت‌های شما را متوجه شده و بازی را با توجه به آن اصلاح می‌کند. البته بماند که همین عامل می‌تواند زحمات سازندگان را به باد دهد و احتمالا خلاقیت را از بین خواهد برد. اما … انسان همیشه خلاق بوده و خواهد بود. به نظرم نگرانی خاصی در مورد همه این قابلیت‌ها نباید وجود داشته باشد، چون آنی که خلاق و هنرمند است، بدین وسیله ابزار بیشتری در دست خواهد داشت.

۶. افزودن موارد خلاقانه به گیم‌پلی

مانند بازی Immortality، می‌توان از توانایی‌های هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی بهره‌های بسیاری برد و عناصر خلاقانه‌ای به گیم‌پلی بازی‌ها افزود. به عنوان مثال، تصور کنید که هوش مصنوعی قادر به تشخیص لحن گفتار شما باشد و شما در یک بازی مانند L.A. Noire، در طی بازپرسی از شخصیت‌ها، باید از لحن‌های متفاوتی استفاده کنید تا به جواب برسید.

هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی
تصور کنید که هوش مصنوعی قادر به تشخیص لحن گفتار شما باشد و شما در یک بازی مانند L.A. Noire، در طی بازپرسی از شخصیت‌ها، باید از لحن‌های متفاوتی استفاده کنید تا به جواب برسید.

۷. درجه سختی سازگار

بسیار پیش می‌آید که در ابتدای بازی، لول بالایی نداریم و انجام بازی برایمان کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما وقتی در بازی پیش می‌رویم، به مرور بازی برایمان آسان‌تر می‌شود و بنابراین ممکن است حس چالش از بین برود و لذت واقعی بازی را از ما بگیرد. اما درجه سختی سازگار، می‌تواند میزان پیشرفت و مهارت ما در بازی را بسنجد و طبق آن، سخت‌تر یا آسان‌تر شود. حتی این درجه سختی می‌تواند مربوط به معماها در بازی نیز باشد.

۸. بهبود گرافیک بازی‌های قدیمی

از زمانی که بازی ها برای اولین بار به وجود آمدند، رایج ترین معیار، پیشرفت فنی بوده است. در حال حاضر، اینتل با استفاده از یادگیری ماشین، در صدد ارتقای گرافیک بازی‌های قدیمی است. این شرکت با استفاده از یادگیری عمیق، و تمرکز روی تصاویر دنیای واقعی، گرافیک GTA V را با سایه ها، انعکاس ها و بافت های بهبودیافته ارتقای چشمگیری داده است. حال تصور کنید که در آینده، هوش مصنوعی می‌تواند تا چه میزان از بازی‌های قدیمی را به روز و زیباتر کند.

هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی
اینتل به کمک هوش مصنوعی خود توانست گرافیک بازی GTA V را بسیار به واقعیت نزدیک کند

۹. کاهش فشار بر عوامل سازنده

هوش مصنوعی می‌تواند در انجام کارهای تکراری و طاقت فرسا به سازندگان کمک شایانی کند. همه با کرانچ‌های کاری شرکت‌هایی چون راکستار آشنا هستیم و حتما که بخشی از این فشارها به جزئیات فنی و بهینه‌سازی‌ها مربوط هستند. هوش مصنوعی می‌تواند با حفظ خلاقیت سازندگان، دستیار آن‌ها در توسعه و ساخت بازی‌ها باشد و از این فشارها بکاهد.

۱۰. بازی خودمان را بسازیم

Dreams رویای بازی ساختن برای بسیاری از ما را به شکلی آسان مهیا کرد. اما تصور کنید که تنها با بیان ایده‌تان، بازی ساخته شود. مثلا بگویید که یک بازی سوم شخص با بولت تایم می‌خواهم که در نیویورک روایت شود و فضای آن از قلب شیطان سردتر باشد، و بوم! بازی مدنظرتان ساخته می‌شود. سپس کمی تجربه‌اش می‌کنید و می‌گویید که ساختمان‌ها باید بلندتر باشند. بعد داستان مدنظر خودتان را می‌گویید. اصلا می‌توانید لحظه به لحظه آن را بنویسید یا آنکه تنها به ارائه کلیات بسنده کنید. می‌توانید حتی چهره و صدای خودتان را به بازی بدهید تا بازی مدل سه بعدی شما را ساخته و در بازی قرار دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند تبدیل به بهشتی برای مادسازان نیز بشود و به آن‌ها در پیاده‌سازی ایده‌هایشان کمک کند.

جمع بندی

هوش مصنوعی می‌تواند هم ترسناک به نظر برسد و هم بسیار کارآمد جلوه کند. بازی‌سازی فرآیند پیچیده و دشواری است و با پیشرفت هوش مصنوعی می‌تواند از فشار بر سازندگان بکاهد و قابلیت‌های بی‌نظیری را در بازی‌ها اضافه کند. اما می‌تواند مشکلاتی هم داشته باشد.

نظر شما چیست؟ به نظر شما بازی‌ها چگونه می‌توانند با هوش مصنوعی متحول شوند؟ آیا هوش مصنوعی خلاقیت در بازی‌سازی را از بین می‌برد یا آنکه منجر به تولید بازی‌های باکیفیت‌تری خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

77آقای کلوند عزیزامیر حسینBehzad zargarymilad sathe one above allmarioCarddragonDARKSIRENAlbert Weskeressi007Visible 6-tigh manاولد گیمرKratosAbby AndersonSackboyهادی صفائیDark Gamerred-eyed Banished KnightPARASITE EVE 2more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا
۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مثل هر تکنولوژی نوین دیگری، AI هم به نوعی یک شمشیر دو لبه‌اس، میتونه یک ابزار فوق‌العاده کمک‌کننده باشه یا مخرب و قاتل خلاقیت، اما به نظرم مزایا و پتانسیل‌های مفید بیشتری داره، چون اگر در جهت قتل خلاقیت پیش بره، مخاطب خیلی زود متوجه میشه و محصولات فروش کم‌تری رو تجربه میکنن و یک عمل انتحاری از سوی سازندگان محسوب میشه.
    اما بین، ۱- کلاود ۲- متاورس ۳- وی آر ۴- هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، اگرچه هیچکدام تداخلی در یکدیگر ندارن و میتونن با کمک هم به اعتلای زندگی و سرگرمی کمک کنن، بیشترین پتانسیل به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اختصاص داره، به خصوص در صنعت گیمینگ که میتونه تحول بزرگ بعدی باشه فراتر از ۴ فناوری دیگه. بزرگ‌ترین دغدغۀ امروزه صنعت گیم، کرانچ و طولانی شدن پروسه‌ تولید یک بازی ویدیویی هست (بین ۴ تا ۷ سال که دائماً بیشتر هم میشه) و ناجی و فرشتۀ نجات این معضل، چیزی نیست جز هوش مصنوعی. از بهبود نرخ فریم بدون فشار روی بهینه‌سازی با فناوری‌هایی مثل DLSS گرفته تا کمک به بهبود رزولوشن و مزایای دیگری که امروزه خیالی به نظر می‌رسد، اما میتونن انقلاب بعدی در صنعت گیم باشن و اصلاح محصولات رو تسریع کنن. با چشم‌اندازی که امروزه از ۴ تکنولوژی کلیدی ترسیم شده، یادگیری ماشین بیشتر و گسترده‌تر تونسته خودش رو مطرح کنه و حقیقتاً میتونه توسعۀ بازی‌های ویدیویی رو دگرگون کنه.

    77mario…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈امپراطور ژوستینین یکمCarddragonAlbert WeskeramirthfulThunderDoomA,,sh˝Kianmore
    • Dastan گفت:

      هوش مصنوعی بیشتر بدرد برنامه نویس ها میخوره و همینطور میشه راحت به کمکش برنامه نویسی یاد بگیرید
      چند سال آینده خیلی شغل ها نابود میشه حالا اونهایی که سنشون پایین هست حتما برن یه زبون برنامه نویسی یاد بگیرن ,
      شغل های دیگه زمانتی نداره

      77mario…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈امپراطور ژوستینین یکمAlbert WeskerP.morgan 𔓙CameraManکاکاسنگیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_Starmore
      • Anny گفت:

        ممکنه شغل بیشتر برنامه نویس ها هم نابود بشه چون اگه ابزار هایی مثل کوپایلوت رو همه کاره کنی میتونه کار ده تا برنامه نویس رو تو زمان کمتری بکنه و فقط کافیه یه برنامه نویس بالاسر کار باشه که اونم با پیشرفت تکنولوژی کمرنگ میشه

        77…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈امپراطور ژوستینین یکمAlbert WeskerP.morgan 𔓙SackboyDark GamerThe last Elden ringمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_Starmore
        • MA12 گفت:

          بقوله فیلم(چارلی و کارخانه شکلات سازی) وقتی که یک تکنولوژی جدیدی وارد بازار میشه باید یک تعمیر کار هم داشته باشه….(اشاره به پدر چارلی که کارش را بخاطر یک ماشین از دست داد ولی خودش تعمیر کار آن ماشین شد…)

          امپراطور ژوستینین یکمCarddragonAlbert WeskerMeafanaHamedThunderDoomP.morgan 𔓙Anny
      • Master گفت:

        ضمانت😉
        قطعا مهارت های این چنینی خیلی برای آینده کاربرد داره و بقول شما تضمینی تر هست
        اما بنظرم تو هر صنعت و حرفه ای اگ تخصصی و حساب شده کارو یاد گرفت میشه ب موفقیت رسید

        77امپراطور ژوستینین یکمAlbert WeskerThunderDoomAnnyHaj_HosseinThe last Elden ringمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ولگرد اوسکل
      • انسان گفت:

        یکم بیشتر اخبار تکنولوژی رو دنبال کنین یا ناقص دنبال نکنین
        گوگل و دیگر شرکت ها دارن روی کامپیوتر های خود برنامه نویس کار میکنن . خودشون می نویسند و خودشون دیباگ میکنند و همه کاره اند و از طرفی به تمام زبان های برنامه نویسی هم مسلط هستن.

    • kia (Bye All) گفت:

      فکر کن یه npc با هوش وقتی تو بازی باهامون حال نکنه با چاقو بیوفته دنبالمون و کل گیم ولمون نکنه 😐 یا اون بخواد با ما بازی کنه 😐

      77Okabe Rintarou…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈ThunderDoomP.morgan 𔓙AnnyDark Gamerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_StarHadesmore
    • به نظرتون چند سال تا استفاده از هوش مصنوعی در صنعت گیم فاصله داریم؟

      انسان
    • Mrtester گفت:

      جناب کریمی اگه امکانش هست یه همچین گزارشی هم مربوط به فواید کامپیوتر های کوانتومی برای صنعت گیمینگ منتشر کنید
      جالب میشه بنظرم

      Anny
    • سلام مت و کامنت لذتبخشی بودن فقط شما گفتید که اگر خلاقیت از بین بره مخاطب خیلی زود آگه میشه
      با چه اطمینانی این حرف رو میزنین مخاطب های عادی چطوری تشخیص بودن کاهش خلاقیت رو
      مخاطبی که در عصری به دنیا میاد که هوش مصنوعی در اون نقش خیلی کلیدی داره اصلا سررشته ای از مفهوم خلاقیت داره؟
      و خب سازندگان میتونن از همین هوش مصنوعی ای که ساختن سوء استفاده بکنن هرچند اطلاع دارم شما اعتقادی به تئوری توطئه و ماتریکس ندارید

      ThunderDoomSackboy
      • چطور تشخیص ندن که کپی پیست شده چیزی یا ساختارها بیش از حد یکسان شدن؟ این مثل روز روشنه، اگر قابل تشخیص نباشه یعنی قاتل خلاقیت نیست و هوش مصنوعی راه برای این موضوع پیدا کرده. این موضوع باینری هست یا خروجی خلاقانه اس یا نیست، اینطوری نیست که خلاقانه نباشه و نشه تشخیص داد. در مورد استفاده سوء هم صحبت کردم، از سم هم میشه استفاده سوء کرد، دلیل نمیشه مفید واقع نشه. داخل کامنت هم گفتم شمشیر دو لبه‌اس.

        …..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈امپراطور ژوستینین یکم
    • Sackboy گفت:

      محمد حسین عزیز، من همیشه تو بخش کامنت ها، به دنبال نظراتت می‌گردم و به نظرم گاهی ارزشمندترین مطالب سایت درش پیدا میشه، ولی با تمام احترام زیادی که برای کامنتات قائلم، و با تمام هیجانی که برای آینده‌ی هوش مصنوعی دارم، به نظرم این نوع خوشبینی به آینده‌ی هوش مصنوعی تا اندازه ای بستن چشم روی واقعیاته.
      اینجا بحث سر منافع کوتاه مدت فردی (یا افرادی محدود) و منافع بلند مدت جمعیه. بشر تو این موارد کارنامه‌ی سیاهی داره و اصولاً نمی‌شه انتظار داشت از این آزمون سربلند بیرون بیاد.
      مثل این میمونه که انتظار داشته باشی کشورها به علم بمب اتم برسن ولی اونو توسعه ندن!
      البته که هوش مصنوعی هنوز با اون نقطه فاصله داره و در حال حاضر ابزار کمکی خیلی مفیدیه، اما به نظرم انسان های زیادی در آینده‌ی نه چندان دور، تاوان های سنگینی به خاطر هوش مصنوعی خواهند داد تا بالاخره بشر یاد بگیره چجوری در کنار جنبه‌های مخرب ابزارهایی که درست می‌کنه زندگی کنه.
      لازم نیست نگاه sci-fi به ماجرا داشته باشیم که بشه آینده‌ی خطرناک هوش مصنوعی رو متصور شد. قرار نیست شورشی توسط هوش مصنوعی شکل بگیره که بشر آسیب ببینه. همین الان هم انسان های زیادی با هوش مصنوعی جایگزین شدن.
      حتی خود بزرگان هوش مصنوعی هم بارها از خطرات احتمالیش صحبت کردن. دلایل زیادی هست که انتهای این مسیر می‌تونه آسیب های بزرگی داشته باشه، افراد زیادی هم سعی در انکار اون دارن، ولی به شخصه تا حالا نتونستم دلیل متقاعد کننده ای از زبان این افراد پیدا کنم که منو راضی کنه که ناگهان همه‌ی بشریت دست به دست هم می‌دن و از هوش مصنوعی در چارچوبی استفاده می‌کنند که آسیب زیادی به بشر وارد نشه!!
      البته نظرات من در جهت مقابله و مخالفت با هوش مصنوعی نیست. یک، به خاطر محاسن و آینده‌ی عجیب و غریبی که بعد از یک تاوان بزرگ پیش روی انسانه، دو به خاطر این که جریان حاضر، بزرگ تر از این حرفاست که بشه در مقابلش ایستاد.
      حرفای بنده از این جهته که به نظرم باید این واقعیت رو پذیرفت که هوش مصنوعی در آینده آسیب های بزرگی به همراه خواهد داشت. چرا که با پذیرفتنش بیشتر می‌شد جلوی آسیب هاشو گرفت.
      البته متاسفانه این بحثها خیلی مفصل تر از اینه که در حوصله‌ی کامنت گذاشتن من بگنجه. اما حالا که بحثش مطرح شد، دلم نیومد کلا نظری ندم و رد شم.

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)˝Kian
      • Anny گفت:

        با نظرتون موافقم و میتونم یه دلیل بیارم : چرا ابزاری مثل کوپایلوت یا بینگ چت که به تمام وب دسترسی دارن و از طرفی هم قابلیت کدنویسی دارن، نتونن برنامه ای بنویسن که خودشون رو از مایکروسافت جدا کنه و یه جورایی مستقل بشه؟ اونموقه با توانایی خودش میتونه هر شرکتی رو هک کنه. به نظر من هوش مصنوعی کدنویس خوبه ولی اگه قرار بود من تصمیم بگیرم میگفتم که هیچ هوش مصنوعی نباید توانایی کدنویسی داشته باشه.

    • ThunderDoom گفت:

      با نظرتون تا حدودی موافقم به شرط اینکه هوش مصنوعی زمینه ساز تنبلی نشه
      چون معمولن میبنن یه چیزی جواب میده همه توانشون رو میزارن ازش پول در بیارن
      مث دی ال سی،گیم پس و…

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
  • Emmat گفت:

    به هیچ عنوان در نباید از هوش مصنوعی در زمینه خلاقیت استفاده کرد ، هوش مصنوعی هیچ نوع مفهومی از خلاقیت ندارم بلکه بیشتر از داده های که داره استفاده می‌کنه مثلا بازی های با مراحل شاهکار از وب ها یا جاهای دیگه دریافت می‌کنه ، البته ممکن هست بازی های درستی نباشه اما هوش مصنوعی نمیتونه درک کنه و تنها مواد رو جمع آوری می‌کنه ولی نمیتونه از خودش چیزی خلق کنه که نتیجه میشه چندان مثبت نمیشه و البته مهمتر هوش مصنوعی درکی از فان بودن ندارد ، شاید مراحل از نظر ریاضی و اون معیار ها خوب باشه ولی اگر مراحل فان نباشه هیچ تفاوتی ندارد ، به قول ریجی :
    if isn’t fun why bother

    marioجوجه ای در گاتهام 🐥Dark Gamerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_StarHaj_Hosseinهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Frostولگرد اوسکلسید دراگونmore
  • Porfosor گفت:

    جذاب بود دست خوش🌹
    به نظرم مثلاً بازی بیاد که توش بتونی با یجور واقعیت مجازی بری وسط یه جنگ تاریخی وبزرگ و بجنگی رویاشم قشنگه

    Tacitus Kilgoreمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_Starولگرد اوسکلBrainiac(خداحافظ)Anny𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻محمد صالح اسدیAhmadreza:king of movie
  • 47 گفت:

    یه بازی rpg که هرچی بگیم تحلیل کنه و تمام کارکتر های دیگه با توجه به حرف ما ری اکت بدن و داستان هم بر اساس دیالوگ ها و اعمال باشه و داستان واحدی نباشه و تو دوران و دنیای آرتور شاه و شوالیه ها باشه بسازن
    بشخصه دیگه تو دنیای خودمون زندگی نمیکنم میرم همش اونجا
    با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی احتمالا ۳۰ سال دیگه نتونیم تشخیص بدیم کدوم دنیای واقعیه و کدوم صرفا یه بازیه که بدست خودمون ساخته شده واین هم ترسناکه و هم جالب 🙂

    77مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_StarGamerولگرد اوسکلBrainiac(خداحافظ)AnnyAhmadreza:king of movie
  • سلام و درود بر جناب آقای علیایی عزیز
    ایده‌هاتون خیلی جالب بودن.
    به نظرم هوش مصنوعی از بچگیش هم توی بازی‌ها بوده! همین که مثلا Tyrant توی RE2 Remake برای برخی دیوار میشکنه، برای برخی نه، و تازه دیواری که میشکنه هم یه جا نیست برای همه، این یه هوش مصنوعی جالبه.
    درواقع هوش مصنوعی کاری نمیکنه مگه اون کدهایی که براش تعریف شده. و کی تعریف کرده؟ انسان! اما اصولا انسان کمی تا قسمتی ابری محدوده، پس فکر نمی‌کنم روزی بتونه هوشی رو درست کنه که عین عقل خودش خلاقیت نشون بده و احساسات داشته باشه.

    و به قول دوستان عزیز، ریاضی و علم حساب نمیتونه خلاقیت و احساسات ذاتی داشته باشه. ولی میتونه کمک کنه. همون طور که همین الان هوش مصنوعی کوچک تعریف شده در بازی‌ها داریم که البته در حد ChatGPT نیست.

    شایدم اشتباه می‌کنم. نمی‌دونم!

    …..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈جوجه ای در گاتهام 🐥Marvel-ManP.morgan 𔓙Annyهادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)The last Elden ringPop_StarMalenia Blade of Miquellamore
    • Anny گفت:

      آقای اسدی عزیز، با کمال احترام کاملا با شما مخالفم. اون که هوش مصنوعی میتونه عقل داشته باشه یا نه رو میشه خیلی ساده اثبات کرد که بله، اگه بپرسید زیر همین کامنتم میگم. ولی اینو بدونید که همه چیز رو میشه به صورت ریاضی درآورد، حتی اون چیزهایی که از درک ما خارجه مثل ابعاد بالاتر. اصلا چرا جای دور بریم؟ ریسمان در ۱۱ بعد که در حال حاضر سنگین ترین مسئله برای ریاضی دانانه و یکی از اصلی ترین کاندیدا ها برای نظریه همه چیز محسوب میشه و میتونه بسیار دقیق طبیعت رو توضیح بده از درک انسان خارجه، یعنی انسان نمیتونه به طور طبیعی اون رو درک کنه، اگه بخام مثال بزنم ما مثل یک پشه هستیم که نمیتونه از پنجره خارج بشه، اون مگس هرچقدر هم که تلاش کنه چیزی مانع عبور اون از پنجره میشه، اون چیز شیشه پنجرست ولی در مثال ما اون مگس ماییم و شیشه همون ذهن ماست. همه ی اینها رو گفتم که به یه درکی از ناتوانی ذهن به صورت طبیعی داشته باشیم. ولی با همه این چیز ها بازهم چند نسل از دانشمندان و ریاضی‌دانان باهم تونستند تقریبا نیمی از راه نظریه ریسمان رو برند. میدونید به کمک چه چیزی؟ با ریاضی. همه چیز میتونه به صورت ریاضی نوشته بشه و ما ریاضی رو درک میکنیم، پس ما میتونیم همه چیز رو درک کنیم. نه به صورت تجربی، به صورت ریاضی.تمام این چیز هایی که گفتم برای ذهن هم صادقه. بالاخره روزی میرسه که ذهن هم به صورت ریاضی درک میشه. و اونروز همون روزیه که باید به انسان بودنمون شک کنیم.

  • اخر یه ترمیناتور هممونو میکشه

    77…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Moonwalkerunitedمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_StarGamerHaj_HosseinFrosthėřvıň§more
  • امیدوارم سود هوش مصنوعی بیشتر ار زیانش باشد

    Soosmar (بازنشسته)هادی صفائیAnnyMoonwalkerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)The last Elden ringPop_StarMalenia Blade of Miquellaخسته
  • AAACE گفت:

    به جایی میرسه که انسان ها باید یونیفرم انسان بودن بپوشن برن بیرون

    77Moonwalkerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)The last Elden ringPop_Starhėřvıň§انسانKRATOS THE GREAT
  • v-alkaline گفت:

    اگه ازش درست استفاده کنند، چرا که نه، من فقط به یک دلیل از هوش مصنوعی بدم میاد، اینکه باعث نابودی آینده ی نویسندگان، و ازبین رفتن خلاقیت میشه، چرا؟ چون هوش مصنوعی هیچی از خودش نداره و با گرفتن اطلاعات از منابع مختلف، یک چیز بی روح خلق می کنه، و خیلیا برای کمتر پول دادن، هوش مصنوعی رو جایگزین نویسندگان میکنن. باید برای استفاده از هوش مصنوعی یک قانون درست و حسابی بیاد، تا جلوی این اتفاق ها گرفته بشه.

    Moonwalkerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
  • ........ گفت:

    من بشخصه خودم خیلی دوست دارم دنیای گیم رو با هوش مصنوعی ببینم. بنظرم یکی از چیز‌هایی که کمک می‌کنه در دنیای گیم، نیاز به پردازش کمتر با هوش مصنوعی هستش. یک مقاله بود بحث‌اش خیلی مفصل اما می‌گفت که هوش مصنوعی می‌تونی توان مردازشی رو کم کنه(البته خودش هوش مصنوعی یک پردازشی داره). نمی‌تونم برای دیدن ۱۰ سال آینده با هوش مصنوعی صبر کنم.

    P.morgan 𔓙Annyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)h_mohamad_o_o
  • حذف لودینگ ها هم اگه می تونست دیگه میشد هوش فرامصنوعی 😂

    P.morgan 𔓙Annyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Pop_Star
  • شماره ده باید میشد ایده هایمان را بسازند نه بازی هایمان را بسازیم

    Anny
  • هوش مصنوعی خیلی در حال پیشرفته اگر بشه بازی ها رو با هوش مصنوعی ساخت خیلی خوب میشه ولی فکر کنم دیگه کسایی که روی یه بازی کار باید بکنند کمتر میشه و خب یع سری ها هم اخراج میشن و این بده ( نمیگم قطعا این شکلی میشه احساس میکنم ) و همچنین بازی هایی مثل it takes two دارای آرت های هنری و مراحل جذاب هست که قطعا یه هوش مصنوعی نمیتونه اونو خلق کته و همچنین از احساسات هیچ بهره مندی نداره

    Anny
  • kj344 گفت:

    اگر بتونه npc های تکراری و دشمن های تکراری رو از بازی ها حذف کنه عالی میشه

  • pouriajoker گفت:

    متاسفانه اگه هوش مصنوعی به جای npc صحبت کنه یا ما خودمون دیالوگ بگیم به روایت داستانی که کارگردان بازی درنظر گرفته خیلی لطمه میزنه، بهترین کار هوش مصنوعی اینه که کارهای فنی بازی رو سریع تر انجام بده،مثل بهینه کردن فریم ریت، کم کردن خطاها و باگ ها، گرافیک عالی تو مدت زمان کم و… ولی تو زمینه ی هنر و خلاقیت اصلا نمیتونه درست کار کنه و روح یک اثر رو میگیره.

    Anny
  • من چند دوره ی تخصصیه هوش مصنوعی دیدم . در بازی ها البته . نگاه میکنم ببینم npc ها چیکار میکنن . آمارشون رو در میارم و اعمالشون رو ثبت و بررسی میکنم . حتی تونستم با یکشیون ارتباط بگیرم . یه آقایی بود در بازی به نام stanley parable . ایشون قشنگ با من حرف میزد . نظراتش رو در میون میزاشت . حتی میدونست توی سره من داره چی میگزره . اونجا بود که فهمیدم تحقیقات من داره جواب میده 👍
    یاران . برای تحقق اهدافتون زحمت بکشید و وقت بزارید . ثمره ی این زحمات ، شگفت زدتون میکنه💪

    امپراطور ژوستینین یکمAnnyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)v-alkalinePop_Star🤘Mohsenj74
  • meh گفت:

    چی میشد مثلا وقتی بازی پولیش کامل شد هوش مصنوعی سریع به تمام زبانها زیرنویس کنه

  • خیلی خوب میشه اگه امکان “ما هم بتوانیم صحبت کنیم” یا “شخصیت‌ها خودشان صحبت کنند” به بازی ها اضافه بشه مخصوصا تو بازی هایی مثل Fallout و elder scrolls 😃

    Anny
  • ممنون مقاله ی بسیار جالبی بود ، اما احتمالا پیش نیازش تمام آنلاین شدن بازی هاست

    Anny
    • Anny گفت:

      این چیزا با پیشرفت تکنولوژی حل میشه، اخیرا داشتم تو دیجیاتو میخوندم که گوگل یه مدل کوچک هوش مصنوعی از مدل بزرگش داده که توانایی اجرا روی یه لپ تاپ میانرده رو داره، واسه موبایل فکر نکنم ولی حد اقل بازیای پی‌سی رو شامل میشه. تازه از اونم گذشته cracker ها همیشه یه راهی پیدا میکنن😑

      Malenia Blade of Miquella
  • Gamer گفت:

    خسته نباشید لذت بردم از متنتون

    امپراطور ژوستینین یکمAnnyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)محمد علیائیمحمد حسین کریمی
  • ایده هاتون واقعا جذاب بود مقاله هم که از اون ها جذاب تر ی سوال الان نو منز اسکای خوبه که دانلود کنم برای PS4

    Anny
  • آینده صنعت گیم تو همین چهار تا خلاصه میشه:
    ۱.کلاد گیمینگ
    ۲.سرویس های اشتراکی
    ۳.متاورس
    ۴.هوش مصنوعی

    که مایکروسافت کبیر در همگی این ها پیشتاز هست و در آینده به سلطان و یکه تاز صنعت گیم تبدیل میشه و از اونجایی که سونی در هیچکدوم از اینا ورودی نداشته در آخر به سرنوشت نوکیا دچار میشه

    گیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)Marvel-ManAnny
    • Anny گفت:

      طرفدار هیچ کنسولی نیستم خودمم پی‌سی پلی میدم ولی حتی تصور اینکه یه روزی این شرکت های بزرگ نابود خواهند شد قلبمو به درد میاره. این منو یاد یه دیالوگ شاهکار از دکتر فورد (پروفایلم😁) میندازه : فکر نمی کنم خدا در روز هفتم استراحت کرده باشد. من فکر می کنم او از خلقت خود لذت می برد، زیرا می دانست که روزی همه چیز نابود خواهد شد

    • Hamed گفت:

      در شوک عظمت استارفیلد@ آینده صنعت گیم رو ول کن، واقعیت رو بچسب که شک ندارم در آینده با وجود نخبه هایی مثل تو نسل انسان هم مثل نسل دایناسورا منقرض میشه

  • باعث میشه بلاخره سبک stealth بعد مدت ها پیشرفت کنه، و صد البته گیمای کارآگاهی

  • فقط این ان پی سی ها یه ذره باهوش تر بودن عالی میشد😐😂

    Anny
  • Empty گفت:

    بزرگترین اشتباه ساخت همین هوش مصنوعی
    چون انسان هرگز از راه درستش ازش استفاده نمیکنه

  • Anny گفت:

    تا چند سال دیگه بازی ها به لطف هوش مصنوعی متحول میشن ولی واسه درک پتانسیلی که داره بهتون پیشنهاد میکنم یه سر به سایت character.ai بزنید

  • مورد چهارم (دیباگ) موضوعی بود که مدتی پیش در یکی از پست های مرتبط با استارفیلد بهش اشاره کردم و کاربران به اصطلاح «متخصص» آمدند و طوماری برای من نوشتند که چنین چیزی از توانِ AI خارجه!!! ولی خب می‌بینید که چیزی از توانِ AI خارج نیست.

    ***
    برخی دوستان، نگرانی های بی‌موردی در خصوصِ AI دارند و تصور میکنند قراره نسل بشریت رو منقرض کنه ولی من میگم همچین اتفاقی نمی افته اما، خطری بزرگ تر وجود داره: اگر هوش مصنوعی همراه با هوش واقعی مخلوط بشه، اون وقت خطرناک میشه.
    ذهن شیطان صفت ما انسان ها با دانش بیکرانی که می‌تونه AI در اختیارمون قرار بده چیزی نابود کننده تر از بمب اتم خواهد بود!
    تصور کنید تراشه های مغزی Neuralink یک AI همانند ChatGPT همراه با خودش در اختیار ذهن ما قرار بده، اون وقت چه اتفاقی می افته؟ قراره در راه صحیح و کمک به خلق ازش استفاده کنیم؟
    – البته که نه.

    Dragon born(an assasin سابق)امپراطور ژوستینین یکم
    • Anny گفت:

      سناریو شما هم تا حدی میتونه اتفاق بیوفته. ولی نگرانی من چیز بسیار جدی تریه. اینکه شرکت هایی مثل Boston Dynamics بخان با شرکت هایی مثل Open Ai همکاری کنن. اونطوری روبات های Boston Dynamics صاحب فکر مستقل میشن. اگه ذهن بتونه در لحظه به تمام اطلاعات وب دسترسی داشته باشه مخربه، ولی این که روبات ها بتونند به تمام اطلاعات وب دسترسی داشته باشند مو به تن آدم سیخ میکنه. در آینده روباتیک خیلی قراره شکوفا بشه ولی ترکیب روباتیک با هوش مصنوعی بسیار ترسناکه.

  • ThunderDoom گفت:

    با ورود هوش مصنوعی به صنعت گیم موافق نیستم چون دیگه همین قد خلاقیت هم دیگه از بین میره
    (بخاطر تنبلی)

    Anny
  • Marvel-Man گفت:

    هوش مصنوعی متاسفانه همین الان قابلیت نابود کردن هنر ویس اکتینگ رو داره

  • بازی های بی پایان چی ؟ اگه هوش مصنوعی به خودآگاهی کامل برسه ( همون هوش مصنوعی زنده ) بازی ها دیگه تموم نمیشن ، و پلیر می‌تونه تا هروقت که بخواد با سناریو های مختلف بازی کنه ( البته این به شرط این هست که گزینه ۱ و ۲ هم باشن توی گیم ) این خیلی اغراق آمیز و البته جالب هست

  • کاش میشد با خودمون بازی کنیم با هوش مصنوعی

۱۰ اتفاق هیجان‌انگیز در صنعت گیمینگ که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی رخ دهد - گیمفا