چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا

دیجیتال فاندری: چرا Starfield با نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌شود

آرش بوالحسنی
۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا

تیم Digital Foundry به تازگی جلوه‌های بصری و عظمت به تصویر کشیده شده از بازی Starfield در دایرکت اختصاصی اخیر را بررسی کرده است. این بررسی به ما اجازه می‌دهد تا متوجه دلیل نرخ فریم ۳۰ این بازی روی ایکس باکس بشویم.

نمایش ۴۵ دقیقه‌ای از بازی Starfield، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کنفرانس‌های گیمینگ تابستانی امسال بود. این نمایش به خوبی توانست شالوده‌های فنی یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و مورد انتظارترین بازی‌های امسال را به طرفداران نشان دهد. جان لینمن (John Linneman) و الکس بتالیا (Alex Battaglia) از Digital Foundry به صحبت در مورد Starfield Direct پرداخته‌اند و همه چیز از نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه این بازی روی کنسول‌ها تا معنای وضوح تصویر ۴K روی سری ایکس و فناوری رندرینگ Bethesda را بررسی کرده‌اند.

اول از همه، باید به صحبت در مورد نرخ فریم نسبتا جنجالی این بازی روی ایکس باکس پرداخت که در طول خود Starfield Direct به آن اشاره‌ای نشد. تاد هاوارد (Todd Howard) پس از این نمایش، در مصاحبه‌ای با IGN گفت که Starfield به خاطر داشتن نوعی یکپارچگی و پیوستگی روی کنسول‌ها با نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌شود. وضوح تصویر بازی هم روی سری ایکس ۴K و روی سری اس ۱۴۴۰p خواهد بود. این که سری ایکس یک بازی را به صورت ۴K/30 FPS اجرا کند چیز عجیب و جدیدی نیست، اما مسئله‌ای که کمی سوال برانگیز است، عدم وجود یک حالت برای وضوح تصویر پایین‌تر و نرخ فریم بالاتر است. چرا Starfield چنین گزینه‌ای را ندارد؟

پاسخ این سوال پیچیده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. لینمن می‌گوید که این نرخ فریم هدف ممکن است تصمیمی مربوط به طراحی بازی باشد. حتی کنسول‌ها در دهه ۸۰ هم قادر به اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ بودند، اما بسیاری از توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند تا در دهه‌های آتی به نرخ فریم ۳۰ بسنده کنند. سوال این است که چه نرخ فریمی به شما اجازه خواهد داد تا به اهدافتان در بازی برسید؟ در مورد Starfield مشخصاً با اثری جهان باز با آیتم‌های دائمی، هوش مصنوعی، شبیه‌سازی و تعداد زیادی سیستم‌های در هم تنیده طرف هستیم که با هدف خلق تجربه‌ای درگیرکننده طراحی شده‌اند.

با توجه به قدرت پردازنده‌ای که چنین اثری نیاز دارد، پایین آوردن وضوح تصویر ممکن است تاثیر زیادی روی نرخ فریم نداشته باشد. به عنوان یک توسعه‌دهنده، بهتر است حداکثر کیفیت جلوه‌های بصری را هدف بگیرید و به دنبال یک نرخ فریم پیوسته ۳۰ فریم بر ثانیه برای تجربه‌ای دلچسب باشید. البته، نسخه PC بازی با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد شد و کسانی که به دنبال چنین تجربه‌ای هستند، این پلتفرم را در اختیار دارند.

starfield
Starfield به خوبی نشان می‌دهد که طراحی هنری خوب در ترکیب با تکنیک‌های گرافیکی مناسب برای خلق یک جهان تحسین برانگیز از نظر بصری کافی است

انتظار دریافت خروجی ۴K/60 FPS از سوی مخاطب، این حقیقت که بسیاری از بازی‌های AAA با وضوح تصویر واقعی زیر ۴K اجرا می‌شوند را نادیده می‌گیرد. بسیاری از این بازی‌ها از FSR 2.0 یا فناوری‌های مشابه برای بالا بردن وضوح تصویر به ۴K استفاده می‌کنند. با توجه به شمار پیکسل‌ها در یکی از سکانس‌های تریلر Starfield، یک صحنه شامل وضوح تصویر ۱۲۹۶p می‌شد که ۶۰ درصد ۴K واقعی است. در چنین سناریویی ممکن است دست شما برای پایین آوردن وضوح تصویر چندان باز نباشد.

زمان مشخص خواهد کرد که نرخ فریم هدف بتسدا تا چه حد پایدار خواهد بود، اما به صورت کلی باید گفت که یک نرخ فریم ۳۰ پیوسته و یکپارچه، تجربه بهتری را از نرخ فریم ناپایدار بین ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه ارائه می‌دهد. پس تصمیم Bethesda حداقل از این نظر منطقی است.

جدا از نرخ فریم، لینمن همچنین معتقد است که Starfield اولین بازی حقیقتا زیبایی محسوب می‌شود که توسط بتسدا توسعه یافته. بخش زیادی از این مهم مربوط به تکنیک‌های رندرینگ بازی می‌شود، خصوصا استفاده از فناوری Global Illumination، بازتاب‌ها و Motion Blur بی وقفه.

با توجه به برخی از تصاویر موجود در تریلر Starfield، به نظر نمی‌رسد که Global Illumination در بازی یک راه حل پیکسل به پیکسل بر اساس ری تریسینگ باشد؛ با این حال، نورپردازی هم‌چنان به واقعی به نظر رسیدن سایه‌ها و نورها در Starfield کمک شایانی می‌کند. بدون شک خلق نورپردازی از پیش تعیین شده برای بسیاری از نواحی بازی کار دشواری خواهد بود، پس داشتن یک راه حل متغیر برای شرایط متفاوت منطقی به نظر می‌رسد.

بازتاب روی سطوح درخشان هم تفاوت زیادی با بازی‌های قبلی بتسدا دارد و به جای بازتاب‌های Screen Space، مثل Horizon Forbiddern West و Gran Turismo 7 شاهد استفاده از نقشه‌های مکعبی بی‌‌وقفه هستیم. این جنبه از بازی احتمالا با GI ترکیب شده و GI و بازتاب‌ها هر دو هر چند وقت یک بار آپدیت می‌شوند تا سایه‌ها و نورپردازی واقع‌گرایانه به نظر برسد. این راه حل سبک‌تری در مقایسه با RT است و با توجه به تعداد سیارات و میزان محتوای موجود در بازی منطقی به نظر می‌رسد.

چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا

Motion Blur پیکسل به پیکسل هم به بازی اضافه شده است. این مورد احتمالا بیشتر از هر چیز روی حس و حال بازی به هنگام حرکت تاثیر می‌گذارد. جالب است بدانید که id Software در افزودن Motion Blur به Starfield کمک کرده است. آن‌ها با توجه به تجربه خود در Doom Eternal، با این تکنیک بسیار آشنا هستند. Motion Blur در داشتن تجربه‌ای روان به هنگام تجربه در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بسیار مهم است، پس با توجه به تمرکز Starfield روی گان‌پلی به علاوه یک دوربین متغیرتر و انیمیشن‌های بهتر، وجود Motion Blur با عقل جور در می‌آید.

سایه‌های Screen-Space یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی هستند که برای Starfield به Creation Engine اضافه شده‌اند. این سایه‌ها مناسب جزئیات ریز مثل دست‌های بازیکن و مدل سلاح‌ها به علاوه جزئیات محیطی مثل سنگ‌های کوچک و علف هستند. در ترکیب با افزایش کیفیت و جزئیات خود زمین، این سایه‌ها باعث می‌شوند تا زمین آن ظاهر کاشی کاری شده آثار قبلی Bethesda را نداشته باشد و واقعا فوق‌العاده به نظر برسد.

از زمین که فاصله بگیریم، با مقدار خوبی از شبیه‌سازی اتمسفر مثل پراکندگی نور و مه پر حجم مواجه می‌شویم. پیش از این تنها بازی‌هایی مثل Horizon Forbidden West و Red Dead Redemption 2 موفق به حفظ مه و سایه واقع‌گرایانه در فواصل دور شده‌اند. این تکنیک‌های رندرینگ برای فواصل دور چیزی است که همچنان در اثری مثل Halo Infinite دیده نمی‌شود. پس با توجه به اندازه بازی، مهم است که شاهد چنین تکنیک‌هایی در خلق تصویر بازی هستیم.

چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا
رندرینگ مه در فواصل دور باعث می‌شود تا توهم وجود جزئیات زیاد حتی تا دوردست‌ها هم در بازی به وجود بیاید. چیزی که در Halo Infinite شاهد آن نیستیم

در حالی که این ویژگی‌های جدید نشان‌دهنده پیشرفت واقعی Bethesda از زمان عرضه Fallout 4 هستند، رندرینگ و انیمیشن شخصیت‌ها در سکانس‌های دیالوگ همچنان به نسبت یک نقطه ضعف محسوب می‎‌شوند. چهره‌ها کمی خام هستند و احساس زیادی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. این مهم با توجه به پیشرفت‌های گرافیکی بتسدا در سایر زمینه‌ها کمی عجیب است. برای مثال، بین بازی‌های اول و دوم Horizon شاهد پیشرفت بیشتری در این نوع رندرینگ بودیم.

علی‌رغم این مورد ناامیدکننده، Starfield به صورت کلی از جنبه بصری یک نمایش تحسین برانگیز به نظر می‌رسد و گیم‌پلی بازی هم قطعا جذاب خواهد بود. گان‌پلی بازی نسبت به آثار قبلی بتسدا خیلی سنگین‌تر شده و دوربین‌های اول و سوم شخص هم خوب کار می‌کنند. سیستم هایلایت آیتم‌های قابل تعامل در جهان بازی واضح و به آسانی خوانا است. منوها و Inventory هم به صورت کلی عالی به نظر می‌رسند و با توجه به ظاهر “NASA-punk” بازی، شاهد سبک و سیاق منحصر به فردی هم هستیم که وضوح را قربانی نمی‌کند.

البته، همچنان چیزهای زیادی هستند که در Starfield کشف نشده باقی مانده‌اند، پس ما با رسیدن به تاریخ عرضه در ۶ سپتامبر، به صورت عمیق‌تر به بررسی گرافیک، سیستم‌ها و گیم‌پلی بازی خواهیم پرداخت. Starfield در صورت شکست یا موفقیت قرار است یکی از جذاب‌ترین عرضه‌های سال ۲۰۲۳ باشد.

منبع: Eurogamer / Digital Foundry

Old fashion GAMER人Acker益man人loghainabolfazl3000خستهاوردک تک تک ورژن حقیقیlul-bookNahhosseinHitoori04REZAGAMERArcix™ツ`ParsaNemesisAhmad_bkIliyared-eyed Banished KnightThunderDoomriversideStalkermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wise tree گفت:

    ۱۲۹۶p رو سری ایکس؟؟؟ اینکه ۲k هم نمیشه اونوقت سری اس قراره چه رزلوشنی بده؟؟؟😐

    ten reasons why you are a noobOld fashion GAMERDack bubbyloghain(the BOY)LM-bingolul-bookآقای کلوند عزیزhosseinArshia.1Ahmad_bkmore
    • گفتن توی یه صحنه مومن . چون داینامیکه باز برمیگرده روی ۴k

      ten reasons why you are a noobبیگ اسموکNightwolf(the BOY)LM-bingolul-bookNahRondaAhmad_bkIliyaAlbert Weskermore
    • Felipe گفت:

      انتظار دریافت خروجی ۴K/60 FPS از سوی مخاطب، این حقیقت که بسیاری از بازی‌های AAA با وضوح تصویر واقعی زیر ۴K اجرا می‌شوند را نادیده می‌گیرد. بسیاری از این بازی‌ها از FSR 2.0 یا فناوری‌های مشابه برای بالا بردن وضوح تصویر به ۴K استفاده می‌کنند. با توجه به شمار پیکسل‌ها در یکی از سکانس‌های تریلر Starfield، یک صحنه شامل وضوح تصویر ۱۲۹۶p می‌شد که ۶۰ درصد ۴K واقعی است. در چنین سناریویی ممکن است دست شما برای پایین آوردن وضوح تصویر چندان باز نباشد .

      هر چی میریم جلو کمتر از رزولوشن native استفاده میشه و همه دارن به upscale رو میارن (DLSS و FSR) که بعضی جاها از رزولوشن native بهتر عمل میکنه چون میشه کیفیت بافت ها و جزئیات رو به مراتب افزایش داد.

      (the BOY)LM-bingolul-bookNahThunderDoomTahaickiller of trollsRedm0ndy.xbox
    • اخه چرا فقط بلدین هیت بدین و تعصبی نظر بندین بنده خدا یه سوال پرسیده دیگه میگه رو سری اس قراره چ رزولوشنی بده 😑😐بجای هیت دادن اطلاعات بدین

      loghainlul-bookNahRondaHitoori04ThunderDoomTahaicRedm0ndy.xboxkiller of trollsMahboDmore
    • MILADEVILS گفت:

      گفته سکانسی از تریلر که ۱۲۹۶p داشته .اصلا اسمی از سری ایکس نیاورده چی میگی؟
      شاید اون رزولوشنه نصف صفحه بازی بوده چون همچین استانداردی نداریم اصلا.

      arianlul-bookNahRondaIliyaTahaicUMK3killer of trolls
    • allgamesgood گفت:

      بخاطر سری اس نمیشه ۶۰ فریمش کرد چون در اون صورت باید از گرافیکش کم کرد.

      venom snake1374lul-bookHitoori04
  • پیش به سوی +۲۰۰ کامنت
    چه گرد و خاکی کرده این گیم :‌)

    lul-bookNahRondaOnly RockstarThunderDoomRazielTahaic❤ NieR LoveRRedm0ndy.xboxUMK3more
  • فالوت ۳ ۳۰ فریم بود، اسکاریم ۳۰ فریم بود، ردد ۳۰ فریم بود(البته من با ۱۵-۲۰ فریم بازیش کردم). این همه شاهکار ۳۰ فریمی عرضه شدن اونوقت ملت به این بازی با این همه جزئیات و عظمت گیر میدن!!!

    Vaaslul-bookNahhosseinArshia.1گرگ غرب وحشیThunderDoomRazielHamedEmbermore
    • Albert Wesker گفت:

      اصلا این بساط ۴k/60 fps همین نسل جدید تازه باب شده. البته که ما همه میدونیم مشکل فنبوی های سونی ۳۰ فریم بودن بازی نیست و صرفا دنبال یه بهونن که به بازی ایراد بگیرن مگرنه اگه همین بازی الان انحصاری سونی بود برای دفاع ازش داشتن خودشونو پاره میکردن!

      lul-bookNahhosseinHitoori04Ahmad_bkSina.sslostگرگ غرب وحشیThunderDoomallgamesgoodmore
    • اکثرا فنبیس تاکسیک سونی هستن، امثال سونی فن مثل آقای علاقمند به بالا و پایین شدن و بقیه، تا یه پست از ماکروسافت باشه بدون هیچ دلیلی دیسلایک و هیت میدن!
      بعد میان لست اف اس رو با استارفیلد مقایسه میکنن

      Vaaslul-bookNahAshen undead the bearerMaster bladeگرگ غرب وحشیThunderDoomallgamesgoodEggheadمایکل شرارت (بتمن گیمفا)more
    • فرمایشات شما صحیحه اما موقع عرضه این بازی هایی ک فرمودین تارگت رزولوشن بازی ها ۳۰ فریم بوده و این بازی هایی ک اسم بردین حد اخر فریم کنسولای نسل ۷ رو عرضه کردن… اما تو نسل ۹ تارگت رزولوشن ۴k 60فریم یا ۱۰۸۰ ۱۲۰ فریم هست

      lul-bookNahIliyaThunderDoomتریس مری گلدمایکل شرارت (بتمن گیمفا)EmberTahaicRedm0ndy.xboxانسانmore
      • انسان گفت:

        خب مشکل از شما هست که گول تبلیغات هر دو شرکت ( مایکروسافت و سونی ) رو خوردید . وگرنه آدمی که با قیمت ها سر و کار داشته باشه می‌دونه تقریبا ممکن نیست با ۵۰۰ دلار بشه تا ۷ سال ۱۰۸۰ ۱۲۰ فریم گرفت .

        NahThunderDoom
        • اون وقت این که بازی امسال روی pc بهتر از بازی ۱۰ سال پیش اجرا میشه دلیلش چیه؟ دلیلشم فریم و این بحثاس؟ فک کنم pc پلیر نیستی تفاوت بهینه سازی رو متوجه بشی… بازی ک بهتر بهینه بشه فریم بیشتری هم میده… شما همین الان gta iv pc نصب کنی بخاطر بهینه سازی داغون بازی هیچ جوره نمیتونی بازی کنی اولا ک تنظیمات گرافیکی بازی ذخیره نمیشه! اگه اینو درست کنی تازه بعدش اینه ک کل مپ باگ میخوره حتی اونم درست کنی بازی تو کاتسین ها صدا نداره اینم باز درست کنی بازی کرش میکنه.. طبق حرف شما مشکل pc های امروزیه که نمیتونن gta iv 16 سال پیش رو خوب اجرا کنن و ما گول تبلیغات نرم افزارهای رایانه ای رو خوردیم….

          • انسان گفت:

            نگاه کنید
            شما برداشتین یه مثال کاملا افراطی از موضوع بهینه‌سازی آوردین .
            منظور من اینه :
            شما ۵۰۰ دلار پول می‌دین برای کنسول
            انتظارِ داشتن فریم ۱۲۰ با ۱۰۸۰ با ۵۰۰ دلار شدنی نیست . حالا خود سازنده بیاد همش اینو توی سر ما بکوبه که من ۱۲۰ فریم میدم .
            در بحث بهینه‌سازی کاملا حق با شماست ولی بهینه ترین بازی های نسل نهم ( مخصوصا با عظمت کم نظیر استارفیلد) نمیتونن ۱۲۰ فریم روی فول اچ دی تحویل شما بدن اونم با ۵۰۰ دلار ‌‌.
            موفق باشید

            • منظورتون از افراطی بودن رو نفهمیدم؟ دارم میگم بازی نسل نهمی هست که روی pc از بازی نسل هفتمی و هشتمی بهتر اجرا میشه.. حالا مشکل از pcمن هست که اون شرکت بازیساز عرضه بهینه سازی بازیو نداشته؟ طبق حرفی ک شما میزنی شرکت بازی ساز حق داره بگه اره pc شما گنجایش اون حجم جزییات رو نداره و مشکل ازpcشماست که بازی ۲ نسل قبل رو خوب اجرا نمیکنه..تو همین نسل بازی هایی خواهند امد که از استارفیلد بزرگ تر و پرجزییات تر و پیچیده تر باشن در عین حال ۶۰ فریم اجرا بشن امیدوارم دیگه اون موقع نفرمایید مشکل از کنسول هاست و مشکل از بهینه سازی بتسدا نیست

            • در ضمن همین الان هم کلی بازی هستن که ۱۲۰ فریم روی کنسولای نسل نهمی اجرا میشن جالب اینجاس که شما اینو قبول میکنین که مهندسای شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و سونی دروغ گفتن راجب کنسولشون و اعتبار خودشونو زیر سوال ببرن اما حاظر نیستین قبول کنین یه شرکت به نسبت خیلی کوچیک تر مثل بتسدا مشکل بهینه سازی داره یا دروغ میگه راجب فریم ریت بازی!

            • یعنی کنسول های نسل نهم نمیتونم بعضی از گیم ها رو مثل فورتنایت یا وارزون رو با لزولوشن ۱۰۸۰ ۱۲۰ فریم اجرا کنن ، ” آخه کی گفته شدنی نیست ” خودم تو ps5 گیم هایی مثل وارزون یا فورتنایت رو رو فریم ۱۲۰ میزارم درسته گرافیک میاد پایین بعلاوه کیفیت اما ثابت بازی رو ۱۲۰ فریم اجرا میکنه حتی ثابت تر از ۶۰ فریم ۴k
              حالا تو میگی با ۵۰۰ دلار نمیشه ۱۰۸۰ ۱۲۰ گرفت ؟

      • allgamesgood گفت:

        داداش تارگت رزولوشن کنسول های پرو و وان ایکس ۶۰ فریم و ۴k بود همون پرو و وان ایکس هم خیلی بازیهارو ۳۰ فریم اجرا میکردن!(که اونم یک شعار دروغ بود) ولی ما اینجا دوتا کنسول با قدرت متفاوت از همدیگه رو داریم یکی سری اس یکی سری ایکس یا باید مثل هاگوارد لگسی گرافیک نسخه ی سری اس رو بیارند پایین و یسری جزئیات رو حذف کنند تا ۶۰ فریم اجرا بشه استارفیلد یا هم مجبورند فریم رو فدای گرافیک و کیفیت بصری کنند.

        venom snake1374
        • داداش عزیز تارگت پرو و وان ایکس ۴k 60فریم نبود بلکه ۱۰۸۰ ۶۰ فریم و ۴k 30 فریم بود ک بقو خودت خیلی از بازی ها ۳۰ فریم بودن پس دروغی در کار نبوده… ۴k و ۶۰ فریم شعار کنسولای نسل نهم هست همینطور ۱۰۸۰ ۱۲۰ فریم که تو بازیایی مثل گرن توریسمو و کاف دیوتی حالت دوم وجود داشت

    • ehsan گفت:

      حق ترین حرفی که این چن وقته شنیده
      تازه به اینا
      لست ۲
      گیرز
      انچارتد
      گاد
      اضافه کن

      ThunderDoomمایکل شرارت (بتمن گیمفا)Emberkiller of trollsRedm0ndy.xboxAlbert WeskerQUIGGZYBrainiac(خداحافظ)تریس مری گلد
    • دقیقا جالبه بازی های زیادی روی ps5 در حال حاضر ۳۰ فریم هستن و بعضی هاشون رزلویشنشون پایینه . کلا پلی استیشن فنا اکثرا بچه سال هستن دوم اینکه بی سوادن سوم اینکه انتظارشون از کنسول ۵۰۰ دلاری خیلی بالاست و درکی از سنگینی رزلویشن ۴کی ثابت ندارن . اگه اینطوره gta v رو ps4 ۳۰ فریم بود از همون اول ایا کسی گفت این پایان نسله ؟ خیر

      silent-man(Dying light edition)lostThunderDoomتریس مری گلد
    • Tony گفت:

      آخه چجوری قراره بفمید اون همه بازی برای نسل هشت و هفت بود زمانی از گیم نسل نهمی میزنیم واقعا ۳۰fps دفاعی نداره . تازه جدا از fps کیفیت تصویر هم پایینه چیه ۱۲۹۶p واقعا اگر بهتون بر نخوره خود مسئولین مایکرو هم آنقدر از این ننگ دفاع نمیکنن که شما کاربرای گیم پس میکنین از این قضیه .

      Vaaslul-bookانسانمترسک
    • Hamed گفت:

      سرکار خانم مری گلد@ زمانی میتونیم به میزان فریم ریت انتقاد کنیم که با یک بازی شوتر شلوغ پلوغ مثل کالاف دیوتی، بتلفیلد، گیرز او وار، دووم و… طرف باشیم متاسفانه خیلیا اینا متوجه نمیشن، محمد حسین کریمی زیر همین پست کامنتای منطقی زیادی نوشت مخصوصا یکیشون که واقعا زیبا بود که من خودم به شخصه به این موضوع دقت نکرده بودم هر کی متوجه بشه باعث میشه پرونده این موضوع ۳۰ فریم بودن استارفیلد بسته بشه
      .
      اونم اینه که هسته اصلی و هدف استارفیلد برپایه کاوش هست همونطور که گفتم مثل بازیی هایی چون کالاف دیوتی شلوغ پلوغ و بکش برو جلو نیست که یک لشگر آدم و ربات بهت حمله کنن و از در و دیوارو زمینو آسمون گلوله بریزه رو سرت، با توجه به تریلرایی که نشون دادن مثلا میگم واسه حمله کردن و تسخیر کردن یک پایگاه نهایت با هفت هشت نفر بتونی مبارزه کنی یعنی نگرانیی وجود نداره که ۳۰ فریم بودن بازی بخواد مثلا باعث لگ بشه و به تجربه بازی لطمه بزنه چون هدف بازی کاوشه نه اینکه مرحله به مرحله هدفت فقط مبارزه باشه پس دوستان عزیز انقدر این بازی رو بخاطر ۳۰ فریم بودنش نکوبونین هر وقت عرضه شد دیدیم واقعا این موضوع باعث شد مشکلات فنی بازی بزنه بیرون اونوقت هیت یا ترولش کنین

      lul-bookNahHitoori04Parsaتریس مری گلدگرگ غرب وحشیThunderDoom
  • Only Rockstar گفت:

    چگونه یک تیتر زرد و گمراه کننده بزنیم ؟؟
    گیمفا:بیا تا یادت بدم💪🏻

    GlitchhhNahKAGANThunderDoomPerfectآشتیانیEmberRubyTahaicsarjukhemore
    • دوست عزیز،
      https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-the-starfield-tech-breakdown-what-we-learned-from-bethesdas-deep-dive
      تیتری که زدیم دقیقا کپی و پیست منبع یعنی مقاله بررسی دیجیتال فاندری / یوروگیمر هست؟ چه تیتر زردی؟ اصلا میدونی تیتر زرد چیه؟

      Glitchhhlul-bookNahhosseinThunderDoomآشتیانیRubyTahaic❤ NieR LoveRUMK3more
      • Only Rockstar گفت:

        سردبیر بزرگوار نیاز نیست با هر انتقاد حتی به غلط انقدر سریع واکنش نشون بدید و اشخاص رو کم سواد جلوه بدید بله میدونم تیتر زرد چیه

        Glitchhhlul-bookNahKAGANآشتیانیahmad36985TahaicRedm0ndy.xboxRedDevilsHunterمعلم ادبیات گیمفاmore
        • منظور اینه که از محتوایی که «به انتخاب» تولید کردیم دفاع نکنیم و بذاریم هر کذبی مطرح بشه بدون دفاعیه؟

          Only RockstarGlitchhh(the BOY)LM-bingolul-bookNahhosseinThunderDoomآشتیانیRubyTahaicmore
          • اتفاقا یکی از بهترین آپشن های گیمفا بنظرم همین حضور گسترده شما تو کامنت ها هست.
            و بشدت طبیعی هم هست که بیشتر مواقعی دخالت کنید که کاربری حرف اشتباهی زده و تصحیحش کنید. مخصوصا راجع به مطالب که پاسخگویی حتی ضروری هست.
            ولی همین تعداد زیاد موضع گیری شما در برابر کاربرها خواه ناخواه باعث دلخوری و گارد گرفتن عده ای در برابر شما میشه.

            حتی اگه کل کاربرا هم ناراحت بشن، من حق میدم که اهمیت ندید و کار درست رو انجام بدید 👍
            ولی دوستانه به شما پیشنهاد میکنم که نذارید این حس “ما رو دور ننداز ما اونقدرام بدرد نخور نیستیم” 😁🤦🏻‍♂️ تو کاربرا قوت بگیره.
            میشه حرکات دیگه ای مثل پست کامنت برتر رو برای احترام به شعور مخاطبینتون، کاربرپسندتر کردن سایت و تشویق کاربران به بالا بردن سوادشون در مبحث گیم و گذاشتن کامنت های ارزشمندتر تو سایت اعمال کنید.

            مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)lul-bookNahHitoori04ThunderDoomv-alkalineآشتیانیمحمد حسین کریمیRuby❤ NieR LoveRmore
        • اگاه کردن مردم تحقیر نیست محقر کسیه که از یادگیری فرار میکنه(البته منظورم جنابعالی نبود جمله ای کلی گفتم که این موضوع ها باب نشه)

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Nahمحمد صالح اسدیThunderDoomآشتیانیܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓمحمد حسین کریمیUMK3
      • آقای کریمی ی سوال فقط پیش میاد
        اونم همین موضوع فریم هستش
        توو مصاحبه‌ها گفته شد که هدف ۳۰ فریم کردن بازی بخاطر نشون دادن قسمت هنری بازی هستش و ی جایی خوندم که اگه میخواستن ۶۰ فریمش کنن به زمان خیلی بیشتری نیاز داشتن و با احتساب اون زمان هم بازم شاهد باگ‌ها و توو رفتگی‌های عجیب افکت‌ها میشد بازی

        اولین سوال اینه که مگه بازی ۶۰ فریم ۱۰۸۰ اجرا میشد بازی نمیتونست قسمت هنری خودشو حفظ کنه؟؟

        و دومین سوال ، توو متن اشاره شده که روی پی‌سی شما میتونید ۶۰ فریم بگیرید!!
        خب این صحبت‌ها در مورد ایکس‌باکس صدق میکنه و پی‌سی شاملش نمیشه؟!
        به نظر میرسه محدودیت قدرت کنسول‌ها و تاخیر دوباره نخوردن بازی برای هماهنگ‌سازی و رسیدن به پرفورمنس مورد نظر موضوع اصلی باشه که پشت موضوع هنری قایم شده باشن؟

        (the BOY)LM-bingoPerfectRedm0ndy.xboxkiller of trollsانسانSkyrim : The Elder Scrolls Vهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Leon S. KennedyMaster blademore
        • پایین‌تر توضیح دادم، سازنده میخواد بازی رو با بالاترین رزولوشن ممکن تجربه کنید، دلیل لاک کردن نرخ فریم هم همینه. به نظر من هم میتونن گزینه بدن به گیمرها، یه بخشی هم ممکنه به نداشتن تایم توسعه برای ارائه دادن گزینه برگرده (شاید در اینده نرخ فریم بالاتر و گزینه بیشتر ارائه بدن). نمیخوام تمام حرف‌های سازنده حول ندادن گزینه رو بپذیرم، بلکه با توجه به چیزی که از تریلر و حال و هوای بازی استارفیلد دریافت میکنیم، این که روی زیبایی‌های محیط و سیاره‌‌ها و مناظر تمرکز داره یه حقیقته و این موضوع با حرف‌های سازنده مطابقت پیدا میکنه نه این که چشم بسته هر چی گفتن بپذیریم. بازی از نظر بصری روی مناظر و زیبایی های طبیعت و از این قبیل موارد تاکید زیادی داره و میخواد اینا رو به رخ بکشه. حقیقتاً بیشتر بازی هم روی اکتشاف سیاره ها تمرکز داریم نه صرفاً مبارزات به شدت شلوغ. در مورد بقیه کامنت هم پایین تر کامل توضیح دادم منظور از «انتخاب هنری حول نرخ فریم» چیه.

          Old fashion GAMERNahگرگ غرب وحشیThunderDoomTahaic❤ NieR LoveRRedm0ndy.xboxUMK3هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)more
          • پلی استیشن فنا بی سواد درکی از این موضوع ندارن . انتظارشون از کنسول ۵۰۰ دلاری خیلی خیلی زیاده . قبلا هم گفتم بهشون ناراحتی پیسی بخر پول نداری پس حرف نزن و نظر الکی نده جالبه بازی های زیادی روی ps5 سی فریم هستن ولی زبونشون بسته است اون موقع

            VaasMILADEVILSvenom snake1374گرگ غرب وحشی
            • Amirgamer گفت:

              والا شما از اول نسل ۹ جار میزنین سریز ایکس قوی ترین کنسول تاریخ قوی ترین کنسول تاریخ حالا شد کنسول ۵۰۰ دلاری ؟ در ظمن بازی ها رو پلی استیشن ۵ درسته ۳۰ فریم اجرا میشن اما قابلیت سوئیچ به حالت پرفورمنس دارند نه اینکه رو ۳۰ فریم قفل باشن من خودم به شخصه سونی فنم و اصلا در گیر این بحث ها نمیشم و کل کل نمیکنم چون خداروشکر انقد پلی استیشن گیم انحصاری خوب داره ک وقتم بیشتر صرف بازی کردن تا دفاع بیش از حد و تعصبی از صاحب کمپانی ها و کم کاریاشون اما گاهی اوقات ی چیزایی آدم میبینه مات و مبهوت میمونه در جوابت میخوام بگم یکم فقط تأمل.
              هیچ دشمنی هم با ایکس باکس ندارم و خیلی هم از هلبلید و فیبل و فورتزا و گیرز مخصوصا نسخه ۲ و ۳ خوشم میاد اما تعصب موجب پسرفت میشه نکنید خواهشا

              RexonOnly Rockstarایمان غلامی مهرآبادی
            • The Red Devil گفت:

              آخرین ساخته سونی که ۶۰ فریم نداشتو نام ببر

              Only Rockstar
          • حدودا دو سال پیش یه کامنت داده بودم (یادم نیست کدوم پست) که در مورد وضعیت فنی بازی بود (پایین‌تر که نوشتی قالب محدود یادش افتادم).با دخل و تصرف:
            “کاهش رزولوشن در جهت افزایش فریم ریت به سادگی جملش نیست.یه مثال بخوام بزنم ؛مثلا ۲ red dead دلیل اینکه این بازی تو کنسولای میان نسلیه نسل ۸ گزینه رزولوشن پایین و فریم ریت بالا نداره اینه که gpu کار سنگین و سخت تر انجام میده و در نتیجه این موضوع باعثِ کم شدن بار رو دوشه cpu میشه.
            به این شکل که cpu وظیفه‌هایی رو به gpu محول میکنه و هرچی رزولوشن بیشتر باشه ؛ قبل از درخواست کار دیگه‌ای از سمت cpu ،مدت زمان بیشتری طول میکشه تا gpu کارشو تموم
            کنه.این کارِ cpu رو به وسیله داشتن یه استراحت کوتاه بین ارسال درخواستها ، راحت تر میکنه.حالا تا اینجا رو تو ذهنت نگه‌دار که برسیم به اینکه این حرکت کم کردن رزولوشن به سادگی جملش نیست مخصوصا تو وان‌اکس و پرو وقتی رزولوشن رو کاهش بدی gpu خیلی زودتر وظیفش رو به اتمام میرسونه و در نتیجه طالب وظیفه‌های جدید بیشتر و با سرعت بیشتر از قبل میشه. و همین cpu رو مجبور میکنه تا با ریت بیشتری ، وظیفه به gpu محول کنه و نتیجتا حجم کار و سرعت تو cpu بیشتر میشه (که خارج از ظرفیت‌شه) و این داستان باعث به وجود اومدن اتفاقات عجیبی تو پرفورمنس میشه (مثلا فریم ریت به شدت متغیر) به خاطر اینکه شما با این کار (کاهش رزولوشن) فقط اطلاعات یا درخواستهای اطلاعات بیشتری رو به سمت گلوگاه
            هدایت کردی و این باعث میشه استفاده از cpu فرضا به ۹۵ حتی بالاتر برسه و وقتی اینطور بشه ، روی پرفورمنس تاثیر جالبی نداره.این میشه که سازنده فریم ریت قفل و ثابت (در کل ثبات در پرفورمنس ) رو ترجیح داده به چند فریم بالاتر و بدون ثبات.این بحث‌ها زمان ریمستر سگانه مس‌ایفکت هم شکل گرفت بود که اگه درست یادم بیاد میگفتن چرا رزولوشن رو از ۱۴۴۰ پیکسل نمیکنن ۱۰۸۰ تا ۶۰ fps فقل بشه.این گلوگاه (cpu) دلیل پرفومنس بد بازی کنترل شده بود که رزولوشنش رو از ۱۰۸۰ هم در کنسول‌های پایه نسل ۸ اورده بودن پایین‌تر اما بخاطر فیزیک بازی پرفومنس وحشتناک بود (گر چه میا‌نسلی‌ها تقریبا خوب بودن اما بازم مواقعی بود که لگ اذیت میکرد)”
            اگر در آینده پچ ۶۰ فریم ندن (مثلا ۱۰۸۰ شصت فریم یا ۱۴۴۰ شصت فریم) میشه نتیجه گرفت ؛ اگرچه پردازنده گرافیکی و مرکزی نسبت به نسل قبل جهش خوبی بحساب میان اما بازم cpu کاملا در حد سرعت و پتانسیل gpu نیست و نمیتونه با سرعت gpu هماهنگ بشه و اون گلوگاه معروف نسل هشتم با اینکه مقدار قابل توجهی کم شده ؛ اما کاملا رفع نشده و هنوز مقداری پابرجا هستش.

        • MILADEVILS گفت:

          پایین آوردن وضوح تصویر ممکن است تاثیر زیادی روی نرخ فریم نداشته باشد. به عنوان یک توسعه‌دهنده، بهتر است حداکثر کیفیت جلوه‌های بصری را هدف بگیرید و به دنبال یک نرخ فریم پیوسته ۳۰ فریم بر ثانیه برای تجربه‌ای دلچسب باشید.
          دقیقا اینجا داره میگه هر چقدر هم که وضوح صفحه رو بیارید پایین تاثیر چندانی رو فریم نداره.چرا؟
          چون توی یک بازی جهان باز اونم با این وسعت تنها گرافیک نیست که پردازش مصرف میکنه عواملی مثل رندرینگ ،هوش مصنوعی،جزعیات بازی(تصور کنید یه پرنده یجا تو سیاره پرواز کنه این خودش مقداری پردازش مصرف میکنه)و همچنین نورپردازی در روز و شب و تغییرات آبو هوایی و خیلییییی چیزای دیگه هستن که نیاز به پردازش دارن و خود سازنده گفته کنسول های نسل ۹ جوابگو نیستن.(قابل توجه اونایی که فک میکنن نسل ۹ آخر دنیاست.در حالی که فقط یه unrecord دیدن)
          پس با دیدن ۶۰ فریم روی بازی های خطی احساس غرور نکنید چون اونا جز چنتا درختو رودخونه و کریتوس نیاز نیس چیز دیگه ای پردازش کنن.
          پ.ن:روی ایکس باکس با این قدرتش ۳۰ فریم هست. حالا فرض کنید بازی میخواست واسه PS5 هم بیاد….۱۵ یا ۲۰ میشد

          ThunderDoomOld gamervenom snake1374Redm0ndy.xboxUMK3killer of trollssaman47122انسان
          • حالا چ معیاری باعث شده فک کنی اگه رو ps5 بیاد ۱۵ فریم میده؟ شما هنوز تو توهم برتر بودن سری ایکس نسبت به ps5هستین؟ دادا اینا همه بازی تبلیغاتی بود همه بازیا رو جفت کنسول در حد اجرا میشن بعضی بازیا ps5 فریم بیشتری داده تا الان و بعضی دیگه از بازی هام سری ایکس اونام انچنانی نبوده

            ایمان غلامی مهرآبادیانسانPerfect
        • کمبود وقت که قطعا موثر بوده. این بازی سال گذشته قرار بود منتشر بشه ولی تاخیر ده ماهه خورد!
          البته حتی بدون تاخیر هم رسوندن این بازی به ۶۰ فریم تقریبا غیرممکنه. حداقل از بتزدا بر نمیاد (مگه اینکه تیم فنی ایکس باکس یه کاری بکنه).
          بازیای بتزدا بیش از حد رویRAM و CPU فشار میارن که البته به گفته لینمن یک Design Choice ه. تو بازیای بتزدا تمام آیتم ها سر جاشون می مونن و غیب نمیشن. آبجکت هایی مثل آدمها که همزمان فیزیک نسبتا پیچیده ای هم واسشون تعریف شده و شرایط رو بدتر می کنن. و اینکار رو تماما یکپارچه هم انجام (بدون کمترین loading screen).
          تو بازیا عموما رندرینگ و فیزیک (و هوش مصنوعی) جداگانه و با نرخ متفاوتی پردازش میشن (که البته یه وابستگی هایی هم به هم دارن). رندرینگ رو میشه یکم بالا و پایین (اتزیو سابق) کرد ولی نرخ پردازش فیزیک رو نمیشه زیاد دست برد توش.
          یه نمونه یکم مشابه A Plague Tale بود که به خاطر مدل سازی حرکت موش ها فشار بیش از حد روی CPU آوردن و زمان عرضه نتونستن به نرخ ۶۰ برسن.

          ThunderDoomEmberkiller of trolls
        • امید جان لطفا ریپلایه من رو به همین کامنت محمد‌حسین بخون🌺🌺

    • XERXES گفت:

      با اینکه بنظرم گیمفا بعضی وقتا تیتر زرد میزنه، ولی کجای “دیجیتال فاندری: چرا Starfield با نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌شود” در نظرت ایراد داشت؟

      NahThunderDoomآشتیانیTahaicRedm0ndy.xboxUMK3.انسانSkyrim : The Elder Scrolls VHadesmore
    • کاری به گیمفا ندارم ولی شما ی رسانه نام ببر که از تایتل جذاب با پیاز داغ زیاد دوری کنه؟
      یکی بیشتر یکی کمتر
      اگه متنو میخوندی متوجه میشدی که دلیل ۳۰ فریمی شدن بازیو روی ایکس‌باکس‌سری توضیح داده و توو بررسیش از همه چیز تعریف کرده و فقط ایراد از ان‌پی‌سی‌ها و دیالوگ و چهره‌هایی خشک گرفته

      ThunderDoomRedm0ndy.xboxRedDevilsHunterUMK3هالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)BAXY bachsAlbert WeskerThe Immortalبیگ اسموکmore
      • MILADEVILS گفت:

        فقط گفته NPC ها یکم ظاهرشون طبیعی نیس که اتفاقا قشنگتر درست کردن.دیگه دیالوگارو از کجا آوردی؟ چهره تر چه شکلیه؟

        NahRedm0ndy.xboxkiller of trolls
        • ی بار دیگه متنو درست بخون تا مشکل دیالوگو ببینی
          در مورد تر و خشکم که باید خیلی قبلتر یاد میگرفتی اما اگه قول بدی بار آخرت باشه بهت میگم
          خشک یعنی بدون احساس

          Nah
          • MILADEVILS گفت:

            بازی که هنوز نیومده و کسی یک ساعتم پلی ندادتش رو زود پیش نوکی نکن و نظر نده (تنها به تو نیستم به همون سایت یا کاربرایی که زیاد فکر میکنن میگم)
            حتی توی ۴۵ دقیقه توضیح مفصل باز نمیشه خیلی چیزارو فهمید حالا یه عده چطور رفتن ایراد پیدا کردن؟
            قول میدم بهت بعد از عرضه شدن بازی انقد چهره امثال شما تر بشه که رول رول دسمال بزنن بهتون اونم خشک خشک.

            Nahvenom snake1374
    • ...... گفت:

      چگونه یک کامنت احمقانه و مسخره بذاریم؟؟
      Only Rockstar: بیا تا یادت بدم

      Vaasگرگ غرب وحشیThunderDoomآشتیانیEmberUMK3Hadesهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)killer of trollsmore
    • aref44 گفت:

      توجیهات مسخره فیل و جعبه بی سطحه
      آخ که بیاد و عین اون ریدفال بی آبرو بشه 😂😂😂

      hosseinArshia.1Dream in Red (Playstation T)ThunderDoomPerfectEmberTahaicRedm0ndy.xboxUMK3Albert Weskermore
      • MILADEVILS گفت:

        از بی آبرویی نگو که یه کنسول رو دست ملت گذاشتید….PS3
        لکه ننگه اصلا تا ابد هم میمونه رو پیشونیتون

        Vaasvenom snake1374مترسکsilent-man(Dying light edition)biomaxPerfectMILADEVILSاولد گیمرRedm0ndy.xboxaref44more
        • Tom گفت:

          Ps3 بی ابرو یی بود؟🤣🤣
          فشار چیه فقط تو برقص

          VaasHamedOnly Rockstarvenom snake1374
          • MILADEVILS گفت:

            اون زمان که سلطان ۳۶۰ بود شما بندری میرفتید یا باباکرم😂🤣

            VaasTomOnly Rockstar
            • Tom گفت:

              اون زمان که تو نبودی
              ولی xbox از ترس اینکه ps تو فروش ازش جلو نزنه یه سال زود تر کنسولو عرضه کرد که همشون مشکل ۳ چراغه شدن داشت (سوختن)
              سر همین ماکروسافت ۱ بیلیون دلار ضرر کرد
              خب نبودی نمیدونستی
              همون موقع ps:
              باتری داخلی دسته
              بلوتوث
              وایفای داخلی
              پشتیبانی از بلوری
              دسته با قابلیت sixaxis
              رو داشت ولی xbox فنا بندری میرفتن مغازه باتری قلمی بخرن 🤣
              همینا هم باعث شد تفاوت کیفیت بازیای انحصاری شدید بالا بره و اخر نسل ps یه کامبک شدید بزنه
              و xbox فنا بندری وارد نسل ترسناک و تاریک ۸ شدن…

              AmirgamerVaasHamed
              • MILADEVILS گفت:

                داشم، اون زمان که من نبودم بابای تو بچه بود پس یاد بگیر با بزرگتر از خودت درست صحبت کنی .
                به صورت خلاصه میگم چون خیلی بیشتر از ایناس.
                سال ۲۰۰۵ x360 روانه بازار شد و قیمتی حدود ۲۹۹ دلار داشت(نسخه پرایمش ۳۹۹ بود) و به مردم بخاطر کنسول قبلی ایکس باکس یعنی اورجین استقبال خوبی کردن.اما به دلیل وجود مشکل در یکی از خازن های بعضی از کنسولا مشکل ۳ چراغه پیش میومد که در عرض شش ماه، دیگه همچین ایکس باکسایی وجود نداشت و هزینشم خیلی کمتر از یک بیلیون بود (اگه اصلا بدونی یک بیلیون چنتا صفر داره).
                در مقابل سونی بعد از یک سال یعنی ۲۰۰۶ و به دلیل تاخیر در ساخت کنسول و طراحیش یک سال دیرتر عرضه کرد و این خودش اولین شکستشه.چرا؟
                چون دیگه تا اون موقع خیلیا ایکس باکس خریده بودن.
                حالا کاری به تنبلی تیم سازندتون ندارم اشتباه بعدی این بود که قیمتی گذاشته بودن،۵۹۹ دلار!!!.
                البته سونی امیدش به شما اقلیت فشاری بود که پولاتونو دور بریزید ولی بازم بعضیاتون اومده بودید سراغ ۳۶۰🤭
                بعد از گذشت سالیان سال هنوز به اون قیمت نرسیدیم.
                حالا علت این قیمت گذاری هم جالبه.(شل بودن تیم طراحی.)
                تیم طراحیتون انقد فراغ بود که نکرد یه معماری جدید پیاده کنه اومد مال PS2 رو ۱۰ برابر پیچیده کرد چپوند تو کنسول.و انقد کار بازیسازها سخت شده بود که کوجیما تو یکی از مصاحبه هاش گفت :ساخت بازی برای ps3 مثل ساخت شبکه و تقسیمات فاضلاب شهریه🤣(تا ابد یادم نمیره).
                حالا این تا اینجا خود کنسوله عوامل دیگه مثل.
                نداشتن ویبره دسته تا سال ۲۰۰۷
                تنفر مردم از حسگر حرکتی sixaxis
                مشکل باطری داخلی دسته که انقد ازش تعریف میکنی بعد از یه مدت به کابوس تبدیل شده بود چون باطری ها فاسد میشد و مجبور بودید به صورت بندری تعویضش کنید😉
                مشکل ذخیره نشدن سیو بازی به مرگ کنسول توسط چکش و پتک خطم میشد.
                و هزاران دلیل دیگه برای کنسولی که ۵۹۹ دلار قیمت داشت و با حساب پیچیده بودنش هنوز به قدرت ۳۶۰ نبود🤫
                در مقابل :
                ایده مودم داخلی بیسیم و باسیم مال ایکس باکس بود(پس مال مردم خوری نکنید)
                قابلیت اتصال ۴ دسته بیسیم و با سیم همزمان(تا شما قر بدید برای شارژ دسته ما سیمی رو وصل میکردیم)
                پخش نتفلیکس با کیفیت ۱۰۸۰ که PS3 اصلا نمیدونه چیه
                دارا بودن هدفون و همچنین کنترلر مولتی مدیا که PS5 تون تازه ازش یاد گرفته.
                و از همه مهم تر قابلیت بکوارد برای کنسول نسل بعدش.
                حالا میگیم نسل ۸ رو بردید ولی چرخ روزگار قراره بچرخه، و ایده ها ،هدف ها،سیاره ها،ستاره ها،و امیدهاتونو به دست استارفیلد بده تا اونو به اعماق تاریکی ببره….
                و باهاشم بندری برقصه😂

                Amirgamer
            • Amirgamer گفت:

              سلطانتون زمانی ک ۳ چراغ میشد و کامل تشریف می‌برد سطل زباله شما خواب بودی فک کنم

              VaasMILADEVILSTomHamed
        • Amirgamer گفت:

          همون ps3 آخر نسل از x360 ک خیلی‌هاشون از دکلش بالا میرید جلو زد وقتی ی چیزی رو تجربه نکردی سکوت کن اینجوری خیلی سنگین تری البته رو ک نیست همون ps3 لکه ننگ به قول شما سال آخرش برو ببین تو سال ۲۰۱۳ چه بازی هایی براش ریلیز شد ی سرچ سادست برو ببین و پی ببر و دگ سکوت کن

          MILADEVILSHamed
    • KAGAN گفت:

      ادمینا نکوبوندنت
      که اونام کوبوندن
      درزم ایکس باکس نیازی به فنایی مثل تو نداره .

      KAGANThunderDoomUMK3Albert WeskerLeon S. KennedyBAXY bachsMaster bladearminAMIRALI MORGAN 💔 Elise De La Serremore
  • همان‌طور که داخل «خبر ۳۰fps بودن بازی» گفتم و دیجیتال فاندری داره توضیح میده، عظمت یک بازی، ویستاها، سیستم‌های پیچیدۀ در هم تنیده شده و مکانیک‌های گیم‌پلی ارتباط مستقیم با پرفورمنس خروجی دارن. این که بازی قراره چه مکانیک‌هایی (مثل پرواز) داشته باشه چشم‌انداز انجین رو ترسیم می‌کنه. وقتی در زمان پیش‌تولید Starfield، قرار بر این میشه که یک سیستم پرواز یا خلق سفینه به صورت پویا طراحی و اعمال بشه، از همان لحظه به فکر توییک کردن یا بهبود انجین Creation باید باشن. اینطور نیست که بگیم سیستم‌های گیم‌پلی جدا عمل می‌کنن و انجین منحصر به ظاهر بازی و پرفورمنس هست، فقط فیزیک انجین یک بخش بزرگ هست که مستقیماً با مکانیک پرواز ارتباط پیدا میکنه، دیگه فکر نمیکنم لازم باشه جزئیات رو شرح داد که چقدر همه چیز در هم تنیده شده. پس به وضوح مقایسه میان بازی‌ها در مورد این که چرا فلان بازی نرخ فریم بالاتری داره و این بازی نداره چندان وارد نیست، چون بازی X مکانیک‌ها و اهداف مشابه‌ای با Starfield نداره و انجین‌ها با اهداف مختلفی طراحی شدن.

    این مبحث که نرخ فریم ۳۰ یک «انتخاب هنری» هست در «قالب محدودیت‌های کنسول» قابل درکه. اگر از تبلیغات خنده‌دار حول قدرتمند بودن کنسول‌های نسل نهم فاکتور بگیریم که کاملاً مضحکه، اگر به spec کنسول‌ها توجه کنید، امروز این کنسول‌ها به زور قدرت یک پی سی میان‌رده رو در اختیار دارن. این کنسول‌ها به هیچ وجه قدرتمند نیستن و مشخصه که وعده‌ها اهرم تبلیغاتی بودن و برای اثبات این موضوع فقط کافیه کارت گرافیک‌های موجود در بازار و مشخصات کارت گرافیک کنسول‌های نسل نهم رو مقایسه کنید. این که هاوارد و اسپنسر از تصمیم هنری حول نرخ فریم ۳۰ صحبت می‌کنن، منظورشون اینه که برای اثری مثل Starfield که مناظر و چشم‌اندازها به شدت مهمن و به اپیک یا عظیم به نظر رسیدن دنیای بازی کمک میکنن، وضوح تصویر و رزولوشن نقش محوری‌تری از هر بازی دیگری ایفا می‌کنه و «برتری دادن به رزولوشن نسبت به نرخ فریم برای زیباتر به نظر رسیدن دنیای بازی» یک تصمیم کاملاً هنری حول پرفرومنس به حساب میاد، همانطور که ارجحیت دادن به نرخ فریم در بازی FPS رقاتی یا هک اند اسلش یه تصمیم عملکردی به حساب میاد و گیم‌پلی رو بهبود میده. خروجی ۱۰۸۰ / ۶۰ فریم شاید اون چشم‌انداز هدف سازنده حول مناظر و ابهت دنیای بازی رو ارائه نمیداد. هنری بودن تصمیم ۳۰FPS تنها و تنها «در قالب محدود کنسول‌های نسل نهم» منطقی به نظر میرسه. در ابتدا، برداشتم از هنری بودن اشتباه بود و حقیقتاً اسپنسر منظور خودش رو نتونست درست انتقال بده، حرف اصلی این بود که اگر تصمیم هنریه پس روی پی سی هم باید روی ۳۰FPS کپ شده باشه، اما بعداً متوجه شدم منظور قالب محدود کنسول‌ها بوده. البته عدم مطرح کردن منظور اصلی هم دلیل داره، کسی که مدام از قدرت سری اکس تعریف و تمجید کرده نمیتونه به وضوح در مورد محدودیت‌ها تنها سه سال بعد از آغاز نسل جدید صحبت کنه.

    NahhosseinAmirgamerbiomaxگرگ غرب وحشیThunderDoomآشتیانیEmberRubyTahaicmore
    • سلام آقای کریمی یعنی شما میفرمایید که مشکل از کنسول های نسل نهمیه؟ چون ک فرمودین تبلیغات پوچ راجب قدرت کنسول های نسل نهمی ک برابر با یه پی سی میان رده هستن… سوال من اینه آیا پی سی میان رده ۵۰۰ دلاری وجود داره؟ بنظر من که اصلا وجود نداره… پس ۳۰ فریم بودن این بازی ربطی به قدرت کنسول ایکس باکس نداره همون جوری ک تاد هاروارد گفته بود میتونستیم نرخ ۶۰ فریم هم داخل نسخه های کنسولی بزاریم ولی به این نتیجه رسیدیم ک روی ۳۰ فریم قفل با‌شه بهتره در نتیجه ربطی به قدرت کنسول ها نداره بنظرم بیشتر به این موضول برمیگرده ک بتسدا نخواسته بار سنگین برداره..یه موضوع دیگه ایم هست خواستم خدمتتون عرض کنم اینه که لطفا اگه ۱ بازی rpg مشکل گرافیک هنری و فنی داره انقد نفرمایید خب بازی rpg هست طبیعیه دیگه! الان سبک بازی رد دد ۲ بازی rpg نیست ولی از یه بازی سبک rpg مثل سایبرپانک جزییاتش خیلی بیشتره چه از نظر گیم پلی چه از نظر گرافیک چجوریه که رد دد ۲ دچار مشکلات فنی و گرافیکی نیست ولی سایبرپانک هست؟ فقط چون rpg هست؟ صرفrpg بودن یه بازی دلیل بر هیچ گونه کم کاری نمیشه مگه رد دد ۲ هم کلی مکانیزم پیچیده داخل گیم پلی بازی نداره؟ یعنی چون فقط اسم rpgروش نیست گرافیکش بی نظیره؟

      ThunderDoomآشتیانیEmberRedm0ndy.xboxUMK3انسانهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)KurosAlbert Weskermore
      • سخت‌افزار کنسول‎‌های نسل جدید، به قدرتی که توصیف میکنن ازشون و به قدرتی که بعضی از گیمرها در ذهنشون تصور کردن نیستن. حتی نسل جدید کارت گرافیک‌ها هم مشکلاتی دارن در رزولوشن های بالا برای حفظ نرخ فریم. حرف من اینه که قدرت کنسول‌ها در اون سطحی که تصور میشه نیست با توجه به کارت گرافیک‌های موجود در بازار و خروجی‌ای که ارائه میدن.

        در مورد صحبت‌ها، خواهش میکنم صحبت افراد رو نصفه نیمه برای رساندن منظور خودتون نقل نکنید این کاملاً برعکس میکنه منظور اون طرف رو. هاوارد به طور دقیق گفته بود میتونستیم به نرخ فریم بالاتر دست پیدا کنیم و بعضی وقتا به ۶۰ هم می‌رسید، اما ثابت نمیموند و افت داشت و در تجربه تاثیر منفی می‌گذاشت (نرخ فریم ۳۰ پایدار داشته باشی بهتر از اینه که نرخ فریم ۶۰ ناپایدار ارائه بدی). این حرف دیگه مشخصه یعنی چی، یعنی کنسول‌های نسل جدید نمیتونن نرخ فریم بالا رو حفظ کنن. میبینید چقدر نقل قول اهمیت داره؟ شما نصف صحبت های طرف رو اصلا نفهمیدی یا نخواستی انتقال بدی.
        منبع:

        https://twitter.com/Okami13_/status/1668041428088553472
        *حتی از لفظ Consistency و sacrifice (برای fidelity) استفاده میکنه* دقیقا داره توضیح میده که ما روی ۳۰fps لاک کردیم که از رزولوشن و کیفیت گرافیکی بازی نزنیم و فدا نکنیم این بخش از جزئیات رو. این دقیقا یعنی این که کنسول ها توانایی حفظ نرخ فریم بالا با فیدلیتی بالا رو نداشتن.*

        توضیح دادم انجین یک بازی تعیین کنندۀ خروجی و میزان مشکلات فنی و … هست (دلیل تغییر انجین سایبرپانک هم همین موضوع بود). در هر صورت، آر پی جی بودن بازی با انجین و خروجی گرافیکی ارتباط دوطرفه داره، چرا؟ چون بازی‌های نقش‌آفرینی برخلاف آثار اکشن محور یا اکشن ادونچر جهان آزاد حول قضیه «آزادی عمل رول پلیینگ و مکانیک‌ها» بنا شدن و مکانیک‌های بازی باید در انجین شکل گرفته باشن. برای تاثیر مکانیک در انجین، یک موضوع مشترک بین خیلی از بازی‌ها (نه فقط نقش آفرینی) رو مثال میزنم (قبلا فقط به سیستم پیچیده‌ای مثل پرواز اشاره کرده بودم) سیستم evade و dodge و dash و الگوی حملات دشمنان / انیمیشن‌ها، با فیزیک بازی ارتباط مستقیم دارن و حدس بزنید فیزیک یک بازی مربوط به چه بخشی میشه؟ درسته انجین، یه مثال دیگه از فیزیک بازی میزنم: جاذبه. هر سیاره از استارفیلد جاذبه مخصوص به خودش رو داره یک سری از سیارات در حد زمین جذابه دارن و شما داری راه میری عملاً جاهایی هم انقدر جاذبه کمه که به پرواز در میای، این مکانیک به انجین مربوط هست یا نه؟ معلق شدن در هوا که خود به خود خلق نمیشه، تمام این مکانیک‌ها باید در بستر رزولوشن و نرخ فریم مناسب باید اجرایی باشن. برخی از مکانیک‌های بازی RPG حتی غیر مستقیم هم مرتبط میشن به خروجی گرافیکی، مثلا تعداد زیاد npc در یک بازی آر پی جی که باعث میشه خلق هزاران چهره چالش برانگیز باشه نسبت به یه بازی که کلاً قراره ۱۰ تا چهره ببینی، معلومه بازی دوم بهتر میتونه روی ده تا چهره تمرکز کنه. بخوایم وارد بحث فنی‌ و بصری بشیم به رشد گیاهان در سیاره‌ها، نورپردازی پویا و تاثیر روی تمام سیاره‌ها و … میرسیم که همه تاثیرگذار هستند که البته در بررسی دیجیتال فاندری بهش اشاره شد.

        در ضمن اولاً آر پی جی بودن صرف، که به مکانیک‌های متعدد و تاثیرپذیری مکانیک‌ها از انجین مرتبط میشه، تنها عامل موثر در نرخ فریم و پرفورمنس نیست، عظمت جهان بازی مناظر و محیط‌های شلوغ و … هم اهمیت دارن. دوماً خواهش میکنم بازی‌ای که توسط چندین هزار نفر در عرض ۹ سال ساخته شده رو و تایم طولانی‌ای برای بهینه‌سازی داشته رو با بازی‌ای که در عرض ۵ ۶ سال توسط ۵۰۰ نفر ساخته شده رو مقایسه نفرمایید. همه توسعه دهنده‌ها تایم و منابع بی نهایت ندارن. بماند که همانطور که گفتم rdr2 شباهتی به استارفیلد نداره و پیچیدگیهای استارفیلد خیلی بیشتره از نظر مکانیکی.

        گرگ غرب وحشیThunderDoomآشتیانیEmberTahaicUMK3انسانSnake and kratos❤️Mãhdīærmore
        • ممنون از پاسخ گوییتون متوجه فرمایشاتتون شدم… ببخشید دیگه به هرحال شما استاد ما هستین تو این مباحث و ما ازتون وجودتون استفاده میکنیم.. واقعا ذهنم درگیر شده بود اقای کریمی عزیز مچکرم

          ThunderDoomآشتیانیEmberRedm0ndy.xboxRedDevilsHunterUMK3Albert Weskerهالک ایرانی (دیوانه عظمت استارفیلد گوتی 2023)Final seyed
        • AQUARIUS گفت:

          سلام آقای کریمی ضمن تایید اکثر حرفاتون یه موضوعی رو بنظرم اغراق کردید.
          اینکه جاذبه توی زمین ۱۰ هست توی مریخ ۸ درسته به فیزیک انجین مربوطه ولی قرار نیست این دو رو در آن واحد. رندر بکنه که از نرخ فریم کم کنه وقتی از زمین به مریخ سفر میکنید توی مسیر تمام اطلاعات زمین از رم پاک و اطلاعات مریخ جایگزین میشه که این نهایتا می‌تونه روی زمان لودینگ تاثیر بذاره یا توی مسیر افت فریم ایجاد بکنه (اگر مسیر یک پارچه باشه بخاطر تخلیه و بارگزاری رم ممکنه افت فریم ایجاد بشه) ولی این ربطی به زمان راه رفتن روی زمین ندارن که توی مریخ جاذبه چی هست.
          اینکه یک استودیو یک بازی رو توی ۹ سال با ۱۰۰۰ کارمند ساخته و بازی عالی شده تحسین من مخاطب رو بر می انگیزه و اینکه یه استودیو با ۵۰۰ کارمند توی ۷ سال نتونه اون لقمه که از دهنش گنده تره رو فرو ببره انتقاد من رو به همراه داره. من مخاطب خروجی می‌خوام موسسه ی همدردی با استودیو های فقیر که تاسیس نکردم !

          AmirgamerThunderDoomآشتیانیTahaicRedm0ndy.xboxAlbert WeskerانسانHadesvenom snake1374
          • صحبتم کلی بود، چندین مثال زدم یکیش فقط در باب آر پی جی نبود اصلا بعضی از مکانیک‌ها روی فریم تاثیر میذارن بعضی ها نه، مثلاً حالت پرواز با سفینه و شتاب گیری تاثیر گذاره در فریم ریت، هدف از این مثال‌ها اثبات تاثیر مکانیک های گیمپلی در انجین بود. در ضمن، خروجی هر استودیو ارتباط مستقیم با مقیاس استودیو داره. نقص های کلیدی و خروجی نامناسب نقاط ضعف بزرگی حساب میشن، ولی نمیشه از تیمی که یک دهم امکانات و منابع داره انتظار جزئیات و پولیشی در حد بازی‌ای داشت که کلا در مقیاس دیگری بازی میسازه و جایی برای مقایسه وجود نداره. متاسفانه یا خوشبختانه، مقیاس تیم‌ها و محدودیت‌ها عامل جداناشدنی از کیفیت خروجی هست و به نظرم شرکت هایی مثل راکستار در مقام مقایسه اصلا نباید مطرح بشن چون در لول دیگری بازی میسازن و نقاط ضعف خودشون هم دارن، مثلا عدم ارائه هیچ بازی دیگری در طول سالیان طولانی.

            ThunderDoomآشتیانیEmberTahaicRedm0ndy.xboxUMK3Albert Weskerانسانᚱ.ᚻmore
          • MILADEVILS گفت:

            من اینجا فقط یک نکته رو یاد آوری بکنم.
            مطمعن باشید اگه کنسول نسل ۹ میتونست همه سیاره های تو بازی (توجه داشته باشید که یدونه هم نباید استثنا باشه) رو بدون لگ و با fps 60 اجراء کنه بسسدا مرض نداشت که فریم ریت رو آورده پایین.
            شما میگی از زمین که خارج شدی اطلاعات پاک میشه و بجاش اطلاعات مریخ جاگذاری میشه درسته.ولی خوب جزعیات و شهرها و آبو هوا و هزار چیز دیگه ای که تو زمین هست قابل مقایسه با مریخه خشک و بی آبو علف و زمین سرخ رنگش نیست.
            اینجا دقیقا بسسدا همینو میگه که برای یکپارچه شدن اکو سیستم بازی مجبور به این کار شدیم تا تو همه جای کیهان پرفورمنس به یک اندازه باشه و تغییرات بین سیاره ای روی کیفیت بازی اثر نذاره وگرنه همه میدونن توی مریخ از ۱۰۰% پردازش شاید ۲۰% هم اعمال نشه.ولی باید جوری باشه که تفاوتش با موقعی که رو زمین هستی احساس نشه.
            نظر شما رو برای مقایسه با rdr2 درک نمیکنم چون فقط به مخاطب خروجی و میزان درآمد دو شرکت اشاره کردید نه خود بازی ها.این قضیه تو ۶ سپتامبر مشخص میشه و نتیجشو میبینید که یک استدیو با ۵۰۰ کارمند و ۷ سال زمان، پروژه جاه طلبانه تری نسبت به ۹ سال کارکرد ۲۰۰۰ نفره داشته.
            و این خودش قابل احترامه.

            VaasAmirgamer
        • کاملا موافقم و کاملا حرفت درست و منطقی هست مخصوصا اولش . یعنی خنده داره کسی باور کرده باشه این نسل ، ۸کی نیتیو طبق تبلیغات بازی هارو میتونه ارائه بده وقتی میگم بی سوادن به خصوص پلی استیشن فنا الکی نمیگم . از همون نسل ۸ و سنگینی رزلویشن ۴کی مشخص بود تجربه خیلی راحتی نیست روی رزلویشن ۴ کی با گرافیک بالا .یعنی اگه قبل انتشار کنسول های نسل نهم اینو کسی باور کرده باشه واقعا Lol .

      • دوستان انقدر دیسلایک ندید به مولا فن بوی نیستم 😂 فقط سوال پرسیدم از قدیم گفتن ندانستن عیب نیست نپرسیدن عیبه.. کاربر قدیمی سایتم هستم و اصلا علاقه ای به فن بوی بودن ندارم در حال حاضر با pc گیم میزنم اونم میان رده ها نه این که بگم pc خفن دارم خیلی از بازیام شاید خروجی کمتر از کنسول بده و مجبور بشم ۷۲۰ و ۳۰ فریم بازی کنم اینو گفتم ک متوجه بشین هیت ندادم اما بازم لذتمو از گیم میبرم در عین حال به شدت عاشق پلی استیشن و بازی های انحصاریش هستم خلاصه ک مارو دور نندازید 😁

        AmirgamerThunderDoomگرگ غرب وحشیآشتیانیEmberRedm0ndy.xboxRedDevilsHunterUMK3killer of trollsAlbert Weskermore
      • Kuros گفت:

        واقعا نمیفهمی یا نمخوای بفهمی ؟
        اصلا با عقل خودت اگه میتونستن ۶۰ فریم یا فریم بالاتر بزارن بیکارن یا خلن که قفل کنن رو ۳۰ فریم…
        یبار دیگه متن رو بخون (گوگل ترنسلیت نه) بنده خدا گفته بعضی جاها دقت کن بعضی جاها فریم بالاتر هم میداده…

        venom snake1374
        • اولا که اگه شعور حضور تو شبکه های اجتماعی رو نداری بنظرم بهتره نیای همچین جاهایی چون اینجا چاله میدون نیست هرچی میخای بگی.. دوما کسی با شما اصلا صحبت نکرده ک پریدی وسط من با آقای کریمی داشتم صحبت میکردم… سوما نگفته بعضی جاها ۶۰ فریم بوده گفته ۳۰ فریم پایدار بهتر از اینه بازی بین ۳۰ تا ۶۰ فریم ناپایدار باشه یعنی نمیتونستن ۶۰ فریم رو پایدار نگه دارن وممکن بوده بیا رو ۵۵ فریم مثلا… دقت کن متنو به زبان فارسی نوشته نیازی به ترنسلیت و این بحثا نیست اگه خواستی زبان فارسی رو خودم اموزشت بدم

    • دقیقاً بحث ناامیدی از قدرت کنسول های نسل جدید میون کل کل فن بوی ها گم شده بود.
      فقط یه سئوال داشتم. بنظرتون استارفیلد روی همین ۳۰ فریم دیگه حداقل “پایدار” خواهد بود یا این هم یه وعده ی تو خالی هست؟

      TahaicHadesAlbert Weskerبیگ اسموکآقای شکستههادی صفائیmohammad reza gamerSoosmar (بازنشسته)v-alkalinemore
      • Final seyed گفت:

        چیزی که نشون دادن ظاهرا پایداره اما تا روز عرضه فکر نکنم با قاطعیت بشه نقض یا تاییدش کرد

        نمایش گویای خیلی چیز ها بود

        Hitoori04TahaicRedm0ndy.xboxHadesAlbert Weskerبیگ اسموکPARASITE EVE 2
      • Hello baby گفت:

        هیچ بازی ای موقع عرضه نرخ فریم ثابت ارائه نمیده مگر اینکه روز عرضه یک آپدیت بدن تا مشکل تا حدودی برطرف شه …

        Emberkiller of trollsPARASITE EVE 2
        • آخه استارفیلد هم هر بازی نیست و تقریبا یه مورد جدید هست که بطور قطعی اومده ۳۰ فریم رو هدف قرار داده.
          بله تو این نسل زیادن بازیهایی که ۶۰ فریم رو هدف قرار دادن ولی از پسش بر نیومدن. ولی اگه سازنده ای ۳۰ فریم هدفش بود خیلی خیلی راحت تر بهش میرسید.
          ولی خب این استارفیلد هست با اون عظمت و هر بازی نیست که بشه مطمئن بگیم دیگه ۳۰ فریم رو بدون هیچ مشکلی پایدار کردن.
          یعنی جز خود این بازی چیزی هم جواب این سئوال رو نمیده. مورد مشابهی نبوده که مقایسه کنیم.
          شاید متخصصان بازیسازی و اونایی که خیلی کامل به کنسول های نسل نهمی اشراف دارن تا حدودی جواب این سئوال رو بدونن.

          EmberTahaickiller of trollsRedm0ndy.xboxHadesFinal seyedHello baby
    • Nashville گفت:

      قدرت کنسول های این نسل حدود rtx 3060 و rx 6650 هست و واقعا نمیشه انتظار ۴k نیتیو داشت و برای ۱۰۸۰p و ۶۰ تا ۱۰۰ fps اوکی هستن مثلا خودم توی سایبر با ماد تکسچر توی الترا ۶۰ تا میداد و با آپتیمایز میشد توی ۴k چهل تا بگیری و این نسل اگر بازی ساز ها بهینه کنند میشه ۴k ۶۰ گرفت که اخیرا با این اوضاع؛ آپتیمایز ها نظیر star wars و Hogwarts legacy خیلی نا امید کننده بودن

      Tahaickiller of trollsRedm0ndy.xboxAlbert Weskerبیگ اسموکPARASITE EVE 2venom snake1374
    • یه چیز مهمی دیگه ای که هست وجود item persistence و real time AI بازی های بتسدا هستش. AI بازی حتی بدون حضور پلیر هم به زندگی روزمره خودش ادامه میده و ایتم های بازی همیشه فیزیک خودشون رو توی اون مکانی که هستن حفظ میکنه. (ساندویچ ها 🙂 )

      حالا درنظر بگیرین حالا به جای یک دنیا، هزار دنیا با جاذبه و محیط های مختلف وجود داره و تمامی این ویژگی هایی که گفتم توی کل جهان استارفیلد پیاده میشه.

      عملا همچین سیستمی توی بازی های دیگه پیاده نشده. (به غیر از بازی های بتسدا ولی در مقیاس خیلی کوچک تر) حتی توی زلدا که physics based هست آیتم ها بعد از یه فاصله ی کوتاهی از پلیر حذف میشن.

      بخاطر همینه که بازی هاشون همیشه شدیدا به CPU فشار میارن.

      خیلی از باگ های بازی هم بخاطر غیرپیشبینی بودن همین سیستم ها هست. توی Oblivion مجبور شدن Radiant AI بازی رو شدیدا ضعیف کنن (که باعث شد خیلیا بگن بتسدا دروغ گفته). برای مثال یه کرکتر معتاد به moonsuger بود. هر روز میرفت از dealer خرید می‌کرد. بعد یه مدت چک کردن دیدن dealer کشته شده. متوجه شدن که اون کرکتره پولش ته کشیده و به dealer حمله کرده تا inventory ش رو خالی کنه :)) بعضی وقتا بخاطر همین کارها کرکترها شهرها رو ترک میکردن و گم می شدن یا توی راه کشته میشدن و همه ی اینا بدون حضور پلیر اتفاق می افتاد. توی بازی نهایی همچین سیستمیی حضور داشت ولی شدیدا nerf شده بود که به تجربه ی پلیر صدمه نزنه

      Hello babyNashvillesorenaTahaicMonkey D. TripRedm0ndy.xboxمحمد حسین کریمیBAXY bachskiller of trollsAlbert Weskermore
      • AQUARIUS گفت:

        این چیزی که داری میگی اگر واقعا توی بازی وجود داشته باشه (که بعید می‌دونم ) چیز جالبیه ولی باز هم اونجوری که فکر میکنی نیست که بدون حضور پلیر جهان به زندگی خودش ادامه بده.
        نهایتش یه سری الگوریتم هستن که رد و بدل میشن نه اینکه واقعا npc ها توی محیط به زندگی ادامه بدن.
        اگر فوتبال بازی کردی و توی جام باشی میبینی بعد از بازی یه سری نتایج درج میشه مثلاً میبینی بارسلونا یک بر صفر منچستر رو شکست داده دوتا کارت زرد گرفته یک کارت قرمز دقیقه ۵۴ کارت قرمز گرفته و… این به این معنی نیست که در زمانی که شما داشتی مسابقه خودت رو انجام میدادی اون تیم ها داشتن مسابقه میدادن و پردازش انجام میشد بلکه یه پردازش الگوریتمی راندوم انجام گرفته و درنهایت این نتایج درج شده. اینجا هم همینه

        venom snake1374
        • این سیستمی که میگم توی عنوان های قبلی بتسدا حضور داشته. چیز جدیدی نیست. فرق ش اینه که الان توی یه کهکشان پیاده میشه به یه جای یه مپ

          نقشه ی اسکایریم عکس نیست. یه نسخه ی کوچیک از دنیای بازیه و اگه با ادیت زوم کنین روش. حتی NPC های شهرای دیگه رو میتونین ببینین (با resolution خیلی کم بخاطر اینکه رندر کردن کامل اینا ممکن نیست)

          شما میتونین trade route بزارین توی F4 و عملا حرکت NPC ها توی مپ رو دنبال کنین و کارهایی که بدون حضور پلیر انجام میدن رو چک کنین و حتی ببینین چندبار توسط موجودات مختلف بهشون حمله میشه

          VaasMILADEVILS
        • MILADEVILS گفت:

          جدا از تعصب بخاطر مقایسه ولی بله این سیستم واقعا توی بازی های قبلی بتسدا بوده.
          من خودم اسکایریم بازی میکردم یادمه یجایی یه خنجر استیل انداخته بودم وسط جاده بعد از شاید ۳۰ ساعت پلی دادن به صورت اتفاقی از اون منطقه میگذشتم که دیدم یه نفر وسط جاده افتاده جلوتر رفتم دیدم همون خنجر استیل منو خاجیت ها(اسم یک نژاد در اسکایریم) زده بودن تو سینه طرف.یه نامه هم تو جیبش بود که از طرف پادشاه ماموریت جاسوسی خاجیت ها رو داشت

          Vaas
      • در ادامه بحث آیتم ها و هوش مصنوعی بگم که پردازش فیزیک و هوش مصنوعی روی CPU و با نرخ متفاوتی نسبت به رندرینگ انجام میشه.
        ظاهرا بتزدا یه physics engine عجیب و پیچیده ای هم داره که کار باهاشم سخته. این قضیه هم مساله رو پیچیده تر می کنه.
        حالا این پردازش های جداگانه کاملا هم جداگانه نیستن و یه تبادل اطلاعاتی بینشون انجام میشه (مثل اجرای انیمیشن ها).
        اینجاست که سازنده میمونه و یک سری انتخاب سخت!

        Dream in Red (Playstation T)
  • یه مسئله‌ای هم هست …
    خیلی‌ها تلویزیونی ندارن که بتونه ۴k و ۶۰ فریم نشون بده …
    یا مثلا مانیتور من هم فقط فول HD هستش و نهایتا تا ۳۰ فریم رو بتونه ساپورت کنه …
    بعد خیلی‌ها میان به این مورد گیر میدن که ای داد و ای هوار ، چرا این ۶۰ فریم نیست …
    راستی جالبه بدونید استاندارد سینمایی برای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها ، ۲۴ فریم بر ثانیه‌ست !
    و وقتی شما رو همچین دیوایس‌هایی تنظیمات گرافیک و فریم رو تا ته میبری بالا ، نه تنها خروجی اولترا نمیگیری ، بلکه حتی به عملکرد حداکثری نمایشگرت هم نمیرسی …
    بقیه مسائل فنی مربوط به بازی هم که تو پست ذکر شد .

    TahaicRedm0ndy.xboxSnake and kratos❤️KurosAlbert Weskerarminvenom snake1374بیگ اسموککاکاسنگیهادی صفائیmore
    • تمام مانیتورا ۶۰ فریم و مانیتور های جدید ۷۵ هرتزی شدن
      درسته که این موضوع که ۶۰ فریم نیست دیگع خیلی بولد شده ولی خب تا یه حدی حق دارن شما یه مدت ۶۰ فریم بازی کن حالا سوییچ کنی روی ۳۰ تفاوت واقعا حس خواهد شد
      تمام چیزی که شما روی مانیتورت میبینی مربوط به بخش گرافیکی و gpu شماست در این مورد که pc ها توانایی اینو دارن که ۶۰ فریم پلی بدن شکی نیس ولی وقتی شما یه نگاهی به قدرت پردازشی xbox x بندازی اینجاس میفمی یه جای کار میلنگه چون ۱۲ ترافلاپس اصلا کم نیس و از خیلی از کارت گرافیک ها هم قوی تره حالا بنظر من مشکل از بتسداس که نتونسته خوب بهینه کنه و فکر میکنم که بعدا با اپدیت های متوالی درستش کنه

      VaasAmirgamer❤ NieR LoveRkiller of trollsMILADEVILSarminبیگ اسموکvenom snake1374
      • منم همین نظر شمارو دارم… منم میگم ک اصلا موضوعی نیست که بخواد بولد بشه ولی این ک ضعف بتسدارو بندازیم پای کنسولا اصلا منطقی نیست… یعنی اون همه مهندس توی شرکت مایکروسافت و سونی هست نمیدونستن این کنسولا قدرت ۶۰ فریم بودن رو ندارن فقط مهندسای بتسدا متوجه این موضوع هستن؟ حتی سر بازی سایبرپانکم همه میگفتن کنسولای نسل هشتم نمیکشن این بازیو اما بنظرم همه اینا ففط توجیه واسه پوشش ضعف بازیاس… یه مثال بزنم بازی های کپکام رو ببینید چقد فوق العاده هستن روی pc از لحاظ بهینه سازی حتی با سیستمی کمتر از سیستم مورد نیازشونم به خوبی اجرا میشن حالا مقایسع کنید با شرکتای دیگه ک بازی های هم سبک بازی های کپکام میسازن چقد بهینه سازیشون داغونه! همه اون شرکت ها دارن واسه کنسولای مشترکی بازی میسازن اما کپکام زحمت بهینه سازی بخودش میده ولی اکثر ‌شرکت ها مثل یوبی یا همین بتسدا تو بهینه سازی فاجعن و در نهایتم مقصرو کنسولا میدونن…خود من رزیدنت اویل ویلج رو با فریم و رزولوشن بهتری نسبت به اویل ویتن ۱و۲ بازی کردم یعنی مقصر pc منه ک بهینه سازی اویل ویتن فاجعس؟ یا مثلا اگه pc من نمیکشه و ضعف داره چجوری ویلیج و خیلی از بازی های جدیدترو نسبت به اویل ویتن ۱۰ سال پیش بهتر اجرا میکنه یا مثلا دث استرندینگ با اون همه جزییات و اوپن وورلد بودنش خیلی بهتر از اویل ویتن ۱ اجرا شد.. خلاصه حرفم اینه که کنسول ها هیچ مشکلی ندارن این سازنده ها هستن که بخاطر کم کاری همچین مشکلاتی بوجود میارن

        کرمیت نقد گراRedm0ndy.xboxarminانسان
      • MILADEVILS گفت:

        اتفاقا بتسدا خیلی هم خوب بهینه کرده و به یکی از کم باگ ترین بازی ها تبدیلش کرده.بحث اینه که شما از کنسول های نسل ۹ تو ذهنتون غول ساختید و از کارت گرافیک های سری ۳۰۹۰ یا ۴۰۹۰ هم قویتر میدونیدش بدون این که اصلا یه تحقیق تو اینترنت بزنید تا ببینید ترافلاپس یعنی چی و تفاوت سیستم پردازشی pc با کنسولا تو چیه.
        و لطفا اینم در نظر بگیرید شاید عواملی بقیر از گرافیک تو ۳۰ فریم شدن دست داشتن.شما شاید رندر گرافیکتون بتونه ۶۰ فریم رو اجراء کنه اما آیتم ها و جزعیات توی بازی هم میتونن به همون سرعت واکنش بدن و این تفاوت بین رندر بازی و گرافیک بازی باعث ایجاد لگ نمیشه؟ اونم تو بازی با این وسعت؟؟؟

        venom snake1374مترسک❤ NieR LoveR
        • اون وقت این که بازی امسال روی pc بهتر از بازی ۱۰ سال پیش اجرا میشه دلیلش چیه؟ دلیلشم فریم و این بحثاس؟ فک کنم pc پلیر نیستی تفاوت بهینه سازی رو متوجه بشی… بازی ک بهتر بهینه بشه فریم بیشتری هم میده… شما همین الان gta iv pc نصب کنی بخاطر بهینه سازی داغون بازی هیچ جوره نمیتونی بازی کنی اولا ک تنظیمات گرافیکی بازی ذخیره نمیشه! اگه اینو درست کنی تازه بعدش اینه ک کل مپ باگ میخوره حتی اونم درست کنی بازی تو کاتسین ها صدا نداره اینم باز درست کنی بازی کرش میکنه.. طبق حرف شما مشکل pc های امروزیه که نمیتونن gta iv 16 سال پیش رو خوب اجرا کنن و ما گول تبلیغات نرم افزارهای رایانه ای رو خوردیم

      • خب من تازه پی‌سی خریدم و همه پولم رو سر کیس خرج کردم که البته مبلغ زیادی هم نبود ( فقط ۲۰ میلیون )
        مانیتور رو یکی از آشناهامون بهم داده و قدیمی …
        و اما در مورد نظرتون ، ما با یک بازی جهان باز خیلی بزرگ طرفیم که که باید در لود کردن محیط ، بافت‌ها و تکسچر‌ها سریع و خوب عمل کنه ، مسلما انجام این کار با کیفیت ۴k توان پردازشی زیادی میگیره و اگه قرار باشه که ۶۰ فریم رو هم ارائه بده ، یا کنسول کم میاره یا خود بازی توانایی ارائه‌ش رو نداره .
        برای انجام این کار یا باید قید گرافیگ رو زد ، یا فریم
        و بتسدا تصمیم گرفته برلی ارائه بازی با حداکثر و کیفیت و گرافیک بالا ، فریم رو روی ۳۰ قفل کنه .
        بذار یه مثال ساده بزنم :
        تو باشگاه ، موقع جلو بازو یا هر تمرینی ، یا باید سنگین و در تعداد کم بزنی ، یا سبک و در تعداد بالا ، وزن وزنه مثل گرافیکه و تعداد حرکت مثل فریم ، باید در توازن باشن تا بتونی به درستی انجام بدی …
        و فراموش نکن که ما با یک بازی خیلی بزرگ و جهان باز با جزئیات زیاد طرفیم ، نه یک اثر خطی .
        مثلا وقتی داری پرواز میکنی و اون دور دست و مناظر رو میبینی ، یا باید سریع و ۶۰ فریمی لود شن که برای این ، باید گرافیک و کیفیت بیاد پایین ، یا با سرعت کمتر ۳۰ فریمی لود شن و در عوضش با بالاترین کیفیت و گرافیک ممکن …
        و تیم بتسدا گزینه دوم رو انتخاب کرده …

    • Abolfazl گفت:

      دوست عزیز باور کن ما پذیرفتیم که استارفیلد حق داره ۳۰ فریم باشه و دیگه باهاش مشکلی نداریم
      دیگه لازم نیست برای اثباتش کل پیشرفت تکنولوژی و سخت افزار ها رو زیر سوال ببری
      نمیدونم چرا شما اینقدر از ۴k و ۶۰ فریم و گرافیک فنی عالی بدتون میاد

      biomaxTahaic❤ NieR LoveRRedm0ndy.xboxkiller of trollsAlbert Weskerarminvenom snake1374بیگ اسموک
      • دلیلش فقط تعصبه فکر میکنی اگه بازی انحصاری نبود انقد هیت میشد سر این موضوع یا اینقد الکی ازش دفاع میشد؟ اگه یوبیسافت همین بازیو همینجوری میساخت و میگفت ۳۰ فریم بیشتر نمیده همه میگفتن کم کاری کرده و داشتن هیت میدادن اما الا ۱۰۰۱ دلیل میسازن که الکی هیت بدن یا الکی دفاع کنن

        biomaxRedm0ndy.xboxkiller of trolls
        • والا من نه تعصبی‌م ، نه فن یک طرف خاص …
          بالا هم نوشتم که به تازگی پی‌سی خریدم و وارد نسل ۹ام شدم …
          از یه طرف میتونم همه بازی‌های xbox رو روی پی‌سی بزنم که این خیلی خوبه …
          ولی از طرفی بازی‌های خوب سونی هم هستن که خیلیاشون انحصارین و شاید هیچوقت برای پی‌سی پورت نشن و این خیلی ناراحت کننده‌س
          # در انتظار پورت پی‌سی بلادبورن
          # در انتظار استارفیلد

          Vaasvenom snake1374
      • بدمون نمیاد دوست عزیز …
        من خودم کیفیت وحشتناک ۴k و لذت بی‌اندازه ۶۰ فریم رو دیدم و تجربه کردم …
        فقط خواستم از یه منظر دیگه هم به مسئله نگاهی بندازم و نظرمو بگم .

        Abolfazl
    • Kuros گفت:

      خدای منطقی شما .. تا حالا کجا بودی ازت استفاده کنیم ؟
      چون بعضی ها تلویزیون ۴k ندارن بهتره بازی ضعیف اجرا بشه 👏👏👏

      venom snake1374
  • BAXY bachs گفت:

    مشتاقانه منتظر ماجراجویی در فضای بی کران هستیم. سفینه آماده شمارش معکوس

    مایکل شرارت (بتمن گیمفا)TahaicRedm0ndy.xboxUMK3MILADEVILSAlbert Weskerkiller of trollsaref44Final seyedmore
  • milad گفت:

    لعنت به ماکروسافت که بتسدا رو خرید

    Arshia.1مترسکگرگ غرب وحشیPerfectGeralt of RiviaTahaicRedm0ndy.xboxUMK3arminانسانmore
  • Nuke گفت:

    در کل نرخ فریم ۳۰ باید قبول کنیم به تجربه هر بازی صدمه میزنه به شخصه زیاد موافق این مورد نیستم،و بیشتر هم برمیگرده به عجله برای انتشار بازی و احتمالا همین مورد مجال برای بهینه سازی بیشتر رو میگیره از سازنده ها،رددد ردمشن ۲ بهترین نمونه هست درسته دنیای استارفیلد بزرگتر و با جزییات تره ولی رددد هم چیزه کمی نیست ولی میبینین که به صورت حیرت آوری روان و ثابت توی اکثر پلتفرم ها اجرا میشه پس بازم بنظرم کمی کمی کمی میخوان کم کاری هارو توجیه بکنن تو یه جاهایی.

    مترسکمایکل شرارت (بتمن گیمفا)Geralt of RiviaTahaicRedm0ndy.xboxUMK3BAXY bachsانسانAlbert Weskermore
  • منتظر مقایسه لست با استارفیلد از سوی اساتید هستیم

    Eggheadمایکل شرارت (بتمن گیمفا)TahaicUMK3arminانسانIRUNCLE ARTHURMILADEVILSmore
  • Lu Bu گفت:

    دلم بحال بتسدا میسوزه ، اگه ایکس باکس نمیخریدش الان همه درحال ستایش بازی بودن و منتقدها هم با خیال راحت نمره ای ک لایقشه رو بهش میدادن
    این حجم از هیت ؟
    هنوز بازی عرضه نشده ، و کدی واسه منتقد فرستاده نشده ، طرف اولین نمره منفی رو به بازی داده
    و خیلی از یوتیبرهایی من جمله گیم شو تو کل دنیا زیادن و بازیو دارن میکوبن .

    venom snake1374مترسکbiomaxGeralt of RiviaTahaicRedm0ndy.xboxUMK3BAXY bachsAlbert Weskermore
    • XERXES گفت:

      فنای گیم دولوپرای ثردپارتی باید روزانه دعا کنن که نه سونی نه مایکروسافت نخرنشون.
      چون کسی که جزو فن بیس واقعی باشه هم از ماله کشی و استفاده اینوریا بدش میاد، هیت اونوریا هم که جای خود داره.
      مثالش میشه یوونتوس و رونالدو، فنای یوونتوس باید ثابت میکردن که اقا، بنی بشر من از قبل رونالدو فن یوونتوس بودم XD

      Redm0ndy.xboxUMK3killer of trolls.تریس مری گلدvenom snake1374بیگ اسموکآقای شکسته
    • MMD گفت:

      فکرشو کن بازی به این عظمت و کلی داستان مختلف اومده میگه نومنز اسکایم همینه بچه هااا اونم کاراکتر داره میتونید باهاش حرف بزنید وای یارو داره گند میزنه به کامیونیتی یه مشت متعصب که به جای لذت بردن از گیم دنبال دعوا و مقایسه سر پلتفرم هان

      silent-man(Dying light edition)Redm0ndy.xboxUMK3BAXY bachskiller of trollsژنرال اردکvenom snake1374Bethesdaبیگ اسموکmore
      • The Red Devil گفت:

        امیر گفت استارفیلد نمیزاره از فضا بیای رو سفینه بشینی (باید دکمه بزنی کاتسین فرود نگاه کنی) ولی نو منز اسکای اجازه میده از فضا بیای هرجای سفینه دوست داشتی فرود بیای.
        استارفیلد هزار تا سیاره داره نو منز اسکای نامحدوده (جفتشون اکثر سیاره ها اتوماتیک ساخته میشن).
        استارفیلد ۳۰ فریمه نو منز اسکای ۶۰ فریمه.
        اینا کدومش دروغ بود؟ یا متعصبانه بود؟

    • نگران نباش هیمطنوریش کلی میفروشه و به یکی از شاهکارهای صنعت گیم تبدیل میشه

      دکتره گیمفاTahaicRedm0ndy.xboxkiller of trollsبیگ اسموک
    • PASARGAD گفت:

      امیر گیم شو کلا هی میخواد خودشو بگیره ولی تا یه بازی از مایکروسافت میاد سریع میکوبه اگه شده خودشو پاره کنه میکوبه بعد از اون ور فوراسپوکن بازی میکرد میگفت بازی خوبیه😂

      TahaicRedm0ndy.xboxUMK3BAXY bachskiller of trollsMILADEVILSتریس مری گلدژنرال اردکarminmore
    • Dark Night گفت:

      به نظر من جای نگرانی نداره منتقدی که میاد استارفیلد رو برسی میکنه حتما تجربه الدر اسکورولز و فالوت رو داره و اگه ۷۵ درصد وعده های بتسدا داخل بازی عملی بشه صد در صد متای بالای ۹۰ رو شاهدش خواهیم بود.

      Redm0ndy.xboxkiller of trolls
    • Albert Wesker گفت:

      اتفاقا اگه ایکس باکس بتسدا و شرکت مادرش زنمیکسو نمیخرید الان اصلا این استارفیلد بازیه خوبی نمیشد که نقد کننده ها بخوان نظر بدن. دیگه همه میدونن زنمیکس چقدر عجولانه تصمیم میگیره و بازی هارو به استودیو های بدون تجربه در اون زمینه میده ( مثل دادن ردفال به آرکین ). مطمئن باش اگه به زنمیکس بود الان این بازیم با صد تا باگ و مشکل ریلیز میکردن و آبروی بتسدا میرفت.

  • وقتی یه سری ها استارفیلد رو با لست یا هورایزن مقایسه میکنن
    حتی دیجیتال هم بخواد توضیح بده اینا راضی نمیشن

    در ادامه کامنت قبلی م و پاسخ دوستان ، فکر میکنم صبر کردن برای تجربه این بازی می‌تونه مسیر خیلی چیز ها رو مشخص کنه. اگه با ۳۰ فریم تجربه درستی نده یا پر از باگ باشه اون وقت باید راجع به فروش سری ایکس فکر کرد.

    Geralt of RiviaTahaicRedm0ndy.xboxAlbert Weskerبیگ اسموکآقای شکستههادی صفائیkhar888Sina7294more
  • Starfield در صورت شکست یا موفقیت قرار است یکی از جذاب‌ترین عرضه‌های سال ۲۰۲۳ باشد.
    حرف حق 👆
    جذاب‌ترین (برای طرفداران) و همچنین + ترسناک‌ترین (هم از نظر سونی به دلایل معلوم و هم از نظر مایکروسافت بازم به دلایل معلوم)

    venom snake1374TahaicHadesPotgAlbert Weskerآقای شکستههادی صفائیkhar888killer of trollsmore
  • Big Bad Wolf گفت:

    این بازی از عنوان هایی هست که باید خود آدم بشینه کم کم ۱۰ ساعت بازی کنه و بعد دربارش نظر بده
    وگر نه با نقد و اینا نمیشه متوجه شد
    حتی با تریلر گیم پلی

    TahaicPARASITE EVE 2
    • با اینکه باید تجربه اش کرد و بعد نظر داد موافقم ولی با نتیجه گیری کردن راجع بهش بعد از ۱۰ ساعت نه.
      بعضی بازیها کلا ۱۰ ساعت گیم پلی ندارن ولی این بازی میشه حدس زد ۵۰۰ ساعت یا بیشتر محتوا داره.
      بازیهای طولانی میتونن یه شروع طوفانی و معرکه داشته باشن ولی بعد شاهد ساعت ها گیم پلی و مناظر تکراری، عدم بالانس سختی، داستان به حاشیه رفته و… توشون باشیم.
      پس با ۱۰ ساعت خوب نمیشه راجع به کلیت این بازیها نظر درستی داد.
      البته این مثالم برای موارد بد بود. استارفیلد اتفاقا برعکس اگر به سبک باقی ساخته های مشابه مثل الدر اسکرول و فالوت باشه. تو ساعات اولیه هنوز دریایی از مهارت ها و امکانات و ابزار هست که در اختیارت نیستن و تقریبا خالی از امکانات اصلی بازی هستی. و به عمد تو شروع بازی از نبود خیلی از امکانات رنج میبری که بعدا طی ساعت ها گیم پلی که بدستشون میاری برات ارزشمند و با مفهوم باشن.

      Redm0ndy.xboxkiller of trollsHadesvenom snake1374Bethesda
  • Lu Bu گفت:

    تموم بازی های بتسدا موقع لانچ ، بیشترین مشکلات فنی رو نسبت به بازیهای مختلف داشتن ولی چون بازی شاهکار و مولتی پلتفرم بود خیلی ها چشم پوشی میکردن .
    ولی الان دیگ اینطور نیس بازی انحصاریه حالا واسه هرکنسولی ، جبهه مخالف مطمعنا برخوردهای سنگینی بااون بازی خواهد داشت .
    به احتمال ۷۰ درصد این بازی هم مشکلات فنی روخواهد داشت ، پس منتظر جنگ جهانی چ تو سایت متاکریکت ، گیمفا ، یوتیوپ و تویتر و… باشید 😂😂

    TahaicASSADullahKennymcvenom snake1374
  • من اصلا از این ۳۰ فریم بودن بازی حمایت نمی کنم و بنظرم خیلی به لذت بخش تر شدن بازی لطمه میزنه . حالا به هر دلیلی اصلا
    ولی آخه نا مردا شما ۳ نسل ۳۰ فریم ( حتی کمتر ) با رزولوشن ۷۰۰ p و ۹۰۰ p. بازی کردید بعد ۴k 30 fps شده اخ و پیف ؟ 😂
    یکم مرام و معرفت داشته باشید یه بازی خوبم برا ما ایکس باکس فنا میاد نزنید تو ذوقمون 🤝

    AmirgamerTahaicRedm0ndy.xboxarminIRAlbert Weskerpacman remasteredX.2.more
  • اریا گفت:

    هیچ دلیلی برای۳۰ فریم نیست خیلی از بازی ها زمان عرضشون بسیار بزرگ بودن قدرت کنسولا محدودشون نکرد اگرم فاکتور بگیریم ۴k هست و ۳۰ فریم میاد حتی در زمان عرضه هم نتونستن فابلیت پرفورمنس به بازی اضافه کنن که حداقل ۶۰ فریم ۲k اجرا بشه و همش بر میگرده به مشکلات موتور بازی یا کوتاهی در بهینگی ، بازی حتی لودینگ های زیادم داره از قدرت ssd ها نتونسته حداکثر استقادرو ببره این که محدودیت حساب نمیشد ولی اینا حتی ssd براشون محدودیت داشته!

    TahaicRedm0ndy.xboxUMK3killer of trollsانسانSnake and kratos❤️Albert Weskerarminvenom snake1374more
    • MILADEVILS گفت:

      چون تا حالا هیچ گیمی به جاه طلبانگی و بزرگی استارفیلد نیومده بود.استانداردا قرار تغییر کنه

      اریاvenom snake1374
      • این نظری که میخوام بدم فک نکنی فن بوی سونی هستم ولی راجب سایبرپانکم خیلیا این حرفو میزدن و من همون موقعم تو سایت کامنت میزاشتم که چیزی تو گیم پلی های قبل عرضه بازی ندیدم ک استانداردو عوض کنه اما همه بهم حمله میکردن ک تو هیچی حالیت نیست این بازی فرابشریه… کاری به باگ های سایبر ندارم اصلا ولی در نهایت کوچیک ترین مورد انقلابیم تو سایبر ندیدم که بخواد استانداردی رو عوض کنه

        اریاAmirgamer
  • Predator گفت:

    مطمعنا ناتی داگ اینو ۶۰ فریم اجرا میکرد

    AmirgamerArshia.1PerfectآشتیانیTahaicRedm0ndy.xboxkiller of trollsانسانLeon S. Kennedymore
  • هیتر ها برن توی غار یه مدت . من خودم ویدئو دیجیتال فاندری رو دیدم و یه قسمت می‌گفت همین که تمام particle های بازی مثل غذا یا ساندویچ ، ثابت سرجاشون میمونن و هرگز ناپدید یا تغییر موقعیت نمیدن مثل بعضی بازی های دبگه ، باعث شده این اثر یکی از سنگین ترین بازی های این نسل از لحاظ فشار به CPU باشه .

    They say the Wonder is not that the field of stars is so vast but that man has measured it ✨✨

    آشتیانیsorenaTahaickiller of trollsRedm0ndy.xboxUMK3BAXY bachsLeon S. KennedyAlbert Weskermore
  • sahand legion گفت:

    وقتی این بازی رو میبینم واقعا حس جذابی بهم میده انگار حق انتخاب بهم داده
    به گشت و گذار و کاوش در سیارات مختلف مثل no mans sky علاقه داری؟برات محتوا داریم
    به داشتن سفینه و کارکنان و ارتباط داشتن باهاشون و یک شهر دیپلماتیک فضایی مثل سیتادل در mass effect علاقه داری؟برات محتوا داریم
    به red dead و fallout new vegas و فضای وسترنی علاقه داری؟ما برات یه سیاره محتوا داریم
    به مبارزات فضایی در کهکشان مثل دنیای star wars علاقه داری؟ما برات محتوا داریم
    به فضای سایبرپانکی cyberpunk 2077 علاقه داری؟ما برات یه سیاره محتوا داریم
    به اینکه شخصیت و داستان خودت ازادانه داشته باشی مثل oblivion و skyrim علاقه داری؟ما برات محتوا داریم
    به تم ترسناک موجودات فضایی مثل dead space و aleins علاقه داری ؟ما برات یه سیاره محتوا داریم
    حقیقتا انقد این بازی بزرگه که بتسدا حتی میتونه بازی دیگه نسازه و محتواهاشو تو همین بیاره مثلا دنیای الدراسکرولز گونه ای باشن که سال های نوری از ما دوره و هنوز تکنولوژی هاشون قدیمیه کلی دنیا و بعدهای مختلف میتونه اضافه کنه حقیقتا این حجم محتوا ۳۰ فریم اگه ثابت باشه و افت نکنه اوکیه از نظرم

    TahaicRedm0ndy.xboxBAXY bachskiller of trollsMILADEVILSAlbert Weskerتریس مری گلدAshen undead the bearerBethesdaXERXESmore
  • Bethesda گفت:

    این مزخرفات و بولد شدن ۳۰ فریم بر ثانیه صرفا توسط طرفداران و همچنین دستگاه تبلیغاتی کنسول های رقیب اتفاق افتاده و میفته چون خود بازی یک بازی انقلابی هست و با توجه به دایرکت یه جهش بزرگ برای بتسدا و اکس‌باکس هست. ۳۰ فریم بر ثانیه «پایدار» حتی برای بازی های شوتر هم کافی هست و این رو هر گیمری میدونه.
    جدای این موارد، من از زمان ۳۶۰ به اینور دنیای بازی رو گذاشتم کنار و صرفا اخبار رو دنبال کردم ولی این استارفیلد لعنتی یکاری کرده پول جمع کنم یه سری S بخرم و غرق شم تو دنیای تموم‌نشدنی تاد هاوارد!
    چقد خوبه این استارفیلد پسر، چقد خوبه این بتسدا!

    AmirgamerTahaicRedm0ndy.xboxkiller of trollsانسانLeon S. Kennedyarmin
  • BaBa Woss گفت:

    نمیدونم چطور تونستن از تریلر بفهمن که رزولوشن شده اون ولی باید غرضه شه ببینیم چ خبره . درضمن ۳ ماه مونده و زمانی خوبیه برای پولیش

  • Xgamer 2323 گفت:

    در مورد ارتقاع گارفیک بصری فکنم همه از نمایش دو هفته پیش متوجه پیشرفت شدن، چون کلا دوربین رو موشن بلور شناور بود یا محیط بشکل اغراق آمیزی گرد و خاکی بود یا نورپردازی محیط شدیدتر و گرم‌تر شده بود، اما با تمام اینها جنس و رنگ و طرح تکسچرها یه حالت خام و نسل قبلی (هشتی) داشت که مسلما میشه بخاطر تعداد بسیار زیاد سیارات، ناآشنا بودن محیط ها و وقت محدود تیم توسعه نادیدشون گرفت(بواسطه سری اس و نبوغ طراحی ماکروسافت که رم کمتری رو کنسول نسل نهمیش نسبت به one x نسل هشتیش قرار میده و این کنسول زشت و مضحکو تبدیل به بلای جون نه نتها انحصارهای خودش بلکه کل بازیای مولتی پلتفرم یک نسل میکنه)
    اما همه اینا فریم بازیو رویه سری ایکس توجیه نمیکنه چون این بازی یک بازی نقش افرینی و FPS نیست که ثبات فریمی اولویت باشه بخصوص در بخش کمپین (واقعا نمی‌فهمم این حجم کش مسخره کم با این تعداد هسته کافیه،مثل اینکه طراحان cpu کنسول های نسل نهم تا سال ۲۰۲۰ متوجه نشده بودن مشکل اصلی پردازنده کنسول های نسل هشتمی((بخصوص کنسول های میانسلی)) چیه. میدونین مشکلات سخت افزاری یکی دو تا نیست)

  • Cell گفت:

    جنبه بزرگنمایی و تبلیغاتی داره
    Digital f بزارین بازی بیاد بعد بررسی فنی کنید
    در کل امیدوارم Overrated نشه
    .
    یجوری تعریف کردن انگار نسل ۸ هست و روی یه کنسول نسل ۸ بوده
    این جلوه های بصری باید در نسل ۹ یه چیز عادی باشه با قدرت کنسول نسل ۹
    در کل از کنارش میگذریم فقط آخر سر نگن این نسخه ultra pc بوده

    PerfectTahaicRedm0ndy.xboxAMIRALI MORGAN 💔 Elise De La Serrekiller of trollsarminانسانKennymcAlbert Weskervenom snake1374more
    • Albert Wesker گفت:

      خود اقای کریمی هم بالاتر گفتن که کنسول های نسل نهمی در اون حد تو ذهن بعضی گیمرا جا افتاده خدا نیستن. خود تاد هاواردم بنده خدا گفت که میتونستن بازی ۶۰ فریم بدن بیرون ولی پایدار نبود و افت فریم داشت پس مجبور شدن ۳۰ فریمش کنن

      venom snake1374
  • aydel گفت:

    منطقیه ۳۰فریم اجرابشه چرا:چون موتورگرافیکی مزخرفشون حتی نمیتونه تکنولوژی وی ار ار پشتیبانی کنه هنوزبه قدرتی نرسیدن هم جلوه های بصری وفریم رویکپارچه اجراکنه
    اقای ادمین:این خبرنگارهافقط فقط راضی نگه داشتن مخاطبه

    venom snake1374aydelsilent-man(Dying light edition)EggheadTahaickiller of trollsarmin
  • من خودم قبلا خیلی نا امید شده بودم که بازی ۳۰ فریمه ولی الان که بیشتر مطالعه میکنم میبینم که واقعا برای این بازی با این همه عظمت اتفاقا اگر ۶۰ فریم می‌بود باید تعجب میکردیم

    Albert WeskerTahaicRedm0ndy.xboxkiller of trolls
  • ŴILliAm گفت:

    کسی که واقعا پلیر این گیم باشه ۳۰ فریم براش مهم نیست
    بعد ۲ ساعت بازی کردن عادت می‌کنیم

  • mojafaz گفت:

    سلام
    اولا بازی باید حتما این گزینه رو بذاره که میخوای با ۳۰ یا ۶۰ فریم بازی کنی چون لطمه میزنه به گیم پلی مخصوصا تو مبارزات که تو تریلر گیم پلی هم دیدیم

    دوما اگه فقط قفل روی ۳۰ باشه به خاطر این نیست که میخواستن با بالاترین رزولوشن اجرا بشه چون بازی تو تریلرش نشون داد که برای هر سیاره و اتفاق های دیگه بازی لود میشه و میره تو لودینگ اینجوری نیست که کل جهانش کامل لود بشه و دیگه لودینگی نداشته باشیم پس این رد میشه
    این ها یا وقت نداشتن یا موتور بازی سازیشون نتونسته این رزولوشن رو ۶۰ فریم ارائه بده

    venom snake1374
  • پلی استیشن فنا تعصبی و بی سواد یک جور نظر میدن انگار تمامی بازی کنسول خودشون ۴k native ultra 60fps stable هست . تازه بعضی هاشون ناراحتن چرا ۸کی ارائه نمیدن بازی هارو طبق تبلیغاتی که کردن Lol . اشتباه میزنی برادر بازی های ۳۰ فریم روی کنسول خودتونم زیاده

    venom snake1374
    • Tomcat گفت:

      الان دقیقا منظورت از بی سواد چیه؟اصن تحصیلات خودت چیه؟به ابلفضل قسم یک ماه ایکس باکس گرفتم‌ هر روز که میگذره بیشتر بهم ثابت میشه چرا PS بهتره،ولی خیلی ها هستن که از سره ناچاری سری اس میگیرن،تا اینجا اوکی ولی زشته آدم خودشو گول بزن ایکس باکس بهتره خواهش میکنم فشار نخور ولی اگه همین RE4 رو روی PS5 بازی کنی متوجه حرفم میشی.

  • Tony گفت:

    رسانه های مایکروسافت مثل ردفال دوباره میان همشو ماست مالی کنن

  • انسان گفت:

    «با توجه به قدرت پردازنده‌ای که چنین اثری نیاز دارد، پایین آوردن وضوح تصویر ممکن است تاثیر زیادی روی نرخ فریم نداشته باشد»
    حرف حق
    در واقع کارت گرافیک ۱۲ ترافلاپسی سری ایکس کار خودش رو داره خیلی خوب انجام می دهد ولی مشکل این هست که اگر وضوح تصویر کم شود تنها کارت گرافیک آزاد خواهد شد و بار اصلی پردازشی بازی همچنان روی پردازنده باقی خواهد ماند و نرخ فریم تغییر خاصی نمیکند و قطعا پر از افت فریم می شد .

    Tahaic
  • اینا چه گیری دادن به این ۳۰ فریم بابا بازی کنید لذت ببرید

  • Ruby گفت:

    ولی انصافا عمدتا بازیای میان نسلین که ۶۰ فریم میدن

  • Tahaic گفت:

    الان سونی فنا به دیجیتال فاندری هم گیر میدن

  • حالا چ معیاری باعث شده فک کنی اگه رو ps5 بیاد ۱۵ فریم میده؟ شما هنوز تو توهم برتر بودن سری ایکس نسبت به ps5هستین؟ دادا اینا همه بازی تبلیغاتی بود همه بازیا رو جفت کنسول در حد اجرا میشن بعضی بازیا ps5 فریم بیشتری داده تا الان و بعضی دیگه از بازی هام سری ایکس اونام انچنانی نبوده

    Tahaic
  • sorena گفت:

    بازی پهنه های خیلی وسیعی رو به نمایش میزاره چه در داخل یک سیاره چه در فضا. از این جهت رزولوشن های پایین عملا تجربه ی دیداری بازی رو رسماً به گند می‌کشه. تفاوت بسیار فاحشی در نمایش جزئیات با فاصله بالا بین ۴K و fhd هست. داشتن یه حالت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم لزوماً به معنی پایداری فریم و تجربه ی قابل قبول بصری نیست. همون طور که دیجیتال فاندری برای فریم از مثال هایی مثل استاروارز و فینال فانتزی آورد. فرض کنید یک غول گازی و شبیه به مشتری تو دورنمای فضایی که درش درحال سفر هستین وجود داره. رزولوشن ۱۰۸۰ عملا تمام جزئیات و زیبایی های اون سیاره رو محو و مه آلود می‌کنه درحالی که رزولوشن ۴K از همون فاصله می‌تونه جزییات و تمام زیبایی اون سیاره رو نمایان کنه.

  • Stalker گفت:

    فیل اسپنسر و جیم رایان گفتند که کنسول هایشان توانایی اجرا ۱۲۰ FPS رو داره ولی بازی های جدید بیشتر از ۶۰ fps نمیدن.
    علت در چیست؟ سنگینی بازی ها یا تراشه های بدرد نخور؟

    Tahaic
  • سونی فنا انان می‌ریزند میگند این بازی ۳۰ فریمه بدرد نمیخوره 🗿وایسا بیاد بازی یه باگ هم داشته باشه کل سونی فنا غوغا می‌کنند

    Tahaic
  • Ghost گفت:

    یه عقل کل میگفت این از جی تی ای بعدی بهتر میشه چون خیلی بزرگ تره🤣🤣🤣 ساید کوئست های خالی و تکسچر های تار و کمیت بالا و کیفیت پایین. از این به بعد هر بازی بزرگ باشه بهتره؟😂 از همین الان میگم استارفیلد به گرد gta 6 نمیرسه

    Tahaic
  • meh گفت:

    بعد جالب اینجاست کافی سونی سه انحصاری بده همین مقاله نویس ها سایت ها خودشون میکشن تا بگن چرا بازی داره ۴k 30 میاد

  • Tomcat گفت:

    ۱۰ ترافلاپس PS5 انحصاری های ۳۰ فریم:۰
    ۱۲ ترافلاپس XSX انحصاری های ۳۰ فریم:بیکار نیستم بشینم بشمرم🗿
    بازم درود به Series S خودم که با ۴ ترافلاپس داره پابه پای یخچال پیش میره،کلاه ز سر بر میدارم💙

  • Gamer گفت:

    هیچی جای فریمو نمیگیره مطمئن باشید فورکی هم باشه تصویر اما ۳۰فریم باشه تو ذوق میزنه

    Tahaic
  • Mr.walid گفت:

    کلی بازی AAA و جهان باز رو داریم که الان ۴کی و ۳۰ فریم اجرا میشن کسی چیزی نمیگه ، انتقاد بازی در حالی که نییومده خودش فشار طرف یا تعصب طرف رو نشون میده بیخیال خدا وکیلی خسته شدیم از اخبار این بازی هرکی ی حرفی میزنن ، ولی بنظرم چون قراره این بازی یکی از شاهکارها باشه اینقدر هیت میشه طبیعی هست

    Tahaic
چرا Starfield با نرخ فریم 30 اجرا می‌شود گیمفا