فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا

فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد

امیرحسین نصرتی
۲۰:۳۱ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا

چرا یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های دنیای بازی‌های ویدیویی، حرف چندانی در کشور بازی‌ساز/بازی‌باز خیز ژاپن ندارد؟ رئیس ایکس باکس، توضیح می‌دهد.

مایکروسافت در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در بدست آوردن دل بازی‌سازان ژاپنی تجربه کرده است و مراسم Xbox Games Showcase اخیر نیز می‌تواند گواهی بر این حرف باشد. بازی‌های ژاپنی حضور قابل‌توجهی در این مراسم داشتند: کپکام (Capcom) از آی پی جدیدی به اسم Path of the Goddess رونمایی کرد و اتلوس (Atlus) هم سه بازی خود یعنی Persona 5 Tactica ،Persona 3 Reload  و یک بازی جدید به اسم Metaphor:ReFantazio را به نمایش گذاشت.

با این وجود اما ایکس باکس هنوز راه درازی برای جلبِ توجه توسعه‌دهندگان خارج از محدوده آمریکا در پیش دارد؛ از جمله اسکوئر انیکس (Square Enix) که بارها قرارداد‌های انحصاری زمانی مختلفی با پلی‌استیشن بسته است و دلیل این‌گونه تصمیمات هم می‌تواند تسلط پلی‌استیشن و نینتندو روی بازار‌های کشور ژاپن باشد. اما فکر می‌کنید از دیدگاه فیل اسپنسر(Phil Spencer)، مدیر‎‌عامل بازی‌های ایکس باکس که خود تعدادی از این معاملات را انجام می‌دهد، دلیل رابطه ضعیف ردموندی‌ها و جامعه بازی‌های ویدیویی سرزمین آفتاب چیست؟

در استریم جدید Giant Bomb at Nite، فیل اسپنسر توضیح می دهد که چرا جلب توجه توسعه‌دهندگان ژاپنی برای ایکس باکس کار سختی است:

این قضیه فقط یک دلیل ندارد. گاهی اوقات به‌خاطر معاملات تجاری است که شرکت‌ها انجام داده‌اند و گاهی اوقات هم سازندگان برای پایین آوردن خطر توسعه، تنها روی دو یا سه پلتفرم مشخص تمرکز می‌کنند. این یک واقعیت است که هر پلتفرمی که اضافه می‌کنید درواقع درحال اضافه کردن کار بیشتر برای تیم توسعه هستید.

گاهی مواقع ماجرا فقط از این قرار است که [سازندگان ژاپنی] ارتباط چندانی با ایکس باکس ندارند و وقتی در فروشگاه محل خود قدم می‌زنند، لزوماً اثری از این پلتفرم مشاهده نمی‌کنند.

این موضوع همچنین به شرایط ایکس باکس و اینکه ما به اندازه سایر رقبایمان در فروش موفق نیستیم نیز ریشه دارد. من می‌خواهم که وقتی به فروشگاه Yodobashi Camera می‌روید، در آن‌جا قسمتی برای ایکس باکس وجود داشته باشد و بازی‌هایی در آن نمایش داده شوند.

علاوه بر این‌ها، من تیم‌هایی می‌خواهم که ایکس باکس را به عنوان پلتفرمی که هر روز در زندگی خود با آن مواجه می‌شوند، ببینند. از پیشرفتی که در ۵ یا ۶ سال گذشته در این زمینه تجربه کرده‌ایم خوشحالم اما مشخصاً هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

فیل اسپنسر

اگر به خاطر داشته باشید، سال‌ها پیش فیل اسپنسر با هدف صحبت با ناشران و بازی‌سازان ژاپنی، به این کشور سفر کرد و هم‌اکنون می‌توانیم نتایج تلاش‌های چند ساله وی را مشاهده کنیم. اما همانطور که رئیس کهنه‌کار ایکس باکس اعتراف می‌کند، هنوز راه زیادی در پیش است و برای کنسول‌های سبزِ ایکس باکس در سرزمین آفتاب، وضعیت همچنان «قرمز» است.

منتظر بازی hollow knight:silk songGidoraخستهBATMAN WHO LAUGHSMejoodred-eyed Banished KnightAmirhossein152Albert WeskernobodyhosseinDARKSIRENStiCheS.Masuod EnayatiRedm0ndy.xboxNahیه گیمر ساده❤ NieR LoveRSirAmirWalleR MaNmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا
فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیل اسپنسر دلیل نادیده گرفته شدن ایکس باکس توسط بازی‌های ژاپنی را توضیح می‌دهد - گیمفا