برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

برخی از سریال‌های گانگستری به حدی جذاب و هیجان‌انگیز هستند که جای تعجب دارد چگونه مردم آن‌طور که می‌بایست به تماشای آن‌ها ننشسته‌اند.

نمایش زندگی ضدقهرمانانی گانگستر که برای تصاحب پول و موقعیت بهتر حاضر هستند تا دست به انجام هر کاری بزنند، به حدی جذاب و درگیر کننده است که شاهد محبوبیت بی‌سابقه آثاری همچون The Sopranos (سوپرانوز) و Peaky Blinders (پیکی بلایندرز) در تاریخ مدیوم تلویزیون بوده‌ایم که دنیای بی‌رحمانه و خاکستری شخصیت‌هایش موجب جذب سیل گسترده‌ای از مخاطب عام شده است.

با این حال مدیوم تلویزیون میزبان پخش آثار جذاب و ارزشمند بسیاری در ژانر گانگستری می‌باشد که در کمال تاسف، آن‌طور که می‌بایست تحویل گرفته نشده و بعضاً به سریال‌های ناشناخته‌ای بدل گشته‌اند که به مانند جواهراتی ناب و ارزشمند، توسط عده‌ای معدود دنبال شده و شخصیت‌ها و روایات جذاب و فراموش نشدنی‌ای را برای مخابین محدود خود رقم زده‌اند.

به همین منظور نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ سریال‌ گانگستری کمتر شناخته شده تلویزیون بپردازیم که از همان قسمت‌های نخست خود می‌توانند بینندگان خود را عاشق ژانر گانگستری کرده و وقایعی هیجان‌انگیز و شوکه‌کننده را برایشان به ارمغان بیاورند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

سریال Gangs of London (خلافکاران لندن)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

گرت ایوانز که به سبب خلق مجموعه فیلم‌های اکشن و خونین The Raid (یورش) به شهرت رسیده است، در مدیوم تلویزیون نیز با ساخت سریال Gangs Of London تعادل قابل تحسینی میان سکانس‌های اکشن دیوانه‌وار و تعاملات بین خانواده‌ای گانگستر را به ارمغان آورده است.

این سریال در قلب شهر لندن جریان دارد؛ جایی که گروه‌های مختلفی از خلافکاران و تبهکاران به شیوه‌های مختلف سعی دارند تا کنترل تمامی باندهای شهر را به دست گرفته و امپراتوری یک‌پارچه را به ارمغان بیاورند. نکته جالب توجه درباره Gangs Of London میزان خشونت و درگیری بین باندها می‌باشد که تا حد بسیار زیادی در مدیوم تلویزیون سابقه نداشته و بعضاً مخاطبین شاهد سکانس‌هایی خواهند بود که به هیچ عنوان نمی‌توانند آن‌ها را فراموش نمایند. همچین شاید جالب باشد تا بدانید که Gangs Of London به عنوان یک اقتباس از بازی ویدیویی به همین نام شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۶ برای کنسول دستی PSP ساخته شده بود.

سریال Godfather of Harlem (پدرخوانده هارلم)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

سریال Godfather Of Harlem برخلاف نام گمراه‌کننده‌اش اما روایت‌گر جریان‌های جنایی و اجتماعی بسیاری در دهه‌های ۶۰ تا ۷۰ میلادی می‌باشد که کاملاً واقعی بوده و مخاطبینش با تجربه آن‌ها می‌توانند شوکه شوند.

این سریال روایت‌گر گانگستری آمریکایی به نام بامپی جانسون است که به مدت ۱۰ سال در زندان حبس شده و پس از آزاد شدن مشاهده می‌کند که محله‌اش به کنترل باندهای ایتالیایی درآمده است. حال او تصمیم دارد تا از یک سو از باعث و بانی‌های حبس ۱۰ ساله خود انتقام گرفته و از سوی دیگر نیز از طریق جنگی تمام عیار، محله خود را از دست مافیای ایتالیا بازپس بگیرد. در این بین نیز شاهد حضور شخصیت‌ها و فعالان سیاسی بسیاری همچون مالکوم ایکس نیز هستیم که جنبه‌های جالب توجهی از حقوق مدنی مردم آمریکا در آن زمان را به تصویر می‌کشند. Godfather Of Harlem به سبب بهره‌گیری از بازیگرانی تراز اول و روایت آمریکایی که در جنگ میان باندهای بین‌اللملی به نابودی کشیده شده است، می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برای تماشاگران برخوردار باشد.

سریال Tulsa King (پادشاه تالسا)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

با قاطعیت می‌توان گفت که سیلوستر استالونه یکی از به یاد ماندنی‌ترین ستارگان ژانر اکشن تاریخ سینما می‌باشد که تا ابد در یاد سینماگران باقی خواهد ماند. با این حال در سریال Tulsa King شاهد جنبه‌های بازیگری متفاوتی از وی هستیم که می‌تواند تجربه‌ای جذاب و ماندگار را رقم بزند.

این سریال روایت‌گر سردسته یک باند گانگستری در شهر نیویورک به نام دوایت ژنرال مانفردی که پس از تحمل حبسی ۲۵ ساله، از سوی مافوق خود ماموریت می‌گیرد تا امپراتوری مافیایی جدیدی را در تالسای اکلاهاما رهبری نماید. جایی که مانفردی مجبور است تا همه چیز را از صفر پایه‌گذاری کرده و برای تثبیت قدرت خود با افراد بسیاری به رقابت بپردازد که به وقایعی جذاب و هیجان‌انگیز منتهی خواهد شد. با توجه به این که سریال Tulsa King تمام و کمال بر روی زندگی دوایت ژنرال مانفردی و ماجراجویی‌های وی به عنوان رهبر یک باند مافیایی تمرکز دارد، موفق شده‌ایم تا قدرت بازیگری سیلوستر استالونه را بیش از پیش مشاهده نموده و شاهد اثری ارزشمند و قابل ستایش در مدیوم تلویزیون باشیم.

سریال Your Honor (عالیجناب)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

برایان کرنستون که با سریال Breaking Bad (بریکینگ بد) موفق شده بود تا از یک معلم شیمی ساده، فردی بی‌رحم و شرور را خلق نماید، در سریال Your Honor پا را فراتر گذاشته و عملاً به عنوان پدری دردمند خود را به مخاطب معرفی می‌نماید که برای نجات جان پسرش مجبور می‌شود تا افرادی بی‌رحم و آدمکش سر و کله بزند.

این سریال روایت‌گر قاضی ایالتی و شریف نیواورلئان به نام مایکل دسیاتو است که پسرش در یک تصادف موجب مرگ یک جوان دیگر می‌شود. جوانی که مشخص می‌شود فرزند یکی از سردسته‌های خطرناک مافیای آمریکا بوده و حال مایکل دسیاتو باید تمام توان خود را به کار گیرد تا از جان فرزندش در برابر تهدیداتی هولناک محافظت نماید. Your Honor یک شوی هیجان‌انگیز حول محور هنرنمایی تماشایی و استادانه برایان کرنستون می‌باشد که در تک تک لحظات می‌تواند مخاطب را شوکه نموده و وقایعی تاثیرگذار و احساسی را به ارمغان بیاورد. اگر که دلتان برای لحظات ناب سریال Breaking Bad تنگ شده است، تماشای Your Honor با حضور ستاره بی‌تکرارش می‌تواند به یکی از آثار محبوب و فراموش نشدنی شما بدل گردد.

سریال Gomorra (گومورا)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

کمتر می‌توان نویسنده‌ای را پیدا کرد که بتواند اقتباسی موفق از کتاب خود را هدایت نماید، مسئله‌ای که روبرترو ساویانو به بهترین شکل ممکن حول محور اقتباس تلویزیونی Gomorrah انجام داده است.

این سریال در امپراتوری مافیاهای دنیا یعنی کشور ایتالیا جریان داشته و روایت‌گر نبرد میان خاندان‌های مختلفی می‌باشد که سعی دارند تا کنترل امور مافیایی را در شهر ناپل بر عهده بگیرند. مسئله‌ای که موجب جنگ، خیانت و رویارویی‌های بسیاری بین دوستان و خانواده‌های قدیمی خواهد شد. سریال Gomorrah که به نحو احسنت جز به جز کتاب را مورد اقتباس قرار داده، برخلاف کلیشه‌های مافیایی به زرق و برق زندگی این افراد نپرداخته و شاهد کت و شلواری‌های باکلاس نخواهیم بود؛ زیرا در سمت مقابل شاهد انسان‌هایی معمولی هستیم که در کوچه و خیابان‌های کشور شهر ناپولی برای پول و قدرت به جان یکدیگر افتاده و مسبب خلق صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و خونین شده‌اند. در این سریال شما هیچ کد اخلاقی و انسان شرافتمند و قهرمانی را پیدا نخواهد کرد و تنها شاهد شخصیت‌های خاکستری هستید که در لحظه مورد نظر می‌توانند حتی به نزدیک‌ترین فرد زندگی خود نیز پشت کرده و وقایعی غیرمنتظره را رقم بزنند.

سریال Warrior (مبارز)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

پس از معرفی سریال‌هایی که حول محور مافیاهای شیک پوش آمریکایی و اروپایی جریان داشته، حال نوبت به اثری تحت عنوان Warrior رسیده که پای جنایتکاران آسیایی را به داستان باز می‌کند.

این سریال که توسط دختر بروس لی یعنی شانون لی و مغز متفکر مجموعه سریع و خشمگین به نام جاستین لین ساخته شده است، مخاطبین را به دهه ۱۸۷۰ آمریکا برده که شاهد درگیری‌های خونین یاکوزا و مافیا هستیم. Warrior علی‌رغم آن که به عنوان اثری در ژانر گانگستری محسوب می‌شود اما از داستانی درام و تاثیرگذار بهره برده که شخصیت‌هایش در لحظات حساس، به هنرهای رزمی تماشایی و هیجان‌انگیز روی آورده و مخاطبین را به وجد می‌آورند. Warrior یکی از آثار متفاوت این مقاله می‌باشد که می‌تواند داستانی تاثیرگذار و در عین حال اکشن را برای شما روایت نماید.

سریال ZeroZeroZero (صفرصفرصفر)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

داستان ZeroZeroZero یکی از پیچیده‌ترین و پرتنش‌ترین وقایع ژانر گانگستری محسوب می‌شود که زندگی پرتلاطم یک باند مافیا را به بهترین شیوه ممکن به تصویر کشیده است.

این سریال روایت‌گر پدرخوانده یک باند مافیایی به نام دون مینو است که در حین انتقال یکی از محموله‌های مواد، زخمی شده و در نهایت کشته می‌شود. با این حال دختر و پسر دون مینو وارد ماجرا می‌شوند تا ماموریت نیمه‌تمام پدرشان را به پایان رسانده و باری دیگر باند وی را احیا نمایند. مسئله‌ای که آن‌ها را در مقابل نوه دون مینو قرار داده و ما در نهایت شاهد جنگی بزرگ میان اعضای یک خانواده مافیایی هستیم که برای تحقق خواسته‌های خود هیچ رحمی نسبت به یکدیگر نخواهند داشت. ZeroZeroZero نمونه بارز یک جواهر ارزشمند و نایاب است که توسط بسیاری از بینندگان نادیده گرفته شده است؛ اثری که داستان جذاب آن به هیچ عنوان مخاطبین خود را ناامید نکرده و یکی از جذاب‌ترین و درگیرکننده‌ترین خط‌های داستانی ژانر گانگستری و مافیایی را پدید آورده است.

سریال Animal Kingdom (امپراتوری حیوانی)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

مجموعه تلویزیونی Animal Kingdom از وقایعی کوچک و خانوادگی شروع شده و در نهایت به رقابتی بزرگ و پیچیده در ایالت کالیفرنیا ختم می‌شود که تعریف متفاوتی از ژانر گانگستری را ارائه کرده است.

این سریال روایت‌گر نوجوانی ۱۷ ساله است که پس از مرگ مادرش، مجبور می‌شود تا برای زندگی به نزد اقوام خانواده‌اش رفته تا روزهای جدید و غیرمنتظره‌ای را تجربه نماید. زندگی‌ای که مملو از باندهای مافیایی و جنایت‌های هولناک بوده و این نوجوان باید یاد بگیرد که در چنین جهنم غیرقابل تحملی، دوام آورده و در نهایت بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. Animal Kingdom به شکلی شوکه‌کننده نشان می‌دهد که چگونه انسان‌ها در شرایط طاقت‌فرسا می‌توانند وجدان خود را زیر پا گذاشته و به هیولایی غیرقابل مهار بدل گردند که حتی به اعضای خانواده خودشان نیز هیچ رحمی نخواهند کرد، اثری که وقایع و شخصیت‌های آن حسابی می‌تواند ذهن و احساست مخاطبینش را به چالش کشیده و تجربه‌ای ناب، دردناک و در عین حال جذاب را برایشان به ارمغان بیاورد.

سریال Narcos: Mexico (نارکوها: مکزیک)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

در حالی که سریال اصلی Narcos با روایت‌ زندگی مشهورترین ارباب مواد مخدر تاریخ یعنی پابلو اسکوبار حسابی خوش درخشید و ژانر مافیایی و گانگستری را دگرگون کرد اما پس از آن شاهد ساخت سریال دیگری تحت عنوان Narcos: Mexico بودیم که علی‌رغم جذابیت و ارزش‌های بسیارش اما آن‌طور که می‌بایست همچون سریال اصلی تحویل گرفته نشد.

این سریال حول محور رهبر کارتل گوادالاخارا و بنیانگذار تجارت مدرن مواد مخدر مکزیک یعنی میگوئل آنخل فلیکس گالاردو با هنرنمایی تماشایی و استادانه دیگو لونا جریان دارد. کسی که علی‌رغم پیش گرفتن مسیری متفاوت نسبت به پابلو اسکوبار اما به همان اندازه باهوش و شرور بوده و تجارت سست و بی در و پیکر مواد مخدر در کشور مکزیک را در دهه ۱۹۸۰ دگرگون کرده و امپراتوری یک‌پارچه و منظمی را ایجاد می‌کند که حتی دولت وقت مکزیک را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از درگیری‌های سیاسی گرفته تا رویارویی‌های خونین نیروهای پلیس و کارتل، سریال Narcos: Mexico به مانند بهشتی فراموش نشدنی برای بینندگان ژانر گانگستری می‌باشد که می‌تواند خاطرات خوش Narcos را با شخصیت‌هایی متنوع تکرار نماید.

سریال Mayans M.C. (مایانز ام. سی.)

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

اتفاقی که دقیقاً برای سریال Narcos و اثری فرعی آن رخ داده بود، این‌بار با شدتی بیشتر برای اثری فرعی از دنیای Sons of Anarchy (فرزندان هرج و مرج) به نام Mayans M.C. به وقوع پیوسته است.

بدون هیچ شک و شبهه‌ای سریال Sons of Anarchy یکی از آثار فراموش نشدنی و شاهکار وسترن معاصر و جنایی تاریخ تلویزیون می‌باشد که اثری فرعی آن نیز به همین اندازه جذاب و ستودنی عمل کرده است؛ با این تفاوت که به اندازه اثر اصلی سر و صدا نکرده و با بی‌مهری مخاطبین مواجه شده است. اثری که ۲ سال و نیم پس از وقایع Sons of Anarchy جریان داشته و ما شاهد پایه‌ریزی یک باند جدید در مرز بین ایالات متحده آمریکا و مکزیک هستیم که مردمانش برای رسیدن به رویای آمریکایی، با خلافکاران کارتل مواد مخدر رو در رو شده و وقایعی جذاب، هجیان‌انگیز، شوکه‌کننده و فراموش نشدنی را به ارمغان می‌آورند. Mayans M.C یادآور دورانی در تلویزیون است که به مرور از ارزش و کیفیت آن‌ها کاسته شده و با سریال‌هایی توخالی و کلیشه‌ای جایگزین شده‌اند.


آیا تاکنون به تماشای آثار معرفی شده در این مقاله پرداخته‌اید؟ به نظر شما دلیل نادیده گرفته شدن چنین آثار ارزشمند و جذابی چیست؟ سریال مورد علاقه شما در این مقاله کدام یک می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

AMIR WAZOWSKIگاوکشDARKSIRENAli_pxmgs tpp 20151100عمو کریتوسDaniyal Bleszinskimeysamb????red-eyed Banished Knightهفت آسمانFinal seyedArtin_Gamearشرک

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا
برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین سریال‌های گانگستری کمتر دیده شده تلویزیون - گیمفا