معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا
معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا
معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا
معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا

معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس

مهدی رضایی
۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا

بدون شک لوازم جانبی یک کنسول، لذت کار و بازی با آن را دو چندان می‌کنند. در این مطلب به معرفی لوازم جانبی کاربردی ایکس باکس سری ایکس و اس می‌پردازیم.

اگر تجربه‌ کار با کنسول‌ها و اکسسوری آن‌ها را داشته باشید، می‌دانید که داشتن لوازم جانبی چقدر می‌تواند اثر مثبتی روی تجربه‌ شما بگذارد. این لذت را وقتی درک می‌کنید که یک هدست مخصوص کنسول یا کنترلر حرفه‌ای آن را تهیه کنید. در این مطلب به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین لوازم جانبی برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس می‌پردازیم.

Xbox Elite Wireless Controller Series 2

xbox

مهم‌ترین وسیله‌ جانبی ایکس باکس کنترلر Elite است. تمام گیمرها از مبتدی تا حرفه‌ای می‌دانند کنترلر مناسب تا چه حد در تجربه‌ گیمینگ، به خصوص بازی‌های آنلاین تاثیر دارد و هر چقدر امکانات و راحتی بیشتری داشته باشد، مفیدتر خواهد بود. این کنترلرها به واسطه‌ ویژگی‌های منحصر به فرد و حرفه‌ای خود، قیمت بالاتری نیز دارند.

مهم‌ترین ویژگی این کنترلرها که مایکروسافت در بازاریابی آن‌ها به شدت روی آن تاکید دارد، مناسب بودن آن‌ها برای بازی‌های رقابتی و به خصوص شوتر است. با استفاده از آنالوگ‌های مخصوص، برجسته، نرم و قابل تنظیم کنترلر Elite، نشانه‌گیری برای شما به شدت راحت‌تر می‌شود و حتی دیگر نیاز خاصی به Aim Assisst هم نخواهید داشت و کاملا مسلط بر بازی خواهید بود. دسته‌های پایینی این کنترلر‌ها نیز جنس منحصر به فردی دارند و اصلا جای عرق دست روی آن‌ها نمی‌ماند و در اثر بازی کردن طولانی بد دست و لیز نمی‌شوند.

به جز دکمه‌ها و کارهای معمول قابل انجام با کنترلر معمولی ایکس باکس سری ایکس و اس، با سری Elite 2 می‌توانید از ویژگی‌های بیشتری نیز بهره‌مند شوید. در این کنترلرها یک نشانگر باتری وجود دارد که گویای وضعیت شارژ مناسب یا کم آن است. همچنین، این چراغ در صورتی که کنترلر در حال شارژ باشد، چشمک می‌زند. دکمه‌ «به اشتراک‌گذاری» (Share) در کنترلر معمولی ایکس باکس، در سری Elite هم وجود دارد، اما با کاربردهای بیشتری. علاوه بر به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم، شما با این دکمه می‌توانید بین پروفایل‌های کنترلر خود که در Xbox Accessories App تعریف کرده‌اید، جا‌به‌جا شوید.

در پشت این دسته یک اتصال شارژر مخصوص وجود دارد. این اتصال که در جعبه‌ کنترلر تعبیه شده، به این محل وصل می‌شود، سپس از قسمت پورت USB-C در بالای کنترلر، آن را به کنسول یا PC خود متصل می‌کنید و کنترلر شروع به شارژ شدن می‌کند. خوشبختانه باتری موجود در Elite 2 تا ۴۰ ساعت شارژ نگه می‌دارد و نیاز نیست مدام آن را شارژ کنید. خوب است بدانید که این باتری به سادگی در دسترس است و با باز کردن فقط چند پیچ می‌توانید آن را تعویض کنید (هرچند احتمالا هیچگاه مجبور به تعویض باتری نخواهید شد).

در پشت کنترلر Elite Series 2 جای نصب چهار پدال وجود دارد. این پدال‌ها می‌توانند در برنامه‌ تنظیم کنترلر ایکس باکس جانشین دکمه‌های سمت راست شوند. استفاده از این پدال‌ها سرعت واکنش شما را به شدت افزایش می‌دهند و برای مسابقات حرفه‌ای مناسب هستند. در مدل ارزان‌تر این کنترلر که با پسوند Core عرضه می‌شوند، این پدال‌ها در جعبه‌ محصول موجود نیستند و باید Elite Component Pack را برای استفاده از آن‌ها به صورت جداگانه خریداری کنید. البته در این مدل شارژر هم در جعبه موجود نیس و ققط یک جفت Thumbstick اضافی به همراه یک کابل Type C در آن موجود است.

در آخر هم از این کنترلر مثل کنترلر معمولی ایکس باکس ، می‌توان برای تمامی دستگاه‌ها مثل PC و Mobile نیز به سادگی بهره برد.

Xbox Adaptive Controller

معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا

این کنترلرها، بسیار بزرگ و حجیم هستند و برای افراد معلول طراحی شده‌اند. ایکس باکس با همکاری یک بنیاد خیریه، حرکت بسیار بزرگ و مفیدی برای این جامعه ترتیب داده و توانسته با خلق چنین کنترلر نوآورانه و مفیدی، افراد معلول زیادی را به جامعه‌ گیمینگ وارد کند. این کنترلرها با وجود حجم زیاد و قابلیت شخصی‌سازی تمامی اجزاء، دکمه‌ها و شکل کاملا متفاوتشان با کنترلرهای معمول ایکس باکس، قابلیت اتصال دستگاه‌های کمک‌حرکتی را نیز دارد و اگر فردی معلولیت شدید داشته باشد، می‌تواند با اتصال وسیله‌های کمک‌حرکتی خود به این کنترلر، تجربه‌ راحت‌تری از آن داشته باشد.

PowerA Enhanced Controller

معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا

این کنترلر برای افرادی که علاقه به استفاده از هدست در هنگام بازی کردن دارند مفید و جذاب است. PowerA یک کنترلر مقاوم، حرفه‌ای و عالی است که اگر هدست داشته باشید، لذت بازی را چند برابر می‌کند. نکته‌ جالب، قیمت بسیار مناسب و هم‌پای کنترلرهای معمولی ایکس باکس این محصول است که آن را فوق‌العاده‌تر هم می‌کند. این کنترلر برخلاف کنترلرهای معمولی ایکس باکس، سیم‌دار هستند. طول سیم نیز ۱۰ متر است که عملا آن را در هرجای اتاق قابل استفاده می‌کند. همچنین این سیم کاملا قابل جمع شدن است و اصلا دست و پاگیر نخواهد بود.

استیک‌های این کنترلر یک حلقه‌ ضد شکستن دارند که در صورت مشت‌زدن به استیک‌ها هم به هیچ عنوان نمی‌شکنند و کاملا مقاوم هستند. همچنین دکمه‌ی Share در این کنترلر هم وجود دارد؛ اما مهم‌ترین نکته در این اکسسوری، وجود دکمه‌ Headset Dial است که می‌توانید با استفاده از آن، صدای هدست را کم و زیاد کنید، چت یا موسیقی یا صدای بازی را خاموش کنید یا به حالت اول برگردانید و یک تجربه‌ لذت‌بخش با هدست خود داشته باشید.

در نهایت، دو دکمه‌ مخصوص به نام AGR در پشت کنترلر قرار دارند که می‌توانید در Accessories دو دکمه از دسته را به آن اختصاص دهید تا تجربه‌ سریع‌تر و روان‌تری از بازی‌ها به خصوص شوترها داشته باشید.

Xbox Charge And Play & Play And Charge Kit

معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا

این دو وسیله‌ جانبی به نوعی می‌توانند برای بازی کردن با ایکس باکس ضروری باشند. همانطور که می‌دانید کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس واس همچنان باتری‌خور هستند و باید از باتری‌های معمولی یا شارژی برای آن استفاده کنید. مایکروسافت این دو وسیله‌ جانبی را برای شارژ مجدد کنترلر بدون استفاده از باتری قلمی عرضه کرده است.

این دو محصول تفاوت ظاهری دارند و تنها تفاوت کاربردی آن‌ها سرعت شارژ کردنشان است که گزینه‌ اول کمی سریع‌تر عمل می‌کند. دو باتری قابل شارژ مخصوص که در پشت کنترلر نصب می‌شوند، یک کابل USB-C ده متری و چند دَرِ باتری درون جعبه‌ محصول وجود دارند. نکته‌ مهم، قابلیت شارژ کنترلر حین بازی است که با وجود سیم ده متری هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند. همچنین، باتری‌ها در صورت خالی شدن کامل، در کمتر از ۴ ساعت کاملا شارژ خواهند شد.

اگر علاقه به استندهای شارژ دارید، می‌توانید از محصولات Razor یا PowerA با نام Quick Charge Stand استفاده کنید که در مدت زمان کمتری هم کنترلر شما را شارژ خواهند کرد و نیازی هم به اتصال به کنسول یا PC نخواهید داشت.

Xbox Wireless Headset

معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا

این هدست‌های بی‌سیم مخصوص و زیبای ایکس باکس، شما را در بازی‌ها غرق می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید از هدست‌های بی‌سیم معمولی نمی‌توان برای ایکس باکس استفاده کرد و فقط هدست‌های مخصوص هستند که بدون دانگل و وسیله‌ اضافی، مستقیما به صورت بی‌سیم قابل استفاده هستند (هدست‌های بی‌سیم دیگر شرکت‌ها نیاز به دانگل برای اتصال بلوتوث به کنترلر دارند).

هدست مخصوص ایکس باکس در دو مدل ۷۰ و ۱۰۰ دلاری عرضه می‌شوند. این هدست‌ها صدای واضح، بدون خش و نویز و با پشتیبانی از انواع تکنولوژی‌‌های صدا مانند DTS و Sonic و Dolby Atmos عرضه می‌شوند و تجربه‌ بازی شما را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کنند. همچنین دکمه‌های کم و زیاد و Mute کردن صدا نیز در کنار هدست وجود دارند که به سادگی می‌توانید از آن بهره ببرید. گوشی‌های هدست بسیار نرم و راحت هستند و همچنین کیفیت صدا و طراحی میکروفون هم راضی‌تان خواهند کرد.

Segate Storage Expansion Card & Western Digital Expansion Card

معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا

شاید حافظه‌ ایکس باکس سری ایکس و اس برای بازی کردن شما کافی نباشد. شما برای این مشکل دو راه حل دارید: ۱-استفاده از درایوهای HDD خارجی که فقط امکان ذخیره‌ی بازی‌ها را روی آن‌ها دارید و نمی‌توانید بازی‌های نسل نهم را مستقیما از آن‌ها اجرا کنید ۲- استفاده از کارت‌های حافظه‌ SSD که مستقیما به دستگاه وصل می‌شوند و حافظه‌ آن‌ را افزایش می‌دهند. این کارت‌های حافظه در سه مدل ۵۱۲ گیگابایتی، ۱ و ۲ ترابایتی توسط Segate عرضه شده‌اند که به ترتیب ۱۴۰، ۲۲۰ و ۴۰۰ دلار قیمت دارند!

قیمت این کارت حافظه‌ها بسیار بالا است. با این حال، شرکت Western Digital به تازگی وارد رقابت شده و به زودی کارت‌های SSD خود را برای ایکس باکس عرضه می‌کند. شایعات از قیمت ۱۸۰ دلاری مدل ۱ ترابایتی این کارت‌ها خبر می‌دهند. اگر کارت ۵۱۲ گیگابایتی این شرکت ۸۰ یا ۹۰ دلار قیمت داشته باشد، گزینه‌ نسبتا مناسبی برای خرید خواهد بود.

آیا شما از این لوازم جانبی استفاده کرده‌اید و آن‌ها را کاربردی می‌دانید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سینا پیرزاد🐘💰MincraftCameraManBehzaadSpider-ManConfuciusOrinassassinElden Lordmh.pTin TinUNCLE ARTHURParhamMaster bladeمحمدامین حیدریarmanامیر حسینAshen undead the bearermariomore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا
معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا
معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا
معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا
معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی لوازم جانبی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس - گیمفا