ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد
ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد
ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد
ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد

ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از ۳۰ کاهش می‌دهد

محسن رضوی فر
۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
الدن رینگ

اطلاعات جدید ارائه شده حاکی از آن است که با فعال شدن ری تریسینگ در نسخه‌ی PS5 بازی Elden Ring، میزان نرخ فریم به کمتر از ۳۰ کاهش می‌یابد.

آپدیت جدید بازی Elden Ring که شامل اضافه شدن حالت ری تریسینگ می‌شود، اخیراً برای کنسول‌های نسل نهم و PC منتشر شده است. در حالی که انتظار می‌رفت که فعال شدن این حالت تأثیر منفی بر عملکرد بازی داشته باشد، اما ظاهراً تاثیر منفی بیشتری در این بخش دارد. فعال کردن قابلیت مذکور در نسخه‌ی PS5 این بازی نقش‌آفرینی باعث می‌شود که گاهی اوقات نرخ فریم به کمتر از ۳۰ فریم بر ثانیه می‌رسد.

طبق توضیحات دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، فعال کردن کردن ری تریسینگ در بازی Elden Ring به طور متوسط منجر به کاهش نرخ فریم بین ۱۵ الی ۲۰ فریم بر ثانیه می‌شود. این حالت همچنین رزولوشن را کاهش می‌دهد و منجر به وضوح تصویر کمتری می‌شود.

همچنین کاهش نرخ فریم نسخه‌ی PS5 بازی Elden Ring در حالت فعال بودن ری تریسینگ باعث می‌شود که حتی آخرین فناوری تلویزیون نتواند به رفع مشکلات عملکرد کمک کند. با افت فریم به کمتر از ۳۰، حتی یک سقف نرخ فریم نیز نمی‌تواند این آشفتگی را از بین ببرد.

دیجیتال فاندری در پایان بررسی و تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه می‌رسد که ری تریسینگ بازی Elden Ring در پلی استیشن ۵ از حالت ایده‌آل فاصله دارد. همچنین در ادامه اشاره می‌کند که این موضوع جای تعجب ندارد زیرا این هزینه‌ای است که شما انتظار دارید برای ویژگی‌های بصری اضافی عنوانی بپردازید که پیش‌تر با عملکرد نرخ کمتر از ۶۰ فریم قابل بازی بود.

Elden Ring عنوانی است که عملکرد فنی نادرست آن در گیم‌پلی می‌تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد، بنابراین به نظر می‌رسد که اکثر بازیکنان حداقل در بخش مبارزات از فعال کردن ری تریسینگ اجتناب کنند.

DARKSIRENلئوناردو داوینچی77RoyalknightGGParhamred-eyed Banished KnightBlack Swordsmanمحمدامین حیدریTES fanMincraftBaBa WossAbolfazlSoulMajimaاز پیروان bloodyblade.RedA.mmeysambAmirchDanialRanjbarzadehmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد
ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد
ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد
ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد
ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اینجا مشکل از فرامسافتوره وگرنه اینهمه بازی با کیفیت ۴k 30 فریم و ری تریسینگ راحت اجرا میشن

    لئوناردو داوینچیAli_pxDAVOOD77Dark.Elden-LordRoyalknightmohammad reza gamerNobodyAli 0zadeRondamore
  • PASARGAD گفت:

    کلا فرام سافتویر با بهینه سازی غریبس

    UNCLE ARTHUR77NobodyAli 0zadeRondaYoung boyParhamAAS(بازگشته است)Brainiac(خداحافظ)Love Gamemore
    • Masoud گفت:

      انجینش که کلا با بهینه سازی غربیبس
      تا جاییم که خوندم بهینه سازی بازی ها برا دولوپر هاش اولویت اخرو داره
      سکیرو هم ناشرش اکتیویژن بود که اون قد بهینه سازیش خوب در اومد و الا احتمال زیاد اونم بهینش افتضاح میشد

      UNCLE ARTHUR77Ali 0zadeRondaBrainiac(خداحافظ)گیمری عادیTomMr Hill93Mincraft
  • والا چیز جدیدی نیست با توجه به فرام سافتور و انجینش که همیشه خدا از لحاظ بهینه سازی تو دیوارن ، کلا بنظرم این آپدیت چیز بیخودی بوده بازیای فرامسافتور همینجوریشم تو بحث گرافیک بصریو هنری لذت دارن دیگه نیازی به پرتو نور نیست
    این بازی بدون حالت ری تریسینگم رو سری ایکس با اختلاف ۱۵ فریم پایین تر نسبت به PS5 اجراع میشد ، دیگه ری تریسینگش تعریفی نداره
    اون بهینه سازی فاجعه‌اشم که رو PC شاهد بودیم که چه سرطانیه

    77Ali 0zadeRondaBrainiac(خداحافظ)گیمری عادیBlack SwordsmanKingforsMr Hill93Mincraft_Rmore
  • ری تریسنیگ ۲ سال هم نیست باب شده. همین الانش تو خیلی از بازیها پرفورمنس رو میاره پایین.
    قطعا طول میکشه تا به سطح ایده آل برسه.

    77NobodyBrainiac(خداحافظ)گیمری عادیred-eyed Banished KnightMr Hill93MincraftMasoudWalleR MaNDĥeebvj⁷Ukl
  • ALIREZA0111 گفت:

    جالبه بدونید حتی کلمه ری ترسینگ این بازی دروغه
    این بازی حتی بازتاب هارو شامل نمیشه و صرفا کمی سایه هارو بهتر میکنه و در کمال تعجب حتی اونم به چشم نمیاد
    حالا چجوری این همه افت پرفورمنس میگیره خدا داند
    فرام سافتور نیاز داره رو یه موتور کاملا جدید سرمایه گذاری کنه
    جالبه این بازی هم با موتور دارک سولز ۳ ساخته شدبا اینحال انقدر خوشگل بود البته از نظر آرت استایل ولی فنی خیلی بد بود متاسفانه

    Hamed77M.O.H.3.E.NNobodyYoung boyAbby AndersonBrainiac(خداحافظ)گیمری عادیLove GameBlack Swordsmanmore
  • Lu Bu گفت:

    جفت کنسول ک بحساب خودشون قدر هستن زاییدن زیر این بهینه سازی ها حالا میان سری اس رو میکوبن .
    من روز اول ک خبرش اومد ک قراره ری تریسینگ بیاد واسه الدن گفتم بی معنیه چون فریم ریت تو بازی حرف اولو
    میزنه . کیفیت بازی هم در حد یه بازی اکشن ارپیجی عالیه و من لذت بردم
    پ ن : بجای ری تریسینگ DLC رو میداد ک بدجور هوس کردم برگردم به الدن .امسال باید DLC دومو میداد .ولی هنوز از اولیش خبری نیس
    پ ن : اقای کریمی خبری از بازی جدید میازاکی نیس ؟ اصلا ۲۰۲۳ منتشر میشه ؟

    77Brainiac(خداحافظ)گیمری عادیred-eyed Banished KnightMasuod EnayatiMr Hill93MincraftWalleR MaNDĥeebvj⁷Ukl
  • والا منکه بیخیال ری تریسینگ شدم و دوباره خاموشش کردم چون اولا هیچ تغییری ندیدم دوما افت فریم گاهی اذیت میکنه و دوباره گذاشتم رو فریم ریت مود.

  • روو pc هم گرافیک های amd توو ری تریسینگ عملکرد خوبی ندارن، اگر به ری تریسینگ علاقه دارید کنسول نخرید، گرافیک rtx رده بالا برای لذت بردن از این تکنولوژی نیازه، امیدوارم سریعتر راه هایی پیدا بشه که همین ویژوال رو با هزینه کمتری برای gpu بتونن به نمایش دربیارن. هرچند نورپردازی ue5 واقعا شگفت انگیزه و کاری میکنه که نیاز به ری تریسینگ احساس نشه.

    Dragon born(an assasin سابق)77Brainiac(خداحافظ)گیمری عادیred-eyed Banished Knight
  • Majima گفت:

    نه داش مگه نمی دونی سونی پول میده به توسعه دهنده ها که بازی روی سریز ایکس بد اجرا شه
    فرامسافتور باید یه کلاس بهینه سازی پیش کپکام برداره

    Hamed77MajimaNobodyTomParhamBrainiac(خداحافظ)گیمری عادیLove GameMr Hill93more
  • Ashen گفت:

    واقعا بهینه‌سازی های این استدیو فاجعه‌اس. هر وقت میخوان یه مثالی از بهینه‌سازی داغون بیارن بلایت‌تاون دارک سولز ۱ رو میگن

    77Brainiac(خداحافظ)گیمری عادیMr Hill93
  • الدن رینگ زیر ۶۰ تا بیاد احتمال خطا خیلی زیاد میشه
    زیر ۳۰ تا که دیگه فاتحت خوندست!
    این بازی رو باید روی pc با نرخ فریم ۱۴۴ یا بیشتر بازی کرد..
    خیلی بازی سختیه
    یه خطای کوچیک در مبارزه با باس های سرسخت برابر با مرگت تمام خواهد شد..

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • کی اللدن رو اخه برای گرافیک پلی میده ؟

    77کایزر شوزهگیمری عادی
  • گرافیک فنی و نور پردازی الدن رینگ جوریه که اصلا ری تریسینگ توش جلوه ای نداره.. یه چیز بیخود و الکیه ری تریسینگ توی این بازی بنظرم.. ری تریسینگ توی بازی مث سایبرپانک جذابه که پر از نور و زرق و برقه

    77کایزر شوزهگیمری عادی𝒟𝓇𝒶𝑔𝑜𝓃🔥
  • Behnam.Hzh گفت:

    همیشه به این موضوع فکر میکردم که یه استودیو چطور اینقدر پشت سر هم بازی های AAA میده به بازار و کسی هم زیاد توجه خاصی به این قضیه نداره.عملا تو نسل هشت ۵ تا عنوان فول گیم عرضه کرده در حالی که میدونیم پروسه ساخت بازی ها از نسل هشتم به اینور خیلی خیلی زمان بر و پرهزینه شدن.برخی استودیو ها برای عرضه یه عنوان قریب به ۶ یا ۷ سال زمان میذارن.بنظر همین که فرام سافتور دست به ارتقای تکنولوژی توسعه بازیهاش نمیزنه تنها دلیلشه.وگرنه نه تعداد خیییلی زیادی کارمند داره نه منابع اونقدرها نامحدود.کچکترین تغییری تو اسکلت گیم پلی پلیر به وجود نمیاره و فقط المان های تازه ای تو زمینه مبارزه اضافه میکنه مثل همین تورنت یا پراستتیک آرم در سکیرو.لور و داستان و محیط ها و پوسته ی روایت رو عوض میکنه و به تن همون دی ان ای گیم پلی همیشگی میپوشونه.این نکته شاید برای من شخصا خوشایند نباشه ولی خب طرفداران دو آتیشه سولزبورن معمولا دوست ندارن باهاش مواجه بشن و درباره ش حرف بزنن.حرفام رو بی احترامی قلمداد نکنن هوادارا ولی مگه میشه به طور متوسط هر دوسال یکبار یه فول گیم عرضه کنی از سال ۲۰۱۳ و بخوای چیزی چز لور و داستان و شمایل محیط ها و دشمنان رو تغییر بدی؟یادمه خبری میخوندم تو گیمفا که توسعه اون سیستم مبارزاتی بینظیر سوشیما فقط ۵ سال زمان برده.این برای شخص من خیلی با ارزشه.وگرنه دوشیدن گیم پلی ایفیمس با اون المان های مبارزاتی جذاب دود و نئون و بتن و … کارسختی نبود.مثال هایی از این دست زیاده البته.

    HamedDĥeebvj⁷Ukl
    • سیستم مبارزاتی سکیرو هیچ ربطی به بازی‌های دیگه فرام سافتور نداره و به عقیده خیلی‌ها بالاتر از سیستم مبارزه گوست آو سوشیما، یکی از بهترین مبارزات تاریخ گیمینگ رو داره. بلادبورن هم ساختارش کاملاً متفاوته با دارک سولز و الدن رینگ.

      مهم، رسیدن به هدف هست، یکی برای خلق سیستم مبارزه به ۵ سال زمان نیاز داره یکی سه ساله این مسیر رو طی میکنه با خلاقیت، شما نمیتونی عامل زمان رو به صورت صرف در نظر بگیری. اما یکی از دلایلی که ساکر پانچ ۴ ۵ سال روی سیستم مبارزه کار کرد که البته پروسه ساخت بازی بود، اینه که هیچوقت یه اثر MELEE شمشیرزنی نساخته بود و می‌بایست پایه ها رو بنا کنه، اما فرام سافتور در این زمینه رشد پیدا کرده بود و بیشتر بازی هایی خلق کرده مبارزه از نزدیک هستند و فقط نیاز داره تهاجمی بودن و تدافعی بودن رو برای نوع بازی تعیین کنه و بهش شکل بده.

      این که بگی کوچک‌ترین تغییری توی ساختار گیم‌پلی به وجود نمیاره شبیه شوخیه! سکیرو ساختار مبارزات و جهان‌سازیش صفر تا صد با دارک سولز و بلادبورن فرق داره. یک بازی FULL Agressive هست بر پایه پری ساخته شده، اکتشاف عمودی داره، شامل هوک و رفتن زیر آب میشه و المان‌ نقش آفرینی نداره (برخلاف تمام بازی های دیگه)، مهارت‌ها و پراستتیک آرم بماند. سکیرو اصلا ژانرش حتی یکی نیست با بازی های دیگه فرام سافتور یک بازی اکشن ادونچره متمرکز هست، ولی سری دارک سولز و الدن رینگ اکشن نقش آفرینی هستن. سکیرو پروتاگونیست ثابت داره، روایت مستقیم‌تر.

      بلادبورن هم به اندازه کافی انحراف پیدا کرده نسبت به دارک سولز که هویت مستقل داشته باشه و این که بگی ساختار تغییر نمیکنه در رابطه با این اثر هم صدق نمیکنه. بلادبورن یه بازی تهاجمیه، دارک سولز یه بازی تدافعی. سیستم مبارزات بلادبورن با switch سلاح‌ها به دو فرم مختلف کاملاً دور از دارک سولز هست و هیچ ربطی بهش نداره (سیستم سلاح‌های بلادبورن ارتباطی با سلاح‌های دارک سولز نداره و سلاح مهم ترین بخش گیمپلی و سیستم مبارزات هست)، مکانیک بازیابی سلامتی داخل بلادبورن مبارزات رو دستخوش تغییر کرده و پلیر رو به سمت تهاجمی بازی کردن سوق میده. دشمنان و تم کلی بر اساس وحشت کیهانی خلق شده دارک سولز یه بازی اپیک دارک فنتسی هست. سیستم سلامتی و احیای سلامتی داخل دو بازی کاملا متفاوته. بلادبورن شامل سلاح گرم میشه. گیم‌پلی بلادبورن شامل المان وحشت میشه و حتی jump scare داره. بلادبورن یه بازی اکشن نقش آفرینی با تکیه بر اکشن هست، دارک سولز یه بازی اکشن نقش افرینی با تکیه بر نقش آفرینی، که تمشون زمین تا آسمون با هم فرق داره و در هر جزء از گیم‌پلی تغییراتی اعمال شده که نتیجه رو کاملاً متفاوت میکنه. سکیرو حتی نیاز به توضیح بیشتر نداشت که حتی ژانر مشابه ای نداشت با بازی‌های اخیر فرام سافتور و مشخصاً حتی در تضاد قرار میگیره باهاشون.

      کسی که بگه در ساختار هیچ تفاوتی ندارن قطعاً حتی نزدیک این آثار هم نشده. تنها چیزی که بین این بازی‌ها ثابته، بازیابی دشمنان بعد از مرگ و وجود یک بان‌فایر هست که مربوط به ژانر و ساختار سولزلایک میشه. موضوع عجیبی نیست استودیوی فرام سافتور در قالب ژانری که خلق کرده بازی بسازه. مثل اینه بگیم ناتی داگ بازی تکراری میسازه همشون ادونچر و ماجراجویی اکشن هستن. معلومه استودیویی که شوتر اول شخص میسازه قرار نیست ناگهان سولزلایک خلق کنه.

      اما در رابطه با دارک سولز و الدن رینگ، اگرچه همچنان ساختار متفاوتی دارن و خلق یه بازی جهان آزاد ارتباطی با بازی نیمه خطی نداره، اما به طور کلی الدن رینگ قرار بوده تکامل سری دارک سولز باشه و غیر از این نبوده.

      paymanBehnam.Hzh77Brainiac(خداحافظ)Professor genkiDĥeebvj⁷Uklمحمدامین حیدریBlack Swordsman
      • و این حرفتون که گفتید سکیرو بالاترین سیستم مبارزات رو در تاریخ بازیهای شمشیری و مبارزه ای داره اینجا معنی میگیره به خودش
        https://m.youtube.com/shorts/1uGe5nZ_x8I مبارزه ی مرگبار با ایشین

      • Behnam.Hzh گفت:

        کاملا موافقم به هر حال چون هیچوقت متمرکز نبودم روی بازیهای این ژانر احتمالا درک درستی هم از تغییراتشون ندارم.شاید براتون عجیب باشه ولی من با همین دیدگاهی که نسبت به این ژانر دارم ولی سکیرو رو تموم کردم تا اخرش و بسیار هم لذت بردم.در حقیقت تنها و تنها بازی که از این ژانر تموم کردم همین سکیرو بود.شاید وقفه سه ساله بین دارک سولز سه و سکیرو هم به دلیل همین خلاقیت ها بوده.حتی همین الدن رینگ رو ۶۰ ساعت بازی کردم ولی تموم نکردم.زیاد کشش داستانی برام نداشت و فقط اکسپلور میکردم.حتی همه ی دارک سولزها رو تجربه کردم به خصوص نسخه سوم رو خییلی زیاد.بلادبورن رو ولی کمتر از بقیه.راستش الدن رینگ رو فقط و فقط جذب جلوه های بصریش بودم چون با داستان گویی های محیطی زیاد ارتباط برقرار نمیکنم.جالبه الدن هنوز هم روی کنسولم نصبه اما برای بار دوم دارم تریلوژی مس افکت رو تموم میکنم که سرجمع به ۳۰۰ ساعت تجربه رسیدم از این تریلوژی.موضع خاصی نسبت به سولزبورن ها ندارم ولی احتمالا این کشش کنترشون برای من بخاطر همین داستان گویی محیط محور بوده که ناخواسته روم تاثیر گذاشته.به شخصه همیشه گفتم بهترین بازی فرام سافتور برای من سکیرو بود.با اختلاف خییییلی زیاد.جوری که الدن رینگ الان توسط جامعه گیمینک پرستش میشه ینظرم سکیرو لایقش بود.نظرم اینه که تنها بازی فرام سافتور که از فرمت همیشگی این استودیو خارج شد سکیرو بود.شاید هم بخاطر اکشن ادونچر بودن و کمتر شدن المان نقش افرینی بود.تعریف من از نقش افرینی هم البته بی تاثیر روی جمله هام نیست.من در حقیقت آرپیجی رو با دراگون ایج اوریجینز و دئوس اکس های اول و سه گانه مس افکت میشناسم.ممنون از توضیحاتتون…

  • تازه اینا فقط از Ray Tracing برای سایه‌ها استفاده کردن، اصلاً سراغ نورپردازی و بازتاب‌ها نرفتن. مقایسه‌ها رو که می‌دیدم، نورپردازیش بدون فعال‌کردن Ray Tracing بهتره و فریم بالاتری هم طبیعتاً داره، اگه فقط به سایه‌زنی‌های Diffuse و طبیعی‌تر اهمیت می‌دید برید سراغش.

    77Brainiac(خداحافظ)گیمری عادیمحمدامین حیدری
  • god of war گفت:

    نه که خودش خیلی عالی روی کنسول بهینه شده بود (دراپ فریم زیر ۴۰) حالا با ری تریس هم بهینه می شه

    al10Brainiac(خداحافظ)Dĥeebvj⁷Uklمحمدامین حیدری
  • من کل ویدیوی دیجیتال فاندری رو دیدم
    فریم ریت xbox ser x از ps5 دو سه فریم پایین تر بود به طور میانگین
    اما تایتل این محتوا خیلی برام عجیب بود
    درسته ۸۰ درصد خود ویدیوی دیجیتال فاندری تست روی ps۵ بود، اما این نوع تایتل زدن برام خیلی عجیب بود.
    حتی توی متن هم جایی اشاره نکردند اقای @محسن رضوی فر

  • ehsan گفت:

    مشخصه مشکل از فرام سافتور هست این شرکت هرچی تو جنبه هابگی دیگه حوبه تو بهینه سازی افتضاحه معلومه مشکل تز سخت افزار قوی پی اس ۵ نیست

  • نمیدونم کسانی که بازیهای میازاکی بازی نکردن چه اصراری دارن که گرافیک بازیهای سولز لایک بایستی در حد ردد۲ باشه شما که نه بازی خریدی نه بازی سخت دوست داری نه خوشت میاد شمشیر از شنل عبور کنه چرا دنبال بهانه هستی برو همو بازیهای گرافیک بالا بازی کن

    درمورد اسپایدرمن یا سایر بازیها سونی نمیشه مقایسه کرد با الدن رینگ چون اسپایدر روز عرضه همزمان روی پنجاه تا پلتفرم عرضه نشده بود پس نمیشه گفت بهینه سازی اسپایدی عالی بود البته بعداز دوسال وقفه میشه گفت بهینه سازیش خوب بود البته بازی نکردم نمیدونم خوب بود پس بازیهای بزرگی که تمرکزشون روی چندین پلتفرمه اتتظار بهینه سازی شاهکار نداشته باش هر چند الدن رینگ از ویچر ۳ و ردد۲ اسکایرم بهتر عمل کرده و پایدارتر بود

    Behnam.HzhDĥeebvj⁷Ukl
  • الفو گفت:

    حالا هی برید پلی استیشن ۵ ثبت نام کنید😁بزودی پلی استیشن ۵ + معرفی میشود😁

  • کلا استودیو ها اینطورین
    فرام سافتور:بهینه سازی نکردم🗿🗿
    راکستار :جی تی ای ۶ ندادم🗿🗿🗿🗿
    کونامی:متال گیر جدید نمیدهم🗿🗿🗿🗿
    بتسدا:الدر اسکرول ندادم🗿🗿🗿🗿🗿
    موجانگ:جهان جدید به ماینکرفت اضافه نکردم::🗿🗿🗿🗿🗿
    Ea:پول مخاطب را نخوردم 🗿🗿🗿
    اکتیویژن:کالاف تکراری ندادم🗿🗿🗿
    س

    Young boy
ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از 30 کاهش می‌دهد