چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟
چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟
چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟
چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟

چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟

آرش بوالحسنی
۱۲:۴۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟

ناتی داگ (Naughty Dog) در حال تغییر است. این استودیو هم‌اکنون سری Uncharted را به گذشته سپرده و در صورت نداشتن یک داستان اساسی، برنامه‌ای برای توسعه‌ی یک The Last of Us دیگر ندارد. استودیویی که در طول ۱۵ سال گذشته تبدیل به یک پیشگام در بلاک‌باسترهای سینمایی با داستان‌گویی عمیق و احساسی شده و توانسته همه چیز در صنعت بازی‌های ویدیویی را تغییر دهد، حالا به غیر از پروژۀ چندنفره، نمی‌دانیم که چه آینده‌ای دارد.

پشت سر گذاشتن Uncharted و The Last of Us حرکت درستی است. ناتی داگ می‌توانست آن قدر شیر این دو فرنچایز را بدوشد تا دیگر چیزی از آن‌ها باقی نماند. این طور نیست که این فرنچایزها محبوبیت خود را از دست داده‌ باشند. پورت‌های جدید Uncharted فروش بسیار موفقی روی PS5 داشته‌اند و اقتباس تلویزیونی داستان Joel و Ellie به یک پدیده‌ی همه‌گیر و موفقیتی بزرگ برای HBO و سونی تبدیل شده است و ناتی داگ در اوج محبوبیت خود به سر می‌برد. جذابیت کارهای این استودیو دیگر تنها برای گیمرها نیست و حتی افرادی که اصلا علاقه‌ای به بازی‌های ویدیویی ندارند هم در مورد The Last of Us کنجکاو شده‌اند.

سری Uncharted احتمالا به شکلی دیگر زنده خواهد ماند. شاید یک استودیوی دیگر سکان این مجموعه را به دست بگیرد و شاید هم تام هالند (Tom Holland) برای دنباله‌ی فیلم موفق Uncharted بازگردد. این که ناتی داگ تقریبا پس از دو دهه با این سری خداحافظی می‌کند به نوعی تلخ و شیرین است. داستان Nathan Drake کمی برای سال ۲۰۲۳ قدیمی شده و راستش را بخواهید این شخصیت در سال ۲۰۰۷ هم با الهام زیاد از Indiana Jones و Tomb Raider ساخته شده بود. Drake’s Fortune در مورد کشتن دزدان دریایی، بالا رفتن از خرابه‌های باستانی و شکست دادن یک شرور با لهجه‌ی بریتانیایی است. در نهایت هم مشخص می‌شود که گنجینه‌ای که به دنبالش بودید نفرین شده و تمام دشمنان شما تبدیل به هیولا می‌شوند. یک ماجراجویی ساده و عالی؛ بیایید برای دنباله‌ی آن آماده شویم.

uncharted 4 a thief's End

Uncharted اول یک انحصاری موفق برای پلی استیشن ۳ بود. حتی در دورانی که چیزی جز Haze and Genji: Days of Blade برای پلی استیشن ۳ وجود نداشت، سونی به وضوح به یک فرمول موفق دست پیدا کرده بود. این پدیده در نهایت منجر به دنباله‌ای شد که برای همیشه داستان‌گویی در بازی‌های ویدیویی را تغییر داد و پایه و اساس آثاری مثل God of War جدید، The Last of Us و Horizon: Zero Dawn را بنا گذاشت. Uncharted 2: Among Thieves پس از گذشت تمام این سال‌ها یک شاهکار باقی مانده است. نویسندگی و بازیگری در این بازی باکیفیت‌تر و هنرمندانه از هر چیزی که پیش از آن در بازی‌های ویدیویی دیده بودیم ارائه می‌شد. همچنین این بازی بسیاری از المان‌های کودکانه‌ی بازی اول را هم پشت سر گذاشته بود.

اعتماد ناتی داگ به پروتاگونیست دوست‌داشتنی خود و تلاش برای تغییر تم‌هایی که در وهله‌ی اول منجر به خلق او شده بود، به احتمال زیاد چیزی است که در نهایت باعث خلق Joel و Ellie شد. همین اعتماد هم در نهایت باعث شد تا این استودیو تلاش داشته باشد تا داستان بسیار عمیق‌تری را با A Thief’s End روایت کند. حتی با وجود سفر دوباره‌ی Nate و Sully به دنبال گنجینه‌ای در سرتاسر جهان، این احساس در طول داستان وجود داشت که این بار تصمیمات قهرمانان ما عواقبی جدی در بر خواهند داشت. انفجارها و سکانس‌های بلاک‌باستری Uncharted هنوز در این بازی حضور داشتند، اما شخصیت‌ها بسیار واقعی‌تر و قابل دسترسی‌تر به نظر می‌رسیدند. شروع این سری با Drake’s Fortune و به پایان رسیدن آن با A Thief’s End حقیقتا عجیب و غریب است.

چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟

پس از A Thief’s End، اسپین آف Lost Legacy مثل یک دور افتخار برای ناتی داگ و این فرنچایز نمادین و ماجراجویی رنگارنگ Chloe و Nadine در ماداگاسکار پر از اشاره‌های مختلف به تاریخ این سری بود. قهرمانان آن بار دیگر قادر به درخشیدن هستند و قهرمانان قدیمی این فرنچایز هم ظاهرا دیگر علاقه‌ای به بازگشت به این زندگی پر خطر ندارند.

شاید ناتی داگ بدرود نهایی خود را به تازگی اعلام کرده باشد، اما برای من بدرود با این سری سال‌ها قبل اتفاق افتاده است. Uncharted یک قدم اساسی و ضروری برای بازی‌های ویدیویی بود. این سری پایه و اساسی را بنا گذاشت که در دو دهه‌ی بعدی توسط بازی‌های دیگر شاهد نوآوری و بهبود آن‌ها بودیم. Uncharted یک دارایی ارزشمند برای بازی‌های ویدیویی است، اما همان‌طور که زمان به ما آموزش داده، تمام چیزهای خوب باید بالاخره به پایان برسند.

Eren YeagerSDG69aref44Menhera0Arthur MorganBobysad58SaMaNخستهDARKSIRENAli 0zadeققنوس آسمانیوهانABOL gamerKratosDaniyal Bleszinskiموز سخنگوArthur MorganSina FateminezhadRoyalknightMincraftmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟
چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟
چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟
چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟
چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تنها باری لذت بخش سونی برای من همین و یکبار تمومش کردم و بسیار لذت بخش بود سری دوم رایدر هم همینطور برای همین بشدت هایپم برای ایندیانا جونز!

    BARLOG HAS NO LIMITSGod of gameMenhera0DARKSIRENMonsieurGalahadHamedAli 0zadeMax22RondaKratosmore
  • حالا انگار ناتی ۶ تا آی پی مختلف تو چنته داره که هر کدوم ۱۰ برابر انچارتد موفقن :دی
    منطقی نگاه کنیم خب الان این انچارتدو اگه تموم کنه یه تلو براش میمونه فقط، تلو رو هم بندازه دور رسما لخت میشه.
    ناتی نباید فرانچایز به این مهمی رو انقدر راحت بندازه دور.
    پتانسیل واسه دختر نیتن هست هنوز… میتونن از اون یه دنباله خوب دربیارن.

    God of gamearef44Bobysad58HamedAli 0zadeAli_pxMax22Tin TinRondaGigachad756more
  • Lu Bu گفت:

    ناتی داگ راحت توانایی ساخت یه بازی اکشن ادونچر جدید شاهکار رو داره . شاید خیلی از طرفدارها دوست داشته باشن ک یه ادامه از انچارتد یا لست توسط ناتی داگ ساخته بشه ولی من از اون بیشتر دنبال یه ای پی جدید و یه بازی جدیدم .موقعی لست نبود همه اولیت اولشون دنباله از انچارتد بود وکمتر کسی دلش میخواست ک قمار کنه و استدیو بره یه ای پی جدید خلق کنه چون احتمال موفقتش پایین تره ولی ناتی داگ از پسش براومد
    الانم استدیو ناتی داگ تو بهترین زمان ممکنشه
    خیلی دلم میخواد ببینم ای پی جدید ناتی داگ با کارگردانی دراکمن اگ بخوان خلق کنن چجوریه و راجب چه موضوعیه .
    و مطمعنم ناتی داگ توانایی اینو داره یه اکشن ادونچر دیگ بسازه و بزنه رو دست لست
    واسه من استدیوها و کارگردان هایی ک بیشتر سمت ای پی ها جدید میرن و ای پی های شاهکار زیادی دارن قابل احترام ترن تا استدیو یا کارگردان هایی ک ک تو تموم مدت فعالیتشون روی یه ای پی کار کرده باشن

    S Ghost of SpartaHamedBlack SwordsmanAli 0zadeMax22Tin TinRondaKratosHadesRoyalknightmore
  • Aladar2023 گفت:

    بنظرم میشه انچارتد رو با یک شخصیت جدید و کلا داستانی جدید با سبک و سیاقی متفاوت ادامه داد.

    Ali 0zadeTin TinRondaکایزر شوزهMincraftAli_px
  • Amir گفت:

    الان که نیل دراکمن تمام تمرکزش رو گذاشته روی سریال بعدشم آماده میشن برای فصل دوم همین جوری ساختن یه دنباله برای بازی last of us خیلی طول میکشه که منطقیه اما با توجه به وجود سریال قطعا انتظار برای بازی بعدی خیلی طولانی میشه
    توی سریال هم گفتن قسمت آخر میخوان مادر الی رو نشون بدن و داستانشو بیان کنن که به عنوان یه گیمر دوست داشتم این رو به صورت یه dlc برای خود بازی میدادن
    نمیدونم چجوری توی ۴۰ تا ۵۰ دقیقه میخوان هم قسمت آخرو جمع کنن هم یه فلش بک بزنن و داستان مادر الی رو بیان کنن امیدوارم فقط پتانسیل این داستان رو خراب نکنن که حتی اگه به صورت نصفه بیان شد بقیشو بشه توی گیم بعدی یا حتی فصل ۲ سریال دنبال کرد

    Ali 0zadeTin TinRoyalknightMincraftTomZabi
  • الفو گفت:

    چرا سری Uncharted باید توسط ناتی داگ پشت سر گذاشته شود؟
    چون پلیرها از بازیهای داستانی کلیشه ای خسته شدن و دوشیدنهای سونی به کره و پنیر رسیده🤦بشخصه داستان mw2 رو از این مردکه طناب باز خیلی خیلی سرتر میدونم

    TheLeftoverStar LordSDG69aref44Bobysad58hamidgrioHamedAli 0zadeMax22Tin Tinmore
  • god of war گفت:

    نیتن دریک یکی از خوشتیپ ترین و با مزه ترین و البته خوش شانس ترین کارکتر های دنیای گیم بود
    هیچ وقت پایان انچ ۴ رو یادم نمی ره
    مشکل اینجاست در صورت ادامه انچاتد باید به بازی بدون نیتن دریک عادت کنیم
    اتفاقی که در لاست لگسی واقعا به چشم می اومد

    hamidgrioS Ghost of SpartaAli 0zadeDaniyal BleszinskiRoyalknightNathanAli_pxBrainiac(خداحافظ)Kشرکmore
  • . گفت:

    با توجه به تبلیغ اخیر PlayStation که ما در حین تماشا بازی های مختلف شاهد تصاویر مرموز از Uncharted بودیم، به نظرم ساخت نسخه پنجم (البته خودم ترجیح میدم ریبوت بشه فرنچایز) توسط استودیو Visual arts باشه یا…

    Mincraft
  • Tom گفت:

    اگه ادامش بدن سم خیلی شخصیت خوبیه
    ولی واقعا نمیدونم به گیم پلیش چی میشه اضافه کرد
    گیم پلیش خیلی کامله
    داستانشم دیگه کامل شده
    ناتیداگ یا لست ۳ بسازه
    یا یه ip جدید
    مولتی لستم که میاد
    الان ip جدید خیلی لازمه
    با کارگردانی نیل دراکمن

    Star LordS Ghost of SpartaMax22Tin TinMincraft
  • Abby Anderson گفت:

    نمی دونم این متن رو کی نوشته. هرکسی نوشته بسیار ناقص و بی سرو ته هست. اولاً که در تمام این متن اشاره ای به آنچارتد ٣ نشد که مشخصا و به ویژه از نظر المان های گیم پلی، کلوز کامبت و ریتم کلی، کشش و علی الخصوص موسیقی بهترین آنچارتده.
    ثانیا نویسنده حتی نمی دونسته لاست لگسی در ماداگاسکار نبود و در هند جریان داشت!
    نویسنده متنی که این دو باگ بزرگ رو داره، قطعا صلاحیت نظر دادن، نه مثبت و نه منفی در ارتباط با آنچارتد رو نداره چون قطعا شناختش از فرنچایز ناقصه.

    Bobysad58KratosAli 0zadeMax22.MincraftRoyalknightTom
    • SDG69 گفت:

      پیرو پست شما:
      Players control Chloe Frazer, who seeks the Tusk of Ganesh in the Western Ghats mountain ranges of India, with the help of ex-mercenary Nadine Ross, and prevent a ruthless warlord and his army of insurgents from igniting a civil war in the country.

      واقعا گیمفا دیگه کم آورده. نمیدونم رویه پابلیش کردن مطالب سایت با کی هست. اصلا کسی هست درست و غلط بودن مطالب را چک منه!
      رسما اشتباه مینویسن و رسما هم درستش نمیکنن. تا اینجا پستهای کاربران را که دیدم فقط همین دوست عزیز متوجه شده که این مطلب مورد اشتباهی داره..
      گیمفا کجایی که بادت بخیر…
      پلی اسیشن ۵ بهتره یا ایکس باکس(پست چند روز پیش بود) این پست فقط بدرد پدر و مادر هایی میخورد که میخواستن برای بچه هاشون دستگاه سرگرمی بگیرن.
      از روزی که پستهای فیلم و سینما با گیم قاطی شد… فاتحه گیمفا خونده شد. با این حال خود شخص من اینقدر بدبخت هستم متاسفانه که تنها سایت سرگرمی من این گیمفاست و سرگرمی دیگه ای نیست اینجا.

      Abby Anderson
  • MR_William گفت:

    تا وقتی سم و سالی باشن تو گیم من مشکلی ندارم بدون اینا بخوان ادامه بدن بنظرم پتانسیل نداره و بهتره برن یه آیپی جدید نظر شخصی منه این

    KratosAli 0zadeMax22MincraftTom
  • Broadsmoke گفت:

    یکی از نمونه هایی که ثابت می‌کنه متاکریدیت و منتقد ها خیلی وقت هست که مردن و دیگه ارزشی ندارن همین متای آنچارتد ۴ و در مقایسه با اون shadow of the tomb raider هست اون هم در حالی که مقایسه میکنی این رو تا رو میبینی از هر لحاظ تومب ریدر بهتر هست در حالی که یکی ۹۳ شده و یکی ۷۵ آنچارتد رو بازی میکنی میبینی بازی هیچ عمقی نداره شدیداً ساده و سطحی هست و فقط بکش برو جلو برسی کاتسین بعدی خلاصه میشه برخلاف اسمش که اکشن و ادونچر هست هیچ جایی از بازی حس ادونچر و ماجراجویی نمیده و چیزی به اسم اکسپلوریشن و کشف چیزای جدید نداره و پازل های بازی به شدت کم و ساده هستن یک بخشی از بازی سندباکس میشه اما فقط خلاصه میشه به چند کالکتیبل بی ارزش که گرفتن یا نگرفتنشون تاثیری روی بازی و گیمپلی ندارن برخلاف توکل ریدر که وقتی لوکیشن های جدید پیدا میکنی همشون یک پاداش دارن که واسه ارتقای شخصیت اصلی بکار میاد حتی بازی نسبت به نسخه های قلبی خودش از لحاظ تنوع انمی ها مبارزات نزدیک و تن به تن هم ضعیف تر شده و فقط کافیه که یک دکمه رو فشار بدی تا همه انمی ها حذف بشن از اون طرف shadow of the tomb raider گیمپلیش از هر لحاظ به مراتب عمیق تر از آنچارتد ۴ هست و کلی سیستم ارتقای شخصیت اصلی و XP و کرفتیگ و ارتقای اسلحه و اکسپلوریشن داره حتی برخلاف آنچارتد هم کاتسین هاش به اندازه هست و داخلش زیاده روی نمیشه متای اونی باید ۹۳ میشد تومب ریدر بود و آنچارتد ۴ لیاقتش بیشتر از ۷۰ نیست

    God of gameTheLeftover𝓐𝓫𝓫𝓪𝓼Bobysad58AbolfazlKratoshamidgrioAli 0zadeMax22Tin Tinmore
  • کلا دیگه وقتش شده ناتی داگ یه عنوان جدید معرفی کنه. 💣💣💣
    اگه بخوان یه چالش جدید داشته باشن و دستشون برای ساخت یچیز کاملا متفاوت باز باشه، باید برن سمت ساخت یه بازی فانتزی تر که شایعاتی هم در این مورد شده بود.

    Bobysad58KratosHamedAli 0zadeASSADullahArthur MorganMincraftRoyalknightTomParsamore
  • Kratos گفت:

    وقتی میان کسی دریک رو معرفی میکنن منطقی نیست که بذارن کنار آنچارتد رو

    KratosAli 0zadeMax22Mincraft
  • Ali_px گفت:

    فیلم موفق Uncharted 😐😐😐😐😐

    TheLeftoverKratosMincraftTom
  • god of war گفت:

    حالا که بحثش داغه داخل سایت
    یادی کنیم از دوستانی که در همین گیمفا می گفتن لزومی برای ساخت نسخه چهارم نیست و این ای پی پتانسیل بیشتر از سه گانه رو نداره و ناتی داگ باید روی ای پی جدید و یا لست اف اس وقت بزاره

    Star LordKratosTin TinMincraftTom
  • Kratos گفت:

    در واقع اگه کار ناتی داگ با سری آنچارتد دیگه تموم شده قطعا بهتره دیگه کلا از این بازی هیچ استودیویی نسازه. یا ناتی داگ بسازه یا هیچی!

    Bobysad58HamedMax22
  • Ali 0zade گفت:

    لاست لگسی تو ماداگاسکار بود ؟

    Bobysad58
  • kamran. best1 گفت:

    دوستانی که همش میگن ای پی جدید بده و لست و انچارتد رها کنه دیگ تکراری شدن ی نگاه به سری خدای جنگ بندازن که بعد از نسخه سوم با یه خونه تکونی اساسی کرد و یه شاهکارو تبدیل به الماس بی بدیل کرد بنظرم سری انچارتد هم با ی تعقیر در دوربین بازی و گرافیک و ریتم کند تر گیمپلی یه اکشن شبیه سری فیلم های ماموریت غیرممکن بسازه جون میگیره کار

    TomBobysad58
    • Tom گفت:

      اخه داداش گاد اف وار از اون دوربینی که بود تبدیلش کرد به دوربینی که الان انچارتدو لست هستن
      هک اند اسلش بود شد ترکیب اکشن ادونچر و هک اند اسلش
      لستو نمیگم ( من فن شدید لستم یه سه گانه میخوام 😂)
      ولی انچارتد دوربینش الان مثل دوربین اکثر بازیاست
      نمیتونن بیارنش نزدیک تر
      گیم پلیش واقعا کامله . هیچی نمیشه بهش اضافه کرد
      داستان شخصیت اصلیش تموم شده . حالا مثلا یه شخصیت جدید بیارن که دوباره بیفته دنبال گنجو اینا تکراری میشه
      واقعا کاری نیست که یکی از اصلی ترین استودیو های سونی روش وقت بذاره
      استودیو کوچیکم مثل ویژوال ارت کیفیت کار ناتیداگو نداره
      انچارتد بره کنار بهتره
      ۴ نسخه هم ازش اومده با دوتا نسخه جانبی
      الان ناتی داگ یه نسل ip جدید نداده
      نسل ۵ با کراش
      نسل ۶ با جک اند دکستر
      نسل ۷ با انچارتدو لست
      نسل ۸ هیچی
      این نسل یه ip جدید باید بده

  • گاهی وقتا شما بخاطر وجهه استدیو باید یه بازی رو جوری جمع بندی کنی که هویت و ارزش خودت پیش گیمرا حفظ بشه؛ ناتی داگ توی این قضیه واقعا استاده، میدونه که سود مالی زیر سایه اعتبار و هویت شرکتشه و باید اونو نگه داره. از نظر من خودش به این نتیجه رسیده که نیتن رو توی اوج بازنشسته کنه، چون دیگه بالغ ترین اثری که میشد توی این سبک دید رو ارایه کرده و تمام. حتی انچارتت لاست لگسی بدون نیتن یه ازمون و خطا بود از سمت ناتی داگ تا وضعیت بازی رو بدون نیتن بسنجه که به نظر من جالب نبود. امیدوارم روزی نرسه که ناتی داگ این شخصیت پردازی خفن رو وارد فاز کلیشه و یکنواختی بکنه.

چرا ناتی داگ باید سری Uncharted را پشت سر بگذارد؟