دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا
دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا
دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا
دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا

دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی

برخی از فیلم‌های علمی تخیلی به خوبی از مسائل علمی برای توسعه داستان خود بهره گرفتند که به عنوان دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی شناخته می‌شوند.

در بیشتر موارد، فیلم‌های علمی تخیلی به جای واقعیت، بیشتر به سمت تخیل تمایل دارند. به عنوان مثال، فیلمی از دنیای جنگ ستارگان یا استار وارز (Star Wars) یک اثر فانتزی به شمار می‌رود که خودش را در قالب یک اثر علمی تخیلی پنهان کرده است. در برخی موارد نیز فیلمی بیش از حد از علم اصیل فاصله می‌گیرد که کاملا تخیلی می‌شود. با این وجود، فیلم‌های علمی تخیلی‌ای نیز وجود دارند که به طور دقیق توانستند عناصر این ژانر را با مسائل واقعی علم فیزیک،‌ زیست‌شناسی، مکانیک کوانتومی و غیره ترکیب کنند.

البته ناگفته نماند که حتی در علمی‌ترین آثار دنیای سینمایی نیز باید جنبه‌هایی هنری را نیز گنجاند چراکه فیلمی پر از مفاهیم علمی و تحقیقاتی به اثری بسیار خسته‌کننده و کسالت‌آور تبدیل خواهد شد. در نتیجه، در حالی که این فیلم‌ها ممکن است صدرصد از نظر علمی دقیق نباشند اما بخشی یا بیشتر آن‌ها از نظر علمی درست هستند.

در بسیاری از موارد که منجر به خلق دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی می‌شود، کارشناسان و مختصص‌هایی در سر صحنه فیلمبرداری حضور دارند و به عوامل سازنده مسائلی را گوشزد می‌کنند که باعث می‌شود فیلم از نظر علمی بسیار دقیق و درست باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا با دقیق‌ترین آثار علمی تخیلی دنیای سینما آشنا شوید.

۱۰. فیلم زن در ماه (Woman in the Moon)

فیلم woman in the moon
فیلم Woman in the Moon

نزدیک به ۱۰۰ سال از عمر فیلم «زن در ماه» می‌گذرد، فیلمی که یکی از قدیمی‌ترین آثار علمی تخیلی جدی در دنیای سینما به شمار می‌رود،‌ آن هم درست در زمانی که هنوز صنعت سینما در ابتدای راه خودش قرار داشت.

در فیلم «زن در ماه»، سرمایه‌داران حریص معتقدند که ثروت عظیمی در زیر سطح ماه پنهان شده و تیمی از فضانوردان را برای یافتن این ثروت راهی آنجا می‌کنند. این تیم در سطح ماه، محیطی قابل تنفس را کشف می‌کنند اما پس از کش و قوس‌های فراوان، متوجه می‌شوند که همگی نمی‌توانند به زمین بازگردند و یکی از آن‌ها باید در آنجا بماند.

فیلم «زن در ماه» چندین دهه قبل از اینکه ناسا شکل بگیرد، به روی پرده سینماها آمده و نادرستی‌های علمی بسیار زیادی در آن به چشم می‌خورند. با این وجود، کارگردان فریتس لانگ با دقت بسیار زیادی درکی معاصر از مهندسی و نجوم را در این اثر سینمایی به کار برده است. بزرگترین لحظه صحیح و دقیق فیلم از لحاظ علمی نیز زمانی است که یک موشک غول‌پیکر از روی زمین بلند می‌شود تا به سمت ماه برود.

۹. فیلم بیگانه (Alien)

فیلم alien
فیلم Alien

«در فضا، هیچ کس صدای فریادت را نمی‌شوند»، جمله‌ای معروف و دلهره‌آور از فیلم «بیگانه» ساخته ریدلی اسکات به شمار می‌رود، اثری که یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک و علمی تخیلی تاریخ سینما محسوب می‌شود.

در فیلم «بیگانه» ریپلی با بازی سیگورنی ویور و دیگر خدمه سفینه فضایی نوسترومو با موجودی بیگانه و متخاصم مواجه می‌شوند و حالا آن‌ها در طی این مدت در دسترس خودشان باید با این موجود بیگانه مبارزه کنند تا بتوانند از طریق یک مخزن فرار از این سفینه فضایی محکوم به فنا بگریزند و جان خودشان را نجات بدهند.

بر خلاف بسیاری از سفینه‌های فضایی شیک، زیبا و جادار که در دنیای سینما به نمایش در می‌آیند، سفینه فضایی نوسترومو از فیلم «بیگانه» یک سفینه بزرگ آبی رنگ، زشت و تنگ است. با این حال، انتظار می‌رود که در آینده، وقتی سفرهای فضایی به امری عادی تبدیل شد، سفینه‌های فضایی کاربردی‎‌تر و بهتر باشند. از سوی دیگر، قرار دادن خدمه در حالت تعلیق نیز برای سفرهای طولانی در فضا کاری معقول‌تر و عملی و علمی‌تر نسبت به سفر با سرعت‌های بیشتر از نور به شمار می‌رود.

۸. فیلم انت‌من (Ant-Man)

فیلم ant man
فیلم Ant-Man

فیلم «انت‌من» یکی از فیلم‌های آندرریت دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که کمتر مورد توجه طرفداران و بیننده‌ها قرار گرفته است. این فیلم داستان فردی به نام اسکات لنگ با بازی پل راد را روایت می‌کند که از خانه دانشمندی به نام هنک پیم با بازی مایکل داگلاس سرقت می‌کند و یک لباس با قابلیت کوچک شدن را به سرقت می‌برد.

در حقیقت، هنک پیم کل این عملیات را به صورت مخفیانه برنامه‌ریزی کرده تا لانگ را فریب بدهد تا او به مرد مورچه‌ای تبدیل شود، ابرقهرمانی که قدرت کوچک و بزرگ شدن را دارد. در ادامه، هنک و اسکات در مأموریتی مشترک به دنبال بازپس گیری لباس دیگری هستند که به عنوان ژاکت زرد شناخته می‌شود و به شخصیت شروری به نام دارن کراس با بازی کوری استول تعلق دارد.

اسپیریدون مایکالاکیس، دانشمندی در زمینه کوانتوم در دانشگاه موسسه فناوری کالیفرنیا است که مشاور علمی در فیلم «انت‌من» بوده است. مهم‌ترین کمک‌های وی به فیلم «‌انت‌من» نیز مربوط به بخش قلمروی کوانتوم است، جایی که ابرقهرمان داستان به اندازه‌ای کوچک می‌شود که تقریبا تمام قوانین شناخته شده فیزیک باطل می‌شوند.

این نیز به دلیل درهم تنیدگی کوانتومی است و زمانی رخ می‌دهد که مجموعه‌ای از ذرات تولید شده آنقدر به هم نزدیک شوند که نتوانند به طور جداگانه از هم تشخیص داده شوند. این یک مفهوم متزلزل در فیلم است اما سطح دقت آن بسیار بالا است که کمتر مورد توجه بیننده‌ها قرار می‌گیرد.

۷. فیلم تماس (Contact)

فیلم contact
فیلم Contact

فیلم «تماس» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته اخترشناسی به نام کارل ساگان است و داستان آن نیز درباره چگونگی برقراری اولین ارتباط با بیگانه‌ها است. این فیلم داستان دکتر الی آرووی با بازی جودی فاستر را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند تا ارتباطی از منظومه شمسی وگا را تجزیه و تحلیل کند تا بتواند وجود حیات فرازمینی را اثبات کند.

او در حالی باید این تلاش‌های خود برای اثبات حیات فرازمینی را انجام بدهد که با یک مشاور امنیت ملی با بازی جیمز وودز و همچنین متعصبان مذهبی باید سروکار داشته باشد، کسانی که می‌خواهند به هر قیمتی جلوی او را بگیرند.

مطمئنا دخالت نویسنده کارل ساگان در ساخت فیلم «تماس» سبب شده تا این اثر از لحاظ علمی صحیح و دقیق باشد. اصطلاحاتی همچون Hydrogen times PI در فیلم وجود دارند که ممکن است برای بیننده‎‌ها بی معنی به نظر برسند اما پایه و اساس منطقی برای معقول بودن فعالیت‌های قهرمان داستان به شمار می‌روند.

طبق گفته بسیار از ستاره‌شناسان، فیلم «تماس» به طرز چشم‌گیری به اخلاقیات و روش تحقیق موسسه SETI برای اثبات وجود هوش فرازمینی وفادار است و همین نیز سبب شده تا این اثر در جمع دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما قرار بگیرد.

۶. فیلم گزارش اقلیت (Minority Report)

فیلم minority report
فیلم Minority Report

فیلم «گزارش اقلیت» بر اساس داستان کوتاهی از سال ۱۹۵۶ میلادی و به همین نام نوشته نویسنده برجسته ژانر علمی تخیلی یعنی فیلیپ کی دیک ساخته شده و جهتی که جامعه مدرن و امروزی به سمت آن حرکت می‌کند را پیش‌بینی کرده است.

داستان فیلم «گزارش اقلیت» بر محوریت «پرکوگ‌ها» یا انسان‌هایی است که توانایی روانی برای پیش‌بینی قتل‌ها قبل از وقوع آن‌ها را دارند. در این میان نیز واحدی به نام «پیش از وقوع جرم» وظیفه دستگیری افرادی را دارد که قصد انجام قتل را دارند. جان اندرتون با بازی تام کروز رئیس این واحد است تا اینکه پیشگویان پیش‌بینی می‌کنند خود او قرار است کسی را به قتل برساند و حالا او باید تلاش کند تا بی‌گناهی خودش را ثابت کند.

با اینکه افراد پیش‌گو و روشن‌بین فیلم «گزارش اقلیت» ممکن است در دنیای واقعی وجود نداشته باشند اما بسیاری از پیش‌بینی‌های این اثر درباره آینده با گذشت زمان به وقوع پیوسته‌اند. در یکی از صحنه‌های فیلم، تام کروز باید از ردیفی ماشین‌های بدون راننده عبور کند و همین تکنولوژی نیز امروزه روز به روز به چشم می‌خورد و پیشرفته‌تر می‌شود.

نمونه دیگری از پیش‌بینی‌های فیلم «گزارش اقلیت» از آینده، وجود خانه‌هایی کاملا خودکار بود که با صدای یک نفر کنترل می‌شدند و اکنون برخی از افراد از این فناوری در خانه خودشان بهره می‌برند. البته، بزرگترین و نگران‌کننده‌ترین چیزی که فیلم «گزارش اقلیت» به درستی بیان کرده، جامعه‌ای فوق نظارتی است که امروزه به لطف اینترنت، تلفن‌های هوشمند، دوربین‌ها و موارد دیگر کاملا امکان‌پذیر است.

۵. فیلم ۲۰۰۱: ادیسه فضایی (۲۰۰۱: A Space Odyssey)

فیلم 2001 a space odyssey
فیلم ۲۰۰۱: A Space Odyssey

فیلم «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» که در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی با نقدهای دوپهلو مواجه شد، امروزه به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما شناخته می‌شود. داستان این فیلم از این قرار است که دانشمندان یک سنگ یکپارچه عجیب و غریب را پیدا کردند که در سطح ماه مدفون شده و سیگنالی مرموز را به فضا ارسال می‌کند. سال‌ها بعد، خدمه‌ای از فضانوردان و ابر رایانه‌ای به نام HAL9000 به سفری به سیاره مشتری اعزام می‌شوند اما زمانی که این ابررایانه به خوبی کار نمی‌کند، این ماموریت به خطر می‌افتد.

سکان کارگردانی فیلم «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» را استنلی کوبریک برعهده دارد و همین توجه به جزئیات که در سبک کارگردانی وی وجود دارد، این اثر را خاص کرده است. از سوی دیگر، پیش‌زمینه نویسنده آرتور سی کلارک در مباحث فیزیک و ریاضیات نیز سبب شده تا فیلم «ادیسه فضایی» پر از لحظات علمی بسیار دقیق باشد.

لحظاتی همچون عدم صدا در فضا، تصاویر جاذبه صفر و حتی طراحی سفینه فضایی دیسکاوری وان بر اساس مطالعه و تجربه علمی واقعی است. این در حالی است که فیلم «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» زمانی روی پرده سینماها اکران شده که هنوز اولین انسان روی ماه قدم نگذاشته بود و همین نیز باعث شده تا دقت و صحت علمی این فیلم بسیار چشم‌گیرتر باشد.

۴. فیلم گاتاکا (Gattaca)

فیلم gattaca
فیلم Gattaca

فیلم «گاتاکا» مظهر نگرانی مردم از این موضوع است که ممکن است در آینده، تکنولوژی باعث شود تا دانشمندان نقش خدا را بازی کنند و از لحاظ ژنتیکی هر کودکی را از نظر مواردی همچون نقص و پتانسیل‌های آینده وی مورد بررسی قرار بدهند.

این فیلم داستان وینسنت فریمن با بازی ایثن هاک را دنبال می‌کند که آرزوی رسیدن به ستارگان را دارد اما به دلیل اینکه از نظر ژنتیکی به عنوان فردی نامعتبر شناخته شده، در زمین محصور شده است. او به طور مخفیانه دی‌ان‌ای خودش را با فردی به نام جروم مورو با بازی جود لا تغییر می‌دهد و به برنامه فضایی می‌پیوندد. متأسفانه، تحقیقات قتل درباره یکی از همکاران وی، ممکن است نقشه‌های وینسنت را برملا کند.

در دنیای فیلم «گاتاکا»، موارد ناراحت‌کننده بسیار زیادی همچون اصلاح نژاد وجود دارند. این در حالی است که امروزه امکان لقاح مصنوعی جنین و غربالگری نقایص ژنتیکی با استفاده از فرآیندی به نام تشخیص ژنتیکی یا PGD پیش از لقاح وجود دارد و همین نیز نشانی از صحت این اثر سینمایی است. امید می‌رود که بر خلاف فیلم «گاتاکا»، دانشمندان از این ابزارهای پیشرفته برای انجام کارهای غیراخلاقی استفاده نکنند.

۳. فیلم ورود (Arrival)

فیلم arrival
فیلم Arrival

فیلم «ورود» ثابت می‌کند که عشق نیروی بسیار قدرتمندی است که می‌تواند آدم‌ها را مجبور به انجام کارهای عجیب و غریب همچون صحبت با گونه‌های بیگانه وادار کند، آن هم در حالی که این بیگانه‌ها به زبانی ناشناخته و متفاوت صحبت می‌کنند.

فیلم «ورود» پیرامون زبان‌شناسی به نام لوئیز بنکس با بازی ایمی آدامز است که توسط دولت ایالات متحده آمریکا استخدام می‌شود تا به آن‌ها در برقراری ارتباط با بیگانه‌هایی از فضا کمک کند. این زبان‌شناس در حالی که پیشرفت‌هایی با این زبان غیر متعارف و ارتباط با این بیگانه‌ها انجام می‌دهد، چشم‌اندازهایی نیز از دختر آینده‌اش را می‌بیند.

شانس به اشتراک گذاشتن واژگانی با گونه‌های بیگانه و فرازمینی بسیار اندک و هیچ است. همین نیز سبب شده تا این فیلم به دلیل استفاده از مفاهیم واقعی زبانشناسی بسیار مورد تحسین قرار بگیرد. سازندگان این اثر سینمایی از متخصصان واقعی این حوزه مشورت گرفتند تا در حد امکان، صحت و دقت زبان‌شناسی را حفظ کنند. در همین راستا، فیلم «ورود» از نظر علمی در به تصویر کشیدن ساختار زبان و مبانی چگونگی برقراری ارتباط بسیار دقیق است.

۲. فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)

فیلم interstellar
فیلم Interstellar

بسیار از منتقدان فیلم «میان ستاره‌ای» ساخته کریستوفر نولان را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی ساخته شده تا به امروز می‌شناسند، هر چند نظرات درباره این اثر به هنگام اکران آن متفاوت بود. این فیلم بر محوریت خلبان سابق ناسا به نام جوزف کوپر با بازی متیو مک‌کانهی است که رهبری گروهی از فضانوردان را برعهده می‌گیرد تا به سفری برای کشف سیاره‌ای مناسب برای زندگی انسان‌ها بروند.

این خدمه باید به سه سیاره بالقوه سفر کنند که هر کدام از آن‌ها نیز مجموعه مزایا و معایب خودشان را دارند و این در حالی است که زمین به سرعت در حال نابودی و غیر قابل سکونت شدن است. در پایان، فیلم «میان ستاره‌ای» نمونه‌ای عالی از یک فیلم علمی تخیلی فوق‌العاده احساسی به شمار می‌رود که مردم را به گریه وا می‌دارد و در عین حال، جلوه‌های بصری خیره‌کننده را به نمایش در می‌آورد و مفاهیم علمی خوبی را بازگو می‌کند.

برخی از عناصر به ظاهر عجیب و غریب موجود در فیلم همچون کرم چاله و اتساع زمان ممکن است غیر محتمل به نظر برسند اما باید گفت که در فیزیک تئوری مبنایی برای پشتیبانی از آن‌ها وجود دارد. در این فیلم همچنین تصویر بصری بسیار دقیقی از نحوه خمش نور در داخل سیاه‌چاله به نمایش گذاشته می‌شود. این رویداد به عنوان لنز گرانشی شناخته می‌شود و بسته به زاویه رویکرد شما به آن، هاله‌ای خیره‌کننده می‌تواند در اطراف سیاه‌چاله شکل بگیرد. این فیلم احتمالا به لطف مشاور علمی و تهیه‌کننده اجرایی مشهورش یعنی کیپ تورن که یک فیزیکدان نظری و برنده جایزه نوبل است، دقت علمی بسیار زیادی دارد.

۱. فیلم مریخی (The Martian)

فیلم the martian
فیلم The Martian

آیا ممکن است در آب‌وهوای سخت سیاره مریخ و همچنین به تنهایی زنده ماند؟ این کار بسیار سختی است که در فیلم «مریخی» فضانوردی به نام مارک واتنی با بازی مت دیمون سعی در انجام آن دارد. او در یک مأموریت دچار سانحه می‌شود و نمی‌تواند همراه بقیه افراد از سیاره مریخ خارج شود و حالا باید در این سیاره زنده بماند تا گروه نجات از راه برسند.

فیلم «مریخی» یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی درباره زنده ماندن در سطح مریخ است که از دقت و صحت علمی بسیار بالایی برخوردار است. این فضانورد که روی مریخ گرفتار شده، باید یاد بگیرد که چطور با استفاده از هوش و همچنین ارتباطات اندک خودش با ناسا زنده بماند.

استفاده واتنی از مدفوع انسان به عنوان کود برای خاک مریخ، درست‌ترین و صحیح‌ترین طرح علمی ارائه شده در فیلم «مریخی» است. او در این خاک کود داده شده، سیب زمینی می‌کارد و این در حالی است که محققان ناسا توانستند با فراهم آوردن شرایطی مشابه مریخ، این طرح را با موفقیت عملی کنند. از جمله دیگر لحظات درست و دقیق فیلم «مریخی» نیز می‌توان به پناهگاه روی این سیاره، نحوه سنتز کردن آب و همچنین موشک نجات‌دهنده اشاره کرد.

در مقاله‌ای از مجله تایم نیز اشاره شده که اشتباهات فیلم جزئی هستند و این در حالی است که این فیلم در مدت زمان خودش در عین اینکه از نظر علمی دقیق و درست است، توانسته برای بیننده‌ها حس سرگرم‌کننده و جذاب بودن را نیز حفظ کند.


در این مطلب به معرفی برخی از دقیق‌ترین و صحیح‌ترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی از لحاظ علمی پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

Dota2ParhamArmageddonalihn2000Black SwordsmanNathan Millerامیر حسین🤘Mohsenj74Alireza????KhafiخستهHesam🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉شادمن 3farhadqpmeysambFinal seyedPorfosoresmaaiel

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا
دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا
دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا
دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا
دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • میان ستاره ای رو خیلی دوست دارم بیگانه هم که نیاز به تعرف نداره

    Dota2Black Swordsman🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴marioAli 0zadeKhafi
  • من یه فیلم وقتی بچه بودم می دیدم خیلی گنگ بود… یه دانشمند با دو سه نفر دیگه تو خونشون یه وسیله برای سفر به ماه می سازن بعد پرت ش می کنن و میره روی ماه…. بعد از اون سفیته میان بیرون و وارد یه محیط شبیه زمین زیر ماه میشن و اونجا با مورچه های غول پیکر سرشاخ میشن ..اسمش هم نتونستم پیدا کنم.. ولی تو بچگی خیلی خفن بود

    Ali_pxAli 0zadeSenator ArmstrongKhafi
  • Final seyed گفت:

    صحبت درباره این جور فیلم ها زیاد جای دفاع و یا نقض نداره.به هر حال ما میریم سینما که چیز های که ندیدیم رو ببینیم یا چیزی که می خوایم.حالا در ژانری المان هایی هست که اغراق درش وجود داره یا از مسائلی چشم پوشی کرده و یا حتی به نفع جریان فیلم تغییر پیدا کرده که در نهایت مهم لذت بیننده و رسوندن پیام هستش(البته که در این حوضه ها فقط سود سرمایه گزار اولویت داره)
    درست مثل استند اپ کمدی که در شوخی ها اغراق و یا دست کاری واقعیت شکل میگیره تا کلام شیرین و جذاب باشه

    Armageddonesmaaiel
  • esmaaiel گفت:

    وجود فیلم Ant-Man تو این لیست مضحک هست!
    اینگونه فیلمهای ابرقهرمانی در ژانر فانتزی-علمی Science fantasy قرار میگیرن نه علمی-تخیلی Science fiction ، اونم وقتیکه اساساً وجوده خود مَرد-مورچه ایی مشکل علمی داره پس نمیشه واژه “دقیق” رو درباره اش بکار برد.
    برای مثال با فرض اینکه دانشمندان به سازوکاری دست پیدا کنند که ایده فشرده‌سازی‌ اتم‌ها و کوچک کردن یک شیء را واقعاً اجرایی کنند، مشکل چگالی برای اون شیء پیش میاد. براساس داستان این فیلم مَرد-مورچه ایی بدون آنکه جرمش را از دست بدهد در ابعاد یک مورچه فشرده می‌شود. اگر فرض کنیم او جرمی معادل ۸۰ کیلوگرم داشته باشد با اندکی تخمین درباره قد و عرض شانه‌های او می‌توانیم حجمش را به دست آورده و چگالی او را وقتی با حفظ جرمش به ابعاد یک مورچه فشرده می‌شود پیدا کنیم. در این صورت چگالیش در حدود ۲ میلیارد کیلوگرم بر مترمکعب خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر چگالی مرد مورچه‌ای در حدود چگالی یک کوتوله سفید افزایش پیدا خواهد کرد و در این صورت ابرقهرمان ما بجای به راحتی راه رفتن روی سطح زمین، زمین را میشکافد!
    یکی دیگه از گافهای منطقی ایی که در این فیلم وجود داره اینکه، در این مجموعه فیلم گفته میشه که در گذشته همسره هنگ پیم در دنیای کوآنتومی گیر میوفته و دیگه نمیتونه برگرده، و در فیلم دوم میبینیم که اونو درحالیکه سالها از این اتفاق گذشته و مسن شده از دنیای کوآنتومی که درش گیر افتاده بود نجات میدن. حالا سوال اینجاست که اون چطور تونسته اینهمه سال بدون هوا اونجا زنده بمونه!؟ قاعدتاً مخزن اکسیژن لباس هاشون به مدت چندین و چندسال که ذخیره اکسیژن نداره و در اون ابعادم امکان تنفس به غیراز اکسیژن همون مخزن لباسشون غیرممکن هست!

    neo loyed77The hunt is comingmarioFinal seyedSenator ArmstrongKhafi
    • esmaaiel گفت:

      یکی دیگه از گافهای علمی فیلم مرد-مورچه ایی وقتی هست که در قسمت دومش در دنیای کوآنتومی موجودی به اسم Tardigrade رو در محیط دنیای کوآنتومی نشون میده.
      درحالیکه Tardigrade موجودی در اندازه میکروسکوپی با جثه ایی کمتر از نیم میلیمتر که به ۱/۵ میلیمتر هم میرسن هست نه موجودی در اندازه کوآنتومی!
      آیا Tardigradeهای فیلم به ذرات پیم دسترسی داشتن که خودشون رو در اندازه کوآنتوم کوچک کردن!؟ :))))

      Final seyed
  • Fashan گفت:

    به نظر من که دقیق ترین فیلم => فوتبال شائولین🗿

    Dota2FashanBobysad58Black SwordsmanAHCmarioFinal seyedfarhadqp
  • Cooked Beef گفت:

    Arrival, Alien, Interstellar, Ant man واقعا دقیق بودن

دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی - گیمفا