تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا

تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری

برخی از بازیگران در فیلم‌های مختلف هالیوود، نقش‌هایی را بازی می‌کنند که شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و به اصطلاح تایپ‌کست شدند.

هالیوود تمایل بسیار زیادی برای استفاده از برخی از بازیگران در نقش‌هایی تکراری و مشابه دارد. در حقیقت، آن‌ها باور دارند که این بازیگران ویژگی‌های کلیشه‌ای نوع خاصی از نقش‌های از پیش تعریف شده را دارند و تنها برای ایفای چنین نقش‌هایی مناسب هستند.

به این روند استفاده از یک بازیگر در نقش‌های تکراری و مشابه در هر فیلم، «تایپ‌کست» می‌گویند و این روند برای بازیگران همه کاره‌ای که توانایی نقش‌آفرینی در نقش‌های متفاوت را دارند، می‌تواند آزاردهنده و خسته‌کننده باشد.

در طول دهه‌ها، برخی از برجسته‌ترین و بزرگترین بازیگران هالیوود سوژه تایپ‌کستینگ بودند که برخی از آن‌ها موفق و برخی دیگر نیز ناموفق بودند. در این مطلب، به معرفی بازیگرانی می‌پردازیم که بیشتر مورد تایپ‌کستینگ قرار گرفتند و در دنیای هالیوود، با ویژگی‌های شخصیتی خاص شناخته می‌شوند.

آنجلینا جولی – زن افسونگر

تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
آنجلینا جولی

آنجلینا جولی از زمان نقش برجسته و موفقش در فیلم کلاسیک هکرها (Hackers) محصول سال ۱۹۹۵ میلادی، بارها و بارها یک شخصیت تکراری و مشابه را در فیلم‌های مختلف بازی کرده است. تایپ‌کست وی عمدتا حول محور زنی افسونگر و فوق‌العاده با اعتماد به نفس و مرموزی است که لبخندهای اغواکننده زیادی دارد و در عین حال، چیزهای زیادی را منفجر می‌کند یا کسی را می‌زند.

این تایپ‌کستینگ در نهایت سبب شد تا آنجلینا جولی برای ایفای نقش لارا کرافت در مجموعه فیلم‌های اقتباسی بر اساس بازی‌های ویدیویی مهاجم مقبره (Tomb Raider) به خدمت گرفته شود. او همچنین چنین نقش‌هایی را در فیلم آقا و خانم اسمیت (Mr. & Mrs. Smith)، فیلم تحت تعقیب (Wanted) و فیلم سالت (Salt) نیز بازی کرده است.

با این حال، آنجلینا جولی نقش‌های دراماتیکی نیز داشته که به او این اجازه را دادند تا طیف وسیع‌تری از استعدادهای بازیگری خودش را به نمایش بگذارد اما باید گفت که این بازیگر توانایی انجام نقش‌های متنوع‌تر و متفاوت‌تری را دارد.

گری اولدمن – شرور هزار چهره

گری اولدمن
گری اولدمن

گری اولدمن بازیگری فوق‌العاده و همه کاره است که می‌تواند به خوبی از پس نقش شخصیت‌های خوب و همچنین شرور بر بیاید و تاکنون نیز نقش‌های متفاوتی را بازی کرده است. در حقیقت، تغییر شخصیت گری اولدمن از نقش میسون ورگر در فیلم هانیبال (Hannibal) به شخصیت کمیسر گوردون در سه‌گانه شوالیه تاریکی (Dark Knight) ساخته کریستوفر نولان واقعا شگفت‌انگیز بود.

گری اولدمن بیشتر برای نقش‌های شرورانه‌اش شناخته می‌شود که هر کدام از آن‌ها کاملا منحصربه‌فرد هستند اما همه این شخصیت‌ها بر اساس سبک بازیگری وی و تعهدش نسبت به نقش شکل گرفته‌اند و از جمله این نقش‌های وی نیز می‌توان به دراکولا، نورمن استنزفیلد یا دکتر زکری اسمیت اشاره کرد.

مورگان فریمن – پیر خردمند

مورگان فریمن
مورگان فریمن

مورگان فریمن با صدای جذاب، قد بلند و همچنین ویژگی‌های پدرانه‌اش به سرعت در هر فیلمی قابل تشخیص است و از گذشته تا به امروز نیز مدام برای ایفای نقش‌هایی با محوریت قدرت یا راهنمایی انتخاب شده است. حتی زمانی که فریمن در نقش‌های شرورانه بازی کرده، حسی از خیرخواهی و نیت خوب در نقش‌آفرینی وی به چشم می‌خورد.

از جمله نقش‌های مشابه مورگان فریمن نیز می‌توان به نقش رئیس جمهور آمریکا در فیلم تأثیر عمیق (Deep Impact)، ویلیام کابوت در فیلم مجموع همه ترس‌ها (The Sum Of All Fears) و نقش خدا در فیلم بروس قادر مطلق (Bruce Almighty) و دنباله آن به نام ایوان قادر مطلق (Evan Almighty) اشاره کرد.

درو بریمور – یار و دلبر

درو بریمور
درو بریمور

 درو بریمور از زمانی که دختر کوچکی بوده در دنیای سینما حضور داشته و زندگی پر از آشوب و خطرناک به عنوان یک سلبریتی هالیوودی را پشت سر گذاشته و با آن آشنایی دارد. او برای همیشه در دنیای سینما به عنوان یار و دلبر شناخته می‌شود و در فیلم‌های بسیار زیادی برای ایفای چنین نقش‌هایی به خدمت گرفته شده است.

حتی صداپیشگی‌های درو بریمور در دنیای انیمیشن نیز حول محور شخصیت‌های دوست‌داشتنی هستند و دلیل انتخاب وی برای چنین نقش‌هایی نیز کاملا مشخص است. او جذابیت غیر قابل انکاری دارد که تصور کردن وی به عنوان نیرویی بدخواه واقعا برای بیننده دشوار است.

تام کروز – ماهر در هر زمینه

تام کروز
تام کروز

در دهه هشتاد میلادی، تام کروز توانست خودش را به یکی از برترین ستاره‌های هالیوود تبدیل کند و نقش‌آفرینی تکراری او در نقش آدم‌های خبره و ماهر در دهه نود میلادی نیز ادامه داشت. نقش‌آفرینی تام کروز در نقش فردی باهوش و ماهر در فیلم تاپ گان (Top Gun) سبب شد تا او چنین نقشی را در آثاری همچون فیلم روزهای تندر (Days Of Thunder)، فیلم کوکتل (Cocktail) و فیلم چند مرد خوب (A Few Good Men) تکرار کند.

در اوایل دهه ۹۰ میلادی، تام کروز سعی کرد تا چندین نقش متفاوت را بازی کند و در این حین نیز فرنچایز پر از اکشن ماموریت غیرممکن (Mission: Impossible) را شروع کرد که بر محوریت شخصیتی بسیار ماهر است و در آن، بدلکاری‌های خارق‌العاده و دیوانه‌واری به تصویر کشیده می‌شوند. در سال‌های اخیر نیز همین تایپ‌کست وی ادامه داشته اما او امروزه شخصیت‌هایی بالغ‌تر را بازی می‌کند.

میشل رودریگز – دختر سرسخت

میشل رودریگز
میشل رودریگز

فیلم‌های زیادی موجود هستند که در آن‌ها، میشل رودریگز نقش دختر سرسختی را بازی می‌کند و این تایپ‌کست نیز در سال‌های اخیر ادامه داشته و شکسته نشده است. این کلیشه با اولین نقش‌آفرینی وی در فیلم دختر مبارز (Girlfight) در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شد و با ایفای نقش در مجموعه فیلم‌های سریع و خشن (Fast & The Furious) و همچنین فرنچایز رزیدنت ایول‌ (Resident Evil) ادامه پیدا کرد.

میشل رودریگز این شخصیت سرسخت و نظامی خودش را در فیلم بسیار موفق آواتار (Avatar) محصول سال ۲۰۰۹ میلادی و ساخته جیمز کامرون، مجموعه فیلم‌های ماشته (Machete) و فیلم‌های دیگری ایفا کرده است. مطمئنا این بازیگر از توانایی بیشتری برخوردار است و امید می‌رود بتواند نقش‌های متنوع‌تری را ایفا کند.

کلینت ایستوود – مرد سرسخت

کلینت ایستوود
کلینت ایستوود

تقریبا در تمام فیلم‌های کلینت ایستوود، این بازیگر نقش شخصیتی سرسخت و خفن را بازی می‌کند و در این میان، تنها تعداد اندکی استثناء وجود دارد. کاملا مشخص است که ایستوود از این کلیشه لذت می‌برد و حتی آن را در آثاری به کارگردانی خودش نیز وارد کرده و این در حالی است که او چنین نقش‌هایی را به خوبی ایفا می‌کند.

کلینت ایستوود با بازی در مجموعه فیلم‌های اسپاگتی وسترن در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی توانست به شهرت قابل توجهی دست پیدا کند و سپس با ایفای نقش هری کالاهان در فرنچایز هری کثیف (Dirty Harry) توانست شهرتش را تثبیت کند و به عنوان مرد سرسخت دنیای سینما مشهور شود. فیلم پل‌های مدیسون کانتی (The Bridges of Madison County) یکی از فیلم‌های غیرمنتظره وی به شمار می‌رود که طرفدارانش را شوکه کرد.

کریستوفر لی – شرور شیطانی

کریستوفر لی
کریستوفر لی

کریستوفر لی بازیگری برجسته به شمار می‌رود که در تاریخ سینما به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین و به‌یادماندنی‌ترین بازیگران شناخته خواهد شد. کریستوفر لی در طول سال‌ها نقش‌های متنوعی را بازی کرده و از این طریق توانسته استعداد بازیگری خودش را به حداکثر برساند و ثابت کند که واقعا بازیگری شایسته و توانمند است.

با این حال، کریستوفر لی همیشه به خاطر ایفای نقش برخی از ترسناک‌ترین شرورهای تاریخ شناخته خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور در نقش دراکولا،‌ ایفای نقش کنت دوکو در فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars)، شخصیت شرور اسکارامانگای فیلم‌های جیمز باند و البته سارومان سفید در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) اشاره کرد.

جان وین – کابوی سینما

جان وین
جان وین

هر موقع که نام جان وین به زبان می‌آید، ذهن به سمت وسترن کلاسیک آمریکایی می‌رود و همین نیز نشانه‌ای از تایپ‌کست این بازیگر است. جان وین تقریبا در هر نقش خودش شخصیت مرد آمریکایی ایدئال و کلاسیک را به تصویر کشیده و بدون شک، بیننده‌ها از تماشای آن لذت می‌بردند و سیر نمی‌شدند. فعالیت حرفه‌ای وی از سال ۱۹۲۶ میلادی شروع شد تا اینکه در فیلم دلیجان (Stagecoach) محصول سال ۱۹۳۹ میلادی به موفقیت و شهرت رسید.

جان وین در ادامه در مجموعه فیلم‌های وسترن آمریکایی بازی کرد که سبب شد تا وی برای همیشه با این ژانر شناخته شود، درست همانطور که کلینت ایستوود با ژانر وسترن اسپاگتی شهرت دارد. جان وین برای نقش‌آفرینی در فیلم روستر کاگبرن (Rooster Cogburn) در سال ۱۹۷۵ میلادی توانست جایزه گلدن گلوب و همچنین جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را کسب کند.

لیام نیسون – مرد انتقام‌جو

لیام نیسون
لیام نیسون

لیام نیسون در طول سال‎ها نقش‌های متنوعی را در چه در فیلم‌های درجه دو و چه در آثار برنده جایزه اسکار بازی کرده است. نقش‌آفرینی خارق‌العاده وی در فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List) حرفه بازیگری او را در مسیر خوبی قرار داد اما در ادامه، حرفه بازیگری لیام نیسون چرخشی متفاوت را تجربه کرد.

پس از نقش‌آفرینی در پیش‌درآمدهای فرنچایز «جنگ ستارگان»، او در ادامه نقش شخصیت‌هایی انتقام‌جو و سرسخت را بازی کرد که با نقش راس الغول در سه‌گانه «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان شروع شدند. همین نیز منجر به شکل‌گیری فرنچایز محبوب ربوده شده (Taken) و آثاری همچون فیلم فرار در سراسر شب (Run All Night)، فیلم مسافر همیشگی (The Commuter) و فیلم تعقیب سرد (Cold Pursuit) شده است.

آبری پلازا – دختری به دنبال دردسر

آبری پلازا
آبری پلازا

آبری پلازا با نقش‌آفرینی کمدی خودش توانست در دنیای بازیگری به سرعت پیشرفت کند و یکی از نقش‌های بسیار برجسته و سرشناس وی نیز سیتکام پارک‌ها و تفریحات (Parks and Recreation.) محصول شبکه ان‌بی‌سی است. با اینکه این بازیگر در حرفه بازیگری خودش به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرده اما تقریبا نقش‌های تکراری را ایفا کرده است.

آبری پلازا معمولا در فیلم‌ها یا سریال‌ها نقش دختری جذاب و در عین حال عجیب و غریب را بازی می‌کند که به دنبال سرگرمی یا شاید کمی دردسر است. این موضوع را می‌توان در فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا (Scott Pilgrim VS the World)، فیلم پدربزرگ کثیف (Dirty Grandpa) و فیلم کریسمسی شادترین فصل (Happiest Season) به وضوح مشاهده کرد.

ساموئل ال جکسون – رهبر سرسخت

ساموئل ال جکسون
ساموئل ال جکسون

به هنگام تماشای فیلم‌های ساموئل ال جکسون، به سرعت می‌توان تایپ‌کستینگ وی را تشخیص داد. از نقش نیک فیوری در مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان (Avengers) در دنیای سینمایی مارول گرفته تا نقش میس ویندو و رهبری شورای جدای در فیلم‎‌های «جنگ ستارگان» و هر فیلم کوئنتین تارانتینو، می‌توان گفت که ساموئل ال جکسون در اکثر فیلم‌ها نقش رهبری سرسخت را به تصویر می‌کشد.

البته باید گفت که طرفداران از تماشای این نقش‌ها توسط ساموئل ال جکسون بسیار راضی و خشنود هستند و مطمئنا سبک بازیگری جالب و متمایز وی سبب شده تا بیننده‌ها جذب این نقش‌های تکراری وی شوند و از تماشای فیلم‌های این بازیگر لذت ببرند.

هلنام بونهام کارتر – دشمن مخوف

هلنام بونهام کارتر
هلنام بونهام کارتر

هلنا بونهام کارتر تا به امروز نقش‌های برجسته و نمادین مختلفی را بازی کرده ولی طرفداران تقریبا همیشه او را در نقش دشمنی مخوف و تاریک می‌شناسند. معمولا، شخصیت‌هایی که هلنا بونهام کارتر در فیلم‌ها بازی می‌کند، رفتارهای خنده‌داری دارند و نیازهای خودخواهانه آن‌ها نیز باید به هر طریقی برآورده شود و به همین منظور، این شخصیت‌ها حاضرند هر کاری برای رسیدن به اهداف خودشان انجام بدهند.

از برخی از نقش‌های بونهام کارتر نیز می‌توان بلاتریکس لسترنج در مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter)، ملکه سرخ در فیلم آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland)، خانم لووت در فیلم سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) و مادام تناردیه در فیلم بینوایان (Les Misérables) اشاره کرد.

رابرت دنیرو – گنگستر ایدئال

رابرت دنیرو
رابرت دنیرو

زمانی که رابرت د نیرو فیلمی تازه را بازی می‌کند، احتمال اینکه او در این اثر تازه نقش گنگستری را به تصویر بکشد، بسیار زیاد است. این شیوه‎‌ای است که هالیوود بازیگران را انتخاب می‌کند. رابرت د نیرو در بیشتر فیلم‌های خودش نقش گنگستر و مافیا را بازی کرده که شامل فیلم پدرخوانده ۲ (The Godfather: Part II)، فیلم کازینو (Casino)، فیلم روزی روزگاری در آمریکا (Once Upon a Time in America) و فیلم مرد ایرلندی (The Irishman) می‌شود.

کاملا آشکار است که این تایپ‌کستینگ فرمولی برای رسیدن به موفقیت به شمار می‌رود چراکه رابرت د نیرو تاکنون دو جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار برده و مطمئنا نقش‌آفرینی‌های وی در این چنین نقش‌هایی باعث جلب توجه بیننده‌ها بسیار زیادی می‌شود.

جنیفر انیستون – همسر آزرده خاطره اما حامی

جنیفر انیستون jennifer aniston
جنیفر انیستون

ستاره سریال دوستان (Friends) از گذشته تا به امروز در فیلم‌های مختلف نقش‌های مشابهی را بازی کرده و اغلب نیز برای ایفای نقش همسری آزرده خاطر اما حامی انتخاب می‌شود. او در این فیلم‌ها نقش یک همسر را بازی می‌کند اما در عین حال، شخصیت‌های وی به گونه‌ای هستند که همیشه در مرکز ماجرا قرار دارند و در اتفاقات مرکزی داستان دخیل هستند.

یکی از نمونه‌های برجسته تایپ‌کست جنیفر انیستون، مربوط به فیلم ما خانواده میلر هستیم (We’re The Millers) است که در آن، شخصیت جنیفر انیستون به نام رز کسی است که مدام سعی دارد خانواده خودش را از موقعیت‌های بسیار دشوار خارج کند. جنیفر انیستون تا به امروز چنین نقش‌هایی را در مقابل بازیگران مردی همچون جیسون سودیکیس، آدام سندلر، اوون ویلسون، جیسون بیتمن و جرارد باتلر بازی کرده است.

آدام سندلر – مرد دست و پا چلفتی

آدام سندلر adam sandler
آدام سندلر

باید گفت که آدام سندلر اغلب اوقات قربانی تایپ‌کستینگ خودش می‌شود. او کمدینی است که توانست به شهرت قابل توجهی دست پیدا کند و خیلی وقت‌ها نیز گرفتار نقش شخصیت‌های مرد دست و پا چلفتی و احمق می‎‌شود. در فیلم‌های مختلف به وضوح می‌توان شخصیت تکراری و مشابه آدام سندلر را مشاهده کرد.

با این حال، آدام سندلر اخیرا با اجراهای دراماتیک خودش توانسته این تایپ‌کستینگ را بشکند. فیلم جواهرات تراش نخورده (Uncut Gems)، فیلم عشق پریشان (Punch-Drunk Love) و فیلم زرنگ بازی (Hustle) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس از جمله همین آثار متفاوت آدام سندلر به شمار می‌روند.

ملیسا مک‌کارتی – زن جسور و سرسخت

ملیسا مک‌کارتی
ملیسا مک‌کارتی

یکی از بازیگرانی که در فیلم‌های مختلف نقش‌هایی مشابه و تکراری بازی کرده، ملیسا مک‌کارتی است. ستاره فیلم ساقدوش‌ها (Bridesmaids) تقریبا در هر فیلمی نقش زنی جسور و سرخت را بازی می‌کند و این در حالی است که این نقش‌آفرینی‌های وی جالب‌توجه بودند و مورد پسند بیننده‌ها قرار گرفتند.

از جمله فیلم‌های مک‌کارتی نیز می‌توان به فیلم جاسوس (Spy)، فیلم دزد هویت (Identity Thief) و فیلم شکارچیان ارواح (Ghostbusters) اشاره کرد که در هر کدام از آن‎‌ها، این تایپ‌کستینگ به چشم می‌خورد.

با اینکه این بازیگر چنین نقش‌های تکراری را بازی کرده اما نقش‌آفرینی وی در فیلم هرگز می‌توانی مرا ببخشی (Can You Ever Forgive Me) بسیار تاثیرگذار بوده و نشانی از استعداد وی برای نقش‌های متفاوت است.

اکتاویا اسپنسر – عاقل و فداکار

اوکتیویا اسپنسر
اوکتیویا اسپنسر

شاید اکتاویا اسپنسر همانند دیگر بازیگران این فهرست تایپ‌کست واضح و مشخصی نداشته باشد اما باید گفت که این بازیگر نیز در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مشابهی را بازی کرده که می‌توان گفت بازتابی از خود وی در زندگی واقعی هستند. او در اغلب آثار نقش فردی عاقل و فداکار را ایفا می‌کند که حامی شخصیت اصلی داستان است.

با این حال، اکتاویا اسپنسر همچنین نقش‌هایی را بازی می‌کند که قوی، مصمم و معقول هستند و این در حالی است که او با وجود این تایپ‌کستینگ، نقش‌آفرینی‌های بسیار خوب و جذابی را ارائه می‌کند و این در حالی است که او این نوع نقش‌ها را در هر ژانری همچون کمدی، درام و ترسناک بازی کرده است.

رایان رینولدز – مرد دوست‌داشتنی و کاریزماتیک

رایان رینولدز
رایان رینولدز

رایان رینولدز یکی از بازیگران برجسته هالیوودی به شمار می‌رود که نقش‌های مشابه و تکراری مختلفی را در کارنامه خودش دارد، نقش‌هایی که اکثرا بازتابی از خود او در دنیای واقعی هستند. در حقیقت، در اکثر فیلم‌ها، چه فیلم فری گای (Free Guy) و فیلم پروژه آدام (The Adam Project) و چه فیلم گرین لنترن (Green Lantern)، رایان رینولدز نقش خودش را بازی می‌کند و اساسا پسری دوست‌داشتنی، مسخره و کاریزماتیک است.

البته باید گفت که رایان رینولدز با همین تایپ‌کستینگ کارنامه هنری درخشان و جذابی را از خودش به جای گذاشته است و فیلم‌های وی مورد پسند طرفداران قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، نقش‌آفرینی او در فیلم‌های ددپول (Deadpool) نیز نمونه دیگری از این تایپ‌کست به شمار می‌رود که بیننده‌ها از آن بسیار لذت می‌برند.

کریستوفر واکن – روان‌پریش عصبی

تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
کریستوفر واکن

کریستوفر واکن با نقش‌آفرینی در نقش کاراکترهای غیرمتعادل از نظر ذهنی توانسته خودش را در دنیای بازیگری به فردی برجسته تبدیل کند و به موفقیت برساند. چه در نقش شخصیتی بد و چه در نقش فردی دیوانه، کریستوفر واکن فیلم‌های مختلفی را با این نقش‌های مشابه بازی کرده و هر بار نیز موفق بوده است.

ناله‌ها، خیره شدن سرد و خشم سوزان زیرین نقش‌آفرینی‌های وی، همگی نشانه‌هایی از سادیستی کاملی را ایجاد می‌کنند که بسیار جالب‌توجه به نظر می‌رسند و این در حالی است که او توانایی تزریق اندکی طنز به نقش‌هایش را نیز دارد.

از جمله این نقش‌های وی نیز می‌توان به فیلم بازگشت بتمن (Batman Returns)، فیلم نمایی به یک قتل (A View to a Kill)، فیلم داستان عاشقانه واقعی (True Romance) و فیلم شکار موش (Mouse Hunt) و حتی فیلم شکارچی گوزن (The Deer Hunter) اشاره کرد.

از جمله دیگر بازیگرانی که در هالیوود تایپ‌کست می‌شوند نیز می‌توان به دوئین جانسون در نقش رهبری ماجراجو و قوی، ویل فرل در نقش بچه بزرگسال، دنی ترخو در نقش قاتلی سرسخت و خونسرد، کایرا نایتلی در نقش شخصیت زن فیلم‌های تاریخی و درام، جیسون استاتهام در نقش مردی سرسخت یا جاسوسی شوخ طبع و تعدادی دیگر اشاره کرد.


در این مطلب به معرفی برخی از بازیگران هالیوودی پرداختیم که تایپ‌کست مشخصی دارند و در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مشابه و تکراری بازی می‌کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: اسکرین رنت – cbr – complex

kanameAmirAbbas KabyryDARKSIRENArtin_GamearBehzaadDaniyal Bleszinskired-eyed Banished KnightSepehrCirilla RiannonیوهانSpider-ManmariomrAMIR WAZOWSKImeysambfarhadqp????امیر حسینPorfosorsamsalihemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تایپ‌کست در هالیوود | بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا