چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا
چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا
چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا
چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا

چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟

پست گیمفا
۰۲:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا

همه ساله شاهد اطلاع رسانی کمپانی های سازنده‌ی بازی از محصولات جدیدشان هستیم. در این میان افرادی که قصد خرید اکانت بازی را دارند، در پی آن هستند که از بازی‌های جدید که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود، اطلاع لازم را داشته باشند. در بین بازی‌های جدید بازیAssassin’s Creed Mirage و همچنین بازی Starfield خودنمایی می‌کنند. بازی‌ها و امکانات پر طرفداری که در گذشته رونمایی شده همچون قابلیت  پلاس اکسترا Plus Extra  و  اکانت بازی فیفا التیمیت سبب شده انتظارمان از قابلیت‌های بازی‌های پیش رو بالاتر برود. با این وجود در این مطلب ۱۰ بازی برتر که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود را بررسی کرده‌ایم. البته این موضوع به کمپانی‌های سازنده نیز وابسته است که به وعده‌های خود عمل کنند. برای اطلاع از این بازی ها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

۱.بازی Assassin’s Creed Mirage

«Assassin’s Creed»  یکی از بهترین بازی‌های یوبی سافت است که در آن خلاقیت‌های زیادی را می‌بینیم. با این حال، این استراتژی برای کیفیت و برنامه پخش سریال هزینه‌ای  قابل توجه داشت. پس از چند نسخه بی‌نظیر، یوبی‌سافت برنامه‌های خود را کاهش داد، که در نهایت این موضوع توانست قابلیت‌های این بازی را احیا کند. اما اکنون ظاهراً این شرکت در حال بازگشت به عادت های قدیمی خود است.

در جریان استریم Ubisoft Forward در سپتامبر ۲۰۲۲، یوبی سافت بازی‌های متعددی از جمله Assassin’s Creed Mirage  را معرفی کرد. در سال ۲۰۲۳ این بازی قرار است وقایعی را از «Assassin’s Creed: Valhalla»  بازگو کند و همچنین داستان بازی را به ریشه های اصلی خود بازگرداند. همچنین قرار است در سال ۲۰۲۳ بازی«Assassin’s Creed Mirage» نیز اکران شود که به طرز باورنکردنی خوش بینانه به نظر می رسد.

برخلاف سال‌های اخیر، یوبی‌سافت با بازی‌های «Assassin’s Creed» بازار را بیش از حد اشباع کرده است. این شرکت همچنین در حال توسعه Assassin’s Creed Codename Jade، Assassin’s Creed Codename Red، Assassin’s Creed Codename Hexe و Assassin’s Creed Infinity در کنار “Mirage” است. مطمئناً، یکی از قوی‌ترین تیم های یوبی‌سافت مسئول «Mirage» است، اما کدام تیم در حال توسعه سایر موارد است؟ یوبی سافت چندین تیم اصلی دارد و آنها معمولاً روی بیش از سه یا چهار بازی در یک زمان همکاری نمی‌کنند.

یوبی‌سافت ممکن است با کمی تاخیر بازی‌های خود را به بازار عرضه کند. بنابراین پافشاری بر روی بهبود بازی‌هایی همچون “Assassin’s Creed Mirage” احتمالاً به بهبود بازی و جلوگیری از اشتباهات “Assassin’s Creed Unity” کمک می کند. با توجه به سال مالی اخیر یوبی‌سافت متقاعد شد که برخی از عناوین را لغو کند و انتشار بازی «جمجمه و استخوان‌ها» را به تأخیر بیندازد. این تأخیر ممکن است به نفع این شرکت باشد چرا که طبیعتا کیفیت بهتری از بازی را شاهد خواهیم بود.

۲.بازی Pragmata

چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا

این بازی سعی کرده بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. این ویدیو گیم بینندگان را با عناوینی مانند Ratchet and Clank: Rift Apart، Forspoken،Project Athia  و Stray آشنا کرد. همچنین، این ویدیو گیم پروژه بعدی کپکام را فاش کرد. البته که جزئیات این بازی هنوز یک راز است و احتمالاً تا پایان سال نیز یک راز اساسی باقی خواهد ماند.

در نظر داشته باشید با این وجود تریلر «پراگماتا» چیز زیادی فاش نکرد، اما مخاطبان را جذب کرد. بینندگان عاشق قهرمان لباس فضایی آن شدند (حداقل ما فکر می کنیم که آنها قهرمان داستان هستند)، دختر اندرویدی آن و کلان شهر مستعمره قمری آن جذابیت این بازی را افزایش می‌دهد. اما اصل قضیه چه خواهد بود؟ بازی چگونه داستانی خواهد داشت؟ تاریخ انتشار آن از سال ۲۰۲۲ به ۲۰۲۳ عقب افتاده است و این موضوع نشان می‌دهد یک بازی با کیفیت و جنجالی پیش رو خواهد بود.

۳.بازی Starfield

گیمرها مطمئناً از انتشار نسخه‌ی جدید «استارفیلد» هیجان زده هستند. از زمانی که Bethesda این بازی را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد، مخاطبان این بازی را پیش بینی می کردند، اما تحولات اخیر انتظارات گیمرها را کاهش داده است. این پیشرفت‌ها همچنین باعث شد که دوباره فکر کنیم که آیا بازی آماده انتشار است. این موضوع نه به این دلیل که اطلاعات بیشتری درباره «Starfield» داریم، بلکه به این دلیل که اطلاعات بیشتری درباره توسعه‌دهنده آن داریم به وجود آمده است.

“Starfield” جدیدترین IP ساخته شده توسط Bethesda در مدت زمان طولانی است که به خودی خود یک مفهوم فریبنده است زیرا استودیو برای چندین دهه بر روی “Fallout” و “The Elder Scrolls”  تکیه کرده است. با این حال، پس از تریلر اعلامی، Bethesda  در سکوت رادیویی فرو رفت تا اینکه در سال ۲۰۲۱ یک تریلر سینمایی منتشر کرد که موتور گرافیکی بازی و نه چیزهای دیگر را آزار می‌داد. همچنین، کارگردان، تاد هاوارد، به واشنگتن پست گفت که “استارفیلد” “مثل “اسکایریم” در فضا است، که برخی از گیمرها را هیجان زده کرد.

در ابتدا تاریخ اکران این بازی در سال ۲۰۲۲ اعلام شد اما پس از مدتی تاریخ آن به سال ۲۰۲۳ منتقل گردید  و اکنون نیز شایعاتی مبنی بر تاخیر دوباره “استارفیلد” به گوش می رسد. طبق اطلاعات فاش شده بازی، Starfield تا سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است، اما تاریخ به ما آموخته است که بازی‌های Bethesda باید بیشتر از آنچه حتی توسعه‌دهندگان می‌خواهند دقت در طراحی و هوش مصنوعی در اجرا داشته باشد. با وجود تمامی این تاخیرها چنانچه خروجی خوبی را شاهد باشیم، طبیعتا تاخیرهای ایجاد شده قابل چشم پوشی است.

۴.بازی Ys X: Nordics

بازی های سری “Ys” اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. بازی هایی همچون Ys VIII: Lacrimosa of DANA  و Ys IX: Monstrum Nox به گیمرها این امکان را می‌دهند تا آنچه را که قبلاً یک اکشن مبهم بود، کشف کنند. البته پیش بینی می‌شود این بازی هنوز تا حدودی مبهم باشد. البته این برنامه‌ی کمپانی سازنده است و نمی‌توان گفت تا چه حد این برنامه اجرا شود.

در سال ۲۰۲۲، رئیس نیهون فالکام، توشیهیرو کوندو، در مصاحبه‌ای اظهار داشت که استودیوی او می‌خواست «Ys X» را در آن سال برای جشن گرفتن سی و پنجمین سالگرد از طریق Noisy Pixel منتشر کند. در عوض، شرکت مجبور شد به یک اعلامیه بسنده کند. تا اینجا، تنها چیزی که می دانیم عنوان بازی، «Ys X: Nordics» و پیش فرض اصلی داستان است. علاوه بر این، نیهون فالکام قصد دارد این بازی را در سال ۲۰۲۳ برای پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ منتشر کند.

با توجه به محبوبیت فزاینده فرنچایز «Ys»، عرضه وسترن یک نتیجه قطعی است، اما آیا ما آن را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ احتمالا نه. ما نمی دانیم که Nihon Falcom چه مدت روی “Ys X” کار می کند، اما می دانیم که بازی های عجولانه برای رسیدن به یک ضرب الاجل سالگرد هرگز به خوبی پایان نمی یابد برنامه‌ی شرکت و کمپانی سازنده تا سال ۲۰۲۳ است اما پیش‌بینی می‌کنیم این موضوع تا سال ۲۰۲۴ نیز ادامه داشته باشد.

۵.بازی Metroid Prime 4

به طور کلی، نینتندو از شعار Shigeru Miyamoto پیروی می کند:. این شعار به این معنا است که  بازی با تاخیر، در نهایت خوب است. اما یک بازی عجولانه برای همیشه بد است. هرازگاهی، نینتندو این ایده‌آل را رها می‌کند تا نتایج به‌طور قابل پیش‌بینی ضعیفی (مثلاً «پوکمون اسکارلت/بنفش») را رها کند، اما معمولاً شرکت به پروژه‌ای زمان لازم را می‌دهد. اما چقدر زمان کافی است؟

نینتندو ابتدا “Metroid Prime 4” را در جریان نمایشگاه E3 2017 Nintendo Direct معرفی کرد، اما پس از آن هیچ  اخباری از انتشار این بازی مشاهده نشد. مثل اینکه همه اخبار توسط یک سیاهچاله مصرف شده بود و در سال ۲۰۱۹ متوجه شدیم که علت این موضوع چه بوده است. در آن سال مشخص شد که نینتندو از کار تولید شده توسط استودیوی اصلی راضی نبود و تصمیم گرفت ساخت پروژه را از سر بگیرد.

به طور رسمی، نینتندو هنوز تاریخ انتشار “Metroid Prime 4” را اعلام نکرده است، اما سایت هایی مانند آمازون تاریخ انتشار آزمایشی این بازی را ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرده اند. با این حال، بعید به نظر می رسد. علیرغم اینکه استودیوی رترو رسماً پروژه را در سال ۲۰۱۹ به عهده گرفت، ما هیچ پیشرفتی از مخفیگاه شرکت سازنده ندیده ایم. این شرکت احتمالاً بیشتر وقت خود را تا کنون در راستای مفهوم سازی آنچه که هنرمندان بصری و کدنویسان در نهایت تولید خواهند کرد، صرف کرده است. در حالی که ما دوست داریم تاریخ انتشار آن در سال ۲۰۲۳ باشد، این موضوع غیرواقعی به نظر می رسد. اما می‌توان با سرنخ‌هایی که اعلام شده تا حدی به انتشار این بازی در سال ۲۰۲۳ خوشبین بود.

۶. بازی Mina the Hollower

چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا

کلاب گیم Yacht خود را با “Shovel Knight” به دنیا معرفی کرد. این بازی یک پروژه Kickstarter بود که در نهایت به یک پلتفرمر پیکسلی محبوب تبدیل شد. این شرکت دوباره به Kickstarter روی آورد تا آخرین عنوان خود را با نام “Mina the Hollower” بسازد. دقیقا زمانی که Yacht Club Games بازی  «Mina the Hollower» را عرضه کرد، استودیو قول داد بین عناوین کلاسیک «The Legend of Zelda»  و «Castlevania» با چیپ‌تون‌ها و پالت رنگ محدود Game Boy Color تلاقی کند.

به هر دلیلی، بازی‌های ویدیویی که توسط Kickstarter تأمین مالی می‌شوند، تقریباً هرگز در تاریخ‌های ارائه‌شده در پروژه‌ها منتشر نمی‌شوند. “Darkest Dungeon” وعده داده شده بود که ژانویه ۲۰۱۵ اکران شود، اما تا فوریه اکران نشد، در حالی که “Bloodstained: Ritual of the Night” کوجی ایگاراشی قرار بود مارس ۲۰۱۷ عرضه شود اما دو سال به تعویق افتاد.

همچنین در مورد بازی Shovel Knight، Yacht Club Games کمپین سرمایه گذاری جمعی خود را با تاریخ انتشار در سپتامبر ۲۰۱۳ راه اندازی کرد، اما تا ژوئن ۲۰۱۴ راه اندازی نشد. با توجه به این سابقه، تقریباً یک نتیجه گیری قبلی است که “Mina the Hollower” در تاریخ اکران نخواهد شد. تاریخ وعده داده شده Kickster، دسامبر ۲۰۲۳ است. حتی اگر بازی فقط یک ماه به تعویق بیفتد، همچنان در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد، اما این در بهترین حالت یک تخمین سخاوتمندانه است.

۷. بازی Hollow Knight: Silksong

چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا

هیچ کس انتظار نداشت « Hollow Knight » به موفقیت خوبی دست پیدا کند. از این گذشته، این بازی به عنوان یک پروژه Kickstarter برای یک توسعه دهنده تازه کار و اثبات نشده آغاز شد. با وجود تمام افتخارات و سودهای بعدی خود، توسعه دهندگان «شوالیه توخالی» هرگز نتوانستند تمام اهداف طولانی پروژه خود را محقق کنند. البته این موضوع در آینده ممکن است تغییر کند.

بازی Hollow Knight: Silksong ادامه‌ی بازیHollow Knight  است که به گیمرها اجازه می دهد به عنوان شخصیت تکراری ، رئیس هورنت اصلی بازی کنند. اگرچه در ابتدا قرار بود این دنباله DLC فوق الذکر باشد، اما در سال ۲۰۱۹، تیم Cherry اعلام کرد که تغییر جهت داده و حالت بایت اندازه را به یک ماجراجویی مستقل تبدیل کرده است. جدیدترین آپدیت‌هایی که در مورد بازی شنیده‌ایم از طرف Team Cherry، بلکه مایکروسافت ارائه شده است، زیرا نمایشگاه Xbox & Bethesda Games 2022 شامل یک تریلر بود که نشان می‌داد بازی به Game Pass خواهد آمد.

توییتی از حساب رسانه اجتماعی مایکروسافت بعداً تأیید کرد که Hollow Knight: Silksong حداکثر در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. اما آیا این یک هدف واقع بینانه است؟ جف کیگلی، روزنامه‌نگار بازی‌ها، اظهار داشت که با افراد تیم چری در تماس بوده است و متأسفانه، آنها به شدت تحت تأثیر همه‌گیری کووید قرار گرفتند. او مقدار سختی را مشخص نکرد، اما به مخاطبان یادآوری کرد که تیم چری یک استودیوی مستقل کوچک است و در نتیجه باید وقت خود را صرف طراحی بازی کنند.

با توجه به اظهارات کیگلی، تاریخ انتشار ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳ کمتر شبیه یک وعده و بیشتر شبیه یک هدف خوش بینانه به نظر می رسد. هدفی که ممکن است به دلیل اندازه کوچک Team Cherry به سال ۲۰۲۴ تبدیل شود. با این حال، امیدواریم استودیو مجبور نباشد تاریخ انتشار بازی را به تعویق بیندازد.

۸. بازی Season: A Letter to the Future

Season: A Letter to the Future دومین عنوان استودیوی  Savengers، شرکت سازنده «پروژه داروین» است. در این بازی به جای ارائه یک تجربه بتل رویال دیگر یک سفر آرامش بخش خواهید داشت که در آن بازیکنان می توانند دنیایی مرموز را با سرعت خود کشف کنند. روایت این بازی ممکن است حول و حوش پایان جهان بچرخد اما به جای مبارزه با دشمنان بازی Season: A Letter to the Future. در مورد گرفتن عکس، ضبط صداهای محیطی و قرار دادن همه آنها در یک دفترچه برای نسل های آینده خواهد بود. این بازی هنوز منتشر نشده است، اما جوایز متعددی را از آن خود کرده است و یکی از محبوب‌ترین عناوین در جریان جشنواره بعدی Steam در اکتبر ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. اگرچه نسخه‌ی نمایشی دیگری از این بازی در دسترس نیست. اما سخت است که فقط با تماشای یکی از ضبط های متعدد عاشق بازی نشوید. احتمال انتشار این بازی در سال ۲۰۲۳ زیاد است و امیدواریم که بتوانیم هرچه زودتر شاهد انتشار این بازی باشیم.

۹.بازی Destiny 2: Lightfall

چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا

با وقت گذرانی در این بازی در یک شهر نپتونی تحت محاصره، با نزدیک شدن به پایان همه چیز، در نگهبانان همکار خود نیرو پیدا کنید. خود را با جوایز جدید مسلح کنید و قدرت های تاریک جدید را باز کنید تا در حالت فراموش نشدنی Legendary Lightfall پیروز شوید. با این زیر کلاس جدید، تاریکی را مهار کنید و رشته های واقعیت را از بین ببرید. در حالی که از ساختمانی به ساختمان دیگر دست و پنجه نرم می کنید، با سرعتی جدید در شهر حرکت کنید. هر کلاسی می‌تواند از این عنصر جدید استفاده کند، اما این به شما بستگی دارد که ساختاری عالی را ایجاد کنید.

در Destiny 2 به نپتون سفر کنید و یک کلان شهر نئونی را کشف کنید که برخلاف تمام شهرهایی که کاوش کرده اید جذابیت های خاص خود را دارد. در این بازی با Cloud Striders آشنا شوید، به مبارزه با Shadow Legion بپیوندید و از ویرانی در شهر مخفی پیشرفته Neomuna جلوگیری کنید. این بازی قرار است در ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ منتشر شود.

۱۰.بازی Street Fighter 6

چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا

می‌توانیم این بازی را در لیست “پیش بینی شده ترین” بازی که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود قرار دهیم. در رابطه با این بازی استیسی اشاره کرده که SF6 حال و هوای خوبی را به این بازی بازمیگرداند. به همین دلیل می‌توان گفت که این یک نقطه پرش قوی برای کمپانی سازنده به شمار می‌رود. بازی های مبارزه ای یک سبک ترسناک با منحنی یادگیری شیب دار هستند.

طبیعتا این بازی از اشتباهات SF5 درس می گیرد و به طرفداران بازی های فایتینگ معمولی دسترسی پیدا می کند! بین طرح کنترلی «مدرن» کاهش‌یافته و نبردهای فوق‌العاده مضحک و بدون هیجان بازی SF6  محصولی است که بهترین لذت را به یک گروه می‌دهد. این بازی که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود طبیعتا طرفداران بسیار زیادی خواهد داشت.

سخن آخر

بازی‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود لیست متنوع و طولانی دارند. با این وجود در این بین ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کردیم تا برای انتشار آن ها بتوانید برنامه ریزی کنید. در بین بازی‌های معرفی شده به نظر شما کدام بازی در تاریخ وعده داده شده منتشر می‌شود؟ شما برای کدام بازی اشتیاق بیشتری دارید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

HeisenbergSouls/godLone BatAlborzSelinGGSalvador09TUPACVisible 6-tigh manKابوالفضل چمنیOnly XboxSepehrAshen undead the bearerEzio Auditore da FirenzeYoung boyDARKSIRENPorfosorjohn117Lone wolfmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا
چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا
چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا
چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا
چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا

نظرات

چه بازی هایی را در سال ۲۰۲۳ خواهیم دید؟ - گیمفا