ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت

ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت

مهدی مصطفایی
۲۰:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت

به گفته‌ی جو جوهاناس (John Johanas)، کارگردان بازی تازه منتشر شده‌ی Hi-Fi Rush، خرید بتسدا توسط مایکروسافت هیچ تاثیر نامطلوبی بر روند ساخت این عنوان نداشته است.

شرکت مایکروسافت در حال حاضر فهرست بزرگی از استودیوهای توسعه‌دهنده بازی تحت مدیریت بخش ایکس باکس خود دارد. اگرچه مایکروسافت تاکنون در مدیریت این استودیوها و استفاده از استعداد آن‌ها چندان موفق نبوده و تاکنون گزارش‌های زیادی از تاخیر یا ریبوت پروژه‌های انحصاری ایکس باکس منتشر شده است اما در این میان می‌توان آثار موفقی که منتشر شده‌اند را دید. یکی از این بازی‌ها، عنوان Hi-Fi Rush به حساب می‌آید که اخیرا توسط استودیوی تانگو گیم‌ورکز (Tango Gameworks) توسعه یافته و بتسدا به تازگی آن را به بازار عرضه کرد. در واقع بازی Hi-Fi Rush در همان روز معرفی، در دسترس بازیکنان قرار گرفت و حال توسعه‌دهندگان آن به تمجید از مدیریت مایکروسافت در زمان توسعه‌ی بازی پرداخته‌اند.

در همین راستا اخیرا جان جوهاناس، کارگردان بازی Hi-Fi Rush، در مصاحبه‌ی جدید خود در مورد تاثیر تصاحب زنی‌مکس (ZeniMax) توسط مایکروسافت بر توسعه‌ی این عنوان توضیحاتی ارائه داد. زنی‌مکس مدیا در واقع شرکت مادر بتسدا (Bethesda) و تانگو گیم‌ورکز به شمار می‌آید و جوهاناس خرید این شرکت توسط مایکروسافت و تاثیر آن بر روند ساخت Hi-Fi Rush را بسیار اندک توصیف کرد. به گفته‌ی این شخص، استودیوی تانگو گیم‌ورکز توسعه‌ی بازی Hi-Fi Rush را به عنوان یک بازی رایانه‌های شخصی شروع کرده و پس از خریداری شدن توسط مایکروسافت، روی انتشار آن برای بازیکنان ایکس باکس متمرکز شده است.

ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت

جوهاناس در ادامه افزود:

این خرید واقعا هیچ تأثیری بر توسعه‌ی Hi-Fi Rush نداشت. زمانی که در حال ساخت این بازی بودیم و پلتفرم‌های مقصد آن هنوز مشخص نشده بود، فقط آن را با هدف عرضه روی رایانه شخصی می‌ساختیم و نمی‌دانستیم که قرار است روی کدام پلتفرم‌های دیگر عرضه شود. ما همچنین در آن مرحله خبر نداشتیم که کنسول‌های آینده چگونه خواهند بود. وقتی این خرید اتفاق افتاد، کار را برای ما کمی آسان‌تر کرد؛ زیرا توانستیم روی پلتفرم‌هایی که این بازی قرار است در آینده عرضه شود، تمرکز کنیم تا به ما در بهبود تجربه‌ی آن کمک کند.

جوهاناس در ادامه توضیح داد که در طول توسعه بازی Hi-Fi Rush، مشورت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در جلسات مختلف بین تانگو گیم‌ورکز با بتسدا و زنی‌مکس مدیا صورت می‌گرفت و مایکروسافت می‌خواست ساختارها و چارچوب‌های موجود در شرکت‌ها را دست نخورده نگه دارد. کارگردان Hi-Fi Rush افزود:

من فکر می‌کنم ایکس باکس تصمیم دارد که بتسدا مانند قبل، خود مدیریت پروژه‌ها را در دست داشته باشد؛ بنابراین، ما همیشه با بتسدا و زنی‌مکس در مورد چگونگی پیشرفت بازی در ارتباط بودیم و در این جلسات بود که همه صحبت‌ها از ابتدا تا انتها انجام می‌شد. از این نظر، تجربه همکاری با ایکس باکس مثبت بود؛ زیرا هیچ تداخلی وجود نداشت. آن‌ها طوری رفتار می‌کردند تا ما به توسعه‌ی آنچه که فکر می‌کنیم جالب است، ادامه دهیم.

بازی Hi-Fi Rush هم‌اکنون روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس در دسترس قرار دارد. همچنین مشترکین سرویس گیم پس (Game Pass) می‌توانند به تجربه‌ی آن بپردازند.

یه گیمر سادهDota2امینگیمر غمگینAlborzred-eyed Banished Knightموز سخنگوDARKSIRENققنوس آسمانbutcher of blavikenUNCLE ARTHURParhamManny CalaveraMajimaMincraftHalo.reachMaster bladeBlack SwordsmanMmfb🏴🤘Mohsenj74more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت
ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ساخت Hi-Fi Rush تحت تاثیر خرید بتسدا توسط مایکروسافت قرار نگرفت