آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از apocalypse now تا bones

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Apocalypse Now، سریال Bones و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

فرانسیس فورد کوپولا از جمله فیلمسازان برجسته هالیوود به شمار می‌رود که به لطف فعالیت خودش در دهه شصت و هفتاد میلادی توانست به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند. او با ساخت فیلم پدرخوانده (The Godfather) در سال ۱۹۷۲ میلادی توانست توجهات بسیار زیادی را به خودش جلب کند. با این حال، یکی دیگر از آثار برجسته او، فیلم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now) است که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی سریال استخوان‌ها (Bones) می‌رویم که اثری کمدی و جنایی به شمار می‌رود و به مدت ۱۲ سال از شبکه فاکس پخش شده بود. در ادامه این مطلب نیز قرار است چندین فیلم و سریال تازه منتشر شده را معرفی کنیم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

انیمیشن پینوکیو (Pinocchio)

انیمیشن پینوکیو pinocchio
انیمیشن پینوکیو (Pinocchio)

عوامل سازنده: انیمیشن «پینوکیو» اثری موزیکال، فانتزی و استاپ موشن به شمار می‌رود که گی‌یرمو دل تورو و مارک گوستافسون سکان کارگردانی آن را در دست داشته‌اند و دل تورو و پاتریک مک‌هی فیلم‌نامه آن را بر اساس رمان کلاسیک و ایتالیایی ماجراجویی پینوکیو (The Adventures of Pinocchio) نوشته کارلو کولودی و محصول سال ۱۸۸۳ میلادی قلم زده‌اند.

داستان و صداپیشه‌ها: اتفاقات این انیمیشن در دهه سی میلادی و در ایتالیای فاشیسی جریان دارد و داستان عشق و نافرمانی را روایت می‌کند و پینوکیو را نشان می‌دهد که سعی دارد تا انتظارات پدرش را برآورده کند و معنای واقعی زندگی را یاد بگیرد.

بازیگران برجسته و سرشناسی وظیفه صداپیشگی شخصیت‌های انیمیشن «پینوکیو» را برعهده داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایوان مک‌گرگور، کیت بلانشت، دیوید بردلی، ران پرلمن، کریستوف والتز و تیلدا سوئینتون اشاره کرد.

آیا انیمیشن «پینوکیو» ارزش دیدن دارد؟ گی‌یرمو دل تورو به خوبی توانسته تا این داستان کلاسیک و دوست‌داشتنی را به شکلی تازه و جذاب در این انیمیشن تازه بازگو کند. این انیمیشن تازه توانسته به خوبی تاریکی موجود در داستان را در بر بگیرد و از لحاظ بصری نیز خیره‌کننده و تماشایی به نظر می‌رسد و همین نیز سبب شده تا تماشای آن واقعا خارق‌العاده باشد. این انیمیشن «پینوکیو» محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که اخیرا نیز در بخش بهترین انیمیشن سال گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه شده است.

فیلم به جین زنگ بزن (Call Jane)

فیلم call jane
فیلم به جین زنگ بزن (Call Jane)

عوامل سازنده: فیلم «به جین زنگ بزن» اثری در ژانر درام به شمار می‌رود که فیلیس نگی سکان کارگردانی آن را در دست داشته است و فیلم‌نامه آن را نیز هیلی شور و روشان ستی قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: در فیلم «به جین زنگ بزن»، الیزابت بنکس نقش زن خانه‌داری در حومه شهر در دهه شصت میلادی را بازی می‌کند. این زن با یک حاملگی غیرمنتظره سروکار دارد که جانش را در خطر قرار داده است.

سپس او با شبکه‌ای مخفی از زنان به نام جین‌ها آشنا می‌شود که به زن‌ها برای سقط جنین کمک می‌کنند. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به سیگورنی ویور، کیت مارا، کوری مایکل اسمیت و جان ماگارو اشاره کرد.

آیا فیلم «به جین زنگ بزن» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «به جین زنگ بزن» اثری سرگرم‌کننده به شمار می‌رود که گاهی اوقات تمرکز کافی را ندارد. این فیلم توانسته به شکلی تاثیرگذار و جالب‌توجه این بخش مهم از تاریخ آمریکا را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد.

فیلم استخوان‌ها و همه چیز (Bones and All)

تیموتی شالامی bones and all
فیلم استخوان‌ها و همه چیز (Bones and All)

عوامل سازنده: فیلم «استخوان‌ها و همه چیز» اثری عاشقانه و ترسناک به شمار می‌رود که لوکا گوادانینو آن را کارگردانی کرده و فیلم‌نامه آن را نیز دیوید کاجگانیچ بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۲۰۱۵ میلادی و نوشته کامیل د آنجلیس قلم زده است.

داستان و بازیگران: در فیلم «استخوان‌‌ها و همه چیز» تیموتی شالامی و تیلور راسل نقش دو آدمخوار جوان را بازی می‌کنند که به همراه یکدیگر سفری جاده‌ای در سراسر کشور را شروع می‌کنند و آرام آرام نیز عاشق یکدیگر می‌شوند. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند نیز می‌توان به مایکل استالبرگ، جسیکا هارپر و مارک رایلنس اشاره کرد.

آیا فیلم «استخوان‌ها و همه چیز» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «استخوان‌ها و همه چیز» به هنگام اکران خود در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز توانست جایزه شیر طلایی برای بهترین کارگردانی را بدست بیاورد و همین نیز می‌تواند نظر شما برای تماشای این فیلم را جذب کند.

از سوی دیگر، فیلم «استخوان‌ها و همه چیز» موضوعی دارد که ممکن است هضم آن برای همه بیننده‌ها راحت نباشد اما همچنان خودش را به عنوان اثر عاشقانه عمیق و تامل برانگیزی ثابت کرده است. این فیلم با مهارت بسیار زیادی ساخته شده و بازیگران آن نیز توانسته‌اند نقش‌آفرینی‌های درخشانی از خودشان به جای بگذارند؛ با این وجود، موضوع فیلم ممکن است باب میل همه افراد نباشد و از همین رو، تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم بنشی‌های اینیشرین (The Banshees of Inisherin)

فیلم بنشی‌های اینیشرین the banshees of inisherin
فیلم بنشی‌های اینیشرین (The Banshees of Inisherin)

عوامل سازنده: فیلم «بنشی‌های اینیشرین» اثری در ژانر کمدی تلخ به شمار می‌رود که به کارگردانی و نویسندگی مارتین مک‌دونا است.

داستان و بازیگران: فیلم «بنشی‌های اینیشرین» داستان دوستانی صمیمی و همیشگی با بازی کالین فارل و برندن گلیسون را دنبال می‌کند که به یک نقطه بن‌بست می‌رسند و ناگهان یکی از آن‌ها رابطه‌شان را خاتمه می‌دهد. همین نیز باعث می‌شود تا دوست دیگر سعی در پیدا کردن علت این موضوع داشته باشد. از جمله دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان بری کیوگان و کری کاندون را نام برد.

آیا فیلم «بنشی‌های اینیشرین» ارزش دیدن دارد؟ مارتین مک‌دونا قبلا توانسته با آثار خود توجه بیننده‌های بسیار زیادی را جلب کند و حالا نیز در فیلم «بنشی‌های اینیشرین» توانسته از تجربه‌های قبلی خودش کمک بگیرد و آن‌ها را به کار ببرد.

از سوی دیگر، دو بازیگر اصلی فیلم یعنی کالین فارل و برندن گلیسون که قبلا در فیلم در بروژ (In Bruges) با مارتین مک‌دونا همکاری داشتند، توانسته‌اند در این فیلم نقش‌آفرینی درخشان و برجسته‌ای از خودشان ارائه بدهند. همه این موارد در کنار هم سبب شده تا این فیلم به اثری برجسته و ماهرانه تبدیل شود که تماشای آن در این آخر هفته می‌تواند برای شما جالب‌توجه باشد.

فیلم رهاسازی (Emancipation)

ویل اسمیت فیلم emancipation
فیلم رهاسازی (Emancipation)

عوامل سازنده: فیلم «رهاسازی» اثری در ژانر اکشن و تاریخی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را آنتوان فوکوآ در اختیار داشته است. فیلم‌نامه این فیلم را ویلیام ان کولاژ بر اساس داستان واقعی فردی به نام گوردن نوشته است که به خاطر عکسی از کمرش و زخم‌های ناشی از شلاق در سال ۱۸۶۳ میلادی شهرت پیدا کرده بود.

داستان و بازیگران: فیلم «رهاسازی» با بازی ویل اسمیت در نقش اصلی است. او در این فیلم نقش برده‌ای به نام پیتر را بازی می‌کند که در لوئیزیانا در دهه ۱۸۶۰ میلادی مشغول کار اجباری است و حالا سعی دارد تا از کار در این مزرعه بگریزد تا بتواند خانواده‌اش را پیدا کند. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند نیز می‌توان به بن فاستر و شارمین بینگوا اشاره کرد.

آیا فیلم «رهاسازی» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «رهاسازی» با فیلمبرداری بسیار جذاب و تماشایی‌ای همراه شده است و صحنه‌های اکشن آن نیز به خوبی به اجرا در آمده‌اند و همین نیز سبب شده تا تماشای این فیلم به عنوان اثری اکشن لذت‌بخش باشد.

ویل اسمیت نیز توانسته نقش‎‌آفرینی درخشانی از خودش در نقش اصلی ارائه بدهد. با این وجود، این فیلم نتوانسته آن طور که باید رویدادهای واقعی را در داستان خودش جای بدهد و به شکل بهتری آن‌ها را به نمایش در بیاورد و از همین رو، انتقادهایی نسبت به فیلم‌نامه آن وجود دارد. تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم خانواده فیبلمن (The Fabelmans)

فیلم خانواده فیبلمن the fabelmans
فیلم خانواده فیبلمن (The Fabelmans)

عوامل سازنده: فیلم «خانواده فیبلمن» اثری در ژانر درام و مربوط به بلوغ به شمار می‌رود که تونی کوشنر فیلم‌نامه آن را قلم زده و استیون اسپیلبرگ آن را کارگردانی کرده است. این فیلم اثری نیمه بیوگرافی به شمار می‌رود و تقریبا بر اساس کودکی خود اسپیلبرگ و سال‌های آغازین فعالیتش به عنوان یک فیلمساز بوده است.

داستان و بازیگران: فیلم «خانواده فیبلمن» داستان فردی به نام سمی فیبلمن را روایت می‌کند که فیلمسازی جوان و مشتاق است. این فیلم نشان می‌دهد که او چطور از طریق فیلم‌ها توانسته حقیقت را در مورد خانواده و اطرافیانش درک کند. از جمله بازیگران برجسته و سرشناسی که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند نیز می‌توان به میشل ویلیامز، پل دینو، ست روگن و جود هیرش اشاره کرد.

آیا فیلم «خانواده فیبلمن» ارزش دیدن دارد؟ استیون اسپیلبرگ در فیلم «خانواده فیبلمن» به کاوش در میان خاطرات گذشته می‌پردازد و در عین حال، قدرت فیلم‌ها را به رخ می‌کشد و از این طریق نشان می‌دهد که چطور او به چنین فیلمساز برجسته و توانمندی تبدیل شده است.

فیلمبرداری بسیار عالی، موسیقی متن شنیدنی از جان ویلیامز، نقش‌آفرینی درخشان بازیگران و همچنین کارگردانی فوق‌العاده اسپیلبرگ سبب شده تا این فیلم به اثری دیدنی تبدیل شود که تماشای آن در آخر هفته می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)

فیلم اینک آخرالزمان apocalypse now
فیلم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)

عوامل سازنده: فیلم «اینک آخرالزمان» اثری حماسی و جنگی محصول سال ۱۹۷۹ میلادی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را فرانسیس فورد کوپولا در دست داشته است. فیلم‌نامه این اثر را نیز خود کوپولا به همراه جان میلیوس و مایکل هِر بر اساس رمان قلب تاریکی (Heart of Darkness) نوشته جوزف کونرد محصول سال ۱۸۹۹ میلادی قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: بر خلاف رمان «قلب تاریکی» که اتفاقات آن در اواخر قرن نوزدهم میلادی در کونگو جریان دارد، اتفاقات فیلم «اینک آخرالزمان» در جنگ ویتنام روایت می‌شود و داستان سفری در طول رودخانه از ویتنام جنوبی به کامبوج را دنبال می‌کند که توسط کاپیتان ویلارد انجام می‌شود.

کاپیتان ویلارد در ماموریتی مخفی برای ترور سرهنگ کورتز است که یک افسر نیروی ویژه مرتد به شمار می‌رود و متهم به قتل شده است. رابرت دووال، مارلون براندو، مارتین شین و لارنس فیشبرن از جمله بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

چرا باید فیلم «اینک آخرالزمان» را دید؟ فیلم «اینک آخرالزمان» از جمله بهترین فیلم‌های تاریخ به شمار می‌رود که توانسته به هنگام اکران خود در آن سال جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را بدست بیاورد و برای هشت جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی نامزد شود.

فرانسیس فورد کوپولا توانسته اثری حماسی و جنگی در مورد جنگ ویتنام خلق کند که ترسناک و توهم‌آمیز به نظر می‌رسد و جسورانه‌ترین و رویایی‌ترین حالت سینما را به نمایش در می‌آورد. این فیلم را می‌توان بهترین اثر در مورد جنگ ویتنام دانست که توانسته در این زمینه فراتر از دیگر رقبا قرار بگیرد.

سریال چی ببینیم؟

سریال استخوان‌ها (Bones)

سریال استخوان‌ها bones
سریال استخوان‌ها (Bones)

عوامل سازنده: سریال «استخوان‌ها» اثری در ژانر جنایی، کمدی و درام به شمار می‌رود که توسط هارت هانسون برای پخش از شبکه فاکس خلق شده است. پخش این سریال از سال ۲۰۰۵ میلادی تا سال ۲۰۱۷ میلادی در قالب ۱۲ قسمت و ۲۴۶ قسمت ادامه داشت.

داستان و بازیگران: سریال «استخوان‌ها» بر اساس انسان‌شناسی پزشکی قانونی و باستان‌شناسی جنایی است و هر قسمت از آن نیز روی پرونده‌ای از اداره تحقیقات فدرال یا همان اف‌بی‌آی در مورد رمز و راز پشت بقایای انسان جریان دارد، بقایایی که توسط مامور ویژه سیلی بوث با بازی دیوید بورناز در اختیار یک انسان‌شناس پزشکی قانونی به نام تمپرنس برنان ملقب به بونز با بازی امیلی دشانل قرار می‌گیرد.

این سریال همچنین به زندگی شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان نیز می‌پردازد و از جمله دیگر بازیگران آن نیز می‌توان به مایکلا کانلین، جاناتان آدامز و جان بوید اشاره کرد. بنابر گفته‌ها، اتفاقات این سریال تقریبا از داستان زندگی و رمان‌های کتی ریچس الهام گرفته شده‌اند.

چرا باید سریال «استخوان‌ها» را دید؟ سریال «استخوان‌ها» به عنوان یکی از طولانی‌ترین سریال‌های شبکه فاکس شناخته می‌شود و دلیل آن نیز کیفیت خوب آن بوده که توانسته به مدت ۱۲ فصل ادامه داشته باشد.

یکی از دلایل موفقیت سریال «استخوان‌ها» بازیگران اصلی آن یعنی امیلی دشانل و دیوید بورناز هستند که توانستند نقش‌آفرینی دلنشین و جذابی از خودشان ارائه بدهند. همین نیز توانسته در همان ابتدا توجه بیننده‌ها را به خودش جلب و آن‌ها را برای مدتی طولانی با خود همراه کند.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «اینک آخرالزمان»، سریال «استخوان‌ها»، انیمیشن «پینوکیو»، فیلم «به جین زنگ بزن»، فیلم «استخوان‌ها و همه چیز»، فیلم «خانواده فیبلمن»، فیلم «رهاسازی» و فیلم «بنشی‌های اینیشرین» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

mehdi_cd2006????

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Apocalypse Now تا Bones - گیمفا