آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از inglourious basterds تا killing eve

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم Inglourious Basterds، سریال Killing Eve و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

کوئینتین تارانتینو (Quentin Tarantino) از جمله فیلمساز‌های نام آشنا در هالیوود به شمار می‌رود که توانسته فیلم‌های جالب‌توجهی را برای طرفداران به ارمغان بیاورد. سبک فیلمسازی خاص او نیز از جمله ویژگی‌های برجسته آثارش به شمار می‌روند که تماشای آن‌ها را لذت بخش‌تر کرده‌اند. یکی از همین آثار وی نیز فیلم Inglourious Basterds است که به هنگام اکران خود توانست تحسین زیادی بدست بیاورد و از لحاظ مالی نیز موفق عمل کند.

در ادامه این مطلب نیز به سراغ معرفی سریال کشتن ایو (Killing Eve) می‌رویم. این سریال محصولی از کشور انگلیس به شمار می‌رود که توانست تحسین منتقدان و بینندگان را بدست بیاورد و در مراسم‌های گلدن گلوب و امی نیز جوایز مختلفی را از آن خود کند. اولین فصل سریال در سال ۲۰۱۸ میلادی پخش شد و فصل چهارم و پایانی آن نیز در سال ۲۰۲۲ عرضه شده است. در ادامه نیز به سراغ معرفی جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم بلیط به بهشت (Ticket to Paradise)

فیلم ticket to paradise

عوامل سازنده: فیلم «بلیط به بهشت» اثری در ژانر کمدی و عاشقانه به شمار می‌رود که اولیور پارکر (Oliver Parker) سکان کارگردانی آن را در دست داشته و خود او به همراه دنیل پیپسکی (Daniel Pipski) فیلم‌نامه فیلم را قلم زده است.

داستان و بازیگران: جورج کلونی (George Clooney) و جولیا رابرتز (Julia Roberts) نقش‌های اصلی فیلم «بلیط به بهشت» را بازی می‌کنند. آن‌ها نقش زوجی مطلقه را به تصویر می‌کشند که تصمیم می‌گیرند با یکدیگر متحد شوند و مراسم ازدواج قریب الوقوع دخترشان را خراب کنند. کیتلین دیور (Kaitlyn Dever)، بیلی لورد (Billie Lourd) و ماکسیم بوتیه (Maxime Bouttier) از جمله دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

آیا فیلم «بلیط به بهشت» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بلیط به بهشت» از دو بازیگر برجسته و سرشناس برای نقش‌های اصلی خودش بهره می‌برد و همین نیز ممکن است برخی از افراد را به تماشای این اثر ترغیب کند.

با این حال، باید گفت که این اثر کمدی و عاشقانه فیلمی برجسته و شاهکار در این ژانر محسوب نمی‌شود اما حضور دوباره جورج کلونی و جولیا رابرتز در کنار یکدیگر سبب شده تا بیننده‌ها از تماشای این اثر لذت ببرند. مطمئنا تماشای این فیلم، اوقات خوشی را در این آخر هفته برای شما رقم خواهد زد.

فیلم نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling)

فیلم dont worry darling

عوامل سازنده: فیلم «نگران نباش عزیزم» اثری در ژانر روانشناختی و مهیج به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را اولیویا وایلد (Olivia Wilde) در دست داشته و فیلم‌نامه این اثر را نیز کتی سیلبرمن (Katie Silberman) قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «نگران نباش عزیزم» داستان زن خانه‌دار برجسته و ایدئالی را روایت می‌کند که در شهری متعلق به یک کمپانی زندگی می‌کند. شوهر او برای این کمپانی کار می‌کند و حالا نیز این زن نسبت به رازهای شومی مشکوک شده است که صاحبان کمپانی از ساکنین این شهر پنهان کرده‌اند.

فلورنس پیو (Florence Pugh) و هری استایلز (Harry Styles) نقش‌های اصلی فیلم را ایفا کرده‌اند و در کنار آن‌ها نیز بازیگران برجسته دیگری حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به خود اولیویا وایلد، جما چن (Gemma Chan)، کیکی لین (KiKi Layne)، نیک کرول (Nick Kroll) و کریس پاین (Chris Pine) اشاره کرد.

آیا فیلم «نگران نباش عزیزم» ارزش دیدن دارد؟ در همین ابتدا باید اظهار داشت که فیلم «نگران نباش عزیزم» از افراد با استعدادی چه در جلوی دوربین و چه در پشت آن بهره می‌برد و با این وجود، نتوانسته از این استعدادها به خوبی استفاده کند و یک بازنگری عمدتا درهم از مضامین و موضوعاتی بیش از حد آشنا را برای بینندگان به نمایش در آورده است.

بازیگران و به خصوص فلورنس پیو نقش‌آفرینی بسیار خوبی از خود در فیلم «نگران نباش عزیزم» ارائه داده‌اند و فیلمبرداری و همچنین سبک بصری فیلم خوب به نظر می‌رسد اما در کل باید گفت که فیلم آن طور که انتظار می‌رفت، رضایت‌بخش نیست. یکی از دلایل عدم رضایت‌بخش بودن فیلم نیز مشکلات موجود در فیلم‌نامه آن و همچنین فقدان ایده‌های تازه است.

فیلم بربر (Barbarian)

فیلم barbarian

عوامل سازنده: فیلم «بربر» اثری ترسناک به شمار می‌رود که نویسندگی و کارگردانی آن در دستان زک کرگر (Zach Cregger) بوده است. این فیلم اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود.

داستان و بازیگران: فیلم «بربر» داستان زن جوانی را دنبال می‌کند که خانه‌ای را اجاره می‌کند اما متوجه می‌شود که فردی غریبه از قبل آن را اشغال کرده است. با این حال، او تصمیم می‌گیرد تا شب را در همین خانه سپری کند اما به زودی ترس و وحشت بسیار زیادی را پیرامون این هم اتاقی غریبه خودش کشف می‌کند. جورجینا کمپبل (Georgina Campbell)، بیل اسکاشگورد (Bill Skarsgård) و جاستین لانگ (Justin Long) بازیگران این اثر هستند.

آیا فیلم «بربر» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بربر» در عین اینکه از شوخ طبعی تلخی بهره می‌برد، هوشمندانه به نظر می‌رسد و از همه مهم‌تر نیز ترسناک و دلهره‌آور است. بینندگان و طرفداران ژانر وحشت با تماشای این فیلم تجربه‌ای هیجان‌انگیز، خوفناک و غیر قابل پیش‌بینی را بدست خواهند آورد.

کارگردان و نویسنده فیلم توانسته به بهترین شکل ممکن کار خودش را انجام بدهد و جورجینا کمپبل نیز نقش‌آفرینی قابل قبولی از خودش ارائه داده است. مطمئنا تماشای این فیلم می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

فیلم  پرل (Pearl)

فیلم pearl

عوامل سازنده: فیلم «پرل» اثری در ژانر روانشناختی و اسلشر محسوب می‌شود که توسط تی وست (Ti West) کارگردانی شده است. خود او نیز به همراه میا گاث (Mia Goth) فیلم‌نامه فیلم را قلم زده‌اند. این فیلم پیش‌درآمدی برای فیلم ایکس (X) محسوب می‌شود.

داستان و بازیگران: فیلم «پرل» همانطور که از عنوانش مشخص است، داستان خاستگاه شخصیت شرور پرل را به نمایش در می‌آورد. او آرزوی تبدیل شدن به یک ستاره سینما را در ذهنش دارد و با این وجود، مرتکب اعمال خشونت‌آمیزی در خانه خانوادگی‌اش در تگزاس در سال ۱۹۱۸ میلادی می‌شود.

میا گاث نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند و از جمله دیگر بازیگران فیلم نیز می‌توان به دیوید کورنزوت (David Corenswet)، تندی رایت (Tandi Wright) و متیو ساندرلند (Matthew Sunderland) اشاره کرد.

آیا فیلم «پرل» ارزش دیدن دارد؟ تی وست در فیلم «ایکس» توانست دنیایی ترسناک و دلهره‌آور را برای طرفداران این ژانر به نمایش در بیاورد. حالا نیز در فیلم «پرل» توانسته بار دیگر از این دنیا، ترس و وحشت بیشتری را استخراج کند و در معرض نمایش قرار بدهد.

از سوی دیگر، این اثر همانند فیلم اصلی، از هنرنمایی درخشان و برجسته میا گاث در نقش اصلی بهره می‌برد که در جذابیت فیلم بسیار تاثیرگذار بوده است. تی وست در حال ساخت دنباله‌ای برای فیلم «ایکس» تحت عنوان MaXXXine است که با توجه به موفقیت دو فیلم قبلی، انتظار برای آن در بین مخاطبان بسیار زیاد است.

فیلم وی/اچ/اس/۹۹ (V/H/S/99)

فیلم ویاچاس۹۹ vhs99

عوامل سازنده: فیلم «وی/اچ/اس/۹۹» اثری در ژانر ترسناک، آنتولوژی و به سبک «ویدیوی پیدا شده» است و پنجمین فیلم در این فرنچایز محسوب می‌شود. این فیلم به صورت آنتولوژی ساخته شده و از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که هر کدام را نویسنده و کارگردان متفاوتی ساخته‌اند.

از جمله این نویسنده‌ها و کارگردان‌ها می‌توان به یوهانس رابرتز (Johannes Roberts)، ونسا و جوزف وینتر (Vanessa & Joseph Winter)، مگی لوین (Maggie Levin)، تایلر مک‌اینتایر (Tyler MacIntyre) و فلایینگ لوتوس (Flying Lotus) اشاره کرد.

داستان و بازیگران: فیلم «وی/اچ/اس/۹۹» از پنج بخش مختلف تشکیل می‌شود که هر کدام از آن‌ها روایتی از سال ۱۹۹۹ میلادی را به نمایش در می‌آورند.

آیا فیلم «وی/اچ/اس/۹۹» ارزش دیدن دارد؟ این اثر سینمایی تازه از این فرنچایز همانند بسیاری از آثار آنتولوژی، فراز و نشیب‌های خودش را دارد اما باید گفت که این مجموعه تازه از فیلم‌های کوتاه توانسته‌اند تا روند خلاقانه این فرنچایز را همچنان ادامه بدهند. مطمئنا کسانی که از آثار قبلی این فرنچایز لذت برده‌اند، از تماشای این فیلم تازه نیز احساس رضایت خواهند داشت.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال جانبی (The Peripheral)

سریال the peripheral

عوامل سازنده: سریال «جانبی» اثری در ژانر علمی تخیلی به شمار می‌رود که توسط اسکات اسمیت (Scott Smith) برای پخش از سرویس آنلاین آمازون خلق شده است. این سریال بر اساس کتابی به همین نام محصول سال ۲۰۱۴ و نوشته ویلیام گیبسون (William Gibson) است. خالقان سریال وست‌ورلد (Westworld) یعنی جاناتان نولان (Jonathan Nolan) و لیسا جوی (Lisa Joy) نیز تهیه‌کننده اجرایی این اثر هستند.

داستان و بازیگران: اتفاقات سریال «جانبی» در آینده‌ای رخ می‌دهد که در آن، تکنولوژی باعث تغییر در جامعه شده و در همین حین نیز زن جوانی متوجه رابطه پنهان دنیای خود با یک واقعیت دیگر و همچنین رازهایی در مورد آینده تاریک خودش می‌شود.

کلویی گریس مورتز (Chloë Grace Moretz) نقش اصلی این سریال را بازی می‌کند و در کنار او نیز می‌توان بازیگری همچون گری کار (Gary Carr)، جک رینور (Jack Reynor)، جی جی فیلد (JJ Feild) و تعدادی دیگر را نام برد.

آیا سریال «جانبی» ارزش دیدن دارد؟ در گوشه و کنار سریال «جانبی» و چشم‌انداز آینده‌نگرانه و علمی تخیلی آن می‌توان داستانی قانع‌کننده را مشاهده کرد اما باید گفت که تمرکز یک‌جانبه سریال روی ایده‌های بلندپروازانه‌اش سبب شده تا از توسعه کاراکترها و همچنین انسجام داستانی باز بماند.

در نتیجه، سریال آن طور که باید نتوانسته بین کاراکترها و بیننده‌ها ارتباط برقرار کند و داستان‌های مرتبطی را به تصویر بکشد که توجه بیننده‌ها را به خود جلب کنند. با این وجود، سریال «جانبی» اثری خوش‌ساخت به شمار می‌رود که امید است در آینده بتواند به شکلی بهتر داستان و کاراکترهای خودش را به نمایش بگذارد.

سریال قفسه عجایب (Cabinet of Curiosities)

سریال cabinet of curiosities

عوامل سازنده: سریال «قفسه عجایب» اثری در ژانر ترسناک و به سبک آنتولوژی محسوب می‌شود که توسط گی‌یرمو دل تورو (Guillermo del Toro) برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده است. این سریال هشت قسمت دارد که هر کدام از آن‌ها به نویسندگی و کارگردانی افراد مختلفی هستند.

داستان و بازیگران: سریال «قفسه عجایب» مجموعه‌ای از داستان‌های ترسناک، دلهره‌آور و پیچیده به شمار می‌رود که به موضوعات مختلفی در ژانر وحشت می‌پردازند. تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson)، دیوید هیولت (David Hewlett)، اف موری آبراهام (F. Murray Abraham)، لوک رابرتز (Luke Roberts)، دن استیونز (Dan Stevens)، بن بارنز (Ben Barnes) و اندرو لینکلن (Andrew Lincoln) نیز از جمله بازیگران این سریال محسوب می‌شوند.

آیا سریال «قفسه عجایب» ارزش دیدن دارد؟ گی‌یرمو دل تورو به عنوان فیلمسازی برجسته و توانمنند در ژانر وحشت شناخته می‌شود که در سریال «قفسه عجایب» توانسته داستان‌های ترسناکی را برای بیننده‌ها به نمایش در بیاورد. او برای انجام این کار از کارگردان‌ها و نویسندگان کهنه‌کار و تازه‌وارد در کنار یکدیگر کمک گرفته است. نتیجه نهایی نیز مجموعه‌ای از داستان‌های جالب‌توجه شده که می‌توانند اوقات خوبی را برای بینندگان و طرفداران این ژانر رقم بزنند.

فصل دوم سریال بربرها (Barbarians)

سریال بربرها barbarians

عوامل سازنده: سریال «بربرها» اثری در ژانر تاریخی و جنگی محصول کشور آلمان به شمار می‌رود که توسط آندریاس هکمن (Andreas Heckmann)، آرنه نولتینگ (Arne Nolting) و جن مارتین شرف (Jan Martin Scharf) خلق شده است.

داستان و بازیگران: سریال «بربرها» داستان خیالی از رویدادهای اشغال ژرمانیا توسط امپراتوری روم را به نمایش در می‌آورد، اشغالی که منجر به شورش قبیله‌های ژرمنی به رهبری آرمینیوس می‌شود. از جمله بازیگران این سریال نیز می‌توان لارنس روپ (Laurence Rupp)، ژان گورسود (Jeanne Goursaud) و دیوید شوتر (David Schütter) را نام برد.

آیا فصل دوم سریال «بربرها» ارزش دیدن دارد؟ سریال «بربرها» در فصل اول خود توانست بیننده‌ها را به دورانی تاریخی ببرد و رویدادهایی مهیج را به نمایش بگذارد. هر چند، انتقادهایی نیز نسبت به آن وارد بود. فصل دوم نیز همین روند را ادامه داده و مطمئنا کسانی که از تماشای فصل اول لذت برده‌اند، از تماشای فصل دوم نیز رضایت خواهند داشت.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم Inglourious Basterds

فیلم حرامزاده‌های لعنتی inglourious basterds

عوامل سازنده: فیلم «حرام*زاده‌های لعنتی» محصول سال ۲۰۰۹ میلادی و در ژانر جنگی به شمار می‌رود که کوئنتین تارانتینو نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «حرام*زاده‌های لعنتی» داستان تاریخی متفاوت از جنگ جهانی دوم و آلمان نازی را روایت می‌کند. این فیلم داستان دو نقشه را بازگو می‌کند که یکی از آن‌ها توسط مالک یهودی فرانسوی‌ یک سالن سینما به نام شوسانا دریفوس و دیگری نیز توسط گروهی از سربازان یهودی آمریکایی به اجرا در می‌آید.

برد پیت (Brad Pitt)، کریستوف والتز (Christoph Waltz)، مایکل فازبندر (Michael Fassbender)، الی راث (Eli Roth)، دایان کروگر (Diane Kruger) و دانیل برول (Daniel Brühl) نیز از جمله بازیگران این اثر به شمار می‌روند.

چرا باید فیلم «حرام*زاده‌های لعنتی» را دید؟ کوئنتین تارانتینو در این فیلم نیز توانسته ژانرهای مختلفی را با یکدیگری ترکیب کند و اثری مهیج و خیره‌کننده را به نمایش در بیاورد، اثری که خشن، لجام گسیخته و کاملا سرگرم‌کننده است.

با این حال باید گفت که این فیلم هیچ پایه و اساس تاریخی ندارد و آن عمق اخلاقی مورد نظر نیز در آن به چشم نمی‌خورد. هر چند، فیلم در مدت زمان خود توانسته به خوبی بیننده را با خودش همراه و سرگرم کند. پس تماشای فیلم «حرام*زاده‌های لعنتی» می‌تواند آخر هفته خوبی را برای شما رقم بزند.

سریال چی ببینیم؟

سریال کشتن ایو (Killing Eve)

سریال کشتن ایو killing eve

عوامل سازنده: سریال «کشتن ایو» اثری جاسوسی و مهیج محصول بریتانیا به شمار می‌رود که بر اساس مجموعه رمان‌های ویلانل (Villanelle) نوشته لوک جنینگز (Luke Jennings) ساخته شده است.

هر کدام از فصل‌های سریال نیز توسط نویسنده متفاوتی ساخته شده‌اند که شامل فیبی والر بریج (Phoebe Waller-Bridge)، امرالد فنل (Emerald Fennell)، سوزان هیثکوت (Suzanne Heathcote) و لورا نیل (Laura Neal) است.

داستان و بازیگران: سریال «کشتن ایو» داستان ایو پولاستری با بازی ساندرا او (Sandra Oh) را روایت می‌کند که بازرس اطلاعات بریتانیایی است و وظیفه یافته تا آدمکشی روانپریش به نام ویلانل با بازی جودی کامر (Jodie Comer) را دستگیر کند.

در حین همین تعقیب و گریزها نیز آن‌ها وسواسی متقابل نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند. از جمله دیگر بازیگران سریال نیز می‌توان به فیونا شاو (Fiona Shaw)، کیم بودنیا (Kim Bodnia)، اوون مک‌دانل (Owen McDonnell) و شان دیلینی (Sean Delaney) اشاره کرد.

چرا باید سریال «کشتن ایو» را دید؟ سریال «کشتن ایو» اغواکننده و غافلگیرکننده به نظر می‌رسد و پیچش داستانی آن در مورد روایتی جاسوس محور نیز سبب شده تا بیننده‌ها شاهد سریالی سرگرم‌کننده و مهیج باشند، سریالی که توانسته از جذبه میان دو بازیگر اصلی خودش بهترین استفاده را ببرد و استعداد ساندرا اوه و جودی کامر را در معرض نمایش قرار بدهد.

یکی از جنبه‌های برجسته و خاص سریال «کشتن ایو» آن است که این اثر، انتظارات را زیر و رو می‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا بیننده‌ها مدام شگفت‌زده و هیجان‌زده شوند. البته باید گفت که فصل چهارم و پایانی سریال نتوانسته همانند فصل‌های اول آن هیجان و جذابیت را به بیننده‌ها منتقل کند. با این وجود، تماشای سریال «کشتن ایو» می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند، به خصوص اگر به آثار جاسوسی علاقه‌مند هستید.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «حرام*زاده‌های لعنتی»، سریال «کشتن ایو»، فیلم «بلیط به بهشت»، فیلم «نگران نباش عزیزم»،‌ فیلم «بربر»، فیلم «پرل»، فیلم «وی/اچ/اس/۹۹»، سریال «جانبی»، سریال «قفسه عجایب» و فصل دوم سریال «بربرها» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

????Κύρος ο ΜέγαςLone wolf

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Inglourious Basterds تا Killing Eve - گیمفا