توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -

توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت

امیرحسین رنجبر
۱۵:۰۵ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -

بازی‌های میان نسلی چون God of War Ragnarok به دلایل مختلف در میان بسیاری از افراد محبوب نیستند؛ یکی از برجسته‌ترین دلایل، این است که کیفیت یکی از این دو نسخه تحت تاثیر دیگری قرار می‌گیرد.

اغلب، نسخه‌ای که روی سخت‌افزار ضعیف‌تر اجرا می‌شود، مشکلات فنی زیادی را تجربه می‌کند (Cyberpunk 2077 نمونه بارز آن است). اگرچه به نظر می‌رسد که سانتا مونیکا (Santa Monica) به خوبی از این موضوع آگاه بود و نمی‌خواست چنین اتفاقی سر God of War Ragnarok بیاید. برونو ولازکوئز (Bruno Velazquez)، کارگردان انیمیشن‌سازی سانتا مونیکا، در مصاحبه‌ای با Eurogamer، توضیح داد که از همان ابتدا، استودیو می‌دانست که God of War Ragnarok برای پلی استیشن ۴ هم عرضه خواهد شد.

به این ترتیب، استودیوی سانتا مونیکا تصمیم گرفت دنباله آن را به بهترین شکل ممکن بسازد. پیشرفت‌های فنی که سخت‌افزار پلی استیشن ۵ به بازی هدیه داد، غیرقابل انکار است. ولازکوئز گفت:

از همان ابتدا می‌دانستیم که این یک بازی پلی استیشن ۴ خواهد بود، زیرا می‌خواستیم از همه طرفداران پشتیبانی کنیم. ما هواداران زیادی داریم که از بازی روی پلی استیشن ۴ لذت می‌برند؛ بنابراین از همان ابتدا، به فکر این موضوع بودیم. ما قصد داریم این پروژه را به بهترین بازی پلی استیشن ۴ که می‌توان ساخت، تبدیل کنیم. هدف این بود که از هر نظر، از God of War 2018 پیشی بگیریم. با داشتن سخت‌افزار پلی استیشن ۵، کار بسیار آسانی بود.

او ادامه داد:

هدف ما این است که بهترین بازی پلی استیشن ۴ را بسازیم. داستانی را که شروع کردیم به پایان برسانید، این هدف اصلی ما است. نسخه پلی استیشن ۵، دارای ویژگی‌های کنترلر، صدای سه بعدی، نرخ فریم بالاتر، گرافیک و بافت‌های بهتر است. بنابراین، مطمئنا نسخه پلی استیشن ۵ بهترین راه برای تجربه بازی خواهد بود، اما [نسخه] پلی استیشن ۴ نیز شما را ناامید نخواهد کرد. در نظر گرفتن این رویکرد، به ما کمک کرد که اهدافی را برای خود تعیین کنیم و تجربه‌ای دلنشین بسازیم.

ولازکوئر در ادامه اضافه کرد که سانتا مونیکا به تمام اهداف خود در God of War Ragnarok رسید، بنابراین نیازی نبود که نسخه نسل هشتمی بازی لغو شود. او افزود:

چون ما قصد ساخت بازی روی پلی استیشن ۴ را داشتیم، اهداف خاصی را دنبال می‌کردیم، مانند پایان داستان، دو برابر کردن شخصیت‌ها، تنوع بیشتر دشمن‌ها و طراح سلاح‌های بیشتر. ما به تمام اهداف خود رسیدیم. به همین دلیل، به هیچ وجه احساس نمی‌کردیم که محدود شده‌ایم، زیرا به همه اهدافی که برای پروژه در نظر گرفته بودیم، دست یافتیم. همانطور که قبلا اشاره کردم، پلی استیشن ۵ بازی را بسیار بهتر کرد. بنابراین از آنجایی که فلسفه ما این بود، هرگز در مورد اهدافی که برای خود تعیین کرده بودیم، احساس محدودیت نکردیم.

مطمئنا به نظر می رسد که God of War Ragnarok قصد دارد سخت افزار پلی استیشن ۴ را به چالش بکشد. بازی حدود ۱۲۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای نصب روی پلی استیشن ۴ نیاز دارد. از طرفی دیگر، نسخه پلی استیشن ۵ دارای چهار حالت گرافیکی است، از جمله یک حالت خاص که بازی را در حالت ۱۲۰ فریم اجرا می‌کند.

جزئیات دیگری از بازی مشخص شده است که همه چیز را از مبارزه کریتوس با ثور تا توانایی‌های جدید را پوشش می‌دهد. بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۱۸ آبان (۹ نوامبر) برای پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ عرضه می‌شود.

Amir RingoirinosDaniyalvahid gamerمتینArshia.1DARKSIRENDantemahdi1234577Max22امینmrVisible 6-tigh manCapitanMahyarMsmWizard of RigaKurosGodofwar0385ABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -
توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توسعه God of War Ragnarok تحت تاثیر سخت‌ افزار پلی استیشن ۴ قرار نگرفت -